Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stetten Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4842

Szia!

 

Én a helyedben nem vennék automatát ebböl a tipusból. Eleve nem nagyon értenek hozzá sehol.

Törekednék az egyszerüségre. Sima 1.4 TDI kézi váltóval. A kasztni idöt álló, a motor szintén, és nincs gond a váltóval sem. A kéziváltós sem eszik sokat.

 

A PD elemek nagyon sokat elmennek, 500000km-t simán, de hallottam már 700000km-t elment PD elemröl is. A turbo sem problémás, az olajcserékre oda kell figyelni, és úgy kell használni az autót mint ahogy egy turbos autót illik...

 

Persze ha az asszonynak nem kell régi autó, akkor más megoldást kell találni... ;-)

Előzmény: CsK2 (4841)
CsK2 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4841

Üdv. Feleségemnek szeretnénk venni munkába járáshoz (napi 100km) valami gazdaságos kisautót. Nagyon sok cikk szól a híres A2 3L-ről, de sajnos már kicsit túlkoros az összes amit hirdetnek, ráadásul ha jól tudom, csak 6500-at gyártottak belőle. Amiket találtam a közelben (külföldön is) mind 2001-2002-es évjáratúak. Tudom, hogy az alu kaszni nem rozsdásodik, de azért kicsit aggódom, hogy a 17 év sok teret ad a hazai óratekergetős-hibaelrejtős neppereknek is. Feleségem meg ki is jelentette, hogy neki "öreg ócska" autó nem kell. Tőletek, tulajoktól szeretném kérdezni, hogy mennyire lehet pénznyelő lutri egy ilyen autó, főleg, hogy dízel, meg turbó, meg automata. Mert hiába a kis fogyasztás, ha a megspórolt pénzt állandó javításra költeném. Alkatrész mennyire van hozzá? Ami nem túl macerás, azt én szoktam itthon javítani. Mennyire drága hozzá egy normális diag műszer? Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Ja, itthon igazából csak egy autót találtam, ami nekünk szóba jöhet. Eladásra behozott autó. Érdemes lehet megvenni? 

 

Esetleg tud valamelyikőtök eladó jó állapotút?

Audi A2 532 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4840

Sziasztok!

 

Egy 1.4 Diesel 2001-es Audi A2 tulajdonosa lettem hétvégén, és nagyon érdekes dolgokat tapasztaltam. Persze a megvétel időpontjában nem produkálta a betegségére utaló jeleket.  A fűtést szerettem volna használni rajta, és érdekes jelenségeket produkál. Digit klímás. A bekapcsolását követően beállítjuk a megfelelő hőmérsékletet rajta, majd elindul a fűtés. A ventillátort kb beáálítjuk 3as erősségüre, és pár másodperc múlva menet közben feltolja 24 fokra és nyomja a levegőt erőteljesen, majd lekapcsolja időközönként. Visszavesszük a ventilátor teljesítményét kb 1esre, majd olyan jelenségeket produkál, hogy szakaszosan ki be kapcsolja a levegő befujását szinte másodpercenként. Panel hiba lesz? Mi a véleményetek találkozott már valaki hasonlóval. Mivel tél van a klímát nem tudtuk kipróbálni működik e, lehet az is hibás arra gondolok ezek után. Köszönjük a segítséget. 

Stetten Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4839

Köszönöm, találtam egy megfelelö részletes leírást. Bemásolom ide is, hátha valaki kedvet kap hozzá.

 

https://www.rameder.fi/out/media/103334-04382-2-fitting-help-v1.pdf

Előzmény: h.c.s (4838)
h.c.s Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4838

Előzmény: Stetten (4836)
h.c.s Creative Commons License 2019.01.18 0 0 4837

Ja, így könnyű :)

Előzmény: Stetten (4836)
Stetten Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4836

Beszerelő műhely, nyilatkozat, műszaki vizsga, forgalmi csere stb...

Mármint ott nektek Magyarországon....

Nekem Ausztriában semmi nem kell, mivel a mübizonylat matrica ott van a vonóhorgon.

 

Nincs müszaki, forgalmi csere, nyilatkozat sem kell. Beszerelem, ´oszt jóvan.

Amúgy a németeknél is így van, ha van a vonóhorognak ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis/általános müködési engedély) akkor nem kell külön vizsgáztatni.

Előzmény: h.c.s (4834)
merciabc Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4835

Szia! Nekem is 1.2 van. 

15ezer km-ként váltó kalibrálás kell! 

Ekkor megmutatja hogy a kuplung nullponthoz képest mennyit kopott. 

Ha ez az érték túl nagy, és már nem lehet utána állítani, tiltja az autót, a további károk megelőzéseként! 

...ekkor szokták a robotváltó pozíció potméterét cserélni, habár sokszor nem az a baj, hanem a kuplung kopott már el annyira, hogy nem lehet utánállítani! 

Vagy a váltó hidraulikus motorja, vagy annak a kis nyomástároló gömbje adta meg magát!

De ezt csak VCDS gépre dugva állapítható meg! 

Az én tárolóm is kezd rosszalkodni, egyre később tudom indítani az autót(fel kell töltődnie-addig nem indul el!) 

A normális, ha kinyitva a vezető felőli ajtót, az autómatikusan elindul, egy halk zümmögéssel, max. 15mp.-ig, majd ha elérte a nyomást, lehet indítani az autót! 

Előzmény: Krixos (4831)
h.c.s Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4834

Beszerelő műhely, nyilatkozat, műszaki vizsga, forgalmi csere stb...

Előzmény: Stetten (4832)
Stetten Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4833

Szia!

 

Mint mindig, elöször is egy hibatároló kiolvasással kellene kezdeni, hátha találsz ott valami vezérfonalat a hibára.

Előzmény: Krixos (4831)
Stetten Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4832

Sziasztok!

 

Van valakinek vonóhorog beépítéséhez valami segédanyaga? Sikerült vennem fillérekért egy gyári vonóhorgot (piszok mázlim volt), valahogy be is kellene operálnom.

 

Köszönöm

Krixos Creative Commons License 2019.01.16 0 0 4831

Sziasztok ! Egy kis segítséget kérnék. Nekem egy 1.2 TDI  (Automata) A2 van. Azt kezdte csinálni, hogy 30 alkalomból kb. kétszer indul utána se kép se hang. Gyújtás ráadásakor váltani sem vált, ami eddig működött. Amikor indul pöcc-röff. Önindító, gyújtáskapcsoló, akksi rendben. Amióta csinálja ezt, kicsit hirtelen indul meg elinduláskor, mint amikor egy sima váltósnál kidobjuk a kuplungot. Előre is köszi.

Number-1 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 4830

Kösz!

Előzmény: kiitos_1 (4829)
kiitos_1 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 4829

Nekem  skoda fábia lemezfelni plusz valami vékonyabb gumi a pótkerék. Ez kényelmesen elfér  a tartóban.

A gyári méretű kerék éppen elfér a csomagtartó rekeszben de a fedél nem tud a helyére illeszkedni a kerék  szélessége miatt.  És a hátsó üléstámla döntésekor is útban van.

A fábia kerék 14 col átmérő 4,5 col széles  de gond nélkül felszerelhető  , nem éri el a féknyerget  meg semmit sem.

Agyméret , osztókör ,  ET szám   rendben. Gumi ha jól emlékszem 155 / 70 r 14  vagy ilyesmi. Kb a gyári átmérőt adja.

 

Előzmény: Number-1 (4826)
1jigger Creative Commons License 2019.01.10 0 0 4828

Segítséget kérek.
Tud-e valaki olyan helyet, ahol komfort elektronikát javítanak.
Esetleg nincs-e valakinek egy 8Z0 959 433 N számú elektronikája?
Minden megoldás érdekel!

cybercide Creative Commons License 2019.01.08 0 0 4827

Pl.: link

Előzmény: Number-1 (4826)
Number-1 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 4826

Sziasztok!

Valaki egyszer irta,de nem találom már.

Milyen mankokereket szerezzek a kis Audihoz?Golf 4?

15-ös gyári könnyüfémkerekek vannak rajta tök uj gumival,de ha nem nagy pénz bontoba venni,akkor vennék hozzá valami makokereket.

merciabc Creative Commons License 2019.01.06 0 0 4825

Mercedes szivatyut már szedtem szét, abban a gázolaj szívó csonkjában van egy golyós visszacsapó szelep, ami fel szokott akadni. 

Azt külön lehet cserélni, illetve ha a résolaj szivárog, akkor is leejti a nyomást, de vw-audi konszernél érdemes utánna járni, mert érdekes dolgokat tud produkálni a hengerfej, ami igen költséges. 

Transporter T5 1.9pdtdi-nél a csúcsfészek kikopása általános, amit ausztriában tudnak javítani 140e. körül, az új hengerfej pedig 130ezer. :)

Előzmény: Blackzs74 (4816)
merciabc Creative Commons License 2019.01.05 0 0 4824

Szia! 

Én vezérműszij szakadással vettem az A2-met, és van nagyon jó beszerzési forrásom az alkatrészekhez, de nem éri meg vele bajlódni, inkább kicseréltem a motort! 

Nem ismertem a modellt, kb. 8óra alatt komplett kicseréltem csápos emelő nélkül. 

Annyit előkészültem h levettem az olajteknőt-szelepfedelet, és nagynyomású benzinnel kimostam a motor felömlőket, olajjáratokat, és az olajszűrő házat! 

Majd mindenhova olajat öntöttem a szelepfedél vissza rakása előtt, nehogy szárazon induljon! 

Ja, és hidrotőkét cseréltem, mert pár forint, de megérte! 

Előzmény: Blackzs74 (4810)
kiitos_1 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 4823

Bocsi !  Megnéztem  nagyítással is a képet a rugóknak ilyen alakja van gyárilag is . Első pillantásra sérültnek tűnt a rugók vége  de alaposabban szemügyre véve  nem látszik hiba.

Elnézést  tévedés volt.....

 

 

Előzmény: kiitos_1 (4821)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 4822

Mire gondolsz?

Előzmény: kiitos_1 (4821)
kiitos_1 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 4821

Érdekesen néznek ki a a kuplung rugók. Lehet ott még más hiba is a turbón kívül .

Előzmény: Blackzs74 (4810)
Stetten Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4820

Ebböl a szempontból Neked szerencséd van :-)

Előzmény: Octi19 (4819)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4819

...hajlamos vagyok azzal nem számolni, mert azt én többnyire magamnak intézem...

Előzmény: Stetten (4817)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4818

Ennyiből nehéz ilyen konkrétumokra válaszolni, de az eddigiek szerint nem hiszem, hogy ez lenne a megoldás.

Előzmény: Blackzs74 (4816)
Stetten Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4817

Plusz még hozzá a szerelés? Mert akkor 3K-ba is lazán beleugrik.

Nem könnyü eset...

Előzmény: Octi19 (4809)
Blackzs74 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4816

Az esetleg müködne mint a régebbi dizeleknél a tandem szivattyú elé egy visszafolyásgátlot betenni? Mert olyan mintha néha elengedné a nyomást,

Blackzs74 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4815

Nemtudom énsem hogy megérné e, az enyém nem eszi az olajat nem füstöl csak az a melegen néha nehezen indul,a bajom vele meg minuszban kattog a hidrotöke fél percig ennyi amugy szépen megy

Octi19 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4814

Annyiért kicsit sokallom, de végül is futás és állapot függő. Ha kód szerint jó a tiedbe, akkor végül is olcsóbb mint a másikat rendbe tenni.

Előzmény: Blackzs74 (4810)
Octi19 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 4813

A bal első lámpa alatt!

Előzmény: Blackzs74 (4811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!