Szerintem meg az egy sáv Siófokig és a sok feleslegesen működő forgalomirányító lámpa. Vasárnap az Endrédi lehajtónál állt a sor a Bp. felé.
A dugó Siófokon a 2x2 sávos részen kezdett volna feloszlani, de ott is le van zárva egy rövid szakaszon az egyik sáv...
Egyeztetni kellett volna a Közúttal, hogy legyenek alternatív útvonalak. De akkor meg Siófok szívna a megnövekedett átmenő forgalom miatt...
Mindegy örüljünk neki, hogy újraaszfaltozzák ezt a szakaszt is.
Egyébként sok mindent elmond a 2000-es évek útépítésének színvonaláról, hogy az "új" építésű részek sokkal rosszabb állapotban vannak, mint a régi igazi beton táblás részek.
Tényleg nem érted. Az endrédi felhajtó egy 5km-s kerülő az zamárdi felhajtóhoz képest, súlyosbítva onnan a zamárdi felhajtóig +3 km a már egysávos, gmaps szerint vörös, néhol fekete torlódásjelzéssel sújtott szakaszán. Ha csak a felhajtót zárják, akkor nyilván mindenki felmegy az endrédi felé, ha csak az egysávozás van a felhajtás után, akkor is. A kettő kombója nyírta ki órákra a Zamárdi-Siófok szakaszt a 7-es úton.
Zamárdinál két helyen lehet felmenni a 7-esről az M7-re. A kettő között nincs egy kilométer. Mivel a második (is) körforgalmas, ezért ha valakinek csak ott derül ki, hogy nem lehet felmenni az M7-re, még mindig visszamehet az elsőhöz. A 7-es út Budapest felé egyébként is 2x1 sávos Siófokig, szóval nem egészen értem a problémát...
Gratulálok az agytrösztnek, amelyik kitalálta, hogy az M7 zamárdi felhajtót ugyanakkor kell lezárni, mint az onnan Pest felé vezető szakaszt egysávosítani. Így Földvártól Siófokig mindenkinek az tűnt logikusnak, hogy Siófoknál hajtson fel. Csak ettől Zamárdi felsőtől beállt a 7-es... Azon viszont nagyon elcsodálkoztam, hogy mennyire kevesen hitték el a wazénak, hogy a a párhuzamos fürdőtelepi utcák milyen jó egérutak. :-)
Egy részét felújították, de a teljes útvonal összességében véve továbbra sem hű de fantasztikus. Szerintem ezek a kamionok nem Kaposvárra mennek, hanem a 61-es úton tovább Nagykanizsa és az M7 irányába. Így viszont nekik logikus erre rövidíteni.
Biztos, hogy a ladiakat zavarja legjobban a teherforgalom, mert a környező falvakban nem ennyire kanyargós és dombos a nyomvonal a lakott részen.
És hogyan változott a forgalom az elmúlt öt éveben?
Nem az a magyarázat a teherforgalom növekedésre, hogy felújították az utat az elmúlt években? Régen jártam arrafelé, de akkor eléggé le volt már amortizálva.
Hol vannak a 20tonnás korlátozó táblák? Nem azért voltak csak kint mert rossz minőségű volt a burkolat?
amelyben elpanaszolják, hogy a kis falun átdübörögnek a kamionok, "Eddig védve éreztük magunkat, mert húsztonnás korlátozó tábla volt kirakva. Azt gondoltuk, hogy ez mentesség..."
Az nem világos, hogy a 6607. úton a többi település: Kiskorpád, Gige, Kadarkút, Hencse, Lad, Pálosfa, Somogyhatvan, Somogyapáti. miért nem érzékeli ugyanezt?
Az állítás: 30-40 km-t spórolnak meg Kaposvár és a 6-os út között, ha erre járnak.
Pl. inkább ez, mint a mohácsi, hiányzik... ez utóbbi, akárcsak a paksi, teljesen fölösleges befektetés... MA! Később sem valószínű, hogy kellene bármelyik, IMHO.
Sokkal inkább az M9-re lenne szükség Tompától, a Szt. László hídig minimum.
a cikk szerzőjének nincs arányérzéke, mert a címről csak 10 sor szól,addig a hidakról 27 sorban
locsog-fecseg.
Lázár János szédítő jövőt vázolt fel: új hidak épülnek, százmilliárdos beruházások jönnek, Szeged és Hódmezővásárhely pedig összenő. Lázár János egy sor meghatározó bejelentést tett. Ötéves beruházási tervet ismertetett és gyakorlatilag felvázolt egy új hídépítési programot a Tiszán és a Dunán is. Új gazdasági övezetet hoz létre a kormány a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc háromszögben – egyebek mellett erről is beszélt Lázár János szerdán a makói Rádió7 rádiónak.Az építési és közlekedési miniszter úgy fogalmazott, hogy Debrecen a vidék fővárosa lesz, továbbá Magyarország második fővárosa. Felidézte, hogy az elmúlt időszakot súlyos döntéshullám jellemezte, amikor személy szerint neki több ezer beruházást kellett leállítania azért, mert nem volt rájuk pénz. Most viszont eljutottak odáig, hogy néhány tucat beruházás tervezéséről és megkezdéséről érdemben tudott tárgyalni a kabinet. Ezeket új struktúrába rendezték, amelynek a fókuszában Debrecen áll. Az egyik fő kérdés, hogyan lehet „ráhordani” a munkaerőt a hajdúsági vármegye központjába. Ezért kiemelten fontos az úthálózat fejlesztése. A miniszter jelezte, az M4-es gyorsforgalmi utat Berettyó-újfalu irányában folytatni kell, ahogy a Debrecen–Nyíregyháza összeköttetés (vasúti és közúti) is nagy hangsúlyt kap. És van egy nagy adósságunk. Minden út Budapestre vezet, Szegedről könnyebb eljutni a fővárosba, mint Debrecenbe. Ezért ha úgy tetszik, egy Debrecen–Szeged hidat létesítünk– fogalmazott.
Bár Budapest termeli a magyar GDP harmadát, a vidék megerősítése stratégiai cél, ezért vidéki centrumokat alakítanak ki. Ez alá számos projektet rendeltek. Így például Berettyóújfalú és Békéscsaba között a 47-es út négysávosítását. Új, szintén négysávos Tisza-híd jön létre Szeged és Hódmezővásárhely között. Négysávos utat vezetnek Hódmezővásárhely–Orosháza–Békéscsaba–Debrecen viszonylatban. A Szeged és Debrecen közötti út Mezőberényig van rendben, onnan járhatatlan. Ezt is meg kell csinálni. Kecskemét és Békéscsaba között is lesz egy négysávos út. Algyőnél fejlesztik a kerékpáros-infrastuktúrát, mintegy két kilométer hosszan. Ennek köszönhetően az Algyő–Hódmezővásárhely és a Szeged–Hódmezővásárhely teljes egészében elérhető lesz kerékpárral. A Nagyfán működő börtön megközelíthetőségét is javítani kell, mert ennek a jelentősége megnőtt a migráció kezelése kapcsán. Az ide vezető utat az algyői hídtól szintén felújítják. Az új Tisza-híd Algyőnél lesz. Itt már létezik egy kétsávos átkelő, amit naponta 17,5 ezer jármű használt a 2022-es adatok szerint. Csakhogy a forgalmat itt rendszeresen korlátozni kell a rossz műszaki állapot miatt. Ez nem maradhat így, mert megborítja a közlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között. Lázár János ennek kapcsán közölte, hogy a két város a jövőben összenő és ikerváros lesz, annak minden gazdasági, politikai és társadalmi következményével. Az új Tisza-híd kiviteli terveinek elkészítésére közbeszerzést írnak ki, ennek értéke több milliárd forint. Lázár János szerint két koncepció van: vagy visszabontják az itteni hidat, a meglévő kétsávot felújítják és pluszban építenek egy új kétsávos hidat, vagy pedig teljesen elbontják a már meglévő átkelőt és egy teljesen új, négysávos hidat hoznak létre. A két lehetőség közül a mérnököknek kell dönteniük Az biztos, hogy százmilliárdos beruházásról van szó, az új hídon pedig 90 km/h-val lehet majd haladni. Az a cél, hogy a kivitelezés belátható időn belül megkezdődjön. Nem az algyői híd az egyetlen, ami napirenden van, Lázár János majdnem féltucatnyit említett meg. Az egyik a Magyarcsanád és Csanád közötti Szent Gellért híd, ami új átkelési pont lenne a román–magyar határon. Ha ez meglenne, akkor a lakossági és a teherforgalmat is ki lehetne vinni az M43-ra. Ezenkívül szó van a Maros hídról Kiszombor és Makó között. Kiderült az is, hogy egy új Szegedi Tisza-híd előkészülete is folyik. Ennek az a feltétel, hogy legyen megállapodás a szegedi városvezetéssel az ide tervezett gazdasági fejlesztésekről.
Végezetül kitér a Mohácsi új Duna-hídra is, amelynek a kivitelezését már elrendelte.
"M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger (országhatár) közötti szakasz, amelynél folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása"
Tehát a II. szakasz építése is legalább másfél évet késik
Nyilván a kosárfülű híd felé, de tudjuk, miről lenne szó. Ez tényleg jó, az M5-öt Röszke irányában tehermentesítő opció (mert az M43-on átlépő tranzit így is, úgy is azon marad). Jó opció: feltéve, ha 130-ra építik ki a meg nem lévő szakaszokat.