Sziasztok.
Sok - sok topikot végigolvastam, de olyat nem találtam, ahol jelentős többségben a lakossági telepítésekről fényképek lennének...ezért ide elsősorban képeket várok, természetesen szükség esetén kiegészítő magyarázattal és Önreklámmal !
A topik célja, hogy a leendő klímatulajdonosok fejében kialakuljon egy kép, hogy miként tudná a berendezését mind esztétikailag, mind üzemeltetésileg a legjobb helyen elhelyeztetni.
Talán azok a szerelők is tanulhatnak a képekből, akiket a társtopikokban "fikázunk" a tudatlanságuk miatt.
A klíma előszerelése után jöhet a falhornyok visszajavítása. A hornyokat javasolt cementkötésű vakolattal javítani, hisz így a száradás, kötés után a falon a vakolat homogén szerkezetű marad. Ennek főleg a festésnél lesz jelentősége, mert szépen egyenletesen szárad a festék és nem lesz foltos a fal ! A gipszet mellőzni kell!!!
A vakolat felvitele után úgy kell kialakítani a felületet, hogy arra még 1-2 mm vastagságban a megfelelő glettanyagot is fel lehessen hordani a festékréteg alá
Egy klímaszerelő ugyan nem kőműves és nem is festő, de megfelelő tudással, megfelelő szerszámokkal és legfőképp megfelelő akarással, gyakorlattal akár kőművest megszégyenítő precízséggel tud munkát végezni.... Természetesen a minőségi munkának mindenhol ára van, így az nem fér bele a "klímaszerelésbe" Dr. Klíma
Az új samsung mont blanc kültéri egysége ...... A kompresszoron egy megfelelő méretű és minőségű zajszigetelő anyag helyezkedik el.....A gép csendességéhez igen sok köze van, így aki samsung mont blanc klímát vesz, az megnyugodhat, hogy a berendezése nem a zajos készülékek közé fog tartozni, sőt.....
Ezen a képen már a samsung mont blanc inverteres gép vízcső bekötése látható. A gép csepptálcájának csatlakozási pontjától a megfelelő lejtésről gondoskodni kell, hisz így a pangó víz, baktériumosodás lehetősége kizárt (persze ehhez kell az is, hogy a vízcső belső felülete ne legyen bordázott). A képen egy lépés- és UV álló kondenzvíz elvezető cső látszik. A külső felületén látható bordák a cső részére mechanikai szilárdságot biztosítják. A belső felülete egyenletes, így a víz nem tud megállni benne...
A beltéri egységnél a csövek csatlakozási iránya. Még mindig vannak olyan klímások akik egy előszerelésnél vízszintes irányban nem állnak ki a gép alól egy legalább 20 cm -es távolságban.... Ahol a függőleges felállásból egyből a gépbe fordulnak bele (ívből ívbe hajtva), ott jellemzően a klíma bal alsó fele jobban eláll a faltól, hisz az feszíti a beltéri egységet... (nem tudom jobban megfogalmazni, bocs)
A hornyok megléte után elkezdődhet a "klímaszerelés". A klímaszerelés a hűtőköri csövek elhelyezésével kezdődik... Ahol nem szükségszerű, ott nem kell ragaszkodni a kis ívű csőhajlításhoz, hisz a hűtőkörnek is kedvezőbb.... A minőségi párazáró szigetelést nem szabad elspórolni, az esetleges sérüléseket mindenesetre javítani, hisz könnyen abba a hibába eshet az ember, hogy a berendezés tartós használata esetén a falban levő csövek nyomvonalán elkezd vizesedni, penészedni a fal....( láttam már pár esetet)
A klímaszereléshez elkészített falhorony megléte után jöhet a takarítás a következő munkafázis megkezdéséhez. Az alapos takarításnak a lényege, hogy az apró törmelékdarabok, vagy esetleg por letaposása ne okozzon sérülést (karcolást) a padlóban....Majd egy alapos kézmosás, hogy a klímás ne fogdosson össze semmit poros kézzel.
A következő képen egy a szerelés helyét leválasztó "fóliafal" látható. Erre azért van szükség, mert hiába a jó minőségű professzionális szerszámok, egy kevés finom por mindig keletkezik. Hiszen a horonyvágó gép is csak akkor tudja 100%-ban elszívni a port, ha annak vágótárcsái már teljesen benne vannak a falban (6,5 cm mélységben) ....addig minimálisan, de jön ki a por.... A fóliafal mögött pedig biztonsággal dolgozhat a klímás, mert a lakás többi részébe nem jut el a por (a háziasszonyok nagy megelégedettségére is)
Természetesen egy ilyen jellegű klímaszerelés megközelítőleg 8-10 munkaórát vesz igénybe. Dr. Klíma
A faláttörés megtörtént. Itt fognak kimenni a hűtőköri csövek és az elektromos vezetékek. A kondenzvíz az erkélyre lesz vezetve, s itt egy nagyobb méretű vödörben gyűjtve. Az ügyfél úgy döntött, hogy nem szeretné az utcára csepegtetni a vizet, hisz igen kellemetlen, ha egy figyelmetlen járókelő nyakába cseppen váratlanul. Ő azt mondta, hogy inkább 2-3 naponta kiüríti a gyűjtő vödröt.... Hogy miért épp ott van a lyuk a falon??? A kültéri egység az ablak nyílás közepén lesz elhelyezve, így fontos, hogy a külső homlokzaton ne látszódjanak a csövek, hisz az még a legnagyobb gondossággal is "csúnya" és nem odaillő látvány....
A felvételek a frigo trade team klíma kft engedélyével vannak közzétéve Dr. Klíma
Mivel egy falba véséses mutatvány következik, ezért javasolt a padlót a lehető legnagyobb gondossággal megvédeni az esetleges sérülésektől. A frigotrade klímaszerelői garanciát vállalnak arra, hogy nem okoznak kárt, ha mégis, akkor azt a biztosítás rendezi.
A következő képsorok egy samsung klímáról szólnak. Vannak olyan ügyfelek akik igénylik, hogy egy szerelés ne csak műszakilag legyen kifogástalan, hanem esztétikailag is a helyzetből legjobban kihozható valósuljon meg.
Az ügyfél eldöntötte, hogy a klíma hova legyen telepítve. (a klímás megmutatta a műszakilag lehetséges telepítési helyeket, valamint elmondta a hellyel kapcsolatos előnyöket, hátrányokat)
Hát igen, más ha a váékonyfalú csőből elpár készül, ellenőzött körümények és szigorú gyártástechnológiai lépésekkel és más a helyszínen kínlódni vele. Helyszíni szereléshez min 1 mm-es a nyerő.
Úgy érzem nem vagy hajlandó elismerni, hogy létezik jobb szigetelés amit ti használtok.... Megnézném azt, mikor fal két oldalára kell ráhajlítani a csövet, vagy paneles fűtéscső mögött kell hajtogatni, stb....hogy hogyan oldjátok meg :) .... sehogy, mert ilyenkor jönnek a kisebb ügyességek..... (és hidd el, hogy nem mindenkinek sikerül)
Aki szerelés közben szétszaggatja a szigetelést, az meg ne menjen el klímaszerelőnek
"Igazából nem egyszerű , de kisérletek után megvan a technika és megy gyorsan"
Ha elolvasod és értelmezed amit írtam, akkor látható, hogy a kisérletek után!.
Melyik technológia nem engedi?
Szerintem az a gányolás, amikor 2 fm szigeteleés darabokat húzogatunk egy 20 fm hosszú csőre, mjda drukkolunk , nehogy kiszakítsa a tégla széle- vésés után.
Ha pedig kábelcsatornában szerel az ember , nincs ám leírva, hogy, csak a csatornában hajlíthatsz. Előre meghajlítod és egyben berakod a helyére.
Csőhajlítás bundával : azért aa rézcső merevebb, mint az előszuigetelés rajta, cak meglapul vagy sérül(nekünk sérült) amit armaflex szalaggal vagy más alkalmas dologgal megfoltoz az emberfia. Akkor meg a hőszigetelési előny van oda.
igen, csőhajlító.... ha nem szeded le a csőszigetelést, akkor kókányolás bármilyen megoldás is, hisz egy technológia sem engedi meg, hogy szigeteléssel együtt hajtsd! Ha leszeded, leszenveded a szigetelést akkor azt utána pótolnod kell.... (nem látok rá sok esetet...)
és a legtöbb esetben cseszheted a csőhajlítódat, mert nem férsz hozzá a csövekhez rendesen....no és ekkor kezdődik a gányolás, ügyeskedés, ami nem mindig sikerül.... (sokszor soha nem derül ki, hogy egy nem megfelelő ívű hajlítás okozta keresztmetszet szűküléssel rontod a gép hatásfokát..)
Sajnos nem tudom a márkáját nagykerekben a 5-os és a 10-es 12-eskülön kapható előszigeteltként. Használtuk mi is az olasz volt ha jól emlékszem, de nekem nem tetszett, főleg a 12-essel kellett nagyon megdolgozni hajlításkor, ha szűk volt a hely akkor meg le kellett vágni a bundát és utószigetelni, mert hajlamos volt a megtörésre, pedig 1-es falú. . Egy nagy előnye viszont volt: a szigetelés olyan merev a csövön ami a mechanikai hatásoknak sokkal jobban ellenáll.
" Ebrille előszigetelt csővel dolgozunk, lényegesen jobb minden paramétere a ráhuzigatós szigertelésűnél, vastagabb a szigetelés , vastagabb a cső stb, sőt drágább is...f/i] " No ezzel mintha azt mondtad volna, hogy a te kocsid színe szebb....konkrét adatokkal közelebb lennénk az összehasonlításhoz.
Mindketten tudjuk, hogy nem a 6-os cső meghajlítása okozhat nehézséget, sőt a 10-est is kis odafigyeléssel lehet hajtogatni..... bár nagyban függ a felhasznált csatorna méretétől is a hajlítási ívétől.... Érdekes módon megtört cső okozta hibák szinte kivétel nélkül az előszigetelt csöveknél fordul elő (legalábbis ahova engem hívnak javítani)
Szerintem te kevered a szeont a fazonnal, mi pl. Ebrille előszigetelt csővel dolgozunk, lényegesen jobb minden paramétere a ráhuzigatós szigertelésűnél, vastagabb a szigetelés , vastagabb a cső stb, sőt drágább is... ott is van minőség és minőség között különbség, aki pedig nem tud egy 6-os csövet meghajlítani az nem klímás.