1. Egy modellezőt és/vagy gyűjtőt szerintem sokkal inkább jellemez, hogy van-e szeme arra, hogy megállapítsa egy modell és az alkatrészei hasonlítanak-e az eredetire vagy sem. Ha nekem van kedvem a modellezéshez, de nem vagyok mondjuk vasutas, akit kioktattak minden elnevezésre akkor menjek világgá? Hadd hívjam úgy ahogy nekem a legegyszerűbb és a másik megérti a gondolatmenetet. Egyszerűen arról van szó, hogy leírni a szót hogy csiga gyorsabb és a mint porcelen szigetelőt, mégis tudja a másik mire gondolok. Minden elismerésem a tied, de nem azért vagy jó modellező, mert tudod az alkatrészek nevét, hanem mert érdekel a téma, szereted, olvasol, műszaki rajzokat nézegetsz, van tolómérőd, tudod is használni és nem utolsó sorban motivációd, hogy ilyesmit alkoss. A neveket meg összeszedted munka vagy oktatás során, esetleg önszorgalomból hozzá tanultad. Ez a te hobbid keretébe beletartozik mert hardcore arc vagy, az enyémbe csak annyiba, hogy kommunikáció során egyértelmű legyek. Sorry, az ilyen egyszerű emberekkel együtt kell élned, mert túlnyomó többségben ők vannak ebben a hobbiban is, mivel hobbi a neve...:)
2. Egyetértünk, nem hangsúlyos részlet. De a darabszám és az ár indokolja a meglétét, mert egy valamire való modellező figyel a részletekre, és ha ennyi pénzt kiad, elvárja, hogy valamilyen formában meglegyen. Ha van lehetőség a gyári kerékpár átcserélésére akkor így, ha nincs, akkor valami más profinak nevezhető megoldással.
Mi volt a ráció abban, hogy egy ilyen torzó került megtervezésre, kiadásra? Nem lett volna célszerűbb egy 2 áramszedős kivitelű, ami ugyanúgy létezett a IV. korszakban és az V. elején, de nem egy csonkolt valami, és a sorozatra is sokkal jellemzőbb? (Jó, a paletta kicsit módosult a gőzöskorszak után, de az még megbocsátható pontatlanság lenne.)
1. Egy valamire való modellező legyen már igényes annyira ,hogy nem tetőkertezik meg csigázik. A villamos mozdonyoknak tetőberendezése van és (porcelán) szigetelői. Jöhet minusz tömegével, nem igazán fog meghatni.
2. A V41-42 valamint az M44 küllős kereke egyáltalán nem hangsúlyos részlet ugyanis brutál vastag maga a forgóvázkeret és lényegében a kerék eltűnik az mélységben. (amit ugye a limit egy papír vékony lemezzel helyettesít az M44-esnél), illetve oldalról nézve a a kerék legnagyobb része eleve takarásban van.
Ha alkatrészt veszel a Roco-tól, akkor viszont azzal is tisztában kéne lenned, hogy a Roco NEM ad el alkatrészt nagyobb darabszámban! Egy adott alkatrészből még 20 db-ot sem hajlandó szállítani egyszerre nemhogy 200 db tengelyt 50 mozdonyhoz!
Ezek az okosságok nagyon jól hangzanak, csak a gyakorlatban nem működnek......
Az összes kisszériás osztrák gyártó azon hörög, hogy milyen szemét üzletpolitikája van a Roco-nak, semmilyen nagyobb darabszámú alkatrésszel nem hajlandó kiszolgálni-támogatni őket!
Köszönöm, de a "Mester" fokozatot modellek építésében még biztosan nem értem el, ahogy sok másban sem.
Csak nálam a szervizben alkatrész szinten hatványozottabban dőlnek be az információk, mint egy kevésbé specifikus esetben, ezért előfordulhat, hogy tájékozottabb vagyok. Nagyon sokszor a gyár hívja fel a figyelmemet egy már nem gyártott alkatrész lehetséges pótlására.
Nyilván sokféle aspektusa van az egész sztorinak. A DT részéről logikusabb lépés ezek választani, mert nem kell saját áramszedőt és egyéb alkatrészt fejleszteni.
Vásárlói részről nyilván akár problémás is lehet a dolog, egy ma egy modellezésre szakosodott magyar cégtől az is csoda ha ilyen dolgokat csinál, nemhogy még áramszedőt fejlesszen...nem tudom, hogy lehetett volna-e jobb elérhető alternatívát találni a Fuggerth áramszedőn kívűl, de nekem pl jobban visszaadja az eredeti hangulatát, mint a rézmodelleken látott. Csálé, 21. század, 200 000 HUF-itt van a gondod nyilván, tök érthető. Talán lehetett volna valami alternatív nyugati gyártótól szebb, kompromisszumosabb, mint a Gigant esetében, elég széles a paletta, valami csak hasonlítana. De nem ezt az utat választották. De miért tennék? A piac nem indokolja. El fog fogyni így is, kevesebb fejlesztő és kutatómunkával, mert a piac jelenleg így épül fel. Quabla se csinált tökéletes Bhv-t mégis elkérte egy brutálisan jó vagon árát érte. Nincs alternatíva, megtehetik, stb.stb sokszor le volt ez már írva....Egy sima Fuggerth Szili ma is kb. 30-at, egy Gigant 65-öt ér.
A küllős kerékre a Mester által leírtak után nem tudok mit mondani, ha a kerékátmérő, meg minden megfelelő akkor ez valóban inkább hiba. Viszont ha az a küllös olyan lenne mint a Deák Púpos alatt, akkor meg inkább a maratott kiegészítő. Kifestve lehet nagyon szép kereket csinálni biztos így is, de az ár valóban ismét inkább a cserét indolkolta volna.
"A küllős kerékimitáció pedig egy maratott lemeznek tűnik, szép, jól megtervezett, valószínű olcsóbb és pontosabb módja az eredeti kerék lemásolásának, mint a gyári kereket lecserélni. Kívülről ez a megoldás nem sok vizet fog szerintem zavarni, mert így is jól fog kinézni."
Összességében nem lesz olcsóbb, mint egy másik, megfelelő kerék. (Ismerem a ROCO viszonteladói árait alkatrész szinten, onnan veszi a műhely a szükséges dolgokat a javításokhoz.) És sok vizet fog zavarni, csak egymás mellé kell tenni egy ilyet, meg egy rendes küllős kereket. Szombaton tudok majd fotózni ilyet.
Ha már ROCO az "alap", csendben és halkan jegyezném meg, hogy van a ROCO-nak küllős kereke, ami megfelelő a régi magyar forgóvázakba. Legalábbis annál biztos szebb, mint egy utólag felhebregált imitáció...
A honlapjukon van,hogy 50db készül belőle de,hogy ez megéri nekik vagy sem az nem a mi dolgunk. De ha lesz még egy széria akkor tudni fogjuk,hogy megérte.Az pedig,hogy csak hangos van szerintem náluk elvi kérdés hiszen ez az egyik fő profiljuk.
Ez nem pánik, csak amikor pár hete azon megy a vita, hogy egy Fugi szilin hogy néz ki a tetőkert, csálé az áramszedő, meg a csigák, rondák, nem olyan színű a festhetetlen műanyag, meg sorjás, meg minden baja van, a küllőimitáció meg már 10 éve is gáz volt, itt meg most hirtelen minden jó lesz. Nem az árral van bajom, az engem nem érdekel, pusztán a minőség, kinézet , megvalósításra gondoltam és az lett furcsa, hogy ilyen dolgokat tartalmaz a "hibátlan modell".
Ne pánikoljunk rögtön, ezek nem ördögtől való dolgok, még ha a Fuggerth a minőség tekintetében nem is a csúcskategóriát képviseli.
Nyilván a tetőelemeket, csigát áramszedőt mentik át a Sziliből.
A küllős kerékimitáció pedig egy maratott lemeznek tűnik, szép, jól megtervezett, valószínű olcsóbb és pontosabb módja az eredeti kerék lemásolásának, mint a gyári kereket lecserélni. Kívülről ez a megoldás nem sok vizet fog szerintem zavarni, mert így is jól fog kinézni.
Persze még mindig, ha ez valakinek 200-ért így nem fér bele, vagy igenis jobb, szebb csigát és cserélt kereket akar ennyi pénzért, azt is meg tudom érteni.
Szép mozdonynak tűnik, de nekem se 200-ért. Ez nem az ár bírálata, elhiszem, ha ennyibe fért bele és még a munkáért egy pici pluszt is szeretnének kapni. Nekem egyszerűen nem fér bele egy "sima" villanymozdonyért ennyit kiadni.
Van ilyen alapgépem, alvázat talán tudok hozzá készíteni, vagy készíttetni, réz kasztni építőkészlethez hozzá lehet jutni. V43 tetőalkatrészeket, áramszedőt is talán lehet még ma is találni hozzá. Így max 50 szerintem, de dolgozni kell vele. Előnyben az AutoCAD vagy Corel felhasználók...:)
"Annyiért adják a modellt amennyiért nekik megéri. Ha nem jön be a számításuk és a piac nem a vártnak megfelelően reagál, biztos vagyok abban, hogy le fogják vonni a konzekvenciát."
Valahol valaki talán 50 darabos szériát említett, ha jól emlékszem? Ha ezt beszorzom a vételárral, akkor kapok egy akkora árbevételt, amit egy kis kőművesbrigád egy hónap alatt megcsinál egy családiházon. Én nem látom azt a hatalmas nagy bizniszt a dologban, de örülök neki, hogy valaki más látott fantáziát benne, és belevágott. Abból kiindulva, hogy csak hangdekóderrel együtt akaródzik nekik eladni, azt gyanítom, hogy magán a mozdonyon olyan hatalmasat nem szakít a dt...
Új dekódert fejleszttettünk hozzá, most van gyártás alatt a NYÁK, kb. 2 hét. Beültetés kb. két hét. A dekóderhez szoftver módosítás 1 hét. Most vágom a hangját, ez kész lesz mire a dekóder is megérkezik.
Ezért, ha minden jól megy, megjelenés április végére várható.
Ebbe a munkapéldányba, most éppen én ragasztottam be az ablakokat (hang próbához), nekem majdnem egy óra volt (sorjázás, próba, ragasztás). Emelem kalapom a DT kolégáim előtt, iszonyat meló egy mozdony összeszerelése. Pár példa:
- Forgóváz: a keret, csapágyfedél, fék rudazat, fék munkahenger, homokoló tartály, kerék küllő imitáció, ezek megrajzolása, gyártása, sorjázás, festés, beépítés.
Annyi okosságot és remek dolgot olvashattunk már tőled a modellek megvalósÍtásával kapcsolatban,hogy csak csodálkozunk.Ennyi tudással sokkal többre vihetnéd mint a DT.Én is soknak tartom a 200000-et annak fényében,hogy nekem 130000-et mondtak ezért nem veszem meg és kész. De annak ellenére szerintem egy hibátlan modell.
Szóval ha Te ekkora tudással rendelkezel a modellgyártás területén akkor engedd meg,hogy feltegyek pár kérdest.Nem kötekedésből csak kÍváncsiságból.Nem kell félreérteni.
Miért nem Te mávosÍtasz 250db Gützold Szergejt?
Miért nem Te vagy a Gützold egyik partnere.
Miért nem Te csinálsz VFK kocsikat?
Miért nem Te csinálsz 50db Leo-t?
Miért nem Te csinálsz hangdekódereket hanganyagokkal?
Miért nem Te csinálsz digitális kiegészÍtőket a terepasztalokhoz?
Miért nincs Neked egy olyan weboldalad mint a DT-nek?
A kép mögötti célzat az hogy ha sokáig váratnak valakit akkor megoldja a vágyait másképp.
Amúgy pedig a hiányosságok egy része valószínű azért van mert talán még csak egy kasznit néznek(és nem látnak) a dobozban ami felettébb nincs kész.
De továbbra is az a hangsúly,hogy nem az első projktjük és már azokkal is volt sok megvalósítási buktató amiből tanulni kellett volna és nem csorgattatni az emberek nyálát évekig.
És igen készülnének komoly kidolgozású modellek ha volna érdem,de sajnos határon túl többet tapasztaltam,de még tengeren túl is :)
Egyébként azért itt zömmel felnőtt emberekről van szó akikről feltételeznünk kell, hogy tudnak döntést hozni. Sokfélék vagyunk, más és más az elvárt (igény)szint amiért hajlandóak vagyunk pénzt adni/áldozni. Ahogy valaki itt írta, valamennyi modell előbb-utóbb megtalálja a gazdáját, azaz elkel. A 40 ezres is és akár a 600 ezres is...(pl.: Fulgurex). Hol itt a probléma? Akinek a DT villanygépe vagy Bz-je ilyen minőségi szinttel nem éri meg a vételárat, egyszerűen ne vegye meg. Ettől függetlenül sztem az összes db el fog fogyni nekik, mert van erre (értsd: magas minőségű, precíz kidolgozású modell) fizetőképes kereslet. Ahogy Koszti Tomiéra is volt (nagyon sokáig ilyen kidolgozottságú Bz-t nem fogunk látni mástól). Annyiért adják a modellt amennyiért nekik megéri. Ha nem jön be a számításuk és a piac nem a vártnak megfelelően reagál, biztos vagyok abban, hogy le fogják vonni a konzekvenciát. Tényleg kár azon keseregni, meg fizukkal dobálózni, hogy mennyi az annyi. A csúszást pellengérre állítók pedig tényleg a vicc kategória. Én osztom azok véleményét, akik szerint érdemes várni az ilyen minőségű portékára, addig is el lehet mélyülni az igaziban, tanulmányozni, barátkozni vele, meg persze elgondolkodni azon, hogy milyen háttere kell legyen egy ilyen projectnek, hogy abból kézzelfogható modell szülessék.
Örüljünk annak, hogy ilyen minőségű magyar (!) modellek egyáltalán megjelennek, készülnek. Nem ezzel kellene foglalkozni? Esetleg méltatni azokat akik összeálltak és létrehoztak közösen abszolút hiánypótló modelleket. A többi felesleges szócséplés. Kamionos65 kollega Bz-jével pedig úgy vagyok mint az egyszeri bácsi a zsiráffal: szép, szép, de azért otthonra nem kéne... :) (Persze ettől függetlenül megemelem a kalapom én is előtte, mert ennyi munkával és energiával szinte valamennyi részletet sikerült nem eltalálnia).
A DT. Leó nemhogy szép hanem gyönyörű prémium kategóriás modell úgy részletkidolgozottságban mint műszakilag.
A baj ott kezdődik,hogy az ígért ár 100%-al emelkedett amiről nagy valószínűséggel nem a DT tehet,mert róluk nehezen tudom elképzelni az inkorrektséget.
A VFK-t meg lehetett tőlük is venni az ígért árért, jelen esetben csak egy nagy üzletben (lesz) kapható busás haszonkulccsal megspékelve.
Miért kellett belevonni még az üzletet is? Biztos,hogy hat oldalon valami pénzügyi szakértő v jogász sporttárs meg fogja itt magyarázni,csak szerintem egy átlag modellezőt ez nem érdekel,hogy a háttérben milyen tranzakciók,pénzügyi spekulációk folynak.
Már csak az hiányzik,hogy szeretett nepperkirályunk felvásároltassa a stohmannjaival az összes gépet és elkezdi árulni mondjuk 280000Ft-ért valamelyik hirdetési felületen.
Azt sem értem,hogy ha kell ha nem meg kell vennem a hangdekódert is.
Miért nem opcionálisan választható?
Most fog jönni az,hogy akinek nem tetszik ne vegye meg nem kötelező megvenni..........................stb.
Azért a végére leírnám,hogy ez nem érint engem személyesen mivel 1 éve vettem egy hibátlan karcmentes Krassy féle Leót és köszönöm jól meg vagyok vele,csak azért csípi a szemem egy-két dolog.
Én azért, ha nyugdíjas korig is várnom kellene rá, inkább az egzakt kidolgozású modellt választanám a kompakt helyett...
Érdemes lenne építés előtt tanulmányozni az eredetit, ugyanis annak a teteje így néz ki!
Csupán lényegtelen apróságok maradtak le a bemutatott kasznikról, mint a homlokfényszóró, a kémény, a harmadik tetőszellőző, a homlokfali vízelvezető csatorna, az elektromos csatlás, a végzártárcsa tartók, a kürtök/kapaszkodók/ablaktörlők előre kifúrt helyei... stb. Emellett a tető merevítő bordái számban sem stimmelnek, illetve a tetőszellőzők alakja, a tetőkibúvó nyílások alakja és mérete sem felel meg az eredetinek. De ez még hagyján, a tető középen lévő fröccsöntési csonkot azért érdemes lett volna még erről a "pléhtájm" kategóriás modellről is eltüntetni.
Ezek az előbb felsorolt alkatrészek a Digitools/Koszti-féle modellen egzaktul rajta vannak és vannak olyanok, akiknek ez fontos. Akár több pénzért is és várni is képesek rá...
2. Nincs kétszeres szorzó, ezt behaluztad. Temofeszten két éve is 150 körüli árat mondtak, hogy legalább annyi lesz.
A csúszásról most említhetném az egyik legismertebb és legnagyobb gyártót, a Roco-t: mi van pl. az Eurofimá-s vagonnal? Vagy a végül meg sem jelenő halberstadti vezérlővel, Messerschmittel?