Tudom ezt jól, én magam is spottekedem. Na persze nem ezen a fikanicken, hanem a valódi nevemen :)
Az ilyen fotók nálam mennek a "hétköznapi képek" mappába, ami ha már kellően megtelt, akkor a benne lévő képeket egy külön oldalon publikálom havi/féléves/stb bontásban. Lehet, hogy mást nem zavar, én kezdem már unni az xy taurust/traxxot/szilit/stb láttot és ettől hangos a fórum jellegű hsz-eket, amiből már lassan több van, mint az érdemi hozzászólásokból. Szerintem ide akkor van értelme képet feltölteni, ha vagy a téma, vagy a fotó kivitelezése miatt érdekes. Vagy azzal tudjuk illusztrálni a mondandónkat :)
Nem akartok kitenni egy webkamerát Kelenföld és Fc közé? Legalább akkor senki nem maradna le az olyan döbbenetes, és 100 évente egyszer előforduló pillanatokról, mint, hogy Taurus halad tehervonattal Kelenföldrő Fradiba :)
Ja, és olyat is láttam, amikor a gödöllői szolgálattevő kissé beszonyókált, nem állt a bejárat, így 0-ról kellett indulni, no ekkor már vagy 10-15-el is lehet vágódni a forgalmi irodánál. :)
Pedig már el is kezdtem tervezni. Tatabányáról a Claudius IC-vel (lehet azt is vmi érdekesség húzza) mennénk Győrbe 9:36ra... Utána "állomásozás-mozdonyozás", közben némi séta, pizza, majd vissza 13:30kor...
Az "ELVIRA" szerint a Sopron-Győr a 9917-es sz., míg a vissza Győr-Sopron a 9912-es sz. járat. Az mennyire tuti, hogy még jövő7en is ezeket viszi? Mert akkor vagy kedd vagy szerda irány győr a kisfiammal... :) Mindent a cél érdekében!
Sajnos erről - Liszt Taurus - lemaradtam... :( Ááááááááááááá... Munkám miatt csak ritkán jutok a topichoz.
nekem kicsit kínai az "emig" kifejezés és a "visszafordítás". Bár ez utóbbi gondolom azt jelenti, hogy elviszi a cuccot s utána mát hoz is visszafelé, tehát ha Győr felől megy Bp-re akkor várható még aznap vissza is Tatabányán át...
Mennyivel egyszerűbb a repülő nézés. BP-Ferihegyre (Liszt Ferencre) ki azt nézelődés...
Szia! Rápillantottam az emigre és éppen Törökbálintnál járt. Valószínűleg visszafele is az egyesen jön. A bennfentesek talán elárulják, hogy hova forgatják be. :) Remélem, hogy a matrica leszedése előtt láthatjátok! :)
Emlékszik-e még valaki, hogy közlekedett-e valaha mávos bika 10-12 CAF-kocsiból álló EC-vel a 2000-es évek eleje felé? 96-ban még utaztam Bécsbe Bartók Bélával amit 1014-es vitt, és ilyen hosszú volt, eszerint pedig még 2000-ben is így közlekedett. Utána a vonatok lerövidültek, ami maradt hosszú, azt meg ÖBB kocsikból állították ki. Modellezés szempontjából érdekel, hogy autentikus lehet-e egy 1047+Amz+Apmz+WRmz+Bmz+Bpmz+Bmz+Bmz kocsiösszeállítás...
Az bizony ! És milyen álom fékje van ! Igaz csak off-Giganttal, de vittem jó párszor, igaz legtöbbször hajnalban az üreset, de vissza a rakotta is Dunából. Hogy érc-e azt nem tudom, de....
Múltkor, amikor figyeltem, akkor pont nem így volt, ezért kérdeztem meg. 470 003 ment ki 21-én éjjel, és 22-én reggel a 006-os hozta a 463-ast. Viszont ha jól emlékszem a Wiener Walzer gépe az maradt 470 002, ami előző éjjel ment ki Bécsig.
Ezen a honlapon a térképen meg lehet keresni 0470-503 pályaszámon. Általában Keleti-Sopron, illetve Déli-Székesfehérvár-Szombathely között fordul elő.
Igaz, most én sem találom sehol (elvileg csak a MÁV-os vonatokat jelzi, ha GYSEV-es géppel mennek), de itt a fórumban, ha látsz róla képet, kérdezd meg, hogy melyik vonattal volt és az alapján utána lehet nézni a fordájának.
Itt teljesen új vagyok, de talán tudtok segíteni vagy 5letet adni.
5 éves kisfiam imádja a vonatokat. A kedvence a LISZT taurus és a NOHAB. Ez utóbbit simerős révén megnéztük a Vasúttörténeti parkban kívül-belül... Azóta is állandóan emlegeti a videókat nézi.
Viszont a LISZT már nehezebb dió. Azt hogyan tudhatnám meg, hogy hol-merre-mikor jár? Csak ha egy fél percre is de láthassa...
Igazából egész jó helyen lakunk, mert forgalmas vasútvonal van környékünkön (Győr 80 km, Komárom 40 km, Tatabánya 15 km), de ha kell BP-re (80 km) is felutazok vele csak hogy láthassa. Kinyír már, hogy "Apa mikor tudjuk megnézni a Liszt Ferenc Taurust?"
És ugye valljuk be kell egy apának annál több mikor a kisfia majd elmeséli boldogan, fülig érő szájjal még a sarki fűszeresnek is, hogy "Az apa elintézte, hogy lásuk a Liszt Taurust"... :)
Rákoson ma ritkábbnak mondható esemény történt. A Trakciós Aranycsapatot GySEVes személyzet hozta teherre, nevezetesen a Transfesa megacombi vonatra Kürtösről Sopron felé menetelőben. A fényképezés ellen hevesen (No Foto, no Foto!) tiltakozó vezért sikerült jobb belátásra bírnom, hogy hozzájáruljon a kép közzé tételéhez. Minden tiszteletem a repcevasút rendíkül szimpatikus mozdonyvezetőjének! Kívánok neki és a topiclakóknak, fürdőkád rajongóknak kellemes Karácsonyi ünnepeket az alábbi képpel. :)
(Nem akarok beleszólni, de szerintem a kollega nem arra célzott, hogy kéri nagyban, hanem, hogy tűntesd el a netről. Ha kicsit jobban megnézed a képet rájössz miért!)
Olyan sok lenne az EVM-es 185-ös? A két ex-eurocom, a sok zöld-ezüst ATC tracc... az ezüst ITL masinán csak éberségivel jártatok? (Most nem keresnék utána.)
Off 185 gépeknél annyival másabb a helyzet, hogy van nagyon sok, amin van ugyan EVM vagy Mirel, de nincsnen kevizsgáztatva. Lásd pl az ex Eurocom 481 gépek.
Igen, Svájcba az áramszedőknek a "csúszófelülete" (apropó, mi is a magyar szakmai szó?) keskenyebb, így hiába ugyan az a feszültség van Ausztriába és Svájcba. Ezért kell a 3. szedő. De Amikor a Taurusok kezdetek Magyarországon bejárni akkor itt is szükséges volt egy 3. szedőre, de itt szélesebb csúszófelülettel mint az Osztráké. Azóta megváltozott a magyar félsóvezeték kígyózása hogy ne keljen külön áramszedőkkel felszerelni az idegen mozdonyokat.
Akkor megfordult a szerelvény. Hetedikén a két gyorsvonati kocsi még a végén volt. De igazad van, a 17:23-as indulásnál már elég sötét volt Westbanhoffon.
De azt elég nehéz lesz dec.8-án felavatni, mivel a dizájnra pályázatot akarnak kiírni.
"Az úgynevezett mozdonymatrica elkészítésére a szervezők és a MÁV Zrt. december elején közös grafikai tervpályázatot írnak ki, a pályaműveket pedig az akkor élesedő www.hunyadimozdony.hu oldalon lehet megtekinteni és véleményezni. A legjobbnak tartott pályaművet a szakmai zsűri 2013 februárjában választja ki."
Többen mondták nekem, hogy októberben leszedik. Meg azt is olvastam valahol, hogy a GySEV tervez a közeljövőben még egy új Werbelokot az 504-es mellé. Rendben, ezek szerint téves infó volt, elnézést.
Üdv. ma reggeli Monorról... Késtek a vonatok, és a Monori helyieket lemondták, és egy Kör IC állt meg mindenhol Szolnokig... A gép ami vitte az nagyon meglepetés volt.. :)
Gondolom abból, hogy szegénykének nagyon rossz állapotba van a matricája és megfosztják tőle. De ezek szerint ebben az évben megmarad legalábbis bízok benne?!
"GySEV Werbe? hagyjuk már..mire tennék rá? minden gép foglalt kivéve 502 amire a horpadása miatt nem lehet tenni,a béreltekre meg nem szabad."
Szerinted a Liszt Taurus meddig fog még ilyen szakadt matricával járkálni? ... Úgy volt, hogy legkésőbb októberben leszedik, de aztán elvileg marad "Lisztes" az új matricájáig.
Nem is jön kerek számra az évfordulók..Se a halál se a születés és nincs Osztrák vonatkozásása sem. Eddig összes Werbének volt Osztrák vonatkozása, nem beszélve az évfordulókról.
Nekem továbbra is elég világos marad a kép 50% fényerő mellett is, viszont ha másnál probléma a fényerő akkor azért kizárólag a fényképezőm túl világos kijelzője lehetne okolható.
Pedig de, arra céloztam. Láthatóan jobban fogy a Dacia Logan mint az E-Klasse. A válság ezt hozza magával, hogy nincs többé Wunschlok. (Persze én csak tippelek és mozdonyt sem kívánok vásárolni a közeljövőben; persze ki tudja :-) )
A 480 csak azokkal a taukkal tud szinronozni amelyeken van távvez üzemmód kapcsoló. Tehát a kék teknő nem megy a kék traxxal a piros tekknő pedig csak korlátozottan. Az f4 is csak azokkal tudott kommunikálni és külön figyelni kellet a sűrítőre. Mivel az f4-en kapcsolni kellett így ha ő volt elől nem volt gond ha őt kellet vezérelni vagy külön be kellet kapcsolni vagy a fehéret is össze kellett nyitni. Hidas felé anno elég gyakran szinkronoztunk velük.
Ez naponta többször is előfordul(-hat). Az RCH-s gépeknek csak kb a fele matricás a többi osztrák szinekben pompázik. Forda szerint 1 nap minimum 9 teknő halad miskolcon ez közel a flotta fele.
ES64F4 és a Traxx F140AC/AC2 nem éppen mostani jármű, ráadásul mind a kettő tehervonati mozdony, így felesleges rá a TCN, amit a személykocsit használnak.
Igaz de elvileg a WTB egy nemzetközi digitális komunikácios rendszer amit a TCN része (WTB+MVB). A TCN a legtöbb, hanem összes, most gyártott mozdonyokon van felszerelve (a MVB a jarmú "belsó" kommunikácios busz, a WTB a "kulso").
Érdekes, Traxx - ES64F4 símán működik ZDS üzemmódban egymással, F4 és U2 pedig ZMS és ZDS üzemmódban is, bár nekem csak az F4 master U2 slave pároshoz volt szerencsém (189 156 + 1116 016 ha jól csalnak az emlékeim).
Ez a tandem-vita engem arra emlékeztet, mikor a mozdonyok "hivatalos" becenevén kapnak össze. Persze ha a szinkron üzemről vitatkoznának, az más lenne... (Erre a bejegyzésre Osztrákiából válaszolni nem ér!)
fürdőkád és aldi-lok tandem jelenleg egyáltalán nem lehetséges, de annak ellenére, hogy ezt már párszor páran elmondtuk, ők jobban tudják. sztem hagyjuk rájuk, laptop mellől okosabbak, mint mi a gépeken! ;)
valóban? görög van a fa lóban!
a tandem két (vagy több) gép együttes, adatátvitellel vezérelt üzemét jelenti. minden más előfogat (két, üzemelő gép esetében). fotózás szempontjából is.
Az lenne a kérdésem hogy volt-e valaha 1047/470 503 Liszt+505 Széchenyi tandnem? nem együttállás mert annak voltam tanúja Déliben és Keletiben is..őszintén szólva nem hinném hogy 2év alatt nem állt ez össze soha,csak lehet nem tudunk róla?
Bocs a hülye kérdésért, de az lehetséges hogy a 1016 017 oldalai fóliázva vannak és nem festve? Idén augusztusi dátum van rajt. Csak azért kérdezem mert az orra és a szellőzőknél fakó, de az oldala és a főkeret frissen festettnek látszik, de sejtcellás (vagy mint kb. a szélvédők kereteinél a fekete pöttyözés) hatása van.
Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 9024 Veszprém-Szombathely személlyel közlekedő taurus-nak mi a fordája,és esetleg,hogy az 504-es Tau várható-e ebben a fordában?
Jah, csak erről az EVM és a Mirel nem tud, mert mind a kettőnek saját kijelzője van, a DMI-től függetlenül... :) De ilyen pl a holland ATP is, az olasz SCMT, meg a svájci ZUB stb... :)
Olaszországba megállás nélkül a vonat átmegy a SCMT és az ERTMS pálya között.... és az után az ERTMS elintézi a 3 kV - 25 kV átkapcsolás, így Hegyeshalom se lehet nagy gond (igaz, nem tudom ha a L1 képes lenne)
A nemzeti modulok szerepe az, hogy a nemzeti VB-k jeleit az ETCS számára érthető, értelmezhető és a Displayen mindig azonos módon megjeleníthető információvá konvertálja.
Nem szerelnek ki semmit és semmilyen gépből. A nemzeti VB-k kapnak egy fedőszervet - ez az ETCS-, ami öszefogja a működésüket és az eredményt kivarázsolja a mozdonyvezető orra elé.
ETCS üzemben az öszes VB aktív, azaz bekapcsolva marad. Így többek között pl. az EVM Ausztriában is. Az ETCS pedig majd intézi a sorsát.
Bizony, egészen pontosan Készítés ideje: 2010:10:03 05:59:12. A Nosztalgia kft. strasshofi különvonata, sajnos gőzzel csak Hegyeshalomig mentünk, addig viszont jó gyorsan (100-zal, talán 120-szal?)
Apropó ÖBB és ETCS: az LZB "hardver" el mi lett? Ki szerelték mindent és tették bele egy LZB-SMT modul? És ha így van, mi lesz a sok LZB fedélzeti berendezéssel?
De ha a RJ "ETCS" próbák" végez Magyarországon, akkor mit keres Üllőn?!? Vagy a ETCS felszerelés miatt újból kell az egész típusengedély kérni (éljen a bürokrácia!)?
Egy szóval sem említettem, hogy TR gép lesz. Ettől függetlenül lehet, hogy lesz az is. Meglátjuk. DB Regio 182-es lesz az ominózus reklámgép. A Vogtlandbahn új reklámgépe pedig szombaton bemutatkozott hivatalosan is (183 004).
Már bő egy évtizede hallom nagy örömmel, és olvasok a Taurus-féle "szolmizálásról", ami - hogy pontosak legyünk - inkább SKÁLÁZÁS. Mert, ugye, senkit nem hallunk énekelni induláskor a jól ismert szolmizációs szótagokkal: dó, ré, mi, fá, szó, lá, ti. Inkább csak egy emelkedő skálát hallunk.