1.6 Hdi a motor típusa,és az autót 2010 tavaszán vettük, újonnan. Ebben egy Bosch ECU lakik, a 2 literesekben pedig Siemens - a kettő nagyon nem ugyanaz (sajnos ?). Én menet közben gyakorlatilag soha fel nem teszek OBD interface csatlakozót, mert biztonsági okokból a belső csatlakozó csak tápot és földet kap - így aztán ember legyen a talpán, aki a gyári indításgátlót kiüti OBD-n keresztül , és még azért van némi akadály a beindítás megakadályozásához:)
A LED visszajelzés megjelenésekor lenullázom az egyes napi számlálót, a kettest meg tankoláskor szoktam. Így egész pontosan megfogható a nem spontán regenerálás bekövetkezte - valamint a regenerálás előtti és az azutáni átlag fogyasztás is. Engem a szűrő ellenállása érdekel, mert az adja a fő jelet a regeneráláshoz, másodsorban pedig a szűrőben lerakódott korom mennyisége. Sajnos most nem tudok értékeket írni, legközelebb felírom, hátha valakinak segít egy probléma megoldásában.
Ha szemben állsz az autóval, akkor a középtől kissé balra, a hűtő tetejének közelében van egy dobozka, amit le kell csavaroznod, a fekete takaró lemez kiemelése után. A dobozka belsejében látsz egy ketrecet, aminek belsejében van egy ellenállás alakú hőbiztosíték, Ha ellenállásmérővel rámérsz, akkor, ha hibás, zárlatot fogsz mérni.
itt meg egy másik, de a C4 GP esetében nem kell lebontani csak a víiszintes takaró lemezt, amit patentok rögzítenek a motortér zárja körül, és a lámpák közelében.
Ha már meg lettem említve, ket napja jöttem le vidékre ( 190km sztádan ) és magától azaz a beépített led nem jelzett semmit (bár már volt olyan regenerálasom sokszor amikor nem kapcsolt be, ez opcionális, a gép döntése) úgy spontán regenerált, szamlalt vissza a korom telítettséget. Viszont nem ment le nulláig mert elfogyott az út. Faliba beérve érte el az ezredik km-t a két regenerálas közt, és ekkor egy traktor mögött döntött úgy hogy regeneralni kezd. Kigyulladt a led a tükrön, csipogott az app hogy regeneral és a maradék regenerálást megcsinálta, ez az eredeti 5000 - 0 értékből még 180 volt hátra, szóval kb. 30s alatt végzett is, csak mókás volt hogy nem sok esze van a gépnek.
Szóval nálam két reg közt 900km felett szokott lenni. De volt mar hogy másfélezer volt, mivel spontán regenerált sztádán nulláig.
Ez az ominózus hőbizti hol található? Megnézném, mivel elég gyakori a regenerálás nálunk is.Vagy hogyan lehetne ellenőrizni a ventit ilyen szempontból?
Nálunk a 2literes városi ciklusa (igaz minimális belvárosi csúcs) 500 és 600km. közé tehető. Volt bizony, hogy 60-70e km.-el korábban a lekérdezett átlag 450-500 között volt, pedig akkor még tisztább volt a szűrő.
Ha az Amazon-on keresztül beszerezhető FAP programra gondolsz 'FAP developer' említésével, akkor az sajnos alkalmatlan a regenerálási ciklusok korrekt kijelzésére. Nekem pl. konstans 180 km-t jelez, mint legutóbbi két regenerálás közt futott távot, ami egyértelműen inkorrekt - a LED-es visszajelzőm szerint mintegy 700-750 km a helyes érték, ha országút is van jelentős mértékben az utak között, és mintegy 400 km, mikor a városi közlekedés van túlsúlyban. Sajnos, arra is van tapasztalat,mikor PONOSAN 256 km-enként regenerált, ha kellett, ha nem, mert a hűtőventillátor alacsonyabb fokozatát kapcsoló hőbiztosíték csendesen kimúlt. A csere után rendbejött a regenerálás is.
Hitelt érdemlő igazolást állításodra legfeljebb akkor kapnánk ha ugyanazon motor, vezérlés, koromszűrő, azonos regenerálási stratégia és többszörösen azonos menetkörülmények mellett egyszer a leömlőre akasztanád, aztán a hasa alá tennéd a cuccot.
Amit leírsz azzal tisztában van mindenki, akit egy kicsit is mélyebben utána olvasott a témának.
Maga a regenerálási ciklus, rengeteg tényezőtől függ és az előre programozott fix paraméterek, illetve mért értékek alapján dönt az ECU, h mikor indítja el a folyamatot.
A történet egyik fő komponense, h a FAP filter képes e elérni azt a hőfokot, amin a spontán regeneráció elindul, ez kb 470°C.
Lényeges különbség az 1.6 és a 2.0 HDI kipufogórendszere között, h az 1.6-osnak a kipufogó csonkon lóg a FAP, míg a 2.0 hdi-nek a kocsi hasa alatt van, 2m-re a hengerfejtől.
Nyáron, nagy melegben, még az enyém (2.0) képes spontán regenerálni, de ez tényleg ritka.
Miután én pontosan látom a mindig futó FAP Developer programon az állapotokat, ezért a saját autómmal tökéletesen tisztában vagyok, mire képes.
De, miután érdekelt, hogy más C4GP-ken miként alakul ez a történet, beszéltem pár emberrel, aki használja a programot és 1.6-os motorral szerel gépe van.
Nagyságrendekkel hosszabb ciklusok voltak a jellemzöek egységesem, mint nálam.
Magának a szűrőnek az üzemi hőfoka is feljebb van kb 150 fokkal, ami így már sokkal közelebb van a spontán regenerációs értékhez.
Innen a fórumról, akiét konkrétan láttam is, Beiscompo.
Tegyünk egy próbát, akinek Hdi motoros gépe van itt a fórumon, és hitelt érdemlően képes mérni a regenerálási ciklusokat, tegye meg, h beírja 1 posztban a jellemző Km értékeket.
Hitel érdemlőnek lehet tekinteni a Ledes megoldásal, vagy az ODB-n keresztül mért FAP developer program által kijelzett Km értéket.
A programból egyébként a logfálj is kimásolható, az elég hosszú statisztikai adat lehet.
Király. Nálunk bővül a család nemsokára, ez miatt döntöttem az egy fokkal nagyobb autón... Ugye, gondolom ezek már mind isofixes ülések... Két gyerekülés is szükséges lesz majd a középső sorba, meg persze az anyjuknak is kell hely mellette. Ha jól tudom a grand scenicben a középső ülés nem teljes értékű, vagy hogy is írták..., remélem itt már az. Egyre nézegetem a navis gépeket de igencsak 4000 euró meg azon felül vannak bakker...
Nálunk is ez a helyzet, asszonypajtásbak nem nagyon tetszik a c8, meg a többi. Ezért inkább esélyes h nálunk is a c4 lesz grand verzióban a befutó. Bár mondjuk egy dacia lodgyt is kipróbálnék :)
Vissza olvastam kicsit a renaultos hozzászólásaidat, hajtókar csapágyat cseréltél? 100 e-160e ként illik cserélni mert az 1,9 dönci hajlamos lezabálni. Főként alacsony fordulaton terheléskor.
Ha nem akkor én eladnám mert beszopathat, de ezt neked kell tudni. Szerintem jobb a c4 de az én scenikemet kiütötték alólam, majd 2 éve és nem találtam normálisat azóta se.
Néztem Sharant a klónjait, c8 és klónjait, grand voyagert, hyunda trajettet, Kia sedona/ carnical, karenst/ez az aszonyak nem tetszett/ Viszont a c4 be beülve azonnal megtalálta a kellemes üléspozíciót, szereti vezetni. Nézzél meg párat ajánlott.
Értem. Anno én is igy jártam a sceniccel. Legalább tizet megnéztem, aztán állapotra a legszebb, karbantartásra meg a legrosszabb autót sikerült kiválasztani... Aztán most colozok h megérné-e a csere ha már vagy 3500 eurót ráköltöttem a scenicre, lecserélni egy c4esre. Mennyivel lenne nagyobb, kényelmesebb, stb. De a hétvégén odajutok h megnézzék pár darabot.
Mert sajnos ez nem igaz. A DPF szűrő önmagában gyakorlatilag sohasem tisztul, a tisztulási folyamatot be kell indítani, azaz utóbefecskendezés, motor terhelés növelés az, amivel a lecsökkentett gyulladáspontú koromlerakódás elégését eredményezi. Ha a motort igen hosszú ideig járatod magas terhelésen, előfordulhat öngyulladás, de igen kicsi az esélye (szerintem).
ez egy manuális váltó csak egy elektronikusan vezérelt hidraulikus fosom váltogatja helyeted a fokozatokat.
Olyan mint egy automata viselkedésileg csak ebben ugyan ugy kopik ha nem jobban a kettöstömegű. Plusz ott az elektronikai meghibásodás lehetősége plusz a szerviz esetleges elfelejtése.
Én ezért vettem manuálisat. Benzinest meg azért mert féláron volt a 1.6 dizelhez képest 2 litereshez meg inkább harmad áron. Nézegettem egy másik c4 est ma az jól le volt lakva és drágább volt ehez képest. Én nem félnék belevágni csak manuális legyen. 2 néztem meg ebböl 1 et vettem, de 5 tulajjal beszéltem. Scenic megnéztem 13db ot 50+tulajjal beszéltem 1 vettem.
no lehet h csak az automatával vannak ilyen gondok... sajnos nem emlékszem a váltó nevére, pedig mondta. Van egy peugeot 307 sw-m, annak a fedélzetije 5,6 litert mutat. Bár az igaz, hogy fél vagy 1 literen százon nem sok múlik éppen. Cserébe meg ha még könnyebben is viszi a 2.o hdi, qz meg még jobb. Ha meg ugye nem szenved a motor húzatásokkor akkor meg kevesebb leszúrt gépet lehet talán kifogni a 2.0-val szerelt változatokból.
Mondjuk a scenic 1.9essel úgy kifogtam h valami brutál... kinézetre oké volt, csak egyszer pár hónap múlva megindult a lavina... komplett kuplung, klíma beradt elszaggatta a szíjat is, szíjtárcsát.., generál, stb.Lassan azért okulok a hibákból :)
Az automata váltóval szerelt tipusoknak lehet váltóhibája. Többi meg mint a scenic, bár annál megbizhatóbbnak tünik.
Mint mikor egy dobozost , furgont oldalba basznak. Nincs vizhőmérő. Ezeknél legalább nincs gond a hajtókarcsapágyal. Azt veszed amelyik neked tetszik, Volt 2 hdi peugeot alattam /6.5/1.6 hdi /6/ a cmaxban 1.5 dci /6/a renaultba. szóval a fogyasztás nem hinném hogy annyival több lenne, és a 2 hdi biztos nem fog erőlködni.
1.5 dci t azért vettem mert ahol élek olcsóbb rá minden, 1.9dci bajos a 2.0 dci meg ritka.
Értem. A picassóban nincs vízhőmérő?! Mit értesz az alatt h bódé hangja van? :) Igazából nem tudom h érdemesebb e a kisebb 1,6-os motorral szereltet venni. Tény hogy másfél liter megmaradna százon. Az egy évi 20-30ezer kilóméteren nem kevés. Szerelő barátom azt mondja h váltó bajosak szoktak lenni, inkább egy 2,0-át javasol. Fene tudja...
Nekem 1,5 dci grand scenic volt 360e km most van egy 260e km 1.8 benzines grand picasso 2 hdi t akartam manuális váltóval de feladtam. Mivel nincs benne vizhőmérő volt pár hengerfejgyanús példány a megnézettek közt. 1.6 hdi volt egy cmaxban azt kellemesen mozgatta. Ha nem vagy sietős tipus elég bele az 1.6 hdi. Grand scenichez képest is tágas, viszont bódé hangja van. Csomagtartó nagyobb, szanaszét szervozott. Ez az 1.8 benzin se rossz, de dizellel lenne az igazi.
Neten amit írtam így megnézhető az is mennyi volt a kocsiban km állás előzőleg mikor még nem magyarországi volt (valami vin info com talán, már régen volt). Nyilván itthon először forgalomba helyezettnél a magyar állami lekérdezés a relevans.
Én laikus vagyok, ezért sokat olvasgattam melyik motor a jó. A hdi motorokat nem szidják sehol, ami jó hír. Nyilván olyan kocsi amiben benne van a világ összes kilómétere, a nem megveendő kategóriába esik.
Neten utána lehet nézni alvázszám alapján hogy egy behozott kocsinak volt-e balesete vagy sem, esetleg körözik-e. Ez nem ingyenes de megéri, ahogyan egy átnézetés is vétel előtt. Ha erre az eladó nem hajlik, az eleve gyanús, tovább kell állni. Volt nekem kereskedő aki kiállni sem volt hajlandó a parkolóból, nem is tudom mire számított.
Nekem nincs panaszom az motor erejére, de ez szubjektív, bele kell ülni a kinézett példányba, és próbaúton eldönteni hogy megfelel-e. Ha nyomom neki akkor megy, de én az úgyis odaérek típus vagyok, nem sietek sehová.
Ez csak a kijelző egység, a másik fele amibe beletolod a cd-t/sd kártyát, azt ott nem kapod pedig kell azt is cserélni. De itt majd aki ebben guru leírja jobban, nekem navis van, nincs miért cserélni. Megjegyzem soha nem használtam navigálasra (a térkép nézetet vidéken néha, de nem adok uticélt be), a telefon kényelmesebb.
Neked is 1.6-os van akkor ezek szerint. Gyorsulási versenyre nem akarnám használni, persze :)
Jelenleg a grand scencem az 1,9-es motorral is megeszi a 6,5-7l körül. A kérdés h mennyivel lenne nyűgösebb vezetni az 1,6-ost? A scenic 115lóerős, azzal sincs semmi baj, ahogy megy.
Mit jelent az, hogy fejegység? Ezt a kijelzőt találtam eddig:
Ha nem akarod gyorsulási versenyre használni, lehet elég az 1.6-os is. A valós fogyasztása (tapasztalatból) nyáron klímával 5.8-6.1, ilyenkor 5.3 körül átlagos nem agyonterhelve. Tudtommal nem lehet csak úgy csereberélni a kijelzôt, csak a fejegységgel együtt.
Köszi a válaszokat! Az 1,6-ost azért nem ajánlanátok mert kicsi az autóhoz, azaz alulméretezett? Típushibákat írnátok, hogy mire kell odafigyelni már a vételkor is, valamint aztán használatban.
Még egy kérdés. Azokban a picassokban, amelyikben csak sima monokróm kijelző van, azokba ha vennék navis gyári kiejlzőt, akkor be lehetne tenni a sima kékes hátterű helyett? Ha igen, akkor abban már benne van a gps antenna magában a kijelzőben, vagy azt külön kell hozzá? Valamint, ha rádugnám a gyári csatikat az új navis kijelzőre ugyanúgy kiírna mindent amit már az eleve ezzel szállított verziók írnak?
Mert, hogy azt néztem h egy navis kijelző olyan 300euró, amikbe meg eleve ilyent raktak, azok a picassók vagy 1000-2000 euróval drágábbak... Aztán ha csak azon múlna hogy az ember kicseréli a kijelzőt... akkor hülyeség lenne annyival többet adni a navis c4ért... Arról nem is beszélve, hogy lényegesen kevesebb szép állapotú, keveset futottat találtam...
Nem akarlak macerálni, de eszembe jutott azon gondolat, hogy érdemleges lehet az egész rendszer áttekintése. Ennyi idő után nem zárnám ki a szűrő- szikkasztó hatásfokának jelentős csökkenését sem, ami a rendszerben komolyabb páralecsapódást okozva, akár a szelepek mozgó magjának olyan mértékű korrózióját okozza ami az üzemszerű működést befolyásolja.
Repedezett, elöregedett légrugó esetén normális. Érdemes mielőbb megvizsgálni a nyomásvesztés okát. A szükségszerűen megnövekedett korrekciós igény előbb-utóbb megöli a légsűrítőt is.
Olyan kérdésem lenne hogy vettem egy 2008as évjáratú c4 grand picassot 2.0 HDI.Azt tapasztaltam nála hogy leállítás után kb fél órával leereszt a légrugó.
Amikor megnyomom a távirányítón az ajtó nyitó gombot azonnal szintbe áll.Menet közben a szintet tartja szépen.Amikor megállok és teszek bele nagyobb súlyt vagy beül még 2 ember azonnal szintez normálisan.
Visszatérve a lényegre.Normális jelenség hogy leállításnál leül?
Sziasztok: Ebben a fórumban még új vagyok, jelenleg egy 2004es 1,9es grand scenic tulaja vagyok, de erősen szemezgetek a c4 grand picassoval. Azok közül is a 2008-2010-es kiadásig futja jelenleg a büdzsé :)
Szóval érdeklődnék, hogy melyik verziót ajánlanátok? 1,6hdi vagy 2,0hdi? Melyiknek mi a típushibája, melyiket érdemesebb megvenni és persz hosszú távon melyik a jobb választás karbantartás szempontjából? Úgy, hogy az 1,6-os ha jól néztem majd 2 literrel kevesebbet fogyaszt százon.
Megpróbáltam az ötsoros hangjegy és az ötsoros bordás szíj repedésinek soronkénti összevetését is, de még a verkli és kintorna szerkezetek hanghengerének összehasonlításával sem mutat értékelhető harmóniát.
Nem igazán kapcsolódik konkrét felvetéshez, de ezek a képek egy, az általam prémium márkának tartott Contitech 57E km-t "futott" szíjáról készültek.
Most kissé nyugtalan vagyok, mert a C4 Picasso-hoz ennek a gyártónak a vezérlés készletét rendeltem és építtettem be korábban. A "szar gyári" hosszbordás - amit eddig még nem cseréltettem - 180E km. után ránézésre olyan mint az új.
A hétfő hajnali budai nagy eső után Hűvösvölgyben 2 nagy "tócsán" kellett áthaladnom.
Mindkét tavacskáról menet közben derült ki, hogy elég mély ~30cm (a rendszámtábla aljáig ért) és kb.25-40métert kellett haladni benne.
Mivel sötét volt, ezt előre nem láthattam és az utca végén van egy 10méter mély (üres!) vízelveztő árok(patakmeder)), és csak menet közben döbbentem rá, akkor meg inkább tovább haladtam lassan, egyenletes, tempóban.
Miután mindkettőn átértem és 30perccel később megálltam a munkahelyem parkolójában, akkor látom, hogy a rendszámtábláig összefüggő falevélréteg borítja az autó orrát. Este picit bekukkantva a kerekek mögé, szintén sok falevelet találtam. Reggel is és este is eltávolítottam a faleveleket, kisebb ágakat. Csak a hűtő alsó harmadán látszik sok szemét (pici levelek...), de a lökhárítót nem tudtam levenni és nem tudok hozzáférni.
A motorteret és utasteret átnézve nem láttam arra utaló jeleket, hogy a víz betört és pangott volna. Az utastér száraz volt még reggel sem éreztem vizesnek a szőnyeget a pedálok környékén, a motortérben sem láttszik semmi nyom.
Mindezek ellenére kérdezem, hogy mit nézzek/nézessek át az autón/autóban, hogy biztosra menjek?
Sziasztok, leírom okulásként mi volt/lett a verdával (2012-es, 1.6 HDI).
Igazándiból semmi kézzelfogható hibát (értsd: hibás/cserélendő alkatrészt) nem tudott mondani a szerelő. Berakta az öreg és immár halott akku helyére az újat (már csere-érett volt, de amúgy pöccre indultam vele, ha épp nem röpködtek a téli mínuszok, persze a mostani sok próbálkozás kivégezte), a motorvezérlő agyát lenullázta (*) és onnantól megy. Szaki szerint az akkutól meghülyült az elektronika.
Magánvéleményem hogy télen már vettem ki párszor az akkut tölteni, és nem volt sosem elektronikai zavar, tehát valami apróság még lehetett.
*: Ezt én is megtettem (szerintem), és utánam a sárgaangyalos is, mindhiába (+ ô két akkut is beletett helyben próbálásként).
Unix mint magad is tudod forgalmazó, egy a sok közül akinek a szeme a haszontól csillog. Van viszont több közel azonos, prémium minőségű készlet, a választás hit és forgalmazók árainak kérdése.
Sziasztok, megtörtént ami eddig sose, megállt a gép. Épp várom a sárgaangyalt Vácrátóton. De nagyon furán adta meg magát. Állt fél napot, enyhe lejtőn álltam, pöccre indult mint bármikor, majd 3s elteltével leállt a motor. Kuplungot épp nyomtam kifelé mivel visszagurulás volt a terv, kézifék szokásosan felold. Manual váltós. Na szóval álló motorral gurultam vissza, DE a fékpedál benyomhatatlanul felkeményedve, bárkit elüthettem volna mert a kézifékgombra sem reagált! Szerencsére minimális lejtő, egyenesbe kifutotta magát, nade ez lehetett volna máshogy is. Kivettem kulcsot de az összes kijelzés bekapcsolva maradt! Egészen ameddig újra rá nem adtam a gyújtást. Innentől már nem indul, hibakód Fap progival annyi hogy leépült a injektor nyomás vagy mi.
Jópár évvel ezelőtt volt egy defekt sorozatom - nem igazán értetem, hogy ér sorozatban ennyi hegyes dolog ... Kiderült, hogy egy kedves utcabeli az akkor még létező úthibákat, kigödrösödést szöges hulladékkal töltögeti. Igazat megvallva, máig csodálom, hogy nem etettem meg vele egy maréknyi mintát :)
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni azoktól, akiknek működik a FAP Lite alkalmazás, vagy akár a fizetős, hogy konkrétan milyen OBD eszközzel használják, mert vettem egy 6.000 Ft-os kínait, de arra azt írja ki, hogy "bad clone adapter detected". Szóval szeretnék venni egy olyat ami valóban működik is, elsősorban a FAP folyadék szintet és a regenerálásokat szeretném megnézni. Nézegettem a korábbi hozzászólásokat, de nem találtam konkrét bluetooth-os típust. Az autó egyébként egy 2012-es 2.0 HDI. Előre is köszönöm a segítséget.
A nagyobb baj, hogy jelentősen módosították az árakat is. Ilyeneket olvasok a szervizoldalon, hogy 5102GN 65112ft, 5102R8 92954Ft. Utóbbiért egy párat lehet venni Kecskeméten.
Nekem az eredeti 4 evet, utana 5 evet, a jelenlegi pedig 2,5 eve birta/birja. Mind eredeti PSA gyartmany. De a masodik es a jelenlegi modositott cikkszamu, nem egyezeik az eredetivel.
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy 2007-es Tendance felszereltségű C4 Picassohoz a kerékszerelő szerszámkészletnek a 2. üléssor padlójában, vagy a csomagtartó tárolódobozában kéne-e lennie és milyen alakú a készlet tartója? Köszi!
Kicserélte a cég villám gyorsan, mind két hibás rugóstagot garanciába, egy rossz szavam sem lehet a legrugok.hu oldalra, tehát ajánlott a velük
történő üzlet. Egy pozítívomot viszont észrevettem, a cserés légrugók alapanyaga, teljesen más szerkezetűnek és alapanyagúnak tűnnek tapaintásra és szerevételezésre is, tehát a gyártó alapanyagott válthatott a rugóstagok tekintetében. A cserés darabok, lágyabb tapintásúak a gumifelülete is kissé ragyás benyomást kelt.
Majd ismét beszámolok az élettartam tekintetében, de az is lehet, hogy túléli az autót (-:
Amolyan gyártásorganizációs szám, ami a vázszám mellett jól jöhet pótalkatrész rendelésénél, de szükséges lehet még diag. és/vagy kapcs.rajz esetén is.
Tönkrement a rádióm. rd4n1m-02 típus volt benne. Néha a bluetoothos kapcsolattal voltak gondjaim. Ha már cserélem, lehet egy újabbat tennék bele. Van tapasztalatotok azzal hogy mit lehet a helyére tenni? RD45 együttműködne a kijelzővel?
Szia, koszi közben meglett. Be kell állítani a vezérlésben is. Megkérdi, h külön vezérelt e. Nem. Akkor lehet azt mondani neki, h vegye fel a pumpa értékeit,és igy lesz teljes a kép.
Szia, A kettőstömegű lendkerék, hibajelensége leállításkor a csattanó hang és nem a rángatás. Cseréltes komplett kunplungszerkezetet+tárcsát+kinyomócsapágyat és megszűnik a jelenség.
Tünet, néha ha olyan a kedve elkezdett rángatni, aztán egyre sűrübben adta elő a mai napig is. Szerintem a kettőstömegű szakadt át. A szerviz Zeg en azt mondta addig ne nyúljon senki se hozzá, míg nem indul csattogva, de szerintem az már a vég lenne.
Sziasztok hátha valaki tud segíteni. Be szeretnék tenni egy erősítőt de a pluszt nem tudom hova kell kötni valakimek ötlete? C4 picasso 1.6 d 2012. Kézi könyv szerint a bizti táblába de én nem találom azt a helyet amit ír a könyv. Előre is köszi.
Köszönöm az iránymutatást, szörfölök is át a 2013as fórumra.
Bár nagyon jó ez is, 2015-től olvasom a bejegyzéseket es nagyon sok okos dolgot olvastam/olvasok. Most jutottam el a 11265. hozzászóláshoz és ott is jelezte vki egy kartársnak, hogy a 2013-as fórum inkább a típusához tartozó.
További kellemes autózást és fórumozást mindenkinek!
Sziasztok! c4 picasso FAP adalék feltöltés után DIAGBOX-al beállítottam a mennyiséget, töröltem a hibát, de mindig visszajön a 1446-os hiba az ECU-n, hogy kevés az adalék. Mit kell még tenni? Regenerálni kell?
Egy hete lettem gazdija egy 2015.11havi C4GP - 1.6BlueHdi, S&S, Business (francia) felszereltségű, EAT6 váltós autónak.
147.000km volt benne, azóta belement még 1300km.
100ezer kmig a szerviz hivatalosan elvégezve, visszahívásokon, garis javításokon megjelent az autó még 136ezer kmnél is, de a 125ezres szervizről nincs semmilyen dokumentáció.
Nagyon tetszett/tetszik a GP, elég tágas, kényelmes, sok extával szerelt - napfénytető, 360°os rendszer, parkolás aszisztens, navi, 230Vos csatlakozó, LED fényszóró, fejtámlába épített monitor plug&play multimédia, JBL hangrendszer...
Néhány dolog hiányzik, de azok nem fájnak annyira - sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, távolságtartó tempomat, ülésfűtés, a harmadik sorhoz levegőbefúvó...
A Citroen szervízben történt átvizsgálás során is nagyon jó állapotúnak titulálták (a használat során, illetve a parkolókban szerzett fényezési sérülésekkel egyutt is), és rögtön jelezték is, hogy a márciusi "kampány" visszahíváson még nem vett részt, ezért pénteken ingyenesen azt meg is csinálták - katalizátor csere.
Most tervezem a nagykarbantartást az autón, ami terveim szerint a 150 es a 175ezres szervizt is magában foglalja + hátsó féktárcsák és betétek cseréje, FAP szűrő tisztítás - így nyugodtabb szívvel használhatom tovább az autót.
Kérdés/segítség kérés:
Lehet-e/Kell-e frissíteni a fedélzeti számítógépet, vagy a navigációt? - Többen írtátok, hogy a navit lehet frissíteni, de én letöltöttem a frissítést a Citroen oldaláról, kicsomagoltam, felmásoltam egy 16GBos Usbre és amikor csatlakoztatom, akkor kiirja, hogy inicializal, majd frissítés, de azután nem történik semmi.
A P&P multimédia rendszerhez Bluetooth fülest utólag be lehet-e szerezni, és ha igen hol és mennyiért? -Google-t nézem, de eddig nem volt találatom.
Milyen eszközzel érdemes megtáplálni a rendszert (konkrét típus érdekel), mert a gyerkőcök igényei magasak (mesefilm nézés, esetleg YouTube).
Sárga lámpa nem volt, de kiolvasva volt hibakód, a hűtőventillátor hibájára nem utalt közvetlenül, értékére már nem emlékszem. A FAP programmal megpróbáltam alacsony ventillátor fokozatot kapcsolni, de nem sikerült. Ezután kezdtem el kutatni, mi is okozhatja - a magas fokozat (majdnem) hibátlanul működött. A 'majdnem': úgy szokott indulni, hogy alacsony fokozaton pár másodpercig pörgeti a ventillátort, majd padlógázt ad neki. Az első lépés természestesen nem sikerülhetett, a második viszont azt jelezte, hogy a ventillátor motorja hibátlan. Így máutt kellett keresni a hibát, így bukkantam a hőbiztosítékra.
Volt hibakód is, vagy csak a sűrű regenerálás volt? Nekem városban 250-300km és jön a regenerálás. Hosszú úton 6-700km volt. Csak sajnos a hosszú út a kevesebb...
Regenerálás alatt: 14 l/100km. Ez igen szép érték :) Hála az utóbbi időben elkerülhetetlen klíma használatnak, városban 7-8 liter/100km, vidéki úton kb. 6 liter/100km.
Talán még emlékeztek rá, regenerációval voltak nyűgjei az autómnak. Mint kiderült, a hűtőventillátor alacsony fokozata nem működött - ezt megjavítottam a hőbiztosíték cseréjével. A regenerálás rendbejött, a legutóbbi 660km-nél volt, előtte 920 és 730km lefutásakor volt. Azaz, a 256km - enként bekövetkező regenerálás a ventillátor hiba miatt volt.
Tavaly Oktoberben vettem egy 1,2 benzines Citroen Grand Piccaso Seint, 2017-es forgalombahelyezet, 2016-ban gyártott, 25000km-rel.
Idén Februárban kezdödöt egy olyan jelenség, hogy 6-8 órai parkolás után, kizárólag hidegben, 10fok alatt induláskor, 1-3-tolatás fokozatokban a kuplungoláskor, berezonál, hangos a kuplung.
Ez csinálja egy pár alkalommal, ahogy kicsit meg lett mozgatva , abba is hagyta.
Elöszeretettel csinálja, amikor erölködni kell a motornak, pl. kanyarodáskor dombnak felfele, induláskor, vagy tolatáskor utánfutóval........vagy egyszerüen csak egy padkára való felhajtáskor.
A szakszervizben négyszer vizsgálták át az autót, de semmit sem találtak, söt ott álitólag ezt nem produkálta.
Nyáron, vagy melegben abszolult nem csinálja.
Mi lehet a probléma?
Ötletem van, de én nem vagyok autószerelö, csak álgondoltam józan paraszti ésszel. Èn a kettös tömegü lendkerék, siklócsapágyára gondoltam, de ez csak tipp.
Szia gyben.Ezeket a rajzokat honnan lehetne letölteni. Ilyeneket kerestem a neten de sehol nem találtam.Ha tudnál esetleg egy linket küldeni azt nagyon megköszönném.
Az AdBlue nem ugyanaz mint a Fap folyadék. Az AdBlue töltőnyílása a tank beöntő nyílás mellett van. Kapható kannás kiszerelésben és üzemanyag kutakon rendes kútfejes megoldással. Feltöltés után elvileg semmi teendő nincs. Legalábbis teherautónál nem kell csinálni semmit.
Köszi, megoldódott. Nem kell computer, mivel ez nem hibakód, csak kontroll lámpa. (Feltételezik, hogy az utántöltést akár a tulaj is elvégzi egy benzinkúton) Valószínűleg csak várni kellett egy kicsit, hogy a szenzor érzékelje a töltöttséget. Tegnap kialudt a lámpa.
Megtörtént a vákumszivattyú cseréje, de nincs hatással az indítási problémára. Továbbra is fulladozva indul, ha úgy tartja úri kedve. Nálad van változás?
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek olyan dokumentuma vagy használati utmutatója amiben fel van tüntetve a C4GP-be mennyi, és milyen tipusú folyadékok illetve olajak kellenek? Előre is köszi!
Egyenlőre időhiányban szenvedek, de vettem egy szivárgás vizsgáló habot a holnapi napon aláfekszem egy habos videó erejéig, felesleges ki-be szerelésre nincs energiám jelenleg.
Sajnos van rajta vákumszivattyú. Valahol olvastam, hogy a nagyobb biztonság érdekében a szervódobok nagyobbak, stb. Ehhez nagyobb vákum kell. Vagy valami ilyesmi.
Naiv kérdés: vákuum szivattyú nem csak a diesel motornál van ? Benzinesnél a vákuum igény kiszolgálására legjobb tudomásom szerint a szívócső vákuumot használják.
Azért kérdeztem, hogy nincs-e gond a fékrásegítéssel, mert okozhat a vákumszivattyú hibája alapjárati gondokat. Nekem cserélnem kell, remélem ezzel a dadogás is megszűnik. Egyébként tankoltam 100-as oktánszámú benzint valamelyik nap, azóta (lekopogom) nem volt indításkor probléma. De sajnos kiszámíthatatlan, hogy mikor hisztizik. Majd a szivattyú csere után megírom, ha van változás. Üdv
Azért arra a "gyári dologra" nem mernék nagyobb tétet tenni. Az pedig igen nevetséges, -már ha az árakat látva lenne kedve az embernek kacarászni- hogy ezeknek a romoknak az élete alatt akár 4x is rugót kell cserélni.
A "gyári" mai áron választástól függően 65, vagy 92E Ft/db.
Semmi gondod nem lesz a garanciális cserével. Másfél hónapja jártam végig ezt az utat velük. El kell mondjam maximálisan korrektül jártak el.
Egy hét különbséggel mentek tönkre, lassan elkezdtek ereszteni. Irtam nekik, jött is gyorsan a válasz, kérnek egy képet/videot a hibás darabról.
Kivettem a rugót vizbe meritettem videon látszott, hogy enged. ELküldtem a levelet, a válaszlevélben irták, hogy köszönik és postara is adták a csere darabot. Másnap megjött beépítettem, és ahogy kérték a hibás darabot vissza küldtem nekik. Egy hét múlva a másik fele is elkezdte engedni a levegőt, a procedúra ugyanigy zajlott le. Sem számlát, sem mást nem kértek a garanciához. Annyit kérdeztek, hogy amikor vásároltam küldhetik-e ismét arra a cimre. Egyszóval én elégedett vagyok velük. A rugó más kérdés hogy 2 év után ereszt. A gyári nem sokkal drágább, elvileg az többet kibír.
Szia, https://www.legrugok.hu/kiszallitas-garancia itt kéne érvényesíteni a garit, a nem megfelelő minőségű anyagból vulkanizált termék fogalma, elvileg betakarja a gyártási hibát, mert gondolom az nem normális, hogy ennyi idő alatt kipállik (elöregedik) az anyaga.
Esetleg egy hibakód olvasás ? Minden gyanús esetben azzal kellene kezdeni Lehet, hogy a hűtőventillátor hibás - de a fekete hűtővíz nem sok jót jósol ...
bocs hogy csak igy beugrom, nem olvastam elozmenyeket
szoval van egy c4 picassom, 2015, ket napja ugy ket kilometer megtetele utan kiirja hogy a viz tulmelegedett es STOP
bemerte egy haverom a programmal, a viz 119c volt.
te mit csereltel ki? termosztat problema vagy csak jelzo problema? vagy a huto? a hutovizem egesz sotet szurke. a legkondu sem hut. lehet hogy valami komputer vezerlo problema. koszi elore is
Meghibásodott a kuplung hidraulika része. Ki lett cserélve egy bontottra. Működik, de nem az igazi. Főleg hideg indításakor késik, elinduláskor csak emeltebb fodulatnál engedi fel a kuplungot, úgy csinál, mint egy tanuló vezető. 30-40 km megtétele után már megszűnik a jelenség. Beállítással lehet ezt orvosolni, vagy az "új" hidraulika szivattyú is hibás? Esetleg lehet felújítani ezeket?
Beszerelés után végig lett csinálva az újra tanítás.
AZ enyém 2009-es, és ugyan ez a gondom. két hónapja van nálam az autó, és gyertyacsere után néhány nappal jelentkezett a probléma. Még gyújtótrafókat is cseréltem, de nem jött be. Hibakód nem volt benne. Újra lettek pozícionálva egyes szelepek, de ez sem segített. Bár nem volt eltérés a gyári adatokhoz képest. Most már nem csak reggelente csinálja, hanem hidegindításkor is. A fékrásegítéssel nincs problémád esetleg?
A fülekkel kapcsolhatóság és a kormánynál található üzemmód kapcsoló zseniális kombót alkot az AISIN-al, és a visszakapcsolás időzítése a gázpedállal.
Lényegében kézi váltósként IS tudod használni kuplung nélkül.
Van benne lock mechanizmus, ami a slip-et menet közben megszünteti, így gázadásra tökéletesn reagál. Az elindulás kicsit döccenős, mert hirtelen jelenik meg a nyomaték, de ha nagyon nyuggerként indulsz a kúszással, akkor lehet úgy is.
Lényeg a lényeg, nagyon dinamikusan lehet használni, nagyon kényelmes.
Zenét nem, de pl. podcastet, hangos könyvet lehet, kis segédprogrammal (pl. Iphone-on: Bluetooth streamer pro). Nem tökéletes megoldás, én évek óta használom a fentiekre.
Sziasztok, olyan segítségre lenne szükségem. Van egy 2009 es 1.6 hdi c4 gp m , 163000 km valós. 2 x csinált olyat hogy menet közben kiirja service, megállítja a motort elsőnél kézifék problémát vagy valami hasonlót irt ez kb 3000 km ezelőtt volt, most esp/ Abs utána stop és valami energi oil vagy mi, sajnos menet közben örültem hogy félre tudtam húzódni nem is jutott eszembe hogy le fényképezzem. újra indít és megy. nem világít semmilyen lámpa autópályán simán megy 150 et erőlködés nélkül. Nem tudom nem e ez a Fap folyadék szint vagy azt kiirja folyamatosan? Valaki járt már igy. mennénk egy kb 2500 km es útra, nem szeretném ha ott hagyna. köszi ha tudtok segíteni
Sziasztok. Abban szeretném kérni a segítségeteket hogy c4 grand picasso 2012 van. Csatlakozok a Bluetooth rendszerhez telefonnal. A hivásokat fogadom is normálisan de a telefonon lévő zenéket vagy YouTube zenéket nem tudom lejátszani a rádión. Nem alkalmas rá a rendszer vagy valamit be kell állítani rajta? Köszönöm a választ elöre is
Köszi a válaszodat. Esetleg lehet hogy tudnátok segíteni a következőben.Most néztem ki egy 2.0 rendes automata 2012/12.havi C4GP-t. Az eladó elmondása szerint valahol fentről a turbó környékérőr vmi. csőből csöpög az olaj. Szerintetek ez milyen hibára utalhat, és mennyiből lehetne kb. helyrepofozni?
Az a váltó a jobb, amelyik jól működik és számodra szimpatikusabb a működési módja.
MCP6: mechanikus (kézi) váltó, elektro-hidraulikus működtetéssel. Jellemzője, hogy az autó nem kúszik alapjáraton azaz nem kell a féket taposnod. Nem szereti a digitális vezetést, tehát a taposok egyet, leugrok a gázról vezetési stílust, ekkor rángatni fog - hasonlóan, mint egy pótlevegő hozzáadás nélküli porlasztós, négyütemű, benzines motor esetében szokásos. Időnként a kuplung fogáspontját és a váltó kapcsolási utakat újra kell tanítani, ami szerviz közreműködését igényli.
Automata váltó: ha vezettél már (Aysin) automata váltós autót, a működésben nem fogsz értékelhető különbséget tapasztalni. Nem egy DSG, de teljesen korrekten dolgozik. A klasszikus automata kúszási tulajdonságát is hozza, azaz, álló helyzetben, járó motornál rá kel lépned a fékpedálra.
Sziasztok! Új vagyok a csoportban, szeretnék vásárolni C4GP-t.Érdeklődnék hogy melyik váltó jobb a C4GP-ben, az mcp6 vagy a rendes automata? Mi a külömbség a kettő közt(fogyasztás, megbízhatóság, stb.)Köszi a válaszokat.
Egy 2011-es Citroen C4 Grand Picasso 2.0 diesel-es (163 LE) autómata váltós autóm van immáron 3 hónapja a szakszervízben (Debrecen). A hiba a következő volt, amivel bekerült a szalonba: Eleinte elment az ereje a kocsinak, lassan gyorsult, stb. emellé pedig járt egy "Engine fault" hibaüzenet. Bevittük a szervízbe, megállapították, hogy a turbó vákumcsöve volt elrepedve, ez okozta szerintük a problémát. Megrendelték az alkatrészt, addig visszakaptuk a kocsit, és előjött azon a héten egy "Gearbox fault" hibaüzenet is. Hiába állítottuk a váltót D állásba, üresben maradt a kocsi, és sokadik újraindításra oldódott csak meg. Ezzel a hibával újra vizsgálni kezdték, és 3 hét vizsgálás után megállapították, hogy kizárásos alapon csak a motortéri kábelköteg lehet a ludas. Erről a képeket itt találjátok: http://indafoto.hu/szanicsl
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek tényleg ez-e a hiba, és ha igen, tudtok-e valami helyet ahonnan még lehet szerezni, vagy meg tudják javítani? Esetleg tipp, hogy hol lehet a gond?
Az előzménye az egésznek az volt, hogy apa véletlenül benzint tankolt az autóba, bár az nem lett beindítva, hanem félre lett tolva a kútból, és egy trailerre felcsörlőzve szállítottuk el egy szerelőhöz, aki a motornál lévő kis pumpa segítségével kieresztette belőle a benzint. Ezek után egyből jelentkezett az erőtlen motor.
Néhány hete vettem egy c4 picasso-t. Néha csinál olyat az autó hogy kiírja "gearbox faulty" és a motor leáll. Ami elég kellemetlen. Szerencsére csak olyan helyeken történt, ahol le is tudtam húzódni. Az érdekesség az egészben hogy ha rögtön indítom az autót nem csinál semmit. Viszont ha várok egy kicsit, akkor simán beindul mintha semmi nem történt volna.
Szegeden keresek kárpitost ülésjavításra,valamint 4 esben 70-80 as sebesség közt sípoló hang jön a motorból gázadásnál,az autón új turbó van a szerelő az egr akarja kicserélni valaki tapasztalt ilyet?
Olyan gondom van, hogy vásároltunk egy 2014-es e-hdi 115 lovas grand picsassot és az első nap a felső kijelzőn megjelentek (4db) fekete pöttyök(karikák) és nem akarnak eltűnni. Valaki találkozott már ilyennel?
Azt a szerelőt hagyd magára ... A P1351-re állítólag van egy gyári bulletin miszerint a hibajelzés téves, azaz figyelmen kívül hagyható. A másik kódra találtam értelmesebb leírást:
- ki kell törölni a hibakódot, majd egy teszt utat kell tenni:
If the P2084 diagnostic trouble code comes back, test the EGT sensor resistance levels using a volt/ohmmeter (if the resistance level falls below 50 ohms, it will need to be replaced)
(Magyarul: ha a kód újra megjelenik, a kipufogó gáz szenzor ellenállását egy ellenállás mérővel le kell ellenőrizni. Ha 50 Ohm alatti az ellenállás értéke, akkor cserélni kell.)
Sziasztok r-neg rádió kormányról vezérelhtő+ gomb elromlott javítható vagy csak komplett csere az egész?? Volt már hasonló eset valakinek,ha igen mi vot a megoldás? Néha magától maxra hangosodik,eléggé kellemetlen.
6-8.5 l/100km. Városban nem km-re, hanem órára kellene számítani a fogyasztást. Ha nincs klíma bekapcsolva, akkor 6 liter felé esik, ha folyamatosan be kell kapcsolni, akkor a magasabb érték felé esik.
Kontakt hiba, ABS jelvezeték testen vagy szakadás, motortéri kiszolgáló egység hiba, féklámpa kapcsoló, nagyfogyasztós biztosítéktáblán vmely laza csatlakozás. De egy szoftveres hibakeresés kiegészítheti vagy pontosíthatja a felsorolást.
2007-es C4 PICASSO diesel, megálltam vele egy parkolóban majd induláskor nem engedte ki a kéziféket. Írja a kézifék hibát /handbrake fault/ +esp+abs Csak úgy tudtam eljönni, hogy a kézi bovdenes kioldóval a vezető ülés alatt kiengedtem. Mi lehet a hiba, valaki járt már így?
C4 picasso 1.6 vti 2011tulajdonosa vagyok már másfél éve.
A problémám és a kérdésem a következő: az auto jelezte ,hogy alacsony az olajszint,feltöltöttem olajjal de ugyanúgy kiírja a gyujtás ráadásánál egy csipogás kíséretében.mit csináltam rosszul?
Szép jó napot!! Köszi a sok jó tanácsot profi vagy a C4-ekbe!
Úgy néz ki,hogy nem akksi problémám van mert kicseréltem vadi újra és még mindig reggelente vagy ha minimum áll egy fél napot az autó 2-dik 3-dik indításra kapja el az üzemanyagot!
Gyanakszom,hogy az üzemanyag szivattyúm(pumpa?) kezdi megadni magát, mert egyre hangosabban (ez úgy értsd hogy hónapon belül) és legalább 6-7 másodpercig dolgozik!
Nos, így rendben. Azt hittem valami történt ezzel az elpusztíthatatlan eszközzel. A szerkezetet nézve azért nyugtalanító a gondolat, hogy mi lenne ha a bowden zároldali vége leválna.
Helló kedves gyben! Hát ketten simán kinyitottuk a kolléga nyomta lefelé a géptetőt én húztam a kart és kész! Igazából a zarszerkezet volt be állva kicsit! Öszkerekes spray(wd40)segített! Nem nagyon nyitogatták!
Üdv! Először is köszönöm gyben-nek a választ! Az újabb kérdés az hogy nem nyílik ki a géphaztető a karral! Hogy tudjuk a leg könnyebben kinyitni? Köszi!
Lehet, hogy a mesterember a hibától függetlenül is tapasztalt valamit a tengelykapcsolóval? Jóllehet a vezérlés közös, de véleményem szerint nincs feltétlen okozati összefüggés a hibás kuplung és fokozatkapcsolás között.
Üdv! Kedves tagok! Nagyon új vagyok a témába (most tervezuk egy grand Picasso vásárlását) A kérdésem az lenne hogy adott egy 2008 as,1,6hdi a bizonyos automata vagy inkább robot váltóval szerelve a jármű a következőt produkálta sebeségbe maradt a motor nem indítható, kiolvasták a hibakódot az elektronika üresbe rakta a váltót a motor szépen jár! A szerelő szerint kuplungos a kocsi! Lehet e ez a valós baj vagy valami teljesen más a gond?! Előre köszönöm a választ! Szép estét Olivér.
Köszi! A hibakiolvasó megmutathatja ,hogy milyen illegális fogyasztóm van? Vagy csak böngészésekkel és egy raklap műszeres méréssel lehetne megállapítani?Az az (villamosságszerelő)?!
Nem szeretnék potyára venni 30*ezerért egy új aksit!
A FAP tartály szintjét hogy tudom megállapítani + a FAP szűrőm állaptát?
Bármely fogyasztó ami működésével vészesen csökkenti az akku kapacitását - veszélyeztetve az erőmű életre keltését - a "takarékos mód" kapcsolását váltja ki. Szivárgó áram is lehet okozója.
Az indítómotornak nem igazán probléma. A leeső fesz. kommunikációs problémákat is okoz(hat).
Köszi a választ! De,hogy tudom meg hogy mi váltja ki ezt az energ.tak módót?Hibakiolvasó? Vagy estleg ezt manuálisan ki lehet kapcsolni? A lényeg ami miatt érdekel az egész dolog ,mert reggelente második harmadik indítózásra indul az autó.
Totál rossz feltételezés, hogy új FAP tartály, új szivattyúval nem lehet hibás. A CAN kommunikációt viszonylag egyszerű megnézni szkóppal, vagy a vezetékek terminálását egyszerű multiméterrel, nyilván feszültségmentes állapotban. Szerintem vidd be Citroen szervizbe, ha nincs műszered vagy felkészültséged a vizsgálatra.
Tisztelt Hölgyek/Urak! A következő problémával fordulnék a tapasztaltabb, okosabb csoporttársaimhoz: Az autó egy 2011-es 1,6 diesel, MCP, FAP ExclusiveGrand Picasso e-HDI. Lenne egy részecske szűrő problémám. Remélem elég részletesen leírom a történetet, mert teljességgel elakadtam. Szóval: az autóban megvételkor 113000 km volt, most 162000 km van. Végig, mióta megvettem, márkaszervizben volt szervizelve, az autót autópályán használom, napi szinten. A részecskeszűrő hiba először talán tavaly októberben jelentkezett, hibaüzenet formájában, service lámpa kigyulladása kíséretében, ami 2-3 mp után kialudt. SEMMIFÉLE MENETTULAJDONSÁG VÁLTOZÁS NEM TAPASZTALHATÓ!!! Tehát ugyanúgy húz az autó, sem olaj, sem gázolajszag nincs, nem füstöl jobban. Természetesen azért elvittem megnézetni, összekötve a kellemest a hasznossal olajcserét csináltattam stb. Ilyenkor a hibakódot kiütötték, és közölték, hogy a rendszerben nem találtak hibát, hanem a 3-as befecskendezésnél észlelnek a műszerek egy kisebb hibát, ami elhanyagolható. Utána az autóval pár hónapig semmi, majd megint megismétlődött a folyamat, ugyanezzel a történettel. 3 hete beülök az autóba, elindulok délután, úgy hogy napközben elmentem vele dolgozni és vissza, ez 100 km összesen, 90%-ban autópályán, és alig megyek vele 5 km-ert újra hibakód, de most már dupla, egymás után. MOTORHIBA, kérem az autót állítsa le, majd utána a részecskeszűrő hibaüzenet, ami már az elöbbiekben is volt. Motor visszajelző lámpa NEM ég, csak a service lámpa, de az már folyamatosan. Az autó menettulajdonságai most sem változtak, nem tapasztalok semmi gyengülést. Találtam Mosonmagyaróváron egy szervizt, aki kiderítette hibakód kiolvasás után (5 db hibakód volt az autóban), hogy részecske szűrő tisztítása mellett üres az FAP tartályom, és a szivattyú 80%-osan működik, mert a tartály tetején a szigetelés nem megfelelő. Oké, javítás: részecskeszűrő tisztítása, új FAP tartály, a tartályban ugyebár új szivattyú és FAP folyadék töltése. Hurrá, minden oké. Elhozom a szervizből, másnap beülök, elindulok, és ugyanaz a hibakód, mint három héttel előtte. Bammeg, vissza a szervizbe, hibakód kiolvasás, egy hibát ír ki. Kicserélnek egy 10A-os biztosítékot, és azt mondják, hogy egy autóvillamossági szerelőt kell keressek, mert kiírja a LIN hálózat hibát, ez lehet a ludas, mivel ugyebár a szűrő tisztítva, az FAP tartály új, ergó a benne lévő szivattyú is az, és fel van töltve folyadékkal. A hibakód: P1435 - CAN hálózati hiba, vagy szivattyú hiba. Na tisztelt csoporttársak, az lenne a kérésem, hogy MOST MERRE INDULJAK? Ismer valaki autóvillamossági szerelőt Hegyeshalom vonzáskörzetében? Vigyem be esetleg ezzel a hibával márkaszervizbe? A segítséget előre megköszönöm!
A főtengely jeladó akkor játszik, ha az indítómotor már pörgeti a főtengelyt. Ha csak a bendix vagy relé kattanás hangja van, akkor semmi köze a főtengely jeladóhoz.
Kedves C4 Picassosok ! Erősen foglalkoztat, hogy vegyek egy 4-5 éves 100 ekm körüli 1,6 VTi Picassot. Érdekelne, hogy mennyi a tényleges átlagfogyasztása kb 20%-nyi városi használat és kímélő vezetés mellett? Ugyanis korábban használtam 1,8 benzines Xantiát, majd 1,4-es Berlingót, de mindkettőnek a fogyasztása lényegesen meghaladta a gyári adatot. A mostani 1,4-es Ford Focuszommal a tényleges átlagom 7,0. Attól tartok, hogy a C4-é 8 körüli lenne.
Indítómotor testelése vagy a tengely perselyezése elment. Egy árammérő adapter szkóppal valószínű szép, meredek görbét mutatna, azaz, zárlatot indításkor. Ha van egy multimétered, tedd az akku két sarkára, és indíts. Valószínű le fog esni a feszültség 7-8V körüli értékre - akkor szinte biztos az indítómotor hiba. Jó, ha a multiméter tárolja a szélső értékeket (MIN/MAX gomb, ha van.)
Segítségre lenne szükségem egy 2007-es Citroen C4 grand Picasso indításában. A jelenség a következő. 2 napja reggelente kínkeservesen kezdte tekerni az önindító az autót de a második illetve a harmadik indításra erőteljes semmi hiba és indul az autó. Viszont a mai nap már semmi gyenge tekerés csak kattan amikor indítózok. A generátor kicserélve az akkumulátor szintén. Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e ilyen hibával illetve tudna-e valaki tippet, segítséget adni a hiba kijavításába, keresésébe.
régen jártam erre, mert nem én használtam az autót (2008-as C4GP 2.0 Hdi), hanem a feleségem.
Mostanában viszont ismét használgatom, és arra lettem figyelmes, hogy az autó hangja morgósabb. Főként egy bizonyos fordulatszám környékén lehet hallani (2e körül). Van valakinek ötlete, hogy mi lehet?
A kipufogó már kicsit rozsdásodott régebben is - lehet, hogy az lyukadt ki? Vagy akkor folyamatosan morogna?
Lecseréltem az RD4es rádiót egy Kenwood DAB-ra. Vagyis cserélném, de ha bekötöm az új rádiót akkor nincs hang. Multi kormány működik, parkoló szenzorok is csipognának szerintem, de semmi hang nem jön a hangszórókból.
Kell valamit engedélyezni az autó számítógépében szerintetek? A menüben a rádió rész halványan jelenik meg és nem lehet belépni.
Vagy esetleg valamilyen vezetéket még be kell kötnöm? AZ autó egy 2008as C4 Picasso Lounge felszereltségű.Gyárilag van benne valahol egy erősítő. Esetleg az nem kap jelet? A Kenwood csatlakozóján van egy kék-fehér vezeték (p cont) ami elvileg az erősítőt vezérelné. Ez nincs bekötve sehova. De van egy ugyanilyen kék-fehér vezeték ami viszont be van kötve a csatlakozóba. A rádió könyvében ehhez is az van írva hogy az erősítőt vezérli. Akkor mi lehet a gond?
Váltómű olajat szeretnék cserélni,de sajnos nem tudom a gyári olaj típusát (gondolom-TOTAL) illetve specifikációját és a mennyiségét. Jól gondolom-e, hogy a szerelőm Total 75W-80 transmission Gear 8-al töltötte fel ami kézikapcsolású váltókhoz való! Ami nem OKÉ!!
És még szeretném kérdezni,hogy mennyi a sima motorolaj mennyisége cserénél!
Szia, a zárban érzékeli, ha a zár nyelve elfordul akkor érzi az ajtót lezártnak. Fordítsd el a zár nyelvét, és ha nyitottnak érzékeli akkor a zárban belül lehet valami mechanikai hiba.
Egy zár hibám van. Illetve nem a zár a rossz mert becsukodik az ajtó, de azt jelzi a kocsi, hogy nincs becsukva a sofőr oldal. Ha rányomok a belső zárra akkor megpróbál zárni de nem tud, viszont a jelzés abba marad. Ha még egyszer rányomok akkor be is zár. Ha kiszálok és bezárom a távirányítóval elsőre nem zár, mindha nyitva lenne az ajtó, de ha mégegyszer rányomok akkor ok.
Kérdésem az lenne, hogy hol érzékeli hogy be van e csukva az ajtó.
A C4 grand Picassomból folyik valamilyen olaj. Szerintem olaj ami piros színű. Hátul az üzemanyagtartály környékén. Valaki azt mondta, az Adblue tartályból folyik, de az ha jól tudom az színtelen folyadék.
Tudna valaki valamilyen tanácsot adni, mi lehet az?
Tud valaki egy autokárpitost ajánlani az első tárolók tetejének megragasztásához? Tudom, hogy nem 100%-os megoldás, de azért nem lenne baj, ha egy jó ideig tartana.
Még ősszel lecseréltem a gumikat 4 évszakosra. Nyári volt rajta, a 2 hátsót kidobtam, a 2 első viszont normális állapotban van. 5e Ft a pár, kb 50%-osak, ez mérve 5,5mm profil mélység. A forgásirány jelölve, tehát nem zsákbamacska, képek mellékelve. http://indafoto.hu/majkel/c4_gumi Ha valakit érdekel, írjon mailt a profilomból.
Van másik kulcsod is ? Ha van, akkor azzal működik rendesen minden ? Ha nem tudsz egy másik, működő kulccsal tersztelni, én nem lennék biztos a kulcs hibájában.
Sziasztok! C4 Picasso 1.6 HDi 112 lóval gurulok. Illetve,gurulnék,de csak rázatom magamat.Minden szezonális gumicsere után centíroztatok. De nem egyszer, legtöbbször kétszer kell,mert elsőre nem sikerül. Amióta meg van a kocsi(2 évesen vettem,most 8 éves)mindig ezzel szenvedek. Volt egy szalonból vett sima C4 em is. Az is ilyen volt. Most a kérdésem,hogy ennyire érzékenyek,vagy nincs normális gumiszerviz?
Nemrég lettem a tulajdonosa egy C4 Picassonak /2011/. Az a gondom, hogy nem tudom milyen formátumra kellene átalakítanom az MP3-as zenéket ahhoz, hogy felismerje, ha bedugom a pendrive-ot az USB csatlakozóba. A segítséget előre is köszönöm.
Az a gyanúm nekem is, de jelenleg nem érem el aki csinálta nekem a diagot. Egyébként a légrugót írta ki a bsi-ből és a rádió aux-át kellett volna aktiválni, de azt nem sikerült. Közben volt ajtó ki-be csukás, lehet hogy akkor történt valami.
Még mindig szenvedek az ajtóval. Le lehet zárni úgy a vezető ajtaját, hogy le van kötve az aksi, tehát mechanikusan?
Ilyen alkatrészek kellenek bele. Van cég aki foglalkozik az átalakítással. De én inkább megvenném és egy ügyes kezű szakival megcsináltatnám a helyedben.
C4 Grande Picassonk van, s szívunk rendesen a légrugóval. Kb egy éve a légrugót cserélték, azzal nincs gond. Most azt csinálja, hogy vagy felfújja a légrugót, vagy nem, ha utóbbi, akkor nagyon lent ül a segge, s iszonyatosan odaver minden kis út egyenetlenségnek, meg baromi hangos és kényelmetlen. Nyilván az autónak sem tesz jó. Függeteln szerelő haver tegnap rádugott egy hibaolvasó computert, s azt írta, hogy hőproblémák vannak a kompresszorral, cserélni kéne. Kaptam rá kedvezményes ajánlatot: 180.000 HUF. Hát erre nincs keret.
Esetleg ötlet, javaslat valakinél?
Másik irány, hallottam, hogy szokták ezt úgy megoldani, hogy kiiktatják a légrugót és szépen beleraknak normál lengéscsillapítást. Erről tudtok esetleg?
Feleslegesnek tartom a fórum keretein belül az ilyesféle pengeváltásokat. Esetleg ha publikussá tennétek egymás számára az elérhetőségeiteket, akkor ott lehetne izmozni.
De ha már! Az első kérdés(ek)nél (13291; 93) -a behányás helyett - le lehetett volna írni, hogy miért is van segítségre, információra szükség. Így aztán a későbbiekben nem kellett volna az értelem, okosság vagy egyéb adottság, készség kérdését sem boncolgatni.
És ha már! A másokkal szemben elvárt kommunikációs kapcsolat készségének fejlesztése során, de annak már korai szakaszában is találkozhatunk olyan elemekkel, formákkal mint pl. a köszönés vagy a témának oly' módon történő felvetése amely a nyers tartalmon kívül magában hordozza a leendő partner alapszintű megtisztelését. Ezek hiányában a másokkal szembeni elvárás jogossága megkérdőjelezhető.
Valószínűleg fejleszteni kéne a kommunikációs kapcsolatot. :)
Akkor leírom még 1X hogy te is megértsd
(Dunakeszi - Göd környéken keresek c4 grand picasso szerelőt.)
Nem hekkert nem gumist nem fényezőtt ha nem igazi autószerelőt.
Nem igazából nincs baja a kocsinak.!!
Átnézetni szeretném mennék vele a nyáron úgy 3-4 ezer km és szeretném ha rendbe lenne.
Kedves Segítséget Kérő!
Kettőnk közül nem nekem van problémám a szövegértelmezéssel.
Én csak arra akartam rávílágítani, hogy nem mindegy mi a problémád a kocsival. Ha értetted volna a cinikus megjegyzésem értelmesebb kérdést teszel fel.
Mifelénk a gumis nem ért az elektronikához és a fényező sem fogja meghekkelni a kompresszort...
Van egy érdekes problémám. A vezető oldali ajtót semmilyen módon nem tudom lezárni. Se kulccsal, se távirányítóval.
hibára utaló jelet nem találok:
- hallom a központi zár hangját
- van az ajtón oldalt egy kis kerek dolog, az elfordul ugyanúgy ahogy a többi ajtónál és mivel az ajtó nyitva van ezért vissza is fordul egyből
- ha a retesz pöcköt elfordítom (ami beakad bezárásnál) akkor külső és belső kilincs nyitására visszaugrik.
- kulccsal lezár minden ajtót, hallom minden ajtónál, de kilincsre kinyílik a vezető oldali
- ugyanez távirányítónál is
Lehet ez valami elektronikus hülyeség nála? Nemrég járt diagon meg programozáson, véletlenül vettem észre, távnyitás előtt akartam kinyitni kilinccsel. Nem lehet túl régen így, mivel már máskor is akartam nyitni így, de akkor nem engedte.
Kettőnk közül nem nekem van problémám a szövegértelmezéssel.
Én csak arra akartam rávílágítani, hogy nem mindegy mi a problémád a kocsival. Ha értetted volna a cinikus megjegyzésem értelmesebb kérdést teszel fel.
Mifelénk a gumis nem ért az elektronikához és a fényező sem fogja meghekkelni a kompresszort...
Adott egy 2009-es C4 Grand picasso fejegysége, és erre szeretnék külső zene forrást kötni, de nincs rajta csatlakozó, aminek kéne rajta lennie. :( (a képen látható vezetéknek kéne jónak lennie, de nincs rajta az a csati...)
Tudtok segíteni, hogy ehhez hogy lehet külső zene forrást csatlakoztatni? Mp3 lejátszó, pendrive, telefon, stb.
A belső levegőkeringtetés folyamatosan megy. Ha a ventilátor sebességet nullára leveszem ( OFF ) akkor is megy a keringtetés. Ha leállítom a motort akkor is pár percig működik még. A REST gomb 2x megnyomásával le tudom manuálisan állítani. Ha mindez sikerül, bezárom az autót. A következő ajtónyitásra újra indul a keringtetés úgy, hogy még be sem ültem és rá sem adtam a gyújtást.
Van valakinek ötlete ? Én kapcsoltam be valamit, amiről nem tudok ? Esetleg valami tönkrement ?
Van egy 2008as C4 Picassom. Szeretném a gyári rádiót lecserélni. Egy Kenwoodot néztem ki, de nem tudom milyen kábelt kell hogy vegyek hozzá. Tudnátok nekem ebben segíteni , hogy mit,milyet keressek? Multikormány van és első hátsó parkoló szenzor.
Sziasztok van egy C4 Picassom amin elszakadt a kézifékkötél. Az elektronika vissza lett állítva kilett cserélve megpróbáltuk beálitani müsszerel de nem engedi. Azóta nem működik. Valami ötlet?????
Majd ma kipróbálom, szerintem kuplung v. fék kapcsolója is lehet a ludas, mert azok kilövik a tempomatot, lehet bezavarhatnak bekapcsolásakor is. Vagy seb.fokozat érzékelő... váltásokra figyelmeztet rendesen ha túl nagy a fordulat?
Okés, ezzel tisztában vagyok, csak azért írtam oda , hogy ez a része " tilt" normálisan. De pl 80nál a villogó - - jelek vannak a tempomat sebessége helyén miután rányomok a + gombra. ( alapban , ha ratekerek a "reg" re csak simán világít a - - jelölés )
2010 1.6 hdi manualis valtos sima c4 picassomon nem jó a tempomat. A limitálót tudom használni és állitgatni, de a sima tempomatnál ha rányomok a pluszra akkor a kettő " - - " villog és semmi. 50 alatt kiírja , hogy ilyen lassan nem lehet használni a cruise controlt. Van valakinek ilyesmi tapasztalata , vagy ötlete? Vagy mindenképpen szervíz?
Lenne egy laikus kérdésem. Van egy C4 Grand Picasso 1,6 e-Hdi-m és a Stop/Start rendszer teljesen random működik. Van mikor egész nap működik, aztán másnap pl. nem. Főleg városban használom és ma egész nap nem működött. Délután mentem vele városon kívül néhány kilómétert és mire hazaértem ismét működött. Az lenne a kérdésem, hogy a részecskeszűrő regenerálás szükséglete tilthatja a rendszert?
Szia! Az enyém 2009 1,6 diesel Légrugó nélküli! A színt a szürke és a kék között tudom kiválasztani,a fényerőt természetesen a kormányról! De én se sok ilyen kijelzőst látok!
Onnan leginkább az adalék "szokott" csepegni. Ha a fekete műa. borításról cseppen akkor meg kell vizsgálni az adalékanyag tartály környékét. Az újratöltött zacskósnál is előfordulhat.
C4 Grand Picasso-- van, 2011-es. A jobb hátsó kerék környékén hidraulika olaj csepeg. Szerintem az automatikus terhelés színtező. (persze biztosan nem ez a hivatalos neve) Volt már valakinek ilyen probléma a Picassojával? Erdekelne a javítás költsége, a hiba gyakorisága. Van valakinek tapasztalata erről?
Megfordítom kérdésed. Szerinted létezhet, hogy ezen fórum tagjai még nem próbálták meg?
Egyébiránt pedig valóban, lüktetően dübörögve torlódik a levegő. De, hogy az se lepjen meg, nagyobb sebességnél még az is előfordulhat, hogy az első ablakok felhúzásakor nem zárnak a helyükre.
Sziasztok! Valaki próbálta menet közben leengedni a hátsó ablakokat?(Főút,autópálya) Nekem majdnem kiszakadt a hátsó ajtóm úgy zakatol,hogy még tán a hátulját is berázza! Valaki tapasztalt már ilyet?
Szia! Próbáld megfigyelni hogy nem-e a turbó indulási fordulat körül van-e a rángatás! Ha nem tempomattal megyek 50-60 között van hogy 1500-1750-ford.-nál elindul a turbó, de a sebességem fiksz ezért gondolom visszaszabályoz hogy hát hova az erőlködés mikor fix a sebesség! Én erre gondolok!
Megemlíteném, hogy semelyik üzemanyag forgalmazónál nincs érdekeltségem (elég baj ez ...) de tényleg kíváncsi lennék mások tapasztalatára, azokéra, akik meg tudják tenni, hogy 3 egymás utáni tankolást Lukoil, prémium üzemanyaggal végezzék el. Vegyes tankolás érdektelen, és elsőrőban a motor üzemének korábbitól eltérése érdekel, ha tapasztalható ilyen.
Ezek szerint vagy én tankolok rossz helyeken, vagy az autóm mérőkéje nem jó ? Érdekes a dolog, mert 8 év alatt elég konzisztensen hozta a leírt eltéréseket.
Én is összevissza tankolok, most tegnap 604km alatt 0.05 l eltérés jött ki a kiszámolt és a gép által mért fogyasztás közt, az bőven hibahatár alatti. De eddig sem mutatott 0.1 l -nel nagyobb hibat sose. Gép mutatja a "többet".
Múlt héten egyik nap, menet közben újra indult a fej egységem. C4 picasso 1.6 HDI NAVI-s. Minden működik rajta azóta is, kivétel a Bluetooth kihangosítás. Csatlakozik a telefon, kezelni is tudom, hívásindítás, fogadás, telkönyv, de sem a hangszóró, sem a mikrofon nem működik a kocsiban. Csináltam már rajta factory resetet is, de semmi. Új telefont is feltanítottam, ugyan ez a hiba.
Talákoztatok már ilyennel?
Kit tudtok ajánlani, aki megbízható és orvosolni tudná a hibát?
Csak úgy megemlítem, hogy a 8 év alatt, mióta diesel üzemanyagot is tankolok, az előbbi kúthálózat kútjainál tankolt mennyiség van 1-2 dl/100km tűréssel az autó kijelzőjén olvasható fogyasztási értékkel. Bármelyik másik kút legalább 1/2 liter/100km többlet fogyasztást mutatott ... Minden kúton a harmadik kattanásnál hagyom abba a betöltést, és saját magam tankolok.
Tankolj a Lukoil-nál prémium gázolajat, 2-3 tankolás után meséld el, mit tapasztaltál. Kíváncsi vagyok rá. Csütörtökön majdnem a többi kúton szokásos, nem prémium gázolaj árához képest elfogadható a különbség - volt úgy, hogy egy árban adták mindkettőt.
Tankolj üzemanyagot. Sajnos rendszerint csak annak látszó trutymót kapsz ... Próbálj két-három tank prémium üzemanyagot tankolni, a rángatás valószínű eltűnik. Ha nem, csak akkor érdemes tovább keresgélni a hiba okát.
Nos, sikerült megoldani a FAP fizetős telepítését amazonról Xiaomi telefonomra. Semmi mást nem kell csinálni, mint előhozni a fejlesztői menüt, majd ebben a menüben megkeresni a MIUI optimalizációt és kikapcsolna, újraindítani és láss csodát minden működik.
Igen, az amazonról semmit sem tudok telepíteni. A google playrol megy minden. Valahogy tiltja a telepítést idegen helyről, de eddig nem jöttem rá hogyan, mert az idegen helyről való telepítést engedélyeztem
A szerviz szerint ez téves hibakód kijelzés, állítólag van rá gyári info. Azt jelentené, hogy az izzítógyertyákra tápot kapcsoló relé hiába kapcsol, a gyertyák nem kapnak áramot.
Sziasztok! A tegnapi napo sikeresen beszereztem egy olyan obd eszközt, amivel tudok a FAP appon keresztül csatlakozni a C4GP kocsihoz. Az alap motiváció az volt, hogy meglássam mennyi Fap folyadék van még. Viszont kiírt egy hibaüzenetet is. A folyadék szint 112 gramm ez sok vagy kevés? Mi jelenthet a hibakód? Amúgy semmi hibaüzenet nincs a műszerfalon. Köszi a válaszokat előre is.
Tulajdonképpen ami a legjobban érdekel, az a Valeoval szerzett tapasztalatok a robotizált Citroenekben, összevetve esetleg a másik két ismertebb márkával (luk, sachs). Hogy bírja a nyüstölést, rángat, nem rángat, csörög, zörög ilyenek. Az árán kívül mi szól még mellette, vagy éppen ellene.
828118 kuplung, 836047 lendkerék, 810009 kinyomó, + csavarok, + központosító. Cikkszám szerint ezek kellenek az enyémhez, ha mégsem, csak elbírom adni. Nem szívesen hagynám ki 145 ezerért házhoz szállítva.
Inkább fizetek kicsit többet Citroenes szerelőnek, csak az a kérdés, mennyi az a kicsivel több, úgy, hogy én viszem a cuccot. A nem szaki szerelőm régen passatba és zafirába 35 ezres munkadíjat számolt.
Vidd hozzáértőhöz. Esetleg itt nem ártana a típust, esetleg váltó típust, motorkódot közölni, mert így sötét homály van, találgatni meg akárki tud, nem ?
Amúgy ez egy 2-es Picasso, csak a saját topikjában nincsen sok kilométeres autó. 195 van benne, 165-el vettem, kb 170-től rángat egyesben induláskor, ami mostanra kezd elviselhetetlen lenni. 2 taníttatással két külön szervizben próbálkoztam, ugyan olyan maradt. Van aki azt mondja, ezt nem is lehet/kell tanítani. De ha nem kell tanítani, akkor vihetem mezei szerelőhöz is?
Köszönöm. Akkor vegyem bátran az utángyártott szettet ( Valeo, kb 150 ezer Ft ) ? Ha külön venném itthon, ez a szett kb 210-220 lenne webáruházas forrásból, nagyon nem mindegy. Persze + munkadij, meg ami még kellhet egy ilyen műveletnél. Más kérdés, hogy ha nem jó, nincs gari. Vagyis van, de mivel küldőkről jön, eléggé macerás és költséges az érvényesítése.
Szisztok. Hallott vagy tapasztalt már valaki olyat, hogy feltanítással, de legalábbis valamiféle szoftveres bizergálással járó javításnál csak és kizárólag gyári darabot érdemes venni, mert nagyon sokszor előfordul, hogy hiába gyári beszállótól származik, nem kommunikál a gyári műszerrel?
Én konkrétan valeo egr szelepről hallottam eddig, most pedig kuplung-kinyomó-lendkerék csere előtt állok, és a szerelő mondta, hogy kinyomóból csak gyárit, mert állandóan problémás a tanítás. Semmi kedvem 300 körüli összeget kiadni, mert ha minden jol megy, 200 környékén is megúszható.
Üdv! Gyermek születése miatt nagyobbra kell cserélnem az autónkat. Szemezek a C4-gyel is, s mivel évi 15-20 ezer között megyek, sok rövid távval, a 1.8 szívó benzinest gondolnám logikus választásnak. Ezzel a motorral vannak tapasztalatok? Jól gondolom,hogy ez lenne számomra megfelelő? Köszönöm!
Nálam ez 450'C körül van folyamatosan. (Nem mondta a regenerálást a program.) Van ez az érték hogy "Weight of soot in FAP g/l" vagy mi leesett nullára, és úgy is maradt sokáig.
Nincs semmi panaszom rá, tehát csak informálódnék.
Sziasztok! Kérdésem lenne hozzátok, akinek 1.6 HDI van, és tudja nézni menet közben a FAP hômérsékletét, OBD+telefonos appal. Mondjuk sztrádán hány C fokra szalad fel FAP hômérséklete (amikor nem regenerál)?
A kezelésiben minek? A Sedrében ott van, a Docbackupban sajnos már nem lelem. Lehet, hogy csak rosszul emlékszem, de mintha korábban vázszám szerint meg lehetett jeleníteni az autót.
Kicserélték az EGR-t, kicserélték a levegőfojtó/mérő miskulanciát (bontós tapasztalatok alapján az összes releváns (2007 +-2-3 év) 1.6Hdi-ben el van törve az alkatrész rögzítése. Ha olajos az intercooolertől be és elmenő csövezés, akkor az emiatt olajos. Javítani elég nehéz, csere alkatrész csak gyári delphi van, legolcsóbban 100e körül )
Az egész sztori került kb 3k-ba.
Na de ma!
Mentem vele 70 km-t, ebédeltünk, indulnánk haza. Indítóznék, de se kép, se hang. A relét hallom csattogni, de meg se fordítja. A tükröt is lassabban nyitotta ki, gondoltam, hogy akksi gond lehet, de mi a fene történhetett 2 óra alatt? valami rövidzár?
Na, mindegy, szereztünk bikakábelt (alig akarta kiengedni a kéziféket..), és sikerült beindítani. Gondolom, holnap reggel már nem fog...
Utolsó pár kilométeren szól egyszer csak a mögöttem jövő, h valamit húzok magam után a kocsi alatt...
Hát, szokták mondani, hogy a francia autónak ha lóg is a bele, de hazavisz... kb ez jutott eszembe, amikor megláttam, az Eolys zacsimat az aszfalt felett pár centire. Az évek alatt a műanyag védő lemezt összetörögettem, most gondolom a ráfagyott hótól, jégtől valahogy továbbtört, és kifordult a zacsi. Kilyukadt, volt, nincs kb 2 liter lötyi.
Meg tudná valaki adni a zacsi gyári számát, illetve a műa. burkolatét? Mindenhol csak a motorvédőét találom.
Felhozom újra a témát, bár nem sok válasz érkezett eddig.
Amióta megvettem a gépet, piszkálta a csőrömet, hogy van e benne valami plusz fűtés a téli hidegre.
A kezelési könyve nem említ semmit és a service.com-on sem találtam infót az alvázszámom alapján.
Se alkatrészt, se a kapcsolási rajzban utalást.
Magával a fűtőelemmel, mint alkatrész, tele van az ebay de, hogy hol van a helye pontosan és hogy lehet kontrolálható módon működésre bírni, arról semmi.
Nagy nehezen találtam egy linket, ahol a képeken látható volt beépítve, és alkatrész cikkszámként is.
Ezek után lebontottam a gázpedál oldalon a fűtőbox takaróelemét, és ott volt alatt az enyémben is. (2.0 HDi)
Elméletileg nincs benne mindegyik modellben, de a diesel motorosokban, ott kellene lennie.
A vezérlő reléje nálam, a motortérben, a bal oldali doblemezen van, a biztosíték tábla mellett.
Elég feltűnő, mert 4 db, kb 4-es vezetékek mennek a reléhez a fűtőelemtől, szín alapján vissza lehetett azonosítani őket.
Eddig jó, de mikor működik?
Hideg autóban/motornál próbáld.
Az ellenőrzéshez állítsd a levegő befúvást a müszerfal középső elemére.
A fűtés kezelőpanelján nyomd meg a MAX és szélvédő piktogrammal jelzett gombot.
A bekapcsolás után, kapcsold ki a tükörfűtést és a klímát, és vedd vissza a ventillátor fokozoatot, mondjuk 3-as ra.
10-20 másodperc múlva, érezhetően langyosabb levegőt kell fújni a ventinek, ha működik.
Kikapcsolni csak úgy tudtam, hogy a ventilátor fokozatot egészen OFF állásig nyomtam mínuszba.
A teljesítménye kb 1Kw-t lehet.
Kíváncsi lennék, hogy kinek van még ilyen a gépében :)
Érdemes lenne a befecskendezők leíró kódját újra beírni. Gyanús, hogy kb. 50 km haladás után bolondul meg a rendszer, majd leállítás után újra korrekten működik. A sok megbontás, matatás (szerintem) több kárt csinál, mint hasznot - szinte sohasem kerül úgy vissza, amit megbontottak, ahogyan az eredetileg volt.
kb fél éve küzdök egy hibával. megyek kb 50km-t a kocsival elkezd olyan hangja lenni, mint a videoban. leállítom m motort, újraindítom, utána elhalkul. kb 50km után ujra ugyanez a hang. plusz hirtelen gázadásra rángat. porlasztók rendben, hidrotőke vezérlőlánc turbo csere volt. hibakód nincs. teljesítény nem csökkent, kb másfél literrel többet eszik. 2007 1.6hdi c4 picasso már kb 10 szerelő nézte, bontotta a motort de nem találtak hibát. találkozott már valaki ilyennel?
I. gen, sima 5 személyes 1.6 e-HDi-re kelle lassan egy szett új tappacsot vennem. 215/55 R16-nál maradnék (eddig is az volt), viszont nem tudom eldönteni hogy kell-e XL-es gumi vagy sem. Kb. egy árban van a normállal, a kocsi pedig elég nehéz (ha jól emlékszem 1540kg a menetkész tömege), szóval akár azon sem lepődnék meg ha kéne rá az XL (a régi gumiról nem tudom eldönteni hogy az-e, már az autón volt mikor vettem).
Azt gondolom, a CAN-BUS vezeték lehet sérült. HA egy egyszerű multiméterrel rámérsz, a jel és a test között 60 Ohm-ot kell mérned. Ha ennél lényegesen kevesebb, akkor zárlat jellegű a hiba, ha több, akkor szakadás jellegű. Az OBD csatlakozón figyelmedbe ajánlom az 5,6,14-es lábakat.
Lenne egy olyan probléma az 1.6hdi C4gp- vel, hogy menet közben kiírja fékhiba, asr/esp hiba, és világít az elektromos kézifék off, abs és esp piktogramja és a service felirat.Gyujtás le majd vissza akkor törlődik.
Fékpedál, és kuplungkapcsoló csere megtörtént, nem segített.
Kiolvastam a hibát a motor tárolójában a kuplungkapcsoló hiba van továbbra is és az izzító relé hiba.
Az abs tárolóban pedig ez: Fault in communication with the engine management ECU or with the drive train interface ECU.
Data invalid
Valaki esetleg tudna még vmit hozzászolni mert zavaró igy használni.
A szakértők segítségéig (és ha még nem késő) talán hasznodra lesz. A szűrőt alulról (tank oldalán rögzítve), de inkább az utastérből (tank tetején a szivattyú, szintmérő mellett) gondolom megközelíthetőnek. Motorfüggő is lehet, amiről túl sokat nem írtál.