Vettem egy Simsont 15 000 pénzért a múlt héten. Motorikusan tökéletes és nagyon erős is, gyorsan megy. Most már csak esztétikai megcsinálásra van szükség de a pénzem sajnos elfogyott. Ezért majd olcsó segítségekre, vagy otthon megcsinálható segítségekre lenne szükségem.
A motort lásd a képen:
Szóval ide írhat bárki akinek Simsonnal kapcsolatos terve vagy bármilye van!
Én elhiszem, hogy senki nem úgy születik, hogy mindent kisujjból tud, de könyörgöm, ha valaki neki áll valami szerelni, akkor ugyan olvasson már utána hogy mi hogy működik, legalább nagyvonalakban....
Nem, egy nagyobb fúvókától nem fog jobban menni, sőt, ha most jól van beállítva a motor, akkor már egy 75ös is annyira sok neki, hogy nem is menne vele.
És még egy olyan kérdésem is lenne, hogy jelenleg a karbiba 72-es fúvóka van. néztem a neten van 120as meg még nagyobb is. ha mondjuk beletennék egy 130-as fúvókát akkor oké, hogy több benzint kap a motor, de teljesítményileg érezhető különbség lesz? Előre is köszi a válaszokat :)
Szeretném kérdezni, hogy schwalbe teleszkópokat hogy "ültetünk" ? Van kettő aminek már mind1 így lehetne rajta próbálkozni, melegítéssel? Vagy vágnak belőle? Valaki csinált már ilyet?
és olyat hol tudnék szerezni? csak bontóba? interneten nem nagyon találtam. egy használt könyök 1500 forint :/ a probléma az hogy több olyan dologra kell költenem az elkövetkezendő időbe ami fontosabb ennél. ezért próbálom minél olcsóbban megúszni a dolgot.
Sziasztok! Már nagyon régóta olvasgatom ezt a fórumot csak eddig még nem írtam. Nekem van egy Simson star motorral szerelt Mini rigám. első motorom ezen tanulok meg mindent. és olyan problémám van, hogy a kipufogó rengeteg helyen lyukas. és ezért hangos is nagyon. a kérdésem az lenne, hogy mivel új kipufogót nem nagyon akarok venni mit tudok tenni ez ellen? mivel tudnám leszigetelni a kipufogót? Előre is köszönöm! :)
Lehet hogy összességében ugyanannyi az áttétel, viszont a váltó kiosztása így még szarabb mint gyárilag, és akkorát ejt váltásnál, hogy nem biztos hogy azt a motor áthúzza. Főleg ha olyan jó minőségű a henger mint ahogy tippelem. (ami meg valószínűsíthető abból, hogy egyesben sem akar menni)
Így az ő 4.-je olyan, mintha egy széria S70-be (21:62 primer, 16:34 szekunder) lenne egy 23:32-es 4., vagy 5. fokozat.
Épp 6 000-nél, a teljesítménycsúcsban megy 70-et... Na, most veszem észre, hogy valamit rosszul tápláltam be a programba.
Szóval itt is látszik, hogy negyedikben 64-70km/h között tudja a legnagyobb vonóerőt kifejteni a keréken a gép. De még így is mennie kellene 80-82-t, mert azért rendesen túl lehet ezeket forgatni. Persze itt a programban a motorblokk tudja a gyári könyvi teljesítményt, karakterisztikát, míg az as nem feltétlenül, ez tény.
Tibinél más probléma van, elsőben sem forog ki, pedig abban egy 50-est is harminc km/óra fölé lehet forgatni...
Talán egy normális, vagy kijavított vezérlésű hengerbe megéri befektetni (új dugattyúval), hátha, bár az valóban tény, hogy ebben a formában a jó zárt Simson váltó is nagyon elcseszettül szét van húzva.
Még a 24/32-t is éppen csak elviszi egy egy jobban sikerült henger, de egy ekkora áttételt egy bolti as szabvány henger meg pláne nem fog elbírni, főleg 70es kuplunggal...
Itt a 3. 22:34, a négyes az általad írt, a terhelés úgy van megadva, hogy az 50ccm verzió ereje kis szóló terhelésen 65-nél fogyjon el, sajnos a programbeli ellenállásgörbe nem hajlandó reagálni az össztömegváltozásra.
Az mondjuk látszik, hogy itt rohadtul szét van húzva a négy fokozat, a végfokozatot szinte csak 3/4 gázállás fölött lehet kapcsolni.
Még egy valami. Az eredeti 70-esen is standard 29mm-es könyök és a szokásos dob volt, semmi extra.
Kösz az infókat urak. A4. 26-30-as így 70 a vége , csak nagyon erőtlen, viszont nem ordít 70-nél sem. Azért gyanakszom a vezérlésre mert nem bírt el nagyobb fúvókát , és még 1-esben is hamar leszabályoz nem pörög ki rendesen.
13-as kislánccal a fentivel pl. éppen 70km/h-t megy 7 000RPM mellett, ez a megengedett tartós fordulat és itt már csak 3,67kW-ot ad le a motor.
Az eredeti modell 75 mellett forogta a 7 000-et, no de ugye meglehet, silányabb a henger vezérlése.
Porlasztó el lett látva nagyobb fúvókával (gyárilag 72-est kaptak)?
Egyébként meg viszonylag megbízható szimuláció alapján egy gyári S70, 83,5+70+65kg terheléssel, teljesen sík úton, szélcsendben (tehát kvázi laborkörülmények között) 70-71-et tudott, szólóban 79-et, így még az is lehet, hogy nem a henger a rossz, kb. ennyit tud a 70-es motor. Kérdés, általatok mennyi a terhelés, meglehet, még a 70km/h is kifejezetten jó eredmény.
Egyébként részemről nem javaslom a nagyobb tuningot, ha azzal a motorral csak 60-nal haladtok (valamint teljesen precízen be van állítva), még utassal is ki lehet hozni 2-2,2l/100km-es fogyasztást, ami kétütemű kategóriában kivételesen jó érték!
Nem tartom érdemesnek egy kipróbált, bevált gyári rendszer helyett a házilagos kísérletezés kétes sikerrel kecsegtető mezsgyéjére lépni.
Na, hát azt a váltót meg a primert nem kellett volna.
A legtöbb simson gyenge hozzá.
Hengert készíttetni érdemes valamelyik szakival, 70esből már igen igen szép teljesítményeket ki lehet hozni, úgy, hogy még tartós is.
Karbiból érdemes valami jobbat szerezni, mint pl dellorto, az amal sajna nem annyira éri meg a pénzét.
Bár speciel az én 70esem is 16os karbival fut, rezóval, meg nagyobb légszűrővel, és 90 körül van a vége, jó kedvében 95, és két öklömnyi felömlő van benne. :)