"A kiutazástól számított 30 napon túli kint tartózkodás esetén a 31. naptól nem áll a biztosító fedezetben."
+ ez a bejelentesi kotelezettseg eleg neccesnek tunik, mert ugye mi van, ha mar egy hete mondjuk korhazban vagy, amikor vegre tudsz telefonlani, es a kedves biztosito ugy dont, hogy az a koltseg, amit addig rad koltottek nem indokolt... + az USA-ban pl nem nagy muveszet egy 100k dollaros szamlat osszehozni csak egy mentos-surgossegis vizittel, amiben egy, max ket vizsgalat van. Az baromira nincs messze a 40m huf-os hatartol, ha valami komoly kell, akkor lazan nem teritik egy jelentos reszet.
amit linkeltem, az 12 hónapra 9990 ft és az egész világra érvényes. lehet, van még ennél is kedvezőbb, de ez nekünk bevált, és minden évben automatikusan meghosszabbitják. évente kb 12 út, de jövőre még többet tervezünk :-)
Szerintem erdemesebb korbesoppolni interneten szamtlan kulfoldi biztositas is elerheto. A jobbak limit nelkuli eu koltsegtritest biztositanak, raadasul nem utolag teritve, hanem menet kozben fizetve a kiadasokat. Lehet extrazni is extremsportokra, stb. Regebben nem is volt tul draga, 2-3€/nap. Nyilvan a hebe-hoba utazgatashoz nem nagyon eri meg, de ha valaki honapokat van kulfoldon, akkor nagyon is jol johet.
Az igazan durva biztositasok ugy neznek ki, hogy ha pl termeszeti katasztrofa kozepen talalaod magad leserulve, akkor egy dedikalt csapat (orvosok + egyebek, ami eppen kell, muholdkepes szakertotol kezdve hegyimenton at kommandosig bezarolag akarmi) odamegy, megkeres, es kihoz. Nyilvan nem ket filler, de lassuk be, ilyet leginkabb valai akciofilmen kepzelnenek el.
Kérdésem lenbe, amúgy üdv mindenkinek.
Lufthansa foglalás, Bud- New York. Tuti jól írtuk be a firs name, ( kereszt) last name. (vezeték) neveket, ennek ellenére maradt a Gipsz Jakab, nem a Jakab Gipsz. Gond ez?
Valószínűleg igazad van, az én esetemben nyilván a business class miatt engedhették a 33 kg-ot. Na meg azért, mert így is fizettem a plusz 2 csomag miatt elég sokat.
Nem fogunk összeveszni, de egy tapasztalatból szerintem ne általánosítsunk - ez inkább a mázli faktor. Elég sokat repülök, és gyakran sok csomaggal - nem egy-két alkalomból szűrtem le amit írtam.
Saját tapasztalat: engedték a 33 kg-ot, ráadásul ez volt a 3. feladott poggyászom. Lufthansa, business class. A negyediket már sehogy nem engedték (2*32 kg az alap business-en, utána fizetős). Azt mondták előre be kellett volna jelentenem, ha 100 kg felett akarok feladni, így az egyik utitársam nevében adtuk fel.
Van olyan mérlegem, lehet, hogy kínai. Szóval 23 kilónak mértem a feleségem bőröndjét AUA Bécs Los Angeles járatra, de a bécsi reptéren az automata mérő 24-nek mérte és nem engedte át. Jött egy alkalmazott és átküldött az utolsó csekkelő helyre, ahol nem mérték. Ennyi.
Én a Lidl-ben vettem egy kifejezetten poggyász mérésre alkalmas kis "mérleget". Nagyon praktikus, csak rá kell csatolni a hátizsák fogójára és felemelni. Talán 40 kg a teherbírása. Persze lehet, hogy kevésbé pontos.
Meg lehet próbálni alkudozni is. Továbbá, bár nem tudom annál a légitársaságnál mennyi a felár kg-onként, de ha sok a túlsúly, akkor érdemes megpróbálkozni okosba' megoldani: egy kis kp. a pultosnak, és máris rugalmasabban fogja kezelni a plusz súlyt. Megjegyzem, ez azért nem biztos megoldás, az alkalmazottól függ, mennyire rugalmas ilyen téren.