Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56524

Rendben :(((

Kár, hogy az M200-at nemigen érhetjük meg...

Előzmény: adiaboli (56523)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.01 0 0 56523

Tegyünk téteket, hogy a magyar szakaszok (M81, de legyen M200, ha már bohóckodunk, és M60 vagy M9 a leágazással, nevezzék akárhogy is) vagy a "vajdasági balmosoly" készül-e előbb?

A magamé megvan :)

Előzmény: dimelo (56520)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.09.01 0 2 56522

Minden ilyennek örülni kell, függetlenül attól, hogy legalább 15 évet késtek az átadással.

Előzmény: 20-as vonal (56521)
20-as vonal Creative Commons License 2023.09.01 0 4 56521
dimelo Creative Commons License 2023.08.30 0 1 56520
Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 1 56519

ja értem mire gondolsz😃

Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56518

ha az M6 on mész nem kell elmenni az M5 csomópontig az M0 áson.

Pont azon a szakaszon szokott lenni a legtöbbbaleset.

Előzmény: adiaboli (56516)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.28 0 1 56517

Természetesen az M0/M6 csomóponttól. (Ezért kár, hogy legalább még az első 10 percben nem lehet saját magunkat kijavítani...)

Előzmény: adiaboli (56516)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56516

M0/M5 csomóponttól az A1 verbászi csomópontjáig jelenleg (M0, M5, A1) 260 km, a most kitárgyalt, M6, majd mohácsi-hidas kombináción Hercegszánó/Béregig, onnan a "Vajdaság mosolya" nyugati szakaszán  pedig kb. 300 km lenne.

Mintegy 40 km különbség, az M5 bevezető és az M0 zsufira tekintettel éppen határeset. A kényelmesebb vezetőknek egyértelműen jó opció. 

 

Előzmény: Troll Heyerdahl (56515)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56515

ha meglesz az M6 akkor nincs plusz 100 km,csak most a.kerülőkkel.

Bwr az sem mindegy honnan indul valaki.

nyugatról jőve kihagyja az M0 ás hidat.

Előzmény: RadiX (56508)
csalántea Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56514

A folyamatosan épülő hidaknak biztos van politikai jelentéstartalma, de nem kell túlértékelni ... ezzel szemben van szakmai és közgazdasági tartalma ... ha létrejött, mert létrejött ismét egy komoly és eredményes hídépítési kapacitás (mérnök, anyag, logisztika, technológia ...), akkor annak fenntartása megőrzése vitathatatlan nemzetgazdasági érdek ... ehhez pedig folyamatosan megrendelni és építtetni kell , ... nem túl sokat, nem túl keveset, pont annyit, amennyi pénz folyamatosan van és amennyivel a képesség és készség megőrizhető ... kiszámíthatóan ... nem pedig politika által rangatni ...

Előzmény: dimelo (56513)
dimelo Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56513

Szerintem a szúk keresztmetszet a Mohácsi hídhoz vezető 20-22 km-ea útszakasz,

még áttervezhető 2x2-re, csak akkor még +2 év.

Mindenesetre szerb együttműködést feltételezve, így a legrövidebb az M6-hoz,

De mi lesz az M9 sorsa?

 

Előzmény: adiaboli (56512)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56512

Rajta van Lázár-listán.

Igaz, de nem pontosan így, és főleg nem végig 2*2 gyorsforgalmiként. Bár ennek az átírása csak tollvonás kérdése.

bár a Mohácsi hidat megígérték 2026-ra, de kiírt közbeszerzést még nem láttam. Megvárják a kalocsai finist?

Akárki is a megcélzott befutó (ha van ilyen), amennyiiben egymással folyamatos beruházásokban gondolkodnak (van szimbolikus jelentősége is, most él nélkül írom: "nálunk mindig épül egy új Duna-híd"), úgy a közbezt azért illik a kalocsai átadás előtt legalább egy évvel kiírni.

Ha a szerbek diktálnak,mert gyorsabban megépítik, akkor az M9 meghiúsulhat.

Ebben nagy igazság van. Ezért kellene a Dombóvár-Szekszárd (legalább 2*1) lobbistákat teljes mellszélességgel támogatni.

Előzmény: dimelo (56511)
dimelo Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56511

Rajta van Lázár-listán.

bár a Mohácsi hidat megígérték 2026-ra,

de kiírt közbeszerzést még nem láttam. Megvárják a kalocsai finist?

Ha a szerbek diktálnak,mert gyorsabban megépítik, akkor az M9 meghiúsulhat.

Előzmény: adiaboli (56510)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56510

Így igaz. Ha pedig a két ország között valóban annyira kiváló az együttműködés, akkor ennek illene "kikényszerítenie" egy M6/M60 elválás - Mohácsi híd - Hercegszántó közötti 2*2 gyorsforgalmit. Már csak ezért is:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vajdas%C3%A1g_Auton%C3%B3m_Tartom%C3%A1ny#/media/F%C3%A1jl:Vojvodina-Ethnic-2011.GIF

Előzmény: dimelo (56509)
dimelo Creative Commons License 2023.08.27 0 0 56509
Előzmény: csalántea (56505)
RadiX Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56508

Bár plusz határátlépés nincs benne, de azért az M6 felé az 100 kilométerrel hosszabb. 

Előzmény: Gyurma73 (56507)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56507

M6 elöbb lesz kész ,azon végig autópálya lesz a horvát szerb határ felé.

Előzmény: csalántea (56505)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56506

Gyanítom, ez részemről is csak egy másik, egyelőre feltételezett mezőben történhet majd...

Előzmény: dimelo (56504)
csalántea Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56505

Ennek lenne értelme ... épül a Szabadka nyugati elkerülő, onnan Tompán át lényegében lakott területen kívül lehetne eljutni az M6-ra ... csökkenne az M5 zsúfolt forgalna, lenne forgalom az M6-on és Röszke határátkelő is fellélegezne ... nem baj, hogy csak 2x1 sáv, de új, egyenes ... összességében haladós ... előbb meglehet, mint az M8, ami most megint a végtelenbe csúszik a koncessziós társasággal ...

Előzmény: MCA-001 (56482)
dimelo Creative Commons License 2023.08.26 0 0 56504

Jó volna megbeszélni 2040-ben:) Részemről csak óhaj:(

Előzmény: adiaboli (56503)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.25 -2 2 56503

Elkönyveltem, legközelebb már nem is folytatom, csak rögzítem: 2040-ig a nyomunkba sem fog lépni a közúti infrájuk. Azok a lengyelek lesznek. Pont.

Arra pedig csak most figyeltem fel, hogy a hivatkozott propaganda-cikk kelte 2022. január 19., azért abból eddig valaminek meg kellett volna valósulnia. Nem történt meg, de legalább működik az EU-ügyészség...

De biztos akad valami frissebb románfényezés is.

Előzmény: dimelo (56501)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.25 0 0 56502
Előzmény: berva1 (56500)
dimelo Creative Commons License 2023.08.25 0 0 56501

Utolérésről nem írtam, de ha van RRF forrás az is csökkenti a különbséget.

 

Ott működhet az Eu Ügyészség is.

Az A1+A3 alagútépítésekkel terhelt.

 

Min változtat a lengyel választás másnapja?

Ez olyan, mint a "Trúmp - béke"?

Előzmény: adiaboli (56499)
berva1 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 56500

M8 helyett M200-s autópálya:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/ez-lesz-a-neve-az-m0-s-helyett-epulo-autopalyanak/

 

Gondolom, az M44 és M5-s csatlakozási pontját követően lesz M200 a neve.

Előzmény: RadiX (56486)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.24 -1 0 56499

Szerintem a románok most ott járnak, mint M.o. 2015-ben.

Mondjuk, tegyük fel, de ebből még nem következik, hogy a következő 8 évben utolérnének bennünket.

Csak ott működik az Ügyészség.

Az ott élőknek erről nem egészen ez a véleménye.

Ne feledjük a domborzat különböző,

Erdélyben igen, a Regátban (ahol alig épült valami) nem.

Lemaradtam az infóról?

A lengyelországi választások másnapja:)

Előzmény: dimelo (56498)
dimelo Creative Commons License 2023.08.24 0 0 56498

Szerintem a románok most ott járnak, mint M.o. 2015-ben. Csak ott működik az Ügyészség.

Ne feledjük a domborzat különböző,

 

Lemaradtam az infóról?

Előzmény: adiaboli (56497)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.24 0 0 56497

Számomra az elmúlt 30 év Romániáról szerzett tapasztalata jóval hitelesebb forrás, mint ez a propaganda-cikk, ami egyébiránt is tele van feltételes móddal (nyilván, hogy a szerzőt ne lehessen később számonkérni). Nagyívű elképzelésekkel mindig is tele volt a padlás, pl.: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251

Természetesen a műfaj idehaza sem ismeretlen, kritizálod is eleget (joggal). Viszont akkor járj el így most is.

Komolytalannak tartom az írásban foglaltak fogható időtávon belüli megvalósulását.

Az RRF-re - azaz, hogy nekünk van-e esélyünk a megszerzésére - pedig térjünk vissza október 16-án reggel. 

Előzmény: dimelo (56496)
dimelo Creative Commons License 2023.08.24 0 0 56496

https://tervlap.hu/cikk-nezet/romania-helyreallitasi-es-ellenallokepessegi-tervenek-hatasa-epitoiparara

 

A fenntartható közlekedés a teljes PNRR költségvetés több mint 1/4-ét teszi ki .

  • Vasúti infrastruktúrára 3,480 milliárd euró: 2426 km vasútfelújítás, 315 km korszerűsített vasút és 110 km villamosított vasút (míg 2019-ben a vasútépítés értéke 185 millió euró volt ).
  • Autópálya építésére 3,095 milliárd euró 429 kilométeren (ez megegyezik a 2012 és 2020 között elkészült új autópályahosszal). A program több szakaszt finanszíroz az A1-es, A3-as, A7-es és A8-as autópályákon (míg 2019-ben 227 millió eurót költöttek autópálya-építésre.).
  • Metróra 600 millió euró: Bukaresten 5,2 km, Kolozsváron 7,5 km.
  • Zöld közlekedésre 620 millió euró: elektromos járművek töltőállomásai (52) és városi kerékpáruta

 

 

Az RRF hiánya miatt Magyarország lemarad...

Előzmény: adiaboli (56495)
adiaboli Creative Commons License 2023.08.23 0 0 56495

Ők írják, nem mi: http://130km.ro/calendar.html

Erre irígykedni jó ideig biztosan nem fogunk.

Tervezgetni, mi több, arra igényeket támasztani meg nyugodtan lehet, azt sem nézzük leesett állal (az más kérdés, hogy itt is akad bőven söprögetnivaló, de azért etalont nem arrafelé keresünk).

Előzmény: dimelo (56494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!