Keresés

Részletes keresés

ovarnet Creative Commons License 12 órája 0 0 36975

A 16-os vonalon volt egy megállóhely ami állomás lett, majd újra megállóhely, végül megszűnt



https://youtu.be/fS0cLgoRuiU

zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 1 36974

Ahogy a te vasutadon a Railjet-egységekkel is történik. Végletekig kicentizve, nincs álló, pihenő jármű, megy, és ha egy kiesik, akkor van itt abszurdisztán már KISS a railjeten Hegyeshalom és Budapest között oda meg vissza.

 

Nem tudom feltűnt-e, de ez a világ, nem állnak halomban a tartalék gépek a nagy állomásokon, tartalékos mozdonyvezetővel, nincsen minden alkatrészből fél sorozatnyi raktáron, stb.

 

Szerintem sem jó irány, de úgy néz ki, ez a trend, hiszen kiszámolta a közgazdász, hogy olcsóbb a kimaradó vonat, mint a tartalék, ami legel.

Előzmény: segélyvonókészülék (36972)
Robbe318 Creative Commons License 2025.08.07 0 4 36973

Pontosan így!

Nincs semmiféle legelő jármű, a végtelenségig ki van centizve minden, de azelőtt sem volt sok, hogy a MÁV elvitt hétköznap 1, hétvégén 2 Flirtet. 1-5 napokon motorkocsi megy helyette, 6-7 napokon semmi, mert nincsenek a csúcsidei sűrítő vonatok, ezért eggyel kevesebb gép kell.

Flirt forda 21 soros 20 járműre, a plusz egy az "inga".

Motorkocsi forda 8 gépes, ha tervszerű karbantartáson van valamelyik, amellett üzemképes tartalék már nem mindig marad.

Két végéről ég a gyertya, és ennek minden bizonnyal meg is lesz az eredménye.

Előzmény: segélyvonókészülék (36972)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.08.02 -3 4 36972

Ahol flirt ment, ott megy a dízel, vagy a szili, valami szedett-vedett rommal, mor.torvonatra tervezett forduló helyett körüljárva.

Illetve a TMK helyett is megy, a hibákat nem tudják javítani, a budit nem cuppantják, stb...stb...

Lehet húzni a terven (lásd kiesett ventusok), de annak mindig sírás lesz a vége.

Ha hiszed, ha nem, a húsz göncnek huszonegynapos fordulója volt.

Most a jó ég tudja, mi van. De hogy ez csak oda vezet, hogy itt sz.r van, a mávnál meg meg se látszik, az kódolt.

Előzmény: zubidomi (36971)
zubidomi Creative Commons License 2025.08.02 -2 0 36971

Lehet mondani, hogy nincs, de az S10-en rohangáló 2-4 GySEV FLIRT helyett akkor vonatpótló busz megy, vagy lemondják a vonatot?

 

Ha eddig valahol FLIRT ment, aztán a FLIRT elment az 1-esre, és lett helyette valami, akkor az a valami mit csinált, amíg a FLIRT ment? Ja, legelt. 

 

Nagyon helyesen most már nincs legelő jármű, mert ahogy írtad, az a legdrágább fajta.

 

Még szerencse, hogy a Bp, Ap kocsik nem mentek Komárnoba a Schlierenek után, az meg kisebbfajta csoda, hogy a 80-76-ok is megmaradtak, meg ugye most +1 darabbal bővült is a létszámuk.

Előzmény: segélyvonókészülék (36970)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.08.02 -2 2 36970

Majd azért nézz körül Sopronban, hogy hány kocsi legel munka nélkül, vagy hát hány kocsi legelt akár fél éve is.

 

Nincs mit kiszedni a tárolóról, mert mindnek van dolga, vagy javít.

 

A Lázár-flört konfigja két IC jellegű kacat, meg egy 8076-os vk., V43-al cibálva, ajtózárás nélkül.

Szóval nem, nincs nagyon visszalépési szint.

 

Senki nem tárol tucatjával járművet "majd jó lesz valamire" alapon, ahhoz ez nagyon költséges biznisz.

Előzmény: zubidomi (36965)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.08.02 -1 0 36969

Ha így nézed, már most sincs.

Előzmény: 1047 005-2 (36967)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.08.02 -1 0 36968

Semmi, azokat János már Belgrádban látja.

Előzmény: kslc (36966)
1047 005-2 Creative Commons License 2025.08.01 -2 8 36967

Mi a garancia arra,hogy 2027-ben még lesz GySEV?

Előzmény: kslc (36966)
kslc Creative Commons License 2025.08.01 0 0 36966

És mi a garancia arra hogy az új IC-motorvonatokat nem veszik el a GYSEV-től?

Előzmény: zubidomi (36965)
zubidomi Creative Commons License 2025.08.01 -1 0 36965

De, de hát attól még FLIRT-motorvonat. 

 

Ha a GySEV regionális és elővárosi forgalmat ellátó, meglévő FLIRT-vonatait "elveszik", akkor ezek helyére nyilván valami mozdonyos csoda kerül, van ott még pár régi IC-kocsi.

 

Ha jön IC-FLIRT, akkor legalább a RaaberCity kocsik felszabadulnak, és mehetnek a régi IC-kocsik helyére, no alacsonypadlóssá nem válnak, de (működő klímával) talán kicsit jobbak, mint a régi IC-kocsik.

 

De szerintem az IC-nek FLIRT-vonatok is forognak majd mindenfelé GySEV-országon belül, ha nincs épp IC, amit vinni kell, nyugodtan elegendő lesz kevesebb ajtóval a regionális FLIRT-ekkel kiadott vonatszámokra is.

Előzmény: r1232 (36963)
r1232 Creative Commons License 2025.08.01 -1 0 36964

IC

Előzmény: r1232 (36963)
r1232 Creative Commons License 2025.08.01 -1 0 36963

Azok IV motorvonatok lesznek, nem?

Előzmény: zubidomi (36961)
r1232 Creative Commons License 2025.08.01 -1 0 36962

A Flirt egyszintes, mégis a vezetőàllások mögött, felett van a teljes vontatási és segédüzemi berendezés, a klímákat leszámítva, így megtudták oldani a szinte teljes alacsonypadlós kialakítását a vonatnak.

Előzmény: trebront (36960)
zubidomi Creative Commons License 2025.08.01 -1 0 36961

Éppenséggel a GySEV-hez érkezőben vannak további FLIRT-motorvonatok.

Előzmény: juxx (36959)
trebront Creative Commons License 2025.08.01 0 0 36960

"Engem meglepett, hogy a 4-részes DesiroHC (2 egyszintes és 2 kétszintes kocsival) és a Kiss nagyjából hasonló kapacitással rendelkezik,"

amiket látok képeket, azokon desiroHC-nek a vezérlőkocsijai egyszintesek, a belső kocsik pedig 2szintesek.

így könnyű azonos kapacitást adni (kissen a vezetőülés mögött berendezések vannak míg ugyanitt a DesiroHC-ben már utasülés, mert elfér az egyszintes szekrény alatt/fölött a cucc)

Előzmény: juxx (36958)
juxx Creative Commons License 2025.08.01 0 0 36959

Amúgy szvsz bármit hoznak a GySEV-hez a flirtök helyett, az kellemetlen lesz, mert

- vagy nem lesz klíma

- vagy nem lesz alacsonypadlós

- vagy nem lesz távvezérelhető vele az a mozdony, ami jut rá (szili) -> forduláskor nagyobb eséllyel késik meg

- vagy több egyszerre a fentiekből

 

Persze ha hirtelen rendelne a GySEV a magyar szakaszokra DesiroML-t, vagy még több Flirtöt, akkor a fentiek csak a szállításig igazak :D

juxx Creative Commons License 2025.08.01 0 0 36958

Minden emeletesnek közös korlátai vannak,

- bele kell férnie két szintnek az űrszelvénybe.

- Az ajtóvezérlés tuti oldalra néző ülések alá kerül

- Ami máskor padló alatt vagy tető fölött elfér, az szekrénybe megy.

Ha pedig még rájön az is, hogy 55cm helyett 76cm a sztenderd peronmagasság, akkor elkerülhetetlen az egyszintes egységek kombinálása az emeletessel, és akkor legalább az egyszinteseken el lehet cipelni azt, ami a Kissen szekrényben van. Engem meglepett, hogy a 4-részes DesiroHC (2 egyszintes és 2 kétszintes kocsival) és a Kiss nagyjából hasonló kapacitással rendelkezik, ez nem teljesen intuitív. 

Előzmény: r1232 (36951)
juxx Creative Commons License 2025.08.01 0 0 36957

Ebben egyetértek.

DesiroML és CityShuttle, melyben egy darab vagy kettő emeletes vagon van, pont eszerint dolgoznak.

Előzmény: jbaal (36952)
jbaal Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 36956

Tudom, abban nincs klíma és "régi", tehát biztos, hogy 100%-ban minden egyes tulajdonságában szarabb mint a szent Flirt, még a nap is máshogy süt bele, hiszen "régi szar". Nekem speciel az a legkényelmesebb a jelenlegiek közül, de a 20-80-as Bautzeniek is nagyon jók voltak. A 2G-s IC-ket, Bmx-eket és társaikat sem érzem olyan simának, azok is pattogósabbak, de azért azok is milliószor jobbak, mint a Flirt az állandó rángatásával. Lehet, hogy ebben a rugózás is benne van, a fülkések nagyon lágyak, a Flirt meg pattog mint a gumilabda.

De felesleges a kocsitípusokat taglalni, mert összességében a hagyományos kocsiknak sokkal jobb a futása, mint a Flirtnek, ez teljesen egyértelmű. Eleve meg kell nézni, hogy mekkora gördeszkaerekek vannak alatta.

Előzmény: r1232 (36955)
r1232 Creative Commons License 2025.07.31 -1 1 36955

20-37-es, persze. Vicces vagy. 😂

Előzmény: jbaal (36954)
jbaal Creative Commons License 2025.07.31 -3 0 36954

Nem annyira ótvar mint a villamosoké, de egy normális vasúti kocsihoz képest, legyen az mondjuk egy győri 20-37-es, ég és föld. Ugyanazon a pályán utóbbi meg sem zörren, amíg a Flirt meg jobbra-balra kígyózik, pattog és rántja ki az embert az ülésből.

Előzmény: r1232 (36953)
r1232 Creative Commons License 2025.07.31 -1 3 36953

akkor nem lenne ilyen ótvar futása minden alacsonyapdlós járműnek, mint pl. a Flirtek

 

A Flirtnek pont nem ótvar a futása. Utasként meg azt sem biztos hogy észreveszed, ha valamelyik légrugó meghibásodik.

Előzmény: jbaal (36952)
jbaal Creative Commons License 2025.07.31 -4 0 36952

Azért ne csináljunk már úgy, mintha a vonatokkal 100%-ban csak rozzant 90 éves bácsikák utaznának, és ha nem 100%-ban alacsonypadlós minden szerelvény, akkor világvége van. Van alacsonyapdlós rész, mozgássérült szakasz meg minden egyéb, amúgy meg a többi 90% utasnak bőven megfelel, ha éppen fel kell menni az emeletre, le se szarják.

 

Szerintem nagyon túl van tolva ez az alacsonypadló-mánia, és bőven elég lenne minden járművön csak egy bizonyos szakaszt alacsonyapdlóssá tenni, ezáltal sokkal jobb forgóváz-konstrukciók, hajtáselem-elhelyezések és egyebek lennének lehetségesek, és akkor nem lenne ilyen ótvar futása minden alacsonyapdlós járműnek, mint pl. a Flirtek vagy a  CAF-villamosoknak is. Utóbbiak meg még k*rvára zajosak is, mint ahogy Miskolc és Szeged új villamosai is, nem sokkal különbek a Bengáliknál. Csak hát "újak", úgyhogy ezt nem szabad kimondani, mert jön a új tech.rajongó kommandó és meglincsel.

Előzmény: r1232 (36951)
r1232 Creative Commons License 2025.07.31 -1 1 36951

a Kiss-t a Flirt-tel és a Desiro-val lehet összehasonlítani.

 

Azokhoz képest visszalépés szerintem, ha nem lett volna egyértelmű..

A járművekkel, járműveken dolgozók között is sokan hasonló véleményt fogalmaztak meg.

Előzmény: trebront (36949)
juxx Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 36950

Hogy nagyON topic legyek, bőrönddel-babakocsival Sopron es Győr átszállási horror állomás. Igen, az ajtóig eljutni szerintem is nehezebb, de a 35cm-es peronmagasság sem a best practice és amikor nem olyan nagyonnrégen letérkövezték Győrt, ezért zavart, hogy nem emelték meg a peront. Sopronban SK+hány centis a peron?

Előzmény: bárány (36948)
trebront Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 36949

és egy halbihoz képest milliószor jobb. az majdnem olyan mintha létrán mászna fel az ember 1m-t. a Kissnél meg az 5-10cm-es "buktatókon" megy a vita?? vicc

a Kiss-t a Flirt-tel és a Desiro-val lehet összehasonlítani.

a Halbit meg a BHV, IC+, BMX, Raljet meg hasonlókkal (ezek közül szerintem a BMX a legjobb)

Előzmény: juxx (36947)
bárány Creative Commons License 2025.07.31 -2 2 36948

Nyílván ez itt nem történt meg vagy nem tudunk róla

 

Hát inkább utóbbi lehet a helyzet, mert Svájcban is közlekednek.

 

Vissza a kérdésre: akinek a KISS nem használható, mert nem elég mentes, hogyan jut el a KISS ajtajáig a peronra - nemcsak a konkrét vasúti infrastruktúrát tekintve, hanem egyáltalán bármit, amivel utazása egésze alatt találkozik?

Előzmény: juxx (36947)
juxx Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 36947

Svájcban az a style, hogy a PRM-ek szervezete kipróbálja és ha nekik nem felel meg, lehet gondolkodni a gyártónak. Igy járt a Bombi a Twindexxekkel. Ha viszont nekik megfelel, akkor kár rajta rugózni.

 

Nyílván ez itt nem történt meg vagy nem tudunk róla. De tényleg a PRM-ek tudják a legjobban, hogy nekik ez mennyire járhato. A szabványoknak megfelel pl maximális lejtes meg ilyesmik terén.

Előzmény: bárány (36945)
Atis57 Creative Commons License 2025.07.30 -5 0 36946

Szia!

 ki hogyan , nekem a teve teszik    .Még a Bhv ra is átlehet lépni róla.

Előzmény: bárány (36945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!