Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54536

Amennyire értem, ezzel érvelnek amellett, hogy az M2 Ipolyság közelében kell átlépje a határt.

Előzmény: adiaboli (54535)
adiaboli Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54535

Azt nem látom át, hogy a Magyarországgal való kapcsolathoz egyáltalán mi köze van/lesz az R7-nek?

 

A felvidéki magyarság belső kapcsolattartásához viszont annál inkább, az R2 Losonc-Kassa szakaszával egyetemben.

Amúgy Pozsony és Kassa célállomások között mind a D1-gyel, mint a "budapesti variánssal" szemben nyerő lehet,

mert a kisebb utazósebességet ellensúlyozza a rövidebb távolság és a kevesebb lehetséges torlódás.

 

https://www.ndsas.sk/uploads/media/78c512df31f91e2d1896f918fe4cf497271ef492.pdf 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54534)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54534

A 14-16 oldal tűnik ebből a szempontból lényegesnek, és a szlovákokra mutogatás megy, mondván az R3 fog jóval hamarabb megépülni náluk, mint az R7...

 

Ezzel együt is, "feltűnő" a hallgatás az "E" nyomvonalról is, arról nem is beszélve, hogy lehetne egy új  "E1" nyomvonalon is gondolkodni, ami Patak és Drégelypalánk között átkötne a "C" változatba.

Előzmény: dimelo (54533)
dimelo Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54533

Ez van? 

Visszatérnék inkább a posztoláshoz, úgy mint "anonim palackposta"...

 

Az úttervezés témakörében fontosak az elsikkadó, eljelentéktelenített KÖZ-ügyek!

 

Például erre a közbeszerzési felhívásra alig volt reagálás:

„M2 gyorsforgalmi út Vác-észak és Hont-Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása,
I. ütem Rétság elkerülő (Nőtincs - Rétság északi csomópont között), engedélyezési és kiviteli terv készítése és a szükséges engedélyek megszerzése
9,5 km hosszú, 2×2 forgalmi sávú, fizikai elválasztású gyorsforgalmi út tervezése 20 m koronaszélességgel
5 db völgyhíd 330 m, 1205 m, 445 m, 450 m, 420 m hosszban, melynél
     az A8 megnevezésű műtárgy támaszköz kiosztása 35+16*70+35+35 m, támaszok közötti legnagyobb távolság: 70 m
— 1 db kétoldali egyszerű pihenőhely
— 3 db különszintű csomópont:
— Nőtincsi csomópont
Kapcsolatok: 2. sz. főút, 2114 j. út, 12123 j. út
Körforgalom1: 2. sz. főút és 2114
Körforgalom 2: 2. sz. főút és 12123 j. út
2. sz. főúton 500 m hosszú beavatkozás — Rétság -déli csomópont.
Új kapcsolat kiépítése 2. sz. főúttal és körforgalom építése — Rétság -északi csomópont.
Kapcsolatok: 2. sz. főút és 22 sz. út 2115 j. út
2 db aluljáró; 2. sz. főút alatt, Rétság déli csomópont alatt
Támfalak hossza~1375 m..."

Az M2 folytatásának allergikus pontját (Szendehely - alagút) egyelőre kihagyva, nekifognának a Rétságot elkerülő szakasznak.

 

Visszakeresve a nyomvonalakat Váctól Rétság-ig 2 változatot vizsgáltak, a keletit (Keszeg-Ősagárd-Felsőpetény) ejtették.

https://www.google.com/search?q=M2+aut%C3%B3%C3%BAt+nyomvonalak&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk022PBbl20BAOIylxzjYEfT9U_zTTg:1626945112955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjM35rsqvbxAhWfg_0HHZECBLIQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=899#imgrc=huv1jWVZ1yfAGM&imgdii=dcJjrbuhGxi31M

 

Ami feltűnő, hogy mindkét nyomvonal Rétság dél-keletnél halad el a határ felé.

2,85 km hosszban 5 db völgyhidat, továbbá 1375 m bevágást és még 2 aluljárót igényelne!!!

 

Költségszintje még nem ismert, de 50 milliárd Ft körül kalkulálható. (a teljes M2 a határig több, mint 200 milliárd)

 

A brutális milliárdok miatt nem kellett volna még néhány lehetőséget megvizsgálni??? (Pont úgy, mint Nagyoroszi és Érsekvadkert között a határig)

 

 

Különösképp, hogy a forgalmi prognózis szerint 2030-ban még 10 ezer gépjármű sem fogja használni... (22. úti csomóponttól 3 ezer sem...)

Van egyszerűbb megoldás, csak valamiért "mellénéztek".

 

Mit mutathat a titkolt Költség-haszon elemzés?

Miért ragaszkodnak a Rétság-Bánk közötti átvezetéshez?

Előzmény: ÁsítóSárkány (54532)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.21 0 0 54532

A valódi civil szervezetek valóban kaphatnak hideget-meleget minden oldalról...
Ez a mai politikai "kultúra" velejárója. Ez van.

Előzmény: dimelo (54531)
dimelo Creative Commons License 2021.07.21 0 2 54531

Volt időszak, hogy nem csak posztoltam...

de mint már többször jeleztem, ezzel a hatalommal nem lehet észérvek mentén tárgyalni.

Mégis tapasztalhattuk, hogy figyelik a fórum témáit és a kialakuló álláspontokat...

 

Jó értelemben civil, szakmai szerveződés?

Bocsi, ezek csak a vágyaid, mert tudhatod,

hogy ha itt valaki ellentmond, kritizál azonnal Soros-bérencnek titulálják.

 

A Kormányhivatalnál "szelektált megbízhatók" ülnek...

De most úgy tűnik, nem mindenki teljesítette az "elvárásokat".

 

Nehogy már ez is egy ajándék(csoki) elfogadásból kavart kamu legyen...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54530)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.21 0 0 54530

Őszintén, nem [csak] posztolni kell, hanem az engedélyezési eljárásban lépni...
Persze az talán nem magányos farkas műfaj, hanem egy jó értelemben civil, szakmai szerveződésen keresztül (nem pártpolitikai látszatcivilekre gondolok) több érteleme lehet...

Előzmény: dimelo (54527)
pentium10 Creative Commons License 2021.07.21 0 4 54529

Alairtak a Nagyvarad elkerulo - A3-as bekoto ut szerzodeset a Strabag kivitelezovel (meglepo modon nem volt fellebezes) 

 

19km amibol 13 gyorsforgalmi 6km pedig 2x2 savos orszagut, 3 csomopont, 12 mutargy

110 millio euro

6 honap tervezes

24 honap kivitelezes

 

A Strabag vallalta hogy 2023-ban befejezi, hatarido elott.  

 

rm40 Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54528
dimelo Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54527

Ahányszor elolvastam egy-egy Környezetvédelmi engedélyt-hatástanulmányt, felnyomták az agyam a felületességek-hiányosságok ...

Észrevételeimről már több tucatnyi posztot írtam a fórumra, kaptam is a (dis)like-okat...

 

De most történt valami nagyon konkrét eset:

https://privatbankar.hu/cikkek/kozerdeku/letartoztattak-a-pest-megyei-kormanyhivatal-negy-dolgozojat.html?utm_source=rss&utm_medium=referral

 

" Az ügyészség „üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt” indított nyomozást."

 

"...Pest Megyei Kormányhivatal több nagy állami beruházás engedélyezési eljárásában vesz részt, 2017-ben vették át a természetvédelmi feladatokat

az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőségtől, annak megszűnése miatt."

 

 

rm40 Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54526
MCA-001 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54525
Előzmény: Aladár46 (54524)
Aladár46 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54524
Előzmény: Bombyna (54523)
Bombyna Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54523
Landsmann_ Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54522

Kerestem, de nem találtam nyomát. Elkezdődött egy útfelújítás Biharnagybajomban. Ki van téve a nagy tábla, hogy a Biharnagybajom-Szeghalom út felújítása. Biharnagybajom belterületén is felmarják az aszfaltot. Ami infót találtam, az csak annyi, hogy a 4212-es út olyan 600 méteres szakasza újul meg Sárrétudvari belterületén. De erről a bő 20 km-es szakaszról sehol semmi infót nem találtam. Pedig ráférne az új burkolat. Biharnagybajon és Füzesgyarmat között kifejezetten rossz az út, de már régen elkezdett tönkremenni Füzesgyarmat és Szeghalom között is. Még járható 90-el, de már nagyon kerülgetni kell a kátyúkat, repedéseket, felvált aszfalt darabokat.

dimelo Creative Commons License 2021.07.19 -1 1 54521

Ezt a nyomvonalat erőteljesen túltolták!

 

Miért nem a 81-est upgrade-elik?

 

Válasz a dokumentumban:

„A” nyomvonal: 2x2 sávos emelt sebességű (110 km/h) főút a meglévő 13 – 81 sz. főutak burkolatának kiszélesítésével és települések elkerülésével 63,409 km hosszban.
Az „A” nyomvonal a meglévő 13. sz. és 81. sz. főutak nyomvonalát használja fel a  települések elkerülésével. Több településnek jelenleg csak a meglévő főutak biztosítják

a közúti kapcsolatot, így ennek fenntartása érdekében, illetve a meglévő főúti nyomvonalszakaszok visszakötésének biztosítása miatt a csomópontok száma magas.

A meglévő út felhasználásával az út mellett jelenleg található közmű kiváltások száma is számottevő. A nyomvonal keresztmetszeti bővítése a települések közelsége miatt

számos tervezési nehézséget okoz.

 

Enyhén bunda-szaga van...mert a 13. utat négysávosítani tervezik, de a 81-est nem...

 

Ezzel a döntéssel Kisbérnél és Mórnál elkerülősítik az elkerülő utakat is... (M4 Karcag dilemma)

A móri elkerülő beépült az Ipari Park miatt, de szükségtelen 8 km-en belül 3 csomópont. (Mint előző posztomban indokoltam)

 

 

Előzmény: zirtz (54520)
zirtz Creative Commons License 2021.07.18 -1 5 54520

Tiszteltetem a döntéshozókat ezért az abszolút pazarló, a termőföldek és erdők megóvását semmibe vevő nyomvonal-kiválasztásért.

A 13-as és a 81-es út Bakonysárkány és Mór kivételével jelenleg is elkerüli a településeket, ezért elegendő lett volna a meglevő nyomvonal felhasználásával a négysávosítást megvalósítani. Ez a nyomvonal tervezet gyakorlatban hatsávosítást jelent. A 13-as főút a hatvanas években kapott az ökrösszekerekre méretezett kacskaringós, a településeken végigvonuló útvonal helyett egy olyan nyomvonalat, amely egy most megvalósítandó négysávosítást könnyű szerrel lehetővé tenne. Elő kellene szedni a 8-as főút Várpalota - Veszprém közötti négysávosításának terveit.

A 81-es főúton elegendő lenne a bakonysárkányi és a móri elkerülő útszakasz megépítése, a meglevő nyomvonal négysávúra bővítésével.      

Előzmény: dimelo (54519)
dimelo Creative Commons License 2021.07.18 0 2 54519

Így jár az ember, ha kíváncsi:)))

 

Böngésztem (volna) tovább a megyei fejlesztési terveket, de nem volt akadálytalan a kutatás:

Keletről Nyugat felé haladva megismerhető volt Szabolcs, Hajdú, Borsod, Szolnok, Békés, Heves, Nógrád TOP határozata,

de hiányoznak Csongrád, Bács, Pest, Fejér, Tolna, Baranya, Győr-S-M, Vas megye adatai.

A Dunántúlon Zala, Somogy, Veszprém és Komárom megye teljesítette.

 

Például Fejér megyében, a június 24-i Közgyűlés előterjesztései között nincs TOP Plusz.

 

Ellenben találtam valami mást, egy aktuális NIF tájékoztatót:

A „Komárom (M1) – Kisbér – Székesfehérvár (M7) – Sárbogárd (M8) útvonal fejlesztésének előkészítése” c. projekt részeként

a 81-es út és a 13-as út négysávosítása Komáromig, különös tekintettel a székesfehérvári 4. M7-es lehajtóra

 

Nekem abszolút új volt a nyomvonalváltozatokról hozott döntés:

„C” illetve „C2” nyomvonal: 2x2 emelt sebességű (110 km/h) főút új nyomvonalon vezetve a települések elkerülésével,

és a meglévő útpálya közelében kialakítva 61,689 km („C2” változat esetén 60,675 km) hosszban.

A Tervező a bírálat folyamán érkezett önkormányzati és szakmai észrevételek alapján véglegesített tanulmánytervet 2021. május 20-án leszállította a NIF Zrt. részére.
A Tervzsűri megtartásra került 2021. június 15-én. A Tervzsűrin elhangzottak szerint a „C2” nyomvonal került kiválasztásra

A Megrendelő kérésére a Tervező az M1 autópálya csomópont tekintetében „C” nyomvonal környezetvédelmi vizsgálatát is el fogja végezni.

 

és a térképvázlaton:

Három csomópont körzetében vannak észrevételeim (Sárga nyilakkal):

 

1. A "C2" új csomópontot kíván az M1-en is, de nincs jelölve a 13. út bekötése az új csomópontba.

 

2. A Kisbér csp-tól nincs (új) út jelölve a régi 81-ig, esetleg teljes elkerülő Kisbér-észak a győri iránynak.

 

3. A Mór-Nyugat csp.

A Mór-Észak szükséges az Ipari Park miatt és lesz Bodajki csp is, akkor funkciójában indokolatlan a Nagyvelegi úti (82101.) csomópont,

mert Mórról vasúti sorompón keresztül  lehet eljutni ide, de a Mór-északi csp. veszi fel a legnagyobb forgalmat, illetve a Bodajki a déli forgalmat.

A nagyvelegi útnál 1,5 km-es összekötés hasznosabb lenne a Mór-észak csomóponthoz, mert így elkerülőként is funkcionálna a 8216-82101-81. utak között,

kiemelt haszna, hogy vasúti sorompók nélkül...  a Hollander - ER-FA ipari parkból is jól megközelíthető ezen az elkerülőn az M81 Mór-észak csomópont.

 

 

Előzmény: dimelo (54517)
rm40 Creative Commons License 2021.07.17 0 0 54518
dimelo Creative Commons License 2021.07.16 0 2 54517

Tegnap óta még néhány megyét átnéztem.

Maradva az észak-keleti negyed-Magyarországnál:

                          Borsod-A-Z           Szabolcs-Sz-B             Hajdú-Bihar      J-N-Szolnok megyék forráskerete:

                   14 249 millió Ft        15 311 millió Ft      8 409 millió Ft   13 650 millió Ft

Úthosszak:    2 027 km                   1 718 km                 1 132 km                  932 km

fajlagosan:    7,029  MFt/km          8,912 MFt/km         7,428 MFt/km     14,646 MFt/km

 

A feltűnő különbségek megmagyarázása fontos lenne.

 

Az miért lehet, hogy az állami utak felújítását az önkormányzati forrásokon keresztül fedezik?

Ez trükközés: az "állambácsi" egyik zsebéből a másikba úgy juttatja el a pénzt, hogy papíron közbeiktatja a pályázati keretet.

Így látszólag magasabb az önkormányzati TOP Plusz forrása... (De nincs beleszólásuk, mert a kiemelt kedvezményezett Magyar Közút a kompetens...)

 

Ja, és még valami: az 4-5. rendű útfelújításokat "gazdaságfejlesztésnek" nevezik...

 

Előzmény: dimelo (54516)
dimelo Creative Commons License 2021.07.15 0 2 54516

Az elmúlt napokban tarthattak újra üléseket a Megyei Önkormányzatok is.

A megyéknek címzett TOP Plusz programokban külön fejezet a 4-5 számjegyű utak fejlesztése-felújítása:

Az említett Borsod-A-Z és Szabolcs-Sz-B megyék forráskerete:

                   14 249 millió Ft        15 311 millió Ft

Úthosszak:    2 027 km                   1 718 km

fajlagosan:    7 029 600 Ft/km        8 912 107 Ft/km

  nem pontosan érhető ez a 25 %-os különbség sem,

de az biztos, hogy a keretből talán 200 + 250 km lesz felújítható. (7 év alatt)

Előzmény: ÁsítóSárkány (54514)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.07.15 0 2 54515

Nem a fák miatt rossz az út. Sajnos a talajszerkezet összetétele az oka. Agyagos a talaj. Esős időben képlékennyé válik, a súly meg szétnyomja. Száraz időúben meg az összeszáradó, zsugorodó talaj tépi az utat. Ugyanez a helyzet a Körösladány-Gyomaendrőt, Körösladány-Dévaványa-Gyomaendrőd utakkal is. De gondolom ugyanennek áldozata a Biharnagybajom-Füzesgyarmat útnak is, csak ott nem jellemző annyira a teherforgalom, így nem olyan gyors az állagromlás. Mondjuk a felújítás sem. De talán most mókolnak valamit az úttal.

Előzmény: szil93 (54511)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.15 0 0 54514

A semmi lehet, hogy túlzás. Nekem másuttról az a tapasztalatom, hogy mindenhova legalább egy útvonal legyen jó a logika.... a felújítások feszítőfa (gráfelméletből) építést követnek, amiben van logika. Ha pont más utakat használsz, mint amit kinéztek felújításra, megszívhatod.
Nem tudom, mi a helyzet arrafelé... (csak hallottam a Zemplén környékéről olyan keserű megjegyzést, hogy míg BAZ megyében a források zöme segélyre megy, addíg SzSzB megyében fejlesztés megy, és szépen lemaradtak)


Az mondjuk szomorú, hogy évtizedek óta is itt tartunk az utakkal.

Előzmény: radio100jozsi (54512)
Bosanac Creative Commons License 2021.07.15 -1 4 54513
radio100jozsi Creative Commons License 2021.07.14 0 0 54512

Napokban a 21-esről lefordulva Bátonyterenyénél a 23-25-26-os utakat jártam Ózd és környékén. Inkább nem is mondok semmit, szégyen, hogy kétszámjegyű főútnak hívják ezeket. Csak tudnám, hogy a leszakadó régióknak szánt sok száz meg ezer milliárd az elmúlt 15 év alatt hová került, mert útba semmi.

szil93 Creative Commons License 2021.07.14 0 1 54511

Igen igen a Bucsa-Karcag szakasz is kezd rossz állapotba kerülni. Bucsa-F.gyarmat szakasz az katasztrófa hiába szinte minden évbe szakaszolgatják de nem igazán sikerül még azt sem normálisan elvégezni. Véleményem szerint az út széli kb 2m belüli fák véget. Én végig az út mellett kb 5m sávba kiirtanám a fákat hogy gyükérzete nem csesze szét az út alapot. A baj arra fele az út alappal van, hiába szedik fel a kopó réteget ha nincs normális alapja az útnak. Anno a Karcag-Bucsa szakaszt is akkor kezdték el csinálni amikor már csak szlalomozva egy sávon lehetet közlekedni. Akkor korekten helyre hozták ennek majd csak 15-20 éve, ennyit bírt már kezdi meg adni magát ott is az út alap mert szakad szét az út, mint a föld repedései. A B.bajom- F. gyarmat szakasz is évek óta ramaty állapotban van arra is ráfér a felújítás, igaz a Bucsa fele sokkal nagyon a forgalom, mint arra de egyszer ennek szakasznak is eljönn az ideje egy normális felújításnak.

Előzmény: Landsmann_ (54506)
rm40 Creative Commons License 2021.07.11 0 2 54510
dimelo Creative Commons License 2021.07.11 0 1 54509

Jelzésedet örömmel olvastam! Biztosan Te tudsz a legtöbbet (nemcsak) erről a szakaszról.

 

Egy mondatom félreérthető volt:

 

Az alapkőletételre vonatkozott az, hogy hol helyezik el. Mert a politikai trükközés határtalan...

Például, ha a Kisújszállás-Kelet csomópontnál játszanák el a ceremóniát, még tűnhetne úgy is: ez a Töröksz.miklós-Püspökladány szakasz közepe.

 

De a területszerzési megbízás jelzi, hogy Kisújig tart és nem tovább kelet felé.

Ezért a Sárrét képviselője csúsztat, ha úgy nyilatkozik: "letesszük" az alapkövet...

 

 

A nyomvonal evidens... bár lennének (voltak) jobb ötleteim, de ez a Karcag-módosítás mindent visz...:(((

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (54507)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2021.07.11 0 0 54508

Kedves csoporttárs! Erre a kérdésre senki sem tud válaszolni. Rengeteg mindentől függ, kezdve a települési szabályozási tervi besorolástól, az aranykorona értéktől és még sok minden mástól is, pl. öntöző rendszerrel ellátott, érő gyümölcsfákkal betelepített, vagy eróziónak erősen kitett műveletlen teljesen megszűnő terület, vagy csak a sarkát csípik el. Erre ügyvédi irodák és ingatlanszakértők csoportjai vannak rendszeresítve. Persze a vége mindig egy alku folyamat. Egy helyi földügyekben jártas ingatlanos talán valami kb. árat tud mondani.

Előzmény: kabold (54505)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2021.07.11 0 1 54507

Törökszentmiklós - Püspökladány szakaszt 2014-2015-ben terveztük engedélyeztettük, Roden-Utiber- Uvaterv konzorciumban. Jó magam a Kisújszállás elkerülő szakaszt terveztem irányító tervezőként. Mi a kérdés, hogy hova helyezik el? Pl. Kisújszállás mellett ott van elkerülőként a már meglévő fél pálya. Amellett lesz a helye. De a települések honlapján a szabályozási tervekben is már benne kell legyenek.

Előzmény: dimelo (54502)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!