Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
A 20Y jelü csanakot gyárakkal összekötő munkás járat ötlete kitünő ötlet! Bizunk benne,hogy ez megvalósul (reggel csanakról a Győri útrol indulhatna 4:55-kor és ha arra menne amerre most a 39-es [39-es helyett lehetne ez]akkor super lenne.Vissza pedig 14:10-kor az audi szerszámtól,mert ugye vissza is kell.)De azt hogy a kórház környékén ahova azért elég szépszámmal közlekednek kivenni csanakról az nagy érvágás lesz az utazoknak.A ritkán járó 32,33,37,stb,erre nem magyarázat,főleg,hogy akik a Ormos út felöli oldalon szálnak fel a 22-re azoknak akkor átkell szálniuk a malomnál ujra jegyet venni (plussz kiadás az utasnak) vagy ha bérlete van akkor is várnia-átszálnia kell.Ebből nagy felháborodás lehet csanakon. Ha a 40-est felváltja a 22-es akkor lessz 23 után csanakról Győrbe visszamenő járat?vagy csanakon leáll a kocsi? A másik pedig ha jol olvasok a sorok között akkor legalább 5-8-al kevesebb csuklós fordát akarnak,terveznek?
Szerintem az utasok számára segít, ha a hasonló viszonylatok jelzése is hasonló, pl. csak egy betűvel van kiegészítve, és nem egy teljesen másik szám: így talán többen fel mernek szállni a ritkábban közlekedő variánsokra is, illetve egyszerűbb megérteni és áttekinteni a hálózatot. Különben már nem sok féle betűjelzés marad, leginkább csak a "szabványosak": A = betét, B = betérő, E = expressz (vagy gyors, de ez csak értelmezés kérdése: a BKV-nál régen azt jelentette, amit írsz, de ettől még ezek szinonimák, és a BKV is most ezt használja minden gyorsjáratra), Y = elágazó. Egyetlen kivétel az 5R, mivel az 5-ösnek 2 féle betérős változata is van.
22E: úgy tudom, azért csúcsidőben a Gerence út is hajlamos a torlódásra. A Bartók Béla út talán kevésbé, mint a külső Baross út, ezért kerül arra a busz, illetve azért, hogy a vásárcsarnokkal kapcsolatos problémák (ami úgy tűnik, a városban központi kérdés...) mérséklődjenek.
A 7-17-17A csúcsidőben a mainál együttesen kicsit sűrűbb lesz, úgyhogy lehet, hogy elég lesz (részben) szóló buszokat rátenni, és akkor a járműtípussal nem lesz gond.
A 17B gyakorlatilag a mai 17-es és 18-as összekapcsolása, a 37Y pedig az ISK7 = 47, csak átszámozva, mivel ez már nem különleges iskolajárat, hanem a 37-es menetrendjébe beépülő elágazó viszonylat.
Hogy mi hogyan válik be, az majd a gyakorlatban derül ki igazán, és biztosan kell még rajta később finomítani, úgyhogy minden konstruktív észrevételt köszönettel fogadnak az illetékesek!
1. Egy Győr méretű városban a járatszámozások bőven megoldhatók a betűjelzések nélkül, szerintem valamilyen szinten törekedni kellene ezek minimalizására. Talán a csonkamenetkenek a A-val jelölése még belefér ebbe a keretbe.
2. A 22E akkor lehetne igazi expresszjárat, vagy inkább gyorsjárat (mert az expresszjárat csak a két végállomáson áll meg), ha végig a Gerence utcán közlekedne, kikerülve a Baross-hidat és ezzel együtt talán a dugót is.
3. A 7-17-es összekötése szerintem nem a legszerencsésebb, több okból sem. Egyrészt nagyon eltérő az utasforgalmuk. Másrészt a 7-esbe igencsak beleszól a két vasúti átjáró, így aztán a közös szakaszon a 17A-val sűrűn összetorlódhatnak a buszok.
4. Meg még van egy-két érdekes dolog a 17B-től a 37Y-ig.
Sziasztok! Akinek van képe a következő rendszámú buszokról az legyenkedves és kérem küldje el e-mailbe nekem a liszi12@citromail.hu -ra : ikc-300,ikc-333,ixm-691,ixm-692,ixm-757,kcm-450 Előre is köszönöm!
Remélem minnél hamarabb elkapják ezeket a közveszélyes tagokat ...
Ha már 23-as vonal, akkor egy utaspanasz -> Üdvözöljük a tegnapi AFF-690 vezérét, aki a Kekszgyárnál 10:40-kor ott hagyott minket a megállóba ... Azt még elfogadom, hogy a Korányi felé nem veszi fel a hallgatókat, pedig köteles lenne, de hogy Marcalváros fele ne álljon meg ... Ja, igaz megállt az mh. után 20 méterrel és a 4.ajtót jelképesen kinyitotta, de ez tudomásom szerint egyáltalán nem volt szabályos.
Remélem a közeljövőben nem történik ilyen esemény, mert ez 20 perces követésnél egyáltalán nem volt vicces!
Tegnap Győrben volt délután Nádorvárosban. Mire visszaértem a fotógépemmel már elment, de sikerült megtudakolnom, hogy németversenyes gyerekeket vitt az egyik városrészi iskolából valamelyik vidéki kisvárosba.
"Sofőrpletyka" szerint AFF-580 azért nincs az Ipar u.-i telepen, mert még engedik hogy közlekedjen. Ezért átvitték Budába, hogy megcsinálják és mehessen forgalomba. Hát ez sajnos nem így van:
"...az IK. 260. tip. autóbuszok a legöregebb szóló autóbuszaink, így a további közlekedtetésüket nem tervezzük."
"Támogatást kaphat az a szlovák befektető cég, mely alacsony merülésű, 80-100 fős hajókat üzemeltetne Dunakiliti és Dévény (Devin) között. A turisták s a magyar oldalra költöző szlovákok így gyorsan Pozsony belvárosába juthatnak. Pozsony belvárosa alig fél óra alatt elérhetővé válna.
[...] A Dunakiliti és Dévény között közlekedő kishajó egyébként akár csatlakozhatna a Twincity által beindított Pozsony-Bécs hajójárat menetrendjéhez. A rendkívül gyors norvég katamaránokkal egyébként hamarabb elérhető az osztrák főváros, mint vonattal."
"Az önkormányzat tervei szerint hidrogénhajtású buszok állnának forgalomba a soproni tömegközlekedésben. Az előtanulmány elkészítésének pályázatát már beadták, kedvező elbírálás esetén a város lesz a projekt vezetője.
[...] a soproni önkormányzat és a Kisalföld Volán Zrt. elhatározta, hogy nem csupán beszél a környezetvédelemről, hanem tesz is a tisztább levegő és élhetőbb város érdekében."
Kunsziget: Kilenc vasútállomás az óriás-terepasztalon
"Több mint száz méter hosszú sínen, több összeépített terepasztalon menetrend szerinti vonatforgalmat mutatnak be a vasútmodellezők. A kunszigeti kiállítás hazánkban újdonságnak számít.
[...] A kiállítás két napján más-más vasúttörténeti korszak járművei közlekednek. Szombaton délelőtt 10-től délután 6 óráig, vasárnap délelőtt 9-től délután 4-ig várja a látogatókat a rendezvény."