Keresés

Részletes keresés

Roglin7 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3099

Szia Zsolt!

 

Tényleg nagyon szép állapotú készlet, büszke lehetsz rá. :)

Viszont ha rám hallgatsz nem fogsz játszani vele, nem csak azért mert játszatlan állapotban van és ezt érdemes megőrizni, hanem azért is mert a Helikon motorjában lévő műanyag fogaskerekek könnyen ledarálódnak, kár lenne érte...

 

Üdv: R.

Előzmény: gzsolt001 (3097)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3098

Szia és köszönet a részletekért! Ennek örülök nagyon minden szempontból. S legjobban annak, aminek te is, hogy végül is itthon maradt ez a készlet! Remélem sok örömöd lesz benne! Üdv! 

Előzmény: gzsolt001 (3097)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3097

Teljesen normálisat, korrekt módon belátta hogy irreális az amit kért érte. Nem jelentkezett érte egyetlen külföldi "pénzember" sem az elmúlt években. Ezért nem is lehet őt hibáztatni, hány olyan balek van, aki túlfizet bizonyos relikviákat. A napokban kelt el pl. 70,5mFt-ért egy állítólagosan a Führer tulajdonának kikiáltott telefon, amely ráadásul egy rendkívül gagyi hamisítvány volt, angol postaszabvány kézibeszélővel szerelve :)  A Helikon készletet kínáló eladó korábban már kapott tőlem egy "piaci" árajánlatot, amit nem fogadott el. Nemrég viszont megkeresett és némi egyezkedés után az általa elképzelt eredeti ár töredékében sikerült megegyeznünk. Szerencsémre jó időben voltam jó helyen, mert annyit már biztosan megért volna, akár egy külföldi gyűjtőnek is az az összeg, amit végül kiadtam érte. Számomra talán a legfontosabb az, hogy sikerült idehaza tartanom ezt a gyönyörű, soha nem futott készletet. 

Előzmény: Törölt nick (3096)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3096

Gratulálok! Remélem azért normális alkut sikerült kötnöd az eladóval annyi év sikertelen francia próbálkozása után!

Üdv!

Előzmény: gzsolt001 (3095)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3095

Szia Roglin7!

 

Köszi szépen. Igen, az :)

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Roglin7 (3094)
Roglin7 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3094

Szia Zsolt!

 

Szép kis készlet. :) Új szerzemény?

 

Üdv: R.

Előzmény: gzsolt001 (3092)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3093

Ahogy elnézem a pénzverdei ötvös, aki elkészítette a Helikon mozdonyra a MÁV szárnyaskereket ábrázoló emblémáját, ügyesen "belecsempészte" az 1945-ig használt koronás szárnyaskerék alakját, mintegy sugallva azt, hogy a kerék feletti részről "valami" hiányzik.

gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 3092

gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 3091

Szia Miklós!

 

A kép jobb szélén lévő mozdonyról írtál?

 

http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/html/19024661/render/elore-csalad

 

Ez a "piros/vaj/ezüst" is nagyon szép, amit bemutattál. 

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: nohabrok (3090)
nohabrok Creative Commons License 2017.02.21 0 0 3090

Gyerekkoromban találkoztam vele. Egy gyermekotthon karácsonyfája alatt szaladt körbe-köre. A bányász szakszervezet adományozta az állami gondozott gyerekeknek. Piros - arany színű volt. Örökre az emlékeim között marad.

 

Előzmény: gzsolt001 (3089)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 3089

Egy szép állapotban fennmaradt Helikon mozdony 1959-ből.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 3088

Küldtem mailt :)

Előzmény: karikaV43 (3087)
karikaV43 Creative Commons License 2017.02.18 0 0 3087

Nekem van 3-4 gyári trafóm egyet szívesen eladnék.

Előzmény: Törölt nick (3086)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.18 0 0 3086

Igen gyári :)

Előzmény: gzsolt001 (3081)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.02.18 0 0 3085

Megelőztek.Az enyém ugyanilyen,csak viseltesebb. :)

Előzmény: Qqberci (3078)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3084

Ez is egy lehetséges asszociáció...

Előzmény: jgyurka (3083)
jgyurka Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3083
Előzmény: Törölt nick (3082)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3082

Szia Zsolt, az a fontos, hogy a Pannónia szerelvényed a számodra kedvesebb árnyalatokból álljon. Én mind a sötétebb, mind a világosabb árnyalatokhoz tudok valamit társítani, persze játékvasutas szemmel. A világosabb piros és a sötétebb kék nekem jobban hozzák a MÁV hangulatot. A sötétebb piros és a világosabb kék pedig inkább a nemzetközi expresszek kocsijaira emlékeztetnek. Üdv!

Előzmény: gzsolt001 (3080)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3081

Eredeti, gyári kivitelű az Előre mozdonyod? Nem lett átalakítva? 

Előzmény: Törölt nick (3076)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3080

Szia GANZ DMU!

 

Én eddig nem is figyeltem fel, mármint a színárnyalatok közötti különbségekre a kék Pannóniáknál. Egyedül a piros/bordó "hitvitáról" olvastam, láttam fotót eddig. Mivel a kék szín hiányzott a kollekciómból ugyanúgy örülök neki, bármennyire is ritkább színárnyalat a világosabb kék "testvére". Mellesleg nekem speciel a sötétebb tónusú jobban bejön a piros/bordó dualizmusból is :)

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Törölt nick (3074)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3079

Szervusztok Urak!

Tovább folytatva a rádiót. Volt közöttük telepes kivitel is, azoknak, akiknek a tanyán éltek és nem volt áramuk. Halvány emlékeim alapján a telep igen nagy méretű volt és többféle feszültséget adott le. Látjátok a születési évemből, hogy akkor még nagyon kis gyerek voltam, de ennyire még emlékszem. Tovább nem tolom ezt a témát.

Üdv: Zoli

Előzmény: Qqberci (3078)
Qqberci Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3078

Az akkori rádiókban nem volt forgókondenzátor, csak két fixen hangolt állomást -Kossuth és Petőfi hallgathattak a jámbor honpolgárok.  A " szeretett vezérünk " Rákosi elvtárs ezzel is védte őket, nehogy a gaz imperialisták által pénzelt " Szabad Európát hallgathassák.

 

Off, de talán érdekes:

 

A konstrktőrök viszont rendesen kicsesztek a kopasszal, ugyanis a Néprádió néhágy óra alatt átépíthető volt egészen komoly névelkészségű "világvevővé". Megvolt benne a forgókondenzátor helye, az állomásváltón sook szabad érintkező volt, így átköthető volt hullámváltóvá és az Orion-313 RH tejercsei és skálája is egyszerűen beépíthető volt...

 

 

Készült belőle 110 V-os változat is és ezek "univerzális" készülékek voltak, vagyis egyenfeszültségről is működtek, nem volt bennük trafó...

Előzmény: Zoli1949 (3071)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.02.17 0 0 3077

Szia!Ha sikerül előbányásznom a néprádióm,majd teszek fel képet a gombról. ) Az első Előrém (amit közel 50 éve vettem,kemény 500 forintért) trafója 110 voltos,de kaptam hozzá egy 220/110 voltos átalakító trafót is.                 Üdv:Gábor

Előzmény: Ep128 (3075)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3076

PV előre

Előzmény: gzsolt001 (3070)
Ep128 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3075

Köszönöm a "néprádiós" infókat, ezu nekem új volt! Ahogyan azt sem tudtam, hogy az első szériába tartozhat az eredeti trafó. Ellenben nem, nem 110V -os, mert nagyon ritkán volt az használva általam is és simán ment a konnektorból. :-)

Előzmény: Zoli1949 (3072)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3074

Nagypn szép ez a kocsi is, de nem az a világosabb árnyalat, mint ami olyan jól kelt el. Az mintha ritkább lenne. Üdv!

Előzmény: gzsolt001 (3073)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 3073

A múltkor csillagászati áron kelt el egy kék Pannónia kocsi, amelyről lemaradtam. Pár nap elteltével jelentkezett egy vaterás eladó, akivel vagy 8 éve voltam kapcsolatban, hogy volna egy kis testi hibás ilyen kocsija, amit felajánl nekem megvételre. Szerencsémre jóval kedvezőbb áron. Utólag is köszönöm neki, ha olvassa. Fellépők, ütközők, kuplungok hiánytalanok. 

 

Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3072

Még egy  " lépcsőházi gondlat " . Nem 110 V-os volt az eredetid és ezért kaptál egy másikat, ami 220V-os volt?,

Előzmény: Ep128 (3068)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3071

Szia!

Nagyon szép a régi eredetid. Szerintem a legelsők közül való ,mert a régi " Néprádió " állomás kapcsoló " gombja van rajta. Az akkori rádiókban nem volt forgókondenzátor, csak két fixen hangolt állomást -Kossuth és Petőfi hallgathattak a jámbor honpolgárok.  A " szeretett vezérünk " Rákosi elvtárs ezzel is védte őket, nehogy a gaz imperialisták által pénzelt " Szabad Európát hallgathassák. Annak idején  az enyém ( sajnos a készlettel együtt elveszett ), ezek szerint későbbi volt  mert azon már egy Terta magnó gombja volt. Ez már történelem, mint a Pénzverő vasútjai. 

Cáfoljatok meg, de szerintem az eredeti trafók nagyon stabilak és strapabírók voltak. A gyenge pontjuk az előzőekben emlegetett túláram védő kapcsolók voltak,  amik minősége az  aznapi anyagfelhozatal és a készítőjük munkakedvétől függött. A jelenleg is működő, de új köntöst kapott tápegységem állja a sarat.

 

Igaz, hogy egy Greatz híd, irányváltó kapcsoló és egy modern 4 A-es túláram védő van benne, valamint a forgató gomb egy jobban kézreálló, de majdnem korhű Videoton táskarádió állomáskereső gombjára lett cserélve. Viszont a szíve a régi kefés  trafó és kiválóan dolgozik.

Üdv: Zoli

Előzmény: Ep128 (3068)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 3070

Az a kérdés mihez akarod használni? ( Előre AC, Előre Graetz-kapcsolású hidas egyenirányított, Pannónia, netán Helikon :)

Előzmény: Törölt nick (3069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!