Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Szia! Egy kis ügyességgel szét tudod vágni az alapot,ha nem akarod a nagy tartályt is felhasználni.Majd némi terepmunkával (szórás) eltüntethető az eredeti állapot nyoma!Az én asztalomon pl. így van megoldva a dolog,így egy teljesen más geometria lett kialakítva.
Sziasztok! A következő kérdésem félig nagyvasútra is vonatkozik, de gondolom, azért itt a sok terepasztal-szakértő is tud rá válaszolni. ;) Tehát megvettem a Faller 120157-es üzemanyag-töltő állomás szettjét. Viszont kizárólag dízel üzem működik (majd) nálam, ugyanakkor a szettnek része egy olajcsap is - ez mondjuk külön van, nem kell odarakni, no problem -, valamint egy nagy olajtartály is. Eredetileg azt gondoltam, hogy azt továbbadom annak, akinek kell, de a kicsomagolásnál láttam, hogy az alapjuk egy, azaz a nagy tartály "medencéje" is az alaplapra van gyárilag fröccsentve.
A KÉRDÉSEM pedig az, hogy hitelesség szempontjából mennyire zavaró, ha egy dízel-töltőállomásnál ott áll egy nagy olajtartály is? Vagy lehet arra is mondani, hogy abban is dízel van?
A 220 cm az sok, ahhoz hogy tekeredés nélküli legyen. A bordák magasságán lehetne növelni, ami csökkentené ezt a jelenséget, de megszüntetni nem tudja. Esetleg próbáld meg még ezt a méretet megfelezni, ( a modul rendszer, se véletlenül ily méretekkel dolgozik), tehát 110*110 re.
Az illesztések ragasztva is vannak, és csavarozva is. Amíg szereltem, addig rendkívül masszívnak tűnt. De amikor felállítottam az élére, akkor simán meg lehet tekerni annyira, ami a leendő tereptárgyak repedéséhez vezetne. Szerintem.
MDF-nél olcsóbb a gyalult fenyő deszka, (rétegeltnél meg főleg). Ha van közeledben ERDÉRT-fatelep ott kapsz ilyen deszkát, 100 x 20 mm-es kb. 200 ft métere. 5 méteres hosszban árulják de méretre is vágják. Lehetőleg egyenesszálú anyagot válassz.
Szerintem amit csináltál az tökéletes. De - a fedő rétegelt lemez talán egy kicsit vékony, de kellő rögzítettség esetén untig elég. - a merevségen lehet javítani, ha összeszereléskor az elemeket ragasztással és csavarozással együttesen rögzíted, esetleg még csapolni is lehet a rácsozatot. Ha költözést is figyelembe kell venni, akkor az egyéb bútor lapokat felejtsd el, nehezek. Egyébként meg egy kis mozgása biztos lesz, ekkora fesztávon.
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, ami már egy elég lerágott csont. Valószínű 10000 hozzászólásban szerepel már, de alig van időm, hogy végigolvasgassam a fórumot. Szóval... Az asztalom tervek szerint 3 különböző méretű részből fog állni. Így jön ki egy U-alak. A méretek átlagban 110 X 220 cm. Elkezdtem összeállítani a keretet cseréplécből, kb.: 40 centinként rácsozva. A lapja 7mm-es rétegelt lemez. Merevnek tűnt amíg a földön volt, de ha megemelem azért tud tekeregni. Mivel nálam megvan a költözés esélye, félő, hogy mozgatásnál repedne rajt a berendezés. Úgy döntöttem újból kezdem. Miből csináljam a keretet? Néznem kell az árat is! Mit szóltok az MDF, vagy rétegelt lemez 10-15 cm-es felcsíkozásához, majd ebből állítani össze a rácsot? Ha valakinek jó ötlete van megköszönném! Üdvözlettel: Péter
Egyenlőre 0,2-es acéldrótból van készítve erősen nyújtott C alakú határoló. Persze minden mozdonyhoz szinte különböző hossz kell. Fénykép nem készült, mert még túlzottan látható, így megpróbálom vélonyabb rugóacélból elkészíteni. Sajnos egyik mozdonyom palettája valamiért iszonyatosan nyikorog, ha fel van engedve a vezetékre. Nem találom az okát.
Értem. Mondjuk elég sokféle szedőt használok, némelyiknek sajnos elég kemény a rugózása, a gyári 360-as drótot is kissé feljebb tolja, pedig igyekeztem elégé meghúzni. Az ACME Csauruszának meg kifejezetten keskeny a palettája, így annál az a veszély is fennáll, hogy oldal irányban kiléphet a drót alól, főleg, ha nagyobb tempónál esetleg billeg. Majd ha tartok ott, hogy az ágyazat kész az állomási vágányokon, akkor fogok tesztelni...
Én nem korlátoztam az áramszedők magasságát, a vezetéken csúsznak. Drót kopásról egyáltalán nem lehet beszélni, néhány évi használat után az áramszedők csúszó felületén is csak max. fényesedés látható. Ha jól van megépítve a felsővezeték, akkor abszolút üzembiztos!
Az igazság az, hogy az első próbálkozásnál túl kevés forrasztóón került a vezetékre, és nem nagyon bírta a hajlítgatást (oldalirányban soha nincs baj, de a függőleges hajlítás bajos volt, márpedig az áramszedő pont ezt csinálja). A másodiktól már ráéreztem a forrasztásra, és ezek már jók, kibírják a hajlítgatást, és így is nehezen lehet megkülönböztetni a gyári vezetéktől, vagyis a pontheggesztéstől. Az üzemi körülményeket simán bírják. Az acél, amit kaptam nem annyira merev, mint a Viessmann, de nagyon megközelíti. Nálam az összeszerelést kibírták a drótok, és talán ekkor kapta a legnagyobb kellemetlen irányú terheléseket. Azóta egyszer szétszedtem és megint összeraktam. Működik. Az áramszedőket majd csak ezután kezdem kipeckelni, hogy ne érjenek hozzá a vezetékhez. Idáig hozzáért, de nem volt baleset emiatt. (Elég sokat teszteltem, javarészt Piko Taurusszal, és Br185-tel. A Herkules ment a drótok alatt a legsimábban :) )
Amúgy ez a házi sufnituning módszer különösen ott hasznos, ahova nem lehet gyári elemeket betenni, mint pl a Faller híd, amit a fotón próbáltam bemutatni.
Én is ilyen trükköt fogok bevetni, hogy a szedők ne érjék el a drótot. Egyrészt nem kopik sem a drót, sem a szedő, másrészt el van kerülve a beakadásos baleset, ami elég sok kárt tudna okozni. Vannak fotóid, hogy hogyan akasztottad ki a különböző szedőket?
Ez annyit jelent, hogy a Wiessmann árának a tizede. Már csak a tartósság kérdése marad abban az esetben ha hozzáér a paletta (nálam kirögzítettek a paletták, a munkavezeték alatt suhannak 0,5-1 mm-el). Hogyan viseli el a forrasztás a hajlítgatást? A gyári ugyebár ponhegesztett.
Én sínszeget használok, a kalapács és a szeg közé beteszek egy lapos fogót, védi a sínt, lehet irányítani a szeget, ha elmozdul. Be nem ütöm teljesen, hagyok egy kis rést alatta, így ha bontani kell, akkor egy harapófogóval ki tudom húzni...
El ne bontsd azt a szép terepet! Baromi munka, de inkább állj neki lecserélni normál vágányzatra a síneket még akkor is, ha a töltést újra kell építeni...megérné.
Lehet hogy hülyeséget mondok, de mondjuk hőragasztóval is leragaszthatnád. Vagy sziloplaszttal. Aztán később egy szikével alányúlva vissza tudod bontani. A sínek alá meg tehetsz fekete, vagy sötétszürke kartont. A szomszéd szobából úgy fog kinézni mint a valódi töltés:-))
Tisztelt terepasztal Építők! Kérném a segítségeteket egy egyszerű kérdésben! Teljesen ideiglenes pályás vasútmodelleben kell nálam gondolkodni. Szőnyegre nem szeretem lerakni, mert felszedi a szöszt, parkettán meg csúszkál a sín. Vékony pozdorja lemezre (10) raknánk le ideiglenes pályánkat, de mivel rögzítsem oda? A síncsavar H0 régi u-profilos sínhez egy jó megoldásnak tűnik. Olyat keresek, ami nem süllyesztékelt, így ha jobban meghúzom, akkor sem roppantja szét a talpfát. A vasutmdodell.com-on találtam síncsavart. A piko féle úgy néztem süllysztékelt, de nagyon olcsó, a fleischmann viszont D-fejű. Ez jó lehet ehhez a sínhez is? (a leírásban fogasléc rögzítéshez ajánlott). Ilyen pici mérteben 1,5*8 / 1,5*1,5-ös csavart boltban nem lehet venni. Jó lehet mindkét gyártmány Piko/Fleschmann? A roco geoline sínjeit hogyan lehet lecsavarozni az alaplemezhez?
Mégvalami: (most már elsüllyedek :), Ha műfűre tesszük közvetlenül a sínt, a műfű szöszét is felszedi a mozdony, hasonlóan a szőnyegéhez? Tudom nem illik, ezért kérem nem bántson senki, csak tudni szeretném! (van Noch-féle flexibilis ágyazatszivacsunk, de az nem elég mindenhova, viszont tényleg nagyon szép.)
Na ezzel lehet hogy kihúzod a gyufát:-))) Mondjuk én halkan egyet értek veled. Nekem ennyi fért ki TT-ben egy 115×165 cm-es aztalra. Aztán így is maradt, mert nincs kedvem tovább küzdeni a kalapsínekkel. Úgyhogy bontásra ítélve. Még nem tudom mi lesz a sorsa, valószínűleg kap egy ugyanekkora toldást hosszanti irányban.
Méretéhez képest kultúráltan szépen megépített asztal! Pláne ha figyelembe vesszük amit írtál, hogy egy későbbi átépítés reményében nincs véglegesen kialakítva! Sokan tanulhatnának belőle olyanok, akik ehhez képest jóval nagyobb hellyel rendelkeznek, és mégis egy szánalmasan értelmetlenül összezsúfolt valamit építenek, amit terepasztalnak csúfolnak!
Sziasztok! Azt hiszem Neked ígértem képeket kisebb méretű H0-ás asztalról. Bocsánat a késésért, de nem jutottam a géphez. Tudom, hogy sok ötletet, képet kaptál, de hátha... Ez inkább játékra épített asztal és hely hiányában lett ez a méret (150x220). Az ágyazat nincs megcsinálva reménykedve, hogy egyszer nagyobb méretben átépítésre kerül.
A terepasztal amit slampixxx talált tt méretű, rozsdásak rajta a sinek, és jórészén feszegetve voltak. A kapcsolópultot, és a fenyőfákat leszedegettem róla. Nem hiszem, hogy maradt rajta érték, ha mégis, akkor azt nem vettem észre a sötétben..... az egészet el akartam hozni ,azt hittem hogy h0
Kösz! Már mind a kettőt (meg ezen kívül is jó pár oldalt) töviről-hegyire kielemeztem, de valami még nem stimmel. Úgy látom privátban is fel kell vennem a kapcsolatot az ipsével. Nem sok hiányzik, de az ördög a részletekben lakozik:-)
Jah, kérem! Ahol hely nem számít... :) Nagyon állat lesz! De lesz ott mit terepezni, és ha Viessmann drótolás lesz (gondolom) az egy autót fog érni... :D
Battka1! Itt egy oldal fakészitésről.Többek között fenyőfa is van közte a 2.oldalon.Ha ismered akkor csak nézz rá ujra. Pulcsi1 http://stummi.foren-city.de/topic,18449,0,-baumbau.html
A dicsekvős topikban már írtam egy kicsit a felsővezetékek gyártásáról. Ide felteszem a képeket is. Az elsőn a felhasznált eszközök, kivéve egy kombinált fogót, amit úgy faragtam, hogy formára tudjam hajlítani a huzalok végét, ami az oszlop karjára pattan. Az általam használt módszerrel, anyagokkal kevesebből kijött az egész asztalra a v ezeték, mint 2000 Ft. Ebből 680 Ft volt a festék...
A másodikon a felhasznált anyag: 0,5 mm átmérőjű acélhuzal. Forrasztásához nem kell semmi extra, de a forrasztóón legyen vékony és gyantás. Le kell tisztítani a huzalt egy oldószeres rongy segítségével, és szépen befutja az ón. A páka legyen elég meleg. Én egy elég egyszerű pákával csináltam, Praktikerben vettem.
A sablon elkészítése igényel némi számolgatást, mivel a felsővezeték tartósodronya nem egyenes, hanem kb koszinusz hiperbolikusz (ha jól emlékszem...) görbét ír le, és ezt kell tördelni a munkavezetéket vízszintesen tartó tartóvezetékeknél. A Vollmer vezetéke totál hibás, a Viessmann csak egy kicsit ebből a geometriai szempontból.
A vezeték készítését a munkavezeték (vagyis az alsó) végeinek meghajlításával kezdtem, majd ráillesztettem a sablonon található levágott fejű rajzszegekre (ezeknek az átmérője szerencsére 1 mm, pont jó). Aztán a felső sodrony következett, ezt a töréseknél meghajlítottam. Ezután méretre szabtam a tartó sodrony darabokat. Itt csak az a trükk, hogy nem elég egyszerűen csípőfogóval darabolni, mert akkor nagyon kis felületen találkoznak a forrasztani való alkartészek: O< ezért leköszörültem a végüket, így könnyebb volt forrasztani.
A többi képen a végeredmény látható. Nálam sok a 40 cm-es oszlopköz. A vezeték saját súlya alatt nem deformálódnak, elég merevek (próbálkoztam mindenféle réz vezetékkel is, de az nem jó, nem elég merev kifeszítés nélkül). Piko mozdonyok áramszedői nem bántják a vezetéket, tökéletesen működnek együtt, de néhány Roco gépen túl erős rugókat alkalmaztak, ezek hajlamosak picit oldalirányban elnyomni a vezetéket, de még ezek is üzembiztosak. A 36 cm alatti oszlopköznél a vezeték a legszarabb áramszedőjű gépnél sem deformálódik. Nálam a mozdonyok áramszedői nem érnek a vezetékhez, mert nem szeretem a hangját, de ha mégis hozzáérne, akkor is üzembiztos az egész rendszer.
Az egész művelet végén lefestettem a vezetékeket szürke festékkel (nem is tudom miért, hoszen a munkavezeték vagy réz színű, a sodrony szürke, vagy az egész fekete, de nekem valahogy tetszik az, ha az egész szürke) .
Az összeszerelésnél nem igényel a vezeték nagyobb odafigyelést, mint a gyári, feltéve, hogy jók a forrasztások. A második vezetéknél már rájöttem, hogyan kell csinálni, és már elkészítettem az egész asztalhoz valót, beleértve az acélgídon lévő, nem szabvényos elemeket is. :)
PS.: a felsővezeték rendszer többi eleme (oszlopok) gyáriak, azokat nem volt kedvem megcsinálni. A jelzőket viszont saját kezűleg alkotom teljes mértékben, de az egy másik sztori.
A híd vezetékezése még nincs kész... A porcelán szigetelőket a medikernél vettem, ezeket a Viessmann gyártja, 25 db-os kiszerelésben, "véletlenül" pont passzol a 0,5-ös huzalra :)
Kitartást, és sok sok türelmet kívánok mindenkinek!
Igen ebben lehet valami. Bár évek óta jól működnek. De akarja a hóhér felszedni pár év után. Flexi sín. jó ötlet 1-2 ezresből ki is jönne az összes takart rész ez igaz
Hamár építés... :) A sín. Mostanában körbenéztem, hogy minyen vágányanyagokkal lenne érdemes foglalkozni. Elég sok régi, 'U' profilos sínem van, de ezeket max az alagutakba ill a rejtett részeken szeretném használni (szerencsére jórészük üzembiztos) A többire viszont szeretnék 'I' profilos sínt letenni. Ebből is van csak sajnos kevés :) A kérdésem az lenne, hogy amiket mostanában látok pl a tillig sínek ívei... nos anno 4db-ból megvolt egy 180 fokos kanyar:) régebben építettünk asztalokat ez nekem kimaradt. Tud valaki valamilyen érthető nyelvű szakirodalmat, vagy képeket arról, hogy pontosan milyen íveket lehet kihozni ezekből?
Te dobtad ki? Már teljesen szabad préda, vagy esetleg ott van, míg odaér valaki... U vagy I sínes? Nem bírom kivenni a képekről. Boccs a sok kérdésért...
Még 1 kérdés ma éjszakára. Többször be lett linkelve ide(is) egy könyv. Azt hiszem a címe "helyes vágányon a TT vasúttal" nézegettem, és voltak benne hasznos dolgok, de nem mentettem le az oldalt. Valaki be tudná linkelni nekem? Köszönöm!
Igen, énis valami olyasmire gondoltam, de csak annyira, hogy építés és az esetleges problémák esetén elérhető legyen minden ami kell. Meg az egész úgy lesz kivitelezve, hogy néhány mozdulattal "leakasztható legyen." Így sokkal könnyebb építeni. Arról van esetleg valakinek ötlete, elképzelése, hogy az osb lapot mennyire lehet tapétázni? (sima fűrészporos vastagabb tapétával) Hogy mikor felvan hajtva mégis kinézzen valahogy ?
Szia! Az U megoldás is tökéletes,így minden pontot kényelmesen elérsz!Sok sikert az építéshez,az asszony meg majd megbékül,ha látja,hogy ALKOTSZ!Tapasztalat,hogy ugyan zsörtölődnek,de azért belül büszkék és még dicsekszenek is a barátnőknek!
Helló.Amindt a képeken is látszik az én asztalom a tetőtérben lessz felállítva-elkészítve.A tetőtérben van bőven hely,mert 3méter x 9 méteres a helység,és 2méteres a belmagassága.Bűvészkedhetek egy darabig,mire lessz belőle valami,és amindt az látszik a szigetelés megvan,de még be kéne burkolnom osb lappal az egészet.Ez kb még 90 négyzetméter,és a mostani osb árak mellett ez sem lessz kis lóvé.Apránként azér majd csak-csak elkészülget.Üdv.Laci.
Hát így a lakásfelújítás vége felé még annak is örülök ha marad elég erőm ahhoz, hogy a megfelelő helyen essek össze :D De börzére szeretnék már jó ideje kijutni de még azt sem tudtam összehozni :@
igen-igen köszi :) Ezen énis agyaltam már, és végül arra jutottam, hogy az elülső 241 centin lesz egy bevágás, addig a pontig ahonnan már kényelmesebb elérni a dolgokat de ígyis vigyázni kell majd.
óóóó lesz ebből asztal!! :D:D Amúgy pár nap alatt visszaolvastam az elejétől a topic-ot és grat. mindenkinek a remek munkákért és kitartásért! BaTTka 1 Valami elképesztően jól néznek ki a fáid, hazafelé kinéztem a busz ablakán és az igazi fák tűntek gagyi utánzatnak a tieidhez képest :D Így tovább!
A felhajtható asztalnál egyre nagyon figyelj oda:mivel nem tudod körbejárni a fal felőli rész (főleg a TE által elképzelt méret esetében)nagyon nehezen érhető el!Gyakorlatból tudom,hogy max. 60-70cm érhető el,a többi részt már nem igazán tudod szerelni!!!Így célszerű vagy elhúzhatóra kialakítani,vagy a közepén valami szerelőnyílást hagyni!Üdv: Gábor
Mondd azt, hogy csinálsz egy 56 m2-es asztalt, aztán amikor vita van, óvatosan (látszólag orrduzzogva) engedj el bele 28-at és így lesz egy 28m2-es asztalod... :)
Hát sajnos úgy látszik ez már örökre így marad :)) De remény az mindig van. Nemrég még fix asztalon gondolkodtam, de most már egy felhajtható változatba kezdenék bele. Így nagyobb lehet az alapméret viszont a kitör a háború fel lehet hajtani egy amúgy is kihasználhatatlan falrészre... Így lesz egy kb 240x140es lap amire TT-ben elég szép dolgokat össze lehetne hozni. Már jó ideje csak tervezgetem de remélem októberben végre nekiállhatok.
Ha háborog, ki kell nyittatni vele a cipős szekrényt, hogy számolja össze a cipőinek az össz beszerzési árát. Ha ez sem segít, le kell vágni legalább hat fejét:-))
Helló.Én ezt úgy oldottam meg,hogy folyamatossan vásárolom a dolgokat,és nem foglalkozom a háborgásával.Mostanra már kezd belenyugodni,mert látja,hogy nem érdekel a hisztije.Természetessen mindíg csak addíg nyújtozkodom,ameddíg a takaró engedi.Ha meg háborogni van kedve,akkor elég csak megkérdeznem,hogy járjak-e inkább a kocsmába,és máris csendben marad.Idővel belenyugszik majd,csak türelemmel ki kell várni.Természetessen a türelem relatív fogalom,és az asszonyok is egy külön,néha kibogozhatatlan fajta.Üdv:Laci.
Sziasztok.Ma én is haladgattam egy kicsit.Nekiláttam lábakat készíteni,és lábraállítani a meglévő három elemet.Pár képet is készítettem a haladásról.Íme:
Én is hasonlóként gondolkodtam eddig, van egy 5m x 30cm hosszú polcom (3 darabból), amin állandóan változtatom a H0-ás vágánygeometriát. Egyszer 4 vágányos állomást rakok össze a teljes hosszon, máskor a két végére építek "nyúlfarknyi" álomáskákat és a köztes pályán elfér egy "S" formájú nyíltvonal. Mindkét esetben lehetőség van a "Tili-Toli" játékra. Rögzítve mindig csak az ütközőbakok vannak a polc két végén.
Hát ezen én is sokat gondolkoztam az elején, hogy mi legyen. Nem akartam lerögzíteni a sineket, váltókat, mert ugye az első asztalom. És ha meggondolom magam? És ha másképp szeretném? Igen, ez a kompromisszum. Játékra jó, modellezéshez kevés. Ez van.
Köszönöm, de még nincs kész. Rengeteg apró részlet vár még kidolgozásra és a komplett téli tájegységem. Eddig beraktam kb 50 lámpát és kandelábert és minden épületbe világítást. Eddig 5.2A-et fogyasztanak a világítást kiszolgáló trafók.
Ötlet: A köztes helyekre, ahol látszik az OSB lap. Csiszolóporhoz adagolsz vizet és faragasztót, képlékeny masszát készítesz belőle és felviszed a felületre, 1-2mm-es
réteget képezel vele az újjad vagy egyéb más segítségével. Ez megszáradva kemény, könnyű és kissé egyenetlen alapfelületet ad a kavicsozáshoz és fűszóráshoz. Kissé átcsiszolva földesutnak is jó.
Szia! Melyik asztalra gondolsz,mert kettő is be lett mutatva!Írd meg és nagyon szívesen küldök fotókat és válaszolok a kérdéseidre!Este 7 körül gépnél leszek!Üdv: Gábor
Tetszik a terepasztalod, es hasonlot keszulök epiteni. Ha tudnal kuldeni par fotot meg mereteket, stb. Jol jönne par jo tanacs, mondjuk mit csinaltal volna maskeppen . Nekem mehano sineim es valtoim vannak, igy az ives valto nem epithetö be. Ezt a masik egyenes szakaszban beepithetö valtokkal helyettesitenem. Szoval varom a valaszod. Mehet mail re is csaba964@freemail.hu udv
Nagyméretű kb 8 centiméter átmérőjű csapágygolyó, meg sík felület, nekem egészen helyrehozta az egyenetlenségeket, de egyébként így sem tökéletes, de nem is baj, mert hozza a 40-es lassújellel megáldott mellékvonalak hangulatát, ami kedvenc témám:) Egyébként tényleg max erre jó, "fővonali" üzemre be nem tenném...
Nem véletlen, hogy ilyen véleményeket kapsz. Az egyetlen, és legjobb megoldás a kuka.
Visszahajlítani pedig azért lehetetlen, mert az anyag máshogy nyúlik fent és lent. (kb. úgy képzeld el hogy kis háromszögek keletkeznek benne, ezeket akarnád a téglalapok közé visszarakni, visszahajlításkor.)
A megtört sínek, bevonata is sérül a hajlításkor. A bevonat sérülése pedig rozsdásodáshoz vezet.
Én kb 20éve cseréltem le az u-profilu Piko N-sineket új Rocora.
A pofilsíneken, a vonatok futása, áramszedése sokkal biztosabb. Az akkor lerakott síneken, 20 év után is győnyőrűen futnak a vonatok.
Vó'na néhány kérdésem terepasztal témában, remélem akad, aki hozzá tud szólni - előre is köszönöm. Igyekszem egyenként feltenni, hogy ne ömlesztve érkezzen az "áru" :)
1., Meghajlott Piko, U-profilos síneket hogyan lehet jól kivasalni? Magam alkalmazom a befőttesüveget, illetve egy deszkadarabot, de nem vagyok maximálisan elégedett az eredménnyel. Kinek mi jött be a legjobban?
(A "dobd ki a szemétbe az egészet" jellegű bölcseleteket kérném mellőzni. :)
Szia! Utána néztem, a gyári viessmann alagúti oszlop drágább, mint a kidolgozott vonali, így hagytam, csináltam rézdrótból és U alakúra hajlított ruhaszárítóról letört 2mm-es kemény drótból. Csinálok képeket, és felrakom...
Szia cssz74! Nem reagáltál a felsővezeték tartó ötletemre, lásd 1729, 1731 hozzászólások. Lehet, hogy jobbat találtál, a gyár épületen belülre? Szia Rizmajer.
Halihó! Szeretném megköszönni mindenkinek az ötleteket, terveket, segítséget amit adtatok. Végül Novák Zsolt klubtárs kitartó munkájának, és véget nem érő türelmének hála megszületett a terepasztalom terve. Ahogy épül, dobok fel pár képet, hátha valaki épp emiatt kap kedvet a terepasztal építéshez. üdv.: Zsolti
Kicsit megint dolgozgattam, de nem megy túl gyorsan sajnos... A drótot terepesés és ágyazás előtt ki akartam szerkeszteni. Sajnos kevés az anyag, venni kell. Az ágyazatot direkt vaku nélkül nyomtam a jobb színhűség miatt.
Csodálkozok, tehát vagyok :) Ilyesmi asztalt építettem egykor a haverommal közösen, ebben rengeteg hegyvidék alagút ilyesmi van, sok lehetőség az építésre, szépítésre, nem realisztikus elismerem, de jól el lehet rajta játszani. Ehhez hasonló ötletet keresek, ilyesmi asztalterv kéne, ez egy 90x160as asztal, az enyém picivel nagyobbnak épült, hogy lehessen rajta egy kicsit több minden.A szintmagasságokat inkább csak közelítő adatoknak tekintsétek, nem tudom a pontos értékeket, csak azt, hogy van benne egy nagy emelkedő a hátsó egyenes szakaszon, de elbírják a szerelvények, úgyhogy nemdráma. Ennek a topicnak a végigolvasása közben jöttem rá, ( valaki így csinálta), hogy az 5% on túli emelkedőt lejtőként építi meg, tehát egy irányba megy mindíg a szerelvénnyel, és alagútba, rejtett helyre teszi, az működőképes ötlet, ha szükség van rá. Kaptam már ötleteket, sőt még terveket is, de valahogy hiányzik még valami. akinek sok ráérő ideje van, és szeret ilyesmin agyalni, annak megköszönném a fáradozását. üdv.: Zsolti
Én is TT ztem, és pont ez volta gondom, hogy akkoriban még szűkös volt a kínálat, ma már jobban van mozdony is, vagon is, de a H0 ból van a legtöbb, és a legolcsóbb áron, ez nem is kérdés. A kidolgozottság kérdése nálam is gond ovlt, gyakori hogy nincs rendes lámpa csak festett (régiekről beszélek, hangsúlyozom), ésa kialakítása is eltérő volt a kasztninak. Az ütközőbakok a forgózsámolyon voltak szinte mindíg, ami egy idő után zavart.Az én pénztárcám H0ra van szabva, kizárólag használt, régi piko termékekre. Ami a pályát illeti ,nehéz fejben is összeraknom. Megdöbbent amikor látom az új asztalodat, hogy már a fa vázat készítetted, akkor tudtad hogy melyik sín, melyik ív, mi hova fog kerülni. Nekem ez lesz az első asztalom, nem várok csodát, de nem akarok azért egy totál sík asztalt se:) Szeretném úgy megépíteni, hogy pár évig ne unjam meg.
H0 -all én is így vagyok, régen TT-ztem de nem voltam kibékülve a kidolgozással, sem a konstrukcióval (pl: BTTB -nél műanyag csapágyas motorok stb), sőt a használt piacon (már pedig én csak ott vásárolok) H0- nak az ára is kedvezőbb.
A TT gőzös kinálata is elég szegényes, pl T-3 at még nem is láttam, de BR 53-at sem.
Ha ötlet hiján vagy, google képnézegetőbe írd be a " vasutmodell, terepasztal," stb szavakat, és ami tetszik azokat mentsd el. Érdemes jó ötleteket kiollózni mások munkáiból és azokat összegyúrni.
Utánna ugyan ezt az igazi vasúttal is csináld meg.
Lehetni lehet, a haver megtette, és működik a dolog, de az enyém 110 es, tehát pont akkora. Nem mintha változtathatnék rajta. Asszony nyakamba akasztja a menlevelet:) Zsolti ! Kicsi mozdonyok lesznek, már csak azért is, hogy ne legyen gond az ívekkel. Nem mintha tudnám, hogy milyen ívek lesznek az asztalomon, de... na majd meglátjuk mi lesz belőle.
A h0 hoz ragaszkodok, mert egyfelől vannak már szerelvények, sinek minden, másfelől meg ezek tetszenek.
Szia! Mint írtam a hosszal nincs nagy baj,csak a szélesség kicsit karcsú!!! Nézd meg ezt az asztalt,ez 110cm széles,de nagyon minimális szélességű,ennél már tényleg nem lehet keskenyebbet építeni!!!Üdv: Gábor
A helyzet az, hogy az asztal egyfelől készen van, másfelől nincs több hely számára. Értem én amit mondasz, de ilyen pici helyen kell elférnem. agyaltam már azon, hogy átlóba kerülne valahova az állomás, és ott van egy hosszanti szakasz, de végül arra jutottam, nincs jelentősége neki, hiszen úgyis régi piko cucokkal játszok, amik sokkal rövidebbek. szinte bárhol elfér egy 5 kocsiból álló szerelvény. Tudom hogy jobb lenne, többet ki lehetne hozni belőle, ha csak 15 cmel szélesebb lenne, de nincs több hely :(
Az asztal méretei fixek, nincs több hely. Viszont én eleve régi PIKO cuccokkal akarok gurulni az asztalon, így sokkal rövidebb szerelvényekről beszélhetünk, mint a mai vagonok. Ha megnézed, egy mai roco tartályvagon ami 4-6 tengelyes 2x, 3x hoszabb mint mondjuk egy régi kéttengelyes fékezőházas piko tartályvagon. A haverom 160 cm hosszú asztalra építette meg a csodát, és hát elég fura, hogy egy kicsit kilóg az "állomásából" előre is, hátulra is a szerelvény, de több mintha a padlószőnyegen játszana. Nekem 220 cm hosszú az asztalom picit több lehetőséggel. Úgy volt, hogy ő tervez rá egy pályát, csak....tellnek múlnak a hónapok a kifogások meg gyarapodnak, és amit nekem sikerült eddig felmutatnom, az egy kissé vérszegény, azért fordulok hozzátok segítségért. Nézegettem a noch honlapján asztalokat, de valahogy nem az igaziak. sima körpálya pár alagúttal... maszatolás, semmi. A haveromnál 3 szint van, a kezdőszintet középnek kell elképzelni, és onnan lefele és felfele ível szépen a sín, és emiatt mondjuk van ahol iszonyat meredek az asztala, de azért életképes, használható, és mégis gyönyörű, sok szép tájat lehet kialakítani rajta. Analóg asztalt építek, h0 ból régi piko vagonokkal 110x220 on. Szerintem működhet. Nem lesz realisztikus, mondhatnátok- és igazatok lenne- de nem is célom ez, elég ha szép, számomra tetszetős.
- Ha marad a hely ekkora, és nem tudsz bővíteni rajta, valamint követelmény a H0, akkor ezt így ebben a formában felejtsd el! Kisebb mellékvonalat lehet ekkorában csinálni H0-ban, kis gőzösökkel, max német V100 dízellel, meg kéttengelyes személykocsikal.
Ha tudsz az alapterületen növelni, akkor Matiz barátom már nyújtotta is a szalmaszálat.
- Ha mindenképpen csak ekkora lehet az asztal, de szeretnél hosszabb vonatokat, akkor csak egyetlen utad van: méretváltás H0-ról kisebbre.
Szia! Csak viszonyítási alapnak küldöm el a terepasztalom fényképét.Ennek a mérete:125x207cm.A legkisebb (R2-es) ívekkel indítottam és így is 125 cm lett a szélessége.Szerintem gondold át a méretet,mert nem nagyon fogsz elférni rajta! Üdv: Gábor
Szia Csaba! Feltétlenül vevő vagyok rá!!!Próbáltalak hívni,de nem vetted fel!Kérlek írj egy mail-t, hogy mi az ára postával együtt.Írj egy nevet és egy számlaszámot,amire a pénzt át tudom utalni!!! imposztor@vipmail.hu Üdv: Gábor
110x220 az nagyon kompromisszum, kb az én jelenlegi pályám mérete.
Sokat nyersz, ha elfelejted a tipikus ovális, kör alakukat. Az állomást ívben helyezed el, íves váltókat használsz. H0-ban minimum 3-4 kocsinak el kell férnie az asztalon, ez önmagában 90 centit elvisz már az állomásod hosszából. Feltéve persze, hogy négy tengelyes kocsikban gondolkodunk.
Német oldalakon érdemes szétnézni ötletekért. A méretarány mindegy, az ötlet a lényeg. A Wintrack jó számolgatni, próbálgatni pláne. Én úgy csináltam, hogy kiraktam az asztal négy szélét, és ezen a téglalapon belül kezdtem el összerakni a pályát, hogy lássam, mi fér el, mi nem.
Próbáld ki Te is, hogy megcsinálod a 110x220-as lapot, a kívánt sínrendszert kiválasztod és elkezded felpakolni a vágányokat, keresztül-kasul. A flex síneket nem fontos egyelőre használni, hogy az íveket tudd tartani rakd ki szabvány darabokból.
Ha a 220-hoz egy kicsit hozzáteszel, akkor kapsz használható hosszokat. 240-250-ben kell gondolkodni.
http://trainmodeller.freeblog.hu/files/terv_update.JPG ilyen vázlatokat készíts, egyelőre terep meg magasság meg csilivili nélkül, csak hogy lásd, benne tudsz-e maradni az alapul kapott helyben. A vágányokra mérd oda, hogy hány kocsis, milyen szerelvényeket szeretnél, elférnek-e a szerelvények az állomáson.
Hasonlóan Battka-hoz én nagyon híg fekete vízfestékkel átkenném, hogy épp hogy csak egy árnyalattal szürkébb legyen, aztán utána szárazecsetelném sötétszürkével (szárazecsetelés=a festéket szinte teljesen kitörlöd az ecsetből, hogy egy fehér papíron szinte ne is fogjon, és azzal kened át a köveket, így csak az élükön marad abból a színből) .
Keresek H0 Pikó papírtalpfás egyenes síneket 20-30 darabot nem oxidált állapotút 1500Ft+postát szánnék rá vagy esetleg Hajdúszoboszló környékén át tudnám venni a délután folyamán esetleg hétvégén
H0-ás, 2,5-ös sínanyag. Van benne Roco és Pilz. A váltók és fix ívek az előbbiek, az angolok és állomási vágányok az utóbbiakból vannak. Egyenlőre minden váltó kézi, terv pálya alatti állítóművek lesznek...
A szürke külömböző árnyalatai jók lesznek a koszolásához. Én híg nagyon világos szürkével lefesteném az egészet, aztán néhány helyen kicsit sötétebb szürkével bele-bele festegetnék. Az se baj ha közben változtatod a színt. Aztán a végén sötétebb szürkével szárazecsetelném. De ez csak elmélet ;-) még nem próbáltam.
Helló.Köszönöm szépen.Koszoláshoz mit javasolnál?Mondjuk nemsok minden van itthon,amivel koszolhatnám.Maximum az fekete szinezőanyag,amit a diszperzit beszűrkítésére használok az úttest festéséhez.Egyébb ötletre is vevő vagyok.Üdv:Laci.
Helló.Bocsánat,de az előzményből lemaradt,hogy felhasználás előtt megfordultak még a mozsárban is némi aprósítás gyanánt.Ezt könnyebb volt összetörni,mindt a legkissebbre darált osztályozott murvát./Én sem születtem sziklamászónak./Üdv:Laci.
Nem kötekedés képpen, de nem lesz az egy kicsit nagy? Én nem szeretnék 10-12 cm-es "kavicsokon" sétálgatni:-) A homok bőven elég lett volna szerintem. És az ágyazatot se valószínű hogy ebből csinálták volna a valóságban.
Sziasztok.Gratulálok a gyűjteményedhez,és a készülő asztalhoz is,mert nagyon tetszik.Továbbá jelezném,hogy sikerült megoldást találnom a váltóőrházamhoz vezető út burkolatának megoldására.Ma délelőtt Siófokon jártam és kiváncsiságból betévedtem egy kisállatkereskedésbe.Mondván hátha találok használható dolgot náluk.A kirándulás sikeresnek bizonyult,mert találtam náluk 1-1,5mm-es szemcsenagyságu fehér márvány zuzalékot.Potom 100 forint volt egy 700 grammos zacskóval.Egyébbként 350 lett volna,de az eladónő sikeressen kiszakítótta a csomagolását,így odaadta ennyiért.Hazaérve rögtön teszteltem is.A képen még ragasztófoltossan látható,mert még nem száradt meg.A zacskó képét is felrakom,hátha érdekel valakit,és könnyebben be tudja azonosítani.Mielőtt még valakinek kedve támadna szomorú fűzfa alatt vidáman segberúni a képek minősége miatt,előtte jelezném,hogy ennyit tud a nokia.Üdv:Laci.
Áááá, a nagy része csak műanyag...porosodás? Én így antikolom a vagonokat. :D A csodaszer ellene a kompresszor. Nagyon sok a polc, veszélyes és nehéz lenne az üveg. A gépesek nem állnak szabadon, legalábbis sokáig.
Könnyen el bírnám fogadni a gyűjteményed :-))) Nem porosodnak nagyon a polcokon, nem látok üveget vagy plexit előtte. Szép hosszú kis szerelvények is elférnek, jó kis pálya lesz!!
Ma kissé erősebb, dinamikus tesztnek vettettem alá a pályát, még egész jól vizsgázott, némelyik géppel néhol akadt még probléma, de lassan kezdem kiküszöbölni a problémákat. A teszt képekben:
Szia! Itt nézegess szét. http://www.noch.de/de/aktuelles_service/downloads/gleisplaene.php http://www.noch.de/pictures/PDFs/Gleisplaene/80100_Silvretta_2010.pdf http://www.noch.de/pictures/PDFs/Gleisplaene/80200_Luzern_2010.pdf Gyakorlatilag egy Noch katalogus jó alap lehet ehhez a projekthez. Pulcsi1
Én is terepasztalt építek, régi vágyam teljesül most be, hálás vagyok nektek, hogy rengeteg, számtalan ötlettel láttatok el, sok-sok segítséget kaptam a sok modellező írásainak köszönhetően. 5 napig tartott amíg elolvastam a topicot elejétől a végéig:) Kisfaludy1 nek külön gratulálok, kalapemelés, és mély-mély meghajlás a tudása előtt. Nem csak türelmesen, aprólékosan készít el mindent, de szépen is, ízlése is van. Az összes feltett képét elmentettem, minden amit csinál nívós. Döbbenet. Battka1 pedig kedvet adott, hogy maszatoljak egy picit a fákkal. Már ferde szemmel nézek a gyári noch fenyőimre, egyre inkább úgy érzem, hogy nem lesz több gyári fám. Gyökereket már beszereztem, faleveleket is, száradnak, megpróbálok kezdeni velük valamit, ha nem is olyan szépet. Viszont kellene még egy csöpp kis segítség, és mint bizonyára kitaláltátok, nekemis, ahogy a legtöbb balfácánnak a pályatervvel van gondja. Wintrack, igen tudom. Illetve tudom hogy azzal kéne, de nem tudom hogy hogyan, ezért említem itt meg. Nem tudom használni, és tekintve hogy kezdő modellező... vagy inkább játékos vagyok, ezért több más dolog is gondot okozhat. Találtam egy pályatervet ami bizony böszme jól néz ki, de Z méretben van. Aki ért hozzá... szakmailag... véleményezze légyszi, hogy ezt így meg tudom-e valósítani H0 ban, 110x220 on. Felrakok két képet, az egyik amolyan szubjektív valóság, a másik pedig a jelenlegi szomorú, kietlen jelent tükrözi. Aki érez magában késztetést, hogy segítsen egy picit, az légyszi ne csináljon titkot belőle:)
Üdvözlet mindenkinek! Örömmel látom, hogy az utóbbi időben megszaporodtak az épülő asztalokról felkerült képek. Én is teszek fel néhányat. Kéretik figyelembe venni, hogy a terep még erősen elnagyolt.
szeretnék "rédzsettet", csak eddig nem futotta rá, bőven-bőven beérném 4-5 kocsival is csalósan. Lenne mondjuk benne 1 első, 2 másod, 1 kocsma, 1 vezérlő... :) Erre a pályára passzolna is.
:-))) Hááát gondolkodtam már rajta, hogy kéne vennem valami barkácsboltban tizen-párdarab egyforma bútorlábat (olyan 50 cm körül) és mint egy kempingasztal becsavarhatósra megcsinálni, hogy ne a földön kelljen ücsörögni mellette :-))) Csak nem vagyok biztos abban hogy vízszintbe lenne az egész (azaz biztos vagyok benne, hogy nem...)
Mindig itt, a fórum olvasgatása és képek nézegetése közben kapok kedvet, hogy tovább csináljam a korábban bemutatott "terepasztal-szerűségemet". :-) Néha úgy belefásulok, hogy "ááá minek, úgy se rendes asztal, csak egy szőnyeg-helyettesítő" , meg hogy mire lesz az meg (még ha domborzat nélkül is) mire én körbe füvesítem-földesítem a terepet, meg az állomás, stb., de itt mindig megjön a löket a mukához :-)) Na meg amikor össze van rakva és futnak a szerelvények :-)))
Nálam az alapszint kb. a német környezet, az első szint az osztrák (dimbes-dombos), a második szint a svájci (Waldbronn a hegyi illetve Burgdorf a havas állomás). Lesz egy echte magyar modulom is, amit a terepasztal mellé fogok csinálni, Rekettyés állomással.
Ja, ilyen kialakítású asztalon, ami neked van simán megy a 7-kocsiból álló JC Railjet is. Nálam egy ilyen hosszú szerelvény még nem hagyta el az állomást, de az első kocsik már bent lennének a következő állomáson... :)
Azt hittem, st. Nikolaus egy havas, feldíszített állomás. :D
Nos, mivel rokon járás volt mostanság, így sajna kicsit lassabban haladtam. Készülget a jobbos váltókörzet is, már megvan a 7 átmenő és 8. üzemi vágány is. Az utolsó kép szemlélteti, hogy az állomásra mekkora szerelvény befér kényelmesen. Ez a bejegyzés után tűzök is le még dolgozni a pályán! :) Arra nincs valakinek olcsó 5lete, hogy az "alagútgyárban" hogyan vigyem a drótot? Oda nincs kedvem drága Viessmann anyagot pocsékolni...
Sziasztok! hogy ha már ennyien tesznek fel képet az asztalaikról Én is teszek fel az asztal mostani állapotáról pár képet Ahol az a sok szerelvény állott egy nagy csarnok lesz 5 vágányos:D Lesz egy kisebb mellék vonal ami teljes egészében Fenyő erdőben fog vezetni már épül a Bzmot 225 pályaszámú gép
Azon gondolkodom, hogy eladogatom az összes, mindenféle modellfám, és veled csináltatok párat. :D Inkább legyen 50 fa helyett 10db, de az úgy nézzen ki!
Sima GOMBFESTÉK!Amivel az oviban is festettél.Bármilyem papírboltban vagy nagyobb ABC-ben kapsz!Én legutóbb a SPAR-ban vettem,300Ft-körül volt a 12db-os készlet!
Mármint hogy mit hol szerzünk be? A homokot én kérni szoktam, ha valahol térköveznek, de egyébként tüzépen kapható (igaz 40 kg-os kiszerelében). Mellesleg ugyanaz mint a Te folyami homokod. Én az utat temperával festettem, de használható bármilyen falfesték, vagy vízfesték is. Ezek többnyire a Tesco-ban kaphatóak, de ha van a környéken művészellátó, akkor nem kell a komplett készletet megvenni:-)
Sziasztok.Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek.Valószínüleg ezt a megoldást fogom választani.Már csak azt kell feltérképeznem,hogy Siófok környékén hol találok ilyesmit.Ti milyen boltból szerzitek ezt be?Üdv:Laci.
Köszönöm! :) Majd, ahogy épül, igyekszem dokumentálni, amikor meg jön egy jó 5let egy motívumra, azt is felteszem. Szeretem ezeket az apró, kidolgozott motívumokat, attól lesz jó és szép egy pálya.
Ha csak a szint szeretnéd megváltoztatni,akkor javaslom a festést.Én egyszerű gombfestéket szoktam használni!Nagyon olcsó és rengeteg színárnyalat kikeverhető belőle.A kívánt színt először kikeverem egy kis tálkába,majd az árnyalatokat egy kis víz hozzáadásával (világos) vagy a legsötétebb összetevő növelésével (sötétebb) változtatom.A művelet többször ismételhető,változtatható.Néha a legegyszerűbb megoldás a legcélravezetőbb!!!Pl. ez az út is ezzel az eljárással készült!
Hát ha más színt szeretnél, javasolnám a festést:-)) Ez is úgy készült. Térkő fugázó homok festve barnával, aztán még pár egyéb árnyalatúval kicsit itt-ott belefestegetve. RAL kódokat nem tudok mondani:-))[image2]
Helló.Valamilyen földes,vagy múrvás útra gondoltam.Van itthon finom folyami homokom,amit a púrhabozás utánn szoktam felszórni a domborzatra,még a fűszórás előtt.Ez szürkés színű,de én valamilyen más színt is szívessen belevinnék,hogy ne legyen olyan egykaptafára készített a terep.Így még ráadásul kicsit színpompásabb is lehetne a domborzat.A hobbívasút honlapján láttam, hogy valamilyen apróra őrölt kőzuzalékot használnak,de nem tudom,hogy pontossan mit.Üdv.Laci
Nekem is tetszik mindegyik munkád, nagyon jól sikerültek! A körfűtőházzal a közepén lévő asztalt különösen ötletesnek találtam, jó kis tolatásokat lehetett rajta végezni :-)
Hát az enyémet terepasztalnak nem mondanám, inkább csak olyan szőnyegpálya-helyettesítő :-) 8 elemre szétszedhető a tárolás végett, helyem ahová fixre építhetném sajnos egyenlőre nincs. Egyrészt úgy terveztem, hogy majd bővíthető legyen középen egy tárolóval, másrészt meg úgy, hogy ha majd adódik egyszer helyem fixre építeni egy asztalt, akkor az elemeit fel fogom tudni használni a későbbiekben is. Egyébként én is bútorlapból (10 mm) csináltam, de meg kellett merevítenem utólag alulról, mert a sínek ragasztása kezdte elhúzni.
Szia cssz74! Kösz hogy feltetted ezt a "sok" képet. Nagyon jó volt végig böngészni. Derék, precíz munka! Látni, mint írtad is, szeretsz építeni. Jó munkát, és ha már futnak a vonatok is, akkor pedig jó vonatozást. Szia Rizmajer József
Jó estét mindenkinek.Kis segítségre-tanácsra lenne szükségem.Csinálgatom a domborzatot,és szeretnék egy kis ösvényt készíteni a váltóőrházhoz.A problémám már csak annyi,hogy milyen anyagból lehetne kivitelezni az utat,amit esetleg házilagossan is meg lehet oldani.Gondolkodtam már gipszen,fugaporon,de eggyik sem tökéletes.Ha esetleg valakinek van tippje,az kérem ne habozzon megosztani velem.Képem is van róla,hogy mit is szeretnék,de a minősége nem a legjobb,mert telefonnal készült.Előre is köszönöm.Üdv:Laci.
Semmi gond a Pikoval, jól és csendesen megy, engem csak a szélvédő átláthatósága, és fém kapaszkodók tereltek a Roco felé, bár pont a 2 tehervonati teknőm, a Cargos-s és RCH-s Roco bódé Piko hajtással. Mennek azok is rendesen. A Piko elég jól megcsinálta a Cargo-s teknőt, egyedűl a színe lett szerintem kicsit lilás...ha nem lenne más, akkor valószínű így is megvenném. :)
Nem semmi menetirány van nálad! :) Kiféle, miféle, ke**** az a Cargo-s teknő? A gyári Piko, vagy esetleg a Papp szabi féle? A szélvédő miatt mindenképp Pikonak gondolnám. Látom te is szereted a tehervonatokat. :D Meg az a jó kis ACME 481-es! Imádom!
Az biztos, főleg a Fleischmann, de megvallom, szerintem ez az egyetlen, amit érdemes megvenni, mert erre minden ráfér. Van aki fikázza, nekem sokkal jobban bejön, mint a Roco.