Szerencsére nem kaptam még ilyet De egyre jobban kezdek félni ettől az autótól... remélem egy évet kibír még szétesés nélkül. Van a cégnél több ilyen Piki, de most már komolyan gondolkodunk, hogy legközelebb más márka után nézünk.
Egyik kollégámnál jelentkezett ugyanez a hibajelenség, neki pont átlépte a 2 évet az autó kora (kb. 2 héttel), így ha jól tudom nagylelkűen a felét elengedték a javításnak. Bár szerintem ez is gyökérség, mivel sorozatban cserélik az említett alkatrészt, ami szerény véleményem szerint típushibának minősül. Bár ezen szó hallatán a Citroen szervizekben sokszor harapnak, de hát nincs mit ezen szépíteni...
Az én Pikimnél egyébként az első futómű felől jön éles fémes nyikorgó hang, de nem tudnak rájönni mi okozza, pedig már 3 napot elszúrtam a szervizben. Én is úgy érzem, hogy kicsit gáz egy 7,5M+ autótól, hogy nyikorog mint egy rozsdás szekér... Azt hiszem átviszem most máshová. Ha már itt vagyunk, tudtok ajánlani Bp-en megbízható szervizt, ahol értenek is az autóhoz, nem csak csodálkozva nézegetik a járművet? Köszi!
Alacsony sebességnél,már elindulásnál is, a kasztni nagyon kicsi billenésére erős,éles,fém a fémen surlódó hang jelentkezik a hátsó futómű felől. A hangjelenség már álló helyzetben,a kasztni megbillentésére is kiváltható. Szervízben azt a tájékoztatást adták ,hogy a megoldás a hátsó alumínium kereszttartó rúd cseréje,nekem önköltséges áron tettek ajánlatot,néhány fórumozónak állítólag ,ha a 2 év garanciaidőn belül voltak,akkor ingyenesen.
)
Az én gépem 2013-as gyártású,most van benne kb. 45 ezer km,semmi extrém igénybevétel.Cserélték már visszahívási akcióban az első lengéscsillapító csavarját( 2015 május), 12 colos kijelzőt( 2016 július),illetve részecskeszűrő vezetékkötege miatt volt visszahívási akció,amin részt vettünk.
Ezt valamiért nem akarják garanciában,vagy szavatosság keretében rendezni,pedig többeknek egyformán jelentkezett ez a gond,ahogy az a fórumon is kiderült.
Kérdésemre,hogy mi a bitosíték arra,hogyha egy új elemet szereltetek be,akkor nem fog megint 40 ezer körül hasonló gond jelentkezni,a márkaszervíz munkatársa azt a tájékoztatást adta,hogy módosított,megerősített elemet szerelnek be,mert " a Citroen tud a problémáról"?!?!? A fiatalabb évjáratú modellekbe már állítólag eleve a módosított alkatrészt szerelik be!
A hang egyébként belülről nem biztos,hogy hallatszódik,hibaüzenet nincs a műszerfalon.Viszont külső szemlélő erősen észleli a zörejt. Leengedett ablakkal,szűkebb utcában,ahol a házfalakról visszaverődik a hang,már alacsony sebességnél,szinte guruláskor is jelentkezik a nyöszörgő jellegű zaj,ha minimális egyenetlenség is van az úttesten és mozdul a járműtest.
A hibáról konkrétabb tájékoztatást nem adtak,azért érdeklődök itt folyamatosan,de szintén kérdésre azt mondták ,hogy " jármű biztonságos mozgását nem veszélyezteti",nyáron nekivághattam egy horvát tengerparti útnak a javítás elvégzése nélkül.
A hang egyébként rettentő zavaró kifelé,nevetséges az,hogy egy modern dizájnú,nem agyonhasznált, 2-3 éves autó úgy zörög,mint egy öreg ,leharcolt bontószökevény.A Citroen helyében ezt már csak presztízs és üzleti szempontból sem hagynám,mert ez nem túl bizalomgerjesztő,minden bizonnyal az utcán hallva a nyikorgást vevőket tántoríthat el a márka modelljeitől,a probléma megfelelő rendezésének hiánya pedig törzsvásárlók elfordulását is eredményezheti a cégtől.
Hozzátenném: ez a hang egyébként az adblue tartály cseréje óta van, és az én első tippem inkább valami (pl pont a fékcső) hozzákoccanása egy fém lemezhez (pl hővédő v. terelőlemezhez) A hang erre emlékeztet, de mivel írtátok a futóműzajt, és kb onnan jön, ezért azt sem zárom ki.
kifejtené valaki pontosabban ezt a hátsó futómű-kérdést?
Nálunk mozgatásra, kocsi rángatására nem jön semmiféle hang, de fékezésnél előre és hátramenetnél is (pl garázsból kiállás) mintha néha fémes koppanás lenne : nem tudom ennek van-e köze ehhez, hogyan kéne jelentkeznie ennek a problémának?
Köszönöm a segítséget. Maradtunk a c4 grandnal. A nagyobb motorral. A felesleges extráktol mentesen nem lesz vészes az ára. Hasznosak voltak a tanácsok és pluszba meg utána is olvastam de lényegében azt mondjak amit ti.
Sok függ valóban a használattól, de nálunk az 1.6 teljesen bevált (automatával). Az előző 2L-es modellhez képest dinamikusabb a jelenlegi, 7-en bent ülve + csomagokkal sem lomha. Szoval, szerintem fel lehet használni azt az összeget extrákra (pl. aut. az kb annyi).
anno nálunk is elég hamar leszűkült a kör a Piki/SMax párosra - ahogy az már el-elhangzott, három gyerekülés kényelmesen alig néhány C4-kategóriájú járműbe fér csak be - aztán az anyagiak döntöttek.
hogy melyik motor: vontatsz? tetődobozt használsz? hegyezni sokszor fogsz? sűrűn lesztek hatan-heten? szeretsz kilőni a lámpáknál? van traktor a kiskertben vagy ezt fogod használni? ezeket csak te tudod. nekem a kisebbik van, gyerekszállítónak használom városban plusz nyaralás, nagyszülőzés. az első tízezren 5,8-at fogyasztott, a másodikon 6,5-öt. utóbbit sokallom.
a rádióval meg vigyázz, ha a kölkök megbuherálják, úgy marad...
Ha úgy kell családi autó,hogy csak beférjenek a gyerekülések és jussunk el az oviig,suliig,akkor azért a kisebb is megfelelhet,akkor úgysem lehet nagyon rallizni.Kevés olyan családinak mondott autó van egyébként,aminek második sorába tényleg elfér 3 gyerekülés is.Itt nagy a variálhatóság,egyenként dönthető és sínen csúsztathatóak a hátsó ülések,sajnos a pótülések felárasak voltak,de nagyon hasznosak.Plussz nálunk nagyon bejött a gyerekeknek az üvegtető és az,hogy a kijelzőn fényképeket is lehet nézegetni.Ennél nagyobb terű családi autó szerintem már csak a mikrobuszok között van,de az már más kategória.
A nagyobb dízel fogyasztásáról annyit,hogy az betartott 90 mellett tempomatra állítva gyakran öt és kevés ,autópálya 130 család+cuccok 6-7,tehát egy tankkal megtehető 1000 km fölötti út,pl kirándulásnál sosem kell külföldön tankolni.
Pontos választ csak az tudna adni,aki már mindkettőt tesztelte,autó újságíró,vagy flottája van,esetleg STIG. Én csak saját tapasztalataim alapján ajánlom a 2.0 HDI-t,igazán nagy családra,mi pl. gyakran 6-7 személlyel utazunk csomagokkal tengerpartra,vagy mondjuk Ausztriába síelni felszerelésekkel,mindenképpen a nagyobb motor az ajánlott.Nyáron a klíma vesz le a teljesítményből,télen a box légellenállása.Természetesen ez is sebessségfüggő,ha valaki szeret "nézelődni" 127-128-al,nehogy túllépje az autópályatempót,annak bőven elég a kisebb,tesztek szerint nem nevezhető lomhának.Azért gondolom a kereskedésben van lehetőség próbavezetésre!
Motorikusan egyébként egyikkel sincs tudtommal sok gond,a dízelek kifejezetten kiforrottak a PSA konszernnél.Kisebb problémák vannak a kivitelezésben,de valszeg már tanultak a korai problémákból,módosítottak a gyerekbetegségeken.
Ha tényleg igazán nagy a család,vagy sok a motyó,akkor azt tudom mondani,hogy ebbe a Pixis-be mi könnyebben beleférünk heten,mint a korábbi C-Crosserünkbe,mert a 2 hátsó ülés ott jobban "szükségülés" volt,ráadásuk csak egyben volt mozdítható az ülőlap.
Az itt feszegetett problémák ellenére én nagyon elégedett vagyok a géppel,nem bántam meg a választásomat.
Családi autoban gondolkozunk és a c4 grand lett a győztes. Csak azt szeretném kérdezni hogy 120 vagy 150 lovas vegyünk. Persze dízelt. Még nem vezettem de én a 150re szavazok csak nem tudom hogy kell e bele akkora.
Szeretném megkérdezni a T. fórumozókat,hogy a "hátsó futómű problémát" javították-e már valakinek az alap garanciális időn (2 év) kívül, szavatossági időn (3év ) belül,szavatosság keretében?Személy szerint ezt méltányosnak gondolnám,ha már visszahívási akció nincs egyelőre,hiszen halmozottan előforduló probléma,többeknél jelentkezett azonosan!Kívülről rendkívül kellemtlen hanghatása van már alacsony sebességnél ,szinte guruláskor is. A számomra ajánlott önköltséges alapú teljes hátsó, alumínium kereszttartó rúd csere helyett létezik-e már egyéb alternatív megoldási lehetőség,megfelelő helyre tett erősítés,alátét, vagy jó helyre fújt WD40 ,esetleg Windex?
A rádiós kérdéshez nem tudok hozzászólni, de visszatérve a térképfrissítésre. A térkép verzióhoz semmi közük, mert azt teljesen legálisan is megvásárolhatod (nem csak tőlük). Abba nem köthetnek bele. Viszont sok fórumtársunk szívesen cserélgeti az egységen a firmware-t, amit már én is aggályosnak tartok. Ezért én azt nem cseréltem le. Lehet hogy a szervizben ezzel sem foglalkoznának, de egy esetleges garanciális javításnál (ha egyáltalán elérhető a firmware verzió), akkor alapot adhat nekik arra, hogy az ingyenes javítást elutasítsák. Ezért annak cseréjét én egyik garis kocsinál sem javasolnám. Persze mindenki azt csinál a kocsijával, amit akar. :)
Szerintem az ilyesmit kiszúrják márkaszervizben, ha bármilyen fedélzeti computer problémám van, és még pár évig biztos, hogy oda fogom hordani, szóval ez most nekem túl szürke. De legalább tudom, hogy mit hirdetnek a neten 10-15k forintért - nyilván ezt, amit leírtál, olyanoknak, mint én. Gondolom, ilyen magyarázat nélkül.
A rádiós kérdésemhez nincs valamilyen ötleted?? Azóta sem jöttem rá a megoldásra. :-/
Kifelejtettem, hogy mitől lehet ingyenes. Kezdetben mindenki beszáll a megfelelő összeggel (8-10 EUR/fő) és első körben csak ők kapják meg a térképcsomagot. Pár nap múlva mindig akad közöttük legalább egyvalaki, aki ingyen közzéteszi a neten. Na ettől lesz ingyenes. :)
A térképfrissítésről én írtam. Ha nem saját magad veszed meg a frissítést (szervizben, vagy a neten a térképgyártótól), akkor természetesen már a szürke zónába tévedsz. Van egy netes fórum, ahol vásárlói csoportokat hoznak létre. A tagok közösen vásárolják meg az új térképcsomagot. Akkor vágnak bele, ha a frissítés ára fejenként 10 EUR alá esik. Ilyenkor egyvalaki összegyűjti a pénzt, és a többiek nevében is megvásárolja a térképcsomagot. Természetesen neki legális lesz, hiszen a teljes árat kifizeti, még számlát is kap a nevére. Gondolom neki ez benne a buli. :)
A többiek már csak nem legális módon tudnak frissíteni. Ugyanis ehhez szükség van egy kódra (ezt az eredeti vásárló megkapja a térképgyártótól, de csak egyedül ő tudja használni, mert a kocsijának az alvázszámából generálják). A többiek egy kódgenerátor segítségével tudják maguknak előállítani. A művelet ezen része szerintem már nem legális. Ha megvan a kód, akkor már csak be kell tenni a pendrive-ot a kocsi egyik USB aljzatába, és kezdődhet a frissítés. Röviden ennyi. Mivel szerintem a dolog második fele nem legális, ezért ennél többet erről nem kívánok írni.
Piki az első francia kocsim, szép, kényelmes, ötletes, kreatív, vidám - de mintha direkt cukkolna az apróbb-nagyobb hülyeségeivel. Itt zizeg, ott nyekereg, amott sivít (ráadásul a csomagtérajtó és a hátsó futómű még hátra van...) az ablakmosófolyadék-szintre legyek kedves ráérezni, a navi nehézkes, az asszony telefonjára akar csatlakozni a bluetooth akkor is, amikor csak én ülök bent. Most meg ez. :-) Szóval:
Tudja közületek bárki, hogy a rádió teljes listáját hogyan lehet törölni? Vagy legalább egyenként kiszedegetni?? Általában csak 2-3 adót hallgatok, többet nem is igénylek, ezt a párat kormányról szeretném vezérelni - de most, miután rászabadult a két kisebb gyerkőc, van hat darab Kossuthom (egyáltalán nem szeretném látni a listában) és általában is mindent duplikáltak. Szóval... van erre bármi? A manual nem tér ki rá, angol nyelvű fórumokon csak okoskodást kaptam válasz helyett. Remélem, nem csak a szerviz tudja resetelni.
& itt valaki többször is említette, hogy a térkép frissítését meg lehet oldani 150 EUR-nál olcsóbban, akár ingyen is. Erre valamiért senki nem kérdezett rá. Engem érdekelne.
Nekünk a csomatérajtó csere óta hibátlan. És nálunk maga a csere tökéletes volt, , az eredmény mint a gyári. Egyetlen a cserével kapcsolatos hiba jött elő csak utólsg: a kábelköteg védő alagút tartófülei törtek el a csere során, ami egy hónap múlva derült ki. Cserélték persze. Repedés nincs.
Szia! Mióta nekünk megcsinálták (persze már gyári állapotot ne várj) többszöri visszavittel után sikerült kihozni belőle valamit. Azóta kb. négy hónap telt el és nem jelentkezett újra a repedés. Nálam mindkét oldalt egyformán jelentkezett. Csak találj egy jó szervízt ahol már csináltak ilyet, hátha neked jobban sikerül. Kívánom! A miénk 1.6-os benzines (nem turbós) és hideg motornál, csak menetközben gázadáskor ugyanúgy hallom azt a kereplő hangot jobb oldalról. Ahogy adagolom a gázt úgy kerreg. Mire a szervizbe odaértem vele már nem lehetett hallani, ott kellett volna hagyni egy napra, de én nem akartam. Érdekes, mostanában nem hallom! Persze van helyette más! Üdv!