Baromira örülök, hogy kihozza az MTB a Bb motorkocsit, de nekem kicsit fura a gondolkodásmódjuk... Pont a legkisebb arányban várt festési variánssal akarnak kezdeni??? Legalábbis egy korábbi írásod szerint az előrendelések az alábbi arányban alakultak: 1. a kék-sárga 45%-al, 2. a zöld Hungária 35%-al és 3. a nosztalgia 20%-al. Ez kb tükrözi is a valóságot, legalábbis én ezt tapasztaltam más modellezőkkel való beszélgetések során. Pl. kapásból tudok 4-5 olyan embert (plusz én is), aki csak azért veszi majd meg a nosztalgiás szériát, hogy aztán inkább az első vagy a második helyezett festési variánst készítse el belőle, mert attól tartanak, hogy nem lesz folytatás... Ezzel csak az a baj, hogy így az első kiadás jól fogyhat majd, de a továbbiakból már mi értelme lesz vásárólni, ha már ott lesz a gyűjteménybe, ráadásúl többlet kiadással? Persze lehet azt mondani, hogy várjuk meg azokat, de akkor meg ott a rizikó, hogy mivel nem fogy majd a gyártó elvárásainak megfelelően a portéka, nem hozza majd ki más festésben is. q:-(
Szerintem az lenne a legegyszerűbb, ha mindenki, aki módosítani akar vagy pluszban ezt is rendelni, az dobjon a szándékáról egy levelet nekem és én felvezetem a listára a kért módosítást.
vagy inkábbúgy tenném fel a kérdést, hogy ebben a pillanatban tudok tenni valamit, hogy nekem is még tutira jusson egy darab? fel tudom még írni magamt valami lista legvégre? Az a baj, hogy tavaly egyszerűen elkerülte a figyelmemet, hogy volt ilyen előjegyzősdi. A színes szagos google igényfelmérő formon meg beikszeltem a legszimpatikusabb változatot, de ez nem tudom, hogy jelent-e bármit, ha pont azt majd csak soha napján kiskedden viszi gyártásba az mtb. A "bármelyik magyar változat is jön ki, egyet szeretnék belőle" opció, ami az én igényemet viszonylag jól tükrözné, nem volt sajna, mert hát mit lehet tudni, hogy ha most ki is jön X változat, akkor Y változat ie lesz-e végül valaha.
Alapvetően az MTB a lengyel és cseh piacon való erős jelenlétben érdekelt. Ha a most megjelenő modell viszonylag jól fogyna, az megolajozná az utat a többi festési variáns megjelenéséhez. Valószínűleg akkor is meg fognak egyszer jelenni a többi festési variánssal, ha nem így lenne, de abban az esetben az idejét sem tudom megbecsülni mikor. Talán majd akkor, ha kiadtak mindent a lengyeleknek meg a cseheknek, amiről úgy gondolják, hogy előbb realizálható haszon rajta, mint a Bbmot-on. (kb. az lenne, mint az Acme V63-as esetében, hogy lennének jól hangzó ígéretek de más nem nagyon)
Az előjegyzések utáni maradék fog megjelenni az internetes áruházban. A HGD megerősítése szerint aki, nálam előjegyzett a motorkocsira az valamekkora kedvezményt fog kapni a motorkocsi árából. A kedvezmény határozott ideig lesz érvényes.
tehát ha jól értem, akkor előjegyzésektők függetlenül simán lesz a boltban, és webshpon keresztül meg lehet venni, oszt csá? (vagy volt külön előjegyzés erre a konkrét cuccra is valamikor? mert én csak az igényfelmérősre emlékszem, amiben volt gyesev meg máv meg kétféle korszak festés, anyámkínja...)
A tisztánlátás végett, a forgalmazó a kolozsvári modellbolt: https://www.hgd.ro/, mert a magyar boltok közül tudomásom szerint senki nem érdeklődött a forgalmazás iránt. A Bbmot nosztalgia festéssel fog kijönni. Az előjegyzéssel arányosan korlátozott darabszámban készült a modell némi ráhagyással, mert többen jeleztétek, hogy bár nem jegyeztetek elő rá mégis vásárolnátok a nosztalgia verzióból is.
izé, hogy lesz mint lesz végül? Nem tudtam teljesen követni ezt a sok zavaros dolgot, minap életlenül beleakadtam a tavalyi googleformos igényfelmérős kérdőívekbe, ikszeltem mindkét motorból, meg még egy bobót is, hátha egyszer számít valahol még valamit a távoli jövőben... Végül melyik festéssel leszesz egyáltalán? Kell valami előre mozgolódni, ha szeretnék egyet? Nem szeretnék úgy járni, hogy mielőtt Cluj-Napoca alsón kitennék a webshop polcára, a bennfentes népek már haza is hordták az összeset mind egy szálig...
Szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy az egyéb minden alapot nélkülöző híresztelések ellenére a Bbmot motorkocsi nemsokára elérhetővé válik az előzőekben már hivatkozott modellboltban.
Én csak javasoltam. Ugyanis mindenkinek jobb lenne. Te nem égetnéd magadat, másokat meg nem irritálna az, amiket ide írogatsz. Jó dolog az összes topiklakóval harcolnod? Mert eddig senkinek sem sikerült Téged megérteni. Nem lehet, hogy mégis Nálad van a baj? De ahogy gondolod...
Némely körökben búgófrekvenciás homálytizedelő kell az irónia írásjelek meglátásához,olyanom még nincs.
De a legtöbb ember az a "némely köröktől" sokkal nagyobb körés náluk a magyar helyesírásban a mérvadó: ahol az ironikus kifejezéseket idézőjelbe szokták rakni és akkor még a vak is látja hogy ki mit szeretne kifejezni.
Az írásjelek hiánya szóban nem látszik,de nem is "hallottam" a monitoron :)
Ja-ja. Egy 301-es homloklámpái még sok szódával elmennek kiegészítőként. Na de egy Bz homloklámpája, mint kiegészítő... Persze nem kizárt, hogy majd lesz gyártó, aki a Bz-hez külön mellékeli az öntőkeretről letörhető lyukat és lámpát, hogy utólag a II-es korszakos Bz-ből mindenki kedve szerint csinálhasson háromlámpás kivitelt... :)
Rossz hírem van,az hogy az ablakot festés előtt beragasztani nem igen egészséges :)
de biztosan ablakpucoló az egyik képesítésed és vízfestékkel festesz vagy sminkmester vagy :) mert kicsit egyszerűbb nem kimaszkolgatni a részleteket ha nem építem be.
De még fontosabb ha a festék a maszkoló mellett szárad meg peremesen akkor aztán nem lesz szép.
De biztosan a gyárak is így csinálják és azért olyan színű az ablak alatt is minden hol a kaszni,mert a ragasztó alá is be tudnak fújni egyenletesen amit már a maszkoló takar :)
Látszik, hogy halvány fingod sincs a jármű építésről és festéstől. Pedig azt még egy óvodás is tudja, hogy a homloklápát sokkal egyszerűbb a festett kasztnira ráapplikálni - kifúrni, beépíteni a keretet, világítást, kimaszkolni a tetőt és úgy lefújni pont ugyanazzal a sárgával - mint ugyanezt a festést előtt megtenni. Mondjuk én még az ablakot is beragasztanám előtte.
Tény hogy nem tamiya és egyéb makett festékekkel festeni és persze nem remegő kézzel kell hozzányúlni egy modellhez.
A lámpa furata egy dolog és fontos hogy az utólag felrakott kiegészítők sokkal szebben mint a modellre festés előtt felrakottak . . . így a lámpakeret is ha nincs agyonfestve.
De vannak 200ezer forintos modellek amiknél a lepattogzásokat a ferde ütközőt és ferde mellgerendát is elfogadják . . .