Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cybercide Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4752
Előzmény: Stetten (4746)
merciabc Creative Commons License 2018.12.24 0 1 4751

Üdv! Én is jártam már így az 1.9pdtdi-vel! 

Nekem nem csak alapjáraton rendetlenkedett, de nem vettem észre, csak menet közben VCDS-re dugva írta a kihagyásokat! 

Kontakt hiba a hengerfej csalakozó-és a pd elemek között! 

(Megeszi az olaj!)

Előzmény: cybercide (4745)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4750

Az AGM akkuk nem csak Start-Stop rendszerű autókban működhetnek. maga az elnyeletett elektrolitos technológia nagyjából régebbi is mint a Start-Stop rendszerek tömeges elterjedése. A technológia sok előnnyel jár, például az akkukat mostohább körülmények (meleg, rázkódás) közzé is helyezhetik és bírni fogják, vagy mivel drasztikusabb töltést is elviselnek, ezért olyan autókba is tehetők amelyek a motorfék üzemben a generátort is jobban használják és ezáltal pulzálóbb (és a megszokottnál nagyobb feszültségű) töltéssel üzemelnek.

A tévedés ott van, hogy az AGM (és EFB) akkuk ezt igényelnék. Nem igénylik hanem elviselik! A te autódban is ilyen "fékenergia" visszanyerő rendszer van és azt kell feltanítani a rendszernek, hogy éppen milyen akku van benne, mert a te autódba is használható hagyományos akku is, amit nem szerencsés ilyen pulzáló és intenzív töltésnek kitenni.

Előzmény: Stetten (4746)
merciabc Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4749

Üdv! 

Ez a statisztika nagyon jól mutat egy prezentációban, de való élet, a tapasztalat más! 

Csehországban gyártják a KELETI exportra szánt samsung led tévéket is, amik nem bírnak ki 2évnél többet! 

Szóval az "olcsóbb" rossz minőséget itt még mindig el lehet adni jó marketin fogással! 

Előzmény: mantec (4744)
cybercide Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4748

Köszönöm, utánajárok a dolognak!

 

Kellemes Ünnepeket kívánok minden kedves fórumtársnak!

Előzmény: zsolie (4747)
zsolie Creative Commons License 2018.12.24 0 1 4747

A PD kábelköteg szokott elszakadni, ez magyarázat lehet arra, hogy néha jó és néha nem az alapjárat. A kábelkorbács a szelepfedél alatt van olajban.

Előzmény: cybercide (4745)
Stetten Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4746

Akkor nem a magasabb 14,7V az optimális az AGM akkunak?

Az én autómban nincs start-stop rendszer. Miért kell akkor feltanítani az akksit? 

Előzmény: Octi19 (4743)
cybercide Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4745

Időnként előfordul, hogy az alapjárat megváltozik, egyenetlenül kezd járni a motor és olyankor füstöl, mint a gyárkémény. Ilyenkor menet közben nem veszek észre semmi rendellenességet csak az alapjárattal van gond. Állok a lámpánál és az autó körül gomolyog a nagy füstfelhő és idegesítően betegen jár alapjáraton a motor. Egyszer csak gondol egyet és megszűnik és egy darabig minden rendben. Mi okozhatja? Talán döglődik valamelyik PD elem? Köszi.

mantec Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4744

T merciabc, Stetten!

"... Perion ... Bosch ..."

A Perion, a Bosch, a Varta akkumulátorokat is a Johnson Controls gyártja,
A magyar piacra éppen Csehországban.
A cég a Ford és a Mercedes Benz,Toyota, BMW, VAG gyári beszállítója (Tier 1) akkumulátorban, ülésben (Recaro) tetőrendszerben, műszerfalban, utastér elektronikában stb...

Négy Mo-i üzemében (Pápa, Mór, Mezőlak, Kecskemét) 3000 embert foglalkoztat.
2001 óta gyárt AGM akkumulátort.
2007 óta 28 millió akkumulátort gyártottak.
A cégnél 121 000 alkalmazott dolgozik (2017).
A 2017-es bevétele 20,17 milliárd USD volt.
Részvényét a New Yorki tőzsdén jegyzik (JCI).

Előzmény: merciabc (4740)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 4743

Egyáltalán nem kell más töltőfeszültség sem az AGM sem az EFB akkukhoz, simán üzemeltethetők a hagyományos töltésvezérlőkkel ellátott autókban is. Ezek az akkuk jobban elviselik a mostohább körülményeket és nagyobb terhelést is kibírnak, valamint nagyobb intenzitású töltést is, ezért (jobban)alkalmasak a Start-Stop rendszerekhez is.
A feltanítás azért szükséges (általában csak a német autóknál) mert akkor a töltésvezérlő olyan intenzitású töltést enged az akkura amit az még elvisel, hogy bírja a Start-Stop rendszer nagyobb igénybevételét is. (...persze ez nem szokott általában bejönni, de a Start-Stop rendszerek nem is a felhasználóknak vagy a környezetnek jók, hanem a gyártók káros-anyagkibocsájtási normái miatt építik be az autókba, és ezekben az akkuk sem bírják túl sokáig...)

Előzmény: Stetten (4742)
Stetten Creative Commons License 2018.12.23 0 0 4742

A Bosch sajnos a márkanevéből él. A boltokban kapható termékei már egy ideje a gagyi kategória.

Jó alternatíva az AGM akkumlátorok. Azok tényleg 2-3-szor annyit kibírnak mint a hagyományos akkuk. Persze azt is fel kell tanítani, mert más töltőfeszűltsg kell az AGM-hez mint a hagyományoshoz.

Előzmény: merciabc (4740)
merciabc Creative Commons License 2018.12.23 0 0 4741

Ja, és jó tudni hogy 90nap garancia vagy a Bosch akkumlátorokra!

Előzmény: merciabc (4740)
merciabc Creative Commons License 2018.12.23 0 0 4740

Szia! 

Ez mind igaz! 

De hogy a porsche a perionnal szerződött, kíváncsi vagyok meddig fogja bírni? 

A Bosch leszerepelt nálam is a maximum 3évével! 

Előzmény: Stetten (4739)
Stetten Creative Commons License 2018.12.23 0 0 4739

Bármilyen vezérlö elszállhat a túlfeszültség miatt. Az EPB vezérlö meg a feszültségesés miatt is. A BM nem tud feszültséget csinálni ha az akksiban nincs delej. A nagyobb autóknal ha kinyitod az ajtót, és felélednek a vezérlök, simán van 12-15A terhelés. Az utasítás szerint legalább 30A teljesítmenyü töltö kell a munkához. Ha az akksi már nincs toppon, akkor ez egy idö után feszültegeséshez vezethet.  Ha ez akkor történik meg, amikor a féknyergek teljesen nyitva vannak, a rögzítöfék vezérlöje kuka. Ezért is Írja a VCDS is, hogy csatlakoztatni kell a munka megkezdése elött az akkutöltöt. Az a lényeg, hogy legyen egy külsö áramforrás aminek a segítségével el lehet kerülni a feszültségesést.

 

Nem csak az újabb autókhoz kell VCDS az akkumlátor cseréhez. Az én A8-am már 10 éves, és abban is fel kell tanítani az akksit a BM-bez. Sokan azt csinálják hogy nem gyári akksit tesznek bele, (amin megvannak a feltanításhoz kellö kódok), csak egyet változtatnak a sorozatszámon a kódok közt. Ezzel be lehet csapni a BM-et, mert azt hiszi új akksit kapott. Vissza is kapcsolja az esetleg lekapcsolt fogyasztókat is. Csak annyi a baj vele, hogy minden akkunak megvan a saját jellemzö töltési és kisütési görbéje. Ha egy akkut nem a saját töltési és kisütési görbéjén használnak, jóval rövidebb az élettartama. Nem véleten hogy a gyári akku 10-11évig bírja, az összes többi meg 3-5év után mehet a levesbe.

Előzmény: zsolie (4738)
zsolie Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4738

 A rögzítőfék vezérlőegysége el tud szállni, de nem a túlfeszültség miatt. Az akku feszültséget az EPB-vel szerelt autókban egy külön modul irányítja. 

A "Battery Management" modul az autó leállítása után szép lassan lekapcsolja a kevésbé fontos egységeket, és ha a feszültség egy ilyen lekapcsolásnál a programozás(fékcsere) közben a rögzítőfék vezérlőegységében áramkimaradást okoz az tönkreteszi azt. Ha az autó töltőn van akkor nem kapcsol le semmit. 

Az újabb autókban az akkumulátor cseréhez is kell a VCDS: meg kell adni az akku sorozatszámát, gyártóját, kapacitását és ezek alapján a modul "menedzseli" azt.

Nem olyan rég cseréltem én is a másik autómban a hátsó tárcsákat/fékbetéteket,  nagyon jó kis  videót készített a csere menetéről Ross tech, akit érdekel:

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_707217495&feature=iv&src_vid=cHJMI4QkSy8&v=zFZJj39FZ3s

 

zsolie Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4737

És utána megindul. De nagyon :)

Előzmény: Blackzs74 (4734)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4736

Nagyjából igen! A hang a három hengerből jön, mint ahogy Stetten kolléga írta is.

Előzmény: Blackzs74 (4734)
Stetten Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4735

Szia

 

Három henger... Ennek sosem lesz kiegyensúlyozott kultúrált hangja. Ahol a turbó megindul, ott megindul az autó is.

Előzmény: Blackzs74 (4734)
Blackzs74 Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4734

Üdv nincs viszonyitási alapom az 1,4tdi belülröl mindeggyiknek morgós a hangja? És 1700 fordulatig kevés a teljesitmény utána megindul? 

Stetten Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4733

Ez diag készülék, talán Hella Gutmann. Diagrammokat rajzolt ki.

Előzmény: Octi19 (4732)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.22 0 0 4732

Természetesen a bekapcsoláson az akku áramkörbe kapcsolását értettem, hisz erről is volt szó. Műszerből is van sokféle, de szinte mind alapvető tulajdonsága, (talán a szkópokat kivéve) hogy a hirtelen változásokat nehezen követik le és ilyenkor hülyeségeket mutatnak.

A diagnosztizálás vagy más műveletek alatti tápkimaradást meg nem nagyon illik keverni a tápfeszültség megugrásával.

Előzmény: Stetten (4731)
Stetten Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4731

Nem bekapcsoláskor, hanem amikor az akkusarut ráteszik az akkura. Érintgették hozzá, a feszültségmérön meg 60 Voltokat jelzett. Most hogy ez mennyire hülyeség vagy nem, én nem dönthetem el, de a müszer ezt mutatta. Nem kifejezetten szenzációhajhász müsor. Két szerelö akik olyan autókat javítanak meg, amikbe a többi szerelönek beletört a bicskája.

 

...az már csak hab a tortán, hogy ezekre a tápfeszültség ingadozásokra minden alapvető elektronikát felkészítenek.

 

Azt az egyet egészen biztosan tudom, hogy ha nyitott dugattyú állásnál csökken a feszültség, a rögzítöfék vezérlöje elszáll. Nem véletlen kell az ilyen müveleteket akksitöltövel végezni.

Előzmény: Octi19 (4729)
merciabc Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4730

Juhé! 

Végre, 2hónap után végre megjött az új turbó alkatrész! 

Idegesítő volt-már 2szer szétszedtem, kitisztítottam, átmozgattam a változó geometriáját, de csak leragad a legváratlanabb pillanatokban, úgyhogy végre kicserélem! 

És a fogyasztásról ne is beszéljünk!

15ezer volt komplett! 

Octi19 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4729

Általában egy TV műsorban, pláne a mai világban kell mondani meglepő dolgokat, mert csak úgy hat és úgy generál nézettséget. Néha nagyon meg szoktam lepődni (egyre többször), hogy a tematikus csatornákon is mekkora hülyeségeket tudnak mondani, nem is beszélve a fordításokról! Mint az Öveges professzor nagyszerű tanításain nevelkedett ember, ezek nekem nagyon szoktak fájni.

Mostanában szinte csak egy igazán komolyan vehető TV-műsor készült, az pedig a Vályi Pista féle Brutális sorozat ami talán a Spektrum megbízásából készült.

A műsort nem ismerem, ezért nem is mondok a készítőiről véleményt, de ha azt állítják hogy egy 12V kapocsfeszültségű táp a bekapcsolás pillanatában képes a többszörösét leadni, az elég nem ostobaság. A bekapcsolás pillanatában az áram megszaladhat, hiszen egy (nagyon)rövid időre az ellenállás csökkenés nagyon drasztikus ezért az átfolyó áram hirtelen és nagyot változik, de a feszültség nem nagyon változhat.

 

...az már csak hab a tortán, hogy ezekre a tápfeszültség ingadozásokra minden alapvető elektronikát felkészítenek.

 

Előzmény: Stetten (4728)
Stetten Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4728

Ez azt jelenti hogy az autódoktorok szerelői nem értenek hozzá, és nem megfelelő műszerrel hibás méréseket prezentálnak?

 

A műsorban egyébként nem egy szimpla multiméterrel hanem komoly diagnosztikai cuccon mutatták az értékeket. Én sem gondoltam volna, de a szememnek kényten vagy hinni. Kár hogy nem tudom melyik részben volt. 

Előzmény: Octi19 (4727)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4727

...műszer függő, meg persze a műszert használó és értelmező "mester" függvénye is a dolog.

Előzmény: Stetten (4726)
Stetten Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4726

Akkor biztos hülyeséget mutatott a müszer.

Előzmény: Octi19 (4725)
Octi19 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4725

"amikor hozzáérintgetik az akkuhoz a sarut, a 12V többszörösére is ugorhat a feszültség"

 

...hát maradjunk annyiban, hogy ez azért elég nagy hülyeség... :-D

Előzmény: Stetten (4722)
Stetten Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4724

Nem tudom, pár hónapja ment nálunk a TV-ben, de olyan 60-80V feszültséget csaltak ki a 12V-s akksiból, miközben érintgették hozzá a méröt. Nem kifejezetten az akksi volt a téma, valami vezélö szállt el, és ennek kapcsán mutatták be hogy milyen károkat okozhat ha szikra keletkezik rákötéskor.

 

Itt van egy kis akku téma, ebben is vannak nagyon hasznos tanácsok.

https://www.youtube.com/watch?v=Hw0RlcH8giw

Előzmény: dzoltan82 (4723)
dzoltan82 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 4723

Melyik reszben volt?

Nemetem gyenge, de megneznem :)

Előzmény: Stetten (4722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!