Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kard Creative Commons License 4 napja 0 2 145687

Attól, hogy az itt lévőknek van pénze még nem jelenti, hogy az ország egy gazdag ország lenne. Tessék már picit gondolkodni. Mennyi is az átlag életkora a magyar autóparknak? 16,5 év? Akkor mi a francokat várunk, nem éri meg töltőt telepíteni.

Előzmény: FRANKYE (145686)
FRANKYE Creative Commons License 4 napja -1 1 145686

:) :) :) 

Ezen a fórumon csóringerek használnak EV-t. Mesélj. :) 

Előzmény: Kard (145685)
Kard Creative Commons License 4 napja -1 2 145685

Ugyanez megy a fosszilis esetén csak nem látod. Amikor fogja és a már elégetett kipufogó gázt visszatolja még egyszer a hengerekbe, hogy még jobban elégjen, vagy amikor a generátort ellenkező irányba kapcsolja meg mellé akaszt egy kis akkumulátort és azzal fékez, vagy a turbónak meg a keveréknek a baszakodásával próbálja elintézni a minél kisebb fogyasztást, amitől kb. lepadlózva bármilyen mai modern autót az gondolkodik még fél másodpercet, tekergeti a keveréket és akkor "elindul".

 

A másik, hogy ez addig fontos ameddig hiányos az infrastruktúra. Ha lenne itthon is minden kúton több nagy teljesítményű elektromos töltő is, ahogy ez már teljesen alap Nyugat-Európában, akkor ez konkrétan senkit nem érdekelne. De ameddig ilyen csóringer országban élünk mint Magyarország addig sajnos ez van.

Előzmény: Mutual Friend (145683)
FRANKYE Creative Commons License 4 napja 0 1 145684

Te még mindig itt tartasz? 

Előzmény: Mutual Friend (145683)
Mutual Friend Creative Commons License 5 napja -3 1 145683

Azert nem gondoljátok hogy végtelen szaraodás már ez az egész felni gumi kérdés egy autó esetében?

Próbálja magyarázni pro kontra mindenki a bizonyitványt hogy miert jo vagy rossz vagy hogy kellen hasznalni hogy 2-3 kwh megtakaritást el lehessen erni, miközben egy foszilis ami fele annyiba kerül 2 perc alatt megtankol és elmegy a dolgára. Eközben meg villanyok azon szarakodnak hogy ki mögé kellene bebujni, hogy elérjenek pécstől mohácsig .. :)

Kard Creative Commons License 5 napja -1 0 145682

Van ilyen támogatás, de limitált meghatározott szabályok mentén, ami egyformán vonatkozik mindenkire. De amikor Kínában gyakorlatilag rázzák a pénzfát az elektromos autógyártók felett, annyiért adják az autóikat amennyiért akarják mert semmi köze nincs a valódi költségekhez. Nem véletlen, hogy az USA egyből kivágta a kínai elektromos autógyártókat a piacukról. EU kicsit puhább, de itt se fogják hagyni.

Előzmény: ghosty9 (145681)
ghosty9 Creative Commons License 5 napja 0 1 145681

Szerintem se kérdés, hogy a kínai ipart (ha a Párt úgy dönt) jobban támogatják államilag, de ha megnézed, az előzmény azt állította, hogy az EU-ban ilyen támogatás nincs is, hát hogy lenne már? És, talán meglepő, de az előzményre válaszoltam.

Előzmény: VéPeti (145678)
Kard Creative Commons License 5 napja 0 0 145680

A gumi is számít, meg a felni forma is. Nyisd ki az i4 konfigurátorát. Lehet kérni ugyanazt a felnit csak performance gumival vagy nem performance gumival. Szignifikáns lesz a WLTP hatótáv különbség. Ugyanígy a különböző átmérőkhöz is vannak különböző felnik és más-más WLTP hatótáv társul hozzájuk, miközben a gumi szélessége ugyanaz.

Egy küllős nyitott felni vagy egy részben vagy majdnem teljesen zárt felni más légellenállást okoz. Nem véletlen, hogy mindenki mindenféle műanyag betétekkel próbálja javítani a felniket.

Előzmény: Panzerbear (145673)
szilvatövis Creative Commons License 5 napja 0 1 145679

Németországban a gyár építési költségek 45 %-át fizeti az állam...

gugli fordításban:

 

Majdnem egy éve gördülnek le a Teslák a brandenburgi futószalagról. Az amerikai cég milliárdokat fektetett be, és 9000 új munkahelyet teremtett. Elon Musk (51) főnök azonban hiába várt a finanszírozásra – tudta meg a BZ

Bárki, aki új gyárat épít, állami támogatásban részesül. Az állam és a szövetségi kormány a költségek 45 százalékát fizeti – az iparágtól, a régiótól, a vállalat méretétől és a beruházás összegétől függően. Ezért nyújtott be a Tesla finanszírozási kérelmet 2020 novemberében. Siker nélkül.

https://www.bz-berlin.de/brandenburg/null-cent-foerdergeld-fuer-tesla-fabrik

 

 

Ez nem elég a versenyképességhez, az egészet kellene.... és persze ingyensörvirsli a százéves tapasztalattal rendelkező autógyáraknak, nehogy a tapasztalatlan kínai garázsmultik lenyomják Őket.... és persze tiltsák is be a konkurenciát!

Éljen a globalizmus.... amíg a többieknek fáj, nem nekünk...

VéPeti Creative Commons License 5 napja 0 0 145678

Kicsit azért más a szitu, hogy egy diplomácia lobbizik valamilyen gazdasági érvényesülés érdekében, vagy egy állampárt kimondja, hogy természetesen alapíthatsz céget nálunk, csak mienk a tulajdonrész 51%-a.

Előzmény: ghosty9 (145677)
ghosty9 Creative Commons License 5 napja 0 2 145677

"EU-ban nem lehet állami támogatást adni csak a társasági adó max 50%-ig és azt is csak limitált évig.

Nincs semmilyen dugdosás."

 

A két mondatod ellentmond egymásnak: pont azt kell dugdosni, ami nem passzol bele a hivatalosan megengedettbe. :-)

 

Én azért eltöprengenék azon, miért szinte csak német autói vannak a német rendőrségnek (a franciának meg szinte csak francia), gondolom, ezek adták a legolcsóbb ajánlatot. :-) Vagy hogy állami támogatásnak számít-e, mikor a német diplomácia bedobja magát a német ipar érdekében.

Előzmény: Kard (145651)
Mutual Friend Creative Commons License 5 napja 0 0 145676

... hogy legjobb a MAVIR ezt ennyire ne jelentsük ki.

 

A 15 éve tartó rezsicsökkentésből adódó pénztelenség megjátszik rajtuk is.

Előzmény: lolati (145667)
Mutual Friend Creative Commons License 5 napja 0 0 145675

Ehhez képest folymatosan cserélgetik a frafókat látva a hozzánk eljuttatott tervezett áramszünet bejelentéseket.

No de ezt valsz nem az Ev-k mindenikább a fotogalvanikus ternelők okán is.

 

Sok helyen meg hitvány álapotú fa oszlopok vannak - nálunk legalább beton - és mégszarabb állapotú kereszttartókon szigeteletlen vezetékek.

Előzmény: lolati (145663)
Panzerbear Creative Commons License 5 napja -1 0 145674

Bullshit...

Előzmény: Kard (145651)
Panzerbear Creative Commons License 5 napja -1 0 145673

Na de itt sem a gumi adja a különbséget, hanem a felni forma. Az én autómon ugyan az a 17" és 18" szélessége és átmérője is. Mitöl lenne más a fogyasztás?

Előzmény: Kard (145635)
naiv_ Creative Commons License 5 napja -2 0 145672

...s ha mégis gond adódik, milyen lyó egy PHEV-ben, finom gázadás és haladsz...

Előzmény: lolati (145663)
MZ/Y Creative Commons License 5 napja 0 0 145671

Dehogy, találtak mellé ápolót.

Előzmény: XANTIi (145670)
XANTIi Creative Commons License 5 napja 0 0 145670

Átülsz egy első generációs 24 kWó-s Nissan Leaf-be.

Előzmény: egylambos (145664)
Capt.IQ229 Creative Commons License 5 napja -2 0 145669

Jessszus, mekkoraa sötétség megint ebben a topicban.

a lambós, de még az IGE is csak pisloghat, jegyzetelnek vadul....

Előzmény: Kard (145656)
lolati Creative Commons License 5 napja 0 0 145668
lolati Creative Commons License 5 napja 0 0 145667

Mert ha jön egy vihar vagy leesik a hó... akkor mi van?

Azért van a MAVIR, hogy >> megoldja.

------

100 ezer HMKE az úgy MAX 900 000 kW >> 900 MW 
Akkor HA!!!! erősen süt a Nap.

Viszont ekkor szoktunk exportálni áramot :-)
Vagyis nem biztos ám, hogy itthon okozna érdemi gondot.

De, 
Bizonyára megrántja rendszert, lehetnek akár áramszünetek is.
Majd szépen felpörögnek a tartalékok és megoldódik a dolog.

Megj: a magyar rendszer meglepően jól áll ezen téren, egyébként. 
Az unió legjobbjai között van a MAVIR ...

Előzmény: Kard (145665)
Kard Creative Commons License 5 napja 0 1 145666

Lehet, itt is sokat tapasztalnak a gyártók. Alapvetően mindkettőben nagyon hatékony a hajtáslánc. BMW szerintem picivel jobb az ESM miatt, viszont a Tesla jóval áramvonalasabb így a kettő valahol egálra jön ki.

Új Model 3-at nem néztem, régiben (3-as és Y is) ültem tavaly, akkor el is vetettem. Alapvetően olyan jó kedvezményeket kaptam a BMW-től, hogy a Tesla kb. 10%-al lett volna olcsóbb cserébe rengeteg feature hiányzik belőle ami rettentő kényelmes és számomra elengedhetetlen.

Előzmény: a8lang (145661)
Kard Creative Commons License 5 napja 0 0 145665

"és akkor mi van, ha lekapcsolják?!" - hát rád bízom ennek a kitalálását ha délben kb. 100e hmke-t levágnak a hálózatról egyszerre az országban napsütéses időben. Úgyis olyan rettentő okos vagy :)

Előzmény: lolati (145658)
egylambos Creative Commons License 5 napja 0 0 145664

Hamarosan olyan dolgokat láthattok, amit eddig még senki sem. Olyasmi valósul meg ami meghaladja a képzelőtehetségeteket. :-)

lolati Creative Commons License 5 napja 0 1 145663

Az MVM úgy számol a középtávú terveiben,
hogy
- úgy 1,0-1,5 millió e-autóig !!!!!
- NEM kell kb. semmit sem csinálnia a trafókkal és az utcai  hálózattal 
- max néhol kell egy-egy combosabb bővítés és ennyi

Mivel a lakossági trafó körzetek zöme jelenleg és még egy ideig bőven elbírja az e-autókat.

------------

 

Amíg nem lesz az adott  trafó+vezeték körzetben minden 3.-4. háztartásban egy e-autó
Addig nem kell aggódni általában, győzi a meglévő cucc is a völgy időszakban/éjjel :-)

Bővebben...
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167639898&t=9073728

Előzmény: Mutual Friend (145659)
VéPeti Creative Commons License 5 napja 0 0 145662

lásd huawei.

Előzmény: Kard (145656)
a8lang Creative Commons License 5 napja 0 2 145661

Egy új kis akkus RWD Model 3 Highland nagyon keveset fogyaszt. Szinte hihetetlen számomra is. A régi pl 19-20-as LR meg nem túl takarékos. Tehát nagyon nem mindegy hogy milyen model3 -at említünk ha fogyasztásról van szó, meg minőségről is, mert abban is ég és föld a kettő. Az újy egy finoman működő csendes autó, a régi meg egy lőcsös szekér(ettől még jó, megbízható).

Előzmény: Kard (145638)
naiv_ Creative Commons License 5 napja 0 0 145660

Sőt.

Előzmény: bananatree (145634)
Mutual Friend Creative Commons License 5 napja 0 1 145659

Azert azt lassuk be, a villanyautózás az többszereplős dolog.

Hiába elérhető vagy elérhető lesz tömegesen a vas emberek részére ehhez itthon is az egész hálózatot izmositani kell. Jelen pillanatban az a pár autó elporoszkál rajta  de mi lesz ha elér a darabszám egy kritikus tömeget.

 

Előzmény: Kard (145652)
lolati Creative Commons License 5 napja 0 1 145658

...és akkor mi van, ha lekapcsolják?!
Éjszakai/havas üzemmód lesz, ennyi :-)

----
Némi (elme)bajt vélek felfedezni a toronyban :-(
Amikor ilyeneket olvasok valakitől.

Előzmény: Kard (145656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!