De azért ne űrítsd le 0-ra, mert légteleníteni kell vagy összeszedhetsz a tank aljáról valamit. A fedélzeti egyébként elég korrektül írja megtehető km-t.
A HIJOIN felni igen gyenge minőségű.Könnyen sérül.Ha törik nem biztos, hogy lehet hozzá venni egy darabot pár hónap múlva.Az AEZ csoport felnijeiből nyugodtan válogathatsz!Erősek jó minőségűek.
Ez függ az éppen aktuális vezetési körülményektől, tehát hogy dugóban araszolsz-e, vagy országúton csordogálsz 90-nel. Nekem Bp-en általában 70-80 km között szokott felvillanni.
Csak egy jótanács. A Fulda Exelero egy kifejezetten hangos gumi.Nem jó.5000km után meg fogod bánni, hogy megvetted.Nézd meg a Yokohamákat azokban nem fogsz csalódni!
Sajnos nem tudom a nevét, mert rögtön kiküldött a műhelyből a táblára hivatkozva, pedig bent akartam maradni a szerelésnél. Tehát nem tett mély benyomást rám...
Ezt még nem tudtam lemérni a rövid használat során,de az eddigi benzines autóim 8l körüli fogyasztásaim után nem lesz megrázó,a jelenlegi 1.6 crdi 5,7 literes(téli) átlagot figyelembe véve.Gondolom a 0,2-0,3 dl fogyasztástöbbletet megspórolom a nyári használaton.Persze ez kisebb gumikkal nyereség lenne,de hát mindennek ára van.
Hello Tapasztalatom szerint a 225/45r17 gumi ,felni megfelelő a cee'd-re,én is ilyet vettem rá sőt kb 50 km-t autóztam is vele.Sajnos a téli szezon miatt vissza kellet rakni a lemezfelnire szerelt téli gumikat.A jármű komfortja valamelyest romlott(nem számottevően),de a kinézet kárpótol ezért.Már nagyon várom a tavaszt,és az új kerekek felszerelését.
Igen, de az a casco nem neked fizet, hanem a banknak. És még azt is el bírom képzelni, hogy csak mondjuk totálkár esetén fizet, de egy sima törésnél saját zsebből kellene fizetned a kocsid javítását.
Én már nem nagyon hiszek az ilyen "trükkökben", ha kézből adod el, szerintem az a szimpatikus ha meg mondod mi van az autóval és nem az ha hülyére van pasztázva, meg szilikonozva. Ha meg kereskedés veszi be, akkor olyan mindegy. Kérdés, hogy ez a ragasztás jobb e mint a leszedhető, mert nyilván van különbség, különben minek kérdeznék. Gondolom a ragasztott stabilabb.
Megbeszéltük, megvárom. :) De, ha elkészült, akkor felrakom a képeket. Volt egy olyan kérdés, ami nagyon elgondolkodtatott... mégpedig... Fix legyen, vagy lebontható? A lebontható is rá van varrva, csak ragasztó nincs alatta. Ha később eladom a kocsit, akkor le lehet szedni róla, és látszik, hogy nincs széthasználva a kormány.
Nekem tuti azok lesznek rajta (ezt kaptam hozzá), de még nem tudom milyen felnin. Ami tetszik, azt már "majdnemsógorom" kinézte (Enzo H). Szóval még vacilálok.
Én 16-colos felnire akarok rakni 205/55-R16- os papucsokat, azt mondták attól még nem esik ki a tömés a fogamból, de már nem a nagy lufigumi látszatot kelti. :-)
A befújás irányát tényleg csak manuális módban tudod állítani. Egy megoldás van arra, hogy kikapcsolt állapotban állítsd. Kézzel lezárod a befúvó rácsait. (bizgentyűket jobbra tekered) :) Ekkor csak lábra és a szélvédőre fog menni.
Én elolvastam, elejétől a végéig, így azt természetesen tudom, hogy ha belenyúlok bármit, ventillátor, levegőirány stb, azonnal lekapcsol autómatából, kivéve a levegő hőmérséklet beállítását és ezért érdekelt volna, hogy lehet e úgynevezett szabad levegő beáramlást, vagy ne adj isten befúvást elérni.
Egy apró megjegyzés azoknak, akik sokalják a fogyasztást. Nekem ugyan benzines van, ami Budapesten ~8litert eszik. Ez soknak tűnt a szintén 1.4es Xsara 7,5litere után. Viszont belegondoltam, hogy 109Le olyan, mint más márkából az 1.6. Így viszont már nem sok az a fogyasztás. Szerintem a Crdi-t is így kéne nézni.
Véleményem szerint neho úgy gondolta az OFFolást, hogy azzal ki is kapcsolja (még a világítása is megszűnik) Szerintem ilyenkor a "légbeömlők" nyitva maradnak és a menetszél erősségének megfelelően nyomja be a levegőt. (ergo ua, mint automatában (mindenhol jön a levegő), csak nem segít rá a ventilátorral)
Köszönöm, azért kiindulási pontnak nagyon jó, de azért feltettem a Kia szervznek is a kérdést, ha kapok választ megírom,
Írd meg, hogy mit írtak! (ha már vettem 8db KF-et)
Amúgy a Startgumi keresőjében a találatok 90%-a 7x16ET40 tehát nem lehet rossz.
Sőt még 7,5x16 osat is ajánlanak ami még jobban kiáll.
Megkérek "valakit" akinek eredet EX-e van (205/55R16) fényképezze le a kerekeket elölről és rakja fel ide. (én is felraknám ugyanolyan szögból az enyémet)
Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire áll ki az első kerék a sárvédőből.
Amikor felraktam a KF felnit, akkor vettem észre, hogy mintha kiállna egy picit.
Örülök, hogy a rárgatás probléma úgy néz ki megoldódik, de mi a helyzet a többivel?Nagyon kevés szó esett róluk az utóbbi időben. Engem jelenleg csak a jobboldali, hátulról halladszó hangok zavarnak. Van-e valaki, aki megoldotta, 1értelmüen orvosolta ezt a betegséget?
Javasolnám, hogy Piti barátunk, akinek gratulálok az oldalhoz - foglalja táblázatba a hibákat mert, ha összesiitjük őket, könnyebben megoldást találunk rájuk. Mit szóltok hozzá.
Nekem a bejáratós (450km) motorral, Pomáz-Szentendrei út- Árpád híd-Duna Pláza szakaszon 6,1-et mutat.
Mivel 18km-ert megyek szerencsére van ideje bemelegedni. (ez kb 5-6km ebben a hideg időben) Még csak 3000-ig pörgetem, de azt lendületesen. (szeretek 1. lenni a lámpáknál)
Bejáratva, sportosan vezetve szerintem simán 6,5 alatt tartható Pesten.
Rövid szakaszon járatva, foll araszolással nem tudom.
450km-nél még 3/4-nél van a mutató. Szép lenne, ha lineáris lenne végig... :-)))
Bár keveset megyek egy évben, de nem bántam meg. A benzines az 1.3 Swift2 ilyenkor már kigyulladt a benzinlámpa... :-(((
Úgy látom rá kell szánnom az időt és körülnézni az autóban. De akkor hogy állítod a levegő irányát? Azt csak akkor tudom, ha bekapcsolom és kiveszem autómatából! Nem lehet, hogy két különböző dologról beszélünk?
Én annyit tudok neked mondani, hogy minden nap kb 20 km oda és 20 vissza, IX. kerület Budaörs útvonal és reggeli + du. csúcs. Nekem a comp. 6.5-6.8 között mér.
Most 4000 Km van az autóban ezért ez kb valós is, és a forgalom fugvényében azért nyomom is neki.
Sajnos valódi adatot nem tudok mondani, mert nem szoktam tankolástól tankolásig számolgatni, csak a comp. szerint nézem.
Srácok írjátok le az őszintét, ha sokat megy ez az 1.6 crdi városban, ráadásul sok hideg indítással, (pl munkábajárás) kb mennyire jön ki a fogyasztás ?
...utolértem magam, ugyanis olyan sebességgel pörög a társaság, hogy miután január végén 8 napig nem látogattam a fórumot, 2 hétre volt szükségem ahhoz, hogy behozzam a lemaradást, ami nem kevesebb mint 1200!!!!!! hozzászólást jelent. Mostantól passziivból átmegyek aktivba, mert rengeteg témához hozzá szerettem volna szólni, de akkor még itt se lennék.
Feltételezva, hogy kinyitod előtte az ajtót, mert ugye akkor ki kell szállnod. Bár ha udvaron belül nyitva áll és te 15 km/h val állsz be a garázsba, akkor pittyeghet, egyébként nem.
Tényleg, ha megengedsz egy kérdést:
Nem emlékszel az Abuqa Kft.-nél mi volt a szerelő neve aki adta neked a csavarokat a MOMO -hoz, mert akkor őt keresném, talán vele könnyebben dűlőre jutok, esetleg a főnökét?
Bár nem engem kérdeztél, de nem nehéz a válasz! :-DD Persze hogy jön be levegő OFF állásban is, sőt, ha feltekered a ventillátort meg is fogod tapasztalni
Mit gondoltok egy KIA Cee'd 1.6 CRDI -re rakott 16-os alufelni aminek az adatai - Körosztás: 5x114,3 Méret: 7,0x16 ET 40 - okozhat túl nagy terhelést a futóműnek vagy a csapágyaknak? .
Ha igen kb milyen méreteken belül kellene mozogni?
Nem tudom.
Mindenesetre a startguminál ilyet vettem. Erre rákérdezve azt mondták: ez tökéleten jó hozzá.
üdv! Én lehet, hogy marha mázlista vagyok, de nálam egy karc sincs még, a lakkon se ,egy kavicsfelverődési nyom se sehol, pedig benne van 14 ezer km, aminek legalább fele autópálya(tempó) . Ja, és az első autóm, ami koszosan is szép!! :-)) Mondjuk én mosóban mindíg kézzel mosatom, és bevásárlóközpontban(ahogy már írta is valaki) mindíg inkább egy hátsó üres helyen állok meg, kisebb az esély ,hogy valaki rátolja a cuccot!
Nem fogod 3000 felett használni, csak max 5. -ben, hidd el, Lehet hogy rávisz a lélek és 1x-2x kettesben megtéped, de hosszú távon ezt se fogod, mert felesleges. 3. ban 80 felett megy 3000 -nél, 4.-ben pedig valahol 110 és 120 között, de lehet, hogy többet. 80-90-nél ha lenyomod a gázt, úgy elküld 5.-ben, mint az F1 rajtautómatikája /amíg volt/. Nekem igazán 2400 km után kezdett igazán jól menni, most ezt teszi. Én elhatároztam, hogy 2000 megtett km-ig nem forgatom 3000 felé, utánna meg rájöttem, hogy értelmetlen, mert egyre jobban megy ebben a tartományban, akkor minek kínozzam?
Én olyat szerettem volna mint a Tied, de nem volt készleten. És mivel én ezt a rendeléses storyt már 20 évvel ezelőtt besz..tam, megfogadtam, hogy csak készletről vagyok hajlandó vásárolni. Mellesleg az első a bézs volt, a második az ezüst, tehát elfogadható kompromisszum volt.
Szeretnék 1-2 szót a bejáratáshoz. Előre bocsájtva, mindenki azt tesz a gépével, amit akar, senkit nem bántanék meg. Olajcsere detto. Szal csak fejlődött 20-30 éva alatt a megmunkálás és az olajok, anno 10k km/csere. Ha ma azt mondják 20-30k, ill 2 év, akkor lehet nem a levegőbe beszélnek. (És lelkünk mélyén:nem mindegy most hogy 250 vagy 300 k km után kezd gyengülni, stb?)Nem 1 gyárban jártam, pl Suzuki végellenőrzés a teljes autót görgőkön fokozatok kihuzatásával közel (vagy egészen) végsebességig! Audi, motor fékpadon, 3-4000 ford, 100 NM terhelés(asszem ez 1.6 benzines volt). Jó illata volt... Mellékesen gyártáskor nincs idő bemelegíteni. Azt el sem hinnétek anno 5-6 km-t tettek a Trabik, minden egyes példány lábon gyárkapu-pályaudvar 5-6 fős brigád a városon keresztül CSUTKA GÁZON, Barcas mikro utánuk amivel visszajöttek a következő körre, napi/műszak 200 db. Utána papák járatták be. (Amúgy NDK-ban akkor kapcsoltak csak feljebb, ha már nem pörgött többet.) Egy ismerősömtől, nem tudom már melyik gyár prémium termékét,motort, kivett minden X-edik darabját megfingatják, ha hibátlan, megy autóba (ha hibás, visszanéznek egy sorozatot). Ő azt mondta, na ez a gép kéne neki, biztosan jó. Audi TT: minddel mennek, nem tudom hogyan. De gondolom 3-4 ezerig biztos huzatják.
Műszaki oldal: kis fordulat(alapjárat), nagy fordulat (100 % körül) és nagy terhelés (80-100 % gáz)nem az igazi, és ezek együttese, tehát kis vagy nagy fordulaton nagy gáz. Ezt kerülni. Ennyi.
1500-tól használható, az alatt sebességtartás, vagy nagyon enyhe gázos gyorsítás esetén elvan... alapjáraton gurulást 5.-ben nem komázza vízszintesen, ilyenkor 4.-ben is alig pörög többet amúgy... ez gondolom a végáttétel miatt van... szerintem összességében egy nagyon jól eltalált váltót kaptunk, nyomatékkal persze elvinne egy 6. gangot is, de ne legyünk telhetetlenek... :)
Köszi! A szín kiválasztásánál fontos szempont volt a koszhoz való viszonya. Eddig egy metálfekete OFF C-Max-om volt, mosás után 2 óránál tovább egyszer sem tűnt tisztának...
Mit gondoltok egy KIA Cee'd 1.6 CRDI -re rakott 16-os alufelni aminek az adatai - Körosztás: 5x114,3 Méret: 7,0x16 ET 40 - okozhat túl nagy terhelést a futóműnek vagy a csapágyaknak? .
Ha igen kb milyen méreteken belül kellene mozogni?
Köszi a linkeket, tényleg nem rossz ez a Piston Grey. Amúgy kinek mi a tapasztalata a festék kopással ? Természetesen nem a tescos kocsi okozta sérülésekre gondolok.
- A fordulat természetesen 3200-3400, és nem ingadozik, csak nem emlékszem a pontosra.
- ILIAS KOLLÉGÁTÓL EZÚTON BOCSÁNATOT KÉREK nem gondoltam, hogy a 4000 -s forgatást innen hajtotta végre valaki, mert nem olvastam vissza napokat /csak most tettem meg/ a munka miatt kimaradt a csüt. délután és a péntek, és én meg voltam győződve, hogy Renesis kolléga valami hallott, szalonos sztorit /"tesztautót nem veszek"/ reflektált. Most már mindegy, még 1x bocs, mindenki úgy vezet autót természetesen ahogy akar.!!!!!
A LED hátul irányítottabb fényt ad, így ne várd, hogy bevilágítja a mögötted álló fejét... persze ettől még piros lesz, de alább, ahol valóban számít a fénye, ott drasztikus... :) No meg a mennyi idő alatt villan fel, mikor kinyomod a féket... kutatások szerint ez a mögötted jövő reakcióidejében 130-as autópálya tempónál 3-4m extra féktávot jelent... az viszont már nem semmi...
Hehe, tegyünk bele egy kis BIO-t is... a lángossütésből marad napraforgót meg repcét összeöntöd a fáradtolajjal, az egészet alaposan átszűröd harisnyában többször, és jól elkeverve, betöltve, fokhagyma-szagot árasztva nyomulsz át a városon... :D A törvény bünteti, viszont természetbarát... tekintve, hogy a növények ugyanazt a cuccot használták el a légkörből az előállításkor, mint amit ilyenkor elégetve visszaengedsz... ez a rövidtávú jövő, csak az olaj-tőkének ez nem bejön... :(
Hosszabb távon meg sanszos az üzemanyagcella... :)
A hátsó LED-ek egy kicsit még váratnak, mert azt ugye nem látom, meg drága is így együtt. Viszont szoktam nézni a mögöttem állót este és ha a féken állok, akkor rendesen bevilágítja az utasteret mögöttem. :) Akkor LED-del ez milyen lesz? Olvasni lehet majd mellette? :)
Ezt hívják kihasználásnak... :))))))))))) Kölcsönbe nem jó, max valamiért cserébe... :))))))))))) De szerintem nem lesz rá szükség, csak mi van, ha... elvileg a gyári olaj hasonló viszkozitású, tehát a mostaniból is kb 3dl fog bent maradni...
A LED az jó cucc, vegyél hátra is... :) Mondd nekik, hogy Cee'd-be lesz... tutit adjon... :)
Bájdövéj 23-a szombat pl szimpi, addigra már jó idő is lesz, bár lehet, szűk az intervallum... illetve kérdés a helyszín... a Lurdy jó hely, de Monk kollégával beszélgettünk róla, hogy nem volna baj valami kajálósabb lehetőség... fenetudja... kérdés mi a cél... :) Alapvető ismerkedéshez nem kell kajálda, későbbi már összeszokott társaságnak viszont nyilvánvalóan jobb, ilyenkor már nem is annyira a kocsik a téma... ;)
Tegnap gondoltam munka után (18:00) elugrom a xenonizzo-ba és megveszem a helyzetjelzőnek való LED-et. Mivel a neten 9:30-tól 20-ig vannak írva, ezért bátran odamentem. Persze előtte gondoltam felhívom őket (18:15), de senki nem vette fel. Itt kezdett gyanus lenni... Nem tévedtem, a tényleges nyitvatartás hasonló, azzal a kiegészítéssel, hogy csüt-péntek 18-ig vannak. 18:45-re értem oda, szal beszívtam. :( Azért hétfőn Érdről visszajövet beugrok. :)
Persze megvárlak :), bár nem lesz sok időm, mert utána munkába kell rohannom... :(
6 litert vettem..., ha azt akarod mondani felesleges volt, mert 5 fér bele, akkor is jó lesz ha esetleg enné (idáig nem ette), ha meg nem, akkor legközelebb csak 4 litert veszek! :))
Noja, a matrica általánosan bevett módszer internetes közösségek esetében... előnye, hogy még a lopásgátlásban is szerepe van, mert a tolvaj is tudja, hogy az adott autót többen ismerik... :)
Az más kérdés, hogy anya csak a baby on board matricát nem veszi észre, minden más idegesíti... bár egy diszkrét megoldás azért szóbajön... :)
Vagy ilyen fülű és lábú embertől használtautót...brrrr,
Én már 1X-2x jól megráncigáltam, kihúzattam, de sosem járt a fordulatszámmérő 3000 felett csak 5, -ben 160-nál, amikor kb 3200-34000 körül forog. A többi sebességben egyszerűen értelmetlen 3000 felé forgatni. De egy bejáratós crdi-nél 70 km után a 4000 olyan, mint a benzinesnél a 6000 ........na mindegy
Először is gratula a kocsihoz! Én is Gödöllőn vettem.
28700Ft a 0.olajcsere, és ez csak az olaj ára??? Én még nem kértem tőlük ajánlatot (most tervezem éppen, hogy lehet hogy lecserélem a löttyöt a motorban, mert már elég fekete), de ez szerintem így nagyon sok. Valaki írta régebben, hogy bezines szídbe tizen egy-két ezer volt ez ugyanitt. Akkor a dízelbe miért ennyivel több, hiszen csak két literrel több olaj kell bele; bár lehet hogy más minőségűt raknak bele. Én úgy tudom Total olajat használnak. Nem mondták véletlenül a pontos típusát neked? Idő előtti olajcserére nem akorok messzi szervizbe menni, mégha lehet is vinni saját olajat. Lehet hogy megvárom még Szabó úr ajánlatát, vagy hagyom a francba az egészet.
Hát seggbe kellett volna rugdosni azt a mérnök csapatot aki ilyet tervezett... Látszik nem magyar emberek voltak!!! Itthon legalább jó (volt) az oktatás...
A Peugeot-nál volt egy ideig gond, hogy a 90 és a 110 Le-ös dieselnél ugyan az volt a váltó és az erősebbnél nem bírta sokáig. Kicsit alulméretezték. A Kiánál nem félek.
Szerintem ezt a számítást a mérnökök is elvégezték a tervezés során:) Talán ennél néhány fokkal bonyolultabbat is,ugyhogy nincs miért aggodni!!! HA ez a váltó elvisel 250Nm -t akkor 300at is simán,mart van ám biztonsági tényező is belekalkulálva:)))) hátha a pro cee'd -be raknak valami izmosabb CRDi-t :))
STIMMEL :) Próbáltalak szuggerálni, de nem mertem túl erősen, nehogy félreértsd :D Éppen azon gondolkoztam, ha Te sem jársz a fórumba, akkor senki... Kéne valami ismertetőjel a kocsikra, clubmatrica pl.
Lehet nem színfüggő, de nagyon gyenge a fényezése, 6 hónappal és 19 ezer km-el a háta mögött, a hátsó ajtó sarkán és alatta a küszöbön lekopott a lakkozás. A rücsis részen már látszik a fehéralap.
Kicsit megijedtem. Nem te vagy az első aki ilyet ír.
Garancia ide vagy oda nem szeretnék ilyenekbe belefutni... :-(((
Én úgy tudom, hogy a fényezésre is jár a sokéves gari és szerintem erre az esetre is igaz ez, hiszen nem külső behatás érte, tehát nem karcolták meg, így viszont konstrukció vagy kivitelezési hiba. Úgyhogy goto szagszerviz...szerintem...
Gratula a kocsihoz! Mondhatták volna azt is, hogy csak az alátétet kell kifizetned. Ha olyan olajat kapsz mint amilyen az ára, akkor neked 4 l körül lesz utána az átlagfogyid. Szeretem 3-at fizet 4-et vihet gumi akciókat. Akció előtt a gumi darabja 30.000.-, akció alatt pedig 40.000.-.
Ma végre átvettem az AUTÓt bézs 1.6 crdi sw ecs+! A kereskedést ajánlani tudom, nagyon korrektek voltak, 17 nappal a rendelés után átvehettem az autót és az ajánlatuk is a legjobb volt! (Kia Gödöllö) A szervízüket nem ismerem, de azt mondták, hogy a 0. olajcsere akciósan (csak az olajat kell kifizetni) 28700 Ft, hát nem kevés... Nagyon elégedett vagyok az autóval, remélem ez így is marad!
Én hétfőn reggel 8-ra vagyok hivatalos a 0. olajcserére az M6-ba az általad javasolt szerelőhöz! Lehet hogy talizunk? :)))
Pont ma hívtam őket, hogy lesz e mivel feltölteniük az új szoftvert, mivel eddig csak a szoftver volt meg, hozzá az eszköz nem. Ma biztosítottak hogy megvan az eszköz, sőt én leszek az első akinek ilyet csinálnak! :))) Remélem saját lábán, őőő kerekén jön el az autó... Természetesen ez vicc volt! :))))
Amúgy én is megrendeltem múlthét vasárnap este, kedden meg is érkezett. :) Bár én az olajbolt.hu-ról rendeltem, de ugyan ezt az olajat. Nekem is nagyon bejön a Castrol, ráadásul ez tényleg jó minősítésekkel van ellátva.
"Az acélfelni csavarja elméletileg kúpos, míg az alufelnié lapos. Alufelni csavarnál ált. van egy közgyűrű is, ami más anyagból van, hogy ne tudjon összeragadni a felni és a csavar"
- Az én KF felnim csavarja is kúpus, mondhatnám pontosan olyan mint az eredeti lemezfelni. (a lemezfelnin van egy pici váll ami a dísztárcsát tartja)
Tehát nálam alakban nem, csak anyagban térnek el a csavarok
- A (tehermentesítő) közgyűrű nálam tényleg műanyagból van.
Ezek szerint nem is a csavarok, hanem a közgyűrű anyaga a problémás?
(A csavar ha osszerohad is leszedem, a közgyűrűt viszont nem tudom lecsavarni?)
Itt még zsír új, ha gondolod teszek fel életszerűbbet is.
Nem egy feltünő szín, jól beolvad a tömegbe.
Lehet nem színfüggő, de nagyon gyenge a fényezése, 6 hónappal és 19 ezer km-el a háta mögött, a hátsó ajtó sarkán és alatta a küszöbön lekopott a lakkozás. A rücsis részen már látszik a fehéralap.
Odahordja a szóróanyagot az útról. Hmm... valakinek nem mondták, hogy űrsiklót rendelt, nekem meg nem mondták, hogy űrsiklót kaptam. Ha tudom nem engedem ki a futóművet csak leszállás előtt.
Ha még nincs vége a télnek, tavaszra csak a szórógitt marad, jövő tavaszra meg fémtiszta lesz.
Olyan úgy sincs senkinek!!!
Ez lehet nem is autó, ez kaméleon.
Ezzel együtt is rendkívül jó ez az autó. Bár tény, hogy nekem is a babakocsi volt az első, azóta viszont néhány járgány megfordult nálam ..., azaz van mihez viszonyítani.
Az utóbbi tíz évet automata váltósban nyomtam le. Bizony ez izlés dolga.
A mostani kézi váltóssal nem állnék oda gyorsulni a hagyományos automata mellé. Biztos egyszer-kétszer legyorsulnám, de az automata ezt akár kétszázszor is tudná, jobban lekezeli azt a 250 Nm nyomatékot, mint a kézi. Ilyen nyomatékkal, hamar szét lehet rúgatni az egytárcsás szárazkuplungot vagy a hajtáslánc más elemét. Ki kell számolni, ha egy 30 mm-es átm. tengely, 15 mm-es erőkarját dinamikusan megterheljük ilyen mértékű nyomatékkal, annak mit kell elviselnie.
Mindenki izlése és belátása szerint válasszon váltót, egyik sem jobb mint a másik.
Greg úr megválaszolta. Az sem hátrány, ha a központozó gyűrű műanyagból van, nem pedig úgy mint nekem volt az Alessionál, aluból. Ugyanis az alu gyűrű egyfolytában ráragadt az acél kerékagyra és minden egyes téligumi garnitúra feltétel előtt le kellett barmolni őket. 2 db-ot kellett is utánrendelnem.
Az acélfelni csavarja elméletileg kúpos, míg az alufelnié lapos. Alufelni csavarnál ált. van egy közgyűrű is, ami más anyagból van, hogy ne tudjon összeragadni a felni és a csavar.
"....új autót értékesíteni manapság nagyon nehéz. olyan suzuki szalon akik eddig januárban is 15 autót adtak el legalább, febr. közepéig egyet sem... ez a vég......"
Akkor jó autót kell árulni! Itt van pl. a Ceed. Én is vettem egyet a múlt héten. :-))))
"Korábban volt ez már téma és szégyen egy szagember részéről, ha azt a baromságot mondja, hogy az alu-hoz jó a lemezfelnié. Sőt valakinek itt fel is tették azzal. Érdemes a kérdezésen kívül mindennek utánanézni. Nem szoktam senkit győzködni. Csak ha az alu reakcióba lép az acéllal, akkor kezdődnek a problémák."
Nem értem a dolgot. Milyen csavarok kellenek akkor hozzá? Műanyag?
Nem kötözködöm, csak nem értem....
A startguminál én az ExtremeX1-hez kaptam csavarokat:
- Kovácsoltnak tűnik, matt fehér-ezüst színű felületkezeléssel
Az eredeti lemezfelni csavarok pedig krómozottak
Miért nem jó a KF-hez a krómozott, és miért jó a mittudoménmilyen felületkezelt?
Csak most sikerült újra fórumközelbe kerülnöm. Lekérdeztük az importőrnél az aktuális és bejövő, illetve más kereskedői SW készleteket, de sajnos sehol nincs kék belsős autó semmilyen színben. (más kereskedők vevős gyári rendelésire nincs rálátásunk) Ezért sajnos nem tudok segíteni, de szurkolok, hogy a gyári rendelés mielőbb megérkezzen.
ja még valami. ha te kifizeted a lét kp-ba, neked ott helyben meg kell mondaniuk, hogy van-e raktáron ilyen autó, stb. a forgalomba helyezés, egyebekkel együtt sem lehet több egy hétnél az átadásig.
nagyon jól látod. a pénzeddel egy előző ügylet lyukait tömködték be valszeg. igen, nagy a baj a kereskedésekben! most aztán lehet alkudozni! már inkább odaadják haszon nélkül is, csak ne álljon az autó finanszírozásban! ez a kiára persze nem vonatkozik. de új autót értékesíteni manapság nagyon nehéz. olyan suzuki szalon akik eddig januárban is 15 autót adtak el legalább, febr. közepéig egyet sem... ez a vég. én is most érdeklődöm a volt munkahelyemen, hogy mit tudnak adni szalon, tesztautó áron. a többi okosságot is beleértve, ami úgy 3-400 ezerrel leviszi az eredeti árat.
Egy zavaró apróságot másokhoz hasonlóan én is észrevettem.
Amikor a szélvédőt spriccelem felfelé gyönyörűen letolja a vizet, viszont lefelé menet a lapátról víz sodródik a szélvédöre és az kb szemmagasságba foltoakt hagy, ami elég bosszantó és csak többszöri száraz lapáttörléssel tűnik el. Ez konstrukciós hibának tűnik, mert más márkáknál ilyet nem tapasztaltam.
Úgy vettem észre, hogy a lapát és a kar csatlakozásán összegyűlt folyadék sodródik a szélvédőre, amit felfelé a gumi elhúz, lefelé viszont a könyök kialakítása miatt a tisztított részre szóródik a folyadék. :(
Korábban volt ez már téma és szégyen egy szagember részéről, ha azt a baromságot mondja, hogy az alu-hoz jó a lemezfelnié. Sőt valakinek itt fel is tették azzal. Érdemes a kérdezésen kívül mindennek utánanézni. Nem szoktam senkit győzködni. Csak ha az alu reakcióba lép az acéllal, akkor kezdődnek a problémák.
"másrészt a kereskedőnek a többi márkával szemben,a teljes árat kell kifizetnie a kiának"
Ezt én is így tudom. De hogy ellenpéldát mondjak neked, én a kocsi teljes vételárát kifizettem a kereskedőnek, rögtön az autó szalonba érkezését követően, hogy meggyorsítsam a dolgokat, mégis 3 hetet kellett utána várnom mire átvehettem a gépet. (Soha többé nem teszek ilyet) Valószínű ültek a lóvémon, mert a szalonnak nem volt elég forgótőkéje és sajnos nem az én kocsim árát utalták, hanem valamelyik előzőjét. Valahogy nem jó ez így.
Egyébként nemrég olvastam, hogy a legtöbb autószalon szarban van.
Köszönöm szépen. Akkor kezdhetem a balhét, de útálom ezt. Még 1x gratulálok az autóhoz és sok sikert, legyen benne legalább annyi örömed mint nekem / 3000 km / !
Bocsi, hogy csak most írok, de nemrég értem haza Tokajból, így sikeresen beletekertem a kocsiba 500 kilót, ami élmény volt köszönhetően az olajkályhának és a tempomatnak. Most 573-nál 5,9 l az áltag, ebből csak 72km Bp a többi a 3-as főút max 130 km/h és max 3000 fordulatig pörgetve.
Igen, kaptam csavarokat, mert azt mondta a szerelő, hogy a gyári csavar nem jó a MOMO fenlihez.
Ezt csak tavasztól tudom alátámasztani, amikor felkerül a kocsira.
De ezek szerint neked is kellenek plusz csavarok a MOMO felnihez.
Alacsony árakkal dolgoznak, de egy kicsit lazák és figyelni kell rájuk (Startgumi).
ez durva de nem jellemző! valóban lassabb a kia de ennek egyrészt az volt az oka, hogy eddig koreából érkezett a verda. ha jól tudom mostanában már szlovákiából. másrészt a kereskedőnek a többi márkával szemben,a teljes árat kell kifizetnie a kiának. nincs porsche bank, merkantil vagy egyéb finanszírozás! és ha egy kereskedő be van szorulva, akkor áll az ügy. a másik a lagermax. a raktár belső adatbázisán addig nem tüntetik fel a zsír új verdákat, amíg a raktáron maradtakat el nem adták!!! a te eseted több mint érdekes. de ez azért is több mint fals az ügy, mert ilyenkor a kia kereskedők azért nagyon is jól tudják, hogy ha nincs raktáron autó, egymástól tudnak "boltolni". mi annak idején pl. így értékesítettünk egy magentist. nekünk nem volt, tatabányán meg volt. onnan hoztuk el tréleren.
szóval a ceed rendben van. egy évvel ezelőtt egy vidéki autószalonban dolgoztam, ahol seatot meg kia-t árultunk. karácsony előtt jött meg az első "fecske", egy 1.4-es ceed. általános döbbenetet okozva. pozitív értelemben. ebben a relative kis autóban szépen van hely elöl, hátul és még a csomagtér is bő. többször vittem ki érdeklődőket tesztvezetésre, nekem is nagyon tetszett. viszonylag jól ment ezzel a kis motorral is. a dízelt már nem értem meg a cégnél, időközben otthagytam őket azt nem ismerem. állítólag nagyon komoly. a legütősebb kritikát egy golfos hölgytől hallottam, akinek kettes, hármas majd négyes golfja is volt, de azt mondta, hogy csak ceed, soha többet golf! a hölgy pesten használja az autót. mostanában tervezem autó vételét és ez is a kosárban van, még nem döntöttem.
Hi Mr. Justice, Az utcánkban van egy So Red (5 ajtós), nekünk meg egy Mars Red (SW). Úgyhogy kérlek fordulj máshoz segítségért. :-)) Megpróbálom a hétvégén feltenni.
Én még eddig nem láttam magam mögött füstöt, pedig egy párszor már rendesen megkínáltam. Az elejétől fogva használok spurit, lehet hogy ez is közrejátszik benne.
Játszák le egymás között. Ezekután adjanak 1-el magasabb felszereltségű autót, és annak megérkezéséig egy gépet használatra. Ez a minimum amihez ragaszkodnék. Nem érném be KIA-s plüssmacival, egyéb kütyümütyüvel. Ha a kereskedő erre nem hajlandó, fogadnék ügyvédet és egy kárigényt nyújtatnék be a kereskedő felé,(vele vagy szerződéses kapcsolatba.)ebbe beletennék apait anyait. Egy szerződés nem játék, mind két felet kötelezi. Fogyasztóvédelem bevonása sem lenne hatástalan. Gondolj bele mióta használják a pénzedet?
Felháborító mit meg nem enged magának a szállítási határidők tekintetében a KIA!
Spar parkoló SW 1.6 CRDI Bézs színben fél 5 Újpalota? Innen valaki? Más. Kinek mennyire füstöl a kocsija? (diesel) Én most 4-ben kicsit odaléptem neki, és bizony a visszapillantóba nézve volt némi füst mögöttem :(
Nem hiszem, hogy olyan kényes lenne. Nekem az van, világos az alsó része, és a fekete szőnyegen sokkal jobban látszik a kosz. Egyébként is minek rugdosod sáros csizmával a kocsi oldalát belülről? :)
Volt szerencsém vezetni egy ProCee'd 1.6 CRDI-t EX +Elektromos + sport csomag. 225 ös 17" kerekeken gördült a járgány. Bevallom picit ijesztő volt ahogy egy erősen nyomvályus uton viselkedett az autó. Nagyon komoly odafigyeléssel lehetett csak egyenes irányban tartani. Ennyit a széles gumikról.
Amúgy valami csoda ahogy ez a gép össze van rakva. Hamarosan csatlakozom a táborhoz, bár egy 5 ajtóssal. A próbaut csak azért a proceedel ment mert ebben volt 1.6CRDI.
Ha esetleg valaki tenne fel képet (nem gyári) A So Red, Mars Red és az Abyss Blue ról azt nagyon megköszönném.
Szagszervízben kikapcsolják neked, szintén a kompinak adnak új paramétert, vélhetőleg egy 1-est kicserélnek egy 0-ra, no de ne legyünk bit-agyúak... :)))))))))))))))
Nos hát amit leírsz az rémtörténet... én kissé önző módon egy pozitívumot látok a történetben: megdől a rekordom... :))))))))))))))
Viccet félretéve, valóban, követelnék valamit... ha egyértelmű, hogy ki hibázott, akkor ez síma ügy... az én esetemben az volt a gáz, hogy leginkább az állami hivatalok hibáztak, rajtuk meg nem lehet semmit leverni, sőt, örüljek, hogy lik van a fenekemen... a Te esetedben viszont még szó sincs hivatalokról... kereskedő van, meg importőr... valaki ludas, tehát lehet pultra csapni...
rékérdeztem. nagyon nem vesztek vele semmit, legfeljebb aztmondják "NEM" oszt csókolom! bár nagyon bízom benne hogy valamilyen kárpotlást kitaláljanak amivel maradásra bírnak mert különben csókkolom oszt jónapot! most beszéltem egy német kereskedővel aztmondta van raktáron, csak azzal a'ta baj hogy ha hazaakarom hozni akkor kell majd regadó meg anyámtyúkja! még számolgatnom kell hogy mekkora kedvezményt kell kapni ahhoz hogy megérje kint megvenni!
És mi van, ha kérsz tőlük egy próbarendszámos autót, amíg a tied megérkezik? Mondd, hogy eladtad az autódat, havi X tízezer forintba és rengeteg kellemetlenségbe van már az egész. Mivel már nem tudod hogyan megoldani a dolgokat, amíg megérkezik a tied (amit lassan fél éve rendeltél), adjanak neked egy tesztautót.
a megrendelés után folyamatosan pingeltem őket! ha akarod időrendben elmesélem
2007. október 28 (első nap)
autó megrendel, közben szól a kereskedő hogy lehethogy több lesz mint két hét, mert most épp üres a raktár. Mondom sebaj. aláír. kézfog. viszontlángos. jah közben mondtam hogy kéthéttel előtte szeretném ha szólnának mert azért előkell kaparni a zsét stb stb, szabit kivenni, hazaút anyámtyúkja!
2007. november vegefele ( sokadik nap )
kérdem én : infó valami mert hamarosan jön a dec 14. ez volt a várható időpont! válasz: októberben rendeltük a kocsit, novemberbenben ment el a rendelés, decemberi gyártás, gyártás után 1 hónap és itt a kocsi!
2007. december vége ( már nem is számolom)
hahó van valami hír? mert lassan jön a jan 14. a legkésőbbi időpont ami a szerződésen van! még nincs a rendszerben a kocsi, még türelem!
2008. január, február
jött sok sok kocsi az országba! nincs hozzá se papír se semmi, csak úgy árválkodnak egymagukban, talán benne van az enyém!
2008 február
KIA felhív! Te apa mikor jön a kocsi? hmm kisfiam tudod az van hogy anyád elfelejtette, de majd szólok neki jó!
2008 február
KIA felhív! figyu kisfiam, most beszéltem anyáddal a kocsidat majd csak a nyuszi hozza, ha éppen lesz neki kedve! Addig meg üljél rendesen!
Mind a kettő nyári volt (4 és 5 évig használtam), a télim 185-ös volt. Nyílván, de nincsen két egyforma mérési lehetőség. Az 50%-os felárat viszont nekem nem érné meg.
Üdv. Amikor nincsen akciójuk, akkor mennyibe kerül Önöknél egy ajánlott idő előtti olajcsere (diesel Ceed)? És esetleg ebből mennyi az olaj? Sajnos ez véleményem szerint kardinális szempont.
Ha nem is sokkal, de decikkel tuti több lesz a fogyasztása. Persze nagy mértékben függ a gumi minőségétől/összetételétől is. (pl 175ös télivel ehet annyit, mint 195ös nyárival ;) ) Mivel nagyobb guminak, nagyobb a gördülési ellenállása... stb.
Tény, hogy ízlés dolga, ezért nem is akartam leszólni. :)
Egyébként ami veled történt az vicc. Én valószínűleg már decemberben zaklattam volna őket. Szerintem olvasd végig a szerződést, hogy miket tehetsz akkor, ha nem sikerül határidőre leszállítani az autót. Ezekután minimum, hogy elhalmoznak ajándékokkal.
és ha átmegyek mitnyerek vele? maga központ sem tud másik autót adni! akkor az M6 sem fog csodát művelni! továbbá nincs se lehetőségem se időm újra végjátszani a kötelező köröket! továbbá külföldön tartózkodom (1000 km). így eléggé sakk matt!
megértem, hogy együttéreztek velem, de azért nem kell néma gyászba borítani a fórumot :) minden rosszban van valami jó! csak most még nemlátom! én alapvetően optimista gyerök vagyok!
szal az van hogy nem van se nem van nincs semmink! egyedül egy totál fekete sw van a nyomorult raktáron. legközelebb március/áprilisra várnak autókat! szal ez van! beszoptam....ku***ra beszoptam! álmomban sem gondoltam volna hogy ilyen megtörténhet! 2007. okt 28 -as rendelés és áprilisra talán itt lesz! és nem azért mert különlegeset rendeltem, hanem azért mert valaki/valami valamikor/valahogy elba***ta a rendelésem! nem akarok én pálcát törni senki felett sem de ez kicsit abszurd! Solarys remélem neked nem valami hansolókat mondanak majd!
@Greg: láttam feketében, ill. kékes üléshuzattal nekem jobban bejön mint az osztott kétszinü. Sajnálom de izlésdolgában szerintem amúgy sem lehet vitazkozni! eddig majdnem minden kocsit ami a kezemügyébe került egyszínü sötétes belsővel rendelkezett! mikor megláttam a ceed-t egyből azt kérdeztem hogy a kárpitot ugye lelehet cserélni! :) sajnálom nekem nem jön be úgy!
Mindenkinek jó autókázást, talán pár hónap múlva én is csatlakozom! de addig is szívesen osztom az észt továbbra is! jó kis társaság gyűlt itt össze!
Megbeszéltük, hogy megírod, adtak e másik csavart a MOMO -hoz! Ha már betegre ülted a derekad a kocsiban és ezt követően este vérvörösre olvastad a szemed a használati útmutatóval, akkor légyszi írd meg, volt e csavar, vagy neked is azt mondták, hogy jó a gyári /ami egyébként egyre valószínűbbnek tűnik nekem/.
ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, elnézést felséges Brian Úr, hogy hozzá mertem szólni a fórumotokhoz. Ha neked nem tetszó dolog hangzik el, akkor már egyből ilyen hangnemben szoktál reagálni. Hmmm macika?
Mellesleg azért olvasom sűrűn a fórumotokat, mert szimpatikus a Ceed, szóval ez a hülye stílus amit képviselsz fölösleges öcsikém
Nem akarom ám leszólni a leendő autódat, de láttad már életben egyszínű feketével? Nekem nagyon nem jött be. Sokkal nagyobbnak tűnik úgy, hogy alul világos a kárpit. Persze kényesebb, de nekem nagyon bejön.
nem! a műszerfal, ajtókárpit borítást akarom egyszinű feketére! nekem az osztott felül fekete(szürke) alul világos szürke az nem nagyon jött be! meg a kályhaezüst középkonzol sem tetszik!
Május eleji rendelésnél kb. július elejét igértek. Július közepén kérdeztem KIA központot, azt mondták, júliusi gyártásban van. Augusztus végén nem volt sehol a kocsi, szeptember elején lemondtam, még akkor sem.
Máshol rendeltem inkább SW-t szeptember elején, október végén ott volt a kocsi, más okok miatt november közepén átvehettem.
kicsit pörögnek az események! minden pozitívum a KIA Központnak és a Lurdynak!
mivel anno két szín között vaciláltam Piston Grey/Oil Blue lehet megoldható hogy feb végéig hozzájussak egy Pistonhoz!
Sőt még azt is megpingeltem, hogy EX is lehet, ha árban tudják közelíteni az eredetihetz! csak a kárpit mindenképpen fekete legyen belül. az osztott az nem tetszik!
Ha van valakinek egy Piston Grey ( élőkép, nem reklámfotó ) akkor legyenszives tegye fel a fórumra!
Én a Off Hyundai-t speciel tudom, szerintem a KIA vagy ugyanaz, vagy nagyon kicsi eltérés lehet. Összesen 14 % van rajta, ebből 7 az importőré, 7 a kereskedőé. A + kedvezményeket, orvos, ügyvéd, taxis stb. elvileg az importőr adja a saját %-ából. Ennek azonban ellentmondanak az itteni közel fél millás kedvezmények, tehát lehet, hogy a KIA-nál ez másképp van....
Azért számolj vele, hogy minél szélesebb gumit teszel a kocsira (225/50), annál nagyobb lesz a fogyasztása. És persze az is kérdés, megér-e 50%-al több pénzt egy 2centivel szélesebb gumi.
Én ezek alapján számoltam hogy mennyit alkudhatok:
"Ekkor elővette a nagyker árlistát amiben láthattam az LX-en a regadó nélküli ár 5% -a az árrés.
----------
Az autó vételára 4 086 000 Ft A regadó erre az autóra 450 000 Ft !!!!!! Az ÁFA 606 000 Ft! Az üzembehelyezés kb 70-80 000 Ft! Tehát ez a 3 együtt az államnak 1 136 000 Ft !!!! Az autó ára így már nem is olyan sok: 3 030 000 Ft!"
Nemtom mennyire hiteles források, de kiindulásnak mindenképp jó.
Olvass vissza, valaki itt lirta már hogy kb. mennyi az a % amit rápakolnak.
Ez igy külön jó hogy beismerték hogy elcseszték, innentől meg egyértelmű hogy a hülyeségnek ára van! akár azt is felvetheted hogy a költözésre adjanak köcsön autót a 7 végére.
Sajnos a cee'den nincs szélvédőfűtés, inkorrekt tájékoztatás. Csak az ablaktörlőlapátoknál van fűtés, ha ráfagyott kitudod olvasztani. Ergo ez nem zavaró :)
Van valakinek szélvédőfűtése? Mennyire hatásos a reggeli ráfagyás ellen? És mennyire zavaróak a fűtőszálak? A OFF fordnál ON is van ilyen, ott van, akit zavar, van aki megszokja...
én is ebben bízom, de mielőtt alkudoznék megvárom ők mit ajánlanak fel maguktól! aztán majd jövök én.....téligumi gar, tradar, véfőcsíkok árának elengedése! ez már kb olyan 200eHUF! aztán szerintem még mehet ez még feljebb is :) + szőnyeg. jó lenne tudni kb mekkora árréssel dolgoznak!!! egy 4.7 M HUF-os autón!!!
Sztem ez mondjuk nem a KIA hibája, hanem azé a kereskedésé, akinél rendelted. Sztem ez az a pillanat, amikor a széket a seggük alól ki tudod alkudni. Már persze ha még fenntartod a megrendelésedet.
A központi zár nyitását is más nagynevű autógyártó cégektől vették át, szerintem könnyen megszokható, és baromi jól tud jönni, amikor a drága mama nem bírja elsőra a közeledő kamion elé nyitni az ajtót. Szerintem egyébként ez a funkció, mármint az hogy 40-nél bekapcsoljon a kp.-i zár szervízben kikapcsolható, és akkor a kettős nyitás is megszűnik.
Én jan. közepe óta hajtok egy 1.6 CRDI EX + El.csom. Plus SW-t. Egyelőre nagyon tetszik az autó, úgy érzem, azt kaptam a pénzemért, amit vártam. Összehasonlítási alapnak ott van (volt) a családi G Astra valamint a céges Focus. Nekem mindkettőnél jobban tetszik.
Azért találtam két bosszantó dolgot is: A motor "rángatás", amiről először azt hittem, hogy egyedi, és hogy képtelen leszek reprodukálni -- a fórumnak hála -- kiderült, hogy szoftverhiba. Hamarosan javításra kerül... A másik dolog -- amire itt páran szintén panaszkodtak -- az a központi zár. Egyszerűen nem látom benne a logikát! Mióta meg van az autó nagyon sok apró ötletes dolgot találtam benne, ami tetszett, és tovább erősítette benne az érzést, hogy KIA mérnökei nem csak túl akartak lenni a munkán... Éppen ezért nagyon fura nekem ez a központizár rendszer. Nem értem, hogy miért nem úgy működik mind a 4 ajtó, mint a vezetőoldali?! Mi szükség van erre a "dupla kilincselésre"? Egyszerűen muszáj lesz rászokassam magam, hogy ha valakit ki akarok engedni a kocsiból, akkor előbb nyissak a műszerfalról. Ellenkező esetben valaki tuti letöri a kilincset...
Ja, még egy dolog! A rádióval én sem vagyok 100%-an elégedett. Mintha tényleg kicsit gyengébbek lennének a vételi képességei.
ui: Valamilyen olcsó csomagtér tálca engem is érdekelne!
Újabb fejlemény az e-mailes árajánlatoknál. Aki 400 ezret ajánlott a Lanosért:), attól megkérdeztem, h az ajándék metálfényen túl tud-e ajánlani valamit és a válasz:
"Esetleg egy gyári szőnyeg garnitúrát tudok adni még ajándékba." Számomra ez volt a napp vicce!!!:)))))
Így az autó ára:
KIA CEED 1.4 (109 LE) LX Plus 5 ajtós3.390.000 Ft
Ez valahogy még nem tetszik.
"Ez egy nagyon jó minoségu, nagyon strapabíró, sulyesztett gumi csúszásgátlóval ellátott tálca. Az ára 9450 Ft Áfával.
Egy képet az alábbi linkre kattintva tud megtekinteni (nem pont ehhez a típushoz, de a tálca típusát láthatja): http://www.csomagtertalca.com/kepek/talca.jpg
A tálca kb. egy héten belül megérkezik és átveheto itt az irodában, vagy futárszolgálattal 1200 ft plusz költségért el tudjuk küldeni bárhová az országban."
ha lesznek fejlemények mindenképpen közzé teszem! lefelé nem vagyok hajlandó kompromisszumokra! egy problémám van hogy így autót kell bérelnem a költözéshez egyébként meg tudok várni. eddig is vártam, most ez már belefér ( kis ironiával mondom mindezt ) és remélem a végére pozitívan jövök ki és tudok még lefaragni a kocsi árából vagy adott esetben további extrákat kicsikarni! én vagyok most tárgyalási pozicióban! új helyre nem akarok menni, mert tényleg semmi bajom a Kia Lurdy-val! ez sem az ő hibájuk (szerintem ) de majd ezt meccseljék le a KIA-val egymásközött!!!
Hát ez nem semmi! Tiszta röhejes hogy a kocsid ezek szerint 5-6 hónap alatt jön meg innen ~300km-ről. Ennyi idő alatt Dél-Koreából is meghozták volna! Azt megértem hogy ha már egyszer új kocsit rendelsz, akkor szeretnéd a neked legjobban tetszőt megvenni, s nem különböző kompromisszumokat kötni. Nekem két hete azt mondták a kereskedésben, december óta semmilyen 1,6 benzines nem jött az országba.
még ruhában is elgondolkozik az ember a szinen! és még így sem biztos hogy feb. utolsó hetén áttudnám venni! és legközelebb meg március végén tudom átvenni addigra meg ideérhet a másik is! nem vagyok magyarországon hogy most megint új kereskedés, új megrendelés új egyzkedés stb sbt. nekem erre nincs időm!
és szerinted egy cég mitől jó? azok teszik azzá akik ott dolgoznak! és a legfélelmetesebb az egészben hogy pont most jön a hír mikor tegnap telefonálok nekik??? ááááááááááááááá
2007. okt óta várok! és most azért vegyek egy olyan kocsit aminek a belseje nem tetszik? 10 kor níit a Lurdy felhívom őket hogy akkor most mivan?!!!
Ablakmosóval feltöltöttem a tartályt, és láttam hogy a motor csupa sár. Ezek szerint én is pisilhetek a motorra, mert macska-vendég melegszik ott, távollétemben.
Vagy teszek neki egy lábtörlőt, illetve, mielőtt elindulok, megütögetem a motorház tetőt.
1,6 CRDI SW EX Lim + ECS+ OilBlue + Tradar Valami ilyesmit, ha jól kutakodtam, de ugye itt pl, a spec. kárpit nincs leírva, tehát még lehet egy-két apróság....
Részvétem. Amúgy nem a KIA, hanem az ott dolgozó emberek rovására írnám..... Én elfogadnám, kérnék egy hatalmas árengedményt, tudod mit, a képviselettől is ,engedjenek szépen ők is az árrésükből, aztán ha nem békélsz meg a kárpittal, akkor tetetsz rá egy frankó üléshuzatot, legalább nem a kárpitod szennyeződik....
tegnap ugye felhívtam a KIA-t. Ma meg vár az email a postafiókomban a kereskedőtől! hogy izé-hozé elkevertük a megrendelésedet sajna a központ szerint csak március április végén jönne meg, de van egy jó hír van ugyanilyen kocsi valahol csak a kárpit sztandard! hát nemtudom! direkt nem a sztandard kárpítot kértem mert nem tetszett, és ha kiadok 4,5 millát akkor olyanban akarok ülni ami tetszik.
ELMEHET A KIA A PICSBE!!!!!!!!! SZERINTEM HA TEGNAP NEM CSÖRGÖK RÁJUK AKKOR MÉG A MAI NAPIG NEMTUDOM HOGY MIVAN!!!!
Bocsi, de már késő van és fáradt vagyok, nem akarok vissza olvasni! Ki az aki pendrive-al foglalkozik? Dobjon már egy mailt nekem az elérhetőségével. Kellene pár darab (200).
Az enyém pöccre indul és nem fuldoklik. A kerregés alatt a tipikus diesel hangot értem. Csak annyi, mintha nem lenne annyira jól szigetelve. Megnézem én azt az olajszintet.
"Érdekes, a rázkódó megállást én is tapasztaltam és azt is, hogy hangosabb a motorom, mint a próbaúton. Ott melegen is csak brummogást tudtam kivenni, nálam viszont a kerregést is."
Én 3 helyen is tesztvezettem (A Pappasnál 7km-es autót, AUtodon kb. 3000km, Óbuda talán 1000km...) És mindegyiknél csak brummogás volt. Idáig kerestem a helyes kifejezést, de megadtad: kerregés Ez van egy picit nálam, de nem mindig.
Amikor beindítom hidegen és adok egy pici gázt, olyan mintha levegőért kapkodna, egy pillanatra mintha lefulladna. Másnál is ilyen?
Még nem adtam nevet egyetlen autómnak, de ennek lesz:
- Ha jó lesz: Szellő (Vadló mesehős, a kislányom kedvence)
- Ha szivat: Céda
Amióta öntöttem bele Spurit, 6-ról 6,1-re nőtt a fogyasztás. (Bár lehet, hogy csak bátrabban nyomom neki...)
Látod az is lehet, erre nem gondoltam. Bár a próbaúton egyszer meghuzattam véletlenül a kocsit a rakparton (4000-ig felment egy pillanat alatt, mintha benzines lenne), amire azt mondta a kísérő emberke, hogy nem kéne, mert még csak 79 km van benne. Aztán lehet, hogy a napi számláló volt rajta. Nézte a fene.
Én is ma déután, fél öt után, felhívtam a központi számukat, pedig nem is beszéltünk össze. Mivel az illetékes kollégák már nem voltak bennt, ezért elkérték a számomat és megígérték holnap visszahívnak. Én is arra lennék kiváncsi miért kell ilyen iszonyú sokat várni a kocsira. Ha vmit megtudsz informálj légyszíves!
Nekünk még szerintem egy nyers motorunk van, a tesztautóban meg ki tudja mennyi volt, én nem néztem. Nekem már csendesedett, igaz nem tudom, hogy a Spuritól, vagy a 800 km-től...
Érdekes, a rázkódó megállást én is tapasztaltam és azt is, hogy hangosabb a motorom, mint a próbaúton. Ott melegen is csak brummogást tudtam kivenni, nálam viszont a kerregést is. Annyira nem zavar, csak ahogy így írtátok ti is feltűnt nekem is. Nem lehet, hogy alacsony az olajszint és azért hangosabb? Még nem néztem meg. Egyébként tudja valaki, hogy a gyári olaj milyen viszkozitású, stb.? Csak ha netalán mégis kéne utánatölteni, akár 1 dl-t. Nekem még nem rángatott, de nem is próbálom.
Én még friss hús vagyok a magam 230 km-vel. Egyenlőre az ajánlott olajcsere áll még csak előttem, a következő meg csak jövőre. A többiek miatt is kérdeztem, nem csak magam miatt. Az én kinézett olajam: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kb. 11000.-Ft/ 5liter + még hozzá egy kicsi. Azért ez a márka, mert előzőleg a benzinesemnél bevált.
Üdv, elvileg lehet hozni az olajat, de azt ajánlom várja meg a jövő heti szervizajánlatunkat, lehet, hogy nem lesz értelme máshol venni az olajat. Mi egyébként OMV BIXXOL olajat használunk.
A hozott olajnál egyébként az nagyon fontos, hogy olyan helyről legyen vásárolva, ahol hivatalos úton hozzák be az országba az olajat, mert egy esetlegesen az olaj gyengébb minősége miatt okozott problémánál a nagy olajtársaságok teljes anyagi felelősséget vállalnak, de csak azért, amit ők importáltak. (mivel nekik ez presztízskérdés, ezért a vitás esetekben is helyt szoktak állni).
Milyen olajat hozna egyébként? Megkérdezhetem, hogy mennyiért veszi?
Ha az olaj megfelel a gyári előírásoknak (szabványoknak), akkor a garanciát nem befolyásolja. (csak bontatlan csomagolású jöhet egyébként szóba)
Sajna nem találom(nincs kedvem keresni) azt a hsz-t amiben írod hogy az új szoftverrel is rángat az autód! Én a rángatással tegnap voltam szervízben! NEm rakták rá az új szoftvert mert volt hibakódja az autónak! A lambdaszonda csatlakozója volt lecsúszva, ezt helyrerakták és azóta nem rángat!!!! Kb 200 km mentem de egyáltalán nem éreztem rángatást, sőt egy kicsit mintha a fogyasztásom is kevesebb lenne, de még nem tudom, csak a pillanatnyi adatokat nézem!
Hamarosan én is átvehetem az én életemet, egy pro_ceed CRDI-t, a papirok rendben, csak a hivatalon múlik, mikor találkozunk. Olvasgattam a mai napot, tényleg, lehet, hogy front van...:-))). a mai központi téma, az AUTOMATA vs. MANUÁLIS. Én egy tök kényelmes pali vagyok, majd 7 éve csak aut. gépet vezettem, az egyik a CEED-be beszámolt OFF ALFA 147 selespeed, a másik, a mostani gép, egy igen koros OFF HONDA Accord 2.0 AUT. Mondjuk a 2 gép egészen más, talán csak a hifi a hasonló, de az biztos, hogy mindkét autó manuálisan is kapcsolható, az off Alfa kormányról is, a Honda kitehető manuálisba, igaz, az csak 4 gangos, de nem zavaró. Igazán csak akkor élmény a manuális váltás, ha haladni kell-mindkét gép igen brutál-, de AUT állásban tényleg OK ... Az OFF HONDA. Az Alfáknak van egy komoly betegsége, bólogat, mint állat minden váltásnál, mert tanulékony a lelkem, csak lassan! Csinált olyat, hogy egy komolyabb előzés után 20 percig az előző vezetési stílust ismételte, ami néha igen érdekes volt( végig a pirosban...) Szerintetek mennyit evett.... Aranyos voltAz biztos, hogy hegyi úton megkergült, olyat ütött, mint állat, ilyenkor zene ki, ablak le, oszt'..., de a napi használatban teljesen felesleges. Egy kicsit olyan érzés, mint amikor a pasik mesélik, " ...érted, meg volt a Claudia Schiffer...", megvolt, de elég volt... Az OFF Honda AUT egészen más, igazi utazó autó, ám, ha kell, kijön az állat belőle és szinte teljesen igénytelen, de hálás!. A CEED AUT egy teljesen hagyományos automata váltós autó, a kényelemért, a stresszmentes közlekedésért, nem egy rakéta, de a technika már régen kiforrott, bolondbiztos, és jó. Aki haladni akar, annak nem biztos, hogy az igazi, ám A-B viszonylatban, városban, hosszú úton tempomattal...csak a táj és a zene...
Egy szakértő-versenyző, meg OFF kereskedő barátommal-fontos, hogy barát, mert nem akarja rámdumálni a saját cuccát-beszélgettem az esetleges CRDI chiptuningról. Na, próbálom úgy leírni mit mondott, hogy az szalonképes legyen:
TE ....állat, mi a @ért akarsz te egy ilyet, te igazi kaspó!- nem ezt mondta, de...!!
Miután lealázott, mutatott egy két igazi tuningmérést!
Az kiderült, hogy, valóban lehet 50-70K között is már chipet kapni, de véleménye szerint, ezzel minden gazdi ráér, majd később, mert, főleg egy garanciális autónál bármi lehet és a gyári progikkal érdekes dolgokat ki tudnak olvasni. Az pedig tényleg kellemetlen, ha egy hibánál a szervíz széttárja a kezét, és azt mondja, bocsika, de valaki belepiszkált a cuccba...
Az igazán komoly tuning 2-3 "kiló" körül mozog, na az jó, de nem egy fiatal autónál.
Más,
parkolóradar utólagosan, van vkinek tapasztalata, illetve van e a fórumon pro_ceed tulaj márkatárs?
Elolvastam a hozzászólásaidat miért kellett kiszedni a szélvédődet.
A leírásod alapján nekem is hasonló hangok jönnek a jobb oldalról Gregnek meséltem is,hogy még nem jöttem mi de a szélvédőtől jön .....fasza én biztos ki nem vetetem .
Ma észrevettem valamit, a Hungárián való araszolgatás közben. A fékpedálról mikor lelépek, nagyott koppan. Meg amikor rálépek, akkor is. Eddig nem tűnt ez föl, egyik pillanatról a másikra érzékeltem, azóta is csinálja. Én hibbantam meg, vagy tényleg?
Nekem cserélték az első szélvédő "műanyag keretét?"! Azóta semmi panasz! Egy kis műanyag biz-basz volt a hibás az irritáló hangokért. De nem voltam ott amikor "cserélték?".
Szerintem azért rázkódik meg az autó, a motor leállításakor, mert ilyenkor járja át testét a gyönyör. Mint amikor a tyúk is megrázza magát, miután a kakas jól helyben hagyja.
Kedves Szabó Úr! Örömmel láttam a válaszát. Én csak egy SW-t szerettem volna. Ha a szalonban nem is sikerült, a műhelyben lehet, hogy még "találkozunk". U.i.: Önök hogy állnak hozzá a vitt motorolajhoz? Tisztelettel, Gáspár Iliász
- Kerülni a padlógázt és az alacsony ford. eröltetést.
Eddig jól tudom?
Mi a jobb az autónak, ha autópályán egyenletes tempóban teszem meg az egri távot, vagy a 3-as főutat válasszam több váltással és különböző sebességekkel.
Gyorsan bemelegedett és az egész távon (Budafok-Újpest-Pécel) hangosabbnak tűnt és volt valamilyen kerepelő hang is biz. fordulatnál. :@
Hozzá kell tennem, hogy egy Skoda 120L után 3 Hondám volt, amik nagyon halkan jártak, mivel benzinesek, leszámítva az ulosó VTi-t... :)...., tehát ez az első dízelem, ezért most minden zaj új és érdekes.
Nekem is megrázkódik leállításkor, szerintem ez normális. Az pedig, hogy hangosabbnak tűnik, lehet hogy azért van, mert még hideg a motor, a tesztautó viszont már meleg volt. Mármint a motor :). Vagy neked melegen is hangosnak tűnik?
Szóval az ökörködős kamu-hibaleírások azért nem igazán viccesek, mert persze most rööhögünk rajta, de ha egy újonc rákeres, és a kereső kidobja, akkor biza a szövegkörnyezet nélkül valósnak hathat...
Nekem mondod? Ezek az én hülye kollégáim és főnököm. Nekem kell egész nap elviselnem őket!!! :-(((
Hát ezen igyekszünk most valóban változtatni. Mindemellett tisztában vagyok vele, hogy 100%-ban nem fogunk tudni mindenkinek megfelelni (bár dolgozunk rajta:)).
Jövő hétfőn megy ki a hírlevél az új, csökkentett szervizárakról, új szolgáltatásokról.
Persze az új feltételek nem csak a hírlevél olvasóinak járnak majd, tehát hamarosan - jövő hét közepétől - fenn lesznek a honlapunkon is (www.kiaszabo.hu).
Bocs a kicsit késői reagálásért.
Továbbra is mindenkitől szívesen veszek bármilyen (akár negatív) visszajelzést is.
(csak úgy tudom a problémákat megoldani, ha ismerem azokat.)
Ui.: Nem csak reklámnak szántam a korábbi bejelentkezést, tényleg szeretnék egy folyamatos kapcsolatot, minden KIA tulajdonos érdekében is. (gyakoribb fórum jelenléttel is)
Cee'd SW 1.6 Crdi EX Lim. El. csom+ Machine Silver
Helyszín:
KIA Pappas Hunyadi J. út.
Amíg a papírokat intézték kaptam ücsit . Minden flottul ment, kevés Tóth Krisztiánhoz hasonló korrekt, előzékeny kereskedővel találkoztam.
Nagyon tetszik a tempomat és a sötétítés.
Fura:
-a motorháztető pár mm-re eláll a lököstől, vagy a lökös van beljebb.
-a motor kicsit hangosabb, mint a tesztautó volt.
-leálláskor megrázkódik a motor a karosszériával együtt. ->Ez normális?
Holnap elviszem egy kis bejáratásra Pécel-Eger-Tokaj-Pécel.
Remélem ezek a furcsaságok eltűnnek.
Ja, és megkapta a MOMO felnit a nyári gumival és a Dunlop SP Winter Sport M3 gumikat a lemezen, ami most rajta van, mindezt 140-ért+ ajándék 2 Gb MP3-as lejátszó némi figyelmes aprósággal körítve nagyon korrekt a Startgumitól.
Folyt köv...
Ui.: Azt viszont hiányoltam, hogy senki sem nézte meg az utcán, pedig szerintem dögös :(
Viszont egy hülye alfás index és tükör nélküli sávváltásával majdnem lebontotta 2 km-re a szalontól a kocsim elejét :((((, még jó, hogy ilyen harapósak a fékek :)
No lassan tényleg az egész bandának kéne egy tematizált fórum, mert a 4 oldalt nem biztos, hogy mindíg vissza fogom olvasni, főleg, hogy meg kell állapítsam, úristen front van, vagy mindenki felfelé xarik ma? :))))))))))))
Szóval az ökörködős kamu-hibaleírások azért nem igazán viccesek, mert persze most rööhögünk rajta, de ha egy újonc rákeres, és a kereső kidobja, akkor biza a szövegkörnyezet nélkül valósnak hathat...
Az automata témához meg annyit, igazán jó automata sportkocsi nincs... persze az USA-ban kapsz ilyet, de ott azért, mert az is automata, ami amúgy már krónikus ökörség... gyorsulni meg lehet automatával, az eredménye általában a gyakori váltócserében merül ki (a fogyasztástól most tekintsünk el, az mindenképp az egekbe repül)... én még mai modern DSG-vel se mennék gyorsulni... ha valaki ilyenre vágyik, vagyen manuálist...
Jah igen, az USA-ban a soförök többségének csak automatára van jogsija... mikor kint voltam egy évet, ha megláttak egy manuálist, "jujj, ez bonyolult" volt a reakció... no comment...
Ha engem kérdeztek, manuális párti vagyok, egy fillérrel nem adnék többet automatáért, sőt, értékcsökkentő tényezőnek veszem... mert vagy béna, vagy kényelmes vezető vezette előtte, ergó mindenképpen xar a kocsi, előbbi széttúrja az automatát is, utóbbi meg ellustítja a motort...
Én korábban ugyanígy jártam, azzal a különbséggel, hogy a macska akkor mászott le a motorblokkról, amikor rányitottam a motorháztetőt. Érdekes lett volna, ha nem az ablakmosót akarom feltölteni, hanem menni valahová :) De ezt már kitárgyaltuk.
elmondtam hogy kicsit nonszenz várni ennyit egy autóra! nagyon készséges volt a hölgy elkérte a nevem, telefonszámom és aztmondta utánnanéz! Mondtam neki hogy Solarys is ennyit vár és kicsit meglepődött mert 3 hónapos várakozás már tényleg sok!!! Sőt még annyit is hozzátett hogy a KIA Lurdy pedig megbízható! szal most várom hogy visszahívjanak....aztán majd beszámolok!!!
"Az autómata váltót is akkor válthatod kézzel amikor csak akarod, de amikor a kick-down egy pillanat alatt már visszaváltott, a kéziváltós még le sem nyomta a kuplungot-:)"
Erre mondtam hogy az úgy igazságos hogy ha énnekem 1-esbe kell tennem akkor ő meg P-ből indul!!!
de így világos.....én normál utcai plámpára gondoltam mert onnan indultunk, de asszem a visszaszámlásig nem állunk meg és a végén már az űrhajokról és az automataváltók kapcsolatárol fogtok vitatkozni!
1-esben lámpánál? na ehhez viszont én gratulálok! aztán ameddig nem zöld a lámpa nyomod a kuplungot tövig!!! szééééép! oszt a kinyomócsapágyról hallottál-é? hogy aztat az ám nem szeresse!
Olyannira lerágtuk ezt a csontot hogy már le is zártuk.... (te hoztad fel megint)
Lámpánál én meg 1-esben vagyok képzeld! :-)))
A lényegét azért elkaptátok mert te a F-1 ig jutottál a kolléga meg a V8-ig az 1.6 4fokozatútól.... sztem a hasonlo kalibereket érdemes összehasonlitani de lehet hogy én vagyok nagyon földhözragadt.
De most már tényleg vegyen valaki autómatát!! - hogy egy nyári tali alkalmával összemérhessük mit is tud!
Rosszul tudod, P-be csak leállításkor rakja az ember, lámpánál soha,ott D-ben van, a jobb lábad a féken , a bal meg pihen, mint mindíg. ( 100ezer km automatával a hátam mögött mondom ezt.)
Egyébként a forma 1 is automata, ill. kuplung nélküli. Pont amiatt, hogy ne veszítsen időt a kinyomogatással
De ez az egész vita olyan meddő már, nem is értem miért kell forszírozni, azért, mert itt néhányan érdeklődünk az automata ceed iránt. (Pedig nekem is manuális van)
Olyan helyen kell venni, ahhol a márkaképviselet által hivatalosan meghatározott felszerltséggel adják az autót, vagy engedjék el a a risztó és a távírányitó árát,
Én nagyon magasnak tartom ezt a 6 feletti THM-et. Igazból azt ne értem, hogy a sima LX és a Plusz közt 500 ezer ft a különbség és jóformán csak a klíma van benne pluszban. Reális ez?
És valóban kb 300 ezer mínuszban lennék... Az meg rengeteg!
Nekem is LX+ van csak SW! szerintem kb. 100 - max 150.e-et tudsz belőle alkudni, de ez persze függ attól hogy mennyiért veszik be a gépet, és milyen a THM.
Nekem 3,9 volt a THM igy nekem még ennyit sem sikerült kiszednem belőlük.
azért ha 800 helyett 400-at adnak a kocsiért cserébe meg 100.e-es metáfényt akkor még mindig 300 minuszban vagy....
a tapasztalatok alapján azért azt is nézd ki hogy van-e valahol a kiszemelt gép/szin hacsak nem akarsz 3 hónapot várni.
Én sem azért vettem mert szeretem kitaposni a lelkét a kocsinak, csak egyszerüen kényelmesebb meghát ekkora motornál szerintem valamelyest gáz a manuális váltó. (fönököm 07es tuaregje manuális, diesel. Vezettem, ültem is mellette de mindig kuncogok rajta hogy az automatát miért hagyta ki belőle...) Mindazonáltal ha minden jól megy, kb 2 hét és énis manuálisra váltok, bár csak 1.6os motorhoz :)
Küldözgetem szépen sorban az e-maileket, eddig ketten válaszoltak.
Az egyik (nem mondok kereskedőt) 800 ezer körül venné be a 2000es évjáratú, 1,5ös Lanosomat, semmi kedvezmény ezen kívül (később remélem csak ajánl valamit). Összesen 3.599.000 Ft lenne a kocsi (LX Plusz).
A másik kereskedő 400-450 ezerért:) Azért ez vicces! :)
Vagy nem is annyira. :( De ez "ajándék" metálfénnyel adná az LX Pluszt így összesen 3.390.000 Ft lenne... Ebből még csak lehet alkudni, nem?
Asszem már nagyon elkanyarodtunk az alap verziótól, mert nincs se 2,5-es diesel Ceed se V8-as ha jól tudom! :-)
Ha te mondod akkor elhiszem hogy valaki azért vesz egy 1,6-os dieselt 4seb. automatával hogy gyorsuljon..... én a kényelem miatt venném, meg főként a városban élvezném de különbözőek vagyunk ;-)
Nem igazán kellene személyeskedni az autómata váltók kapcsán.....teljesen hangulatrontó. Az érvek egyébként már a 80-as években olvaskatóak az ADAC lapokban és természetesen most online még elérhetőbbek.
Ami a jogosítványt illeti...hát csak annyit mondanék, hogy a tavaly hagytam el az 1.000.000 kilómétert, amiből sajnos csak felét vezettem autómatával ....és Európa majdnem minden országában vezettem. Amikor betöltöd te is ezt a távolságot ... jelezz és fizetek egy sört-:))
P-be eleve senki nem rakja lámpánál a kocsiját, ez hülyeség. Ha te másképp csinálod akkor itt nem én vagyok aki gratulációt érdemel. P a parkoláshoz van, Te sem húzod be a kéziféket minden egyes lámpánál ha jól gondolom...
éppenséggel nem akarok 5 autószerelővel, 4 festékvastagságmérővel, plusz 3 ögyvéddel és még 3 fogyasztóvédelmissel autót átvenni, de akkor is furcsa ez nekem!
Ha te sosem teszed P-be az autómatát ahhoz is gratulálok!
Mert ugye csak ugyanolyan dolgokat lehet hasonlitani, tehát ha én váltok 1-est akkor te tolsz P-ből D-be... de lehethogy neked mindig D-ben van a kocsid.
Dieselben nem vagyok otthon az ugyis olyan "jól gyorsul" de benzinesnél szerintem nem gyorsabb a manuálnál. De biztos én tudom rosszul és a sok GTI és egyéb sportautó "viccből" manuális...
egyébként már kezdek összeesküvésre is gyanakodni! leeshetett a verda trélerről vagy meghúzták a fél oldalát mikor beálltak vele, oszt hogy mégis eltudják passzolni bütykölik a műhelyben és addig nem szólnak amig kész nem lesz. aztán felhívnak megjött a kocsid, aztán meg sohasem tudom meg. de mondjuk a járműpapírokra ezt kötelesek felvezetni nem? szerintem túl sok filmet nézek :))))
Pont hogy automatával gyorsabb a rajt, ott nem kell a kuplungot kiengedni...
És amiatt is gyorsabb, mert az automatáknál általában az egyes fokozat hosszabb. Nekem az OFF 3.8 -asom indulásnál ha nyomtam a gázt (nem padló), 45-50 nél váltott
Úgyhogy én továbbra is nagyon kíváncsi vagyok, milyen lehet a ceed automata váltóval!
egyébként kicsit ingerült vagyok, mert irigylek mindenkit akinek megjött 1-2-3 hét alatt a verda! lassan elkezdem húzni a strigulákat.....109 napja várok!!!!!!!!!!!
Én pont ezért hagytam abba a fórum olvasását és hozzászólások írását néhány hónapra (gondolom nem vagyok egyedül), mert néhányan nem bírtak magukkal! Ja és nehogy már szegény Apooca legyen a hibás kérem szépen!!! Megkérnék mindenkit, hogy csak olyan problémákat írjatok le kedves leendő hozzászólok, amik valósak. Bár az emberi természetből adódóan ezen kérésem úgy érzem hiábavaló lesz :(
Csak viccelt! Igazából annak a két újonnan reg-elt nick-nek szól (Gedeon28, Gorbachov...) akik szét akarják bas*ni ezt a jó kis fórumot. Sajnos az ellen nem tehetünk semmit, hogy az ilyenek ne szólhassanak hozzá és ha tovább beszélünk róla, akkor tényleg elérték a céljukat...
Jesszus, nehogy mán komolyan vedd! :))). Szándékosan írtam ezt, reagálva a korábbi néhány hozzászólásra, csak hülyéskedtem, most 3800 km van a kocsiban :)).
De erre egyébként kiváló példa a kia oldalán lévő ceed müszaki adatok, ahol a 1.6 benzines modelnél 0.6 mp eltérés van a manuál javára, de a manuálnál az a elméleti legjobb idő, mig az automatával tartható megfelelő körülmények közt mindig az az idő. 2.0 benzinnél pedig eltérés sincs, csupán ha minden tökéletes akkor ugyanugy megy a manuális is.
Én jelenleg egy 2.5td omegát hajtok, 130ló, 250nm. Ha találsz valakit aki manuálal ezt legyorsulja ugyanezzel a motorral akkor átgondolom ujra az életem, de amig a gyári adatok alapján jobban gyorsuló manuális autókat simán lehet verni vele addig nincs miről beszélni. Milyen automatát vezettél aminél ha megnyomod a gázt -felengedett féknél-, várni kell hogy "az auto felengedje a féket"? Pont hogy automatával gyorsabb a rajt, ott nem kell a kuplungot kiengedni...
Én még nem mentem pályára, csak Budaörsig. Ott evett 70-nél 3.2-t, az emelkedőig. A sebességet kilehet számolni, max hiba, hogy a gumi nem teljesen kerek (picit kilapul).
Brian63, csinálj valamit a kollégáiddal, mert szétcsapok köztük!! :))))
Amúgy nekem most 112000 km van a kocsimban, mert havi 40-50 ezret megyek, de egyre kevésbé tetszik, mert valszeg elszállt megint a turbo, pedig már kétszer is cserélték. Furcsa csörömpölés is jön a motor felől, a lengéscsillapítókat harmadszorra kell cserélni, elöl-hátul beázik a kocsi az ajtóknál, nem záródik a csomagtartó rendesen sokszor menet közben kihagy a kormányszervó. Elegem van a cee'd-ből! :))))
aztaku**** életbe! kezd szétesni a fórum gyerekek! ekkora fa****got is rég olvastam még ha viccnek is szántad! a'ta baj a mai világgal hogy az embereknek csak a márkajelzés számít a kocsi orrán! csak közben azt felejtik el hogy a nagy autógyártók már "összefekszenek" egymással és adott esetben közösen fejlesztenek! továbbá a beszállító is közös, szal a BOSCH CRDI szar a KIA-ban akkor a többi márkánál is ugyanolyan szar mert az is BOSCH. és ez csak az egyetlen közös vonás! sajnos egyik márkában sem lehet 100%ban megbízni.
Elárulom a titkot: A motor 4 csavarral van felfogatva, azt szépen kiveszed,, és 180 fokkal elforgatos, de hívj még egy embert, mert lehet egyedül nem bírod el. Ha megfordítottad, nemcsak a km óra pörög visszafele, hanem szépen a hibák is elmúlnak, de ha eléred a - 52300-at ne felejtsd el visszafordítani, mert negatív irányban is jönnek elő hibák, pl 130nál hátramenetben kicsit rángat....
A Lurdynál van egy fekete 1.4 EX + NAVI, 20e km-rel, akicóban 3.7 misiért... Tudsz a kocsi előéletéről vmit? Őszintén, mennyire ajánlod?:) Ha jól tudom, 2006 decemberi, eddig hogyhogy nem kelt el? Vagy csak nemrég óra eladó?
Segítsen valaki. Két hónapos az autóm, havi 25-30 ezer km-et megyek. Így most tartok 52300-nál. Az ajtókat már az első héten be kellett állítatni mivel csak nagy erővael lehetett bezárni. Most viszont beázik az autóm. mit csináljak.
Másik problémám a turbóval van. Mindig várok hogy lehűljön, mielőtt megállítom a kocsit, és most mégis úgy néz ki, hogy cserélni kell.
Nevezetesen a főnököm. Ökörködésből regisztrált ide, hogy bosszantson, és hülyeségeket írjon be.
Ő volt az egyetlen aki eltanácsolt a KIA vásárlástól és kérdezi minden nap: jó még?
Mentségére legyen mondva:
1. Tök hülye (de tényleg)
2. Régebben írtam már a KIA Sorrento vs. AutoDon esetéről (üzemanyag rendszer csere, 2x motorcsere, 2x turbócsere, hogy csak a nagyobbakat említsem....)
Ezért kellene mindenkinek elmenni egy vezetéstechnikai tréningre vagy legalább üres úton kipróbálni többször a vészfékezést. Igenis számít hogy mikor nyomod ki a kuplungot! Nem szabad azonnal kinyomni. Nagyon sokat fog az autón a motorfék 5-ödikben 6-odikban is! De nem is bizonygatni kell hanem mindenki próbálje ki maga!
A macska amúgy szét nem rág semmit, csak a nagy hidegben a motorhoz szokott behúzódni. Ismerősöm járt úgy Bécsben, hogy hajnalban lement a kocsijához, hogy indul haza, motor indít, egy hatalmas csattanás, és kukk.... Kihívta a szervízt, egy hatalmas patkány szorult az ékszíjhoz...
Korábban (tavaly nyár körül) járt úgy két kolléga is akiknek nyest vagy vmi hasonló állat szétrágta a turbócsövét. Lehet hogy nálad is ilyen lehet vagy csak esetleg lecsúszott a helyéről?
Tegnap szélvédőmosó beöntése miatt felnyitottam a motorháztetőt:
A csilivili motortakaró műanyagon sáros lábnyomok voltak. Macska vagy nyest...
Egyszer éjfélkor kinézve láttam egy hosszú, foltos vékony valamit átmenni az úton. macska meg amúgy is sajnos rengeteg van a környékünkön. (csendes kisváros)
Vannak itt többen is,de turbo porlémája csak nektek kettőtöknek van... szoktad melegíteni,hűteni? 40eKm alatt még igy se mehet tönkre,hacsak valami anyaghiba nincs... De lehet csak egy nyest erágta a csöveket!!??
Látom , másnak is vannak a szervízzel problémái. Nekem a 40.000-res volt iszonyú drága. Azóta a turbó tönkrement, és a motornak is szörnyű hangja van. A két első ablakemelőt is cserélni kellett... Már kezdek félni a kocsitól!!
Korábban (tavaly nyár körül) járt úgy két kolléga is akiknek nyest vagy vmi hasonló állat szétrágta a turbócsövét. Lehet hogy nálad is ilyen lehet vagy csak esetleg lecsúszott a helyéről?
Sajnos már most megdöntötted KiberLovag "csúcsát". Vettem a fáradtságot és visszakerestem, ő tavaly január 28. körül rendelte meg a vasat és április 20.-án vette át, ha jól olvastam. Ez nem egész 3 hónap. Te már most meghaladtad ezt, s én is közelítek ehhez.
Most olvastam a legfrissebb népítéletet. Az első szervíz 50.000 Ft???? Veletek aztán megfizettetik a garanciát. Ez már maga a pofátlanság, hisz csak szűrőket kell cserélni meg olajat. A 7 év garinak azért ára van látom...
Macika!
Ezért kár volt ide írni.
Mit vártál?
Magamba szállok és azt mondom:
- Milyen hülye vagyok, hogy ez nekem nem tűnt fel?
Ebből látszik hogy mennyi köze van az autó vez. vizsgának a valósághoz... :-)))
Persze hogy van motorfék, meg jó is az, de ha 140 ről satuzol akár ABS is beszáll akkor ott nincs esélye a motorféknek és nyugodtan tolhatod a kuplungot is hogy ne fulladjon le majd 40 nél 5 ösben....
Nem értek hozzá de ha lefulladsz akkor se kormány szervo, se fék szervo, se ABS, nem? vagy mert a gyújtás rajta van mindegyik kap áramot és úgy müködnek?
Mellesleg ez a vészfékezés közben nem lehet kuplungolni, egy baromság. Sajnos már többször törtem a kocsikat, de eddig sosem fulladtam le satufék miatt. Az ember ösztönösen a kuplungra lép. (legalábbis én)
egyszer volt "szerencsém" egy OFF ford-focust kínozni automata váltóval! hát gyötrelem volt! főleg a pályán mikor gyorsítani kell! beletapostál....hirtelen szegény nemtudta hol is van éppen...majd lehetett érezni a "jólvan már csinálom" reakciót aztán visszaszúrt kihuzatta, majd felgangolt, aztán nem volt elég visszabökött megint. De városban baromira kényelmesen lehet vele autokázni az tény!
Attol függ mennyivel mész-azé 110-130nál 4.ben tuti, hogy észrevehető a motorfék.
Amúgy meg az autóvezetés-oktatásban és a vizsgában kötelezően elvárják, hogy a tanuló a motorfék használatával fékezzen! (értelemszerűen nagyobb sebesség felett -kb 30-40km/h- kell a fék-kuplunk sorrendet használnia). Jut eszembe a rutinpályán is a hirtelenfékezés feladatnál is.
Csakhát elkényelmesednek az emberek és lusták az autóra figyelni....
Kényelmes dolog az autómata, de nehogy már gyorsabb legyen a manuálnál! (kivéve DSG)
SW-t rendeltél? mert akkor a nyáron mehetünk egy gyorsulósat! Szerintem én már másodikba kapcsolok mire az autómata oldja a fékeket, felbőg oszt elindul....
Az USA ban meg szerintem azért van olyan sok automata, mert baromi kényelmesek, alig van kanyar (pár 100 mérföldenként), és emelkedő, mert ilyen helyzetekben lehet még értelme a váltogatásnak.
Azt én is tapasztaltam hogy két lábbal kell fékezni a manuálban, azonnal kinyom a kuplung is! de ez általában reflexből megy is.
Egyszer volt hozzá szerencsém. Ha jó alaposan beletaposol a fékbe, hozzátesz ő is egy nagy lapáttal. Jelentősen meg is döbbentem az eseten, érdekes élmény.
Csatlakoznék KL-hez a véleményével kapcsolatban azzal a kiegészítéssel, hogy aki 1 népítéletben leírt szervizdíj alapján von le messzemenő következtetéseke a 7 év garira vonatkozóan, akkor az meg is érdemli...
u.i: megjegyzem a szervizlehúzósdi nem márkához köthető, az márkafüggetlen...
még semmi :( és már kicsit kezd bosszatani, hogy nem fogok beleférni a február végi 25-29 -ig tartó szabimba! utánna meg csak március végén tudom megint átvenni! mert nem vagyok magyarföldön. Közben meg felmondtam az albim, szal onnan meg jó lenne elcucolni feb végéig, de kocsi nélkül kicsit érdekes lesz! mikor októberben megrendeltem nem gondoltam volna hogy azon fogok izgulni feb. végére ide ér-e a kocsi! pedig semmi extra! 1,6CRDI SW, ECS+, oilblue (+tradar amit meg úgyis a Lurdyék raknak bele) szal nemértem hogy miért olyan különleges a kocsit amiért ennyit kell várni! szal ha ezekután nem lesz szönyeg a kocsiban, pl kresz doboz meg tranzisztoros herelimbáló a kocsiban akkor dzsihádot rendezek..........ez már kicsit röhejes! még az elején jó volt a merkúrral viccelődni....de ez már nonszenz.....
Nem kaptál semmi új hírt a kocsiról? Egyenlőre én is csak várok-várok, de már nagyon unom ezt a várakozást!! Néma csönd és hullaszag. Még két hét és letelik a vállalt 3 hónapos szállítási határidő.
Úgy látszik a KIA jóistene mégse olvassa a fórumot.
Egy valóban gáz szitunál, én nem valószínű, hogy a kormány tekerése, tükrök fürkészése, egyéb menekülő utak keresése és persze minimum anyázása közben a már alapban halk (megy közben a zene is) motorom hangját, fordulatszámát figyelném. Ha meg alacsony a sebességed, akkor meg méggyorsabban esik a fordulat.
Ez tény, de ez vezetértechnikai tanács, nem saját. Egyébként a mostani kocsik motorféke 4-5-ben jelentéktelen. De ha véletlenül későn nyomod ki a kuplungot és a motor tényleg lefullad, akkor oda az összes szervód.
Azért ezt kiegészíteném, mert vészfékezéskor szerintem egyáltalán nem jó, ha a fékkel egyidőben taposod a kuplungot is. A legjobb, ha a kuplunghoz csak akkor érsz már, ha nagyon leesett a fordulat.
Leghatékonyabban lassulni csak motorfékkel kiegészített fékhasználattal lehet!
elég gyengusz érvet hoztál fel az autómata válto mellé! ha nem tudsz kuplungolni ill. ilyeneket állítani hogy fészvékezéskor nincs idő kuplungolni, csak egy kérdés morajlik fel bennem : hogy van neked jogosítványod??????
Üdv
Haetes
u.i: egyébként azon meg kár vitatkozni melyik jobb kézi vagy aut, szerintem mindkettő egyformán jó! én vezettem mindkettőt! városban jó és kényelmes dolog az automata! csak egy a baj vele az ember elfelejt vezetni mint a mellékelt komment is mutatja!
Tegyük fel tényleg megcsináltatta ötvenért mert balek vagy mert nem jár utánna.
Szerintem (főleg ha balek) nem is megy többet évi húsznál.
Szóval egy 20-assal többet fizetett.
DE.
SZal szerintem akármelyik új autó tulajdonost megkérdeznénk, hogy fizetne-e 20E forintot minden évben, hogy kapjon egy év garanciát, mosolyogva megtenné.
Ha így is van, akkor sem olyan drága az a garancia. Ingyen semmi nincs!
Köszönöm a két nappal ezelőtti kérdéseimre a válaszokat/tanácsokat. Huh. Nehéz döntenem, mert eddig nem volt még új kocsim és nem tudom, hogy melyik típussal járnánk jól. Még tetszik más típus is OFF Astrán kívűl, pl. Focus Kombi vagy a Cmax, de ki is kéne próbálni, mert a forma az egy dolog :-)
Kértem én is a Ceed-re ajánlatokat innen-onnan, valóban érdekes hogy vhol nagy árkedvezmény máshol meg jobb THM.
A futamidő is igen nehéz döntés, mert tényleg sok a 10 év, az ingatlanhitelben az a jó h nem bukik rajta az ember hanem az befektetés (pláne albihoz képest) mert ugye tartja az árát.
Az új kocsi meg majdnem hogy már luxus, olyan sokat fizetsz be, szóval nehéz...
Érdeklődnék kinek milyen THM és mennyi önrész, futamidő, no és vételár mellett sikerült esetleg EX limitedhez jutnia, vagyis hogyan lehetnék én is "olcsón" egy boldog SW tulaj? :-)
Valaki kérdezte, hogy mekkora fordulattal megy az 1.6 diesel automata i30-as, amikor az 1,6-os benzines Cee'd 4000-et pörög. Számítás alapján: (+/- 50 ford/min) 1,4i Cee'd: 129,5 km/h (4000) 1,6i Cee'd: 132,5 km/h (4000) 1,6i aut Cee'd: 3600 1,6 Cee'd crdi: 2900 i30 1,6 aut.crdi: 2800
Most olvastam a legfrissebb népítéletet. Az első szervíz 50.000 Ft???? Veletek aztán megfizettetik a garanciát. Ez már maga a pofátlanság, hisz csak szűrőket kell cserélni meg olajat. A 7 év garinak azért ára van látom...
Bocs Jocó, de ez nagy butaság, méghogy vészfékezéskor nem lehet kuplongolni....valszeg te azért nem tudsz mert mint írtad csak autómata váltós kocsid volt eddig :o))) Sajna nekem már volt részem ebben és hidd el a motor nem áll le olyan hirtelen, van idő kuplongolni.
Azért egy jó automatásat szívesen vennék, valami duplakuplungosat....
A fórumon olvasott ajánlások alapján (is), bebőröztettem a kormányomat Gyálon Marcsival! Nagyon szép lett! Ajánlom mindenkinek, korrekt és profi! Az autóba beszerelve még nem láttam, mert csak pénteken veszem át. A kereskedővel sikerült megbeszélni, hogy átvétel előtt vegye le a kormányt, így később nem kell letennem a kocsit.
Holnap megnézem, mennyi van most 4gigásból, mert azt a topiktársak elkapkodták. (de valamilyen megint jött) Egyébként a címet és a részleteket inkább emilben beszéljük meg. greghozta@gmail.com
Szerintem láttam ma az autódat (a leendőt és a régit is)! Tényleg szép! Mármint az új! Én is ott vettem autót, pénteken veszem át és úgy tűnik korrektek!
Tudom,de pörgetni sem szabad, valyon melyik a roszabb? A vw dieselekbe van olyan tiltás,h amig nem éri el az üzemi fokot ,csak kis gázzal engedi menni a motort,a turbo és hengerfej védelmében!!! ezért amikor még hideg a motor 2 tojással megyek ... ekkor érzem csak,ha bemelegszik normál sebességgel gyorsítok,akkor nincs gond!!! Én is kováncsi vagyok másnak mik a tasztalatai,én ugy érzem minta 1200 és 2000 között kicsit erősebb lenne.
Mondjuk én is kacérkodtam az automata ceed-el, de dízelben még nem lehet kapni. Ráadásul, ha igazatok van és nem lehet tiptronic-ni vele, akkor lemondok róla. Nálunk ugyanis azasszony szeret váltogatni én viszont mostanában eléggé szórakozott vagyok és össze-vissza kapcsolgatok tehát hajlok az automata irányába. Viszont ennyi pénzt nem adnék ki egy régebbi fejlesztésű 4 sebessséges automatáért.
Azt el is felejtettem említeni, hogy 6800km és 3 OIL! benzines tankolás után, a kocsi fogyasztása 7,6Liter. (persze biztos az is szerepet játszik, hogy az utolsó tankolás óta a vezetési stílusomban kb. 30évet öregedtem... de ezzel a fogyasztással már meg vagyok elégedve)
Igaz, csak saját múltam tanulságait levonva, soha sem lehet tudni, mikor kerülhet az ember ismét ilyen helyzetbe, hogy nehezen tud kuplungot nyomni, de kocsival közlekedhet csak, tömegközlekedéssel nem. Ilyenkor jól jöhet az automata váltós.
És senkinek sincs 7 élete! (nekem azért a 7-ből eddig 2-3 már volt)
Van egy rossz hirem... az uj szoftverrel is rángat :((( nem annyira mint eddig,de amikor hideg ugyan akkor (kis fordulat nagy terhelés)!!! lehet én vagyok tul érzékeny kicsit jobb lett de nem az igazi várom az ujabb szoftver!!!
"Én is kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy akinek hiperszuper baromidrága tiptronic kézzel is váltható automatája van, az a D és R álláson kívül használta-e még máshogy?"
Automata váltós autónál vészfékezésnél sem árt az egészséges láb. Nem csak számodra, de a többi vezetőre is veszélyes lehet ha valóban ilyen gyengék voltak a lábaid.
Ha még nem próbáltad, a navi telepítő cd-én (Software and Documentation), a Mio Map v3 program helyreállítása pontot választva talán megjavul. Mini USB kábel kell hozzá. Ha ez nem segít akkor garis lesz. Elég érdekes lenne, ha a kocsi zavarna be.
De legalább az bejött, hogy "nem dobtad fel a talpadat".
Mi meg annak örülhetünk, hogy ékvezhetjük társaságodat itt a fórumon, szerintem ez így egy pozitív mérleg. Az autómata váltó meg ráér, akármilyen jó is:))))
3 éven belül volt 2 olyan időszak az életemben (súlyos betegség miatt), hogy annyira gyengék voltak a lábaim, hogy alig bírtam vezetéskor a kuplung pedált benyomni!! Ekkor elhatároztam, ha nem dobom fel a talpamat, és még lecserélem a Lanost, lehetőleg automata váltós kocsit fogok vásárolni.
Amelyik meg tavaly belehajtott a Dunába a kompnál két gyerekkel az meg kéziváltós volt. Ezekben az esetekben nem a technika a hibás, hanem a felelőtlen és meggondolatlan sofőrök! Benne hagyni a kulcsot, pláne járó motornál, akár automata, akár manuális, iszonyú nagy felelőtlenség!!