Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Itt van a lényeg: idő. A másik dolog szerintem az előállítási költség, ami nem több mint a sima tábláé, csak új formázó szerszámot kell hozzá készíteni, és ha áthoznák Európába tovább nőne az eladott mennyiség ami árcsökkenést is hozhatna.
"5 cm-es csíkokra vágva kijön belőle 14,4 m" - igazad van, de mit érek ezekkel az 5 cm-es csíkokkal, ha uram bocsá' íveket képzelek a terepasztalomra? :-)
A kényelmeseknek készült, amit a videón láttunk, nyilván jó drágán. Ellenben ha egy profi kivitelező mondjuk egy megrendelést teljesít, számoljuk bele azt is, hogy mennyi munkaórát herdál el a lényegtelen, nem is látszó alépítmény farigcsálására. Ha a vevői oldalon nem egy filléreskedő áll, már nem is biztos, hogy drágább a speciális késztermék.
Hát nem tudom...Példaként: vegyünk mondjuk egyszerű homokot. -A vasútmodellezési kiegészítőket gyártó cég becsomagolja 42 grammos zacsiba és 500 Ft körül megveheted a modellboltokban. -A kisállatkereskedésben ugyanez a homok 0,5 kg-os kiszerelésben 300 Ft-ért megvehető. -Elmész valamelyik építőanyag telepre és 40 kg-os zsákban megveszed kb 1000 Ft-ért. -Vagy egyszerűen keresel egy fuvarost aki 15-20000 ft-ért leborít az általad megjelölt helyre 3m3-t Az nem tudom hány tonna pontosan:-)
2 cm vastag lábazati szigetelő 60×120 cm es táblában 6-700 Ft. 5 cm-es csíkokra vágva kijön belőle 14,4 m. Métere 40-50 Ft. Még mindíg biztos vagy benne hogy nem lehet sokkal drágább az amit az ürge használ a videón?:-))
Marad a magad uram ha szolgád nincs verziójú kivitelezés. Egyébként nagyon praktikus, ha a nagy vízen innen is kapható lenne, nem hiszem, hogy sikertelen üzlet lenne.
Ránézésre sima lábazati szigetelő anyaggal (Styrofoam) kiváltható. 2-3-4-5 cm-es, meg még ki tudja milyen vastagságban kapható. Ebből úgy kombinálsz ahogy akarsz. Felvágod mondjuk 5 cm-es csíkokra, ívben meg beirdalod a húzott oldalát, és már hajlik is. A tetejére meg polifoam, vagy parafa. Gondolom ez így negyedébe se kerülne:-)
Elkészült a szénbánya épülete.Sajnos a képeim mérete túl nagy,így nem tudom betenni őket ide.Illetve nemtudom bejön-e az oldalam,nekem nem mindig sikerül behoznom.Lehet,hogy ez az akadálya a kommentezésnek?:D
Nem szükséges szakaszolni, csak ha külön (kapcsolóval) akarod áramtalanítani a szakaszokat. Célszerű csillagpontosan, minnél nagyobb keresztmetszetű (2,5mm2) vezetékkel bekötni az egyes szakaszokat. Ha szakaszokra bontod, sem lesz gond az átmenettel, mert egy erősítőről járnak.
Ez más szóval azt jelenti, hogy nem kell szakaszolni ha egy újabb helyen táplálok be? Egyszerűen a sín alá csavarozom az árambetápláló vezetéket és minden megy tovább?
Egy kérdés: ha több helyen szeretném betáplálni az áramot a sínekbe ugyanarról az erősítőről, akkor mi az eljárás?
Teljesen szétszakaszolom a pályát és párhuzamosan leveszem a jelet az erősítő kimenetéről és a Roco digitális árambevezető kábelével egyszerűen betáplálom az új szakaszba is?
Mi lesz ha az átgördülésnél a keréknél érintkezik a két pályatest?