Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 56547
dimelo Creative Commons License 2023.09.13 0 1 56546

 

KRESZ 48. §

 

(14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.

 

Ettől még belterületen táblázhatnak is.

                         2022                        2017

Lad belterületén:3152 összes jármű     2611

személykocsi:     2289                         1866

kisteher:              442                           384

busz:                    53                              46

20 t alatti:             98                              88

20 t feletti           125 db                       112

 

A "probléma" tehát nem új...

Előzmény: MCA-001 (56544)
mzdude Creative Commons License 2023.09.13 0 1 56545

Egy részét felújították, de a teljes útvonal összességében véve továbbra sem hű de fantasztikus. Szerintem ezek a kamionok nem Kaposvárra mennek, hanem a 61-es úton tovább Nagykanizsa és az M7 irányába. Így viszont nekik logikus erre rövidíteni.

Előzmény: MCA-001 (56544)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.12 0 0 56544

Jesszusom, azok a hatalmas somogyi dombok:)

Biztos, hogy a ladiakat zavarja legjobban a teherforgalom, mert a környező falvakban nem ennyire kanyargós és dombos a nyomvonal a lakott részen.

És hogyan változott a forgalom az elmúlt öt éveben?

Nem az a magyarázat a teherforgalom növekedésre, hogy felújították az utat az elmúlt években?
Régen jártam arrafelé, de akkor eléggé le volt már amortizálva.

Hol vannak a 20tonnás korlátozó táblák?
Nem azért voltak csak kint mert rossz minőségű volt a burkolat?

Előzmény: dimelo (56543)
dimelo Creative Commons License 2023.09.12 0 1 56543

A útfejlesztések középtávú konkrétumairól csak ötletelünk, mert káosz van a gépházban,

az M9 Kaposvár-Szekszárd vagy inkább Kaposvár-Szigetvár témakörben megjelent ez a cikk:

 

https://www.atv.hu/belfold/20230911/all-a-bal-a-somogyi-faluban-a-kamionosok-miatt-repedeznek-a-falak-aludni-sem-tudnak-a-helyiek-a-hatalmas-jarmuvek-miatt

 

amelyben elpanaszolják, hogy a kis falun átdübörögnek a kamionok, "Eddig védve éreztük magunkat, mert húsztonnás korlátozó tábla volt kirakva. Azt gondoltuk, hogy ez mentesség..."

 

Az nem világos, hogy a 6607. úton a többi település: Kiskorpád, Gige, Kadarkút, Hencse, Lad, Pálosfa, Somogyhatvan, Somogyapáti. miért nem érzékeli ugyanezt?

 

Az állítás: 30-40 km-t spórolnak meg Kaposvár és a 6-os út között, ha erre járnak.

 

Ez nem igaz legfeljebb 9-10 km-rel rövidebb erre.

https://www.google.com/maps/dir/46.0461264,17.8181767/Kiskorp%C3%A1d,+6617+2,+7524/@46.3317216,17.5104671,11z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x47686a4604447799:0xd10e336e419d2fb2!2m2!1d17.6116791!2d46.3629731!3e0?entry=ttu

 

..." leginkább a hajnali órákban indulnak tömegesen a kamionok a településen, mert abban bíznak, hogy a korai időben nem ütköznek ellenőrzésbe."

 

Megnéztem a 2022-es forgalmi adatokat:

Lad belterületén mértek:  3152 összes jármű

személykocsi: 2289

kisteher:          442

busz:                53 

20 t alatti:        98 

20 t feletti      125 db

tehát hajnaltól estéig (05-21)  óránként kevesebb,mint 8 db halad át a falun...

 

Ez a cikk szubjektív, kifejezetten félrevezető, írhatnám hazug hangulatkeltés.

 

Ahelyett, hogy a rendőrük betartatnák a jogszabályokat...

 

Gyurma73 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 56542

Budapestet büntetik

Előzmény: mzdude (56540)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.09 0 1 56541

Pl. inkább ez, mint a mohácsi, hiányzik... ez utóbbi, akárcsak a paksi, teljesen fölösleges befektetés... MA! Később sem valószínű, hogy kellene bármelyik, IMHO.

Sokkal inkább az M9-re lenne szükség Tompától, a Szt. László hídig minimum.

Előzmény: mzdude (56540)
mzdude Creative Commons License 2023.09.09 0 0 56540

De a Galvani meg törölve?

Előzmény: Aladár46 (56539)
Aladár46 Creative Commons License 2023.09.09 0 0 56539
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.08 0 0 56538

Na, végre! Nincs egy hónapja, hogy csattogtak a fogaim azon az úton...

Előzmény: rm40 (56537)
rm40 Creative Commons License 2023.09.08 0 0 56537
dimelo Creative Commons License 2023.09.08 -1 2 56536

Egy napot vártam, hogy higgadjak..

Amikor a Nemzet ilyen címet ad Lázár ömlengésének:

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/2023/09/debrecen-lesz-a-videk-fovarosa

 

Debrecen lesz a vidék fővárosa

 

a cikk szerzőjének nincs arányérzéke, mert a címről csak 10 sor szól,addig a hidakról 27 sorban

locsog-fecseg.

 

Lázár János szédítő jövőt vázolt fel: új hidak épülnek, százmilliárdos beruházások jönnek, Szeged és Hódmezővásárhely pedig összenő. Lázár János egy sor meghatározó bejelentést tett. Ötéves beruházási tervet ismertetett és gyakorlatilag felvázolt egy új hídépítési programot a Tiszán és a Dunán is. Új gazdasági övezetet hoz létre a kormány a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc háromszögben – egyebek mellett erről is beszélt Lázár János szerdán a makói Rádió7 rádiónak.                                                                                                                                                       Az építési és közlekedési miniszter úgy fogalmazott, hogy Debrecen a vidék fővárosa lesz, továbbá Magyarország második fővárosa. Felidézte, hogy az elmúlt időszakot súlyos döntéshullám jellemezte, amikor személy szerint neki több ezer beruházást kellett leállítania azért, mert nem volt rájuk pénz. Most viszont eljutottak odáig, hogy néhány tucat beruházás tervezéséről és megkezdéséről érdemben tudott tárgyalni a kabinet. Ezeket új struktúrába rendezték, amelynek a fókuszában Debrecen áll. Az egyik fő kérdés, hogyan lehet „ráhordani” a munkaerőt a hajdúsági vármegye központjába. Ezért kiemelten fontos az úthálózat fejlesztése. A miniszter jelezte, az M4-es gyorsforgalmi utat Berettyó-újfalu irányában folytatni kell, ahogy a Debrecen–Nyíregyháza összeköttetés (vasúti és közúti) is nagy hangsúlyt kap. És van egy nagy adósságunk. Minden út Budapestre vezet, Szegedről könnyebb eljutni a fővárosba, mint Debrecenbe. Ezért ha úgy tetszik, egy Debrecen–Szeged hidat létesítünk– fogalmazott.

 

Bár Budapest termeli a magyar GDP harmadát, a vidék megerősítése stratégiai cél, ezért vidéki centrumokat alakítanak ki. Ez alá számos projektet rendeltek. Így például Berettyóújfalú és Békéscsaba között a 47-es út négysávosítását. Új, szintén négysávos    Tisza-híd jön létre Szeged és Hódmezővásárhely között. Négysávos utat vezetnek Hódmezővásárhely–Orosháza–Békéscsaba–Debrecen viszonylatban. A Szeged és Debrecen közötti út Mezőberényig van rendben, onnan járhatatlan. Ezt is meg kell csinálni. Kecskemét és Békéscsaba között is lesz egy négysávos út. Algyőnél fejlesztik a kerékpáros-infrastuktúrát, mintegy két kilométer hosszan. Ennek köszönhetően az Algyő–Hódmezővásárhely és a Szeged–Hódmezővásárhely teljes egészében elérhető lesz kerékpárral. A Nagyfán működő börtön megközelíthetőségét is javítani kell, mert ennek a jelentősége megnőtt a migráció kezelése kapcsán. Az ide vezető utat az algyői hídtól szintén felújítják.  Az új Tisza-híd Algyőnél lesz. Itt már létezik egy kétsávos átkelő, amit naponta 17,5 ezer jármű használt a 2022-es adatok szerint. Csakhogy a forgalmat itt rendszeresen korlátozni kell a rossz műszaki állapot miatt. Ez nem maradhat így, mert megborítja a közlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között. Lázár János ennek kapcsán közölte, hogy a két város a jövőben összenő és ikerváros lesz, annak minden gazdasági, politikai és társadalmi következményével. Az új Tisza-híd kiviteli terveinek elkészítésére közbeszerzést írnak ki, ennek értéke több milliárd forint. Lázár János szerint két koncepció van: vagy visszabontják az itteni hidat, a meglévő kétsávot felújítják és pluszban építenek egy új kétsávos hidat, vagy pedig teljesen elbontják a már meglévő átkelőt és egy teljesen új, négysávos hidat hoznak létre. A két lehetőség közül a mérnököknek kell dönteniük Az biztos, hogy százmilliárdos beruházásról van szó, az új hídon pedig 90 km/h-val lehet majd haladni. Az a cél, hogy a kivitelezés belátható időn belül megkezdődjön.                     Nem az algyői híd az egyetlen, ami napirenden van, Lázár János majdnem féltucatnyit említett meg. Az egyik a Magyarcsanád és Csanád közötti Szent Gellért híd, ami új átkelési pont lenne a román–magyar határon. Ha ez meglenne, akkor a lakossági és a teherforgalmat is ki lehetne vinni az M43-ra. Ezenkívül szó van a Maros hídról Kiszombor és Makó között. Kiderült az is, hogy egy új Szegedi Tisza-híd előkészülete is folyik. Ennek az a feltétel, hogy legyen megállapodás a szegedi városvezetéssel az ide tervezett gazdasági fejlesztésekről.                                                                   

Végezetül kitér a Mohácsi új Duna-hídra is, amelynek a kivitelezését már elrendelte.

 

Biztos volt hely a lapban...

dimelo Creative Commons License 2023.09.06 0 1 56535

Úgy érzem nem követed a napi híreket,

 

Lázár augusztus végén sajtót tájékoztatott az M49-ről

múlt hétvégén vasútállomást avatott Kenderesen.3 km-re az autóút építésétől.

 

https://www.google.com/maps/dir/47.2542772,20.6859456/47.2355609,20.6958882/@47.2405059,20.6771689,2987m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?entry=ttu

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56534)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.09.05 0 2 56534

Nem fogod elhinni, de van élet az M4-esen túl is... :-)

Előzmény: dimelo (56533)
dimelo Creative Commons License 2023.09.05 0 1 56533

Akkor lett volna helyes, ha az M4 építést is meglátogatta volna,

de erről nincs hír,,,

Előzmény: adiaboli (56532)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.05 0 0 56532

Helyesen tette, más kérdés, hogy láthatóan már csak "fut a pénze után".

Előzmény: dimelo (56531)
dimelo Creative Commons License 2023.09.05 0 0 56531

Köszi az aktualizálást?)))

 

A VG.hu kirmányközeli, a cikk dátuma 2023.08.18.

hirdetmény feladásának dátuma: 28/08/2023

Beadási határidő:12/10/2023  

 

Az látható, hogy a kivitelezések megkezdése a szerződés aláírása után több, mint egy év.

A határidő kényelmes: 36 hónap

és a román oldalon is múlik.

 

egyébként láttad, hogy Lázár elment Kenderesre?

 

 

Előzmény: Aladár46 (56530)
Aladár46 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 56530

Miért ne lenne kiírva? Megy a demagógia. :)

 

M49-es II. szakasz kivitelezési közbeszerzése:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:529092-2023:TEXT:HU:HTML

Előzmény: dimelo (56529)
dimelo Creative Commons License 2023.09.03 0 0 56529

vagy az sem?

vagy az is hazudik...

 

Az M49 épülő szakaszának közbeszerzésének eredményét 2022 04. 07-én tették közzé.

A szerződés végleges összértéke: 138 046 671 674 Ft nettó

munkaterület átadásra 2023 január.

valós munkakezdés 2023.június

 

Lázár ezt nyilatkozta:

az M49-es munkálatai ötszázalékos készültségnél tartanak, a befejezési határidő az első szakaszra 2026 ősze, a másodikra pedig 2026 decembere lehet.

 

A II. szakasznak még ki sincs írva a kiviteli közbeszerzése!

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/08/megszereztuk-lazar-janos-feltve-orzott-listajat-ezeket-az-uj-beruhazasokat-inditja-el-a-kormany-tenyleg-a-videk-jon

 

"M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger (országhatár) közötti szakasz, amelynél folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása"

 

Tehát a II. szakasz építése is legalább másfél évet késik

Előzmény: adiaboli (56527)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.03 0 0 56528

Nyilván a kosárfülű híd felé, de tudjuk, miről lenne szó. Ez tényleg jó, az M5-öt Röszke irányában tehermentesítő opció (mert az M43-on átlépő tranzit így is, úgy is azon marad). Jó opció: feltéve, ha 130-ra építik ki a meg nem lévő szakaszokat.

Előzmény: dimelo (56520)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56527

A román kormány:) Vagy az sem...

Előzmény: RadiX (56526)
RadiX Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56526

van olyan opció, hogy egyik sem?

Előzmény: dimelo (56525)
dimelo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56525
dimelo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 56524

Rendben :(((

Kár, hogy az M200-at nemigen érhetjük meg...

Előzmény: adiaboli (56523)
adiaboli Creative Commons License 2023.09.01 0 0 56523

Tegyünk téteket, hogy a magyar szakaszok (M81, de legyen M200, ha már bohóckodunk, és M60 vagy M9 a leágazással, nevezzék akárhogy is) vagy a "vajdasági balmosoly" készül-e előbb?

A magamé megvan :)

Előzmény: dimelo (56520)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.09.01 0 2 56522

Minden ilyennek örülni kell, függetlenül attól, hogy legalább 15 évet késtek az átadással.

Előzmény: 20-as vonal (56521)
20-as vonal Creative Commons License 2023.09.01 0 4 56521
dimelo Creative Commons License 2023.08.30 0 1 56520
Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 1 56519

ja értem mire gondolsz😃

Előzmény: adiaboli (56517)
Gyurma73 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 56518

ha az M6 on mész nem kell elmenni az M5 csomópontig az M0 áson.

Pont azon a szakaszon szokott lenni a legtöbbbaleset.

Előzmény: adiaboli (56516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!