Szia! Azért egy 10 éve álo motorban lévő szimerig igen csak el van fáradva illő cserélni. Nem nagy meló és sok bosszúságot meg lehetne vele előzni. Egy friss olaj is csak jobb lenne bele. De ez csak az én véleményem.
Vettem szimeringeket is és nagyon régi benne a motorolaj is, egy nagyon keveset leengedtem. Még nem cseréltem ki szimeringeket, mert a terv az volt, hogy először beinduljon. Tudom, hogy nem egészséges kevés olajjal járatni, ezért úgy gondoltam, hogy ha beindul, az lesz a következő lépés. Jó az elgondolás? Tehát attól, hogy a szimering nem tökéletes és a motorolaj egy kicsit kevesebb benne a kelleténél, ettől még indulni kell?
Nem kell elkeseredni, az ilyen régi gépekre normális, hogy sok idő rámegy. Gyanús, hogy még csak nem is pöffen, esetleg vedd le a kipufogót is, és próbáld úgy is indítani. Láttam már olyat, hogy ceruzányi lyuk volt csak a könyökben/torokban, mert berakta korommal, egyes olajok esetén ez gyakori. De egyes rovarok is bele tudnak költözni, és ha nem átjárható a cső, akkor sosem fog beindulni a motor.
Ha szikra van, akkor még mindig kérdés, hogy a gyújtási időpont jó-e. De azért érdemes lenne egy új gyertyára benevezni.
Ha ez oké, (meg nem szív falsot valahol) akkor valószínűleg karbi. Legegyszerűbben egy jó karbival lehetne kideríteni. Nem tudsz valakitől kölcsön kérni a környéken? Merre laksz?
Még tavaly írtam, hogy van egy kb. 10 éve lerakott Simson S51N motorom, amibe belerohadt a benzin. Kipucoltam a tankot az ajánlott citromsavas módszerrel, karburátort is kitiszítottam. Mivel nem vagyok egy rutinos Simson szerelő, itt kértem mindig tanácsot meg youtube videókat néztem... Karburátort is kipucoltam, az összes lyukat kipucoltam, az alig észrevehetőket is :), végignéztem a karburátor kalibrálásos anyagokat is, benzinszint megáll a "jelzés" alatt kicsivel, gyertyát cseréltem, stb. Leszedtem a hengerfejet is, meglepetésemre nem volt hengerfejtömítés rajta, de az tuti, hogy ez így ment 10 éve.
Nagyon reméltem, hogy ma eljutok addig, hogy beindul, de nem. Mégcsak nem is olyan a hangja, mint ami indulni akar. Gyújtás részével nem foglalkoztam a gyertyacserén kívül. Gyertyán beállítottam kb. 0,45mm-re a szikraközt.
A karburátoron a tűszelep egy kicsit gyanús, nem tudom. Kicsit csalódott vagyok, mert elég sok időm elment vele és most fogalmam sincs, hogyan tovább. Lehet, hogy marad a bringázás :) Nem akarom elvinni szerelőhöz, ha nem tudom megcsinálni, marad a garázsban újabb évekig...
Jó gurulás volt szakik! A fekete öreg úr megjárta egy tartály üzemanyaggal. Gödöllő táblánál biztos ami biztos beleöntöttem az egy liter tartalékom, de anélkül is hazajött volna. 3,67-re jött ki a fogyasztása. (hétvégén folyt-köv. Irány Pécs és a Mecsek. De most a /1-el)
Józsinak a keze az új asszony miatt kicsit megvan kötve a keze 🤣🤣😁😁. Persze motorozás jobb ha hétköznap lenne akkor ő dolgozik mit itt sokan csak te és én vagyok szabadnapos. Ketten nyomhatunk egy karikát valamikor? De ezt majd megbeszéljük.
No, de most tényleg. Dőljön össze gazdátlanul? Egyébként biztosan van tulajdonosa, csak olyan kezébe került umbuldával aki nem tud rá költeni. (Az építő gazdákat anno kirakták, vagy ki tudja, de kitúrták tulajdonukból). Ha valami új elit kezébe kerül, legalább lesz esély a felújításra, arra költi a pénzét és nem Kajmán-szigeteken veri el ribancokra. Egyébként meg téglánként horják széjjel... Én nem vagyok irígy, legyen valakinek gondja rá, aztán élvezze.
Józsi: félútról visszafordulunk, oszt megin' nekiindulunk 😃 Egyébként Pásztóról Galyára fönek, onnan Mátraháza lenek, megint föl, megint le. Gugli szerint ennyi.
Feri: tudom, hogy nincsenek törökök, már 50 éve se voltak, mikor utolján ott jártam. Gondoltam megnézem, hátha ...
Gyanús h. van ilyen alkalomra kigyúrt alkalmazás mert pillanatokon belül szórja leginkább indukolatlanul vagy ki tudja mi akasztott küllőt neki..Más érzékenyebb témákban gyakoribb a ténykedése.