A filteres és a patronos (amilyen az A4-ben meg sok másik tipusban is van) ugyan azon a helyen van. Asszem 2003-as évjárattól van filter, az elött patron.
Az AMF euro3, a BHC euro4 környezetvédelmi besorolású. (Diesel tiltás szempontjából mindegy...).
Más AGR-szelep, különbözö szívócsonk, meg néhány különbség van a két motor között. A BHC motorok már nem diesel kályhás, hanem elektromos kieg.fütéssel vannak szerelve, azt nem lehet átalakítani állófüesnek.
A másik kérdés néha melegen nemindul sokat tekerem mire elkapja de ezt csak ritkán csinálja! Ötletet adna valaki,köszönöm
A melegen nehezen indulás PD motoroknál nem ritka jelenség, szoftveresen lehet orvosolni. Persze hiba is okozhatja, ezt egy diagnosztika ki tudja deríteni.
Üdv segitségeteket kérném! A2 tdi ben holtalálom az üzemanyag szűröt?? A másik kérdés néha melegen nemindul sokat tekerem mire elkapja de ezt csak ritkán csinálja! Ötletet adna valaki,köszönöm
Én 2003-as évjáratúból, vagy fiatalabból választanék. Sajnos ebből kicsi a kínálat. BHC motorkódosat keresnék. Az enyém 2003-as évjárat, és még AMF motorkódos.
A kínálat eleje közel 20 éves, de a legfiatalabbak is 15. Ebből adódóan karbantartási, javítási igények merülhetnek fel, ami mormál dolog. Javítás után megállják a helyüket a hasonló kategóriájú legfiatalabbak között is úgy menetdinamikában, mint fogyasztásban, és komforban.
Az én autómban nincs sem fékenergia visszanyerö rendszer sem start-stop. Van néhány elöre beprogramozott akksi a BEM-ben, ebböl kell kiválasztani hogy melyik lett beépíve. Múlt Pénteken megkérdeztem, Az Audi szervizben hogy fel kell-e a tanítani. Azt mondták, hogy ha ugyan olyan tipusú akksit szerelünk bele ami benne van és fel volt tanítva, nem feltétlenül szükséges feltanítani. Akkor nagyon lényeges a feltanítás ha más akksit teszünk bele, mert annak más a töltés/kisütes görbéje. Gyárilag nem AGM volt benne, most sem az került bele. Tökéletesen elégedett leszek ha ez az akksi is kibír majd 10 és fél évet gond nélkül. Addigra ez az autó már nagyon régen a következö gazdájánál lesz. ;-)
Mérj rá a generátor kimenő feszültségére és akkor ki fog derülni, hogy mennyi feszültséggel tölti az akkudat! Ha magasabb feszültségen tölt, mint ami a sima akkunak kell, max. rövidebb lesz az élettartama az akkudnak.
Az AGM akkumulátor magasabb töltőáramot igényel, ezért a gyárilag ilyennel szerelt autókban a folyadékos rendszerű akkumulátor túltöltést kapna, s elektrolitját elforralná, míg az AGM akku a hagyományos akkus autókban sosem kapna megfelelő töltést, így hiába adnak hosszabb életet, jobb rezgésállóságot és szabad beépíthetőséget az AGM akkuk, azokat csakis az azokhoz tervezett autókba érdemes beépíteni.
A mai autókban (...és már az A2 is oda tartozik) a 14,2-14,4V a névleges töltőfeszültség és ezt az akkuk is simán bírják. Egy AGM akkunál ez ~0,5V-tal magasabb, illetve ha hidegben töltöd az akkut akkor ezt a feszültséget egy sima akkura is rá lehet engedni.
Egy AGM akkuban pontosan ugyanazok az anyagok dolgoznak mint egy hagyományosban, csak az elektrolit el van nyeletve egy üvegszálakból álló kitöltő szövetben (AGM -> Absorbent Glass Mat) ami egyrészt megakadályozza az elektrolit szabad mozgását, kvázi "lötyögését" (ami nem is olyan hasznos mint az elsőre hangzik) és megtámasztja a lemezek anyagát is ami nagyobb stressztűrést tesz lehetővé.
Mivel az anyagok pontosan ugyanazok mint a sima ólom-savas rendszernél, ezért a szulfátosodás is pontosan ugyanolyan körülmények között jelentkezik.