Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

naiv_ Creative Commons License 2025.10.26 -2 0 151662

Meglátjuk, hogy fog ez működni, hosszabb távon (éjjel, nappal esőben, hóban stb.) - milyen baleseti aránnyal.
A rendszer, mely az taxi tetején van (s belsejében), az nem lehet sem olcsó, sem egyszerű - s azt sem tudjuk, mennyire városspecifikus, milyen hattérrendszer van mögötte (nem a taxiban... Google, a globalizmus egyik élharcosa, mit tett mögé).

A gazdasági vonatkozásokat nézve: jön egy multi(amely egy ilyen rendszert meg bír finanszírozni) s lenyúlja a taxi piacot. Az a néhány ezer taxis, kinek a munkáját lenyúlják, s nyereségét kiviszik külföldre nem lesz boldog. 

/Nem buta, de vékony és hajlékonygerincű tudósítónk a taxiban hamar rákanyarodott kedvenc témájára, a kötények fürdők budapesti helyzetére/

Előzmény: umnyo (151660)
Steer D.Y. Creative Commons License 2025.10.26 -2 0 151661

na, ezért nincs még villanyautód :)

 

mérföldekről látszik, hogy soha nem használtál ilyet, és az is, hogy csak az árcédula alapján választanál, ha valaki fegyvert fogna a fejedhez...

 

:)

Előzmény: Panzerbear (151658)
umnyo Creative Commons License 2025.10.26 0 0 151660

Érdekességnek, van ahol már teszt módban már így mennek az önvezető taxik

https://www.youtube.com/watch?v=iui1hcq1UOU

JAMIE222 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 151659

Ha ez Tesla, vagy villanyos lenne, az tuti ki lenne emelve a hírben:

 

https://index.hu/kulfold/2025/10/25/ausztria-halalos-autobaleset-magyarok-halal-vizsgalat/

 

Mi lehet ez amúgy, valami régebbi franszoá?

Panzerbear Creative Commons License 2025.10.26 0 0 151658

Vannak nagyon jó 400v-os rendszerek, semmi köze ennek az időállósághoz és a Mazda egy fantasztikusan jó kisautó lett. Egy nagyon jó barátom vett még akkor amikor megjelent. Egy ideig a kutya sem vette öket, mert nem passzolt az ár-érték arány, aztán elkezdték öket akciózni, meg vállalkozók jó feltételekkel leírhatták a lízing részleteket, töltő telepítést . stb. Ha jól emlékszem 28.000 Eurós áron megkapta a sok támogatást, kedvezményt levonva. Azóta meg csak hazsnálja, pont arra amire való. Az apró kis akku minden körülmények között tud 150 km-t neki meg az szinte minden nap elég. Ha nem, van a családba két hagyományos autó (van két felnőtt lánya, mindkettőnek hagyományos autója van). A legkisebb baja sem volt soha, kinézete teljesen szokványos hagyományos Mazda, a minősége már-már prémiumos.  Egy pillanatra sem bánta meg és eddig még a cserén sem gondolkodott el.

Előzmény: Steer D.Y. (151656)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.10.26 0 2 151657

Nem tudom, mi nálad a jövőálló autó definíciója, de ha az  amire én gondolok, az nem a 400volton fog múlni.

Előzmény: Steer D.Y. (151656)
Steer D.Y. Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151656

fasza kis közlekedő eszköz lesz, annak aki szereti a kinézetét

de mint villanyautó...

a Leafek sorsa vár erre is...

400V rendszere nem jövőálló...

a Mazda is sok autót eladott a kinézet miatt... aztán kiderült hogy fosok

ezzel is ez lesz..

de ez jó hír a használt autót vevőknek :) mert olcsó lesz

 

aki jövőálló autót akar(de nem Teslát akar), az 800V-s autót vesz...

még akkor is, ha drágább

 

Előzmény: vazola83 (151654)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151655

Sajnos. Amíg nem voltak EV-k, csak hagyományos autók én többször vettem új helyett ilyen 2-3 éves autókat és mivel nagy flottákat próbáltak egyben értékesíteni, ezek tényleg az új árának a töredékéért voltak elérhetőek. Érdekes hogy akkor senkit sem zavart az értékvesztés. Most minden olyan villanyautó ami érdekelne, 3 évesen is kb az új árának a 60%-árt megy. Hogy rosszul sikerült Leaf-ek, meg korai Stellantis kacatok ára leesik? Mivel nem jók nem csoda.

Előzmény: VéPeti (151652)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.25 0 1 151654

KIA EV3 LR 130kmh Challenge

 

www.youtube.com/watch?v=S9GiBQu2kQM

R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.25 0 2 151653

Ha még csak a jól sikerültek tartanák az árukat, de pl. az egy éve még szinte eladhatatlan első generációs Stellantis és MEB autók ('20-'22-es példányok) árai is felfelé mentek tavasz óta, de még a kettes Leafek sem lettek olcsóbbak. Mikor a tavasszal a németek ki voltak kelve magukból Elon miatt, már készültem rá, hogy az év vége felé elhozok majd egyet a náluk állítólag senkinek nem kellő Teslákból, de mostanra többe kerülnek, mint akkor voltak. 28k környékén indulnak most náluk a nem széthajtott Ryzen-ek, miközben az új Highland-re jelenleg ötezer eurós beszámítási felárat promotálnak (tehát kvázi 35k-ért elhozhatók, miközben a legkorábbi, kétéves HL-ek alját kínálják ennyiért használtan).

Előzmény: Panzerbear (151648)
VéPeti Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151652

nincs már úgy mint régen, hogy 3 éves lízingből visszavett Audikat, Volkswageneket lehet venni fél áron garanciával...

 

Azért vannak még ilyenek, ha nem is fél áron, viszont a lizingből visszavett, és jól tartott autókat megveszik a cégek akiknél a lizing futott. Hülyék lennének kiengedni a kezükből.

Előzmény: Panzerbear (151648)
VéPeti Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151651

Ha jól emléxem 2018 körüli GLE 500e volt. Merciben kábé nulla a tudásom, úgyhogy sok hozzáfűzni valót ne várj tőlem. Már akkor is basztattam a haverom, hogy ha ennyire villanyos irányultságú vagy, akkor a f@sznak veszel ekkora böhöm szart szükségtelenül nagy benzinmotorral? Vegyél villanyt bejárásra, oszt úgyis van családi benzinesetek. Mondjuk mentségére szóljon, hogy 2018 környékén azért még nem tartott ott a villanyautózás ahol most, nekem is még a leaf-em volt akkor.

Előzmény: Hooshee (151649)
Hooshee Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151650

És amúgy pont ez a bajom, a w214 plugin a szép nagy akksival is sor4. Egy dekát sem változott a w213hoz képest. Kivéve az E53at, ami már sor6, csak hát azért az ára elég goromba. 

Előzmény: Hooshee (151649)
Hooshee Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151649

Milyen v6os benzines? 

 

Ez talán az S-ben lehetett, abban volt valami elég fura plugin megoldás az elején, de a tömegesebben gyártott pluginek már vagy 10 éve sor4 (200 körüli lóerő) + 100 ló körüli villanymotor. 

 

Ezekkel nagyon ritkán van bármi baj. 

Előzmény: VéPeti (151627)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151648

Be hogy rohadjanak meg, minden ami jól sikerült, marad rohadt drága, nincs már úgy mint régen, hogy 3 éves lízingből visszavett Audikat, Volkswageneket lehet venni fél áron garanciával...

Előzmény: QuantumSingularitas (151635)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151647

Csak ezen a bemondásodon ...tűnödtem el.

hogy

"(Amúgy, mindennel együtt autóm elég jól tartja árát...)"

Előzmény: naiv_ (151643)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151646

Nekem most sem hiányzik a belsőégésű motor, de a villany sem (csak azt akartam mondani, nem kötődöm érzelmileg egyikhez sem, de mint szakmérnök maximálisan képben vagyok mindkettővel). Egyszerűen használom az autóm, úgy ahogyan az a legkényelmesebb, s ahogyan nekem a leggazdaságosabb.

Vannak premisszáim és ennek alapján döntök. All-rad a minimum és a SUV, mert a meredek autóbeállómon minden időjárási körülmények között így tudok könnyedén megcsúszás és felütődés nélkül közlekedni, emellett hegyen lakom. A kertemben garázs, abban villany. Emellett nem szeretek azon aggódni, hogy kifogy az üzemanyagom, vagy nyáron többször 2x-3x fél órát küzdök tankolással egy olyan úton, ami amúgy is elég zűrös. Mindezekből, s más kényelmi szempontokból egy PHEV SUV jött ki a diesel után, amely tökéletesen megfelelt annak, amire terveztem. Amivel leváltanám az egy Tesla X 2025, SUV full extra kivitelben. De azért az egy kicsit drága. Ha eljön az ideje, nagyobb az esélye, hogy egy PHEV Volvo XC70-es, 2026 lesz belőle, 180km-es e hatótávval. S 100%-ig megmarad a függetlenségem, rugalmasságom - ezekben a nehéz időkben...

(Csak zárójelben írom, itt sokan macerálnak álproblémákkal, hogy cipelek egy nehéz ICE-t, feleslegesen - így is van, de akik a várost járják egy long-range EV-vel (amivel nem csak Siófokig lehet lemenni gond nélkül), azok minimum 2 ICE-t cipelnek feleslegesen a napi 30-40km-en, a városban, akku gyanánt, mivel az én autóm kb. 1,8 tonna míg egy long-range, all-rad EV 2.4 tonna..., a TESLA X 2025 is.)

Előzmény: JGab (151645)
JGab Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151645

Ez azt is jelenti, hogy ha BEV-ed lenne, akkor évi 6-8 útközbeni töltésed lenne az évi 3-4 tankolás helyett. Szerintem, ha kipróbálnád, meglepődnél, hogy mennyire nem hiányzik neked a belsőégésű motor.

Előzmény: naiv_ (151622)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151644

Arra gondolsz, hogy az elmúlt fél év során -néhány reménytelenül szar és/vagy gyakorlatilag szervizháttér nélkül árult típust leszámítva- a használt EV-ára jól érezhetően emelkedésnek indult, miközben a kínálat zsugorodik?

Előzmény: QuantumSingularitas (151635)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 0 2 151643

Szerinted van ember aki befektetés céljából vesz magának autót? Akkor miért erőlködsz.

Előzmény: vazola83 (151640)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.10.24 -1 1 151642
Előzmény: vazola83 (151640)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151641

Mivel az ÉVES átlagos ár játszik.!
Akkor sem 70 Ft/kWh ... bár közelíti :-)

-----

Mondjuk 4000 kWh-t tölt az autóba az autóba a 20 ekm-hez (0,2 kWh/km)
és
A háztartás is elvisz 3000 kWh/év fogyasztást, mert villany alapú eléggé...

https://www.mvmnext.hu/aram/pages/online/arkalkulator.jsf

Akkor az 583 kWh/hó és ~34 000 Ft/hó villanyszámla 
Ami 60 Ft/kWh éves átlagár >> 12 Ft/km nagyjából.

Cirka 3 éve ennyi a rezsicsöki csökkentése 2022. Augusztus óta !!!
De előtte 3 évig csak 36-37 Ft/kW volt a villany >> ~7 Ft/km

A 6 év átlagában ~48 Ft/kWh az átlagára eddig >> ~10 Ft/km.
Mondjuk ez az átlag idő műlásával nő és tart a 12-13 Ft/km felé  :-(

---
Ha az éves összes kWh netán jóval több, mondjuk 10000 kWh
Akkor az átlagár már 66 Ft/kWh lesz most... ami már közelít a 70-hez.
Cirka ~13 Ft/km adódik 
---

Előzmény: Capt.IQ229 (151638)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151640

Az árát csak Ft-ban mérve tartja látszólag ...
Ámde áruban mérve (kaja, autó, lakás pl.) jókora bukta.

----
Egy 6 éves PHEV elvesztette az árának a felét legalább, tipikusan.
Vagyis most az egykori 10 millióFt >> 5 mFt körül járna...
Az infláció nélkül is.
----

A 6 év alatt azonban volt !
~55% inflácó a KSH szerint


Vagyis 10 miilióFt-ra vetítve...

Az akkori 10 millaFt ma csak ~6,5 millaFt-ot ér az egykori pénzben mérve.
Az akkori 10 millaFt ma 15,5 millaFt-ot ér mai pénzben mérve.

A mostani 5 milla Ft-os használtautó ár >> 3,25 millát ér az egykori pénzben mérve.
A mostani 5 milla Ft-os használtautó ár >> 7,75 millát kellene legyen mai pénzben mérve.

Nos,
Ezekhez képest érdemes mérni a mostani eladási árat!
és
Minősíteni, hogy jól tartja-e az árát valóban...

Mert csak a mostani Ft-ban kiírt árat nézve >> becsapós lehet a kép :-(
A 6 év alatti jókora infláció miatt.

*****
A 6 éves pénz naggggggyon nem ugyanaz, mint mostani pénz !
*****
 


Még roszabb a helyzet, ha nem új autóra költöd használt árát.
A kajaboltban szívás >> a ~80% infláció miatt.
A lakás/ház vételnél pláne szívás >> a ~260% infláció miatt.

Előzmény: naiv_ (151636)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151639

Figyelj, nem vagyok klímaszerelő.

Hogy mit gondolsz senkit nem érdekel amíg magadat csapod be és nem erőlteted másra.

 

Előzmény: naiv_ (151636)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151638

naiv példáját írtam. ő nem napárammal tölt, hanem hálózatival. az meg 70 Ft.

Előzmény: vazola83 (151637)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151637

Nálam pl. ~14 Ft/kWh az áram önköltsége cakkumpakk.

----
12700 Ft/hó  törlesztőért termelek a napelemmel ~10 000 kWh-t évente.
(kamat- és költség mentes MFB hitel 18 évre, 10% önerővel)

Bonusz: gyorsan inflálódik el a havi fix törlesztő :-)

----
Ha a 14 Ft elég cirka csak 5 km autózásra ami >> 0,2 kWh/km éves átlag!
Akkor 14/5=2,8 Ft/km az "üzemanyag" költség.
----

Ami a 20000 km esetén CSAK 56 000 Ft évente.
Milyen 300 ezer amit emlegetsz...?

 



*****
Általában is ... az "Éves kWh szaldó" elszámolás esetén. 
Az otthoni napáram nemigen kerül 20 Ft/kWh-nál többe, még saját zsebból drágán beruházva sem.
Ami cirka max 4 Ft/km alatt tartja az otthoni töltés költségét, jellemzően.
20 000 km/év esetén CSAK 80 000 Ft évente.
*****


Ha,
Netán "Havi Bruttó Ft" elszámolás van már.
Akkor 30-35 Ft/kWh körüli éves átlagár saccolható.
Amivel 6-7 Ft/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén ez is még CSAK 120-140 000 Ft évente.


Ha,
Egyszer a "Tiszaféle piaci áramár" lesz.
Akkor 70 Ft/kWh körüli éves átlagár saccolható (jelen áron jósolva).
Amivel 12-14/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén 240-280 000 Ft évente.


KONTRA

A bendízel CSAK 5,5-6,0 liter/100km átlaggal és 600 Ft/liter átlagáron.
Amivel 33-36 Ft/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén 660-720 000 Ft évente :-(

Nos ?

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151636

Figyelj klíma szerelő.

Olyan vagy, mint az SZDSZ, aki abba bukott bele, hogy jobban tudta, mit gondolok én, mint én magam...(hol van már).
Olyasmiről írsz, amiről fogalmad sincsen. 6. éve üzemeltetek egy PHEV-t, s pontosan tudom ez mit jelent, leírtam. Az, hogy ezt neked nem tetszik, magán ügyed, az s hogy légből kapott kalkulációkkal akarod alátámasztani, a benzin kb. 1 miller lenne, a villany meg 200e alatt. Tehát a megtakarítás tiszta 800e, ebből jön le a szerviz, ami minden autónál van.

És igen a Volvo sem hülye, de a többiek sem, vígan hozzák ki a jobbnál jobb PHEV-ket (180km villany távval...). Mert van rá igény. majd, ha nem lesz, nem hozzák.
Avulás? minden avul, az autózás nem befektetés, hanem kényelem illetve idő megtakarítás: Gondolod, hogy aki vesz egy 80 millás mercédesz SUV-ot azt érdekli az avulás? Nem , használni akarja a szép autóját. 
(Amúgy, mindennel együtt autóm elég jól tartja árát...) Megvezetek? Nem csak legfeljebb elgondolkodtatok, te magadat vezeted - arra, amerre akarod, te dolgod.

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151635

EVk avulását is rendesen beárazta a piac.

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151634

Sapka, sál...

Mint az elektromos autózás hajnalán.....

De az elektromos autózás ezt már átlépte. 

Előzmény: kiggyo (151632)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151633

Ne írkálj már be hülyeségeket.

lehet, hogy magadat meggyőzöd, de tartsd is meg a kamu adatokat.

20ezer alatt még OK a 800ezer benzinköltség, 

DE ezt 300ezer árammal tudod kiváltani.

Máris csak 500.

Cipeled a vasat feleslegesen, égeted a szervízre a pénzt, avul a benzines NEM IS HASZNÁLT alkatrészek tömege.

Sokkal nagyobb pénzösszeg avul eladásig.

A piac nem hülye, nem hazudik. Beáraz mindent.

Kamu amiket írsz. Érted!!! nem ferdítés, hanem KAMU: Megvezetsz vele másokat.

Előzmény: naiv_ (151628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!