Természetesen mindegyik biztosítás tartalmaz egy viszonylag magas összegű élet, és balesetbiztosítást (ez megegyező összeg egy átlagos életbiztosítás, vagy balesetbiztosítás összegével, hasonló összegű befizetésekkel, rengeteget váltottunk át)
"Node. Mi történik, ha az ügyfélnek szepont a magas életbiztosítási védelem? Mi van, ha balesetbiztosításra vagy lakásbiztosjtásra van szüksége? Elküldöd máshová?"
Természetesen mindegyik biztosítás tartalmaz egy viszonylag magas összegű élet, és balesetbiztosítást (ez megegyező összeg egy átlagos életbiztosítás, vagy balesetbiztosítás összegével, hasonló összegű befizetésekkel, rengeteget váltottunk át), de ha ez az ügyfélnek nem elegendő hozzá lehet rendelni egy magasabb összegű védelmet is, ami nem jár plussz költséggel, a várható hozamból kerül majdan levonásra, az első (vagy a többinél, és a hozam néhány %-a) részkifizetés igénybevételénél. Lakásbiztosítással nem foglalkozom de választható opció az is, ahogy sok minden más is. Ez lehet társaságonként eltérő.
Beleolvastam az első néhány hozzászólásodba. A kulcsmondatok az ügyféligény és a széleskörű termék- és piacismeret témái köré összpontosultak. Ehhez képest mostanra oda lyukadtunk ki, hogy te tulajdonképpen befektetéssel kombinált életbiztosításokkal, ezekkel kombinált hitelekkel és kiegészítő termékekkel (hagyományos anniutásos hitelekkel, bankszámlákkal) foglalkozol.
Oké, ezzel nem is lenne baj egészen addig, ameddig el nem jutnánk oda, hogy az ügyfélnek mire van szüksége. 14-16 termékből az általad leírtakat meg lehet valósítani (nincs is sok értelme még többet kínálaton tartani). Node. Mi történik, ha az ügyfélnek szepont a magas életbiztosítási védelem? Mi van, ha balesetbiztosításra vagy lakásbiztosjtásra van szüksége? Elküldöd máshová?
Befektetésalapú életbiztosításokkal kombinált hitelekkel (IS) foglalkozom, nem pedig egyébbel, tehát nem lakás, autó, baleset, stb. A fő tevékenység maga a hitel, de ez mellett még számos egyéb, mind például folyószámlák, megtakarítások, egyéb hitelek. Maximálisan tisztában vagyok a jogállásommal, illetve hogy bizonyos végzettséghez, illetve pszáf regisztrációhoz kötött. Egyszerűen nem foglalkozom más típusú biztosítással. Nem tudom hogy itt hol merül fel kommunikációs probléma?
Hát ezt inkább így most hagyjuk. Ha a saját jogállásoddal sem vagy tisztában, szerintem felesleges a további kommunikáció.
(Gy. k.: Magyarországon a biztosítási termékek, így többek között a befektetéssel kombinált életbiztosítások értékesítése regisztrációhoz és bizonyos végzettséghez kötött. A "befektetés alapú életbiztosítás" nevében is benne van, hogy életbiztosítás.)
Természetesen ez belső információ volt, amit az abban felsoroltak szerint a termékkibocsátó biztosítótársaságok állítottak össze. Az adatok természetesen ezért nem nyilvánosak, aki tudja hol nézhet utána annak ez nem jelent problémát. Az orvos sem mondja azt a betegének hogy azért ezt a gyógyszert ajánlom, vagy írom fel mert ezért több jutalékot kapok. Amúgy az egyik csőd szélén álló közvetítő cég állt a legrosszabbul, az információ számszerűsítve úgy néz ki hogy minden általuk értékesített termék és a más cégek által kiközvetített hasonló termékek, milyen arányban lettek felmondva. Ezen volt feltüntetve hivatkozásként amit ugye írtam is, hogy az információk a termékkibocsátóktól származnak. De arról hogy hasonló befektetés alapú rendszeres havidíjas biztosítások milyen arányban lettek felmondva, arról a korábban említett hivatalok vezetnek statisztikát. Én kombihitelekkel, és befektetésalapú életbiztosításokkal foglalkozom, emellett még folyószámla stb. ebből is van több féle, így jön össze a 12-13 ajánlat. Sima életbiztosításokkal nem foglalkozom , nem vagyok biztosítási ügynök.
Egy hír kezdetnek: a GVH, a PSZÁF és a KSH sem vezet nyilvántartást nemhogy közvetítő cégre lebontva, de még csak biztosítótársaságonként sem. Nyilvánosat legalábbis biztosan nem. A MABISZ talán bekért ilyen adatokat, viszont az ugye eleve önkéntes alapon működik. És mivel a visszaírási arányok nagyon komoly üzleti titkok, amelyeket "csak úgy" egyetlen biztosító, pláne egyetlen közvetítő cég sem fog a piac orrára kötni, nem valószínű, hogy bárki is kiadott volna ilyen adatokat.
Visszatérve a számokhoz.
Igen, így gondoltam. Tegyük fel, hogy egyféle pénzügyi termékből legalább 3 biztosító termékét tudod kínálni. Ez lehet/legyen: -- tartamos UL* -- whole-life UL* -- tartamos vegyes -- whole-life vegyes -- tartamos kockázati* -- egészségbiztosítás* -- balesetbiztosítás* -- egyszeri díjas tartamos UL* -- egyszeri díjas whole-life UL* (Csillaggal jelöltem azt, amiből én már értékesítettem.) Namost ez ugye 9 féle termék. Ebből kell legalább 3-3 a törvényi előírás szerint, ami ugye 27 termék. Bár szükség lehet rá, lőjjük ki ezek közül a vegyeseket (bár én nagyon extrém esetben elfogadhatónak találom még ezeket is), lőjjük ki pazola nagy sajnálkozására az egyszeri díjas whole-life UL-t. Akkor marad 6 termékcsoport, az összesen 18 termék. Plusz a maradék: utasbiztosítás, bankszámla, hitelek, lakásbiztosítás, kötelező, casco stb. Na, innentől mondom én azt, hogy független valaki. 16-17 termék összesen azért elég szűk paletta, mégha fel is tesszük, hogy kizárólag a fenti kiemelt listából vannak rajta termékek, és a kiegészítő rövid felsorolásból (maradék) semmi.
Másrészt: te ugye biztosításközvetítő vagy, vagyis nagyjából értened kell a biztosításhoz. Miért is "zúdítasz rá" akár csak háromféle ajánlatot az ügyfélre, hogy "járjon utána"? Ez kb. olyan lenne, mintha a háziorvos azt mondaná, hogy valszeg magának ez, ez vagy ez a baja, és erre ebből a hatféle gyógyszerből valamelyik jó lehet, vagy akár az összes, de ezt már derítse ki maga.
Ez így nekem nagyon meredek.
Az, hogy az ügyfél elvárásainak, igényeinek megfelelően választasz neki terméket, vagy ajánlasz fel megoldási lehetőségeket ugyanakkor teljesen korrekt.
Értem. Oké. Mire szerettél volna kilyukadni? Nagyon szívesen meghalgatlak. Valóban kíváncsi lennék hogy hány pénzügyi szolgáltató termékére tudod leszűkíteni, az ajánlatodat. Mint említettem, én független vagyok, de ha te ezekből tíz ajánlatra leszűkíted, akkor ki is a független? Ja és akkor te se rizsázzál, hogy különböző szempontokon múlik kinek mit ajánlanál, mégha ez is a valóság. Szerinted rizsa.
Oké. Te nyagyjából ennyi adatból hány ajánlatot tudnál összeállítani? Ha pedig kicsit kockáztatni szeretnéd a pénzed, azzal kifejezetten én nem foglalkozom, de tudok ajánlani valakit aki összerakja neked. Persze nyilván csak tesztelni akartál hogy te vagy a Dr. biztosítási szakértő, én meg csak egy agymosott pitiáner MBIsetaggyálel.
Félelmetes szervezet,kegyetlen emberek gyülekezete,akik a munkatársaikat zsarolják.Ez egy pü.tanácsadó szervezett,aki dominikai érdekeltségekbe toboroz 1000 dollálért munkatársakat,vezetők osztrák férfiak,akik nővadászatra használják a szervezetet,szétszakitják a családot,állandóan hétvégi 2 !!!! napos "továbbképzés"van,ahol éjjel 1-ig isznak----külföldi kirádulásra viszik a nőket,miért???Találd ki,itt kötelező az állandó ivás,bulizás.Hettyen-pitty játékot játszanak az un. továbbképzéseken/KISZ.lapokból vette Hofi ezt a kabaréjelenetet/.
Akit bővebben érdekel irjon,tudok részleteket,pl.török,kubai,miami,afrikai utazásaikról,sőt többet is.........
Nincs semmim, adokedvezmenyt igenybe tudom venni, 2M bh/br kell dijatvallalassal, kockazatos befektetes is erdekel. 10 evig biztos nem kell a penzem, havi 10-15k-m van ra, illetve evente ketszer 100-150e jutalom/premium. Gyerek 3 eves, egyke. Lakascelunk nincs.
Értem. Tehát akkor 6-7 cég egyenként 14-féle termékét kellene bemutatnom? Így világos. Szorozd össze. Ezt ki csinálná így? az a korrekt ha kb 80 ajánlatot zúdítok rá az ügyfélre? Én bemutatom kb 6-7 féle cég összesen 14-féle ajánlatát, ami így is össze van nagyjából válogatva, az ügyfél igényeinek megfelelően. Mint említettem, nem kell választ adni, nincs kötelezettség, járjon utána, én csak támpontot kapok az ügyféltől, milyen igényeket és elvárásokat támaszt, én pedig támpontot adok merre induljon el. Én sem mondom hogy a feleséged megcsal, a fiad vagy lányod, már kipróbálta a könnyűdrogokat, és a szexet, hogy vered a feleséged, hogy zugivó, alkoholista vagy, és azt sem hogy megtéveszted az embereket. És bizony ezeket amit itt felsoroltam emberek követik el nap mint nap. Én sem általánosítok, ezt nem is várom el. Nyilván vannak a szakmában gerinctelen férgek akik nem azt veszik figyelembe hogy mindenki csak akkor jár jól ha az ügyfél is, hanem lekaszabolják az embereket, bődületes nagy baromságba sodorják őket, minden felelősség tudat nélkül azért hogy minél több lóvét zsebeljenek be tőlük. Ha az ügyfél elégedett velem, megbízik bennem, rám bízza a pénzügyeit, tőlem kér tanácsot, készséggel a rendelkezésére is állok, bármikor. Akkor ha meg van velem-velünk elégedve biztos hogy minden esetbe kikéri a tanácsomat, de én mindig elmondom hogy kérdezzen meg mást is, járja körül a témát, egy befektetés, egy hitel, egy életbiztosítás, nem kis felelősséggel, körültekintéssel jár, meg kell gondolni mielőtt belevág az ember. Én ajánlatot tudok tenni, nem biztos hogy nincs az enyémnél jobb, de az esetek 70-80%-ában vissza is hívnak hogy nekik ez így megfelel. Biztos ami biztos átbeszélem velük még egyszer hogy minden kérdésükre megkapták-e a választ, az ő szempontjukból ez a legelőnyösebb-e, és akkor van szerződés.
Kétféleképp érthetem. 6--7 darab cég összesen 14 féle terméke, vagy mind a hat-hét cégtől 14-14 termék? Mert ez utóbbi nagyon korrekt, a második meg aggasztóan kevés.
Általában 6-7cég 14-féle ajánlata. De ez attól is függ, mit és hogyan szeretne az ügyfél. Mi eligazodni segítünk ezek között, kötelezettség, és fizettség nélkül.
Szia! Természetesen mint említettem én arra vagyok kíváncsi hogy az ügyfélnek mire van szüksége, semmi többre. Szerintem korrekt dolog ha valaki szembesíti az élet néhány előrelátható problémájával, amire nagyon senki nem gondol előre, és mindenki mérlegelje maga, hogy cselekszik. Nekem az már hatalmas siker, ha látom hogy az ügyfél eddig nem is gondolkodott ezeken a "bajokon", és ha nem is minket választ, de legalább szembesül, oldja majd meg. Kb.12 féle megoldást tudunk kínálni, és eddig mindig jutott az ügyfél kórházi kezelésére is aki "nem vett tőlem semmit". Kivéve ha nem lőttem azonnal agyon, vagy nem gyújtottam rá a házat.
Ez részben jó dolog, részben meg nem. Egy példával szemléltetem.
Ha orvosként tudod, hogy egy beteged életét megmentené, de legalábbis drasztikusan hosszabbá és jobbá tenné, ha kis kényelmetlenség árán megváltoztatná az életmódját, így például leszokna a dohányzásról, sportolna és egészségesebben táplálkozna, akkor javasolnád neki? Sőt, megragadnál minden eszközt arra, hogy rávedd ezekre a változásokra?
És akkor térjünk vissza a példából a szakmánkba: vajon hány ügyfele tudja, hogy milyen nyugdíjra számíthat? Hány ügyfeled tudja, hogy a gyermeke felsőfokú iskoláztatása a legkevésbé sem lesz ingyenes (sőt, egy valamirevaló jobb egyetem végigjárására egy lakás árát kell majd előteremtenie)?
Ha minden ügyfeled megkapta a korrekt tájékoztatást ezekről az el nem kerülhető jövőbeli eseményekről, és ők e tájékoztatás alapján is úgy döntöttek, hogy nem vesznek tőled semmit, valóban korrektül jársz el és jogosan lehet nyugodt az álmod.
Köszönöm az elismerésed. Tőlem általában megkérdezik az ügyfeleim, attól függetlenül hogy mennyire voltak a piacon szereplő többi cég ajánlatairól tájékoztatva, hogy hogy lehet az hogy eddig csak én nem akartam nekik eladni valamit? Erre mindig azt mondom hogy csak ön tudja hogy önnek mire van szüksége, én nem. Én csak a megvalósításában tudok segíteni. (na ez marketing szagú volt, de ez a valóság) Elég kényelmetlen is lenne egy fordított szituáció, ha én tudnám hogy az ügyfélnek mire van szüksége, ő meg nem. Ez a beetetés lenne. Néhány cég viszont így dolgozik.
Ha ez valóban így lenne, nem lenne gond. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezek az elvek a gyakorlatba néhány esetben máshogy kerülnek át. Ez sajnos a rendszer velejárója. Tudomásul kell venni, és természetesen tenni is kell az ellen, hogy minden hasonló rendszerben vannak gyenge láncszemek. Hol több, hol kevesebb. Kategorikusan kijelenteni azt, hogy "márpedig nálunk nincs" meglehetősen gyenge lábakon álló állítás. Az már viszont igen dícséretes dolog, hogy te így dolgozol. Ehhez sok kitartást és még több sikert kívánok!
Háromból egy kérdésre választ kaptam, kettő még nyitva van, erre gondoltam.
Másfelől meg marketingdumát itt és máshol is már annyit hallottunk, hogy a fülünkön jön ki. Bízom benne, hogy te is belátod, ez még önmagában semmit nem ér, ha a rendszer nem koherens, vagyis vannak olyan elemei, amelyek nem az elmondottak szerint működnek (márpedig vannak, és ez alól sajnos egyetlen közvetítő hálózat sem kivétel).
Négyből egy. A korrekt tájékoztatáshoz még hozzáfűznék annyit, hogy nyilván vannak sza.házi emberek minden cégnél, de nálunk nem az az elsődleges hogy egy valamit eladjunk, és utána sza.ba hagyjuk az ügyfelet. Mert akkor nyilván elégedetlen lenne. Más cégekkel ellentétben mi teljeskörű, és folyamatos tanácsadással látjuk el az ügyfelet, hogyan, hol, min tud spórolni minőség, és komfortérzet romlás nélkül. Ehhez elengedhetetlen a szaktudás, és a felkészültség. Tehát a fórumba írogatók állításai ezért alaptalanok, és még csak megközelítőleg sem tükrözik a valóságot.