Nemtudom énsem hogy megérné e, az enyém nem eszi az olajat nem füstöl csak az a melegen néha nehezen indul,a bajom vele meg minuszban kattog a hidrotöke fél percig ennyi amugy szépen megy
...hát nem olcsó, de ha meg akarja oldani a gondot akkor arra költeni kell. Egyébként alkatrész (és gépi munka) árban olyan 2K körül megoldható ha mindenhez ragaszkodik az ember, ha nem kell mondjuk a PD elemeket bántani és odalent is jó állapotok vannak, az sokat javít az áron.
Hisztéria vagy nem, sajnos az Euro3-at meg az Euro4-et egy sor nagyvárosban kezdik kitiltani. Sajnos olyan gyorsan terjed a hisztéria, hogy a diesel autoknak Magyarországon sincs már keletje. A németenél is egyik napról a másikra vezették be a tilalmat. Pont leszarták hogy kinek mennyire fáj, mától ezzel ide bejönni tilos, aztán jónapot. Én is hosszútávra terveztem föleg a nagy Audival. Sajnos a dieselbotránynak köszönhetöen mégnagyobbat esett az ára, komoly bukó ha kik kell szállni belöle. Azt terveztem hogy legalább 10 évig mertartom, de már látom hogy esélyem sincs. Növéremék visszaadták egy pesti autókereskedésnek a lízing lejárta után a kocsit, a kereskedö is arra panaszkodott hogy ez is itt fog megrohadni a kereskedésben (4 éves BMW X5) mert senki nem viszi a diesel autókat. Ök is azért nem tartották meg a liesing után, mert attól félnek mi lesz ha Pesten is kitalálják hogy betiltják a dieselt.
Így nehéz bármit is mondani, de akár a 109/219-es relé is lehet a ludas. (ez ad tápot a motorvezérlőnek a kormány alatt, balra a biztosíték tábla fölött vannak ezek a relék)
Szerintem a tömítőgyűrű csere nem fogja megoldani a problémát, vagy max csak nagyon rövid időre. A PD elemek fészkei szoktak kiverődni idővel és azért nem tömítenek a gyűrűk. A komplett hengerfejet kellene felújítani, cseréltetni a fészkeket, szelepeket rendbe tetetni, ha szükséges akkor a PD elemeket felújíttatni, és ami még ilyenkor szokásos. A meleg nehezen indulás lehet más is, de ez is hozhat megoldást.
(ha már motorbontás, alul is illene megnézni az olajpumpa és a balansztengelyek meghajtását és ha kell akkor azt is rendbe tenni)
Üdv megszivtam énis a szürö résolaj tömitögyürüvel farsot szivott,kérdezném hozzáértö szakit! Feltettük gépre és a 3 pd elemböl 2 alulteljesit a szerelö aztmondja tömitö rill gyürüt kéne cserélni, létezö probléma ? Melegen néha emiatt nemindulna?
Ezt úgy értem, hogy alaposan fel van ez fújva és túlreagálva. Az autók természetes életciklusa miatt szépen lassan van egy fejlődés. A régebbi modellek kikopnak a forgalomból (legalább is kritikus tömegben) míg az újabb, modernebb modellek veszik át a szerepüket. Egy EURO-III-as dízel, már feltéve, hogy rendesen karban van tartva, nem olyan vészesen szennyező, hogy ki kelljen tiltani. Lassan úgy is kikopnak.
Nem kell még sem a dízel sem úgy általában a belső égésű technológiát temetni, még nagyon sokáig velünk lesz. Persze egyre kevésbé szennyező és ezzel együtt egyre bonyolultabb is, és persze drágább is lesz.
Ez, ami manapság elharapódzott, ez nagyon nagy részben hisztéria. Nagyon káros, mert olyan témáktól veszi el a figyelmet amik ezzel ellentétben szintén nagyon fontosak.
Kicsit bosszantó a németek hozzáállása is, hisz ha úgy tetszik a dízel technológia ilyen elterjedésében is és a dízelbotrányban is oroszlán részük volt és most a hisztériát is az ő intézkedéseik pörgetik a legjobban. Álszent viselkedés ez!
Jó állapotú legalább EURO-III-as motorokkal nincs nagy gond
Ezt hogy érted? Ahol tiltanak, Euro5 alatt mindent tiltanak. A2-böl meg csak Euro4 van. Magyarországon egyelöre még csak pánik van diesel fronton, de idö kérdése és lépnie kell a kormányzatnak. Szerintem is túl van ez misztifikálva, de számos külföldi nagy városban már nem használhatsz Euro5 alatti diesel modelleket. Kisautóknál nem gond, de egy 2t-s autót benzinnel mozgatni, dieselehez képest legalább 50%-os fogyasztásnövekedés. Ha nem több...
Nem eszik olyan forrón azt a kását azért! Sokára kopnak még ki a dízelek csak ennek a hülye felesleges* hisztinek kellene csillapodnia!
*: Jó állapotú legalább EURO-III-as motorokkal nincs nagy gond, EURO-V vagy annál modernebb meg teljesen rendben van. ...csak hát költeni kell rájuk és egyáltalán semmi menő nincs abban ha egy dízel sűrű koromfelhőt ereget!
Valamivel át kellene szívni a rendszeren az üzemanyagot. Én erre a célra egy fékfolyadék leszívót szoktam használni. A résolaj elmenő ágát megbontva meg lehet szívni és figyelni kell, hogy levegősödik-e. Ha igen, akkor az a fránya dugó szívat! ...szokott olyat...
Ha rendesen átszívod az üzemanyagot és nem levegős, akkor egyből indulnia kell!
...ha levegős, akkor vagy kísérletezni kell azzal a dugóval és a tömítésével, vagy fogod az egészet és kiiktatod onnan két darab csővel, és a motortérbe beteszel egy sima 2 vagy ha alkarod akkor 4 csöves szűrővel. (a 2 csöveset értelemszerűen csak a bejövő ágba kell betenni, a 4 csöveshez meg kell bontani a résolaj ágat is, de erre nem sok szükség van, és a jelenlegi megoldás is elég felesleges, pláne olyan messze a motortértől és a külső hidegnek kitett helyen!)
Ilyen szűrőt bármelyik autósboltban kapsz, szerintem még polcon is lesz, mert elég elterjedt régebbi Golf vagy Passat modellekben is ilyen van.
Ha nem indul, valamit elcsesztél. Mondjuk nem sok mindent lehet ott elrontani, ha teljesen feltöltötted a szüröt gázolajjal, akkor nem lehet olyan levegös.
Nekem a4 pd m van feleségemnek a2 nemtudom mire válthatnám ki öket,170 le 5,5literrel 110le 4 literrel ezt a benzinesek nem tudják, talán nálunk még nem mostanában tiltják ki öket,még mindig nem légtelenedett ki uj banner van benne valamit elcsesztem?
Pont tegnap láttam a TV-ben, hogy a nyugati alkatrész kereskedök panaszkodnak, mert az összes bontott diesel motor a nyakukon marad. Lassan ök fizetnek majd ha egy dieselmotort eltüntetsz a raktárból. Sajnos a dieselnek nincs nagy jövöje Európában, ennek megfelelöen dönts ilyen hosszútávú beruházásokról.
Én is azon gondolkodom hogy mind a két diesel autómtól megszabadulok. A2 szinten nincs gond, de gözöm nincs mit vegyek az A8 helyett.