Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 5052

Nem baj ha rozsdás, ha még teszik a dolgukat, nem kopognak és nem folynak, akkor teljesen felesleges cserélni. Egyébként én hátra Monroe csillapítókat tettem, elől meg bent hagytam az eredetieket, mert nem kopogtak, tették a dolgukat és nem is folytak még.

Előzmény: Stetten (5051)
Stetten Creative Commons License 2019.04.17 0 0 5051

Sziasztok!

 

Milyen márkájú lengéscsillapítókat érdemes beszerelni? Árban elég nagy a szórás. Cserélnm elöl/hátul, mert elég rozsdásak.

 

Köszönöm

Octi19 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 5050

Emlékeim szerint a távirányító programozása valami olyasmi kellene legyen, hogy a kulccsal (fizikailag) kinyitod az ajtót, majd a távirányítón pár másodpercen belül megnyomod a nyitás gombot.

 

Én azt javaslom, hogy csináld meg ezt mindkét kulccsal. (ezekben egy ugrókódos rendszer van és lehet, hogy ha az egyik kulccsal egy kódfelejtés után szinkronizálod a kódváltást, akkor az a másikkal sem fog tovább működni amíg azzal nem ismétled meg a szinkronizálást)

Előzmény: cybercide (5049)
cybercide Creative Commons License 2019.04.17 0 0 5049

Sziasztok!

Kulcs programozással szívok...

Indulás előtt kinyitotta az autót, majd miután megálltam, már nem zárta be. Gondoltam lemerült benne az elem, így kicseréltem, de így sem működött. Kerestem a neten egy leírást a programozásról. Meg is csináltam, és jó is lett, de ugyanakkor a pótkulcs meg elromlott. Olyan, volt, mint ha a pótkulcsból vette volna ki a programot. Tehát amelyik eddig nem működött, az jó lett és ami meg működött, most az a rossz. Megpróbáltam megint a programozás lépéseit követni, de másodszorra már nem történt semmi.

Van valakinek valami tuti módszere, hogy mindkét kulcsom működjön? Egyáltalán menet közben hogy tudta elfelejteni a programot? Miért cserélt helyet a program a két kulcs között?

Köszi.

Üdv.

Octi19 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 5048

Nem kell ezen sokat rugózni: 504.00/507.00 és azzal nem tud az ember mellélőni! (kivéve persze a legújabb motorokat, de az még nem aktuális egy darabig)

Előzmény: UK_A2 (5046)
UK_A2 Creative Commons License 2019.04.11 0 1 5047

A kep lemaradt

 

UK_A2 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 5046

Szep napot!!

 

Olajozas: Lacinak talan segit jobban a valasztasban. 1.4 benzin -hez.

 

Valahol guberaltam ezt regen.  Csatoltam egy kepet VAG olajozasrol :)

 

Egszsegetekre!

Stetten Creative Commons License 2019.04.10 0 1 5045

Nekem is könnyezett a turbónál, föleg  az öreg TDI-k de ennek ellenére nem volt nagy a veszteség. Valószinüleg a PD eszi is az olajat, mindegyik PD-m megevett 10000km alatt 7-9dl olajat. Ennyit a TDI egyik sem evett. 

Előzmény: Octi19 (5043)
Octi19 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 5044

...viszont van olyan is aki nem annyira lelkiismeretes autótartó mint te, vagy eleve légtömegmérő hibával vette az autót és ki tudja, hogy az előző tulaj mennyit ment vele így.

 

Mindenesetre már többször is volt szerencsém olyan autóhoz ahol a légtömegmérő cseréje után nagyon hamar megindult az olaj a szívósor alól!

Előzmény: Stetten (5042)
Octi19 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 5043

Ennyinél lényegesen több. Nem tudom eddig mennyi fordult meg a kezeim között, meg saját tulajdonban is volt, illetve van turbós, de a turbónál mindnek van valamennyi olaj szórása. ...de ez így teljesen normális! Természetesen egy szívóban ez nincs tehát ott nem is jelentkezhet ez az olajfogyasztás.

 

Persze rengeteg mástól is függ a dolog még pusztán a turbónál jelentkező fogyasztás is, meg motor és motor között is vannak különbségek (pl.: a sima TDI nem változó geós, a PD-ből az 1.9-es meg az, de a karternyomásuk is teljesen más, meg még jó pár működési paraméter, szóval nem lehet összehasonlítani, de az általánosságként kijelenthető, hogy minden turbónál van némi résolaj veszteség!

Előzmény: Stetten (5041)
Stetten Creative Commons License 2019.04.09 0 0 5042

Nálam ilyen több ezer km-es kínzások nem fordulnak elö. Ha bármi tönkremegy azt megveszem és kicserélem/kicseréltetem. Egy légtömegmérö föleg nem egy ökör ára.

Előzmény: Octi19 (5040)
Stetten Creative Commons License 2019.04.09 0 0 5041

1.9 TDI-böl kettöt fogyasztottam el, PDTDI-böl most van a negyedik. Hány autó kell a megfelelö mintához?

 

Előzmény: Octi19 (5040)
Octi19 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 5040

Kicsi a minta... nekem pl.: Az 1.9 PdTDI 30 ezres periódusban kb ezt a 07-09 liter körül ehetett, egyszer kellett rátölteni, kb.: 16-18 ezer km-nél 3-4 dl-t. Az 1.4 PdTDI meg simán elmegy ~8-12 ezer km-t (éves periódusban megy és ennyi jön össze évente) bármiféle észrevehető olajfogyasztás nélkül, de annak is szórja a turbó az olajat valamennyire, mert a szívósor tömítésénél látszik némi folyás.

 

Tipikus hiba szokott lenni (én magam már többször is láttam ilyet) hogy ha a légtömegmérő hibás és nem cserélik azonnal hanem kínozzák pár ezer km-en keresztül és amikor megkapja a motor az új szenzort és helyrejön az áramlás a szívócsőben akkor az addig a intercoolerben megrekedt olaj elkezd komolyan folyni a szívósor tömítésénél.

(ez általában 8-10 év után már nem szokott a helyzete magaslatán állni és ott képes átjutni némi olaj a szívósori túlnyomás miatt a feltöltött motoroknál.)

Előzmény: Stetten (5039)
Stetten Creative Commons License 2019.04.08 0 0 5039

Az 1.9 TDI is turbós motor, de azok nekem nem ették az olajat. A PDTDI viszont az összes csipegette. Nem vészesen, de egy csereperiódus alatt 7-9dl elment. A TDI motorból alig hiányzott olaj max 2-4dl-t ha megevett.

Előzmény: Octi19 (5038)
Octi19 Creative Commons License 2019.04.08 0 1 5038

Egy turbós motor mindig több olajat fogyaszt mint egy szívó, mert a turbó mindig szór egy keveset, de ha minden rendben van akkor ez még nem annyi, hogy utána kellene tölteni egy normál csereperiódus alatt.

Előzmény: Stetten (5035)
UK_A2 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 5037

Szia Laci

 

D-NY -iranyaban. :)  Somerset megye.  Annak is a deli aljan. :)

Előzmény: Laci456 (5033)
Laci456 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 5036

Csak példának mondtam, de volt vw passat 1.8, 1.8T, Nissan 200sx 2.0T, vw scirocco...stb. Nem azt mondom, hogy nem normális, csak én még nem találkoztam a jelenséggel és nekem fura.

Előzmény: Stetten (5035)
Stetten Creative Commons License 2019.04.07 0 0 5035

AZ 1.9 TDI más konstrukciós motor, az eleve nem egy olajzabáló tipus. A PD motorok is "természetesen" csipegetik az olajat, bár annyit nem hogy utántöltögetni kelljen. Egy olajcsere periódus alatt azért közel kerül az utantöltés szintjéhez.

Előzmény: Laci456 (5034)
Laci456 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 5034

Csak nekem olyan furcsa ez az olaj evés, mert van egy '98-as 1.9tdi Audim is és azt nem kell nézegetni, hogy mennyi az olajszint, mert eddig még sohasem kellett rátölteni, két olajcsere között csak minimálisan változik a szint, illetve az előző autóinknál sem volt még ilyen problémám és szokatlan számomra.

Előzmény: Avant1 (4982)
Laci456 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 5033

Anglia melyik részén élsz, ha lehet kérdezni?

Előzmény: UK_A2 (5031)
Laci456 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 5032

Most akarom megvenni a motorolajat a kocsihoz, de kicsit elakadtam.

1.4 benzin Motul 5w40-et néztem hozzá, de több féle is van, ami megfelel a VW 502 00 specifikációnak, bár gondolom mindegy, hogy melyik megy bele, de inkább kérdezek, aztán cselekszem.

 

Motul Specific

Motul 6100 Synergie+

Motul 8100 X-clean

Motul 8100 X-cess

UK_A2 Creative Commons License 2019.04.05 0 0 5031

Jo estet ! :)

 

Hat koszonom a valaszokat olajos ugyben!!  igen hasznosnak talaltam amit irtal.

 

Igen azt az olajos oldalt regen elolvastam.  Szoval en is azt gondoltam, hogy az a shell 5 w 40 amit beleraktam elvileg jo kell legyen. Amugy a boltban a komputerbe ha beutom a tipusomat akkor az  5 w 30 ast ajanlja a rendszeruk a Halfordban (autos biciklis szerszamos bolt).

Akkor a BBY os 1.4 es benzinesemben elvileg mar nem lehet gond a letapados gyurokkel. :) Koszi.

Itt ritkan van 0 vagy minusz -3 fok max. Allt : 1 - 20 fok van.

Amugy hazafele, kb nem egeszen 1 liter olajat evett augusztusban, ez kb 2050 km tavolsag.

Ja meg az ETKA-bullll :) neztem ki amugy a klimahoz, meg a benzines motorba milyen olajat irnak, az alapjan vettem 5w40 -et.

EGR tisztiot is adtam neki anno, mikor megvettem. SPray be kell fujni, van dizelhez, es benzineshez kulon .

Asszony nyomja a gazt , en meg fujkodok, a megbontott levegoszivocsovon a motorterben :)) . Jobb lett. Kijon a sok kosz a kipufogo vegen. jutubon van par video amin jol latszik. Persze hibakodot beirhat az ECU-ba. :) Amit utanna torolni kell es kesz, menni par kort.

Amugy nekem Lucas oil, mindenesem van. Ez egy speci adalek, a benzinhez, es az olajhoz is lehet. Meg nem raktam bele. Majd most rakok a benzinhez olaj csere utan, mert a benzinszuro is cseres lesz elobb. Nehogy a koszt elorevigye a szurobol az injektorokba. :) Lucas Oil Complete Engine Treatment.A veblapjukon pdf, letolteni, elolvasni . jutubon van par teszt rola. Latvanyosan tisztitja a motort belul.

 

 

Zakatol szegenykem :) . Passz....  Elobb utobb rajovok :)

 

Lehet hogy akupressuras, raolvasos, kremezos magikus mondatoktol meggyogyul .  :D

 

Nah jo ejt!

 

Koszonom a valaszokat!! Tanusagosak!

 

 

Előzmény: Avant1 (5028)
Stetten Creative Commons License 2019.04.04 0 0 5030

Söt, volt az öreg TDI-ben is, meg a párom 1.4 benzines autójában (BBY) is.

Előzmény: Stetten (5029)
Stetten Creative Commons License 2019.04.04 0 0 5029

Én 5w-30-as LL olajjal járok, mondjuk "csak" 167000km van az autóban, de semmi gondom nincs a motorral.

 

Az olajba nem célszerű semmilyen adalékot sem tenni.

Tekintve hogy olajlaborja egyikünknek sincs otthon, ez pusztán hit kérdése. Vannak aki azt mondják jó esetben nem ront az olajon az adalék, egyébként meg egész iparág épült az adalékokra. Én több PD motoros autómban használtam Liqui Moly CERATEC adalékot, problémát nem okozott az biztos. 

Előzmény: Avant1 (5027)
Avant1 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 5028

Még annyi, hogy a "túl folyósnál" is kialakul megfelelő olajnyomás. Az elvárt minimális olajnyomás nagyon alacsony. Forró motornál üresjáratban 0,3 bar-on kapcsol az olajlámpa (ugye Octi?) 2000 rpm-nél az elvárt nyomás 1,7 bar. Erre van dinamikus olajnyomás-mérő relé beépítve az A2-be (ahogy tudtommal minden benzines Audiba 1986-tól). Egy nagyon híg olajjal is előállít fordulaton 3,5 bar-t. Volt öreg széthajtott Coupe-m, szennyezett vacak olajjal, és a mechanikus olajnyomásmérő műszer ezt mutatta, a szakirodalom is erről szólt.

 

Van egyébként egy nagyon értékes cikksorozat  az olajokról, olajinfo.hu  címen, többek közt a viszkozitás és olajáram hatásairól, 

http://www.olajinfo.hu/motorolajok

 

Előzmény: Avant1 (5027)
Avant1 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 5027

Szia,

Köszi az infókat! 

 

A következők vannak:

- 10w-40-et nem szabadna semmilyen 1995 utáni években gyártott autóba tölteni mifelénk. Ez a helyzet. A Zsigulikon szocializálódott öreg szerelők persze tolják ("100 ezren túl van, kell neki a >vastagabb< olaj". Ami egy baromság. A 10w...azt jelenti, hogy a hidegoldali viszkozitása magas. Magyarul: hideg időben rohadt sűrű és lassan jön meg az olajnyomás, és ha beindult 7 bar és a feletti az olajnyomás (túl sok, de a megkerülőszeleppel korlátozva van). 

A 40-es jelzi, hogy milyen viszkozitása van 100 Celsius fokon. 

Az 5w-40-esnek adott meleg hőfokon ugyanannyi a viszkozitása, mint a 10w-40-esnek, de hidegben sokkal folyósabb (ami jó). Az A2-be 5w-40 való leginkább a mi éghajlatunkont. A gyári töltete egyébként 5w-30 LL volt. 

(Ahol nincs fagy, a 10w-40 rendben lenne)

 

Egy 5w-50-esnek  jóval (nemlineárisan nagyobb a viszkozitása 100-120 fokon, a 30-as pedig fos lesz 120 fokon, pl. turbós idősebb motoroknál károsodhat a turbó egy forró nyári napon, hiába volt újkorában 5w-30 a gyári új töltése. Nagyobb hézagok, több százezer km futás és sok kemény nap után ezért kell 5w-50-et használni a nagy erőre felnevelt autóknál idősebb korban, hogy legyen az olajnak teljesítmény tartaléka minden üzemállapotban, és semmiképp se legyen túl híg forrón, és télen is hamar (kb 1 másodperc alatt) jöjjön meg az olajnyomás mindenhol. 

Igazából egy A2 1.4-be is tökéletes, csak drágább, mint az 5w-40.

 

Az olajba nem célszerű semmilyen adalékot sem tenni.

 

A 0w-30-as az 1.4b-nél tényleg olajzabához vezethet. 0w-40-el volt hasonló élményem, vásárlás után. Nagyon szépen ment a motor, keveset is fogyasztott, de szemmel láthatóan fogyott az olaj belőle, ami ugyan műszakilag nem lenne nagy baj (amíg a katalizátor nem megy tönkre - ennek határa kb. 0,5 liter per ezer körül lehet) csak hát ez pénzkidobás.

 

 

Az olajlehúzó gyűrű letapadását meg tudom erősíteni! Túlnyomórészt városban használt autónknál az elmúlt 7 évben mindig volt mérhető olajfogyasztás, amit betudtam a német A2 fórumon olvasottaknak, miszerint az AUA kódú motornál gond volt a gyűrűk minőségével, utólag derült ki. A helyzet az, hogy kezelésbe vettem az autót, keményen meghajtottam többször is, autópályán főleg nagyobb tempóval / terheléssel, és lám, az olajfogyasztás totál megszűnt! Vagyis nem tudtam mérni 1-2 ezer km-en érdemben. Feltételezhető, hogy  az olajlehúzó gyűrűk ismét jól működnek. Ja, fontos: tettem a benzinbe tisztító adalékot (Liqui Moly).

 

 

 

 

 

 

Előzmény: UK_A2 (5014)
UK_A2 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 5026

Hello!

 

 

 

Hat en befujtam a reseken silikon spray-al jo porlasztos fejuvel, amit adnak hozza szivoszal feleseg. :) Legyen egy kis kenese a belso mechanikanak. Persze csak ovatosan nehogy az elektronika is kapjon az ajtoban. 

Meg hat a port is gyujti a silikon lehet. Szoval nem tudom. De en megtettem, hogy legyen csuszas.

Egyenlore minden rendben, ez 1 eve volt.

 

Az nem, lehet hogy a vegallast kene kalibraja a srac az ablakoknal. hosszan nymni a lefelegombot 2-5 mp ig, majd fehuzni, es ismet fentartani a gombot 2-5 mp ig.  Vagy 2 szer gyorsan egymasutan felfele huzni a gombot ??????

Csak tipp

 

Nalam is kalibralni kellett aksi kiszedes utan!

 

 

Szep napot

Előzmény: rainse91 (5024)
UK_A2 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 5025

Hekko!

 

Hat en befujtam a reseken silikon spray-al jo porlasztos fejuvel, amit adnak hozza szivoszal feleseg. :) Legyen egy kis kenese a belso mechanikanak. Persze csak ovatosan nehogy az elektronika is kapjon az ajtoban. 

Meg hat a port is gyujti a silikon lehet. Szoval nem tudom. De en megtettem, hogy legyen csuszas.

Egyenlore minden rendben, ez 1 eve volt.

 

Az nem, lehet hogy a vegallast kene kalibraja a srac az ablakoknal. hosszan nymni a lefelegombot 2-5 mp ig, majd fehuzni, es ismet fentartani a gombot 2-5 mp ig.  Vagy 2 szer gyorsan egymasutan felfele huzni a gombot ??????

Csak tipp

 

Nalam is kalibralni kellett aksi kiszedes utan!

 

 

Szep napot

 

 

rainse91 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 5024

Oké köszi a gyors választ! :)

Előzmény: Stetten (5023)
Stetten Creative Commons License 2019.04.03 0 2 5023

Szia!

 

Kopott csúszkák szoktak befeszülni, de lehet más gond is. Mindenképpen szét kell szedni és hozzáértö szemnek látnia kell hogy mi a gond. Ha te nem értesz hozzá, muszáj leszel szerelöhöz vinni. Vietnámi balzsamos kenegetés, imádkozás, levágott sarkú pályamatrica felragasztása, keleti irányú parkolás, és hasonló babonák nem szoktak segíteni.

(Vidd el szerelöhöz)

 

 

A varázsgömböm szerint ha nem viszed szerelöhöz, eztán lehúzott ablakkal fogsz autózni. 

 

Előzmény: rainse91 (5022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!