Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 2025.09.10 -3 0 60270

Na, de szakértsétek meg a Roákat is.

egyet gugliztam, de alig van már könnyen egtalálható kép az igaziról, pedig régen volt jó sok.

Illetve aki ismerője a típusnak, lenne kedve mesélni kcsiit róla?, énnek úgy rémlik, hogy licensz alapján készültek a 8 tengelyesek. De rémlik, hogy volt valami Mávos próblkozás 10 tengelyesből is... (?)

mejzi71 Creative Commons License 2025.09.09 -3 4 60269
rm40 Creative Commons License 2025.09.09 -1 3 60268

...ha azt is kiadnák IV. korszakosként.

Előzmény: zetaman (60267)
zetaman Creative Commons License 2025.09.09 0 1 60267

Értetlenül pislogok: hiszen pont passzolna a frissen megjelentetett Bh kocsikhoz ... :-o

Előzmény: rm40 (60266)
rm40 Creative Commons License 2025.09.08 -1 4 60266

Csak azért, hogy itt is meglegyen, mert már csak legyintek: az MTB honlapja szerint harmadszor is gyártásba teszi a Bbmot 631-est. Az évek óta vár kék ABb-ről továbbra sincs semmi hír.

 

V63-017 Creative Commons License 2025.09.06 0 1 60265

Nincs elmosódva, az valóban "ee"! Ráadásul az "ee" az külön keretben van, míg az "e" körül nincsen.

Előzmény: smnks (60264)
smnks Creative Commons License 2025.09.06 -1 0 60264

Köszi!

 

Akkor a csak dinamós/generátoros kocsiknál egy 'e' betű sincs az adott mezőben?

 

A 002-es Bh -ról találtam egy képet, ahol mintha 'ee' lenne ott, bàr elmosódott, de az, hogy két karakter van az adott helyen, azért kivehető:

 

http://vonatka.hu/images/szemelykocsik/bh2026002_01.jpg

 

(Elnézést, de telefonról csak ilyen sz@rul tudok linkelni!)

Előzmény: M40 224 (60257)
Sir Gombóc Creative Commons License 2025.09.06 0 3 60263

Én nem csak 20-26-son de más kocsin sem láttam együtt generátort és statikus töltőt, pár ritka kivételtől eltekintve.

Előzmény: M40 224 (60262)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.05 0 1 60262

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. A generátor/dinamó + a statikus akku töltő sok járművön megtalálható, de 20-26-oson még nem láttam együtt, persze attól még lehetett, mindent nem lát az ember.

Előzmény: John Howard (60260)
RhB Creative Commons License 2025.09.05 0 5 60261

A 20-26-os egy picit csalóka a mi Bhv-hez szokott szemeinknek. :D

 

A 20-27/20-07 kocsikon a dobozok azonos oldalon vannak, vagyis ránézésre az egyik oldal tele van (és ez lebeg a szemünk előtt :D), a másik oldal meg gyakorlatilag üres.

 

A "tele" oldal (ebből a szempontból jó a BDh is)

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/81-27031BDh.jpg

 

és az "üres" oldal

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/50552007353-5_Bhv~1.jpg

 

 

Ezzel szemben a 20-26-os kocsin az akkuláda és a másik doboz a kocsi egyik felén van az ellentétes oldalakon.

 

Itt az akkuláda a túlsó végén, az innenső rész üres, és így az egész üresebb benyomást kelt

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/505520-26002-5_Bh.jpg

 

A másik oldalon meg csak a bal felén van a kisebb doboz, ezt leszámítva üres az egész alja.

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/20-26004Bh~6.jpg

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/20-26000-9Bh.JPG

 

 

 

Amúgy itt lehet a többi képet is nézegetni

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/Bhv.html

 

 

 

Előzmény: M40 224 (60252)
John Howard Creative Commons License 2025.09.05 0 1 60260

Köszönöm! :-)

 

"A modellünknél az akkuszekrény háta mögött van két kisebb doboz..."

 

Mögött... tehát a kocsi másik oldalán, majdnem az oldalfal síkjáig érően, egészen közel egymáshoz? Ezek is ott vannak. (Ezeket még nem próbáltam levenni; egészen vékony "kábelezés" is van hozzájuk az alváz közepén levő "csövek" felé, nem akartam feszegetni.)

 

"...az egyik kockább alakú, ez az 1500/72 voltos transzformátor... A téglatestesebb alakú... az akkumulátor töltő berendezés. Ez a kettő egység együtt tudja kiváltani a generátort/dinamót, de van, hogy a két rendszer együtt is megtalálható a kocsin."

 

Ezek szerint a modell mégiscsak autentikusnak mondható ebben a tekintetben. Dinamó is van, meg statikus is - létezett/létezik ilyen kivitel a valóságban...

 

"Az utolsó doboz - az akkumulátorszekrény oldalán a nagy a fűtési kontaktorok, áramváltók, egyéb villamos alkatrészek doboza. Mint írtam a 20-26-osokon nem gyakori..."

 

Ez a másik utasszakasz alatti ezek szerint. Na, ez nincs az újabb modellen, a kétkocsis készletben. A régebbi (fehér kapaszkodós) kocsikon ott van a képek szerint.

Előzmény: M40 224 (60255)
Bobóka13 Creative Commons License 2025.09.04 -4 3 60259

Ha jól értem, akkor most egyszerre kapható a több helyen javított és az eredeti, gyermekbetegségekkel terhelt Bh kocsi! Ez utóbbi ráadásul valamivel drágább is, nyilván azoknak a mazochistáknak szánják, akik szeretik tökön lőni magukat.

M40 224 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 60258

Régen a fűtési fővezeték csak fűtésre szolgált, a töltést a generátor látta el. Aztán ahogy egyre több villamos fogyasztó jelent meg a kocsin évszaktól függetlenül, elkezdték használni a fűtési fővezetéket energia ellátásra is használni. Ekkor jelentek meg a statikus töltők. Amikor azonban villamosan fűteni nem tudó mozdony húzta a vonatot, vagy a pálya* nem alkalmas a villamos fővezeték használatára, továbbra is kell a generátor. Némely járművön a fűtési visszatérő áramnak külön vezetêke van, és nem a sínben megy vissza, ekkor természetesen a pálya milyensége nem játszik.

Előzmény: smnks (60256)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 60257

Használták is mindkettőt. Meg is jelölték a kocsin: "e" statikus és generátoros akku töltés is van a járművön, "ee" csak statikus töltés van. Ez az ee később van ahol a sorozatjelben is megjelent. Az ellentmondás az MTB modell eredetijénél, hogy nincs dinamó/ de mégis csak "e" van a megfelelő mezőben, ha jól látom.

Előzmény: smnks (60256)
smnks Creative Commons License 2025.09.04 -1 0 60256

"...de van, hogy a két rendszer együtt is megtalálható a kocsin..."

 

Szia!

Ilyenkor használják is mind a kettőt, vagy az egyik már üzemen kívül van, csak még nem szerelték le?

Előzmény: M40 224 (60255)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.04 -1 10 60255

A 20-26-os kocsik alján a következő nagyobb dolgok vannak (van sok kisebb is, de abba nem mennék bele). A leghosszabb doboz a kocsi külső síkjánál az akkumulátor szekrény, ebben vannak az akkumulátor telepek, ilyen minden személykocsinak van. A modellünknél az akkuszekrény háta mögött van két kisebb doboz, az egyik kockább alakú, ez az 1500/72 voltos transzformátor, ami a fűtési fővezetékről táplálja az akkumulátor töltőt. A téglatestesebb alakú, - sokszor le van csapva a  külső, alsó éle - doboz az akkumulátor töltő berendezés. Ez a kettő egység együtt tudja kiváltani a generátort/dinamót, de van, hogy a két rendszer együtt is megtalálható a kocsin. A statikus töltő nem volt jellemző a 90-es évek előtt, csak nagyon kis számban. Az utolsó doboz - az akkumulátorszekrény oldalán a nagy a fűtési kontaktorok, áramváltók, egyéb villamos alkatrészek doboza. Mint írtam a 20-26-osokon nem gyakori, én eddig egy fényképen láttam ilyet. A későbbi kocsi típusokon már mindegyiken van ilyen. Aki régen utazott 20-26-os kocsin emlékezhet rá, hogy voltak a szakasz falakon szép nagy darab kapcsolók 0, 1/2, 1 feliratokkal, azzal lehetett szabályozni a fűtést. Ha ezek a kapcsolók nem voltak a kocsiban (nem ellopták, hanem hivatalosan kiszerelték), akkor volt meg alul ez a fűtési kapcsolószekrény.

Előzmény: John Howard (60254)
John Howard Creative Commons License 2025.09.04 0 5 60254

Az a doboz* is könnyedén leszedhető az alvázról. Nem kell vágni, rombolni, nincs egybeöntve, nincs ragasztva, két lapos csap tartja a helyén**. Valóban úgy néz ki, hogy többféle kivitelre is alkalmas, eléggé joker ebben a tekintetben a modell. Esetleg a későbbiekben. Bizakodással tölt el, hogy többféle kivitelt is költséghatékonyan tudnának gyártani. Más ajtókkal, ablakokkal; más pályaszámok szinte csak tamponozás kérdése. Talán egyszer lesz korábbi korszakos (sötétzöld) is, esetleg Bat vagy Bahvé... Tudom, a bili és a kéz esete...

 

* Valaki meg tudná mondani, hogy az alvázon melyik doboz mit hordoz?

** Annak a helye is ott van kis kivágások formájában, ami nincs felszerelve.

 

[Hanem erre a mellékelt, DCC-Prog1 nevű kis kütyüre kíváncsi leszek, mit tud majd, ha a szoftvert is felteszik a honlapjukra (ezt ígérik). A blogon levő leírásuk szerint olyasmi lesz, mint a DigiTools DigiProgrammer nevű doboza...]

Előzmény: M40 224 (60252)
rm40 Creative Commons License 2025.09.03 -4 5 60253

Ez szerintem csak egyedi kivitelű eredeti jármű lemodellezésénél igaz. Modellvasúti járművek esetén általánosan elvárható (lenne) egy adott korszakra tipikusan jellemző jármű korszaknak megfelelő festési és felirati terv szerinti kivitelű változata, ha van megfelelő szerszám hozzá.

Előzmény: John Howard (60244)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.03 -1 2 60252

A második kiadású, 000-ás pályaszámú kocsi alvázán egy dolog nincs, ami a másikon van, a fűtési kapcsoló doboz. Ezzel csak annyi a problem, hogy a 002-őn sem kellene, hogy legyen ilyen. Nagyon kevés 20-26-osnak volt ilyen doboza, még a főjavításnál sem szerelték be ezekezet.

Előzmény: Geronimoo (60250)
desiro ML Creative Commons License 2025.09.03 -1 0 60251

A masodik kiadasu kocsi alvazan sokkal kevesebb reszlet lathato. Miert?

A sokkal kevesebb részlet, csak egyetlen doboz...

Előzmény: Geronimoo (60250)
Geronimoo Creative Commons License 2025.09.03 -5 3 60250

A Happy Modell facebookon kozolt kepeket az MTB elso kiadasu Bh kocsija es a masodik kiadasu kocsijarol egymas mellett.

Az elso kiadasunak hofeher a korlatja a masodik kiadasunak sarga. 

A masodik kiadasu kocsi alvazan sokkal kevesebb reszlet lathato. Miert?

zubidomi Creative Commons License 2025.09.03 -1 0 60249

Nekem 2019 környéki fotóim vannak róluk.

Előzmény: John Howard (60248)
John Howard Creative Commons License 2025.09.03 0 0 60248

Ezek szerint akár a mai napig is létezhet dinamós/generátoros Bhv? :-o

Előzmény: RhB (60247)
RhB Creative Commons License 2025.09.02 0 3 60247

Ez akkor tulajdonképpen egy V. korszakos kocsi (a REV dátum alapján), amihez melléketek dinamót is?

 

 

Mindkét fotóm 2020 decemberi a Nyugatiban. Csaxólok. :D

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (60245)
smnks Creative Commons License 2025.09.02 -2 4 60246

Nagyon köszi az infót, végre az első konkrétum ezügyben!

Viszont így némi ellentmondás áll fenn a modellel kapcsolatban, amit én a fuggerth MD betétkocsikhoz mellékelt gőzfűtési cső esetéhez tudnék hasonlítani. Igaz, sem ezt, sem azt nem "kötelező" felragasztani. 😃

Viszont ebben a dinamóban igyekszem meglátni a talán majd egyszer legyártásra kerülő, korábbi korszakos Bh kocsi modellek ígéretét.... (Most akkor vegyem ki a kezem a biliből, vagy ne? 😁)

Előzmény: John Howard (60242)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.09.02 -1 0 60245

Ez akkor tulajdonképpen egy V. korszakos kocsi (a REV dátum alapján), amihez melléketek dinamót is?

Előzmény: John Howard (60242)
John Howard Creative Commons License 2025.09.02 0 10 60244

Úgy gondolom, ez a hobbi nem (nem csak) arról szól, hogy megveszed, és nézegeted otthon. Beletartozik az is, hogy tevőlegesen, saját magad (is) teremts valami olyat, amilyet elképzeltél...

Előzmény: Geronimoo (60243)
Geronimoo Creative Commons License 2025.09.02 -5 0 60243

Egyelőre nem mertem "alkotni" a felhelyezéssel; erre több egymás utáni szabadnap nyugalma szükségeltetik... :-)

 

...miutan kiadtad a kalapnyi penzt erte es lattad mennyit kell meg rajta dolgozni...(?) :-)

 

Az MTB filozofiaja: mindenki barkacsolhat otthon olyan koraszakos jarmuvet amilyet akar, ott van minden a zacskoban.

Előzmény: John Howard (60242)
John Howard Creative Commons License 2025.09.02 0 6 60242

Dinamó van mellékelve, hosszú kardánnal. A nem áramszedő forgóvázon (a kézifék-jelöléssel ellentétes végen) van három apró lyuk, amibe az apró öntvény nagyon vékony csapja betolható - valószínűleg ragasztást is igényel. Két lyuk magán a forgóvázon, egy lyuk a belső tengely (csapágytok) végén. Alig észrevehetőek. Egyelőre nem mertem "alkotni" a felhelyezéssel; erre több egymás utáni szabadnap nyugalma szükségeltetik... :-)

Előzmény: RhB (60241)
RhB Creative Commons License 2025.09.02 0 3 60241

Először is tisztázzuk, hogy dinamó vagy generátor? :D

 

 

 

Előzmény: smnks (60224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!