...az autó egyébként 2001-es 1.4 TDI (AMF) Valószínűleg a szenzor is az. Nem tudom, hogy ez már az ólommentes forraszanyaggal készült-e, elméletileg nem annak kellene lennie, de majd kiderül, ha kibontom. ...talán látható lesz a forrasztásokon.
Ahogy én eddig nézegettem ez egy 3 lábú kis valami és a középkonzolban van a váltókar előtt valahol. Viszonylag könnyű hozzáférni is, a baj csak annyi, hogy egy szilikonnal kitöltött házban van és nem egyszerű előbányászni alóla...
Én csak forrhibásat láttam égettet nem nagyon. Majd beszámolok róla csak nem tudom, hogy mikor lesz annyi időm, hogy nekiessek. Rengeteg más dolgom is lenne amivel haladni kellene, ezért is gondolkoztam a cserében. ...de azért ~80 ezer pénz az csak 80 ezer pénz! Ráadásul a tudásom és az eszközeim is meg vannak, csak ugye az idő!
Az 1.2 TDI 3l változatnál nem vagyok benne biztos, hogy cserélhető... az valami nagyon öszvér változat. A többi viszonylag sok hasonlóságot mutat a Polo-Fabia-Ibiza konszern testvérekkel a face lift után meg pláne, de a 3l, hát azt nem tudom. A többiben a face lift után az öntött acélt sajtolt lemezre cserélték, de a 3l-ben végig alu öntvény maradt.
Igen, ezt én is tudom, sőt én is meg tudom így javítani, de azért nem egy nap az Azt a szilikont nem egyszerű kipucolni és kibontani alóla a szenzort, meg azután valamivel rögzíteni is kellene. mondjuk arra megint ott a szilikon...
Nekem itt a szomszédomban van egy autósbolt, én onnan vásárolok általában ha nem a netről. Ott sajnos a cikkszám alapján rendelt eredeti alkatrészeket nem lehet visszavinni. (bármi mást vissza vesznek, de a cikkszámos eredeti alkatrészeket nem!)
A másik fontos tényező az idő tényező! Az autó nem állhat meg egy napra sem. mondjuk szerintem a kiszerelt szenzorral is mennie kellene, de úgy azért mégsem szerencsés.
Valószínűleg az lesz, hogy valamelyik hétvégén nekiesek, kibontom, átforrasztom és hátha megjavul...
Elvittem proba vizsgára....lehangolo... 2 első lengescsillapitó csere....jobb első lengőkar csere....
Ki mit ajánl? Alig lehet kapni ezeket és az is horror áron...:( plusz a p1654el az oil thermal-level sensor hiba csak zavaró...de az is vmi 25000..... Egy vagyonba vagyok már a kis szerelmemmel... 1.2pd 3l.... ANY.....
Nah a váltó állítás utáni probléma megoldódott....2orát játszottam a kuplung állító csavarral és beallitottam....van egy kicsi kuszás mint a normál automatánál és kapcsol szépen... Más hatósági muszakis lesz a kocsi...
Ahogy latom egy 2x4 labu Eprom van benne amin szoftver van. HMM. Azt meg ki lehet mentni. Van ra EPROM olvaso iro kutyom:). Na de ne gyartsuk le ujra:) amig lehet kapni.
Szoval lehet a tied ha oreg akkor nagyon oxidos, vagy megegett belul. Hat ezt csak ha kiszeded es felnyitod akkor derul ki. Kivancsi lennek a belsejere, es hogy hany eves az alkatresz (auto evjarat.)
IMMo: Nalam a Daihatsu Terios-nal (mar eladtam), igaz az allitas, aksit lehuzud 5-percre, es minden alaphelyzetbe all, az ECU, meg a tobbi vezerlo is.
Szoval tudni kene , milyen memora modul van az adot vezerloben. Felejtos, vagy nem felejtos memoria.
Mer informatikaban vaannak nem felejtos ram-ok, aram hijan is megmaradnak az adatok benne.
HM ez fixre irta HEX editoral az alaprogramot:))). A kutyu amit vettel, lehet az is atirja az alapertelmezest. Akkor nem felejti el!!!! Szerintem probald ki, resetellj mindent gyarira, miutan attalitottad az IMMODAT a kutyuddel azt mar is kiderul :), hogy alapjainban irta at a szoftvert, vagy csak elallitotta, Kivancsian varom az eredmenyt!
Ráadásul szerintem csak cikkszám alapján rendelhető az autósboltban és így ha mégsem az a baja, akkor vissza sem veszik majd...
Van egy olyan megoldás (én mindig így rendelek) hogy 4-5€-t ráfizetsz a számlára, és akkor a rendeléstöl számítva 200 napig mindenféle indok nélkül visszaveszik az alkatrészt. A szervizeknek is megvan ez az opció, ha mégsem az az alkatrész kell, visszaküldik.
Van az ebayon egy cég ami 48€-ért megjavítja 10 év garanciával a szenzort. Kiszereled, elküldöd, és megjavítva (egy napa alatt megjavítják) visszakapod. Azt írják, hogy az esetek 99%-ában nem ment tönkre semmi, csak a forrasztások gyengültek el.
...hát szerintem nem kizárható, mivel egy szoftverkódolást csinálsz aminek az alapértelmezett értéke az aktív. Elképzelhetőnek tartom, vagy inkább nem kizárhatónak, hogy egy hosszabb feszültségmentes időszak után (este kiveszed az akkut, feltöltöd és reggel meg visszateszed) alaphelyzetbe álljon vissza.
Persze ez inkább teória mint tényközlés és semmilyen konkrét alapja nincs, sem tapasztalati, sem más! ...a lényeg az, hogy egy ilyesmi nem tud olyan drága lenni, hogy ha már megveszem, akkor egy beavatkozás után ne pihentessem a polcon. ...persze én gyűjtögető típus vagyok... ;-)
Más:
Mostanában előjött egy ESP hiba az autómon, a G200-as gyorsulásérzékelő ad kétféle hibát:
Nézegettem a neten és ez nem egy olcsó mulatság ahhoz, hogy vakra megvegyen az ember egyet. Ráadásul szerintem csak cikkszám alapján rendelhető az autósboltban és így ha mégsem az a baja, akkor vissza sem veszik majd...
Nincs valakinek véletlenül egy bontott ilyen szenzora? A cikkszáma (elvileg, mert még nem szedtem ki) 1J0 907 651A
igen ! Szerszamtarolas :))))) Ilyen a vandoros elet. Nalam is ez a helyzet, allandoan a hovarakjam a szerszamokat.:))
A Lidiben most lesz akcioban egy jo kis kofferos szerszamkeszlet, sokminden van benne ami jo az Audi szerelesehez is. csillagkulcsok, torx is. Ehhez meg egy 30 as kulcs es nagyjabol meg is tudsz szerelni mindent.:) Menj nezd meg a heten.
Amugy te merre laksz? Hatha tudok segiteni majd, vagy Te nekem :). Komputert is tudok birizgalni a kocsiban ha kell. Kulcsotr csinalni hozza... stb..
Nah eloturtam nagynehezen :) Coming up fulecsken van ez a tools.Nezd meg mindenkepp.
Es egy vizesfogot vegyel, mert az nagyon kelll barhova barmikor!!!! screw-ban vagy B&Q-ban par filler. De lehet a Lidiben is van neha. Az ebajosak nem jok elhajlanak, occsoo kinajiak. Assem en a lidiben vettem a jo eros anyagu vizesfogomat. Kb: 20-25 cm hosszu, sokhelyre odafer. :)
Köszi a segítséget. Sajnos nem nagyon vannak szerszámaim, mert nem tudom hol tárolni őket (kis lakás), csak pár alap dolgom van, a végén kölcsön kellett kérnem egy 30-as és egy 19-es krovát, de azokkal már könnyen ment minden. A pántos fogóval én esélytelennek láttam a dolgot (nekem csak az volt), de a krovával ráfogva már sima ügy volt. A leeresztőcsavart meg este már nem tudtam megnézni, mert leeresztettem a kocsit, és nem volt kedvem még egyszer felemelni e miatt, de egyúttal már ahhoz is kértem egy krovát, hogy ne a villáskulccsal vacakoljak.
Amúgy a korábbi témával kapcsolatban Motul 5W-40-et tettem bele, előtte 10w-40 volt, de most halkabbnak tűnik az autó, majd kíváncsi leszek, hogy mennyire fogja eszegetni.
Ha jól emlékszem a kütyü működésére én a helyedben nem adnám el... nehogy azután spontán élesedjen! Mivel csak szoftveresen csinál valamit a ketyere, így akár egy backup vagy reset (pl.: sokáig lemerült akku) alaphelyzetbe állíthatja a funkciót.
Gondolom nem ökör ára, szóval nem az az összeg ami fájna ha a poncon pihen, de ha hirtelen kell, akkor nagyon tud kelleni...
Bar talan ebben nincsen kulonbseg az AUA es BBY kozott. De lehet tevedek :)
olajszuro csavaros vegu: 30 -as kulcs kell hozza, ha jol emlekszem. Ha nagyon szorul, akkor vizes fogo val is le lehet banyaszni felurol a motorterbe behajolvaa. A kipufogo borito vedo lemezt le kell szedni, hogy odaferjel a rafogasnal.
De ha legszurot isa cserelsz akkor alurol is lehet probalkozni. A legszurot alurol lehet csak cserelni.
Sajna az enyem ra volt szorulva igy vizeskulcsal hosszunyeluvel banyasztam le anno. Ha veszel ra ujat, akkor mindenkepp figyelj , az olajszuro hosszu legyen(letezik rovidebb, es csavar nelkuli, azokat neeeee ),mert akkor elegge kilog, hogy rendesen ra tudjal fogni a leszedesnel a kulcsal. MAN W712/52 szurot vetttem az jo.
Es amikor rahuzod az uj szurot, kend meg kis olajall a fekkete tomitogyurut. Ne huzzad tul, mert lekkozelebb le nem szeded:) Newton-os kulcsal kene csinalni elvileg.
Na mik vannak :) . Ismet tanulhat az ember valamit. Koszonom!
Az enyem BBY motor , ECU: Marelli 036 906 034 CA, 5949 szoftververzio. Ez mar nem olyan bolondos mint az AUA-k ban ami van.
Szoval jol mukodik. Neha kiolvasom az ecu-t, meg comfort modult meg mindent. Ures . De VCDS az nincsen, hanem egy VAG commander van, usb kabeles (kulcsokat parositok- kodolok ha kell, mert kellet egyet programoznom hozza, egyszeru dolog amugy. A maszek dragan csinalta volna. igy en csinaltam par kulcsot. Kilometer orat lehet vele birizgalni is, meg kiolvassa a gyari "login key-t" 4 szamjegyut, ami sokmindenhez kellhet, VCDS-hez is kell a negyjegyu kod, ha olyat csinalsz amihez keri. :) Szoval jo kis kutyu. :))). Meg ez a VAG commander kezeli a regi WV tool programot, az is kiolvas mindent, csak az a baj, hogy regi szamsoros wv kodokat ir ki, es azt nehezebb ertelmezni mint az OBD-t meg a VCDS-t.
Azert egyszer otthon kiolvastattam VCDS -el is, de nem volt az ECU-ban semmi tarolva.
Vegre megjott ma a BERU gyertya sapka. :) 4db szepek. Mar csak ki kell cserelnem. aztan hajra :) Mehetunk a bot-ba bevasaroooni :), meg az oceanhoz nyaralni :)))
Alapvetően x számú hiba után írja be, és ha y számú főtengely fordulaton át újra jó, akkor törli és elmehet a check engine jel is.
Ez az alap, elvileg.
Azonban Bosch ECU okosabb/más, mint a Marelli, ami az 1,4 benzineseknél van (AUA-nál legalábbis). A Marellivel voltak fura dolgok, pl feljön a check engine, majd hamar ismét elmúlik, közben a menetben semmi változás se pro, se kontra. Vagy: valódi hiba kijavítása (pl lambdaszonda) után a jó alkatréssszel fentmarad, és manuálisan meg kellett neki adni, hogy most már figyelembe veheti, hogy ott van egy jó alkatrész.
Elvileg, nem lehetett eddig gyujtaskimaradas, mert akkor beirta volna a hibakodott elobb ??
Elindultunk a parkolobol, akkor meg jo volt, aztan az utcaban 2 db fekvorendor van. Doccentunk es az utca vegen mondja a parom, hogy rangat a kocsi, majd 100 meter mulva jott a sarga motor jelecske villogasa.
Felrealtunk elorantottam a mindig nalam levo obd (tipusa: elm 327 -es vegyetek olcso es jo ha keznel van) hibakodolvasot, es kiolvastam a hibat p0304 misfire detect(gyiujtas kimaradas kb ). Majd azonnal hazajottonk 3 hengerrel, kb 300 metert mentem igy a kocsival.
Szoval gondolom korabban nem lehetett ilyen hiba??? akkor beirta volna a hibakodot? Igy lenne logikus.
benzinszűrőt állapot, kedv szerint lehet cserélni, szerintem nincs intervalluma. Ha pár évente (30-50e km) kicseréled, nagy hibát nem csinálsz. Sűrűbben lehet, de sosem fog kiderülni, hogy megérte-e. Akik szétvágták már a konzervet, azok szerint - amennyire tudom - nem nagyon.
A gyújtókábelköteg-hiba (ha sokáig fennállt) magával viheti a trafót is. Az AUA kódúnál egy nagy trafóblokk van, a BBY-nál hengerenkénti. Nekünk a nem régi Bosch kábelkötegen "keletkeztek" szabályos kis bevágások a szigetelésen, ami miatt először hamisítványnak tűntek, gumi mintha hullana szét. Azonban az egyik nem lett kidobva, és nemrég jobban átvizsgáltam és szerintem nyest okozta. Lényeg, hogy ezt mint hibaforrást nem kerestük, hiszen "nemrég volt cserélve" és alig lehetett észrevenni. Emiatt kezdetben a trafót cseréltem, éshelyreállt a rend - pár hónapra. Aztán összedőlt minden ismét, vitte a trafót is ez a kis egyszerű hiba - emiatt trafó, és gyújtókábelköteg egyben lett cserélve :o/ ennek már több éve, de tanulságos volt.
Gyujto gyertya kupak. Ahh nem jut eszembe magyarul:)))) Ignation coil pack.
Na az egyik henger a 4 -es gyujtaskimaradas P0304. Sikerult kideritenem, hogy eltortek a kiallo muanyag csatlakozot a gyujto fejecsken(gyertya sapka) KILATSZOTT A FEM CSATLAKOZO, EZERT NEM ERINTKEZETT, vagy mi is a neve :) Alig latszott, de eszrevettem. Atraktam a harmas hengerbol, a negyesbe es jol mukodik a 4 es henger is. Szerencsere nincsen nagy baj :)
(multkor irtam, hogy csattog a motor: Lehet emiatt volt? Na majd kiderul megirom, mert a LAcinak is fontos)
Szoval En neztem bele BERU markajut. Jonak tunik. Szerintetek jo megbizhato? Mert nekem remlik regi motorokba is raktak beru gyertyakat, szoval nem mai gyarto.
Mindenek előtt ott kell reklamálni ahol a váltót szervizelték. Amíg ők nem látták, addig nem nyúlj hozzá mert akkor csak az egymásra mutogatás lesz. ...bár így sem biztos, hogy megúszod a dolgot.
Üdv fórum társak! Segítséget kérnék....van egy a2 3l-m.... Most jutottam el vele odáig,hogy elkezdenem használni..... Csapagysmcsere,új akku,onindito felújítás,stb.... Elvittem a valtot kalibralni,cserélték a rudazatot,majd azota ment kb még 100 km t,de egyre kemebyebben váltott, majd lefulladt és bent ragadt sebessegbe.... Ezt egy akku saru levetel megoldotta, de ezután nem hajlandó sebességbe rakni magát,csak csattog a váltó es rangatja a motort,de el nem indul nem veszi be a sebessegeket.... Mit tudok vele kezdeni?? Vkinek volt esetleg ilyen gondja?