Gondolom a régin egy pöcök volt amit le kellett nyomni. Az az úszót nyomta lejjebb, hogy magasabb legyen a benzinszint. Az újon ez már nincs, csak a folytószelep zárásával lehet dúsítani a keveréket.
Na már minden össze van szerelve, csak a karburátor van hátra.
Szétszedtem ezt az új utángyártottat és abban a szelepek száma más, mint az én régimben.
Ez mennyire jó?
És olyan kis rugót se tudtam szerezni...
Összekombináltam a két karbit. Holnap ha lesz időm, veszek új benzint, felrakom a karbit és reménykedem.
Előtte megpróbálok valami karbi beállítást nézni neten.
Legutóbb ugye amikor összeszereltem pár hete és gondoltam most minden új, minden szuper lesz és pöccre indul majd ... Hát esze ágában sem volt még csak úgy tenni se, mintha be akarna indulni.
Megnéztem, a lyukán is tágítottam - semmi változás. A hozzászólásokból ugy látom, hogy benzin utánpótlás probléma okoz ilyet. Megpróbálok végigmenni a benzin útján, csak sajnos nem értek a motorokhoz.
Nem kellett megvenni..... ez a motor egy méret a Hondával, az újabb amerikás motorral, és az olasszal is. Minden mindennel cserélhetö. Gyárt a kinai, a román, a lengyel, a török, az olasz is.
Méretre, formára mind egyforma. Nyilván minőségre nem biztos.
Adatok és típusszám alapján ugyanolyannak néz ki mint az egykori Subaru Robin EX17. Tudtommal ők bezárták a boltot 2017-ben körül. De akkor mi ez a motor? Kínaiak megvették a licenszt és gyártják gyengébb kiadásban vagy mit lehet erről tudni? Köszi!
Kis rotációs kapám könnyen beindul, megy 10 m-t, aztán hörög egyet és leáll. Ekkor nem indul be, hiába rángatom. Egy-két perc elteltével ugyanaz történik, mint előtte.
Gyárilag így kellene lennie. A hátsó sárvédő belső ívén két szál drót kell hogy végig kússzon, fel egészen a tank alá. Ott van összetoldva az első lámpa, és a kapcsoló megfelelő vezetékeivel.
Az sokszor előfordult, hogy ezt a kapcsolást meg nem értő barkácsolók "megjobbították".
A gyári biluxváltós Babetta extrán van /kellene hogy legyen/ kábelezve, és nem baszarintja ki az izzót.
A hátsó izzó nincs testelve a vázra. A bilux kapcsoló két kimenetésre van kötve. Így bárhova billen a kapcsoló, egyik pólusa villanyt kap, a másik pedíg az első izzó épp nem használt szálán keresztül testet. Ez védi kiégés ellen az átváltás pillanatában.
Én is sokaknak azt raktam be, mert a bilux kapcsoló átváltásakor egy pillanatra csak a hátsó izzóra került a világító tekercs árama. Ez kiégett és emiatt több feszültség jutott az elsőre és az sem bírta sokáig.
Biztos, hogy jó, nyugodtan megveheted. Annyi, hogy a vezetékek végein a kör alakú sarut le kell cserélni lapos csúszósarura, de ezt látod a képen is. Próbaképpen ha egy fogóval összrnyomod kb rá is megy.
Ugyan úgy vannak a bekötési pontok, G I 1 a 15-ös értelemszerűen nincs mivel a trafó benne van.
Valamint ez a fajta egység állítólag érzékeny rá, ha gyertya nélkül működtetik, ettől állítólag tönkremehet, bár én ezt nem tapasztaltam. Egyébként ez valamivel nagyobb szikrát ad.
Onnan, hogy az a kis tekercs amiről a piros vezeték indul, csak 4 voltot tud produkálni. Nem is értöm, miért nem 6 voltos mint a kis Jawa, hiszen az jól bevált már korábban.
Minden Babetta töltő tekercs egyforma. Már nem emlékszem, hogy mekkora feszültséget( van vagy 30 Volt) küld a gyújtóegységre. Itt egy kondenzátor töltődik fel és a tirisztor a gyújtás pillanatában ( a sárga vezetéken lévő impulzus tekercsről kapott jel pillanatában ) rásüti a trafóra.
Felesleges aggódni, mert ez így lett tervezve 4 Voltos trafóval, a 12 Voltos trafót nem bírja az a kis kondi telítésbe vezérelni.
Ha 12V-os a trafód, akkor hiába cserélgeted a bekötést, mert a lendkeréknél lévő tekercs az életben nem fog annyi áramot adni, hogy az a trafó szikrát produkáljon.
Ha 6 voltos, akkor lehet adna gyenge szikrát, de az sem egészséges...
Ne szakadásvizsgáló állásban teszteld, hanem a primert Ohmos, a szekundert meg 10 kOhmos állásban mérd meg. (Primer 0,7 Ohm, szekunder 6 kOhm. Pici eltérés lehet.) Ha nem ennyi, akkor vagy rossz, vagy nem belevaló a trafó.
A mérésnél a két "csavar" között méred a primert, a trafó burkolata és a gyertyakábel kivezetésnél a szekundert.
FIGYELEM! Ha rajta van a gyertyakábelen a pipa, akkor a pipában ne mérj mert van a pipában egy zavarszűrő és nem lesz jó a mért eredmény.
Ezt így önmagában értem, de összességében mégsem. :)
Ha a multiméterrel mérve szakadás vizsgálat módban bent a tekercsnék bárhová tettem az egyik mérőp8btot, kint pedig bárhová (bármilyen szín) mindig azt jelezte a gép, hogy oké, nincs megszakadva. Azaz össze van kötve.
Na ha én összekötökb mindent, akkor az kb. zárlat. Ez meg így müködik jól. Na ezt nem értem. :)
1- a gyújtótekercs kivezetése (piros) - valójában ez adja a lendkerék mágnesei által gerjesztett áramot a gyújtáshoz.
2- a vezérlőtekercs kivezetése (sárga) - ami a "dobozban" lévő tirisztort minden főtengely fordulatnál 1-1 impulzussal vezérli és a tirisztor ennek hatására megszaggatja a gyújtás áramát (ez a mechanikus megszakító nem kopó, elektronikus változata)
3- a testvezeték (fehér) - ezt gondolom nem kell külön elmagyarázni.
Ez a 3 vezeték megy az elektronikus egységnek nevezett kis "dobozba", ezek tartoznak a gyújtáshoz.
(A doboz negyedik kivezetése megy a gyújtótrafóra ami aztán a sokszorosára "nagyítja" a gyújtófeszültséget, hogy a gyertya elektródái között át tudjon ugrani a szikra.)
4- A motorblokkból kijövő negyedik vezeték (emlékeim szerint zöld, de lehet kék vagy fekete?) pedig a világítás, ha netán este akarsz dolgozni, kocsizni a géppel. (Ezt le szokták szigetelni.)
Lehet 12V-os Simson trafót kaptál. Mondjuk a feliratnak rajta kellene lenni a trafón.
Van multimétered így ki tudod mérni, hogy jó-e a trafó. Ott van a rajzon a táblázat második sorában a jó trafó a primer és szekunder ellenállás értéke...
Ismét szétszedtem a gyújtás részig, multiméterrel bemértem minden vezetéket. Jó volt minden, nincs megszakadva egyik sem.
A bekötésekhez őszintén nem értem miért van annyi vezeték, ha kb. minden össze van még bent is kötve, hisz a gyűrűre van minden kötve, a gyűrű meg nyilván fém, tehát minden mindennel össze van kötve, de azért kijön belőle 4 vezeték.
Ezt valaki el tudja magyarázni miért?
Amúgy szereztem egy másik régi gyújtótrafót és láss csodát, van szikra gyönyörűen.
Szóval nem tudom a webshop mit küldött nekem, de az új gyújtótrafó nem jó.
Közben megvan a hiba,szét lett szedve. A bal oldali lánc szakadt el,és a felső lánckerékből letört egy fogat. Lehet még ilyet kapni valahol,F 600hoz alkatrészt?
Nos, szétszedtem, majd újra összeraktam a főtengelyt, ismét új csapággyal, szimeringgel. Ráadásul az összeszerelést pro módon (fagyasztó, hőlégfúvó) csináltam, így ütés nélkül kézzel simán betettem a csapágyakat a helyükre.
Viszont néztem egy videót, mely szerint a hajtókar a saját súlya alatt fordul. Na enyém nem, nem pörög csak úgy, ha forgatom, azért van ellenállása, de nem szorul azért...
Valaki reakott már össze főtengelyt?
Neki forgott saját súly alatt? Nyilván logikus lenne, de hát én tökéletesen raktam össze, és nem....
Beöntésre indul? Azzal az utángyártott karburátorral nekem sem működött, anno olyannal vettem, ezért adták el. Eleve ott bukik a történet, hogy Terrához is ezt adják, de a fúvókajuk nem lehet ugyanolyan, azt hasonlítsd össze a régivel amivel működött.
Hiába új, be kell állítani a benzinszintet az úszóhazban, pl az úszó hajlítgatásával. Ugyan ez volt nekem is vagy nem indult, vagy magas volt a szint és nem pörgött ki. Én végül egy más típusú karburátorral oldottam meg, de nem lehetetlen beállítani ezeket. A facebookon a Robi 55 csoportban sok erre a típusra specializálódott hozzáértő ember van, biztos tudnak segíteni.
Lassan..... 30 éve már hogy eladtam a műhelyt /és lövök minden motorosra :)/, a kapa meg akkor is ritka vendég volt, de úgy emlékszem, az a rugó kell a regulátor jó működéséhez. Mikor a motor nem forog, tökig gázon áll a karburátor. Így lesz hatékony a szivató.
De persze egy "nem indulásnak" annyi oka lehet, elfogyna a téntám, mire mind lírnám.
Ha kifelé van a rugó, akkor tuti fordítva van...... de indulni nem ettől nem indul. Ha rossz a szimmering, szarul megy, nehezen indul, megbízhatatlan az alapjárat, taknyol, hallhatóan kifúj, de kellőképp túldúsítva illene elidulnia....
A fordított szimmeringel nem hiszem hogy bárkinek is lenne tapasztalata, hisz nem szoktuk fordítva betenni, és így tesztelni a dolgot. Ám, egy új szimmering forítva is tömít annyira, hogy legalább kicsit pöfögjön.
A karbi ki lett tisztítva? A főtengely szimeringek is újak? Mert ha lent nincs elősűrítés akkor nem fog elindulni, mert nem szív elég benzint a karbiból és nem jut fel a dugattyú fölé elég benzin-levegő keverék...
Azt még hozzáteszem, hogy végül egy vadi új hengert is vettem. Tudjátok, ennek a széle volt megütve, ahol égési nyom is volt a hengerfejjel érintkező részén.
Na szóval ez is vadi új. Olyan kompresszió van benne így hangra, meg érzésre is (ha ujjamat a gyertya helyére teszem), hogy ihaj. Vadi új a karburátor is, gyertya is. Kb. az egész kapa új lett. Rengeteg pénzem van így benne.
Erre indítom be és SEMMI!!!!! Szikra van, azt néztem a gyertyán. Még csak olyan hangja sincs, hogy be akarna indulni.
Kiszedem a gyertyát és csont száraz. Mintha nem jutna el oda a benzin. Ez hogy lehet? Mi baja lehet még?
De abból majdnem egyharmada az ÁFA, aztán van rajta némi szállítási költség, és ha tisztességes a kereskedő, akkor csak 20% hasznot számított rá. Aki készíti, jó ha 300-at kap és még ő állja az anyagot is.
Persze aki a boltnak készíti az nem csak 1 db-ot gyárt, neki rá van állítva egy célgépe...
Egyedi gyártásnál egy esztergályosnak is simán rámenne fél órája mire keres egy megfelelő vasdarabot amit elől-hátul, kívül-belül felszabályoz és 1200 Ft-os órabérért manapság már senki nem dolgozik, főleg géppel. Ilyet max haveri alapon faragnak 1 sörért, de nagyon jó és szomjas haver kell legyen és éppen nagyon unatkozzon.
Idegen drehás tuti nem vállalná, mert 3 ezer alatt neki nem érné meg elindítani a gépet, a kuncsaft meg annyit úgysem fizetne...
Aztán most vettem észre: Van ugye a hajtókar: A jobb oldalon megy rá a dugattyú. A hajtókarnak mennyire kell lógnia a dugattyúban függőlegesen? Nekem az új dugattyúban ez a rész, ahová a hajtókar csatlakozik (képet dugattyúról oldalról nem találok) sokkal nagyobb, mint amilyen vastag a hajtókar. Alatta felette van vagy 5-5 mm. Így szépen lecsúszik alulra a tűgörgő. Ez mennyire frankó?
Találtam webshopban egy ilyen nevű terméket:"KF főtengely hosszabbító K70".Sajnos nincs kép.Olyan kérdésem lenne,hogy ez egy olyan alkatrész,amivel a főtengely végét lehet meghosszabbítani,hogy pl jobban beleérjen egy ékszíjtárcsába?A motoromon rövid a főtengely vége,és a felező ékszíjtárcsájába alig ér bele,azért érdekel.Köszi
Létezik olyan, hogy a főtengely hajtókarja nem cserélhető? Mert úgy van kialakítva? Egy helyen ezt írta valaki. Kép nem enyém, mert nem bírom ezt a részt szétszedni...
Egy gyors kérdésem lenne nemrég vettünk egy honda f600 ast és az lenne a kérdésem hogy a pto tengelyre milyen ékszíjtárcsa kell és azt hogy kell rögziteni?
Nekem van egy Motoblokk Heba Mb2-es motorom. Nem használom ! Rendeltem hozzá anno karbuártort Kínából mert a karburátorban lévő tömítést megette a benzin és sehogy sem sikerült pontosan jól kivágni. Akkor azzal pöccre indult. Kb. egy év múlva megint küzdeni kellett vele. A gyújtótekercs pólusát is meg kellett csiszolnom. Volt, hogy ez is segített. Aztán meguntam az állandó szerelgetést és vettem helyette egy másik motort. Nagyon érzékeny a gyertyára, illetve a gyertyahézagra. Ennyit tudtam segíteni.
Eladó lenne: Alternáló fűkasza alkatrésze és Váltvaforgatós eke. Mindkét eszköz hiányos ! A fűkaszának csak a vágórésze van meg. A lehajtás hiányzik. A váltvaforgató ekének csak egy menetes szár hiányzik. Használható, én is szántottam vele. Egy értelmes ajánlatért vihető, én 30.000-et gondoltam értük. A kettő csak együtt vihető. Postán nem adom fel ! Állapotuk a fotókon látható. Gyakorlatilag újak. Mindkettő egy Heba Motoblokk Szovjet kistraktor gyári alkatrésze. Helyileg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Kisvárda környékén. Érdeklődni emailben lehetséges.
Kb. két éve nem indítottam be a rotációs kapámat. Bemásolnék egy videót mert szaggatott a járása. Mitől lehet ez ? A motor gyakorlatilag új, kb. két üzemórát volt használva. Emlékszem egy rántásra indult, most meg játszani kell a szivatóval, hogy beindúljon. A benzint nem cseréltem le benne mert 100-as volt benne. De most friss benzinnel is ugyanezt csinálja. Ötlet esetleg, hogy mi lehet a baj ? A motor egyébként: Zongsheng P170. Köszönöm szépen előre is !
A jófogáson vegyél használt kf-04-es vagy robi rotakapát 40-80 e Ft. között, vagy egy kaparészt motor nélkül, veszel rá új motort, 100 e ft-otod megmarad. A rota rész már jóval gyengébb, mint a masszív régieknek. Ha van sok pénzed, semmi gond, vedd meg a kiszemeltet, a motor jó rajta.
Sziasztok!Ilyen a stift.A csőtengelyben van mégegy cső,amit a stift rögzít.Ha kiveszem,elvileg a cső elforog a keréktengelyben.Ez teljesen össze van szorulva.Az a fura,hogyha ez valóban így működik,akkor nekem túl szorosnak tűnik.Gondolom szét kéne húzni,és megzsírozni.
De ha mégse ezért van a stift,akkor feleslegesen nem erőltetném szét.
Maga a kerék a tengelyen zégergyűrűvel van rögzítve,a stift nélkül se esik le.
Sziasztok! Abban kérnék segítséget,hogy van egy járókerék pár,ami ha minden igaz JK-150-es típusú.Van egy csapszeg a tengelyen.Jól gondolom,hogy a csapszeget kivéve el lehet forgatni a kereket a kerék tengelyen?A csapszeget kivéve elvileg nem a tengellyel együtt forog a kerék?Köszi
A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni?
Ki kell hézagolni a csapágyat réz lemezzel. Nekem is ez volt a gondom egy Robi52-esen. Egy ismerős kisgépszerelő azt mondta, hogy 4.5V-os laposelem réz fülét kalapáljam el vékonyra és a csapágy köré tegyem és úgy üssem be a csapágyat a helyére. Nem akart lehúzni a szereléssel. 30 éve hibátlanul így üzemel a gép, azóta sem lötyögött, nem volt csapágy gondja. Bármilyen rézcsík jó. Pl.:10 cm hosszú vastag (6-os) egyszálas rézvezetéket kalapálj el vékony széles csíkra és azzal hézagold ki.
Nem minden blokkon van alul leeresztő csavar, ezért azoknál a motoroknál, ahol nincs, a motort megfordítva, a beöntő nyíláson lehet leengedni. Célszerű előtte járatni a motort, a melegebb olaj könnyebben kifolyik, de a kezed le ne égesd.
Köszi a választ. Több helyen írták. Levettem a csavart már csak a lendkereket kellene valahogy. A lehúzó kicsi úgyhogy kell egy nagyobb vagy valami házi megoldás.
Igaz nem Honda hanem Briggs tapasztalatom van. Egy nagy gyökérben elakadt a kapám, úgy, hogy rögtön megfogta a motort is. Attól kezdve az én kezem is majdnem leszakította. A lendkerék levétele után láttam, hogy elmozdult a lendkerék a főtengelyen. Nem nyírta el csak egy Z profilt csinált belőle. Nagyobb lett az előgyújtás. Csere után minden oké lett.
Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék.2 problémám van. Honda gcv 160 karburátor takarítás után már indul de elég kicsi fordulaton megy. A másik hogy amikor rántom be és beakar indulni olyat visszaránt a berántó hogy a kezem szakad le. Ilyenekkel még nem találkoztam ezen motor típus szerelése során. Szelephézagok is jók.
Szia! Látom te is olyan vagy mint én 😁😁. Mostani gépeket nem preferálod 😁. Én sem . 43 éves Terra MJ 5 -öm van hibátlanul teszi dolgát .😁😁. Ebben van anyag..
Igazából mindegyik egy ipari hulladék. Másra nem jók, talán évente kétszer megrotálni a kertet. Nagyon silány anyagminőség. Ha a 3 közül választani kellene, akkor a Ruris. De inkább egy 20-25 éves régebbi valami, mint ezek közül bármelyik is. Honda F400, F560, F600, F720, Robi 250T stb. Ezekben még az anyag benne van.
Sziasztok, tervezek vásarlást Ruris, Bisonte és Loncin mind szíjas és 180 körül, nagyon hasonlóak. A kérdésem, van valami amiben vagy amiért az egyik jobb mint a másik kettő?
Abban kérnék segítséget,hogy tudtok-e olyan gépet,aminek a berántó rugója 10mm széles,és 120mm-es kötéltárcsára való?Csk-03-ra keresek.Hátha más típusé is jó.Köszi
Kuplung ferodolt kell cserélnem. Az lenne a kérdésem, ti mivel szoktátok? Mert amiről tudtam, azt már nem kapni és helyette sem ajánlottak olyat, ami a célnak megfelel. Köszönöm a válaszokat!
Szia! Na én erre kíváncsi vagyok. Rendeltem egyet. Pont a napokban kaptam egy fűnyírót aminek a tankja kuka. Persze már nem kapható hozzá alkatrész. Teszek egy próbát ezzel a ragasztóval.😁😁.
Itt a leírás róla:2db hőálló ragasztó, extrudált AB-fémragasztó folyékony hegesztési öregedésállóság, többfunkciós kemény műanyagokhoz és kerámiákhoz
2db AB ragasztóöntő ragasztó ipari javítószer öntvény fémöntvény, sérült repedéses hegesztési ragasztó Jellemző: 1. Kiváló tárolási stabilitás, széles körű ragasztás anyagok, és széles körben használható fémek, kerámiák, műanyagok és fa ön- és kölcsönös adhéziójára; 2. A ragasztandó felület nem igényel szigorú zsírtalanító kezelést, így a ragasztás kényelmesebb; 3. Gyors kötési sebesség, nyáron 3-5 perc, télen 5-10 perc; 4. Kikeményedés után a ragasztóréteg jó szívósságú, nem könnyen törhető, ellenáll az öregedésnek és az olajfoltoknak. 5. Széles körben használják autók és motorkerékpárok műanyag panelek, üzemanyagtartályok, lökhárítók, reflektorok, ipari olajtartályok, transzformátorok, radiátorok, lámpák, elektromos házak stb. ragasztógyártásában és karbantartásában. Használható ipari termékekben is, például felvonókban és motorokban. Ragasztási összeállítás.
Specifikáció: Tartalom: 20/50/70/100g Keménység: ≥80 Kikeményedési idő: 24H Nyírószilárdság: ≥18 Hőmérséklet tartomány: -60°C~200°C Térfogatarány: A:B=1:1 Fő összetevő: epoxigyanta ragasztó Széles felhasználási kör: különféle fémöntvények, alkatrészek és berendezések hibáinak, kopásainak, karckorróziójának és töréseinek javítása. javítsa meg a törött vagy sérült tárgyakat, hogy tökéletes legyen!
Megjegyzés: Az eltérő monitor- és fényhatás miatt az elem tényleges színe kissé eltérhet a képeken látható színtől. Köszönöm! Kérjük, hagyjon 1-2 cm-es mérési eltérést a kézi mérés miatt.Link az előző hozzászólásomban van, ha érdekel valakit.
Ugyan ilyen motorom van egy KF 04 típusú kapagépen. Szintén tartály repedéses. Megpróbáltam ragasztani, semmi nem fogja (egy olajos mocsok anyag). Elvittem műanyag hegesztőhöz, nem vállalta mert túlságosan tagolt (cizellált) az alja. A szomszédom is örökölt egy gépet amely ugyanilyen kórban szenved. Ő egy más gép tankját kötözte fel a két kormány karra. Így használja már több éve. Nálam pihen, új gépet vettem.
A rudazatra vissza raktam ahogy eredetileg volt a rudazat nem kotyog! A regulátor és a ruadzat közötti lemezen állítottam rögzítőcsavar fellazítás után regulátor teljesen hátra és a lemez is hátra rögzítőcsavar vissza húzva. Lehet ez okozza neten láttam a beállítását https://youtu.be/ZDBxS1PZ9yU?si=stBi_mnXh8kyBnac
Csak egy kérdés a "hosszú" rugó az ami a karbit és a reguátor kart összekötő rudazaton(felfűzve) van? Az a holtjáték kiegyenlítésért van nézd meg jól a helyén van nincs a rudazatnak kotyogása.
Ha terhelés alatt nem csinálja, akkor ne zavarjon. Az enyém is csinál ilyet. Nagy a szögsebesség ingadozás. Vagyis a robbanás pillanatában nagy sebességgel indul a dugattyú lefelé, ekkor a szabályzó úgy érzékeli, hogy nagy a fordulatszám és vissza szabályoz. Mivel minden második fordulatra esik egy robbanás ütem, a második fordulatnál lassul (kisebb a szögsebessége) és a szabályzó automatikusan gázt ad.
Új rugó került bele a rövid és a hosszú is a régi helyére lett akasztva! Gondolom hogy nem függ össze a gyújtótekercs állítással de mielőtt állítottam rajta ilyen problemát nem észleletem. Mi okozzhatja a folyamatos szabályozgatást?
Álló helyzetben a regulátor folyamatosan szabályozgat cseréltem rugókat változatlan! Terhelésen nincs vele gond szépen dolgozik mi lehet a probléma? Mielőtt állítottam a gyújtó tekercsen nem volt ilyen gondja
1984es briggs 4hp motoros rotám randa kalapáló hanggal éledt fel idén. Megrotáltunk fél holdat, kibírta, szétszedtem hajtókaros. Az alsó nagy hajtórúdszemre digit tolómérővel saccolgattam olyan +0.06mm re verődött oválisra, a másik -0.04 mm a főtengely tojásalakjában van, így olyan 1 tizedet kottyan fülre is meg kézre is.
Az egész gép egy lyukas garast nem érne senki szemébe, de én imádom, ezzel tanultam meg rotálni, meg olyan erős mint 2 bivaly, mert csak alig karcos a henger 😄 a karbi pillangószelepje nem kottyan 2 milinél többet, beindítani csak én tudom, hidegen meg pláne. 10 éve egy vagyont költöttem rá, mert tankolásonként motorolajat is kellett önteni. 2100 ért vettem rá egy sor Agroforg alapméretes gyűrűt és olyan fasza lett, hogy soha nem kellett többet olajat utántölteni, csak cseréltem félévente.
A hajtóműházat tavaly felújítottam olyan príma alkatrészekből amit hozzám vágott egy szerelő.. ingyen. De jobb volt a csiga meg a bronz mint az enyém :-) Kések csak papíron azok.. satöbbi.
De ha egyszer életre kel akkor minden gyom sikítva rohanjon mert különben kampó. És alig füstöl. De mikor éjszakába nyúlik a meló imádom nézni a vörösen izzó kipufogóját és soha nem felejtem el megveregetni a vállát meló végén. Igazi őserdőt szoktunk kultúrterületté alakítani.
Na nem ragozom tovább 4700 ért láttam túlméretes utángyártott hajtókart hozzá.
Ki köszörülné meg az alig használt főtengelyem? De ám jóra! Környékben aki gépműhelyest ismerek azonnal rámcsapták a telefont 😵
Kb 15 éve apámmal vettünk egy szentkirályi mittomén midi rotát 50 ezerért a cora áruházban. Azon 3,5HP briggs classic motor van, de nincs szivem kivenni a dobozzából még, ez a régi RK-02 ez gép! Az új az dedósoknak való, meg a blokk is harmatgyenge lehet :-) majd jó lesz a fűnyíróra, az se sokkal jobb, mert az már nem kicsit füstöl, hanem rosszabb mint a 2 ütemű... 🙈
Csináltatott már meg valaki ilyen főtengelyt? Vagy nincs egy kidobásra ítélt, hajtókarostúl, ami jobb lehet az enyémnél?? 🤗
Ma megjött ek a csapágyak, a kuplunghoz új csapágyház is jött, gyorsan össze is dobtam. Pikk-Pakk készlettem vele, most a motor része jön, ehhez még nem jött meg a cucc, de gondolom az is itt lesz a héten és végre munkára foghatom.
Bocs, hogy ide írok, de nem találtam elektromos fórumot.
Tavaly vettem egy 1.5 kW-os elektromos kapát, de nagyon nagy a fordulatszáma. Lehet lassítani? Egyszer sem használtam csak próbáltam. Nyolcvan éves vagyok, nekem nem megy ez a tempó. Láttam más kapákat reklámozni, amelyek 350 -es fordulatszámon dolgoznak, az lenne a jó. Ezt a kapát kerek 50.000 Ft-ért vettem az eMAG-tól. Valamilyen megoldás jó lenne, mert kell a kapa. Vagy lehetne csökkenteni a fordulatszámot, vagy elcserélném alacsonyabb fordulatszámúra.
Volna nekem egy teljesen fel újitott honda gcv 160 as dragon 55 ös rotációs kapám minek a motorja és a hajtómű háza is teljes felújításoneset át 2 éve azóta csak áll egy hejben használva nem volt és még egy plusz hajtás ház amit most holnap lesz egy hete hogy fel let újítva. új olaj, új csapácsak alól felúl, új nagy kuplung alsó felső,új szimeringek. ezek be árazásában kérnék segítséget és ha valakit érdekelne eladók volnának.
Megrendeltem ma mindent, hozzá. Ha már lúd, legyen kövér, mindent kicserélek biztos ami biztos alapon. Ha már szétugrott a jószág, essen át egy teljes felújításon. Persze egy webshopban sem volt minden, több helyről kellett megrendelnem a dolgokat, de sikerült. Remélem hamar megjön és akkor nekieshetek a gépnek. Végül is jó régen nem volt hozzányúlva, még 2005 őszén vettem, azóta teszi a dolgát, csak egyszer bontották meg a hajtóműházat mert a csigatengely megadta magát. A második belenyúlás, most történik. Szerintem teljesen elfogadható a közel húsz év múltját tekintve. :)
Talán megvan a probléma a gyújtó tekercs messze volt a lendkeréktől! 0,3 mm-re beállítottam és úgy néz ki jó lesz! Utánfutóval mentem vele kb. 20 percet és közben fékezgettem hogy dolgozzon szerintem bemelegedett kellően! Viszont a regulátor álló helyzetben folyamatosan szabályozgat de ha megyek vele akkor szépen dolgozik terhelésre reagál. Meleg indításnál nem kell neki szívató eddig csak úgy indult ha indult. Remélem így marad 😀
Van egy Heba mb2 gépem ami egy iskolai bemutató darab volt, tehát nem volt sosem túl erőltetve. Pár évig tökéletesen müködött. Tavaly úgy tettem el télire hogy első pár rántásra indul, de idén már azt csinálja hogy egyáltalán nem akar elindulni. Üzemanyagot kap, berántva pár másodpercig megy aztán leáll utána se kép se hang. Hidegindítóval is próbálkoztam de az sem segitett. Van még olyan mester aki ezekkel a gépekkel foglalkozik? Láttam alkatrész az lehetetlen beszerezni. Bármilyen megoldás segíthet.
Ezök a finom variációk már csak akkor kerülnek képbe, amikor mindön ki van próbálva és elvileg jó is.
De kiderül hogy mégsem tökéletös valami. Ekkor jönnek azok az alkatrészök próbára, amik még működnek ideális körülményök között, de ott vannak a határon. Soxor több ilyen is van egy rendszerben, egymást követően buknak ki.
Volt már dolgom más motorokkal régebben, találkoztam néhány hibával. Egy alacsonyabb hőértékű gyertya "túlmelegödhet" kicsit ugyan azon a hőfokon és jobban tisztul.
Meleg motornál leállítás után, mindig túlmelegszenek az addig hűtött alkatrészök, mivel mögszűnik a hűtőlevegő áramlása, viszont a belső hő az sugárzik tovább 1 ideig. Amennyiben hajszálrepedés van a tekercs zománchuzal szigetölésén, ilyenkor át is húzhat ott. Amikor visszahül a kritikus hőfok alá, akkor ismét jónak tűnik.
Gyertyakép ahogy írtam jónak tűnik és a hidegindítás után dolgozik szépen csak a üzemmeleg indítás nehézkes vagy nem indul vagy ha indul dadogva aztán vagy nehezen normálisan kezd járni vagy leáll! Ha hűl akkor indul normálisan.
Jó a kérdés. A gyujtótekercsről semmit. Szerintem tripla két külön mondatnak szánta.
Ha egy motor többlet üzemanyag miatt /vagy olajevés/ mocskolja a gyertyát, azt időlegesen lehet orvosolni egy melegebb gyertyával /könnyebben tisztul/, de az alap problémát nem oldja meg.
A gyujtótekercs hibáját pedíg cserével lehet megbízhatóan kiszűrni. Ha egy tekercs zárlatos, az felmelegedés után üzemben is hibázik, nem csak az indítást nehezíti.
Gyújtó tekercsre én is gondoltam de a kisebb hőértékű gyertyával mit fogok megtudni a gyújtó tekercsről? Bocsi lehet érdekes kérdés de nem vagyok szerelő :)
Sziasztok! Lenne egy honda gcv160 kapagépem ami hidegen indul viszont ha bemelegszik és leállítom nehezen indul nem pörög rendesen! Gyertya csere, karburátor tisztítás és szelephézag álítás történt eddig de nem javult melegen a probléma megmaradt! Hidegen indítva bármeddig dolgozgatok vele csak ha leállítom utánna van gond!
Ahogyan azt a Studod1 fórumtárs megírta, ez fordított kuplungos. Az összeragadás legfőbb oka a tisztaság hiánya. Nem csoda, hogy a csapágy is tönkrement. A csigatengely felső csapágya is jól be van takarva. Reméljük a takarítás után nem fog sercegő hangot adni, amit kézzel forgatva is meg fogsz hallani. Ha recseg ropog akkor cserélni kell. A kuplung mindkét felét (a ferrodolokat) nagyon finom csiszoló vászonnal át kéne "simogatni" finoman.
A lényeg hogy ide nem kell a rugó, mivel a kuplung villát a külső kuplung karon lévő rugó visszahozza és az alsó kuplungnak is magától le kell jönnie.
Itt mindent megtalálsz ezen az oldalon, sőt ez a bolt-szerviz egyéb jelenleg is gyárt rak össze szentkirályi gépeket,sőt kivánságnak megfelelőt. https://www.bszfarmer.hu/letoltesek-53
Ezt a fordító izét ki lehet kapcsolni, vagy mindig, törölgetni kell? A képeket meg miért nem tudom direkt ide tenni, miért kell külön az indafotóra feltölteni? Persze béna vagyok, nem vitás, de akkor sem értem. :(
És végül a teljes hajtómű kívülről. Az a gyanúm hogy ez a forditott kuplungos ahogy mondtad a hozzászólásodban, de nem értek hozzá. :(
Azért gondolom, hogy fordított kuplungos, mert ahogy írtad, én szorítom össze a két kúpot, de mi választja szét őket, mert a karon lévő kis rugó ami vízszintesen van rajta, (nem a bovdenrugó) szerintem nem húzza vissza a kuplung alsó részét és ezáltal összeragadva marad. A ferodol a felső részben van és elég vastag, majdhogynem újszerű, tehát nem a kopás miatt ragad fel. Addig ameddig nem tudok biztosat nem akarok hülyeségeket rendelni. Ha tudsz erről valamit akkor nagyon meg köszönném. Csapágy és csapágy ház biztosan kell, de hogy kell e még valami azt nem tudom... :(
Ha normál kuplungos akkor rugó nélkül nem viszi át hajtást mivel a rugó szorítja össze a két kuplungfelet, tehát a kuplung kar a rugó ellenében álltalad mozgatva old. A fordított kuplungos változatnál viszont te nyomod szorítod össze a két kuplunfelet.
Ezt a videót néztem, de nekem eleve nem ilyen a hajtóműházam.
Ez lehet egy régebbi típus, az enyém újabb lehet. :) [ Kb 18 éve van meg:) ] Ha az újabb típus van meg akkor is ilyen a sorrend? Amikor szétszedtem, nekem nem volt benne rugó. :(
Az csak akkor "ragadhat be" ha rosszul van összerakva.
A sorrend: a csigatengely felső csapágyára kerül az alu gyűrű, erre jön a rugó, a rugóra kell a kuplung alsót helyezni úgy hogy a kiemelő villa a kuplung alsón lévő csapágy felső oldalán legyen.
A kuplungot a kuplungkar-bovden-kiemelővilla-csapágy-kuplungalsó úton te fogod oldani és ha elengeded a kuplung kart, akkor a rugó tolja fel a kuplung felsőbe.
Sziasztok, keresek egy hozzáértő embert, aki segítene nekem egy Briggs 5,5 motoros Szentkirályi KF 04 rotációskapa kuplung rendbetételével.Szétkaptam a kuplungot mert állandóan beragadt és csak erős géprázásra volt hajlandó leválasztani a hajtást. Jelzem egyszer már volt javítva és igazából azóta áll fent ez a gond.A neten bóklászva nem nagyon találtam pontos leírást a hajtásról ezért a kérdésem az lenne, hogy a kuplungban van valamilyen rugó ami oldáskor szétválasztja a két kúpot, vagy ezt a gravitáció oldja meg?Láttam olyan robbantot rajzot ahol volt rugó és olyat is amiben nem volt. Most teljesen el vagyok veszve, mert nem értem. Lehet az előző szereléskor a szaki kifelejtette a rugót belőle? Egyébként azt sem látom, hogy hol kéne ennek a rugónak lennie, ha kell egyáltalán bele. A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni? Vagy ez marhaság? A ferodol vastagsága egész jó, majdhogynem újszerű. Régebben a csigatengely volt cserélve a homlokfogazású kerékkel együtt, ezekkel nincs is baj. Szóval az érdekelne, hogy kell ebbe rugó, vagy nem?
Sziasztok Lenne egy kérésem aki ismeri a Techumseh motoros rotácios kapálógép karburátor beállitását az segitsen . Van két csavar rajta egyiken van egy rugó a ásikon nincsen ,Dellorto FHC 2013A tipusú karbi. Ha betekerem kopra mind ketőtt mennyit kell kicsavarnom hány fordulatot egyiken másikon . Köszönöm
Nekem is ilyen problémám van '23 tavasza óta már a beüzemelésnél. Úgy tudom beindítani, hogy levéve a levegő szűrőt, injekciós fecskendővel 1 ml benzit bespriccelek. Így pöccre indul, s utána nincs proléma. Azt a választ kaptam, hogy nincs zárva indításkor a fojtószelep.
Sziasztok! Adott egy szevafém kapa quantum xm 40 motorral. A gondom az, hogy érezni a szagán hogy égeti az olajat , valamint ha ráadom a gázt nyom egy kis füstöt ami aztán elmúlik, hidegen melegen jó indul a téli állás után is. Mit lehetne vele csinálni? Dugó gyűrő csere esetleg nem tudom ezekben van-e szelepszár szimmering?
De nem a térfogatot kell nézni, hanem a nívópálcán lévő jelzést, a maximum közelében legyen így betöltéskor. És mivel Briggs, ezért betekert pálcával kell nézni a szintet. (És a motor vízszintesen álljon, tehát ne legyen előre- vagy hátrabukva a csoroszlya miatt.)
Sziasztok! Adott egy szentkirályi kapálógép. Motorja Briggs Quantum XM55. Előélete ismeretlen. Tünetek: Nehezen indul, egyenetlen járás, durrogás. Karburátor kitakarítva, regulátor rugó feszességén állítva. Így most egy rántásra indul és a járása is egyenletes lett. A durrogás viszont maradt. Hidegen indítva 1-2 perc után folyamatosan lehet hallani. Jól sejtem, hogy szelep gond lehet? Csere vagy csiszolás?
Kb ugyanezt csinàlta az én terrám is. 2-ikban pörgöt de nem volt oké de szintén el ment az ereje pár másodperc azt kicsit ment. Folyamatosan ez volt. Gyertya bele egy új és mintha kicserélték. Próbálj meg egy új megfelelő gyertyát bele rakni.
Már vagy tíz éve az a jelenség, hogy azonnal indul, 3-4 perc melegítés kell neki, utána pedig párszor azt csinálja - de mindig-, hogy felpörög, dolgozik pár métert, elmegy az ereje, meg kell vele állni. 5-10 másodperc után újra felpörög, pár méter után megint elmegy az erő, meg kell állni. Viszont 3-4 ilyen után rendesen megindul, és tetszőleges ideig rendesen lehet vele dolgozni.
Ez volt a tavalyi utolsó használatig.
Tegnap viszont az eleje ugyanígy történt (fél év állás után), viszont a megindulás nem történt meg. Vagy 20 percig próbálkoztam a kapálással, de mindig csak pár métert tudtam megtenni vele egy lendülettel. Pár másodperc pihenő után után ismét pörög, de csak néhány méteren át dolgozik, ott elveszik az erő.
Szétszedtem, megnéztem ezt a "gumicumit", nincs rajta semmi repedés.
Szétkaptam és az a kis cső is teljesen sértetlen. Leszedtem a helyéről, fogkefével megtisztíttam, az alján van egy szűrő. Ez se hozott megoldást.
Aztán próbálgattam a dolgot, és ha a gépet eldöntöm 45 fokban bal irányba, nyomom a gumicumit, akkor felveszi a benzint és tudom indítani a gépet. Tehát így működik, de eddig erre nem volt szükség.
A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.
Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.
Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.
Ezek után került hozzám.
Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.
Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.
Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.
Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.
Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.
Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.
Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.
A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.
Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.
Nekem is az van, anno mikor vettem lehetett választani, a 28-asat kértem mert szerettem volna vele szántani (+felező), de nem vált be, hamar megette a bronzkereket. Mivel már csak kapálásra kell, gondoltam jobb lenne ha gyorsabban pörögne.
A régi fajta vasöntvény az újabb faja "extra" vagy az osztott változat mindegyikére felrakható átrakható cserélhető a motoregység. A belső rész is azonos a lényeg mindegyik kf04 hajtómű.
Természetesen cserélhető maga a kuplung kicsi->nagy. Amúgy komplett hajtómű választott kuplungal akár a sima akár a fordított kapható, ha nincs rendelhető Pécsen kb 7-10napos határidővel sőt náluk van komplett szentkirályi rota. https://www.bszfarmer.hu/
Szeretnék venni komplett KF-04 nagy kuplungos hajtóművet, de nem találok. Ha veszek kis kuplungosat, le tudom cserélni rajta a kuplungot nagyra és használható lesz úgy?
Inkább félig csere volt mint javítás. Előszőr is neten jó pár oldalt végignéztem, milyen tekercsek kaphatóak. Némelyiknél fel volt tüntetve a felfogató furatok távolsága. Ezek közül kiválasztottam azt amelyik szemre és méretileg legjobban hasonlított a régihez. Szerencsére árban is viszonylag kedvező volt .Ez lenne az:
Ennek a vasmagja méretileg megegyezik az eredetivel, szélesség , vastagság. Hurrá! Majd jött az agyalás...Új felfogatás? Megoldható, de macerásabb. Több a hibalehetőség.. Akkor inkább legyen tekercs csere, ha a régit is le lehetett szedni, akkor egy próbát megér.
Az eredeti tekercset egy kis rugós lemez fogta a vasmaghoz mindkét végén egy kis füllel, meg a testkábele. Ezt kipattintva, utóbbi elcsípve letolható a vasmagról. Az újnál a testkábel helyett egy kis lemezke van rézszeggel szegecselve a maghoz. Ennek a fejét elreszeltem, majd a tekercset felültettem satura, a magot középen egy csavarral ütni kezdtem. Szerencsére nincs felragasztva, így könnyen lejött. A fenti képhez képest én balra 90 fokkal elforgatva tettem fel az eredeti vasmagra a tekercset, hogy a rögzítő lemezzel rögzíteni lehessen. Ez miatt kicsit le kellett reszelni vagyis inkább síkba hozni a gyújtókábel felőli véget és sniccerrel egy kis nútot faragtam a lendkerék felőli oldalra, hogy ne lógjon ki a lemezke. Majd kapott egy kisdrótot a testponthoz. Utolsó lépésként a gy.kábelt hosszabbítottam meg .
Próbáltam a kábelt kitekerni, de nem ment, olyan mintha ragasztva lenne. Majd a következőnél.:)
Köszönöm szépen még egyszer! Tegnap sikerült beindítani a gépet ezzel a gyújtással. Hengerbe fecskendezett benzinnel indítottam, mert a karbiból csepeg a benzin. Nem indult minden próbára, ezt érzem a jobb karomba rendesen. :) De mikor ment szépen járt. Gázadásra is reagált, Úgy látom már nem reménytelen a helyzet.
Köszönöm! Hát ebből nem lett semmi, rázni ráz, de szikrához kevés. Ezért vettem egy gyújtótekercset. A tekercset leszedtem a vasmagjáról és átraktam az Om220 vasmagjára. Kicsit meg kellett reszelgetni, a rendes illesztés végett, de úgy néz ki, sikerült a dolog, ez így üresen rángatva adja a szikrát. Holnap lesz az éles teszt.
62 éves, de elég rosszul megy, mindkét térde fáj neki, de a kertet csinálgatni szeretné, nem szívesen adja ki a kezéből a munkát, még nekünk sem.
A két telek nincs messze, körülbelül 50 méter, de a fő cél a lenti 800 négyzetméteres telek művelése lenne. A másik egy domboldalba telepített gyümölcsös, és előtte van most egy elég kicsi, kb 100 négyzetméteres rész, ami régen szintén konyhakert volt, de már fű van helyette, igazából szerintem előbb-utóbb annak is neki fog esni.
Fűnyírója van, illetve a füves rész eléggé elhanyagolható. Áram sajnos nincs a telken.
Az utánfutó inkább csak grátisz, szerintem első körben a lenti lapos telek lenne a lényeg.
A segítségeteket szeretném kérni kapálógép vásárlás kapcsán. Apukámnak szeretnék venni egy rotakapát egy kb 800 négyzetméteres kert műveléséhez. A másik kertünket sajnos csak egy domboldalon felmászva lehet megközelíteni, így a könnyű mozgatás előnyös lenne, akkor ott is tudna használni. Sajnos már nem mozog olyan fiatalosan, ezért valami könnyen tolható, megbízható gépet szeretnék erős, benzines motorral, de az a fő szempont, hogy meg tudja tartani, könnyen irányítható legyen. Szeretnék új gépet, ha lehet, mert a garancia fontos lenne.
20 évvel ezelőtt volt már neki egy Robi, sajnos annak a típusára nem emlékszem, de azt tudom, hogy akkor nagyon szerette.
Az árkategóriát illetően kábé 250.000-re gondoltam max, de tudok feljebb menni, ha valami annyival jobban megérné.
Előre is köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat :)
Ha isten úgy akarja akkor ez felel az alajáratért. Rendes takaritás vagy csere azt nézzük meg,hogy reagál. 😁Kényes dolog úgyhogy óvatosan bánjunk vele.
Találtam hozzá egy másik karbit, ugyan nem pont ugyanolyat, de az úsztatógomb kivételével megegyezik. Ezzel már szinte tökéletesen működik...
Azért mondom, hogy szinte...mert középtartomány nem igazán van rajta. Alapjárat...aztán mikor elkezded húzni neki a gázt,akkor egy picit befullad... de ha olyankor mér egy picit ráhúzol, akkor erőre kap és veszettül elkezd rotálni.
Ismerősöm a piacokon áruló kalaposoktól szokott gyújtáshoz alapanyagot szörözni. Szerinte jól alakíthatóak, viszonylag kis méretűek, nem rossz a minőségük és olcsón is hozzá lehet jutni.
Jó estét mindenkinek. Bent voltam a szervízben a OM220 gyújtás miatt .Nem tudtak semmit hozzáfűzni. Ezért minden mindegy alapon meghámoztam a gy.trafót. Egy tekercs, egy tirisztor, egy tranzisztor meg egy ellenállásból áll benne az elektronika. Átlátszó gyantával van kiöntve, ezért gondoltam, kicsit lecsiszolok a gyantából, hátha látható lesz rajta a típusa. Hát nem jártam sikerrel. Tovább csiszolni már nem mertem, ugyanis elkövettem egy kis hibát. Bele csiszoltam a trafón lévő gyújtókábel pipájába. Igaz ,csak a külső borításba.(ezt itt direkt meghagytam.) Inkább egy utolsó lehetőségként átforrasztottam az érintkező pontokat, ezután újra felszereltem a gépre és próba. szikra továbbra sincs ,viszont kézen tartva a kábelt, kézi forgatásra is nagyobbakat rázott már. Viszont azzal hogy eltűnt a pipa külső héja, a gy.kábel súlya kifordította a pipát a helyéről! Nocsak. Úgy néz ki, az évek alatt megadta magát a forrasztás . Áthúzni még át tudott, de ez kevés volt a szikrához. Most este visszaforrasztottam, új műgyanta réteg aztán próba.
Mondjuk a főfúvóka méretét még nem néztem. Elvileg 90'-es évjáratú a masina, Jikov 3312 van rajta. Elvileg "felújított", de nem derült ki, hogy ez mit takar... Nem tudom mennyit adott érte a haverom, de lehet átverték vele... :-)
Ahogy elnézem a hirdetéseket, az eladó gépek túlnyomó része üzemképtelen.
Amit leírtál, Benzinszegény keveréket sejtet. Régen /25 éve eladtam a műhelyt/, azt mondtam, az üzemanyag rendszer a tanksapka szellőzőtől a kipufogóig terjed. Az alább írt benzincsap történet is előfordulhat. Vagy pl a légszűrő "megmásítása". De még a kipufogó megfúrkodása is.
Ezek az öreg gépek az elmúlt évtizedekben annyi kézen mentek keresztül, nem sima ügy megkeresni, mi nem jó, mi nem gyári.
Valami hasonlón már ez a vacak is keresztül esett. A benzincső elporlott, a tank tiszta ddzsuva volt, a friss benzin oldotta ki a lerakódásokat. Kapott új csövet, szűrőt. A tank többször is kiöblítve. A karbi úszott párszor az ultrahangos mosóban. Az összes furat-fúvóka tiszta... Benzincsap jó- nyit/zár, rendesen átereszti a benzint. Tűszelep új, nyit/zár. Úszó úszik, nem lyukas...
Kapott új gyertyát, mert az konkrétan rossz volt. Valószínűleg elrepedt a kerámia, mert nem a két pólus között szikrázott, de azért jó megrázott a nyavajás... :-)
Gyertyakábelt is megnéztem.
A kipufogó vége eltömődött. Konkrétan beleköltözött valami darázs. Mióta azt kipucoltam, azóta beindul és van alapjárat. Kiváncsiságból kipufogó nélkül is próbáltam, de ugyanúgy befullad gázra pár másodperc után, tehát elvileg nem az lehet a baja.
Lassan fogynak a lehetőségek...
Előgyújtás...
Tirisztor...
Trafó...
Vagy valami a karbiban, amit még nem vettem észre...
Én jártam úgy Babettával, csak 1 rövid utat bírt ki, utána leállt.
Akkor körbenéztem, nem találtam sömmi hibát. Néhány perc után indítottam ismét, mire hazaértem ugyan azon az úton, ismét mögállt. Kicseréltem az öreg benzincsövet átlátszóra, mert mintha levedzött volna kicsit a csap alatt. Próbaképpen kinyitottam a csapot ami elég szorosan működött, akkor látom hogy csak csöpög. Na a nemrég takarított tankba biztosan belekerült valami szutyok és a szűrője eltömődött. Kitekertem, tiszta az is. Na akkor átfújok rajta mindkét állásnál, de az alig sikerült.
Csap szétszöd és látom hogy olyan lött mint a kövér koca, amelyik behízta a lyukát. A nemrégön cserélt gumit újra lyukasztottam a fogóval én már tökéletös is lött.
És mennyi a gyári előgyújtása....? Mert a gyári manuálban egy szó sem esik róla....
A dugulás is érdekes kérdéskör.... Ez azért nem egy bonyolult karbi. Teljesen kitisztítottam. Elmostam ultrahangos mosóban. Az összes furatot átnéztem, kifújtam kompresszorral....többször is.
Ha az enyém lenne, már rég felgyújtottam volna... :-)
Megnéztem az előgyújtást... nagyjából 0,5-0,6 volt fhp előtt. Ezt átálltottam ~1,3-ra. Viszonylag könnyen indul, van stabil alapjárat. Kicsit mintha jobban pörögne, de a végeredmény ugyanaz... pár másodperc után már esik is vissza a fordulat, és elszáll az erő...
Általában csak visszaesik alapjáratra de van, hogy le is áll. Néha sikerül életben tartani a szivató elzárásával, vagy az úsztató gomb megnyomásával. Szóval egyelőre úgy tűnik, hogy kevés a benzin...
Viszont...
Megnéztem az úszószintet, elvileg jó. Az úszó zárt állapotában párhuzamos a fedéllel. Van új tűszelepem is. A réginek picit már rövidebb a szára, már eleve egy kicsit magasabb úszószintet eredményez.
Ezekkel is játszottam egy kicsit, de valós előrelépés nincs...
Néztem a fojtószelep tengelyét is, de nem igazán tűnik kopottnak...nem látszik, hogy falsot szívna ott. A szivató tengelye eléggé kopott, de az talán nem szól bele annyira....
Ez így nehézkes...... először jobb lenne tudni, mit keresünk. Ha kevés az anyag, és levegő folytásra javul, az dugulást sejtet. /még akkor is, ha a fúvókák tisztának tűnnek/. Esetleg alacsony üzemanyagszint. Talán fals levegő is... bár akkor az alapjárat sem stabil.
Módosított légszűrő is okozhatja.
A kellőnél több üzemanyagot okozhatja megtúrkált fúvóka, magas üzemanyagszint, eltömődött, megbuherált légszűrő.
A levegőcsavar csak az alapjárati, és épp csak felette egy picivel fordulatba számít bele. Nagy fordulati terheléses üzembe nem.
Ha netán ilyen gondja van.... hogyan lehet javítani...? Hogyan lehet több vagy kevesebb üzemanyagot bejuttatni...?
Az alapjárati levegő csavarral játszottam kicsit, de a terhelés közebni gyengülésre nem volt hatással...
Egyébként valószínűleg Babetta alaplap lehet rajta, mert van egy plusz tekercs.... de az is lehet, hogy valami DeLux változat... :-) Lehet akár világítás...
Az első gondolatom az volt, hogy valami dzsuva van az úszóházban és fordulatra felkapja. De van szűrő a csőben, és többször is tisztítottam az úszóházat+fúvókákat.
Elindítod, kicsit megmelegíted, majd megterheled. Mikor elkezd gyengülni, fulladni, óvatosan, folyamatosan elkezded eltakarni, elzárni a légtorkot. Ettől feldúsul kicsit a keverék. Ha javul az ereje, azt jelenti kevés neki az üzemanyag. Ha romlani kezd, nem kevés.
Majd szintén melegen, terhelés közben elzárod az üzemanyag csapot, és figyeled a motort. Ha az üzemanyag fogyatkozása, a keverék szegényedése hoz javulást, akkor sok neki.
A Babetta gyujtás jellemzően nem csinál ilye hibát....
Robi 55 rotációs kapával szenvedek. A motor már beindul és alapjárat is van, de amikor gázt adnék ill. terhelném akkor befullad. Ha elmelem a kapát a talajtól,akkor elég erős "távolsági busz" hangja van... :-) És akkor is nehezen pörög fel. A hajtásban van olaj, azt ellenőriztem.
Mi lehet a baja...? Ennyire gyenge lenne a motor, vagy maga a hajtás szorulhat valahol...?
Sajnos akárhova állítom a regulátort sehol nem reagál! nem értem ezt.tavaj mikor leálitottam gyünyörüen dolgozott ment regulált meg minden most hogy elővettemmeg semmi akkor regulál már mikor a benzin elfogy és le akar állni üzemanyag hiány miatt akkor meg müködik és szépen jár a regurátor magától.
Gyújtó trafó: Igen, azt láttam én is. Kíváncsi lennék, milyen arccal fizették ki ezt az utolsó darabért. :)
Viccet félretéve, én arra gondoltam ,bár nem tudom mennyire kivitelezhető, hogy veszek valami másik hasonló gy.trafót, és ezt egy közlemezre fogatva fel rögzítem a gépre.
Felújítás nem jutott eszembe, nem is tudom hol és ki foglalkozik ilyennel.
Kimondott hibája nem volt. Működött rendesen ,mikor letették, azóta több évet állt. Szeretném rendbe tenni és munkára fogni. Benzin tank, üzemanyagcső, szűrő tisztítás után tegnap eljutottam a gyújtásig is. Úgy néz ki hogy a gyújtótekercs itt is megadta magát. Cserélgettem gyertya pipát, gyújtókábelt, gyertyát. Nem hozott eredményt. Így kizárásos alapon a tekercs a rossz. Viszont, ami van rajta kis kábel, ami a vasmagról megy be a házba, azt mozgatva, volt olyan pozíciója amikor adott szép szikrát. Máskor csak enyhén rázott, volt mikor azt sem.
Most már csak az a kérdés, hogy ezt a gyújtótekercset mivel lehetne helyettesíteni. ha lehet egyáltalán. (Valami azt súgja, hogy rászaladtam arra a bizonyosra. )
Szinte biztos valahol a rudazat-rugók körül van a hiba . Nekem 3db gcv 160 moci van igaz a gáz szabályzás ugyan az de a kialakítás mindegyiknél kicsit más. A gázadáskor mindegyiknél rugóerő növelés történik és a visszaszabályzás a röpsúlyos részről történik a rugóerővel szemben. Bocs végül nem neked szól de gondolom ő is olvassa
Kérdésem volna hogy van egy honda gcv 160 as kf 04 dragon 55 kapálógépem.tavalyi évben szépen üzemelt most ma sajnos a hobbin akartam művelni a telket de sajnos nem indult karburátor le szepen ki pucolva és lás csodát minimális rántásra egyből indult na de most jön a neheze. alapjárat tökéletes szépen püfög szépen jár de sajnos gáz adásra nem reagál semmit én úgy veszem észre nem is regulár semmit. ebben kérnék tanácsot hogy mi okozhatja ezt a problémát.
Most szeretnék venni egy gépet. Nem nagy területem van, viszont ekét is kellene használnom. A talaj nem kötött, de füves. Van valami tuti ötlet, milyen lóerőben érdemes gondolkodni, esetleg márka...?
Igen mivel a honda és honda klónok indítása "max" gázon történik, mivel a maximális fordulaton továbbhúzva a kettes fojtószelep(inditási) lezárja a légtorkot viszont a benzinmennyiség a maximális körüli marad.
Valamivel csak le kell állítani. A legtöbbnél a gázkar visszatolásakor földeli le a gyújtótekercset. Nekem a Charlika kapámon hibásodott meg és zárlatos lett
Ha benzint kap és szikra is van, akkor a gázkarral kell játszani. Indításnál általában 2 variáció szokott lenni. Vagy az alapjáratnál kicsit nagyobb állásba állítva a gázkart, vagy a max gázból egy picit visszavéve szoktak indulni ezek a motorok.
Persze a sok próbálgatás variálása előtt/közben nem árt kicsavart gyertyánál egy pár rángatással átszellőztetni a motort, mert ha előtte már bezabált benzinből, akkor az istennek se fog elindulni.
A Zongshen egyébként a Honda koppintások közül a legjobb, legerősebb. A Honda kínai gyáregységében készül - gyanítom nagyrészt eredeti Honda fődarabokból alkatrészekből. (Az ágdarálósok szerint például csak ez a Honda másolat képes meghajtani a darálókat.)
Lecseréltem a több mint 40 éves RK-02-es rotakapámon a Briggs motort egy zongshen XP200A-ra. Az új motor teljesen csereszabatos, de az istennek sem tudom beindítani. Adjatok tippeket légyszi, mit bénázok el, hogy nem hajlandó beindulni? (Olajjal, üzemanyaggal fel van töltve.)
A motorhoz csak a gázbowdent kell csatlakoztatni és nincs rajta semmi on/off kapcsoló vagy ilyesmi.
tuti volt már a kérdés és a megoldás is, de a kereső nem segített rajtam. RK-02-es kapám van. Fél tank benzin után, ledadog, leáll és vagy egyáltalán vagy csak nehezen és rövid időre indul újra. (Gyanakodtam a műanyag perselyes alapjáratállító fűvókára, gondoltam melegszik és lelevegősödik, de megdőlni látszik az elmélet és már cseréltem is.)Membránt is cseréltem, akkor áttakarítottam nagyjából féktisztítóval/karb.tisztítóval, de úgy látszik nem eléggé (Szemre nem volt dzsuvás). Gyanúm a tankba nyúló két műanyag "felszívócső"-re terelődött. Van ennek valami bevált tisztítási módja? Áztassam brigéciolba, nyomassam a fékt./karb. tisztító sprayt, nyomassam meg sűrített levegővel? A végéből a fém szűrőt ki lehet pattintani? Esetleg van ehhez cseredarab? Neten nem találtam. Köszi a segítséget.
Sajnos nem a régi terrra varik öntvényfelnisek(ilyen van felrakva az r250t-re) a mostani vari globálok már lemezfelni de az sem kettő félből. Az eredeti vari gumi 20-25fokban nehézkesen még vasakkal szerelhető de nekem 6rétegű 6x12 japo kistrakira valók vannak azok meg ha jól emlékszem darabonként 11-12kg-osak
Nem lágyabb kb ugyanaz a minta is azonos, csak érdekes az az 1coll+ sokat segít a tapadásban ez főleg talajon illetve szántásnál jelentkezik. A megmaradt 5x12 gumik meg vésztartalék a pótra(az 4x12 eredetileg) vagy a gépre vissza. Egy "baj" van 6x12 gumikkal azokat én már nem tudom szerelni marad a gép(gumis)
Sebesség? Nem értem. Az előző hsz-ben a navigátorról volt szó az meg csak ülés két kerék és vonófej kiemelővel, és a sebességet a kerti traki határpzza meg.
Igen most itt látom, az enyémen is lehet dőlésszöget csak ott az egész kiemelő rész jelentősen változtatja a magasságot, na ettől félek hogy az egész kiemelő komplett megerősítése szükséges. Maga a váz, kerékagyak, az ok. Na persze a kínai kb fele a terra vari félének. Tudod legózok. Ha kevés a pénz marad a mókolás. Régebben írtam 6,5x8 gumik nézetem szerint kicsik már leadtam a kettő távtartó méretezését a fiam céges részén, ha kész mennek fel a 175x13as gumik a felnivel.
Tényleg jó, nem kívánok jobbat. Főleg hogy nem kell vele birkózni, 8 sebesség előre, 2 hátra, és helyben megfordul. Esetleg még rakhatnék rá több sújt, hogy ne kelljen tolni ha szánt és kipányvázza az eke.
Nekem simán le játsza a chrome, de a win10 saját lejátszója is ha letöltöm, valószínű sokaknak nem teszik a 3gp formátum és ezért nem tudják lejátszani. Nekem nincs gond. Igen a fiúk valószínű átírják más formátumba pl. mp4-mpeg4 video formátumba
Sajnos a Fortschrittnek annyira elcseszett a gyári vontató része, hogy nem egyszerű ráfogni se bármit, nem még a magasságán variálni. Én úgy fogok rá általában, hogy orra buktatom a gépet és az állítót is, a kocsi rúdból pedig kihúzom a forgónál a vontató részt, ráfogom a gépre, majd a forgó részt dugom vissza a kocsiba.
Igen a robi250t és a terránál is az eltolt van. Régebben amikor nem volt a robinál eltolva, akkor az eketestet a gerendelyen a rögzítőcsavaroknál fel lazítottam és(az egyik ovális furat) ott max orron járásra állítottam így már elég volt az állítószerkezet. Sajna így a csoroszja nem vágott elég mélyre. Persze lehet csak én szeretem ha a gép vízszintes, de a robinál a hátra dőlés az eredeti briggs mocival gond főleg akkor amikor a tank felöli járókerék a barázdás, kb fél tanknál nem kap benzint.
Itt a robi250t mókolás: egy U betéttel egy rögzítés közzel lejjebb vittem így az állítószerkzet kb körép állásában megvolt a mélység és a gép sem dőlt hátrafelé. A terránál az alsó húzó szintén magas volt így ott már az állítószerkezethez nyúltam itt is a kívánt mélységnél az állítószerkezet középállásban és a gép nem dől hátrafelé.
Akkor lehet én is jobban teszem, hogy ha a mókolt állítót cserélem le egy általam mókoltra amin a kedvemre tudom állítani a mélységet is, nem csak a dőlést.
Na a géphez való csatlakozás(magasság) nekem az előző r250t nél el kellett tolni lefelé a csatlakozást hogy az állítószerkezet jól működjön és a gép ne dőljön hatrafelé, sőt a mostani terravari gépnél szintén jelentősen lefelé kellett eltolni. Azt azért hozzá teszem hozzá tartozó gyári ekét állítót használtam használok. Igaz nálam a gumik egy collal nagyobbak de nem 2,5cm kellett eltolni hanem 5cm illetve 7cm.
Sajnos a hátramenet nagyon hiányzik nekem. A "navigátor" szó bár rémlett, de nem juott eszembe, így rákerestem. Elsőre egy olyan videót dobott be ahol nem jött össze az elkészítése, használata a próbálkozónak, de akár működhet is. A tarlókeréknek is úgy van értelme ha frankó egyenes a terep és nem esik bele abba a csapába amit a gép előző menetnél esetleg kikapar, ha kapar persze.
ali kis Tényleg, meg milyen könnyen forgatja a gépet abban a videóban.
Ma aztán szántottam. Nem tudom, hogy a nagy körmök mennyit jelentenek, mert tele voltak földdel, puha volt szántani, de holnapra megint esőt mond. A szántás végülis jól sikerült. Még apám is azt mondta, pedig az ő szemében csak a ló és a ráülős traktor tud normálisan szántani.
Amire rájöttem, hogy mindenképp szereznem kell egy gyári állítót, mert hiába tudom állítani az eke dőlését azzal amit csinált rá az előző tulaj, lehet, hogy nem is olyan magasságban van az eke csatlakoztatva, amilyenbe gyárilag kéne lennie. Sokat kellett birkóznom vele. Jaa és a sokat emlegetett hátramenet nagyon hiányzik.
Drótkerítés van a körbe, mellette pedig virághagymák. Nem akartam sokat elhagyni, így kis helyen kellett cibálnom fordulásoknál. Ahogy a képeken is látszik, a sárral teli körmök pedig csak nehezítették mindezt.
Hello! Igen ezen a videón már a gyári eke van.Régebbi videókon még a terra eke volt rajta,azt sikerült elcserélni a gyári ekére.Ezzel jobban dolgozik.Üdv
Na a forgás: Pont ezért mivel álltalában rövid darabokat szántok és van hátramenet nem fordulok hanem visszatolatok, hosszabb darabnál esetleg hagyományos szántás fogás. Ha igaz (itt már írtam előzőleg jó lenne egy "navigátor") hétfőn hozzák kíváncsi leszek hogy sikerül az ekét is ráadaptálni, szerintem menni fog mivel az én ekém tarlóskerekes. Persze lehet az idén már nem próbálom, csak egy darab kert van vissza a szántásból.
Kb. 4-5éve, hogy nem kap trágyát a talaj, előtte rendszeresen megkapta, mert voltak marhák, disznók....
Beállításon, türelmen sok függ, meg persze azon is, hogy az embernek mennyi felesleges ereje van a végeken megforgatni a gépet, pláne az én fortschrittompon nincs hátramenet, így mesen nincs cibálni kell ekével, súlyokkal együtt.
Én is a nyugati határszélen lakom, kötött a talaj rendesen, fényeset forgatnak az ekék....
Próbáltam a gyári krumpli kiszántóját a gépnek, kikapott a bakhátból és egyszerűen eljhajlott oldalra.
Hello! Én a gyári ráfot használom a keréken,igaz nálam homokos a talaj,könnyű szántani nem rakódik be a fogak között.Csináltam egy másik ráfos kereket is,azt azért kellett mert krumpli kiszántáskor a hajtásház alja leért a földre és elkapart.Nagyobb átmérőjű mankókerékre csináltam laposvasból egy ráfot,azzal szoktam kiszántani a burgonyát,de szántani a gyári kerékkel szoktam a gyári ekével.Nem tudom milyen kötöttebb talajon dolgozni a géppel,nem próbáltam,nálam homokos a föld az összes előnyével és hátrányával együtt.Próbálkozni kell,majd kiderül jobb lesz-e nagyobb fogakkal.Ez egy régebbi videóm,mostanában is így használom.Üdv https://www.youtube.com/watch?v=nEImYVcP4T8&t=2s
Kötött talaj: nekem is sokan mondják könnyű neked mivel nem kötött, hát sokat lehet tenni azért hogy lazább legyen, a szerves anyag csodákra képes. Sokan előszeretettel rotálnak(porosítanak) én szerintem a rotálás egy szükséges rossz. A szántás könnyebbsége nagyon függ az ekebeállítástól és ezt nemcsak a mélyégre értem. Mivel ezek a kerti gépekhez árult ekék mélységállítása csak az eke hosszirányú szintezése beállításával történik, a mélységtartást az ekenád és a csúszótalp biztosítja. Ezért ha változik a talaj lazasága-minősége változik a mélység is, sokszor kell kézzel korigálni. Nekem van tarlóskerék is ami végül is mélységhatároló(nem mélységállító) ezért nekem az eke állandóan enyhe behúzás alatt van. Persze az utolsó szántásnál én is megjártam a havernál, jól megterítette szinte lekváros istállótrágyával a kertjét. Le kellett vennem a csoroszját sőt a tarlóskereket is mivel betúrt össze gyűjtötte a trágyát, de sikerült.
Én valamikor igaz nem forschritt hanem r250t gépre tettem házilag készített ráfot de nem jött be alig volt jobb, sokkal többet ért amikor később az 5x12 gumit cseréltem 6x12-re
Bent áll a szinben mindig, le sincs véve az öregebbik F600-ról, az a Honda 40 éve dolgozik a családi földeken és még megy 🙂. A másikra meg a pótkocsi van akasztva.
Tudom éppen tegnap megnéztem, 100 ezer ft-al drágább mint Szlovákiában. Ha az emlékeim nem csalnak 260e ft volt tavaly nyár végén. Ha 40 évig működni fog azt mondom évi 6500ft-ot megér, hogy ne gyalogoljak.
Nézegettem én is, de ez a gyári Vari Av-3 nagyon eltalált cucc.
Üzemifék, rögzítőfék, az emelőszerkezetet lehet rögzíteni, a munkaeszköztartónak állítható a dőlésszöge, és magassága. Meg hát persze talajkövető, mint a pótkocsi.
Hát én 2022 nyarán vettem a piroskát (kohler terra vari globál) és 800ezer volt kerekítve,nem érte meg de minek-kinek spóroljak. Igaz most már egy milla fölött van. Lehet a télen bepróbálkozok az egyik kinai"hordozóval". Nem szeretek-tudok gyalogolni gép után.(januárban hetvenkedek)
Hát ha közelebb lennél/tek valahogy biztos felhajtanám az anyagot és "megcsináltatnám" veletek. Néztem kétféle Román/kínai hasonló szerkezetet az egyik sima a másiknál van "kiemelő" szerkezet" is de félek a megbízhatóság nem az erősségük. Százasig még elmennék(majd a télen) de azért boltokban kiröhögnek. Ez van magad uram ha nincs "szolgád"
Egy éve van meg, én is drágán vettem, de azóta nagyon felment az ára. Muszály volt valami megoldás, sajnos gerincbetegség miatt, enélkül nem igazán bírnám használni a Hondát.