Tegyünk téteket, hogy a magyar szakaszok (M81, de legyen M200, ha már bohóckodunk, és M60 vagy M9 a leágazással, nevezzék akárhogy is) vagy a "vajdasági balmosoly" készül-e előbb?
M0/M5 csomóponttól az A1 verbászi csomópontjáig jelenleg (M0, M5, A1) 260 km, a most kitárgyalt, M6, majd mohácsi-hidas kombináción Hercegszánó/Béregig, onnan a "Vajdaság mosolya" nyugati szakaszán pedig kb. 300 km lenne.
Mintegy 40 km különbség, az M5 bevezető és az M0 zsufira tekintettel éppen határeset. A kényelmesebb vezetőknek egyértelműen jó opció.
A folyamatosan épülő hidaknak biztos van politikai jelentéstartalma, de nem kell túlértékelni ... ezzel szemben van szakmai és közgazdasági tartalma ... ha létrejött, mert létrejött ismét egy komoly és eredményes hídépítési kapacitás (mérnök, anyag, logisztika, technológia ...), akkor annak fenntartása megőrzése vitathatatlan nemzetgazdasági érdek ... ehhez pedig folyamatosan megrendelni és építtetni kell , ... nem túl sokat, nem túl keveset, pont annyit, amennyi pénz folyamatosan van és amennyivel a képesség és készség megőrizhető ... kiszámíthatóan ... nem pedig politika által rangatni ...
Igaz, de nem pontosan így, és főleg nem végig 2*2 gyorsforgalmiként. Bár ennek az átírása csak tollvonás kérdése.
bár a Mohácsi hidat megígérték 2026-ra, de kiírt közbeszerzést még nem láttam. Megvárják a kalocsai finist?
Akárki is a megcélzott befutó (ha van ilyen), amennyiiben egymással folyamatos beruházásokban gondolkodnak (van szimbolikus jelentősége is, most él nélkül írom: "nálunk mindig épül egy új Duna-híd"), úgy a közbezt azért illik a kalocsai átadás előtt legalább egy évvel kiírni.
Ha a szerbek diktálnak,mert gyorsabban megépítik, akkor az M9 meghiúsulhat.
Ebben nagy igazság van. Ezért kellene a Dombóvár-Szekszárd (legalább 2*1) lobbistákat teljes mellszélességgel támogatni.
Így igaz. Ha pedig a két ország között valóban annyira kiváló az együttműködés, akkor ennek illene "kikényszerítenie" egy M6/M60 elválás - Mohácsi híd - Hercegszántó közötti 2*2 gyorsforgalmit. Már csak ezért is:
Ennek lenne értelme ... épül a Szabadka nyugati elkerülő, onnan Tompán át lényegében lakott területen kívül lehetne eljutni az M6-ra ... csökkenne az M5 zsúfolt forgalna, lenne forgalom az M6-on és Röszke határátkelő is fellélegezne ... nem baj, hogy csak 2x1 sáv, de új, egyenes ... összességében haladós ... előbb meglehet, mint az M8, ami most megint a végtelenbe csúszik a koncessziós társasággal ...
Elkönyveltem, legközelebb már nem is folytatom, csak rögzítem: 2040-ig a nyomunkba sem fog lépni a közúti infrájuk. Azok a lengyelek lesznek. Pont.
Arra pedig csak most figyeltem fel, hogy a hivatkozott propaganda-cikk kelte 2022. január 19., azért abból eddig valaminek meg kellett volna valósulnia. Nem történt meg, de legalább működik az EU-ügyészség...
Számomra az elmúlt 30 év Romániáról szerzett tapasztalata jóval hitelesebb forrás, mint ez a propaganda-cikk, ami egyébiránt is tele van feltételes móddal (nyilván, hogy a szerzőt ne lehessen később számonkérni). Nagyívű elképzelésekkel mindig is tele volt a padlás, pl.: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251
Természetesen a műfaj idehaza sem ismeretlen, kritizálod is eleget (joggal). Viszont akkor járj el így most is.
Komolytalannak tartom az írásban foglaltak fogható időtávon belüli megvalósulását.
Az RRF-re - azaz, hogy nekünk van-e esélyünk a megszerzésére - pedig térjünk vissza október 16-án reggel.
A fenntartható közlekedés a teljes PNRR költségvetés több mint 1/4-ét teszi ki .
Vasúti infrastruktúrára 3,480 milliárd euró: 2426 km vasútfelújítás, 315 km korszerűsített vasút és 110 km villamosított vasút (míg 2019-ben a vasútépítés értéke 185 millió euró volt ).
Autópálya építésére 3,095 milliárd euró 429 kilométeren (ez megegyezik a 2012 és 2020 között elkészült új autópályahosszal). A program több szakaszt finanszíroz az A1-es, A3-as, A7-es és A8-as autópályákon (míg 2019-ben 227 millió eurót költöttek autópálya-építésre.).
Metróra 600 millió euró: Bukaresten 5,2 km, Kolozsváron 7,5 km.
Zöld közlekedésre 620 millió euró: elektromos járművek töltőállomásai (52) és városi kerékpáruta
Tervezgetni, mi több, arra igényeket támasztani meg nyugodtan lehet, azt sem nézzük leesett állal (az más kérdés, hogy itt is akad bőven söprögetnivaló, de azért etalont nem arrafelé keresünk).