A gyakorlatban fura lenne erre valakit megkérni. A bolt előtt leszólítok valakit. Bocsi kikaphatnám a motorvezérlőt az autójából? Csak egy napra kellene. :-)
Egyébként sem úgy van hogy beteszel egy másik vezérlőt és próba. Illeszteni kell előtte.
A motorvezérlőn nem néztem élő adatot, csak kiolvastam a hibatárolót. Ránéztem a google-n az immo deaktiválásának VCDS-el. Egyrészt nem is egyszerű, másrészt onnantól hogy nem érem el a műszeregység vezérlőt ahol az immo is van, felejtős a történet. :-(
Rendeltem egy OBD csatira csatlakoztatható immo deaktivátort (rá kell dugni, át kell kapcsolni OFF állásba és ennyi) de attól tartok az sem fogja elérni a vezérlőt. A motorvezérlőt megnéztem az ülés alatt, vizet nem kapott. Múlt hétvégén amikor elromlott, nagyon nagy viharok voltak nálunk.
Ha nem jön össze házilag, muszáj leszek elvontatni valami műhelybe. Nem lenne gond, de baromi rossz tapasztalataim vannak az itteni szerelőkkel. Semmit nem tudnak megcsinálni, de azt jó drágán.
Nem, ez a tapasztalatok alapján tipikus immo hiba. Röffen egyet a motor mielött leáll. Elképzelhető hogy ezzel valamit jelezni akarnak, pl hogy nem motorhiba van, stb... Az én autómban még a kis sárga kulcsos autó piktogramm sincs ami jelezné az immo hibát.
Amilyen immo hibával nekem eddig dolgom volt az mind így csinálta. Biztosan nem tudom, de az immo nem zárolja az ECU-t hanem ha nem talál egy bizonyos rövid időn belül jelet akkor lelövi, de addig megy a motor.
Lehet az immo is de akkor miért indul be a motor? Az immo az indítás elött ellenőrzi a jogosultságot. Én a motorvezérlőre gyanakodnék, főleg ha nem elérhető diagnosztikával. Kölcsön motorvezérlő valakitől?
Holnap kiderül ki lehet-e olvasni valamit VCDS-el. Elvileg ha immo hiba van, az a hibatárolóban megjelenik. Mondjuk azt nem értem miért röffen be 2 másodpercre? A legnagyobb baj, hogy itt nincsennek autószerelők, csak balfasz pénznyelők.
A toronyban lévő csapágy meg szokta adni magát, szerintem nevezhető típushibának is.. ha szerencséd van könnyen orvosolható, csapágy+ szimeringcsere. Csere után valószínűleg a reccsenés is megszűnik, addig esetleg a váltóbovden állításával kicsit tudsz rajta javítani.
Nem tudom pontosan, hogy milyen piktogramok vannak az A2-ben, de hasonló korú konszern tesóban már jártam így és nem volt semmilyen visszajelzés. ...mondjuk ez adott esetben akár semmit sem jelenthet.
Valami ilyesmire gondolok én is. Motorkontroll lámpa nem világít, motirhibára nem utal egyenlőre semmi. Ha az immo baszakszik nem kellene egy kulcs ikonnak felvillannia valahol? Vagy az A2-ben nincs is ilyen piktogramm a műszerfalon?
Sajnos csak egy kulcsom van, így a második kulcsos próba nem opció.
Úgy néz ki hogy a kisautó átmenetileg elhalálozott. Szépen beindul, aztán azonnal le is áll. Ami feltünt hogy nem gyullad ki az izzítás lámpa. Gázadásra reagál, de olyan mintha közben leállítanám a motort. Kiolvasni nem volt időm, munkába jöttem volna vele.
Milyen jó ilyenkor hogy ha az embernek van másik autója. ;-)
A 10e km / 1-2 liter az 1-2 deci per ezer, az 15 éves autóknál elég általános, bármilyen márkánál, sokan örülnének is, pl jó néhány Toyota és Honda 0,2-0,3-0,5 litert fogyaszt ezren a fővárosba, többet konkrétan ismerek is, de a VW vonalon ugyanez van. Az arány úgy feles lehetne, ha statisztikát kéne csinálni.
A2-nél az AUA gyárilag "tud" olajfogyasztani, nekünk is van ennyi, de 7 éve semmit sem nőtt, mindig ugyanannyi (olajlehúzó gyűrű issue, később módosítottak a BBY-nál).
Általánosan az van, hogy ha jó az olajgőz lecsapató rendszer ("kartergáz szellőzetés") akkor nagyon lecsökken az olajfogyás, amin tovább lehet javítani a szelepszár szimmeringek cseréjével.
Pl. egy 4 v 5 szelepes 3-3,5 literes hathengeres motornál csak a szelepszár szimmeringeknél el tud menni fél liter olaj ezer kilométeren , tök feltűnésmentesen. Az A2-nél is el tud menni 1-2 deci.
A motorkopás nem valószínű. Elég jól lehet diagnosztizálni, szervízben, egyébként.
Specifikációnak megfelelő 5w-40 tökéletes a leírt viszonyokhoz (ahogy itthon is).
Régen használtam 0w-40-et, annál fordult elő hideg motornál "ketyegő" hang, de csak alapjáraton. Semmit nem okozott, csak zavaró volt. Ha hidrotőke hibád lenne, az nagyon masszív, durva kalapáló hangot adna, mintha csapágyas lenne a motor. Egyébként sem jellemző, hogy azokat cserélni kell. A másik autómban is még a gyári van benne 300e km-nél.
Szintén 1.4 benzin, szintén ketyegő hang....nem feltétlenül hidrotőke, én cseréltettem az összeset, de nem szűnt meg, lehet hogy egyszerűen kopott a motorod. Én gyanítom, hogy itt nem mindenki foglalkozik az olajcserével, és az vágja tönkre a motorokat.
Én Motul olajat használok, a Shell amúgy úgy tudom, hogy csak csomagoló cég, nem más.
Milyen motorolajat ajánlanátok a kis A2-be angliai körülmények közzé?
Tél max kb. -5°C, nyár olyan 30°C. Viszont a motorja elég kopott, úgy klattyog mintha hidrotőkés lenne, de nem az, illetve már az olajat is elég szépen eszi (1-2L/10ekm).
google translatort hasznald ha nem erted. Masold be a linket es klikk.
Nalam 1.4 BBY ecu szoftvare 5949 verzio: Az olajkupak a motorterben, ha fals levegot sziv akkor is csinalhat ilyet, vagy hasonlot. Olajkupak tomitese oreg fals levegot szivhat.
Persze lehet mashol is bibi. Csak tippelgetek. Nem vagyok szaki.
Az ECU szoftvere is a legutolso frissitesu legyen. Mert azt tudom, hogy az AUA motoroknal sokmindent kikellet javtsanak mindenfele motorvezerlesi hibak miatt. Regebben bemasoltam ide a szoftver verziokat minden A2 es-hez.
Mazsolazd ki melyik ecu-d van es hogy remelem a legfrissebb verziod van fent. Ha nem akkor rakasd fel a legutobbit. Aztan keressetek hibat, mert az AUA ecu az bolond volt regen, gyujtassal vacakolt, ennyit tudok.
Egeszsegedre.
Mas: Tavaj sikeresen megjartukl oda vissza angliat:) a kis-bnagy A2 esel. :) 5,4, 5,6 literrel szazon.
Ja kerdes: Kisse ketyeg (dizelesen ) a benzines motor 57 000 miles kb melegen is ketyeg. Skoda 1.4 mpi motoroknal is van ilyen, jutubon neztem... Hidrotoket mondtak, hogy az a ludas. Esetleg egyebb tapasztalat valakinek? 5w 40 full szint Shell helix ultra van benne. De most lesz majd lassan olajcsere .... mifele legyen ?
Köszi.., de jártam már ross- tech - nél.., valami gyakorlatban már elöfordult megoldás esetleg??? A szükités végett.., pl két konkrét esetet is olvastam , ahol a vadi uj MAF szenzor csere után is visszajött a hiba...
Audi A2 benzin.., Hibakód P17550 --- P1142-35-10.., rövid időre tõrölhetö.., auto normálisan megy., cseklámpa kigyullad.., milyeni irányba kellene elöször elindulni????
Nemrégiben írtam hogy lett egy A2-eske a családban.Minden ki lett cserélve futómű szinten,igazából ezzel volt a legtöbb gond.Írtam a szervóproblémáról.Na most az autót mióta megvettük egy percet sem használam mert a szervó még mindig nem jó.Hoztam másik szivattyút ezzel sem indul meg a szervó.Az elektromos ember azt ondja hogy nem küldj jelet a szivattyúnak a rendszer.Tanácstalan vagyok,légyszíves segítsetek.Volt ilyen gondja valakinek?Nem hinném hogy 2 szivattyú is rossz lenne.