Multipla jTD ami nehezen indult mert a kisnyomású AC kör levegősödött és kortyogott leállításkor és gyújtásra is....
Kivettem tankból az AC-t, motorpumpát kicseréltem egy újra és legjobb tudásom szerint összeraktam. Azóta nem bugyog és indul is. Kissé bosszant hogy nem állt össze a kirakós, nem tudom megjelölni hogy pontosan mi volt az oka, a szivattyúban sem volt semmi "eltörve", a levegős felszívást sem érzem túl erősnek de boldog tudok lenni ezzel az eredménnyel is.
Arra a 4hengeresre nem nagyon volt/van panasz. Azzal a 116lóval nincs is nagyon túlhúzva. A közvetlenbefecskendezés nyűgje, a kokszosodás, ennek is problémája lesz.
Igen 4 hengeres, szépen ketyeg 60 e km-rel, de csunya pletykékat lehetett hallani (bár inkább korábban) a kis turbós benyásokról, meg a közvetlen benzinbefacskendezésről.
Mazda 6 hátsó fék munkahenger rározsdásodott a tengelyre amin csúszkál. Nem tudtam meglazítani a csavart nagyobb erővel meg nem mertem nehogy bele szakadjon.Milyen módszert javasoltok amivel kitudnám szedni a két tengelyt.Gondoltam hogy rámelegítek egy kicsit nem tudom hogy az működne e? Köszi előre is.
régen jártam erre, benyaltam megint valamit, a segitsegeteket szeretném kérni:
paciens: 2003 Xsara 1,6b
szurke
mivel nem csináltam még ilyet ( jobb hátsó fék dugatttyú ház csere volt) ezért szerelés után nem az uzemi féket teszteltem és utana allitottam a keziféket, hanem forditva
a lényeg : le kellett vennem és szétszednem mert tulfordult a szogemelo kulisszaja
vagy mi....
kiesett belőle egy acél támaszték, és nem tudom hogy van benne gyárilag
már kerestem egy ideje infot, de nincs szerencsém és ezt a kialakitást nem találom...
ha tudna esetleg valaki valami leirást/képet azt nagyon megkoszonnem!!
Igen, ezzel a módszerrel csináltam ami a képsoron van. Benyomtam a gombot, de csak akkor lehetett, miután kicsit kézzel a fenti rudat elfordítottam. Középcsap be, rugós csap be, csavarhúzóval a 2 lukat összefogattam a váltószoknya alatt a karon, majd alul ebben a poziban rögzítettem a váltórudat. Csak a sárga gomb miután kivettem a csavarhúzót nem akart kiugrani, pedig állítólag akkor kéne neki. Meghúztam kifelé és a kezemben maradt a gomb. Öreg játékos már ez a gép de eddig jól tette a dolgát. :D
Sikerült, köszi a tanácsot és legfőképp a képeket. Mer t azért nem mertem azt a fedelet eddig levenni, mert f*stam hogy valami szétesik alatta de én ilyen képeket nem találtam. Amúgy ezen a fedelet 4 csavar fogta, a fejükre meg a 11-es dugóskulcs volt jó már miért ne lenne colos csavarfej benne :D Fokozatok is a helyükön vannak, igazából azt a pici dugattyűt visszahtoltam egy fogóval és mehetett is fel a fedél :)
opel zafira a benzines. katalizator utani lambda szonda okozhat-e olyan hibat, hogy az motor fordulatszama nem megy 3ezer fole? se uresbe se sebbesegbe haladva... vagy mas merre nezelodjek?
Corsa B 1.7D Isuzu motor. Váltó rudazat / szerkezet csere volt. Mindent aszerint csináltam, ahogy le volt írva, több videó is volt róla. Azzal a kis rugós sárga gombbal ugye pozícióba raktam a váltót, meg a váltókart csavarhúzóval és úgy lett meghúzva lent a váltórúd kapcsolata. Na most miután az a kis sárga rugós gomb az istennek nem akart visszaugrani miután kihúztam a csavarhúzót, kicsit meghúztam és a kezemben is maradt. A váltót továbbra se tudom se kézzel, se karral fokoztokba tenni mert amióta azt a kis sárga gombot benyomtam, mintha beállt volna a váltó. Ilyenkor mit tudok tenni? Kb a megélhetésem múlik a dolgon, szóval kérlek ne ekézzetek hogy #mitotthonhekkelsz...
azért vicces hogy leírod, vettél egy '78as LT35 2,7D-t amihez tanácsot kérsz miért nem működik rendesen. most meg kibököd hogy már a hathengeres 2,4 Td van benne.
nem soká kiderül hogy nem is '78as mert már átcsattintották benne az alvázszámot.
kilométerórád tachográfos? motorfedél milyen magas az ülések között?
1. Csak Te hallod milyen az a "csörgés", így ki tudna erre bármit mondani. ? Mindenesetre, pl. az enyém diesel semmilyen körülmények között sem csörög. Mondjuk ez nem is Ford. :P :)
Tiszteletem az Uraknak! Az autó Mondeo mk4, 2008-as, 2,2TDCI. fekete, kombi Két gyors kérdésben szeretnék segítséget kérni: 1. Bizonyos viszonyok között becsörög a motor. Azt hallottam, hogy ez minden dízelnél így van, normális. Valóban az, mert a működési metodika adja vagy van valami alkatrész, melynek cseréjével ez orvosolható?
2. Random felvillan a töltés lámpa. Valóban jelezheti a generátor közeledő elhalását? Köszönöm szépen!
itthon sosem lesz OT, nem vagy tisztában az elvárásaikkal.
jó az évjárat, nem elírás, később már a hathengeres 2,4 D VW motorokkal jöttek. azokban már alacsonyabb volt a "kutyaól" az ülések közt. pár évig ilyen volt a szervizautóm...
Most egy vakumcso az adagoló tetejéről ami megy a szívó torokba le volt csúszva amit visszaraktam.
Kipróbáltuk de ugyan az a baj viszont, az üzemanyag csövön van egy átlagos átlátszó műanyag szűrő ami nem éppen tiszta de mikor gázt adok levegő buborékok mennek bele és félig kifogy az üzemanyag belőle de alapjáraton vissza töltődik olyan mintha a tankbol levegő jönne fel.
Egy barátom azt tippeli, hogy a gázolajszűrő cseréje megoldja a problémát nagy valószínűséggel mivel nem kap anyagot csak levegőt. az összes üzemanyag csövet hátulról kicserélem az elejèig és az összes visszatérőt is és meglátom mi lesz.
Viszont mikor most leállt dadogva és elgyengülve a nulláig nem kellett várni 10 percet hogy lehüljön hanem indult úgy 1 perc után 10 másodperc tekerèssel és újra pörgött rendesen mintha semmi nem történt volna majd újra mikor kifogyna az üzemanyag leáll megint puffogva fulladva legyengülve. A barátom kizárta az adagoló bajt mert akkor nem indulna és nem menne újra erősen hanem dadogna egyből és nem indulna hidegben sem. Itt minusz 6 van és 1 izzitással a 4 fordulatra azonnal indult.
"szerelhetöseg, elérhetöség, hogy egy kis akármihez ne kelljen sok mast lebontani az még távolabbi)"
Szerintem ezzel sokat foglalkoznak, mert hosszú gondos tervezés nélkül nem lehet ennyire elbaszni a szerelhetőséget. pláne amikor az előző változatnál ez még jó volt aztán hopp nem fér ki a csavar, megváltoztatnak alkatrészeket hogy elé lógjon minden funkció nélkül....... :((
Éppen ma. Dacia turbócső, rögzítve a hűtőhöz 1db csavarral, amihez a lámpa felől lehet hozzáférni, ha az ki van véve. Ahhoz meg az egész elejét kell levenni. A csavart/rögzítőfület 90°-kal, vagy 180°-kal elfordítva tették volna, akkor 5perc kiszedni 1.5óra helyett.
több éve 1-2-3 team volt, ma talan 15-20 team van (es ez csak a powertrain, a jarmüben elhelyezes, szerelhetöseg, elérhetöség, hogy egy kis akármihez ne kelljen sok mast lebontani az még távolabbi) es ebböl legfeljebb a konstrukcio, design az, amelyik a kialakitassal, elrendezessel foglalkozik
powertrain-en belül is: a design azaz a konstrukcio, a kialakitassal foglalkozó mérnökök igen távol vannak a fékpadoktól, gyakorlatilag sosem látnak munkabol adodoan motort, nem beszelnek a szerelökkel, hogy mi "fáj" - ha csak nincs személyes érdeklödés
+ design "mindenhatosaga" = menö legyen a forma, hogy mi hogyan elerhetö az nem eladhatosagi szempont
ralettek kenyszeritve az eu5-6-ra... ami irdatlan fejlesztesi penz lehetett, raadasul ebben a formaban kidobott penz ha az emissziot a vaserctol kezdjuk..
hat cserebe most torlesztenek.. ha mar van ra kapucska.
amcsit nem tudom.
..bar elvileg van egy amerikai menyem.. :o :D
(fiam szeptemberben nosult icelandon, a holgy amerikai, a fiam itt el mellettem az uk-ban..
ne kerdezd mi, mert nem tudom. (nem is erdekel ,ara meg foleg nem .)
decemberben kapta meg, mert kert nemi extra felszereltseget.
mult heten szolt, hogy van neki egy (20 fontos ) dash cam-ja.. azt bekellene szerelni.
oke fonok.. megoldjuk.
nezegetem a menut.
hatul moshato/szogben allithato parking kamera.. a touch screenrol vezerelheto..
es mas semmi..
nezem az elejet.. kozep tukor mellett ott a kamera.
lehet figyel savelhagyast, koveto kontrolt, stb lohere, de menuben semmi opcio arra hogy esetleg rogzitse is az esemenyeket. .(2023, sajat wifis auto.)
oke.. tuzzuk fel a dash cam-ot.
bedrotoztam az egeszet a fejfeletti panelrol, ugy hogy 3 cm lathato drot maradt.
( nem labteri fuse boxrol , hanem eso szenzorrol taplaltam meg )
na de keves ido volt, nem tudtam befejezni az este.
pakoljam vissza a fejpanelt.
nope.
why ?
mert ha megegyszer lekell bontanom ugy megy szet mint a szar a zsebbe..
ilyen otvar szar frocsontott panelt en meg nem lattam..
Szerény véleményem az, hogy elkurvultak és elszemtelenedtek (stb, tetszés szerint) A gyártók. Főleg Eu és vonzáskörzetében. Amerikai piacon nagyon más a helyzet (kicsit ott is romlik ez-az), legalábbis amit láttam.
Na ez a tervezési káosz tipikus újkori probléma. Ahogy írod, nincs igazán koordinálva a tervezés. Meg olyan sem sok van, aki tudja mit csinál. A nagy egészre van terv, aztán hogy mész egyre kisebb részegységekre, annál szétesőbb az egész szerintem. Egy motorvezérlőbe is százan belepiszkálnak, külsős bérrabszolgák. Stb... Régebben itt is meséltem valakinek, hogy Audinak fejleszt egy ismerős, kisüzemi szinten, kisérleti megbízásokat. Volt amikor a huszonéves mérnök leszólt nekik hogy küld egy új tervet valami részegységhez, a változásban azt kéne csak megoldani, hogy az aluöntvényt hegesszék össze a rozsdamentes acéllal :-)
Szerintem nem soros adagoló. De talán még klasszik ac pumpa is van előtte. Szóval lehet hogy végig kéne bogarászni az egész üzemanyag rendszert. Tankban is lehet kígyó-béka...
Cső egyszerű 20 éves Jazz volt az alapkérdés, fiatalabb drága kocsiknál tényleg kell a villany a kulcsba. De szerintem az egy nyomorult spórolás a gyártó részéről.
Most vettem egy 78as vw lt 35d-t 2.7d és olyan bajom van, hogy indul minuszban mint a kis angyal, jár is gyönyörűen mint egy óra de mikor bemelegedik úgy 8-10 perc után el kezd dadogni (mintha levegős lenne)és aztán leáll. Várok 10 percet és újra tudom indítani majd újabb 8-10 perc múlva megint dadog és leáll.
Vontattam az autót hazáig és beinditottam, hogy legyen servo a kocsin és úgy alapjáraton vontatva kb 50 percet is ketyeget mert ugye nehezen melegedett fel de újra leállt.
2004ben jött ki az E9x, pontosan most, 2024-ben 20éves a platform.
Majd egyszer próbáld ki a kulcsot, működik-e az aksi nélkül.
Vagy amelyiknek a kulcsa még elemes (opció és piac függő), és már az újabb titkosított cas3 van benne, az fog-e indulni elem nélkül, csak a kulcs panelt visszatéve a házba.
Ajtón már LCI előtti E92 ben sincs, a E90-E91ben még van.
A kulcsokban nem elem van, nem tudod cserélni.
Aksi, és össze van a kulcsház sütve.
Az induktív csatolás nem tudja az egész kulcsot feléleszteni, csak tölti az aksit a helyén, de ha ugye nincs, vagy tökszar, akkor a kulcs nem éled fel egyáltalán.
Olyan 2004-5 körülig van, hogy ez igaz, aztán elkezdték a nyitást is a PCF-be tenni, de még ott sok kulcs tipus valóban indítja elem nélkül is.
A kulcsnélküli nyitású, indítású kocsiknál ez már nem teljesen igaz, ott hiába kattintod a helyére, ha beszart az elem (sok esetben aksi) áthúzoptt piros kulécs, és maradsz ahol vagy. Merci és bmw ilyen ,de én gyanítom akkor a népvagon is.
De mivel beszállni sem tudsz (nincs mechanikus zár....) ezért ez nem volt a mérnöknek megoldandó feladat, hogyha nincs elem benne, azért még menjen.
Be kell menni érte(pont így jártam,fiamnak dec.31-én levette a rendőr a rendszámát és elvette a forgalmit,mert egy elfelejtett bírság miatt kitiltották a forgalomból).
Miután 1-én elutaltam a 39ezret,rögtön automatikusan visszahelyezték a forgalomba.
Majd felhívtak pár nap múlva az okmányból,hogy mehetek a forgalmiért,rendszámért.
Kurva érderkes,hogy se egy ajánlott levél nem jött a kurva rendőröktől,hogy elfelejtettük,se az okmányból...
Küldtek az ügyfélkapumra egy levelet,(nyílván ezt nézegeti az ember karácsony felé) és ezt a levelezőm spam-be rakta....
Azt szeretném kérdezni, hogy egy kiiktatott fűtőradiátorról - a benenő csövek le vannak húzva és egy alu csővel rövidre vannak zárva - hogyan lehet megállapítani,hogy tényleg lukas-e? Kivenni az nagyon nagy munka, Audi 80. Rákötni nem akarom a csöveket, mert szétfolyik a fagyálló, ha lukas. Előtte vízzel volt átöblítve többször a rendszer, de közben beázott a szélvédő alatt, a motorháztető bowden gumijánál. Kompresszorral nyomjak bele levegőt és valaki figyelje, jön-e ki belül levegő?
Valamilyen nagyon illatos anyagon gondolkodok, amit bent meg lehet érezni de nem árt a hűtő rendszernek.
Így néz ki a vezetőoldali fűtésrendszer alja, lábnál jobb oldalon porosas a téglalap rések, ha folyik a radiátor, itt jön ki a víz vagy máshol?
nem végleges kivonás hanem egyszerűen kivonják/kitiltják a forgalomból mintegy kényszerítő intézkedésként.
de amióta az adóhatósághoz került a gépjárműadó, valamint a be nem fizetett közlekedési bírságokat is ők hajthatják be adóként, így inkasszózhatják a számládról.
szóval dupla szopatás. viszont ha megkapták a pénzt, hivatalból vissza is helyezik, akkor meg azt szívod be hogy közben a biztosításod megszűnt, és a visszahelyezés napjától ketyeg a fedezetlenségi díjad és még a bónuszod is elveszett..
Bocs, csak alig vettem észre a kérdést, iszonyúan pörög ez a topic.
Van rajta gázolajpára, nekem úgy tűnik, hogy a gumicsövek illesztéseinél nyáladzik már kicsit, talán kicsit porózusak is lehetnek. Nem csak a nagynyomású szivattyú és környéke, hanem a szűrőből felesleget visszavezető cső is és amúgy minden is egy kicsit.
Miért?
Addig jutottam vele, hogy a tankból kihúztam az AC-szintmérő egységet és lenulláztam magát az AC pumpát amiben belül nem találtam semmi hibásnak látszót. Tudatosan nem akartam már visszaszerelni mert egy új motort rendeltem, még 1x nem szeretném a tankot piszkálni csak mert a pumpa elfárad végül, ha egy mód van rá.
Azt viszont észrevettem, hogy a pumpa egység alsó kosara, amiből a motor naftát szív, valahogy le volt ugorva a patentekről. Máskor is vettem már ki, én úgy emlékszem, máskor egyben kijött, de most az az elképzelésem, hogy ez valahogy bent már szét volt ugorva, így most ezen a fél tank szinten már nem jutott elég nafta a szívókosárba, így levegőset szívhatott a pumpa, ha a motor járt így a szivattyú is folyamatosan kellett menjen. A levegős nafta felpumpálása nagyjából lefedné azt, amit hallottam és tapasztaltam. De ez majd pár nap múlva kiderül, ha megjön a szivattyú és vissza sikerül sülyeszteni a hejére.
Nem vittem be, felhívtam őket, hogy 3 hete be van fizetve miért is akarják kivonni.... erre mondta, hogy most már ők is látják, és megszűntetik az eljárást, de amikor a levelet küldték akkor még nem látták.
Bár "végleges kivonásnak" hívják ezeket a büntetés miatti kitiltásokat (200x-ből maradt a határozatok fenyegetések, felszólítások, stb szövege), de az autó marad a neveden, az adó mindörökre ugyanúgy jön. Csak a forgalomban nem vehetsz részt, mintha pl nem lenne érvényes műszakid.
Biztos és 100% legális módszer egy háztájiban elbontott magyar autótól megszabadulni szinte nincsen, hisz épp ez a cél, csak bontóban, és csak egyben vegyenek át.
Hát nem sok jóval vigasztaltatok, de most lett egy jó hír is.
Sarki szerelő szerdán kiveszi. Felhívtam az autóvillamosságist. Már most megírom, Baranyi a Czobor utcában, a szerelő javasolta őt. Rendes volt, mert azt ajánlotta, menjek el holnap du., kezembe ad egy másik felújítottat, és akkor nem kell az autót ki-be tologatni, egy füst alatt meglesz a ki-be szerelés.
Köszi a véleményt. Akkor kvázi ezek ugyanazok a cuccok, ahogy gondoltam, az árpolitika meg az ő bajuk, nyilván akkor veszem az olcsóbb "sz@rt" a drága "sz@r" helyett :) Nekem konkrétan szerintem évente egy alkalommal kell nagyon max majd, nem lesz agyonhajtva. Egyébként van egy GEBO-s ("Redats", tökmindegy) 30T présem, eddig vitte amit kell. Erősen hobbiszerelő vagyok, csak a saját és család autóit csinálom, nem ebből élek. Be kell rendeznem az új helyemet, ezért keresek most satupadot, satut, motorforgató állványt, meg ráadásként zsiráfot is.
Mindenki árulja a különféle fantázianevek alatt, különféle festéssel rendelkező kínai lomot.
Ez az epex az egyik legdrágább webáruház, mondjuk pl a puma sem lefelé pozícionálja magát.
Az igazság az, ezek boltok, alkalmazottal, üzlethelyiséggel, stb, amíg a "gebo" webshopja az egy egészen más történet, költségileg, adózásilag, mindenhogy.
Egyszerűen nem tud olcsó lenni.
Én ilyen helyeken csak akkor vásárolok, ha valami azonnal kell, aznap, másnap, és nem lehet pár tízezresen szarakodni. Mivel itt általában a boltban rögtön lesz is.
Ezzel együtt soha gebo-s cuccal komoly gondom nem volt, nyilván nem egy hajjde minőség, de a feladatra háztájiban pont megfelel.
Sőt, ha őszinte akarok lenni, ez esetben amennyi blokkot ma ki-be akasztanak egy 1-2 állásos kis szervizben, hát, akár oda is elszolgál pár évet egy ilyen.
Mert amikor a két webáruház adatkezelői megkérdezték a főnököt hogy hányas szorzóval rakják fel, az egyik kettőt mondott, a másik pedig négyet. Kb. az összes kínai cuccra (talán a lengyelre is?) ez áll, nagyjából függetlenül attól hogy milyen gari és háttérszolgáltatás van az áru mellett. Itthon simán eladnak pl. hatvanezres designer lámpaként egy Alin ötezerért megvehető led-lámpát úgy, hogy egy hónapos kampányt építenek fel köré. És tökmindegy, hogy egy perc rákeresni.
Mit gondoltok, miért van ekkora árdifi a két zsiráf között? Ránézésre ugyanaz a kínai egyentermék, mégis majdnem harmad áron van a "lengyel" a másikhoz képest. Mindkettő összecsukható, és az egyéb paramétereik is elég hasonlók.
Illetve tapasztalatok alapján ki melyik satupad verzióra szavaz? Én az acéllemez borításúra gondolnék, de sok helyen gumifát használnak acél helyett (pl a Güde is gumifás).
Vagy csinálsz vele egy gyorshajtást, és elfelejted befizetni. Az apeh megkapja a rendőrségtől a papírt, és küld neked egy emlékeztetőt, - de ezzel párhuzamosan szinte azonnal megkezdi az autó végleges kivonatását a forgalomból. Mire az apeh levele megjön már gyakorlatilag a másikkal is kopogtat a postás, hogy vidd be a forgalmit és a rendszámot. Miután leadtad már csak ki kell fizetned a büntit az Apehnak, és kész ott van a forgalomból végleg kivont autód - automatikusan ugyanis nem helyezik vissza......
Ha szerencséd volt és még azelőtt kifizetted a büntit az apeh bekérő levelére mielőtt a kivonás jogerőre emelkedett volna (ez kb 30 nap) akkor igazolnod kell és megszüntetik az eljárást és megmarad az autód forgalomban, de ugyebár a delikvens nem ezt akarja.
Megyek a felújító emberhez, aki azt mondta, 2 nap, de szerencsére volt cseredarab a polcon. Öröm-bódottá, fizetek, vissza a szervízbe, beszerelik, jó.
Erre másnap újra nem teker vagy 3 x. Viszont legalább használni tudom, mert másodszorra mindig elkapja. Önindító felújító embert felhívom, mondja, hogy sajnos ilyen előfordul, hogy nem megfelelő az alkatrész, megcsinálják jótállásba, vigyem vissza. Én bepróbálkozok, hogy nem szerelné-e ki, de azt mondja, hogy ott ő nem tudja, nincs rá lehetőség.
Most ilyenkor mit lehet? Követelőzzek, hogy a szerelési díjat adja vissza?
Vagy örüljek annak is, hogy elismerte, és javítja.
A ki-be szerelés már nem márkaszerviz áron fog menni, hanem itt a helyi szaki, de ingyen akkor sem lesz.
Félreértés van, nem értitek mert nem vagytok benne.
Arról van szó, hogy nem kevés tulaj azt hiszi, ha sokat költ az autóra, akkor az egész autóra lesz garancia, nem csak az elvégzett munkára és annak alkatrészeire. Legalábbis sorra bepróbálkoznak ilyennel.
Olyat már nem lehet. Ha nem íratja át az előírt időn belül, akkor megindítják a kényszerátírást dupla pénzért. Onnantól meg a nevén van és fizetni kell a köztartozásokat, amit ha nem fizet a NAV behajt, vagy jelzálogként rátesz valamire.
De felteszi a naiv kérdést. Mert nek isok pénz az hazardírozni. Nem tudja belátható időn belül megint rákölteni, bármi baja előjönne. Hogyan kell rövid távra javítani? hagyjam lazán a csavatokat, vagy húzzam túl?
Amit leírtam cam-nak korábban, hogy a drága javítás nem garantálja hogy az olcsó, öreg autóba érdemes volt beledobálni a pénzt. Lehet hogy két hét múlva más adja fel a kocsiban.
ha valami miatt hivatalból kitiltják a forgalomból, pl a biztosító jelzi hogy nem fizetted be, vagy nem írattad át, esetleg műszaki hiánya miatt, akkor onnantól mivel nincs forgalomban nem keletkezik fizetni való.
kivonni csak ideiglenesen tudod ami jelenleg max egy év utána automatikusan visszahelyeződik és ketyeg a kassza...
Az eredeti kérdés felé terelném. Pár száz font értékű autót miért nem érdemes pár száz fontért javítani. Vagy írhattam volna Forintban ötzázezer-egymillió értékben. 217874 hsz-ban szerepelt a a kérdés, az ügyfél klasszikus kérdése. Amivel arra utaltam, hogy öregebb autónál bármikor beüthet (nagyobb százalékban van rá esély) a következő költséges javítás. Ennek a kockázatát is mérlegelni szükséges. Erre volt válasza cam-nak 217877-ben hogy inkább egy jobb állapotú autóra cserélnk, ott több az esély meghibásodás nélküli évekre.
Nem az autóhasználati szokás alapján kel lgaranciát adni. Valahogy elbeszélünk egymás mellett. Kicserélsz gariban két hónap múlve egy DPF-et, vagy hengerfejet?
Azt mondtad hogy "mindenes" szervizben vagy. Ha valaki egy bármilyen öregebb autóra elkölti a kuplung-lendkerék csere költségét, akkor aláírod hogy az autó százezer km-en belül nem hibásodik meg???
Viszont egyik bontó azt mondja, hogy külön kell szedniük a felnit, gumit. Így max. össze tudnak rakni kereket ha meg akarom venni.
Másik bontóba pedig rakatba, típus szerint árulják a kerekeket.
Ami még kérdés számomra, hogy hogyan oldják megy egyszerű, csórikám emberek, hogy az autót nem adja le és mégse viszi el a házát a végrehajtó biztosítási fedezetlenséi díj, súlyadó miatt. Sok autót látni ugyanúgy kerítések mellett elporladni mint ezelőtt 20-30évvel.
Vagy ilyenkor leadják ideiglenesen és akkor nincs következmény?
a 'jo' cel az lenne, hogy a -varhato - javitasra koltott penzt inkabb masik, ujabb autoba fektetnek a kliensek. ahol kevesebb a -varhato :o - meghibasodas.
csak hat ez.. ahol .. rongyra hajtanak mindent mert masra nincs penz.
javitasra is csak muszalybol..
az ott nem mukodik.
az a sor vege.
...es ennek csak egyetlen oka van.
ugyhogy ezt a temakort reszemrol le is zartam mert offtopik. :)
szerintem nekunk itt bekellene fejezni az okoskodast bmr ugye ?
Legyen fönök! Na mennyiért adod el a csak a motor jó alhambrádat?
Legyen egy kis ford is. Kijelezte hogy nyitva az ajtó menet közbe ez a fos, megálltam, néztem 2 szer bebasztam jó lesz elindultam ki is nyílt... Megcsavarodhatott a karosszéria mert előtte mentem bele egy pocsolyás kátyúba. B+ minek az alváz...
azt is tedd hozzá, hogy az ötszázezres kuplungozástól nem lesznek esetleg rosszul, akkor felteszik a kérdést, hogy " ugye ha ennyit költök most rá, akkor sokáig jó lesz a kocsim?"
Ebben semmi személyeskedés nincs hidd el, vidéken meg olyan helyen a legszarabb akármit márkafügettlenül megveszik csak menjen.
Leicester sok paki indiai. Puszi haver alapon mennek át a kocsik műszakin. Én odamennék kapnám az ajánlatot a roncsomra hogy olcsón megvegyék.
Ugyan ez ha meg venni akarsz 500 tól 3000+ ig fontba olyan taposóaknára futhatsz hogy hihetetlen.
Másik hogy itt bangolok vannak, máshogy gondolkodnak.
Mint írtam itt a legtöbb hétről hétre él. Hiába jó a fizetés elbaszák azt mikor beficcen a 500 e ft/1100font/ os számla akkor eladja a kocsit besétál a kereskedésbe vesz egy kocsit "bérlősbe" mert belefér neki a havi 70-80 font.
Van egy 21 éves szarod ami ér 1000 fontot arra simán ráköltesz 1000 ret műszakira. Miközben kutya se fogja megvenni tőled.
Ha dízel és régi, Londonba meg jópár nagyvárosba 12.5 /8/ a behajtási díj 1 napra, 7/7ben. A napi 70-80 fontos bérből nem szívesen fizetnek ki ennyit.
Mit csinál a felhasználó? Vesz egy másik olcsó szart amin van műszaki.
Most van pár árfelhajtó tényező, de attól az angol paraszt hétről hétre él. Hamarabb vesz 1500 fontos telefont mint kocsit.
Megveszi a jellemzően csóró a nagyobb kocsit, aztán sírnak a fenntartás miatt.
Ismerős körben volt a6 allroad 2.7tdi lecserélte mert sokat fogyaszt. Vett egy 3 mas bmwt meg egy 1 est/11 meg 14 es évjáratuak/. Gumira már nem futotta.
Önindító, kipufogó hiba jellemzően 10+ éves kocsikon majdnem gtk. Motorhiba azonnali gtk.
5+ éves kocsikon még megcsinálják mert van rá kereslet.
Videokat nézegetve a Volvo V70 2008 üzemanyagszivattyú kiszerelpsi mikéntkéntjéről stb..., egy 2009-es V70 kiszerelési videóba beletekerve .,hirtelen egy derekas FLEX tünik fel félrenemérthető szándékkal a hátsó ülés felületen müködtetve...
Ehez kapcsolódóan van esetleg valami ötlet hogy hol lehetne megcsipni kipróbálási célből az uzemanyagszivattyú vezetékét? Lehetőleg szinmegjelőléssel....,alternativa sajnos nincs a leszerelés se piskota munka....
köszönünk minden hasznos idevágó infót_tapasztalatot!!!
Igen.., találtam videót is kb 2007- ig..., ugytünik mintha 2007- töl ivalami változàs volna.., ???hátsó ülést fölvettük..,nem taláunk semmit., igaz hogy már szétvagytunk...
Egy kicsi, valójaban nagy segitséget szeretnénk kérni!
Volvo V70 D5 2008 üzemanyagpumpa nem üzemel..., lehetséges a rossz sejtésünk beigazolódása ,hogy nincs fölúl szerelőnyilás???
Esetleg hol hozzáférhető az üzemanyagpumpára menö kábelköteg??? Még esetleg kábelszin se ártana..., de most legfontossabb- legsürgössebb a pumpához való hozzáférésmódja volna!!
???? Miről beszélsz? Tök ugyanaz a motor ebből a szempontból mint az 1.9-es.
Volt Golf4-em 1.9PD. 288ekm-rel adtam el. Tényleg költeni kellett a motorra, cserélni kellett az elektromos leállítószelepet ("fojtószelep"), 2019-ban ez ~18eft-ot jelentett, és 4db izzítógyertya.
A mostani PD-ben csak 180ekm van arról nem tudok mit mondani, meddig fogja bírni. :) Vezérlés és olaj/szűrők cserék voltak eddig.
A fiamékéban közel 400ekm van, annak valóban van kicsi turbó hangja, de most még azt is csak én hallom.
A veztengely és hidrók kopása, mint alább is írtam, a motorolajra vezethetők vissza. Be kell tartani a PD-re előírt minőséget és akkor ezek megelőzhetőek. Bizonyára nem véletlenül van hozzá külön PD-hez fejlesztett motorolaj.
Hogy cam autója egyébiránt hogyan van szétesve, az most más eset, maradjunk a PD motornál. :P :)
Amúgy sem arról volt szó hogy ott gazdaságtalan javítani, hanem arról hogy mi minden "esik" le róluk.
Azt nem mondtam, hogy 170 000 km-rel vettem a Sharanomat, féláron, mert kalapálás jött a motorból, nagyon durván, mint amikor dugó törött. Márkaszervizbe hordták végig, szerintem simlis olajcserék voltak (női tulajdonos), meg ovijáratos az autó. Azért kalapált, mert eltűnt egy hidró teteje és nem nyitotta a szívószelepet.
Mintha Sharan /Alhambra lenne neked, azon meg ugyanolyan hengerfej van, mint az 1.9-en. Ammúgy én is eladtam, mielőtt jött volna a féltengelykihajtás, lendkerék, kábelköteg stb mizéria
ezek tobbnyire (nem mind )ugymond taxi uzemmodu autok voltak. ( a 'cab' )
sajat tulajdonu, sajat fentartasu, sajat vezetesu munka eszkoz.
ezek az autok 6 havonta mennek muszaki vizsgara, es egy olajcsepp miatt is megvagjak, de meg egy nem tiszta utaster miatt is. (mert szolgaltatast vegez vele )
szvsz nem.. nem lehordott autok voltak. > tobbnyire.
Kenési hiba, meg azt sem szereti jól, ha túlhordják az olajat. Meg gondolom ezek rövid távú bevásárló autók. A PD kényesebb a kenésre felül, az biztos.
Semmi probléma a hőháztartással. Annak lennének méshol is árulkodó jelei. A második állítás az igaz. Nevezetesen az olajrendszer bizonyos problémája. Mégpedig a hengerről lehúzott olaj visszavezetése nem megfelelő. A forró olaj ott "megállva" tovább hevül és odaég. Az olajlehúzó és áteresztő gyűrűk beégnek és a funkciójukat nem tudják elvégezni. Mivel visszajut az égéstérbe is egy hányada az olajnak ott is kokszosodást okoz. Oobálja az égéskimaradás hibakódokat , Tönkreteszi a trafósort stb. stb. A sok cserekirály a szakmában akkora költségbe veri a tulajt, hogy az szegény menekül az opeljétől. Ez a rossz hírnév már mindenhol elterjedt. (Németeknél is) A megoldásról még értelmeset nem hallottam.
Ez igaz! De, hogy ez miért van erről csak ostobasádokat hallottam. -----Ennek egy konstrukciós hiba az okozója. Ha ez orvosolva van, akkor nincs probléma a továbbiakban. Amúgy egy nagyon jó motor
Annyi változás történt, hogy fémhulladékot újra vesznek át a fémkereskedő cégek magánszemélytől, és nem csak a háztartásban keletkezettet, ahogy a Mohu júniusi indulásakor volt.
Ha magadnak szétárulod (pl eladod a váltóját) csinálhatsz pénzt belőle de soha nem fog a jármű kikerülni a nyilvántartásból, hacsak valamelyik bontó nem hajlandó hiányosként átvenni.
Persze ha mondjuk a biztosítás nem fizetése vagy más kapitális ok miatt hatóságilag kitiltják a forgalomból, onnantól nem fizetnek közterheket utána...
Sőt, ha 0ft-ért átveszi, akkor meg is ajándékozta ~30eft-tal, miután ennyibe kerül neki is a papírozás.
De manapság nem is vesznek át bontásra autókat köszönhetően a remek új hulladék gazdálkodási rendszernek. :((
Ismét sikerült a "hozzáértőknek" nagyot alkotniuk. Úgy 2hete azon sírt a MOL, hogy a betervezetthez képest hiányzik 180ezer tonna vashulladék....... Nem is értik, hogy hová lett.
"A bontósokra visszatérve, ők megint a "szívem csücskei" "sajnos csak bontási igazolást tudunk érte adni, mert nekünk se éri meg lassan" Aztán többet kiárulnak belölle mintha egy makulátlan autó lenne."
a "szemétbe" turkálsz mint ahogy én is tavasszal itt szerencse kitartás kel, hogy a "szent grált" megtaláld
este 9-kor felrakták az autót, kereskedés 80Km, reggel nyitáskor hívom, hát érti, hogy messziről jövök, de max annyit tud, hogy mielőtt elindulok délben csörgessem meg és ha megvan amíg odaérek nem adja el, de délelőtt amúgy se lesz a telephelyen mert ügyintéz. OK megértem. Cégnél elkéredzkedés, csörgetem délben, már eladta.
Most már én is ott tartok lassan, hogy veszek valami ilyen kis futkosós autót viszonylag olcsóbban, akár klíma nélkül is, azt talán nem kapkodják el háztól. Aztán majd ha találok szép nagy kirándulós astrát akkor megveszem azt is. Jaaa nem, mert ha eddig nem találtam akkor akkor se fogok amikor lesz egy kis autóm.
A megnézés igaz. No, de sajnos sok lehetőségem nincs, mert én azt látom, hogy az én suzukim el van rohadva, de csak azért látom, mert láthatóan el van. Nem biztos, hogy meglátnám ha nem lenne ennyire, de pár éven belűl kilyukadna.
Nem panaszkodás, de nagyon vacak, kiszolgáltatott helyzetben van aki autót akar venni és nincs kidobni való pénze arra, hogy megszabadul tőle ha nem válik be, vagy akkora gondja van....
Kéz alatti autókat a nepperek elkapkodják mire én egyeztetek az ismerős szerelővel akihez el lehetne vinni az eladóval együtt átnézni. Vagy nem is engedi a buta, befásult tulaj, mert az én autóm tudom, hogy jó. Lehet, h tényleg jó, de nem veszi a fáradtságot. Pár hete egy kereskedésbe nézelődtem. Jött a gazda, h melyik autó kulcsát hozhatja ki. Mondom konkrétan egyiket se, de azt megkérdezném, hogy van-e arra lehetőség, h elvigyem állapotfelmérésre. Azt mondja, persze, ide szoktuk, mutat a nem messze lévő szervízre. Mondom nem úgy. Kifizetem az üzemanyagot, időt és elvisszük tíz kilóméterre együtt az én szerelőmhöz. Felháborodott. Majd elviszed ha kifizetted mondattal bement az irodába....
Azokra nézek neheztelve akik nap mint nap hirdetgetik ezeket a viszonylag olcsóbb, egyszerűbb autókat. Nekik valahogy sikerül időbe megtudni, megvenni majd eladni őket. Persze vannak ezek az autók közt olyanok is mint a szomszédom rohadásokkal teli alvázas szintén suzukija volt. Világított rajta a hibakód, a nyulványok el voltak rohadva. A hamutarttóból folyt ki a csikk a hamu. Bontó csupán bontási igazolást adott volna érte. Egy emberke fizetett érte 150.000.ft.ot. Két hét mulva háromszázért hirdette. Rozsda, Hibakód és dohányfüst mentes autóként.
A bontósokra visszatérve, ők megint a "szívem csücskei" "sajnos csak bontási igazolást tudunk érte adni, mert nekünk se éri meg lassan" Aztán többet kiárulnak belölle mintha egy makulátlan autó lenne.
Aztán lehet, hogy csak én nem vagyok erre a világra való a magam lojalitásával becsületességemmel.
Lehet hogy bármi miatt kidobják, de attól még az alábbi az UK-ban sem igaz.*
"lehet lefut 4-500kt, de kozben leesik roluk harom turbo...4 veztengo, meg ot egr.. :)"
* feltételezve, hogy az annak a motornak előírt minőségű motorolajat öntözik bele!!!!
Ha belelocsolnak minden oda nem való olajakat, akkor persze hullik a veztengely és a szelepemelők, aztán amikor már tele van minden szarral az olaj, akkor a turbó is. Az EGR meg minden másról is "leesik".
Szóval azok az 1.9PD motorok legendásan sokat elmennek ha megfelelő karbantartást kapnak. Van nálunk is több 500-700ezret futott, akár bontatlan motorral is. (kérdem, hogy cam miért jár egy PD motoros bódéval, ha azok ennyire szarok? :D )
Itt/uk/ nem tartják életben mert kell. Ő mást lát. Itt egy generátor hiba miatt kukázták a kocsikat x év felett mert nem fogja rákölteni egy olcsó kocsira az árát.
2000 töl 2010 ig jelenleg 1.9 dizel vw csoport
audi 57
vw 194
seat 38
skoda 59
2 literes
audi 523
vw 506
seat 51
skoda 65
konkrétan 2000es évjáratból 370 db van eladó 453701 db kocsiból
Érdekes tapasztalatok. Mi itthon szerintem több régi pd motoros autót látunk, a cam által említett intervallumok egyáltalán nem jellemzőek. Velünk lehet a baj.
Az optikai refraktométerek hitelesítésével kapocsolatban lenne kérdésem. Hitelesíteni kell, ok.
Ha fent a lakásban szobahőmérsékleten beállítom a nullpontot, szobahőmérsékletű desztilált vízzel, akkor kint a hidegben a hideg hütőfolyadékot pontosan fogja mérni? Vagy mondjuk jobb lenne ilyenkor hitelesíteni? Vagy igazából felesleges túlgondolni ezt az egészet, mert minimális lenne az eltérés.
Az nem ment át, hogy konkrétan és kifejezetten a csőcsatlakozásról beszélgettek? Hogy 4-500e mire az szétkopik.
Egyébként.
Volt pár db. pd amit 10-15 éven át tulajváltás nélkül és több százezer km-en keresztül szervizeltem. Egyiken se kellett se turbót, se veztengelyt cserélni és össz. két (működő) egrt cseréltem olajszivárgás miatt. Mondjuk ezekből 15ezrenként biztosan le lett cserélve az olaj.:)
A leghosszabb ideje nálam szervizelt (130 lovas) 1.9 pd 490000-nél volt itt utoljára. Ebből 400-at csippelve teljesített, nem kifejezetten nagypapa stílusban. Motor és pd elemek még nem volt megbontva. Talán szelepfed. tömítést cseréltünk pár éve egyszer. Turbója gyári.
A gt1749 ami 150 ezrenként leesik?? Hát az tényleg arról híres.
Szerencsére a héten megtudtuk, hogy az alfa a király, úgyhogy van alternatíva. :D
1.9 PD ledobta alul a turbócsövet. Ilyenkor cserélni illik a érintett csövet (csöveket?) , vagy elég csak a gyűrűt ami rögzíteni hivatott egymáshoz a csöveket?
"Meg igazából ezeket a szívócsöveket összehozni hogy ne legyen sehol sem semmilyen turbulencia"
Megint sikerült eljutnotok a fingreszelés magaslataiba. ://
Egy 4hengeres boxer motorról van szó. Azon gyárilag 2db dupla karburátor van, gyakorlatilag közvetlenül a hengerfejen. Ergo, szinte semmi szívócső. !!
A dupla karburátor azt jelenti, hogy egyetlen házban és egyetlen úszóházon 2db egyforma karburátor van, közös fojtószelep-tengelyen. (egyszerre működik és egyformán a két fojtószelep)
Van a kéttorkú karburátor, ahol szintén egy db úszóház van, és 2db különböző méretű karburátor, 2db fojtószelep-tengelyjel és fojtószeleppel. Ezek nem egyszerre és nem egyformán működnek.
Rá lehet tenni 4db ilyet egy 4hengeres motorra, (csak minek) bár a jelen esetben versenymotorként emlegetettre szerintem értelmetlen. Ezek a karburátorok arra valók, hogy alacsony és magas teljesítményen/fordulatszámokon is ideális keverékminőséget adjanak. Nem valószínű, hogy egy versenymotort részterhelésre méreteznének.
"Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem. "
Felmész a Google Mapsra megkeresed a város és megnézed hogy az hegyvidék, vagy síkvidék, északon van vagy délen. És még biztosra abból sem fogod tudni, legfeljebb sejtheted, hogy sózással mi a helyzet. Meg az autó állhatott egész télen garázsban.
Meg kell nézned az alját és akkor majd biztosat tudsz arról, hogy hogyan néz ki. Mi innen nem tudjuk megnézni az alját. Ez a te feladatod.
"A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe."
Az megint csak hamis. Mert pl. ott van Quattroman példája, hogy az olaszautó szerviz náluk a telepen tele van Alfával meg Fiattal. Erre mondtam, hogy máshol az Audi szerviz meg Audival van tele, mi ebben a meglepő? Egy Toyota szervizben meg feltételezhetőleg elvétve fogod megtalálni akár az Alfát akár az Audit. Tehát csak akkor lenne a statisztika hiteles*, ha nem csak a teljesen független szervizekbe bevitt autók aránya lenne feldolgozva hanem a szakosodottaké is ráadásul súlyozva azzal, hogy mennyi franciaautós szerviz van az országban, mennyi németautós, mennyi olasz, angol, amerikai, japán stb.... és azok méretével. Mert ha van 100 Mercedes szerviz amelyekben naponta 10 autó fordul meg és van 50 japánautós amiben naponta 18 Honda meg Toyota az azt jelenti, hogy bár a matematikai átlag szerint több japán autó romlik el de összességében több Mercedes. És ahhez még tartozna a nyilvántartott autók száma amiből végül le lehetne szűrni, hogy 1000 autóra mennyi meghibásodás esik. Persze azt is tisztázni kell, hogy a visszatérő autók új hibának számítanak vagy sem, illetve ha 1000-ből 9945 autó sosem fordul meg a szervizben de 5 állandóan ott jár produkálva 50 különböző hibát akkor az statisztikailag 50 hiba 1000 autóra de gyakorlatilag meg 995 autó volt hibátlan.
*Nehéz dolog ez a statisztika, csak annak szabad hinni amit saját magad hamisítottál.
Sziasztok. Újra itt vagyok. Még mindig autó vásárlás előtt állok.
Mi a véleményetek van egy környékbeli kis kereskedő ismerősömnél egy 2008.as1.4.es opel astra caravan. Ha minnden igaz akkor Z14XEP a motorkódja. Mi a véleményetek.
Mennyire igaz erre a motorra amiket írnak. Olajnyomás, vezérlés körüli problémák?
Amúgy nézeketem én az összes ilyen körüli évjáratú astra motort, mindegyikre írnak valamit. Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem.
Ebbe erős beleszólása van a tulaj karbantartási szokásainak is, illetve amit mica-r ír ez csak a biztonsági kopó fogyó dolgok egy vezérlés hiba vagy hasonló ezekből nem derül ki.
Az ADAC-nak van statja ami a kivonulások alapján adja meg a megbízhatóságot az talán közelebb lehet a valósághoz. De ott meg mondjuk az a csalóka a német márkák nagyobb számban vannak mint mondjuk a francia gyártmányok.
A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe.
Fiat Multipla jTD110 2001. Bosch alkatrészek. Hosszú évek óta a családban van, a lányaim használják mostanában. Múltkor panaszkodtak, nehezen indul, biztos a hideg miatt, gondolják. Meghallgattam, rettenetesen sokáig teker az indító, de aztán röffen és megy. Pár perc állás után ismét nehezen indul melegen is, de leállítás után azonnal pl jól indul. Kisértetiesen hasonlít arra, amikor a régi TD mechanikus adagolóval fallsot szívott a gázolajszűrőnél.
Azt figyeltem meg, hogy ha gyújtást adok akkor "kortyog" a kisnyomású kör, tehát levegős, leürült.
A gázolajszűrő vízleeresztőjét megnyitva sem nagyon jön semmi.
Nagyon úgy látszik hogy valamiért leürülhet a kisnyomású kör a nagynyomású rendben van. Kibontottam a tank tetejét és a nyomó ágra ráhúztam egy tömlőt, amit megfújtam, de nem enged látszólag vagy nem nagyon. (ezt azért, mert a leírások szerint a kisnyomású "AC" pumpa tartalmaz egy visszacsapó szelepet a leürülés megelőzésre)
Ezen a ponton visszacsatlakoztattam (semmi mást nem csináltam) és AC be, kortyog kicsit, még 1x már nem annyira, utána elhallgat. Másnap akksi feltöltés után gyújtás, teljes kuss a csövekben, indítottam és határozottan jobban indult. Nem kortyogott se gyújtásra sem amikor leállítottam a motort. Este tettem még egy próbát ezen felbátorodva de akkor már ismét kortyogott gyújtásra is és a motor leállítása után is. Azaz hallható volt amikor feltölti a kisnyomású kört és a dízel leállítása után bugyog vissza a tankba minden :-(
Azt gondolnám, hogy az aktívan nyomó AC megoldás talán nem érzékeny annyira az esetleges tömítetlenségre mondjuk a szűrőcsatlakozásoknál vagy a gumicsöveknél mint a régi adagolós TD-k. Amúgy van egy db gumicső ami kicsit gázolajosnak tűnik, bár törést nem látok rajta, a szűrőből a fel nem használt gázolajat vezeti vissza a tank felé, piros nyil:
Ezen kívül más szemmel látható dolog nincs. Ha a fenti cső lenne lyukas és az okozná a problémát akkor ugyanílyen tüneteket okozna bármelyik résolajcső tömítetlensége is és azt nehezen hiszem el. Gondolkodom rajta hogy talán maga az AC pumpa a ludas mert pl a visszaáramlást gátló "lábszelep" nem zár el de akkor az meg mitől javult meg egy rövid időre és egyáltalán, hogy romolhat el? Pedig úgy néz ki, ez lehet. Talán. És akkor ha megfújom a nyomó oldalt miért nem enged át? Másrészről, mi az ördög lehetne más, hiszen egy magasan levő szűrőből csak úgy tud visszafolyni a gázolaj ha a pumpa visszaengedi. Talán a szivattyú pozíciójától, állásától függ hogy visszaenged vagy nem. Gondoltam már rá, hogy vakon veszek egy szivattyút, lehet kapni. De annak a cseréje nem kis melő, tankból kiemelni a komplett motoros-szintjelzős egységet és átbuherálni a szivattyút. Mielőtt ehhez hozáfognék, megkérdezem a véleményeteket. Köszönöm, ha van valakinek valami meglátása.
Sok helyen van így, de szerintem nagyobb feladványok esetén nem létezik olyan, aki minden tipus egyes nyűgjeit ismeri. Általános szervizelésnél nem gond a mindentjavítás, de szerintem afölött innkább csak probléma.
Félreérted,nem azt mondtam hogy senkinek nem felel meg. Keveseknek felel meg. Azt mellékesen jegyzem meg hogy ha Alfát szeretnék, nem biztos hogy 20 millió Ft körül nem lenne választási opció.
Akkor nem jól fogalmaztam. De nem nagyon képes magában életben maradni egy Alfa, a korlátai miatt. Egy Mercedes pl tud aránylag szart csinálni, mégis sikeres tud lenni.
Az Audi és a BMW a közvetlen versenytársa a Giuliának nem az Aston. Továbbra is terelsz. Ne ezért mondtam azt, hogy én abbahagyom, mert a hited erősebb a tényeknél. Nem akarod elfogadni azokat tehát nem léteznek.
Amikor összesen egy benzines és egy dízelmotor van a kínálatban, akkor nehéz lesz jó eladásokat remélni. Rég icimborám Fiat-Alfa kereskedésben dolgozik, kb tudom milyen eladások vannak. Nincs nagy kapkodás.
Na és mennyi az ára egy Mercedesnek, Aston Martinnak? Az ár csak egy része a kérdésnek. Szerintem továbbra is az van, hogy nem versenytársa az Audinak az Alfa. Kisebb kínálattal és szolgáltatással kínálja az autóit. Szóval lehet drága a többi, ha az vásárlóbarátabb, felhasználóbarátabb, stb. Ezért írtam hogy nem jó a Giulia ára, nincs mögötte annyi háttér, mint a nagyoknak.
Egy ÚJ Giulia árára azt írtad hogy kurvára vicces. A kérdés az volt, hogy és mennyi az ára egy annak mindenben megfelelő ÚJ Audinak vagy BMW-nek? Nem nehéz kérdés még te is válaszolni tudnál rá. Csak nem fogsz mert akkor egyből kiderül, hogy a "vicces" jelződ nem igaz.
Az a baj, hogy Te nem az újautó vásárló fejével gondolkozol. Meglehet sértődni, de minek? Nem hitéleti kérdés, csak annak gondolod. Azért nézd meg az eladásokat világszerte! Periférikus mennyiség az Alfa. Mindegy hogy melyikünknek mi tetszik, meg milyen motorral, a piac a lényeg, annak kell megfelelni.
Mivan? Nem a többi modellt kérdeztem hanem azokat amelyek a kiválasztott Giuliával megegyeznek. Szervize meg az Alfának is van. Nagyon jól bemutattad, hogy ha össze kell hasonlítani valamit ami konkrét akkor máris eklkezdesz másról beszélni, szóval én azt hiszem itt már végleg befejezem, hitéleti kérdésekben a papok az illetékesek.
Én azt látom kb 30 év alatt sokkal több nem olasz autó lett Olaszországban. Kicsi egyszerű autókból van olasz, feljebb nincs. Nem is nagyon van jó olasz kínálat a legtöbb kategóriában.
Nem szólok bele ezekbe a dógokba,mert nem értek hozzá. Nekünk -nekem- kb '93 óta szinte csak olasz autóim voltak. Jó,volt egy-két nemi félresiklás,de azokat többnyire csak eladásra hoztam. Utoljára pl. most 22-én egy 190E 2,6-ot Sziciliából... De van egy Alfa 90 V6 2,5 Bussom,Fiat 130 2,8 V6,Lancia Thema 2.0 16V Turbo SW ,ezek készülgetnek,meg egy pár darab 1-es Punto -ezeket- használjuk a városban,meg a gyerek Lancia Dedra kombiját-. Egyszer rendberakjuk mindegyiket,kigyomláljuk az előző szerelők és "szerelők" által elkövetett kendácsolásokat,és utána boldogan használjuk és max a kopókat cseréljük. Hogy vannak-e elektromos hibák? Vannak,de ha egyszer rendberaktuk,akkor ritkán, akkor se olyanok,ami miatt megállna az úton és olyan 60%-ban meggyógyulnak maguktől....
Van most itthon egy Volvo XC70 2,5 T5 AWD, Mazda 6 2.0 D, ezeknek is vannak jócskán elektronyos bajai,pedig se nem csigás,se nem olasz. Van egy E46 is,na,annak nincsenek.Most. Mondjuk abban csak 118000 km van. :-)
Az olasszal szerintem nagy probléma,hogy arányosan nézve kevesebb van belőlük, kevesen vannak,akik hajlandóak vele foglalkozni,mert nyűgös,még kevesebbnek van típusismerete, sokszor még az ismert típushibáknál-ami nem csak olaszoknak van- is csak tapogatóznak,mint a kezdő buzi a gőzfürdőben,emiatt nincsenek soha normálisan megjavítva,ergo "szarolasz" ,tehát még kevesebben fogják megvenni,mivel kevesen veszik,nehéz eladni,tehát lejjebb megy az ára,így viszonylag kisebb hibával is megy a kohóba,lesz belőle vödör-lapát-kiskanál.
Érdekes módon Olaszországban,ahol azért az utolsó csavarig ismerik őket,nem nagyon látni lerohadt olaszt az út szélén, és elég komoly km-eket veretnek velük,mielőtt kidobnák,vidéken még rengeteg kocka Pandát,meg egyes Puntót használnak. Egyszer poénból összeszámoltam 10 lerohadt autóból 4 Foswagen csoportos volt,3 Bmw,2 Ford, 1 Citroen. Ez egy Trieszt-Torino oda-vissza körön.Mint mondtam,nem értek én ezekhez a dolgokhoz,csak azt mondom,amit látok Olaszországban,meg itthon.... ;-)
Franc tudja, az önindító kábelére volt "javítási utasítás", cserélni kellett volna korábban.
A kábelezés meg alapvetően olyan volt mint ami a nyolcvanas években kábé minden másra is jellemző volt, csak ebben ott volt az elektromos ablakemelő, ködlámpák, ablakfűtés és a többi xar váltó(!)kapcsoló a műszerfal közepén, mögöttük meg a három centi átmérőjű bandázsolatlan köteg és ezekkel szokott gond lenni. Én nem kaptam tőle sírógörcsöt, de barkácsolós korszakom volt.
'90-ben vettem egy szélvédőig kiégett (önindító kábel, elég gyakori tűz-ok volt) öt éves osztrák Alfa 33 1.5 QV-t, aztán olyan három-négy hónap alatt megint autót csináltam belőle. Onnantól a tényleg beteges elektromos hülyeségein kívül semmi gond nem volt vele. Illetve a két dupla drla 36 karbihoz meg kellett csinálnom a négycsöves vákumos mérőt, de az inkább szórakozás volt. Amikor egy idegenhibás baleset után kikalapáltam és rögtön eladtam, még futott legalább tizenöt évet. A tanksapka körül kezdett rohadni, amikor utoljára láttam Keszthelyen vagy a közelében valahol. Mondjuk tankolni nem szerettem... Az is igaz, hogy akkoriban volt ismerősöm városon belül, aki szinte csak ezeket hozta be és bontotta a piacra (az újabb keskenylámpásokat), aminek azért biztosan volt valami oka.
Ja, jut fejembe. Volt itt a telepen a 90-es években egy olasz bútor kereskedés. Volt nekik vagy 15db Alfa 33-as autójuk. Évekig egészen jól megéltünk belőlük......... :) Persze ebben benne van a karbantartás is.
Nem volt olyan szar ám a 33-as Alfa sem, anno kb egymás után volt Scirocco mk2-öm, illetve Alfa 33-am, és nem volt nagy különbség közöttük. A Sciroccoban egy fokkal jobb volt a fék, a 33-ban szebb volt a motortér, kb ennyi különbséget tudok tenni a két autó között. Na jó, meg a boxernek szebb hangja volt, de ez is inkább szubjektív jellemző. Ha meg jön a duma hogy a piac beárazza a használt autókat, akkor nyílván a szar is jó, hiszen egymillió légy nem tévedhet.
Szerintem elfogult vagy :-) Egyébként sehol nem írtam, hogy lassúak voltak ezek. Nem ez az egyetlen ismérve a jó autónak. Lehetett volna a Pannónia P20 is jó, ha két gyors körnél többet bírt volna...
Nekem volt összesen 6 db Alfám, ha nem hagytam ki valamit. Majdnem mindben volt ami tetszett, most is tudnék olyat választani ezekből a régiekből, aminek ennyi idő után is jó az emléke. Ettől még azok, amiket korábban említettem, mint probélmák, léteznek.
Az itthoni újautó piac nagyon gyenge. Nem érdemes fizetőképes piacokkal összemérni. Pl Hondát sem nagyon adtak el, a képviseletet fent sem lehetne tartani egy hónapig a bevételből....
Nem csak itthon, külföldön is. Drágábban fenntartható autót előbb eldobták. Egy Alfa addig ad gyári alkatrészt, amíg előírás. (8 vagy 10 év?) Egy Golf (és német egyéb hasonló) váltóba pár ezer Ft volt a szinkrongyűrű és sok helyen kaptál, sok helyen lehetett javíttatni. Egy Alfát 2-3 helyre lehetett vinni Bp-en (csak egy példa) Egy Alfa 6 (láttál olyan fehér hollót?) meg gyakorlatilag piacképtelen volt már újkorában. A prémium kategóriát már sokkal korábban elbukták. (talán Paco írta ezt érintőleg tegnap)
Amikor még használható autó kategóriában el lehetett adni egy P205-őt, Kadettet, Golfot, akkor már alacsonyabb értékű kiahló autó volt egy ilyen Alfa.""
tegyuk hozza hogy mindez magyarorszagon.
mert az alfahoz (eleve bo kisebb szeriaban ) nem omlott a tomentelen donor a nemetektol.
(90's eleje ugye)
sokal kisebb szeriaban futottak, alkatresz se nagyon volt hozzajuk..
nem csoda hogy halodott a marka.
de ez nem a minoseg miatt tortent, hanem mert olcso nyugati autot akart a -magyar -piac.
ne felj a nemet/osztrak/svajc vonalon megkertek az arat..
aztan ugye a kulfoldnek is az kellett, ahoz meg minosegi tomeggyartas kellett.
az alfanak ez nem ment..
mindegya.
szerintem akkor, es ott nem voltak rosszabbak mint a hasonszor kaliberek.
csak mig egy kadett az snassz beetle volt/lett, addig egy alfaban meg mindig ott volt az emblema tortenelme.
Valami ilyesmi történt az Alfával. De csavarhatja bármelyikünk a mondókát. A piac idővel kb jól beárazza a tipusokat. Amikor még használható autó kategóriában el lehetett adni egy P205-őt, Kadettet, Golfot, akkor már alacsonyabb értékű kiahló autó volt egy ilyen Alfa.
Mica-r álláspontja is ott sántít hogy eleve vita tárgya lenne, miért pont azzal?
szerintem a márka kivívott presztízse amihez képest lehet degradálni vagy felértékelni, persze az sem elhanyagolandó hogy, egységnyi pénzért mennyi szar van egy palacsintában.
persze azzal is tisztában vagyok hogy a vélemény olyan mint a fing, mindenkinek van, de senki nem kíváncsi máséra...
Elnézést, ha félreérhetően fogalmaztam: tehát az autópályás szakasz elején írta ki (tizenpár km-t mentem rajta), majd a két-három km (50 km/h) után el is tűnt a hibajelzés.
Sziasztok, annyi tapasztalat van itt, hátha ehhez is hozzá tudtok érdemben szólni.
Első szériás (de 2017-es, tehát nem a leg-leg-legelső) (fehér) Nissan Leaf. -20 fokban csökkentett motorteljesítményt írt ki. Érdemben nem vettem észre változást, igaz, mindig finoman gyorsítok. A bal oldali akkuhőmérséklet-jelző két pálcikája világított csak (ha ez érdekes egyáltalán).
Mire lefényképeztem volna (autópályán írta ki), eltűnt.
Ez hibajelenség, vagy csak a hideggel jár? Érdemes lehet kicserélni a hűtőfolyadékot, vagy megnézni, hogy az akkumelegítő működik/egyáltalán van?
Alig pár hozzászólással lejjebb írta ő maga, hogy nem lehet az időben előrehaladva egymáshoz hasonlítani mert ez autók egyre jobbak. A saját korának autóihoz kell hasonlítani, és almát almával. Ezeket nem én írtam hanem mica-r. Mondjuk egyetértettem és most is egyetértek vele.
Tehát nem elég annyi, hogy az elődökhöz képest. Arról már nem is beszélve, hogy ezzel a mostani kijelentéseddel mica-r állítását vonod kétségbe...
Amúgy meg addig nem érdemes semmit sem hoznod amíg arra kérdésre amit ketten is feltettünk neked nem adsz választ csak kerülöd mint ördög a tömjénfüstöt. Mi az amivel összehasonlítod?
Sziasztok ! Ötletet szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már a jelenséggel. Nincs itthon sajnos az autó, feleségemé, az adatokat csak nagyjából tudom most, de hátha így is beugrik valami valakinek.
Dacia Duster, kb. 6 éves, benzines 2wd, fehér ( :-) ), kifejezetten kevés kilométerrel, de napi használatban. Az a jelenség, hogy ha hidegebb van, akkor beülsz, elfordítod a kulcsot, és első indítózásra beindul, jön-megy hibátlanul. De ha az első indítózás rövidre sikerül, és visszaengedem a kulcsot mielőtt beindulna, akkor másodikra-harmadikra-sokadikra már csak teker az önindító, fülre teljesen jó fordulattal, de meg sem röccen a motor. Az AC ilyenkor is zúg, és szerintem van ilyenkor egy kis benzinszaga a kipufogóból. Ha várunk 5-10 percet, akkor utána hosszabb indítózásra beindul, de nem szépen, hanem mintha a hengerek egymás után indulgatnának csak el. Aztán kisimul a járása, és megint csak jön-megy. Mi a manó lehet az oka ? Azt figyeltem még meg, hogy ilyenkor amikor csak teker az önindító, a kulcs visszaforgatásakor egyszer felvillantja az elakadásjelzőt. Tudtommal semmilyen riasztó vagy rablásgátló nincs benne a gyárin kívül. Furcsa, és marha bosszantó jelenség, minden ötletet előre is köszönök !
"Na de pont a piaci hanyatlás az igazi hanyatlás. Be is kellett olvasztani az Alfát egy negyobb cégbe."
Lóalkatrészt. Valamikor a hatvanas évek elején az olasz kormány bevásárolta magáta cégbe egy erős tőkeinjekció keretében és már előtte is politikai nyomást helyezett rá. (A tulajdonosok rosszabbul politizáltak mint az Agnelli család). Ennek fejében kötelezte hogy egy új gyárat nyisson dél olaszországban ahol sem a megfelelő infrastruktúra sem a megfelelően képzett munkaerő sem álltrendelkezésre. Ha már mindenképpen hanyatlásról akarunk beszélni akkor az itt és ez volt. Előtte az Alfa kis számú innivatív modellt készített gazdagoknak akik meg tudták és meg is akarták fizetni. Az olasz kormány meg kitalálta, hogy mostantól csinálj "népautót" - na ez volt a komoly gyomros ebből nehéz máig felállni és visszatérni a kisszámú prémiumautóhoz, mert minden fasz példányszámot vár el minden áron. És nem beolvasztani kellett egy nagyobb cégbe hanem a FIAT (pontosabban az Agnellik) megvásárolták az olasz állam részesedését mert az rájött, hogy a piacba belenyúlkálásnak mindig van böjtje.
Az már egy másik kérdés hogy mostanra a FIAt is elbaxta a sorsát egy csomó szar lépéssel ( és vitte magával az Alfát is), és most már Stellantisnak hívják.
"Pl egy Alfa 33 soha nem volt jó. Karosszéria papírgyenge, motor váltó szintén, műanyagok néhány év után összepöndörödtek, stb. Elektromosság instabil. (mit hagytam ki?) Az már egy szegénységben készült valami volt. Azzal nem lehetett bizalmat kelteni a vásárlók fellé hosszú távon gondolkodva. "
Lásd lejjebb. Mondd el MIHEZ képest? Mert a kortárs népautókhoz képest biztos hogy nem. És pont te hoztad fel az almát....
Továbbra is azt mondom amit Cam is. Áruld már el mivel hasonlítod össze? Mihez képest volt szar? Mert az általam ismert autókhoz képest nem volt az sőt....
Mellétehetjük a Fiat Ritmot, az is egy gyenge minőségű autó volt (1.6-osom volt) azzal sem lehetett egyenesem menni, meg százezer km-nél át voltak rohadva a csomópontok. De addigra a kárpitok is elkezdtek megereszkedni. A motorjára semmi panaszom nem volt. De ez kevés volt ahhoz, hogy használható autó kategóriába kerüljön.
Voltak Alfáim, szóval nem beszámolókból merítek. Volt pl Alfettám, azt szerettem. De pl a belseje 10 év után a kultúrált használat mellet is kezdett összeomlani. Akkortájt kezdtek el lemaradni a trendekről. Jönni kellett volna a kompakt modellek elleni válasszal. Az Arna az nulla közeli válasz volt erre. A 145 meg a 33 púpját vitte magával (boxer). Utána meg már FIAT alapú modellek jötek. Alfa 6-ról kár beszélni (olyanom is volt) eladhatatlan autó volt, pedig német cuccokkal is megpakolták. Prémium árban prémium autót kellett volna csinálni, nem Alfetta testvért.
Na de pont a piaci hanyatlás az igazi hanyatlás. Be is kellett olvasztani az Alfát egy negyobb cégbe. Pl egy Alfa 33 soha nem volt jó. Karosszéria papírgyenge, motor váltó szintén, műanyagok néhány év után összepöndörödtek, stb. Elektromosság instabil. (mit hagytam ki?) Az már egy szegénységben készült valami volt. Azzal nem lehetett bizalmat kelteni a vásárlók fellé hosszú távon gondolkodva.
A 33 az még pont nem Fiat tervezés volt mert '86 ban vette meg a céget, a 33 pedig '83 ban jelent meg. Az utolsó "valódi" Alfa a 75 volt, és az utódjával a 155-el nyitott a Fiat.
Ehhez képest sem a 33-hoz sem a 90-hez sem a 75-höz nem fűződnek sem sportsikerek sem semmi míg a "hanyatló" Fiat alapú 155 tarolt a DTM-ben. Annak az utóda a 156 sem lett éppen népszerűtlen autó, sem a 145/6 páros ami viszont a 33 örökségét vitte tovább. A Mitoról inkább ne beszéljünk*, de a modernebb korokban a 159, Giulietta, Giulia egyaránt jó autók Tonale és Stelvio még nem volt a kezem alatt.
Visszafelé indulva meg korábbról is tudok "hanyatlásról" beszélni mert pl. az Alfasudot sem nevezhetjük sikersztorinak, az Arnáról meg ugyanúgy ne beszéljünk mint a Mitoról. :) Az emberek fejében csak a GTV6 meg a GT Junior meg az 1750 GT Veloce meg a Spider Duetto maradt meg pedig mellettük ott volt az Alfa 6 a 90 a 164/166 amelyek nem voltak rossz autók, csak a nagy tömeg nem emlékszik rájuk. Montrealról, SZ-ről RZ-ről meg soha nem is hallottak. :P
Szóval véleményem szerint nem érdemes hanyatlásról beszélni hiszen az amit ti annak neveztek minden korban előfordult, és minden korban voltak kiemelkedő modelljeik 'ikonok' is.
Az az igazság, hogy én vezettem elégszer 60-as évekbeli Alfát, 70-es évekbeli Alfát, volt 80-as és 90-as évekbeli Alfám, illetve van 90-es és 2000-es évekbeli Alfám, és nem értek veled egyet.
Egyértelműen egyre jobbak ahogy telt az idő.
Azt, hogy más autókhoz képest hova lehet rakni őket azaz, hogy jobbak voltak-e a 60-as évekbeliek mint a 60-as évekbeli egyéb autók* azt én nem tudom megítélni mert nem vezettem elég más autót. De te nem is ezt írtad. :)
*és ugyanez vonatkoztatva a 70-80-90-00 dekádokra is
Nem volt szempont a garancián túli élet. Egy szempont volt, az, hogy új korában nagyon modern legyen. De még a garanciát sem nagyon bírták ki. Tintapatronos nyomtató színvonalú technika :-)
Nem lehet alulról látni a dugókat a főtengely alatt lévő műanyag alkatrésztől.
Nagy nehezen sikerült az olajszivattyú mellett bekukucskálni az 1-es hengrhez.
Ott a dugattyú aljánál látszik az a tipikus barnás olajrásülés a dugó belső felén.
Ebből az következik, hogy kívül és feljebb sokkal rosszabb a helyzet.
Kb olyan lehet, mint ezen az Ebay linken a kinézete.
A neten fellehető összes használt dugó ilyen állapotban van.
Nálam a motor belseje makulátlan, semmilyen elszíneződés, lerakódás nem tapasztalható.
Én azt gondolom, hogy a dugattyú felső zónája annyira megmelegszik, hogy azt a fullszintetikus olaj sem viseli el és szép apránként rásül a gyűrűk környezetére.
Letapadnak, vagy vagy eltűnik az a hézag, amit a gyűrű feszítéshez szükséges.
Az olajáteresztő is eldugul esetleg.
A dugattyúnak nincs hűtése.
A következő a karter kialakítása.
Az olajleeresztő csavart az esetleges sérülések elkerülése végett, eltolták az aljáról egy hátsó, döntött síkra.
A leeresztő csavar menete egy nagy kockában van felhegesztve belülről.
Ezzel azt érték el, hogy az olaj leeresztése után, kb 20mm olaj marad a teknő aljában.
A felhalmozódó vezérműszíj törmelék nem tud kiürülni leeresztéskor.
Erre sztem az lenne a megoldás, hogy a szűrőkosár alá kellene tenni a csavar egy bepréselt mélyedésbe.
Belül a karterban pedig lenne a szintkiegyenlítő műanyag betét.
Ezért a karter mélységét meg kellen növelni 15-20mm-el.
Így kifolyna minden és a szűrőkosár állapota is ellenőrizhető lenne egyszerűen.
Én nem kamionos vagyok, nekem évi 20 ezer kilométer pont elég arra hogy bejárjak dolgozni , meg elintézzem a bevásárlásokat, elmenjek nyaralni, stb....
Első sorban nem a szervizek elvégzéséről, hanem az autó eredetéről volt szó. Ez az autó okmányaiból kideríthető. Én mindig úgy veszek autót hogy a kopó alkatrészek cseréjét hozzászámolom a vételárhoz. Azokat a vásárlás után kicserélem.
látom napi szinten milyenek, van itt a telepen egy műhely csak alfákkal meg olasz kacattal foglalkoznak, már a fél telepet béreli mert kellett neki a hely.
nekem is volt alfám a nyolcvanas években, de azt még Giuliának nevezték.
az hogy van bennük már teherautó olajkályha motorként a szememben elvitte a márka "varázsát"
Engem először idegesített, de most már szeretem, hogy mindenki folyamatosan szapulja az alfákat bármiféle tapasztalat nélkül. Nekem több mint 20 éve csak az van (összességében több mint 400 ezer kilométer futással), de eddig a 4 darabból egyetlen sem romlott el többször mint előtte a renault vagy a toyota. Út szélén ez alatt a 20 év alatt egyszer hagyott az egyik amikor eltört a turbo tengelye - de ez úgy tudom minden márkával előfordul.
A többi esetben ha valami bajuk, volt akkor azt előre jelezték, és el lehetett menni vele a szervizig. Biztos én nyúlok bele mindig szerencsésen és mindenki másé szar csak az enyémak jók, igaz? :P Így meg legalább olcsók maradnak és én is meg tudom venni.
Semmi baj nincs az Alfákkal,tök jó autók. Hoztam egyszer egy FL 147-est Modenából ,a helyi kínai elfelejtett befordulni a körforgalomba vele,kicsapta középen a kandenlábert A kandenláber ráesett a tetejére,a padka meg leverte a kartert.
Jó van na, akkor jó ötletnek tűnt,volt vagy 4 éves az autó,valami picsa kevés kilométerrel. Megcsináltuk ,lefújattuk,gyönyörű lett,reggelit hozott,gyereket nevelt.
Felálltam a trélerre, mondom átviszem a haverhoz,hogy eltárolt hibakódokat kiüssük belőle. Kb 4 km-t kellett mennem,dobtam rá 2 spanit, annyira elég lesz. Nem lett. Szemből befordult elém a paraszt belesatuztam,az egyik spani kiszakadt a trélerből,a másik kiakadt ,az Alfa hátrafelé lecsúszott a trélerről. elejének megint hello,paraszt persze lelépett. Megint megcsináltuk,kész lett,meghirdettük.Ha jött a vevő, akkor elkezdett háromhengerezni, fehéren füstölt a kipufogó. Ha elment a vevő anyázva,hogy egy hengerfejes szart akarok a nyakába akasztani,akkor még a sarkon se fordult ki ,beindítottam és úgy járt,mint a doxa óra. Semmi baja nem volt,amíg nem jött másik vevő,mert akkor 3 henger,fehér füst, ha elment,akkor doxa. Ott tartottam,hogy ha idejében felgyújtottam volna,már rég boldogabb lennék,mikor felhívott egy kiscsaj,hogy most ütötték ki alóla a kocsiját,látta az Alfát a hahun,szerelmes bele,neki kell. Az esélytelenek nyugalmával mondtam neki,hogy akkor jöjjön,de nem garantálom,hogy el tudja vinni. Kijöttek apukával , mentünk egy próbakört,ő is vezette,az autó épp csak nem dorombolt neki, egy rezzenés nélkül ment. Kifizették,vitték. Azóta is megvan neki,az az autó van faceprofilján. Később beszéltem vele,a kopókon kívül semmit nem cseréltek rajta... :-))
Kérdés, hogy a dokumentumokra mennyire lehet adni. Nem egyszer hallottunk már olyanról, hogy vagy kicseréli a márkaszervíz pl. azt az alkatrészt amit kifizetünk, vagy nem. Nemrég néztem youtube videót amiben szembesítette a rafinált gazda a márkaszervízt, hogy nem cserélte ki a a fékbetétet, olajszűrőt. A tulaj a gyerekei vicces játék nyomdáival jelölte meg az alkatrészeket, majd kamerával ment vissza, szembesítette a munkafelvételi pultnál a dolgozókat, hogy mire is derült fény. Mindenféle színekben játszottak az arcok. Aztán az se ritka, hogy csak vezetik azt a bizonyos szervízkönyvet, de nem történik meg a javítás..
Paco155 Nem vágyam annyira a külföldi autó. Főleg, mert még egy aliexpresszes rendeléshez is láma vagyok nem autót behozni kintről.
Igen, néztem a videót. Talán az újabb Daciákról is elmondható mindez. Ha már említed a Renault.ot én ezt se értem, hogy van az a réteg aki elitéli, szidja. Illetve van az aki annyira esküszik a tipusra, h nem vesz mást, csak azt.
A nem az alsó polcról kel válogatni-ra az ellenpélda
Sciroccó Fl diesel lehetőleg DSG
nyáron a 2 legdrágábbat átnézettem a másodiknál a diagnosztikáig se jutottunk el. Amik most itthon hirdetve vannak azokról is hallottam ezt azt válik a gitt pedig a fotón csili-villi a gép, vagy a törésmentesnek hirdetett autón a motorháztető a sárvédőre árnyékol :O
a nyáron kellett egy második autó, ami egy darabig első számú lett na akkor vált sürgősé.
300e kezdtem ház előtt álló eldobósba gondolkodtam, na azért a pénzért olyat adnak ami azonnal eldobós :(
Ok menjünk feljebb 500-700e még mindig mind bontószökevény volt. Nem BMW-t Audit akartam egy Ckió II benzinest vagy hasonlót. Tudom fos francia csigazabáló de elpusztíthatatlanok ha csak egy kicsit is figyeltek rá. Volt Clió I 1.2 a birtokunkba na annak még olaj se kellett :O
a végén 930e-t a helyi kereskedésbe vettünk egy Nissan Note.t 1.5b 300eKm 1,5év műszaki alá fotóztam semmi vészes rozsda új kipuf, belül persze ajtókárpit már lóg ülés kiülve váltó elkopva mint ahogy a kormány is de hát 300eKm nem műlik el nyomtalanul, de egyben lévőnek ítéltem megvettük. Otthon JSZP lekérdezés némááá ez taxi volt itt a városba, utána egy hölgyé volt szintén a városba. Első szerviz, olajcsere gyertyák kis fékjavítás mert a hátsó csapágy cserénél kiderült szivárog a munkahenger. 300e pénz ráment, de semmi olyan nem derült ki ami katasztrófa lenne. De nem bántam meg. Illetve igen azt, hogy 3éve a Scenic II. 1,5dCi-t kevesebbért adtam el mert sajnáltam, hogy a ház előtt áll. De hát előre senki nem tudja mi lesz....
Alkalomadtán igen. Csak néhány dologgal nem árt tisztában lenni:
-Véletlenül nem szoktam semerre járni Olaszországban,ez mindig aljas indokból,előre megfontolt szándékkal történik.
-Dobálni motort ritkán szoktam,mert az mindig sokba kerül.
-Motort olcsón csak akkor tudok elhozni,ha épp a közelben van dolgom valahol, és felfér a trélerre az épp fent lévő autó mellé,vagy be tudom rakni a buszba az ülések előrerakásával (8 személyes Ducato Combinato)
-Minden más esetben direkt fuvar,vagyis pont annyiba kerül,mint egy autót elhozni, mert nincs vitorla a buszon és a négy tengely miatt én pont dupla annyit fizetek az olasz pályán,mint egy személyautó,vagy furgon.
Ami pozitívumot tudok nyújtani:
-Jól beszélek olaszul,van olasz mobilszámom,facebookprofilom,posta címem.
-Elég sok tapasztalatom van olasz okmányirodai ügyintézésben,papírozásban,sokszor a hivatalos úton túl is.
-Ha én nem boldogulok,akkor több mint 10 éve van olasz társam,aki segít.
- Ahogy öregszem,úgy kurvulok,vagyis pénzzel sok mindenre rá lehet venni.
Ha még ezek után is érdekes lehetek,akkor keress meg emailben, mintha raktam volna fel a profilomhoz címet. ;-)
32 éve járok Olaszországba autóért. 13 éve fuvarozom is őket, mondjuk 90%-ban veteránokat. Én Ausztriában max mosóport veszek,meg Milka csokit,de azt is csak akkor,ha nem fémdobozos.
Az olasz származás sem jelent feltétélen biztonságot a rozsdamentességre ,itt is vannak olyan hegyi,vagy tengerparti részek,ahonnan csak nagyon körültekintően szabad bármit megvenni.
Ha nem értesz hozzá,akkor bárhol át tudnak b@szni,ezért felesleges külfödre utazni.
Keresni kell olyan autó állapotfelmérőt,aki valóban ért is ahhoz,amit csinál. Sok az önjelölt közöttük,de azért nem lehetetlen feladat profit találni. Mint ahogyan autót sem,csak nem feltétlenül az alsó polcról kell válogatni. ;-)
Lássuk be, ha senkiben sem bízol az az egyetlen megoldás, hogy kiválasztod az országot, átnézed a hirdetéseket, vagy esetleg ha egy bizonyos típusra vágysz akkor hosszú ideig naponta átnézed őket amíg nem lesz egy olyan amire vágysz, majd magad veszed meg és hozod be.
de honnan tudhatom, hogy onnan való ha nincs egy megbízható barátom
A leg megbízhatóbb barátaid azok a dokumentumok, vagy fénymásolataik amiket az autóval együtt megkapsz a kereskedötöl. Ha csak a szervizkönyvet megkapod, már kiderül hogy honnan van az autó.
Nem, hoznak olaszból is, állítólag az a tuti rohadás terén, de honnan tudhatom, hogy onnan való ha nincs egy megbízható barátom aki behozná nekem? Jah, a lekérdező oldalak. Pont a minap láttam egy videót, talán ide linkelték be, hogy mennyire nem felel meg sok esetben a lekérdezős oldal adatai a valósággal.
Ezerszer elhangzott, de lehet, hogy kétezerszer - de mindegy is mennyiszer. 10+ éves autónál nem márkát, meg típust veszünk hanem állapotot.
Az is igaz. No, de ki itéli meg az állapotot úgy, hogy az megfelel a valóságnak?
Ezért gondolkodok úgy, hogy ha már veszek, olyant vegyek amin ha előjön valami, akkor viszonylag kis pénzből lehessen orvosolni.
Egy magunk bőrén megtapasztalt szomorú tapasztalat:
(Kinéztünk egy c corsát tíz éve. Elvittük állapotfelmérésre ahol megnézték, rábólintottak, hogy meg lehet venni. Majd vásárlást követően, h miért, miért se. Beütöttem google.ba a rendszámát. Kidobott egy netrisk fórumot, ahol az előző gazdája érdeklődött, rendszámot is beírta, hogy hogyan miképp megy a forgalomból való kivonatás, bónusz stb. mert totálkárra törte.) Ott volt az e-mail címe. írtam neki. Készségesen válaszolt, hogy mi volt, küldött fotókat is amin látható volt, hogy nem kicsit hengerbócázott az autó. Ezt követően az autót eladta fillérekért egy ügyes neppernek, akitől mi megvettük, azt gondolva, hogy egy makulátlan autót veszünk.)
Szerintem ne vegyél Ausztriából autót. Tíz éves japánt meg föleg ne. Ha már külföldröl akarsz autót behozni, akkor inkább a kevésbbé sózott Németország, ahol van választék is meg az árak is olcsóbbak.
Ezerszer elhangzott, de lehet, hogy kétezerszer - de mindegy is mennyiszer. 10+ éves autónál nem márkát, meg típust veszünk hanem állapotot. Két ugyanolyan típusú és felszereltségű autó között is lehet nagyobb különbség állapotban mint egy másik márkájú hasonló autóhoz, mérve, és egyáltalán nem az fog számítani, hogy ki gyártotta.
Szóval fölösleges itt túráztatnod az agyad, hogy ez vagy az lenne a jobb. Menj el, nézd meg, vedd meg < - >vagy ne vedd meg ha nem tetszik. Azt hogy melyik lesz a jobb állapotú innen nem mondja meg senki.
No, de jobb lehet-e egy 10évig az osztrák só fűszerezte opel vagy toyota mint egy magyar Dacia?
Erre én azt mondom, hogy egymás mellé kellene állítani két más tipusu autót ahogy kigurul a gyárból majd úgy megnézni őket x. idő múlva.
Esetleg karosszériások tudnának erre mérvadó választ adni. Vagy a Baumgartner szentélyben dolgozók... Utóbbiak mondjuk lehet, hogy nem mondhatnák meg az igazat...
Igen. A méret, csomagtartó. Ilyen problémák miatt.
Igazából egy kevés kilóméteres, jó állapotú kombi G Astrának, esetleg Zafirának örülnék, de ritka mint a fehérholló. Bár nem riadok vissza semmitől ami jó lehet és kiszolgálhat legalább tíz évig. A vége lehet az lesz, hogy zsebbenyulok és veszek egy 5-10éves Daciát. Fele áron meg lehet venni mint a nagyobb márkákat.
Valami főtengelyt nem tud valaki esetleg? Csapágyas lett a motor és nincs túl méretes csapágy a hajtókarhoz. Csapágyat tudnának gyártani, főtengelyt is megköszörülnék de azt mondták nulla a garancia mert nem tudják milyen mélyen edzett a főtengely. Ezt inkább kihagynánk.
Ford Focus Zetec motoros, Toyota akármi, VW egyszerű motorral (csak ne osztrákoktól jöjjön)
Köszönöm. Akkor megpróbálok valami egyszerűbb motoros autót keresni. Az osztrák a só miatt felejtős nagyon? Kiszolgáltatot, autó árát nem kis idő alatt összerakott csórikám pedig abszolut
Esetleg ha lenne tanácsotok, hogy laikus, hogyan bonyolítson le egy csalódásmentes autó vásárlást, várom az ötleteket. Nyilván próbálok a közelemben keresni és elvinni az általam megbízhatónak tartott szerelőhöz. Esetleg ha vas megyében tudtok tuti autót, megbízható kereskedőt, az is érdekelne.
Álmonj királylányos youtube linkekkel még a linkelő sincs előbbre!!
neeem, hanem a szivattyú a földön volt a garázsban, én papucsban, fáztam, és előrehajolva fájt a derekam, ezért nem akaródzott sokat szuttyogni, ezt meg láttam hogy a wd40 dolga végezetlen csak csöpögött le róla, és hiába dörgöltem, az sem használt
de féktisztítót még nem használtam, azt kipróbálom