Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tényleg nagyon szép állapotú készlet, büszke lehetsz rá. :)
Viszont ha rám hallgatsz nem fogsz játszani vele, nem csak azért mert játszatlan állapotban van és ezt érdemes megőrizni, hanem azért is mert a Helikon motorjában lévő műanyag fogaskerekek könnyen ledarálódnak, kár lenne érte...
Szia és köszönet a részletekért! Ennek örülök nagyon minden szempontból. S legjobban annak, aminek te is, hogy végül is itthon maradt ez a készlet! Remélem sok örömöd lesz benne! Üdv!
Teljesen normálisat, korrekt módon belátta hogy irreális az amit kért érte. Nem jelentkezett érte egyetlen külföldi "pénzember" sem az elmúlt években. Ezért nem is lehet őt hibáztatni, hány olyan balek van, aki túlfizet bizonyos relikviákat. A napokban kelt el pl. 70,5mFt-ért egy állítólagosan a Führer tulajdonának kikiáltott telefon, amely ráadásul egy rendkívül gagyi hamisítvány volt, angol postaszabvány kézibeszélővel szerelve :) A Helikon készletet kínáló eladó korábban már kapott tőlem egy "piaci" árajánlatot, amit nem fogadott el. Nemrég viszont megkeresett és némi egyezkedés után az általa elképzelt eredeti ár töredékében sikerült megegyeznünk. Szerencsémre jó időben voltam jó helyen, mert annyit már biztosan megért volna, akár egy külföldi gyűjtőnek is az az összeg, amit végül kiadtam érte. Számomra talán a legfontosabb az, hogy sikerült idehaza tartanom ezt a gyönyörű, soha nem futott készletet.
Ahogy elnézem a pénzverdei ötvös, aki elkészítette a Helikon mozdonyra a MÁV szárnyaskereket ábrázoló emblémáját, ügyesen "belecsempészte" az 1945-ig használt koronás szárnyaskerék alakját, mintegy sugallva azt, hogy a kerék feletti részről "valami" hiányzik.
Gyerekkoromban találkoztam vele. Egy gyermekotthon karácsonyfája alatt szaladt körbe-köre. A bányász szakszervezet adományozta az állami gondozott gyerekeknek. Piros - arany színű volt. Örökre az emlékeim között marad.
Szia Zsolt, az a fontos, hogy a Pannónia szerelvényed a számodra kedvesebb árnyalatokból álljon. Én mind a sötétebb, mind a világosabb árnyalatokhoz tudok valamit társítani, persze játékvasutas szemmel. A világosabb piros és a sötétebb kék nekem jobban hozzák a MÁV hangulatot. A sötétebb piros és a világosabb kék pedig inkább a nemzetközi expresszek kocsijaira emlékeztetnek. Üdv!
Én eddig nem is figyeltem fel, mármint a színárnyalatok közötti különbségekre a kék Pannóniáknál. Egyedül a piros/bordó "hitvitáról" olvastam, láttam fotót eddig. Mivel a kék szín hiányzott a kollekciómból ugyanúgy örülök neki, bármennyire is ritkább színárnyalat a világosabb kék "testvére". Mellesleg nekem speciel a sötétebb tónusú jobban bejön a piros/bordó dualizmusból is :)
Tovább folytatva a rádiót. Volt közöttük telepes kivitel is, azoknak, akiknek a tanyán éltek és nem volt áramuk. Halvány emlékeim alapján a telep igen nagy méretű volt és többféle feszültséget adott le. Látjátok a születési évemből, hogy akkor még nagyon kis gyerek voltam, de ennyire még emlékszem. Tovább nem tolom ezt a témát.
Az akkori rádiókban nem volt forgókondenzátor, csak két fixen hangolt állomást -Kossuth és Petőfi hallgathattak a jámbor honpolgárok. A " szeretett vezérünk " Rákosi elvtárs ezzel is védte őket, nehogy a gaz imperialisták által pénzelt " Szabad Európát hallgathassák.
Off, de talán érdekes:
A konstrktőrök viszont rendesen kicsesztek a kopasszal, ugyanis a Néprádió néhágy óra alatt átépíthető volt egészen komoly névelkészségű "világvevővé". Megvolt benne a forgókondenzátor helye, az állomásváltón sook szabad érintkező volt, így átköthető volt hullámváltóvá és az Orion-313 RH tejercsei és skálája is egyszerűen beépíthető volt...
Készült belőle 110 V-os változat is és ezek "univerzális" készülékek voltak, vagyis egyenfeszültségről is működtek, nem volt bennük trafó...
Szia!Ha sikerül előbányásznom a néprádióm,majd teszek fel képet a gombról. ) Az első Előrém (amit közel 50 éve vettem,kemény 500 forintért) trafója 110 voltos,de kaptam hozzá egy 220/110 voltos átalakító trafót is. Üdv:Gábor
Köszönöm a "néprádiós" infókat, ezu nekem új volt! Ahogyan azt sem tudtam, hogy az első szériába tartozhat az eredeti trafó. Ellenben nem, nem 110V -os, mert nagyon ritkán volt az használva általam is és simán ment a konnektorból. :-)
A múltkor csillagászati áron kelt el egy kék Pannónia kocsi, amelyről lemaradtam. Pár nap elteltével jelentkezett egy vaterás eladó, akivel vagy 8 éve voltam kapcsolatban, hogy volna egy kis testi hibás ilyen kocsija, amit felajánl nekem megvételre. Szerencsémre jóval kedvezőbb áron. Utólag is köszönöm neki, ha olvassa. Fellépők, ütközők, kuplungok hiánytalanok.
Nagyon szép a régi eredetid. Szerintem a legelsők közül való ,mert a régi " Néprádió " állomás kapcsoló " gombja van rajta. Az akkori rádiókban nem volt forgókondenzátor, csak két fixen hangolt állomást -Kossuth és Petőfi hallgathattak a jámbor honpolgárok. A " szeretett vezérünk " Rákosi elvtárs ezzel is védte őket, nehogy a gaz imperialisták által pénzelt " Szabad Európát hallgathassák. Annak idején az enyém ( sajnos a készlettel együtt elveszett ), ezek szerint későbbi volt mert azon már egy Terta magnó gombja volt. Ez már történelem, mint a Pénzverő vasútjai.
Cáfoljatok meg, de szerintem az eredeti trafók nagyon stabilak és strapabírók voltak. A gyenge pontjuk az előzőekben emlegetett túláram védő kapcsolók voltak, amik minősége az aznapi anyagfelhozatal és a készítőjük munkakedvétől függött. A jelenleg is működő, de új köntöst kapott tápegységem állja a sarat.
Igaz, hogy egy Greatz híd, irányváltó kapcsoló és egy modern 4 A-es túláram védő van benne, valamint a forgató gomb egy jobban kézreálló, de majdnem korhű Videoton táskarádió állomáskereső gombjára lett cserélve. Viszont a szíve a régi kefés trafó és kiválóan dolgozik.