Azt hiszem ebben a hozzászólásban minden benne volt a lényegről. Nem tudom ha a T-Online fórumra beírná valaki hányan és mennyi idő alatt tépnék szét. :-)
Az ügyfélszolisok meg szívnak, szívnak, túlóráznak és nem ünnepelnek, szabijukat kiadják és takarítónői a fizetésük:(((((((((((( Éljen a Westel, áldott Karácsonyt:)))))
Írod, " T-Com - függetlenül attól, hogy nagyon sok embert tesznek utcára - még mindig a legjobb szakmai csapatnak a birtokosa"..."még mindiga legnagyobb tudábázist és nívót képviselő szolgáltató hazánkban".
Elég szomorú, hogy ilyen lent van a a legjobb színvonal. A drága szervezetnek, nevezzük bárminek, először is nincs önálló stratégiája. Ami kialakul, az a DT parancsok, a belső szervezeti harcok, a piszkos kis egyéni érdekek eredője.
Mocskos belharcok dúlnak, melyik szervezet a jobb, egyik lenézi a másikat, a másik az egyiket. A meglevő szakmai tudás lehet akár egész jó is, azonban emberi ellentétek (amelyek szervezeti ellentétekben mutatkoznak meg) miatt a tudás jó része önigazolásra megy el. Nyíltan senki, csak a hülye mondja ki, hogy nekem XZ-al van bajom, nekem unszimpatikus. Hiszen az személyi ellentét. Ámde, ha ezt szakmai síkra terelem, illetve a szervezetét mondom hülyének, az már más. Manapság meg a túlélés eszköze is, mikor elbocsátások vannak (a hülye osztály nem csinál semmit, én egyedül meg tudnám csinálni a munkáját).
Nincs objektív szakmai fórum, amely ne a saját érdekei szerint véleményezne. Az érdekeltségi rendszer igen rossz hatékonysággal működik. Hangzatos a csapatmunka, meg a csapatépítés, de amikor mögötte inkább a kikészítés, az önigazolás van. Az ISO minősítés is nagyon jó marketingfogás, sokan be is dőlnek, pedig a sz*rt is lehet standard minőséggé tenni.
Valóban sok jó műszaki szakember van, azonban közülük néhányan egyrészt csapnivalóan szakbarbárok, csőlátásúak, másrészt úristennek képzelik magukat Bár kevesen vannak, ámde annál nagyobb hanggal, és persze ők viszik a csordát.
A vezető kiválasztási rendszer az idegenlégióban talán megfelene. Csapnivalóan rossz vezetők is vannak. Nem hozok szándékosan példákat. De itt kivételt teszek. Az egyik fontos szakmai vezető, volt oszlopos munkásőrségi vezető, stb. részlege megszűnt, átalakult. Részére az új osztályát átmenetileg több szinttel felminősítették nyugdíjbamenetele előtt. Miután horribilisan magas nyugdíját megkapta, most a HIF-nél tanácsadóként egészíti azt ki. A példakép megvan, akinek van gyomra hozzá.
Ami ebből következik, hogy a szóbanforgó szervezet sem jobb a másiknál, nincsenek jobb szakemberek, és nincsenek jobb emberek ott sem. Van jó marketingje, amivel a balfogásokat is jól kommunikálja, ügyesen fordítja pénzügyi, gazdasági, stb. befolyását arra, hogy zsíros üzleteket kapjon és monopolhelyzetét minél több területen, minél tovább megtartsa. Ez van. Lehet tevékenykedni, hogy más legyen, lehet nem tudomást venni róla, lehet bagatelizálni. Talán nem mondtam ismeretlen dolgokat.
Szvsz a hívászámok (és irányok) csoportosítása a korábbi tételes és egyedenként is eltérő díjazási rendszert egyszerűsíti (vélhetően az új MARIO - referencia összekapcsolási ajánlat - díj-szerkezete és tartalma, valamint az ezekből levezetett díjmódosítások (egységesítés?!) miatt).
A hivatkozott ÁSZF VI. fejezetben (Díjak) mindenütt kiváltották a korábbi pl. "Magyar Telekom-Monortel" vagy "Magyar Telekom-Invitel" sorokat az új "kategóriákra", és az alábbi *-os megjegyzésekkel írják azokat le (kiemelések, megjegyzések és az átszerkesztés tőlem):
* Minden, az Egyéb szolgáltató 1, illetve az Egyéb szolgáltató 2. kategóriába nem tartozó hívás díjazása megegyezik a Magyar Telekom hívás díjazásával.
** Egyéb szolgáltató 1: az - Invitel, - Monortel, - Hungarotel - Emitel hálózatába,
valamint a - Pantel Magyar Telekom egyetemes szolgáltatási területén kívüli hálózatába
irányuló hívások.
*** Egyéb szolgáltató 2:
- a GTS hálózatába irányuló hívások (!)
Ahogy kiveszem, a DÍJAZÁSON kívül értelmezési vagy kedvezményekre (XL/XXL, illetve Favorit és Favorit Plusz) vonatkozó joghatása nem lehet a változásak (legalábbis ép ésszel nem! ;-DDD).
A "helyi/helyközi I."-be belezsúfolt új kategóriákat nem szabad másként értelmezni, mint amelyeket a korábban az NHH cím- és számgazdálkodásának a keresőjével kapcsolatos iránymutatásaimban is megjegyeztem: ezek lehetnek (!) olyan betelepült irányok, melyekre a szerződéses feltételek másik megfogalmazása alapján jár a kedvezmény időben akkor, amikor a MT számokra is jár. (Nem Invitel betelepült számok ti.)
Ugyanakkor LEHETNEK olyan NEM (a szó T-Com által rosszul hazsnált értelmében) betelepült (helyinek vagy hk I-nek látszó) számok, melyek pl. nem minősülnek helyi vagy hk. I iránynak, de ekkor természetesen nem is az a táblázat
vonatkozik rájuk ;-D
A 21-es körzet megvalósítása pedig még nincs veszve, de az SZABÁLYOZÁSI JOGI kérdés, így a MT nem igazán tehet arról, ha nem tud még ebből ÁSZF módosítást kihozni. 15 nappal korábban még elég lesz az is ;-)
(valami megzavarta a PDF-ből idemásolt szövegben - sorry)
Szvsz a hívászámok (és irányok) csoportosítása a korábbi tételes és egyedenként is eltérő díjazási rendszert egyszerűsíti (vélhetően az új MARIO - referencia összekapcsolási ajánlat - díj-szerkezete és tartalma, valamint az ezekből levezetett díjmódosítások (egységesítés?!) miatt).
A hivatkozott ÁSZF VI. fejezetben (Díjak) mindenütt kiváltották a korábbi pl. "Magyar Telekom-Monortel" vagy "Magyar Telekom-Invitel" sorokat az új "kategóriákra", és az alábbi *-os megjegyzésekkel írják azokat le (kiemelések, megjegyzések és az átszerkesztés tőlem):
* Minden, az Egyéb szolgáltató 1, illetve az Egyéb szolgáltató 2. kategóriába nem
tartozó hívás díjazása megegyezik a Magyar Telekom hívás díjazásával.
Szvsz a hívászámok (és irányok) csoportosítása a korábbi tételes és egyedenként is eltérő díjazási rendszert egyszerűsíti (vélhetően az új MARIO - referencia összekapcsolási ajánlat - díj-szerkezete és tartalma, valamint az ezekből levezetett díjmódosítások (egységesítés?!) miatt).
A hivatkozott ÁSZF VI. fejezetben (Díjak) mindenütt kiváltották a korábbi pl. "Magyar Telekom-Monortel" vagy "Magyar Telekom-Invitel" sorokat az új "kategóriákra", és az alábbi *-os megjegyzésekkel írják azokat le (kiemelések, megjegyzések és az átszerkesztés tőlem):
* Minden, az Egyéb szolgáltató 1, illetve az Egyéb szolgáltató 2. kategóriába nem
tartozó hívás díjazása megegyezik a Magyar Telekom hívás díjazásával.
Most csak igen röviden (lévén egyrészt Halottak napja illetve Mindenszentek, másrészt szépen süt a nap ;-) ):
A megosztást nem lehet kierőszakolni: jelenleg NINCS olyan poiaci erő, mely (eséllyel és tőkével) belépne a DSL piacra úgy, ahogy azt Te írtad, Endre!
Sajnos!
De van ez ügyben egy érdekes fejlemény: mivel meg (azaz inkább szemléletileg szét) kellett osztani az "végződtetési" és a "trönk-szegmens" piacot a JPE döntésekhez, a T-Com (azaz helyesebben a Magyar Telekom!) KIKERÜLT a JPE körből a trönk-szegmens területén, mivel ott an az MVM/MAVIRT, a MOL és a többi halom cég akiknek országos optikai/vegyes tranzit (adat)átviteli hálózata van, mellye tehát az összekapcsolási piac és (közvetve) az adatátviteli piac is sokkal nyíltabbá válik (azaz inkább sokkal egyértelműbben került meghatározásra a nyíltság és a sokszereplősség...).
Ilyen helyzetben IGAZÁN nem érthető első körben, hogy miért nincs ANNYI alternatív DSL szolgáltató, mint ahány alternatív (akár ténylegesen betelepülő, azaz hurokátvevő) beszédcélú szolgáltató!
A dologban ott a nagy bibi (szerintem), hogy a DSL szolgálatnak nem elég CSAK a DSLAM dobozokat lerakni és összekábelezni (ATM és előfizetői oldal), hanem a megfelelő országos (!) menedzselést is hatékonyan (társzolgáltatók, ISP-k!) úgy kell megoldani, hogy a kötelező (és a piac által diktált) célértékeket mindenkor tartani lehessen (legalábbis a végpontok és a hálózati topológia nagy %-ában).
Így teht azoka cégek, melyek most (jellemzően) közvetítőválasztással tőkésítik (!) magukat, jelenleg vélhetően még sem szakmailag, sem emberi erőforrásaikat tekintve (sem pedig tőkéjüket és a megtérülési mutatóikat az új területen jósolva) nem képesek hatékonyan vagy egyáltalán itt labdába rúgni.
Ha pedig ezt a "természetes monopóliumát" a MT-nak bárki szemétségként éli meg, zzal lellkiekben egyet tudok érteni, de sem szakmailag, sem közgazdaságilag nem lehet objektíven igaza.
Mint már sokadszo rírtam le, megítélésem szerint (mostantól) bő 1,5-2 év míg látható piacélénkülés után megfelelően alacsony (komfortos) havi és szolgáltatási díjak mutatkoznak meg, elsőként vélhetően a vezetékes beszédcélú szolgálatok, majd vagy párhuzamosan a DSL (vagy időközben bejövő újabb) technikai megoldásokon alapuló, de az efi hálózaton létrehozott szélessávú adatpiacon is.
Azaz:
2007-re
- jelentősen csökkenő vagy beolvadó (lásd Favorit..) alapdíjak,
- jelentőesn mérséklődő csúcsidejúű percdíjak
- esetleg összeolvadó csúcsidő és kedvezményes időszakok !
- átalánydíjas havi 30/31-szer 24 órás beszélgetési lehetőségek országosan,
- esetleg (lásd Straub-nyilatkozat!) az adatátvitel és a bezsédátvitel összeolvadása számlázás (és árazás) technikailag is
- országos számhordozhatóság (emiatt is esetleg a számozászási rendszer alapvető megváltoztatása?! Igaz ezt 2007 utánra inkább) és/vagy egységes hatósági maximált-árak az ország egész területén,
- a mobilirányok elérhetőségeének drasztikus árcsökkenése!
- a mobil percdíjak konvergenciája a vezetékesekével, estelegesen az értéknövelt területek "leválasztása által" is (lásd: a Vodafone mostani kezdeményezése valós (!!!) piaci helyzetbe átemelve)
- a kapcsolási díj megszűnése (részemről ezt már 2006-ra várom...)
Persze HA egy újabb (és ez most nem kampány!) "konzervatív" politika kézi irányítást kezd majd megint 2006-tól, és elszaboálja a hatósági munkát (!!!), valamint a belső piacban reméli a kánaánt (vagy főképp visszaálamosít, akármilyen forméban tegye is..), akkor megkérdőjeleződik, hogy LESZ-E olyan működő/beruházó tőke, mely ilyen ingovány (össznemzeti) piacra és KIS piacra be fogja tenni alábát.
Nem véletlenül tartunk amúgy MA itt: ha a Matáv-ot 2001-ben engedték volna "megerőszakolni" a liberalizációt, amikor még VOLT beruházó kedv a dotcom lufiba, most nem kellene azon meditálni, hogy miért is nem akar a kutya sem DSL "párhuzamos" szolgáltató lenni bő egy éve!
A T-Com - függetlenül attól, hogy nagyon sok embert tesznek utcára - még mindig a legjobb szakmai csapatnak a "birtokosa", és jelentős visszalépésekre kényszerül (példáéul megszűnt az amúgy értelmetlen és csak a Budapest-CCIS által kiszolgált éjjeli és hétvégi/ünnepnapi "emberes" telefonos ügyfélszolgálat!), még mindiga legnagyobb tudábázist és nívót képviselő szolgáltató hazánkban.
Ahelyett - és EZÉRT védem őket helyenként elfogultnak látszódhatóan! - tehát, hogy felesleges vádaskodást folytatunk ellene, mindenben (kriticizmusal is!) segíteni kell a helyes úton maradásban --- de nem lehet, nem szabad elvárni olyan piacellenes magatartást, mely MOST jó lehet sokaknak (de persze nem mindenkinek!), ellenben 1-2 év múlva komoly an visszaüthet.
A DSL szerződésekkel kapcsolatban egyelőre én sem nyilatkoznék, mibel nincs objektív információm.
Annyit tudok felmutatni, hogy nekem (GTS-Datanet, de ugye T-Com DSL) mint hűséges efinek nagyon kellemes gesztust tettek (12 hónapos hűsg, 11 hónapot fizetsz á 9.350,- Ft!), és nem hinném, hogy ILYEN akciók a korábban hűségekesnek a T-Online esetében nem lesznek, mert az azonnali piacvesztést okozna --- az más krédés, hogy a GST-nél is ÉN mentem előre, és gyorsabb voltam a jogászaiknál is, azaz lehet, hogy "dedikált árajánlat kérésével" megkeresve a T-Onlione-t mindenki kap egy amúgy (egyszer majd) publikus de "zártküörű" akciós lehetőséget, ami esetleg az újbekötésű akcióknál is jobb vagy azzal egyenértékű!
Változatlanul fenntartom, hogy - a társzolgáltatói szerződések közvetet ismerete alapján - a berendezések és/vagy leszerelések íjait a T-Com ténylegesen elengedte az adott akciiknál (!), és mivel a listaárakhoz képest (de az országos árak csökkenése szerint is) alacsonyabb havidíjak nem indokolják azt a "kényszerkézetet", hogy ez beépült volna a hűségidőszakba...
Inkább azt igazolja, hogy az alkalmazott díjtételek feltúrbózottak, hogy legyen miből engedni, hiszen megfelelő áralakítás nélkül csak úgy tudnának PR-t alakítani, mint az egyszeri zöldséges: felírja a mindenkori árat majd felette áthúzva egy magasabbat: ez a kedvezményesség látszata lenne. Itt nem ez látszik: ugye?!
Rainman ! A Tegnap-Com elnevezés szimbolikus, nem sértő. Jelzi, hogy a cég, amennyiben nem változik meg valóban, összetöpörödik, a múlt ködébe vész. A tegnap vállalata. Hiába változtat nevet, hiába dob ki az ablakon súlyos pénzeket, ha egyébként csak szavakban lesz más (mert az aztán nagy hanggal).
A "rátelepült" szolgáltatás értéknövelt szolgáltatás, híába képes azt eleve a Tegnap-Com alapban nyújtani. A lényeg a verseny lenne, meg az, hogy legyen választási lehetőség, érdekes módon ezek után legtöbbször az árak is csökkennek. Mivel az emberek (fogyasztók) illetve a helyzetük különböző, egyiknek ez jobb, a másiknak meg a másik megoldás.
Sajnos a Tegnap-Com esetén mind cégen kívülről, mind belülről egyre több panaszt hallok. Ez a cég ügyfeleinek sem jó. A hatalmas extraprofit beépült a részvényekbe, ezt mindenáron tartani kell, addig kell facsarni, amíg megy (lassan minden csak fejős tehén lesz, pedig normálisan a teljes életciklusnak jelen kéne lennie - bociknak is kéne lenni, de a fejős tehént is kell etetni még). Ez most a stratégia Tegnap-Com-nál, érsd: a legnagyobb probléma a vállalt vezetésével van (hogy ez mennyire hárítható DT-re, azt nehéz megítélni).
Nem minősítem és itt nem is fogom a többi szolgáltatót.
De a világ megy tovább, előbb, vagy utóbb majd más átveszi a szerepet. Lehet, hogy a hagyományos távközlési vállalat a jövőben nem fog tudni megélni.
Talán Google az új világ. Aztán ha az is monopóliumokat akar, az ellen is felszólalunk a Google fórumban. Jegenyefák nem nőnek az égig, sőt időnként ki is pusztulnak.
Ami a megosztást illeti, létezik a szolgalmi jog intézménye. Valami hasonló szóbajöhetne itt is. Nem vagyok jogász, ezért mondom a hasonlót. Egyébként az lenne a lényeg, hogy megoldást kellene találni, ebben szinte garantálható, hogy a monopolszolgáltatónak egyik sem lesz jó, de ami most van az meg nekünk fogyasztóknak nem jó.
Köszi az üdvözletet. Nem az lenne a cél, hogy egymást szidjuk.
Wendor! csak halkan jegyzem meg: az a tegnap-com naggyon nyögvenyelős, szerintem neked is jobban feküdne a valós neve, netán a régi.
Szolgáltatóbeengedés és számhordozásos szolgáltatóváltás ügyben azt hiszem éppenhogy a T-com az alapvetően szenvedő fél, miszerint a számhordozásos váltás pl UPC felé napi gyakorlkat (persze az más kérdés, hogy az aktuális "lenyúlt" szlogenjük, miszerint az igazán 0 forintos beszélgetésekhez UPC telefon kell, (lenyúlt, mert az "igazán fontos beszélgetésekhez szlogen" igenis Matáv díjnyertes szlogen volt, úgy látszik az UPC-nek többre nem tellett,) szóval miután elkötelezték magukat, azután szembesülnek azzal a ténnyel, hogy a nulla forint nem úgy van ám, mint amiről a nagybötű szól.... De mondom: napi gyakorlat, szóval nincs odagördített akadály!
Mintahogyan nincs akadály pl. a tele2 elött, nincs akadály a disconunfhone, az ez-fone, és hasonlók elött. meg a fenetuggya miféle pre-paid és post-paid ilyen-olyan, netán kártyás megoldások előtt sem. És nincs akadály a neo és a skype előtt sem. De mindezek csakcsupán rátelepülnének egy meglévő infrastruktúrára, érdemi többletet nem hoznak!
Az, hogy bárki DSLAM-ot telepítsen bárhova, azt hiszem a törvény biztosítja, A fene sem érti miért nem teszik! persze ócsóbb síránkozni, mint beruházni a bizonytalanért.... Mondom: beruházni!!!! Na az legyen csak a T-com dolga, a többiek csak síránkoznak, hogy a beruházással megteremtett lehetőséget nyereséggel akarja a beruházó továbbértékesíteni.... Hogy ők maguk letennének valamit? Inkább kibuliznak egy cikket pl egy függetlennek nevezett - nem feltétlenül az, csak magukat nevezik annak, legalábbus a legutóbbi alapján- akármilyen honlapon.
Kösz az infókat (LinkSys), és való igaz, hogy az IP-vel kell majd foglalkozni, én azonban jelenleg inkább (büntető és gazdsaági polgári) joggal és szolgáltatási joggal foglalkozom "outsider"-ként, úgyhogy az IP mélységeibe vélhetően nem fogok elmélyedni (sajnos?), bár soha sem mondom, hogy soha ;-)
A hurok-átengedés és megosztás kérdése azért szvsz nem keverhető olyan egyszerűen: míg az átengedést (joggal) a RUO-kban kötelezően lehetővé kel tenni - ekkor azonban a helyi hurok havi díját ugyanúgy állni kell, akárminek is hívja az Eht és a RUO ;-D -, a megosztás esetében viszont valódi piaci érdekellentét áll fent, függetlenül attól, ki a helyi efi hálózat tulajdonosa: a kieső jövedelmeket (lásd a helyi forgalom kieséért fizetendő mostani díjak) költséghatékony szintű számítási modell alapján - azaz nem légből kapottan - meg kell téríteni, hiszen a saját tulajdonán (vezeték) kénytelen beengedni adatátviteles szolgáltatót.
Ez olyan, mintha a zöldségest saját boltjában arra kötelezné a mindenkori szabályozás, hogy ingyen és bérmentve beengedjen valaki(ke)t mondjuk cseresznyét árulni , de a többi terméket és a helyiség fenntartását neki kell árusítani, illetve fedezni.
Erre természetesen senki sem kötelezhető - ilyen alapon a T-Com is betelepülhetne a KTV hálózatokba adatszolgáltatni! - ami a piac megtorpanását vagy bepánikolását, a szolgáltatási szinvonal összevisszaságát és esetleg egy jó nagy adag műszaki káoszt i sokozna...
HA viszont a megosztás esetén a DSL szolgáltatónak az érpár tulajdonosát kompenzálnia kellene valamely jogszabályban és/vagy referencia ajánlatban rögzített díjtétel(ekk)lel, akkor az ISP-k árprésbe kényszerülhetnek, mivel a saját hálózaton nyújtott adatátvitelben esetleg így jobb ajánlattal jöhetne ki a "honos" vezetékes szolgáltató.
Nos igazán ezt a részt nem tanulmányoztam, azaz ha nem jól érveltem, köszönöm ha kijavítasz, de úgy hiszem a piaci folyamatoknak és a szabályozás kimunkálásának talán ezek lehetnek a gátjai, adott esetben viszont épp a piaci folyamatok építhetik le ugyanezen gátakat... az idő amit én 1-2 évre taksálok tavasz óta, mire jelentősen érezhetjük a "versenyt", nem túl rövid, de a DT sem pillanatok alatt ment mélyrepülésbe áraival, és akkor ráadásul még volt VALÓDI befektetői tömeg és hajlandóság (dotcom lufi..), és egy jóval nagyobb és összetettebb (fejlettebb is!) piacon!
Nem foglalkoztam Lynksys eszközökkel, így sajnos nem tudok segíteni. Én helyedben, amíg nem oldja meg a Neophone, vagy a Linksys, naponta valamifajta inicializálást, teszt, stb. ráküldenék, mondjuk éjjel valamikor. Egyébként meg előbb utóbb biztos kell IP-vel foglalkozni, mert tetszik, vagy nem a világ jelenleg errefelé megy.
A helyi hurok megosztására többféle megoldás lehet. Mivel korlátozott erőforrásról van szó, akár a teljes átengedés is lehetőség, reális (másnak is megérje) áron. De pl. telefon maradhat a Tegnap-Com-é, a DSL sávot meg kicsatolhatja az alternatív szolgáltató. Itt olcsó eszköz (DSLAM) jöhet számításba, tehát DSL-t az alternatív szolgáltató létesíti Tegnap-Com helyett, aki helybérletet, áramellátást, stb. infrastruktúrát biztosít a központban (normál haszonkulccsal). A megoldást persze Tegnap-Com hevesen ellenezte, ellenzi, hiszen esetleg giga, meg terra IP kapacitásait nem tudja majd kihasználni, (legalábbis nem akkora profittal, amit ő gondolt) tehát kell megfelelő érdekeltségi rendszer a felelős szervek, hatóság részéről.
Persze az élet lehet hamarabb megoldja (230 V-os helyi hurok, WLAN, WiFi, stb.).
Örülök: használd egészséggel! És ebben nincs semmiféle provokáció!!!
[kicsit off]
Csak majd annyit árulj el - mert én az IP ügyekhez és a hálózatokhoz nem akarok érteni -, miért akad le (leregisztrálódik az ATA és kiblokkolja a router őket gyakorlatilag!) 3-ból 2 "GateWaye" baállítású WLAN router (LinkSys gyártmány) épp a NeophoneX Online (Sic!) használatakor naponta akár többször is (ez alközpontoknál van!) , és még itthon is igaz ez, ha 3-4 napot nem hasznáom sem a PC-t sem az ATA-t (nem hívok, nem hívnak), és CSAK a router (mindenben a NeophoneX fellehető infói szerint beállítva!) akár soft resetje is megoldja agondot?!
Nem viccelek, nekem ez komoly problémát jelent sé minden segítséget elfogadok!
[on]
Persze a félelmetes visszhang és késleltetés is zavaró lehet, igaz ez már szubjektív.
A hurokátengedéssel (jogosultként) élő egyetlen szolgáltató sem ad tudtommal külön és csak DSL-t szolgáltatni. Azaz a szabályozás és a piaci trendek a hibásak szerintem...
Azért akárhogy is nézem, nem sokan mások hallgattak az elmúlt időszakban: Rainmann-nal folytatódott ugye a kölcsönös bajuszpödörgetés ;-D de mások is itt voltak "erről" az oldalról. Úgyhogy valahol csak nem stimmolt az általánosítás -- és nekem ez (is) szemet szúrt. Meg is vakultam ;-.)))
Ha lehet egy jótékony javallatom: Rainmann-t és mindenkit aki mást vél - hozzám hasonlóan - különvéleményesnek és ne "T-Com a'lá szolgának" vélelmezz, és akkor igazán dicsőséges és értelmes (értelmiségi?) vita alakulhat ki.
(Ha emléxel, Rainmann barátomnak is szóltam anno, ha nem volt igazta vagy "túllihegte", esetleg félreértette volna a "kérdezőt"...)
A mobilnál arra számítok, hogy rövidesen a WLAN, illetve WiFi lefedettség olyan lesz, hogy a legtöbb részen ugyanazt a VoIP-es szolgáltatót lehet használni egy PDA-val a kezemben, jóval olcsóbban telefonálva, internetezve, e-mail-ezve, stb., vagy reménykedve az önkormányzatokban, ingyenesen. Hiszen már most is több helyen ingyenes WLAN-t lehet használni.
Rövidesen meglesz a PGP (nyílvános kulcsú) titkosítás VoIP telefonra is, akkor bankátutalást, stb. is nyugodt szívvel lehet ezen keresztül intézni, a mobil meg marad tartaléknak egy, vagy ha ellátatlan területre megyek, de pl. Budapesten utazva nem kell mobilt tartani majd nálam.
Ne féltsük szegény távközlési szolgáltatókat, megmaradnak majd udvari szállítónak, de legalább közvetlenül nem szívatják az embert jó sok pénzért. Majd keresnek maguknak más területet.
Személyes tapasztalat: Széles sávú internet esetére UPC területen a Chello Light-ot láttam a legkedvezőbbnek. 2 éves kötelezettség 6000, 1 éves 6500 Ft./hó.
Ha nem sokat töltöget le az ember, az 5G adatkorlát elég, de utána sincs plussz díj.
A vezetékes telefont Matávról símán VoIP-ra tettem, egy ATA már 10-15 ezerért kapható, még számítógépet sem kell üzemeltetni hozzá, a telefont meg símán átdugtam. A Neophone kiemelkedően jó díjakat kínált. Mindegyik VoIP-esnél ingyenes a belső hívás, a Neo-nál a bp-i vezetékes kimenő csúcsidő 4,40 Ft/perc, de minden másodperc alapú. A bejövő hívás automata mellékesként működik, azaz a Neo fő vezetékes száma után a Neo-s kapott telefonszámot kell beütni.
Én meg vagyok vele elégedve, WEB-en látható a híváslista és nem trükköznek vele, mint a Matáv (T-??) csinálta ezt többször, nem beszélve az egyéb dolgokról.
A havi 3400 Ft.-ot nem kell fizetnem, és a telefonos dial-up-al sem tudtam sokkal többet letöltögetni és "always on-line". A percdíjak még a TELE2 díjainál is kedvezőbbek. A nemzetközi díjak néha még a belföldinél is olcsóbbak, hiszen pl. USA-ban nincs T-?? sarc.
Skype, Voipbuster, mindenki megtalálhatja a számára kedvezőbbet. Rá kell kényszeríteni a T-??-t, hogy ne árukapcsolja az ADSL-t a telefonhoz és persze ne a mi kárunkra tollasodjon. Végre ne csak szavakban hirdesse a versenyt, mert az aztán megy...
Ha 1200 volt havonta, akkor kb valami minimál csomag lehetett. Hogy annak a szüneteltetése mennyi, hát hadd ne tuggyam...
De asszem sokan vágynának a te minimálodra, és azt gondolják: inkább fizetnék az ezerkettes havit kihasználatlanul is, csak maradjon meg, hogy pl. a rajta üzemelő ADSL járulékos költsége a legalacsonyabban legyen tartható.
Ha te lemondod valami felindulás okán, hát tedd.
Asszem alaposan félreértheted a cikket.
Mert te csak annyit látsz belőle, hogy a kapcsoltvonalas analóggal úgy számol a szolgáltató, hogy belátható időn belül spontán leépül. (hinnéd, hogy pl. a telex szolgáltatást is túlhaladta a technikai fejlődés, és fájdalommentesen ki lehetett vezetni?
Te csak azt látod, hogy csak a drót kell a cégnek.
Azt nem veszed észre, hogy a cikk arról is szól, hogy váltás a VoIP felé, meg netán az NGN (Next Generation Network) felé. Talán a hálózat (kifejezetten)-részben felhasználható lesz az NGN céljaira is. De hogy tényleg legyen NGN, és a jelenlegi drót valóban felhasználható legyen az NGN-hez, ahhoz megintcsak milliárdok kellenek majd.
És ha lesz NGN, akkor lesz mondjuk egy UTP csatlakozásod, amin eléred a VoIP-t (ATA-val akár szima analóg telefonnal is), eléred a netet jókora sebességgel, és mondjuk VoD (Video on Demand) szolgáltatást, netán az IP TV-csatornákat, rádióadásokat, meg még ki tuggya miféle értéknövelt szolgáltatásokat.
Na és az általad előrevetített áremelések....
Szerintem várjuk meg az ítéletekkel legalább a januárt!....
Ha más is úgy dönt hogy köszönöm ebből nem kérek, előbb utóbb beindíthat egy konszolidációs folyamatot, ami rövidtávon rossz az ott dolgozóknak, de hosszútávon mind az előfizetők, mind az ott dolgozók nyerhetnek vele!
csakmegjegyzem: az előfizetői szüneteltetés árát más szolgáltatók is megkérik........kérdezd meg. / Invitel-Monortel stb./
Ez nem vátoztatja meg amit mondtam.
jaésaztismegjegyzem: jelen pillanatban is folyik a létszámleépítlés, és még mindíg nem a "vízfej" csökken. Akkor kezdődik a konszolidációs folyamat ha majd a "vízfej" kezd el csökkeni.
A vállalati szféra mint tudjuk jóval nagyobb falat, napjainkban tömegesen hagyják ott a Matávot, főleg Invitel írányba!
Szünetelteni akartam a telefonomat, mert elutazom pár hónapra és nem lesz aki használja. Eddig ezeregykétszáz ft volt havonta, most más 2000/hó a szüneteltetés. Magyarul ennyit kellene kidobnom az ablakon gyak. a semmiért. Inkább lemondom a vonalat... Meg is érdemli a T-Com, szemét garasoskodó banda, én nem csodálom, hogy mindenki átáll mobilra/kábeltelefonra.
Rohadt kiváncsi leszek, hogy januárban mikor majd emelik a havidíjakat milyen lemondási hullám fog elindulni, mert lesz emelés, az biztos. Az a ciki, hogy egyre kevesebb előfizetőnek kell egyre többet fizetnie, a költségek meg nem csökkennek, ugye központ+hálózatüzemeltetés stb. Hát, én ebben köszönöm már inkább nem veszek részt, fizesse a megemelkedett szüneteltetési díjat+majd az emelkedő havidíjakat az, aki tele van pénzzel, én inkább másra költöm!
Való igaz a Matáv mióta német befolyás alatt van, komoly pénztől szabadult meg az ország..........de az is igaz mindeközben, hogy melyik prifitorientált cég nem arra törekszik, mely nagytőkés adja a pénzét ide vállalat írányításra, ha nem komolyabb bevételt eredményez mint mondjuk a tőzsdék vagy a bankok elfekvői.......nyugodjunk meg aki a pénzét beteszi az ki is akarja vinni........erről szól a kapitalizmus.
Nem hinném hogy találni olyan befektetőt aki szívjóságból a magyarokra áldozná "kicsinyke" kis tőkéjét.
Ezért mondom már egy ideje, sztem feladatunk az alternatív szolgáltatások használata....és főképpen a magyar cégek pozíciójának erősítése lenne.
A magyar tőkés sem különbözik a külföldi tőkéstől, /nem mindig/, de legalább a profit az országban marad.
ui: A nemrég olvasott statisztika szerint a Matáv /T-com/, a második legnagyobb vállalat az elbocsájtott dolgozói létszámban. Ennek oka sztem a nagyobb arányú tőkekivonás, minthogy az anyacéget kellett pumpálni. Az anyacégnek volt elcseszett beruházása és azt egyéb forrásokból pótolni kellett.
De nyugodjunk meg amennyiben meglévő egyéb távk.anyacégek /Invitel-Vodafon stb./ bajban lennének, megtalálnák a módját a hazai tőkekivonásra.
Mindenesetre mostanában T cégek nekem egyre unszimpatikusabbak!
A Matáv utálat fő forrása pedig szerintem pont az amiről itt beszéltetek, hogy nyíltan az a cél, hogy minden pénzt kivigyenek és a németek telefonját fejlesszék belőle+olcsóbbá tegyék, meg hogy fizessék az adósságaikat. Az a baj, hogy a T csoport helyett az emberek csak egy hatalmas szivattyút látnak és ezért nagyon unszimpatikus a cégcsoport sokaknak. Hisz amekkora cég, lehetne sokkal olcsóbb is, ha nem vinnék el az összes hasznot. Pl. Vodafone, fejleszt, olcsó, pedig tuti az angolok is kérik a pénzüket, csak a T-vel ellentétben az anyacégnek nincs 50 milliárdEUROs vesztesége...
Kiváncsi leszek, hogy januárban vajon mennyivel fogják megemelni a havidíjakat...
Hisz ahogy Elek nyilatkozatából kiveszem, nekik annál jobb, minél előbb kihal a vezetékes telefon+dialup internet, és akkor a vezetékeiket milyen csodás dolgokra fogják tudni majd felhasználni... Nem hiszem, hogy különös módon izgatná őket ezekután, hogy hányan mondják le a vezetékes telefont, hisz ott a másik 3 cég az hoz bőven hasznot.
Azt azért látnunk kell e T csoport is egy piaci szereplő! Természetes hogy a részvényeseit is ki akarja szolgálni!
Elek bácsi ennek szolgálatában áll!
Ezért a tennivalónk az alternatív szolgáltatások használata!
Ez további harcra ösztönzi a T csoportot.
Ezzel lehet a ugyan a "barátaim" ellen szólok, de szerintem hosszútávon nem!
A piaci verseny csak jó lehet!
Most a T csoport a számlaösszevonás engedményeivel jó lehet, de ezt már más csoportok is fontolagatták!
Azért azt látni lehet, hogy az azonos kategóriájú internet szolgáltatások nagyjából azonos árszínvonalon mozognak Magyarországon. Nem érdemes ezt más országok szolgáltatásaival összehasonlítani, mert ott a piaci helyzet /kereslet-kínálat/ mást takar!
Annak örüljünk. hogy már itt is piaci helyzetről beszélhetünk!
A magyar államnak meg ösztönözni kellene a magyar távközlési szolgáltatókat a versenyben helytállásukért, mivel az adókedvezménnyel már nem tud mit kezdeni!
Elcseszett gazdaságpolitika! A pénz beszél......
ui: Én személy szerint lecserélném Elek bácsit, Sugár bácsira.............de az én véleményem nem mérvadó!
A szolgáltatási árakról: Elek bácsi az egyik közgyűlésen azt válaszolta az ezt firtató kérdésekre, hogy a telefon "nyugati" árakkal azonos szinten van. Már ez magában extra profit, tekintettel a nem drágább technikára, de a jóval olcsóbb bérekre. Az internetre már ki sem tért az összehasonlításban, mert azok ugye sokkal magasabbak, mint az igazi piaci országokban. Ez már a szabad rablás esete, amikor alacsonyabb önköltséggel jóval magasabb áron adhatok el.
Persze jöhet a szokásos válasz, bárki szabadon jöhet. Ez nem igaz. Most nem megyek a részletekbe, de mint ahogy újabb vízszolgáltató nem jöhet olyan egyszerűen, ez is belátható.
A helyi hurok megosztásánál pedig a Matáv ott trükköz, ahol akar. Sajnos ezen a HIF, meg a Hírközlési Minisztérium sem tud (akar?) változtatni.
Most jött a DT legújabb ötlete. Az egyik "fejős tehén" (Matáv) már nem tejel olyan jól. Vonjuk össze a Westelt meg a Matávot. Minek a magyar adófizetőknek annyi adóbevétel. Gazdagítsuk inkább a részvényeseket (DT-t és főleg a német államot).
Magyar állam látja ezt, de meg tudja akadályozni ? Most, amikor igazán nem jön jól itt is az adóbevétel csökkenés.
Most csak azért szólók.........a Matáv múltammal, a mai napig vannak haverok a cégnél....beszélgetek velük és csak rosszat hallok. Az a bizonyos "Demoklész" kard majd mindeggyikük feje felett lóg!
Most van épp szó komoly ujabb létszámleépítésről, összevonásokról.
Ne írígykedjetek a "Bonni" fizetések miatt.
Ma beszéltem egy régi kolleganőmmel / barátommal /, és a hangjából éreztem, valami nincs rendben!
Persze nem a Managementről beszélek, bár ott is megy az iróasztal fogdosás, hanem a műszaki gárdáról!
ui: Már 1999-ben is ez volt a fő bajom, hogy a műszaki gárda fogyatkozott és az egyéb meg nem akart!
Rainman neked mondom, az erő mindig azzal van, aki vagy itt vagy ott, de tenni akar!
Oké, oké, oké akkor Tőled, mint magánembertől elnézést kérek, de amíg egy céget képviselsz itt, addig szerintem mindenféle támadásra fel lehetsz készülve.
Kérlek, válaszd már ezt a két dolgot külön.
Ja, és nagyra becsülöm, hogy a szabadidődet is erre szánod, ezt vicc nélkül állítom!