Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3069

Valakinek esetleg eladó és megbízható trafója lenne ?

Ep128 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 3068

Érdekes ez a trafó téma... :-) Amikor nekem PV vasutam volt, sosem használtam az eredetio trafót, pedig megvolt hibátlanul! :-) Helyette egy másikat kaptam még gyerekként, amiről sosem sikerült megtudnom, ki készítette, milyen alapon, hogyan, stb. (A képen a félretett eredetim és a helyette üzemelő.)

Előzmény: jgyurka (3067)
jgyurka Creative Commons License 2017.02.15 0 0 3067

Akkor már legyen itt a javított is, ha valakinek kedve szottyanna trafót építeni:

 

 

Üdv,

gyurka

 

Előzmény: Vtoms (3066)
Vtoms Creative Commons License 2017.02.14 0 0 3066

Üdvözöllek!

Köszönöm, ez a kiegészítés is hasznos volt számomra. Időközben nekem is támadt némi kétségem a rajzon szereplő stop gomb érintkezőinek bekötésével kapcsolatban. Ennek ellenére kezdésnek nagyon jó volt.

Most még tervezem a továbbiakat, utána neki esek az elkészítésnek. üdv. Tom

Előzmény: jgyurka (3065)
jgyurka Creative Commons License 2017.02.14 0 0 3065

Szia! A rajzomban van egy hiba, a fekete (stop) gomb alatti kapcsolót fordítva rajzoltam véletlenül. A kapcsoló a primer tekercset direktbe rövidre zárja, és nem a kimeneteken keresztül.

 

A megszakító úgy működik, hogy ha megnyomod a gombot, akkor benyomod az érintkezők közé a átvezetőt, így záródik a primer kör, és működik a trafó. Üresen is. Ha terhelést teszel a trafóra (pl egy mozdonyt), akkor a megszakító tekercse is áram alá kerül, de nem lesz elég nagy ereje ahhoz, hogy oldja a kapcsolót. Viszont ha a secunder kör áramfelvétele megnő, akkor a sorosan kapcsolt tekercsnek már lesz akkora mágneses tere, hogy kirántsa az átvezetőt az érintkezők közül, így megszakítva a primer kört, és leáll az egész trafó.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Vtoms (3062)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 3064

Szia!

Szívesen neked adom a kiszerelt eredeti túláram védőm alkatrészeit. Lehet, hogy a te lemezkéid jobb állapotban vannak, mint az enyémek. A nyilvános drótpostámra küld el az elérhetőségedet. Szerda délutánonként Budapesten vagyok a Jászai Mari térnél. Amennyiben érdekel, megbeszéljük.

Üdv: Zoli

Előzmény: Vtoms (3062)
QuadAta Creative Commons License 2017.02.12 0 0 3063

Sziasztok!

 

Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, különösen Zoli1949-nek, így már biztosan zöld ágra vergődünk a dologgal.

Amint összeáll a vasút, teszek fel képeket is. Már most nagyon tetszik a PV vonatok aurája,  szerintem ez nálam is szenvedély lesz. ;-)

Vtoms Creative Commons License 2017.02.12 0 0 3062

Szevasztok!

Ismételten köszönöm mindenki segítségét. Közben megtaláltam "jgyurka" korábbi remek értekezését eme trafóról.

Szégyellem is magam, hogy korábban nem olvastam vissza. A 2729. hsz. szerinti rajz alapján már be is tudom kötni a vezetékeket, sőt megtaláltam a két érintkező lemezke helyét is. Ami még hiányzik, le kéne gyártanom a biztosítékként emlegetett tekercs (elektromágnes) vasmagját/fegyverzetét. Ez zárná össze a két lemezkét, vagyis zárná a hálózati ágat. Erről kéne valami lehetőleg méretezett rajz vagy fénykép.

Még valami: ha jól értelmezem a kapcsolást a kimenetekre csak akkor kapcsolódik feszültség, ha terhelés is van rajta? Vagyis terheletlenül nem kapja a 230 V-ot a primer tekercs.

 

    

Előzmény: jgyurka (3061)
jgyurka Creative Commons License 2017.02.12 0 0 3061

*Kivéve azt az esetet, amikor mozdonyt működtetett.

Előzmény: pv-vonat (3060)
pv-vonat Creative Commons License 2017.02.12 0 0 3060

Szia Vtoms !

 

Az a helyzet ,hogy a trafód nem egy "sima" Travill trafó aminek a típusa KTZ 25/100 aminek a szekunder kimenetei valóban szabályzott 10-20V ig és fix 20V.

 

A tiéd egy KTZ 30/200 aminek nincs szabályzott kimenete csak fix 20V ezért szegecselték az adattáblát a "tekerő" helyére. Ez a trafó pályaelemeket működtet (kandelábel, váltó), mozdonyt nem.

 

 

 

Előzmény: Vtoms (3058)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.12 -1 0 3059

Szia Tamás!

Sajnos hiába tennék fel fényképet, mert az enyém nem eredeti dobozban van és a túláram védője is egy modern 4A-es. ezen kívül be van építve a Greatz és az irányváltó kapcsoló.

A feltett harmadik képen a jobb oldalon lévő tekercs a túláram védő. Felette van a fekete gomb. A gomb alatt lévő bakelit lemezkeén egy fém érintkezőnek kellene lenni, ami az alul lógó U alakú lemezkébe feküdne bele.  Ez a szekunder áramkörben sorosan van kötve a trafó tekercsével. A szekunder kimenetek:

szabályozott váltófeszültség 0- 14 ( 12 ) V -ig       sínhez.

fix váltófeszültség                24 V                       váltókhoz.

A lógó lemezkék a szétesett túláram védő. A trafó szekunder tekercselése 2x 12 V. Ezek egymással sorban vannak kötve, tehát van a tekercsből két kijövő vezeték, ami össze van forrasztva. A két bármelyik másik egyszálú vezeték és a közösített között 12 V. van. Alapesetben a két egyszálú között 24 V. A tengely a szekunder tekercshez érintkező  kefe. A másik hiányzó gomb egy STOP gomb, aminek benyomásával a szekunder áramkört meg lehet szakítani.

Sajnos egy feszültséget és ellenállást mérő műszer nélkül nem tudsz előre jutni. Mindenképpen meg kell keresned az egymáshoz tartozó szekunder tekercseket. A trafó primer oldala a vékony vezetékből készült tekercs, ami a te esetedben 220 V - ra köthető Ebben az áramkörben nincs biztosíték.

Mozdony:

Az Előre motorok univerzálisa, mind váltó, mind egyen feszültséggel működnek. Viszont nincs bennük egyenirányító, tehát a tápegység hiába ad le egyenfeszültséget, a mozdony mindig ugyanarra megy. Ezért be kell építeni ide is egy Greatz egyenirányítót az állórész körébe. A Greatz  váltófeszültségű oldala a kefékre van kötve.

Jó bő lére eresztettem, de remélem érthető.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: Vtoms (3058)
Vtoms Creative Commons License 2017.02.11 0 0 3058

Urak!

Ha már a trafók vannak terítéken, akkor én is teszek fel pár képet.

 

 

 

 

 

 

 

Nem tudok róla semmit, de szeretném működőképessé varázsolni.

1, A sok leszakadt vezetéket hova kössem?

2, Hogy kell rögzíteni a két lemezkét?

3, Egyáltalán mire való az egész?

 

Köszönöm a fáradtságát a válaszolóknak. Pár fénykép is jól jönne egy hibátlanról.

Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.11 -1 1 3057

Kiegészítem magam:

Amennyiben nem látod a gombot, valószínűleg hiányos a túláram védő. Amennyiben van gombod, lehet, hogy  már nagyon kikopott a túláram védő és  benyonva nem marad a helyén. Ezért nincs kimeneti feszültség. természetesen sok más ok is lehet, de az Előre tápegységek elég stabilak. Elsőre ezt kéne ellenőrizned.

Üdv.

Előzmény: Zoli1949 (3056)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.11 0 1 3056

Üdvözöllek az Előre tulajdonosok között!

Az Pénzverdei vasutak  trafóinál nem potméterrel szabályozzák a feszültséget. Amit annak gondoltál az egy tengely, amin egy réz lemezből készített érintkező van. Ez a trafó szekunder tekercsére fekszik fel és egy negyed fordulattal el tud fordulni. Alatta a szekunder tekercs meneteinek zománc szigetelését lecsiszolták, így a réz kefe elvileg menetenként tud feszültséget levenni a tekercsről. A trafó dobozának bal felső sarkánál lévő lyukban eredetileg egy túláram védő kapcsoló van, aminek a kontrollámpája a jobb sarokban lévő fekete bakelit tárca alatt van. A túláram védő kapcsoló akkor működik, ha a szekunder körben megnő az áramfelvétel, tehát a sínpálya zárlatba kerül. Ekkor a kontrollámpa kialszik.  A zárlat megszüntetése után a nyomógomb benyomásával helyre áll az áramkör és a kontrollámpa újra világít. A tápegység szabályozható szekunder áramkörébe  egy Greatz egyenirányító és egy kétáramkörös kapcsoló beépítésével az irányváltás megoldható.

Üdv: Zoli 

Előzmény: QuadAta (3054)
r250 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 3055

Nincs irányváltási lehetőség a trafóról. Kérünk képet a trafódról, úgy könnyebb segíteni...... p.

Előzmény: QuadAta (3054)
QuadAta Creative Commons License 2017.02.11 0 0 3054

Üdv mindenkinek!

 

Új vagyok a fórumon, és a PV-sek között, ezért elnézést, ha olyant kérdezek, ami már volt korábban téma.

A napokban került hozzám egy második szériás műanyag sínes Előre szett hiánytalanul, de a trafója már fabrikálva volt, nem is működik a szentem. Vissza szeretném állíttatni eredeti állapotába, de nem tudom pontosan, van-e rajta irányváltási lehetőség, ha igen, hogyan kapcsolható, működtethető. Arra keresem a választ, hogy a tetején a potmétertől balra van rajta egy furat, de a netes képeken nem látom, hogy az egy lámpácska, vagy valami más, illetve a potitól jobbra egy fekete fedélke található, az mi célt szolgál.

Minden segítségnek örülök, és köszönöm előre is.

pv-vonat Creative Commons License 2017.02.08 0 0 3053

...bocs ezt nem ide akartam ha lehet töröljétek innen. Átteszem a nem PV-be. Ott válaszoljatok.

pv-vonat Creative Commons License 2017.02.08 0 0 3052

Pár napja a vaterán leütöttem egy érdekes mozdonyt. Elvileg G méretűnek írták de miután megjött kiderült ,hogy I-es a helyes mérete (nem sok a különbség) ami a sajár szállítódobozában lévő 1929  előtti Marklin sínből derült ki. Először csak nézegettem a szépen kidolgozott részleteket (valószínű "házgyári") majd rákerestem a típusra.

ELIN A.G. 1170.101.  Az eredmény egy majdem teljesen az enyémhez hasonlító mozdony, csak az enyémen elöl is van ajtó a neten találtakon viszont nincs és az egyik oldalán van egy dobozforma vmi.

Majd jobban megnéztem és ezek oldalán 1145.02 van.

 

Kérdem én lehet ,hogy az enyém vmi korai széria modellje vagy egy teljesen más típus?

JohnB89 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 3051

Sziasztok !

Ezt hoztam össze az előzőleg mindenféle színre lefestett PV2 postakocsiból. Tudom nem egy mestermű. :) Ez egy téli wehrmacht rab/lőszerszállító kocsi lett, amit a kis 9Vos Zeuke majd boldogan elvisz ha kell. 
Üdv

tybycsoky1 Creative Commons License 2017.02.02 0 0 3050

Eladom ezt a 2 PV vagont. Gyorsan jelentkezz PRIVÁTBAN mert máshol is meg fogom hírdetni ma este! Mindene megvan, még a lépcsők is.

nohabrok Creative Commons License 2017.01.31 0 1 3049

Ez tényleg borzalmas.

Előzmény: gzsolt001 (3047)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 3048

gzsolt001 Creative Commons License 2017.01.31 -1 0 3047

Egy másik, PéVé alkotókból megépített "szörnyszülött" :)

 

Előzmény: Zoli1949 (3046)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.01.31 0 0 3046

Szervusztok Urak!

A lomjaim között az általam Sándor Béla gyártásának tulajdonított váltó miatt keresgéltem a hozzá passzoló sínt. Sajnos csak egy talpfát találtam, ami semmit nem bizonyít. Viszont egészen mást találtam. Tybycsoky a 2497 számú hozzászólásában feltett egy szörnyűségről készült képet. Akkor reagáltam rá, hogy a testvéreit én vettem anno egy lomistól.  Itt vannak a testvérek maradványai. Írtam róla, hogy az Előre zsámolyok, kerekek, ütközők és kuplungok miatt vettem meg nagyon olcsón. A kocsik között volt egy nyitott teherkocsi és egy személykocsi is. Azok viszont már az enyészeté lettek.

Ezzel le is írom  Gyurka prototípus teherkocsijával kapcsolatban a végső konklúzióm:

Olcsóbb volt annak idején ezeket a dolgokat megvenni, mint egy kasznit. Ellenkező esetben a szörnyűségeket  készítő "ügyeskezű nagypapa "  biztosan úgy tett volna, ahogy Tibi írta.

Ezzel én is túltoltam a dolgot és részemről befejeztem ezt a témát.

Üdv: Zoli

Roglin7 Creative Commons License 2017.01.30 0 0 3045

Szia Tibi!

 

Nézd Tibi nem vitatom a hozzáértésedet, de senki nem állította, hogy biztosan prototípus darab, csak azt, hogy nem kizárt, ez nagy különbség...

Szériában biztos nem volt ilyen textilbakelit kerék -nem is állította senki- de ez miért zárja ki egy esetleges mintadarab(ok)nál történő felhasználást? Csak azért mert barkács holmiknál volt jellemzően használva?

Valljuk be -mint azt már korábban is írtam- biztosat csak akkor tudnánk, ha ott lettünk volna...szólnak érvek mellette és ellene, de abszolút kizáró vagy megerősítő érvet senki nem tud. Nem gondoltam, hogy ekkora vihart kavar egy felvetés, ami abból a teljesen téves megállapításból indult ki, hogy a festés és a felirat nem eredeti...én a magam részéről le is zártam a témát.

 

Üdv: R.

Előzmény: tybycsoky1 (3036)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.01.30 0 0 3044

Szia Gyurka!Az élet nagy kérdései.:) Valószínűleg azért,mert olyan volt a minta.A szénkefe kupakja is recézett,pedig összeszerelt mozdonynál nem lehet megfogni.                                                                                   Üdv.Gábor  

Előzmény: jgyurka (3041)
jgyurka Creative Commons License 2017.01.30 0 0 3043

Tudnátok feltenni egy képet a két kocsiról, amit Karika említett? Sokunkat érdekelné. Köszi előre is, gyurka

Előzmény: tybycsoky1 (3036)
jgyurka Creative Commons License 2017.01.30 0 0 3042

Rezet azért használunk, mert forrasztható.

Előzmény: tybycsoky1 (3036)
jgyurka Creative Commons License 2017.01.30 0 0 3041

Szia! Hajlanék is rá, hogy egy ügyes nagypapa munkája, de ugyan mi a rákért esztergálta volna ki a magját a keréknek? Roglinnak igaza van, én legalább is biztosan nem tenném, könnyen tönkretehetem vele a már kész kereket. Lehet, hogy drogot csempészett benne a határon!? Üdv, gyurka

Előzmény: tybycsoky1 (3036)
BE200 Creative Commons License 2017.01.29 0 0 3040

Szia !

Köszönöm !!!

Én meg nagy lelkesen akartam írogatni MÁV-os fórumokba :D 

Tehát, ezek szerint a "Mi" Pannóniánkról nevezték el a NAGY testvért :) 

Üdv

Sanyi

 

Előzmény: Törölt nick (3039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!