500e +áfa, de az a segédmotorokra egyből vissza is igényelhető.
Nagyváradon van egy "összeszerelő üzem", ahol ilyen tricikiket raknak össze, azt mondta a román ügyfelem, hogy ott 1000 EUR-ért adják. De annak nincs típusbizonyítványa, igaz anélkül itthon simán el lehet furikázni, elég egy számla is.
Régóta ismerem ezeket a platós tricikliket, itt Debrecenben is árulták egy időben, Nagyváradon is van egy "összeszerelő üzem", de eddig csak olyannal találkoztam, aminek nem volt semmilyen papírja. Egy ismerősöm cége importált most 30 db-ot, gondolom annyi fért a konténerbe. Mondjuk csak akkor kérdezte meg, hogy hogyan lehet ezekkel legálisan közlekedni, miután megjöttek. Meglepő módon, ezeknek van spanyol típusbizonyítványa (e9/168/2013/***), és L2e-U kategóriába vannak sorolva.
Kellemes ünnepeket Kívánok, és ha esetleg valakit érdekelne van egy BMA amica 250 eladó a facebook oldalon szétszedett állapotban érték megjelölés nélkül. BÚÉK
Én ma kaptam meg az alkatrészeket . Nem különösebben vadásztam ilyesmire , de mopedautós hirdetésben találtam rá . Engem elsősorban az érdekelt , hogy volt benne egy blokk is ( csak a motoros rész , irányváltó nélkül ) ami tartalmazza a váltót . Ha végre valaha nekilátok annak a dízelesítésnek amihez az egyhengeres motor még tőled származik, akkor lehetőségem van váltós verziót megvalósítani . Ehhez nyilván szét kell vágni a blokkot , de ha van plusz belőle akkor könnyebben megteszi az ember -- ugyanis az esetleges visszaállíthatóság lehetőségét nem akarom elveszíteni .
Egyébként volt benne pár dolog ami miatt megérte : önindító , 55-ös Pinasco henger dugóval , első-hátsó lámpák ( Kore-hoz ) , elektromos ablakemelő , műszerfal , kormánykapcsoló . Ez utóbbi ha jól nézem a Casalini Ydeaval egyezik , ami megnyugtató , mert abból 2 is van a környezetünkben és nem tudnám honnan szereznék .
Én harmadáért vettem , mint amit írtál , de a te ajánlatodban komplett hajtáslánc van : porlasztóval , burkolattal , irányváltó-difi egységgel , féltengelyekkel , kerékaggyal , gyújtáselektronikával és feszszabályzóval -- mert ezek az én csomagomban nem voltak . Ezek alapján tudok kalkulálni az árat .
Az egészet belegyűrték egy koporsó-szerű dobozba , de 41 kg lett ezért meg kellett bontani a csomagot . Futár hozta , nem tudom mennyi volt a feladás .
Már csak az a kérdés mikor jut időm megcsinálni ...
Gondolkodom én is egy ilyen cucc beszerzésén , ha netán nem a BCB motoros Kore lenne a dízelesítés áldozata akkor a másiknak a motorját szét kell vágni . Hogy ne egy ép motort trancsírozzak -- úgy tűnik találtam is egy hiányos és hibás példányt olcsón .
Ha az olajat leengeded ( vigyázz : az irányváltónak és motorblokknak külön olajtere van ) akkor ki tudod húzni a féltengelyeket , csak azt a négy kis csavart kell kitekerni és az alatt zégergyűrű tartja benn a féltengelyt .
A nyáron átépítettem fagyiskocsinak egy Ape 50-et, nálsm maradt a motorja, a difivel és a féltengelyekkel. Gondoltam majd jó lesz valamire, de inkább el kellene azt is adni. A tulaj szerint üzemképes volt az Ape, én nem próbáltam, csak kivágtam belőle a komplett benzines hajtást.
Esetleg van valakinek hozzá javitasi kezikonyve vagy otlet hogy hol keressek.
Illetve keresnek hozzá elsö lokharitot mert ami rajta van elég leélt.
Aha ! Én évtizedek óta foglalkozom ilyen járgányokkal , de javítási kézikönyvvel még nem találkoztam . Ha valami konkrét kérdés merül fel igyekszünk segíteni . Az is kérdés , hogy melyik motor van benne , mert többfélével szerelték ezeket ; a leggyakoribb a Piaggio motor , ez a Vespa Pk50-esből kifejlesztett erőmű , az van az Ape 50-es járgányban . Ha a tiedben is akkor kedvező a helyzet mert ahhoz ( csak a motorhoz ) található anyag .
Az elülső lökhárító eléggé reménytelen szerintem , ha Miska bácsinak ( Apedoki ) sincs akkor meg kéne barátkozni a jelenleg rajta levővel .
Látom eléggé kiterjedt a járműtechnikai érdeklődésed . Én mostanában szándékszom megválni a Renault R-4-esemtől . A Volvo 245 D6-ot még szeretném feltámasztani csipkerózsika álmából és pár évig járkálni vele .
Ja , a középső ? Az nekem nagyon típusidegennek tűnik , sokat mernék fogadni arra , hogy azt valamelyik előző tulaj fabrikálta rá . Ránézésre -- ilyen messziről -- Kispolszkinak saccolnám .
Arról nem tudok , hogy lenne valami határidő a forgalomba helyezésre . Időnként viszünk olyan mopedautót berendszámozni ami majd 10 éve az országban van .
Viszont egyszer a vizsgabázison valami olyasmit mondtak , hogy lényegében csak az viheti vizsgára a járművet aki behozta , vagyis tkp. a külföldi papíros jármű nem adható tovább . Később meg is találtam ezt a passzust a KÖHÉM rendeletben -- most sajnos nem tudom meghivatkozni , mert a gépemen nincs Word , nem tudom megnyitni az erre vonatkozó dokumentumot .
Azonfelül a több kézen átment jármű semmilyen előnnyel nem jár , viszont tágabb teret enged valamiféle tévedésre . Senkinek nem hiányzik , hogy az éber ügyintéző észrevegye : a második magyarországi tulajdonostól a harmadiknak történő eladása során az egyik tanú nem azon a lakcímen szerepel , mit amit a szerződésre írt . Vagyis menj vissza Alsórekettyésre , keresd elő Tóth Mihály pékmestert ( ha még él ) és próbálj vele új szerződést íratni ... Brrr!
Szóval én nem bonyolítanám ez életemet különféle közbenső tulajdonosok papírjaival .