A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Szia! Köszönöm a válaszod. Akkor megpróbálom az eladóval felvenni a kapcsolatot, hátha kicserélni. Jó lenne, ha nem kellene újból megvennem ugyan azt :( Gondolom házilagosan nem tudom kideríteni, hogy az SD e a hibás. Üdv.: Gábor
Sziasztok! Hátha tud valaki segíteni. Az alábbi problémám adódott. 2011-2012 -es RNS 315 -ös egység, 0263 software verzió, hardware H35. 0038 as térkép volt rajta. Gondoltam frissítem V12 re. Akitől vettem, azt mondta, rá lehet tenni... A telepítés kb. 80% nál, Error: internal device üzenettel leáll. A régi térkép persze oda, SD ről sem lehet használni. Az egység többi része normálisan működik. Utána olvasva, másnál is volt ilyen, talán a V9 az utolsó, ami erre probléma mentesen feltehető. Van esetleg valakinek tapasztalata, ötlete, tippje? Üdv.: Gábor
2015-ös Passatban lévő Discover Pro -ra tudnátok ajánlani megbízható céget Budapesten, vagy Budaörs felé aki megtudná oldani a Car Play-t rajta?
Illetve ezen fejegység ha jól tudom 3G-t használ. Egyre többet olvasom, h a 3G hálózatot 1-2 éven belül lekapcsolgatják (konkrétan épp múlt héten voltam Csehországban Prágában és út közben rendszeresen megszakadt a kapcsolat 3G-n a kocsiban, míg a telefonon vígan ment a 4G...)
Ezzel lehet tenni valamit, vagy együtt kell élni vele, hogy egy 7-8 éves autóban a navigáció, mint olyan már szinte használhatatlan, hiszen nem tölti be a forgalmi korlátozásokat stb...
Ismét egy nap szervizben, OCU-csere nem segített - vagyis újfent megerősítést nyert, hogy Náluk a probléma, valami backend-szerver gond van, csak hát nem tudják, hogy mi. Párhuzamosan bejelentették, hogy a VW is elkezdi az OTA frissítéseket az ID3/ID4-nél - hát... Isten óvjon nindenkit Tőlük.
Érdekes fordulat: 8 hónap után úgy döntöttek megpróbálják kicserélni a fedélzeti kommunikációért felelős vezérlőegységet (OCU), rendeltek alkatrészt és majd szólnak...
a legolcsóbb megoldás az FM Transzmitter, ami a szivargyújtóba dugva, az egyik rádió csatornára hangolva, kihangosítóként és MÉDIA lejátszóként is működik...
Státuszjelentés, csak mert kiatartó vagyok és érdekel, hogy hogyan működik a Vevőszolgálatuk:
6 hét alatt rájuk írtam háromszor miután senki nem vette fel a telefonokat (TUDOM, hogy szabadságolás is van, de 5 embert próbáltam elérni minden alkalommal mielőtt azt mondanám, hogy nem értem el őket!) - ma felhívott egy (feltehetően gyakornok) munkatársuk, akivel eddig nem volt kapcsolatom és azt ígérte, hogy a hét második felében jelentkeznek a javaslatukkal. Azaz valakik mégiscsak olvassák a maileket, csak hát a vevőhöz lealacsonyodni... 8 hónap után, hová gondolok?!
Nekem az a fura a fotódon, hogy az általam is letöltött file 192-es verziós. (189-es volt fent tavaly ősz óta.) A képen meg mintha 187-es látszódna nálad.
Biztosan ráfért minden file ? Az eredeti kapacitás lehet pont a határon van.
10-12 ért nem kapsz gyári kártyát csak clone-t. De természetesen az is pont ugyanolyan jól működik. De írj emailt és segítek (katt a nevemre és publikus az email címem)
Szia, igen utánaolvastam én is azóta jobban, 2 lehetőség van:
1. Samu EVO SD kártya CID-átírása arra a hexa CID számsorra ami a térképhez van (arra az sd CID számra amiről a térkép le lett szedve)
2. Van a neten egy módosított software verzió, amiből ki van herélve hogy kérje a kártya CID számát a térképhez. ( www.drive2.ru/b/540283522288451938/ )
Lehet jobban járok a ebay-ről rendelek egy gyári kártyát kb. 10-12k-ért.
Azóta elkezdte a telepítést... Megcsináltam úgy, hogy kicsomagoltam a gépre és az MIB2 mappát át sem másoltam (mivel MIB1-em van). Szerintem hiába másoltam ki közvetlenül a 7ZIP-el, nem adott hibát, viszont vszeg nem fért fel pár MB híján, és valami fontos lemaradhatott.
Van egy 2014-es VW Golf, Discover Pro-m, próbáltam frissíteni de nem ment. Érdekes módon mar az előző frissítés sem akart felmenni. Korábban ezzel nem volt gondom.
A 32-es kartya exFAT-ra lett formazva alapertelmezessel, másolva nem ment föl ra a 2021/06/21 de a leírás alapján ha közvetlenül oda csomagoltam akkor ok (vagy legalábbis nem irt hibát)
Ez van fent most és ezt a hibát adja (Gyakorlatilag nem talál értelmezhető adatot)
Volkswagen navigation AS eredeti 16GB-os kártyára amin 2016-os navi csomag volt telepítve.Letöltöttem a Volkswagen honlapról az autó/fejegységnek megfelelő térképgarnitúrát 2021/06/21-est.Az eredeti SD kártyán feloldottam az írásvédetséget,és a maps mappát letöröltem.A térképgarnitúra mérete nagyobb volt,mint ami ráfért volna a 16GB-os kártyára.Így (Fepeti001 és User956)-nak köszönhetően a letöltött térképgarnitúrából maps/00/sds mappából a HU mappa kivételével töröltem mindent.Ezután a friss térképcsomagot feltöltöttem az eredeti Volkswagen navigation AS SD kártyára.Így tökéletesen működik a fejegységben a frissítéssel.Köszönet a segítőknek.
Én a windows alatt letörlöm az egész mappát és rámásolom. A formázást én próbáltam többféle képpen az allocation unit size-al változtatásával (a fat32 mindig maradt), a kocsi mindig megismerte. A file rendszer számít neki, míg a unit size arra jó, hogy mekkora darabokra tördelje a kártya méretét. Ha a size nagy, akkor egy kisebb file többet foglal a kártyán. Vannak erről jó magyarázó leírások. Éppen azért próbálkoztam mert nem fért rá az új térkép, viszont rengeteg kisméretű file van a maps mappában, így próbáltam helyet spórolni. Végül hagytam a win deafult beállításon.
Ha jól értelmezem,akkor az eredeti kártyáról készítek egy mentést,és a maps mappát letörlöm,és amit letöltök hozzávaló térképet azt felmásolom rá,kivéve amit ki kell törölni,hogy felférjen a 16GB-os kártyára,és így már működni fog az új térképgarnitúrával.Nem szeretném elrontani,ezért kérem a segítséget.Hálás köszönet a fáradozásodért.Üdv ktocsi
Ha a navi az SD kártyáról fut, akkor csak eredeti VW kártyát fogadja el. Vagy a DiscoverCare-el teszed rá PC-n keresztül, vagy manuálisan megcsinálod. Egy maps mappa van az sd-kártyán, azt törölni kell, előtte azért csinálj egy biztonsági mentést!!! és rámásolni az újat. Arra figyelj, hogy az autó/fejegységnek megfelelő kerüljön rá. Illetve még egy dolog, nekem a 16GB kártyára nem fért fel az új EU csomag, ami elvileg 15,2GB, de a kártya valójában csak 14,8GB, mert itt nem a szokásos 1000-es, hanem 1024 váltószámok vannak, mint minden számítástechnikai dolognál. A megoldás az lett amit itt a fórumon javasoltak (ezer köszönet érte Fepeti001 és User956 fórumtársnak), hogy a maps/00/sds mappából a HU mappa kivételével töröltem mindent, így ráfért a 16GB kártyára is az új térképcsomag.
Sziasztok,Érdeklődnék,hogy tudna valaki segíteni,abban,hogy a Volgswagen navigation AS eredeti 16GB-os kártyára amin 2016-os navi csomag van telepítve le lehet-e törölni,és a Volkwagen oldalról letöltött 2021.06.21-es frissítést feltenni rá.Fel fogja ismerni az új telepítést,mert próbáltam kingston 16GB-os kártyára a telepítést de nem ismeri fel.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv ktocsi
Ha már itt vagyunk a TC fórumon akkor azért az elmondható, hogy pont ez a médium az aki szokott fogyvéd témát a tollára tűzni, szóval nem reménytelen a dolog.
Szia, lehet, de ugyi a független autós újságírásról is vannak vélemények... ;-)
Még megpróbálom K.T. főnökét megkérdezni, bár a telefont még a héten egyszer sem vette fel és a mailemre sem reagált, de igen, szerintem is alulmúlják még önmagukat is. A törvény meg ugye csak annyit mond, hogy "igyekezni kell megjavítani" nincs semmilyen határidő ami számonkérhető lenne sajnos...
...na, most írnám meg a sztorit a összes autós médiumnak, hátha valaki lecsapna rá. Ezen kívül azért a fogyvédelemnél is megérné megfuttatni, hátha... Szerintem ez simán kimeríti a hibás teljesítés fogalmát.
Szia, ld. 6346 hsz. - a nevezett ÚR azóta nem jelentkezik, a főnöke nem veszi fel a telefont, most írok neki és kíváncsi vagyok a véleményére - aztán jöhet a közzététel a neten, akár itt is - csinálok én reklámot nekik ha igénylik...
Ilyen dilettáns bandát akik ilyen magasról sz@..ják le az ügyfelet én még az életben nem láttam :-(
A VW support közölte, hogy csak a digitális szolgáltatásokkal (App connect, We connect, stb.) foglalkozik, és nem kaptak a német központból releváns infókat, így azt javasolják forduljak a helyi márkakereskedőhöz, akiknek naprakész infóval kell rendelkezniük. Ezt meg fogom tenni, mert úgyis viszem szervizbe a kocsit, de ahogy itt a fórumon is olvastam és saját tapasztalatom is (a tolatókamera képe időnként vibrál, van amikor teljesen eltűnik, ezt 3x próbálták szoftver frissítéssel orvosolni, holott ez tuti valami kábeltörés, illetve egy fórumtárs ugyanígy járt és saját magának javíotta meg, mert a vw képtelen volt rá), hogy nem igazán foglalkoznak a problémákkal, a szerviz legyen meg, fizessünk érte sokat és le van tudva. Remélem ez az sds mappa tisztogatás azért még sokáig jó lesz. Viszont elkeserítő, hogy mindeféle CID átírással kell foglalkozni egy vw-nél. Tipikus fillér b...s.
Szuper! Örülök hogy működik, és várom majd a fejleményeket a VW-től.
Azt nem értem, hogyha már ennyiféle térkép verzió fent a VW oldalán, akkor miért nincs arra lehetőség hogy összelegózzak magamnak egy "csomagot" országonként? Simán lehetne a discover care-ben pl. egy EU térkép, és csak ki kellene választani az adott országokat(kb. mint a Honfoglalóban) és a végén lenne egy letöltés gomb. Így örökre elég lehetne a 16GB-os kártya.
Még a B7-es passatban lévő RNS315-nél találtam rá erre a kártya CID átírásra szintén fórumokon. Igazából a Samsung "hibája" tette lehetővé, hogy sok emberhez eljutott ez a megoldás, mert ők hibáztak valamit, amivel a 2015-16-17-es évjáratú SD kártyáik CID-je átírható, gyakorlatilag mindenféle komoly szaktudás nélkül. LINK
Ebay-esek jó része szerintem azt csinálja hogy Aliexpress-ről vesz olyan kártyákat amiknél szintén működik ez az átírás, szépen felmatricázza hogy gyárinak tűnjön, és utána busás haszonnal eladja. Én nem szívesen tennék bele egy ilyen kitudja milyen gyártási minőségű kártyát a fejegységbe.
Többek között ezért is csinálják ezt az SD kártya "védelmet" a gyártók, hogy a gyári kártyákon kívül nem fogad el mást, mert így tudják csak garantálni, hogy a fejegységben mindig olyan kártya legyen ami az írási, olvasási sebesség tekintetében megfelelő (illetve ott vannak még a környezeti behatások, nyáron 50 fok, télen -20, amit nem biztos hogy sok olcsó kártya tolerál).
A fő oka ennek a védelemnek nyilván nem ez (ez csak egy kis része a dolognak), hanem a profit, amit ezeken a kártyákon keresnek a gyártók.
nos a 0-s file méret nem jött be, egyől azt írja, hogy nem áll rendelkezésre a navigációs adatbázis, viszont az sds mappa tisztítás valóban megoldás,csak kérdés, hogy a továbbiakban lesz-e lehetőség ezt törölgetni. Köszi mégegyszer, ha lesz valami válasz a VW-től akkor viszont jelentkezem ismét!
Meg fogom próbálni és visszajelzek, de úgy látom másnak már sikerült! Nekem még az juott eszembe, hogy megnéztem az összes letölthető verziót és a mappa tartalmakat, így ki lehetett következtetni, hogy melyik EU részhez melyik országok tartoznak és kiszedtem egy mappát (E5 ami Finn, Norvégia, stb). Ekkor viszont azt mondta, hogy nem áll rendelkezésre a térkép adatbázis. Lehet a file-ok kellenek neki, de azt még most akarom megnézni, hogy ha minden file megvan, de a mérete 0byte-os, akkor mit szól hozzá. Ha jó lesz, akkor azzal 1GB már lehet spórolni.
Az SDS mappa törlésnél nekem kérdés, hogy pl nem az tartalmazza a település neveket,, vagy ezek csak a nyelvi filok lennénkek?
A 32GB kártyán én is gondolkodtam, de nem tudom honnnan lehet szerezni, ebay-en van elvileg a most friss térképpel, nem tudo mennyire megbízható. Illetve azt is olvastam, hogy elvileg azért nem ismeri fel az idegen kártyát, mert nem egyezik meg a VW-nel, ehhez a kártya ID-ját kellene átírni, ami szintén problémás, mert speckó kártya+hardver kell hozzá. Gondolom az ebay-esek is ezt csinálják, térképet ráteszik és kész.
Ma írtam azért a supportnak, hogy mit lehet tenni, várom a válaszukat.
Mindenesetre ki fogom próbálni a file-ok 0-zását és az sds mappából való törlést is és jelentkezem!
Helló, igen ez a megoldás nálam is bevált, a 00/SDS/ mappából kitöröltem mindent, kivéve a HU mappát és a meta_info.db fájlt. Ezzel a módszerrel a teljes adatmennyiség 14,9 GB. kb. 600 MB maradt is a kártyán.
Én sem értem, hogy ezt hogyan hozta össze a VW és miért, de Ezen a német fórumon írnak egy lehetséges megoldást.
Németről angolra fordítva google fordítóval:
"If someone doesn't want a 32 GB map yet but wants the large EU map 1730, there is a possibility. However, presumably only for this version. You can delete the content of the SDS maps / 00 / sds (except metainfo and possibly DE) These are the language files and has nothing to do with the navigation announcement Then you can only use voice control in Germany (only for the navigation system everything else is possible, of course) and abroad you have to enter it manually."
Úgy gondolom, hogy a következő térképfrissítés is legalább ekkora méretű lesz, így hosszabb távon a 32GB-os kártya lenne a megoldás, beszerzési forrásra viszont nincs tippem.
A VW kiadta 2021.06.21-ei térképfrissítéseket. Nekem Discover Media 2-m van, de belefutottam abba a hibába, hogy nem fér rá a teljes EU térkép a 16GB kártyára (ami valójában 14,8GB), a térkép kicsomagolva már 15,2GB. Érdekes, hogy autót/évjáratot/fejegységet választva ajánlja fel a full EU-t. Korábban szintén ezt szedtem le és tettem rá az SD kártyára, de most nem fér fel. Nyílván le lehet szedni az EU darabokat is, de érdekes, hogy vagy a nyugati országok lesznek meg vagy a déliek, ezeket nem lehet összemásolni...Próbáltam a full EU-ból kihagyni Finnországhoz (E5 mappát) köthető mappát, de nem fogadta el a kocsi a kártyát, azt írta, hogy nem talált térkép adatbázist a kártyán. Elég érdekesnek tartom, mert nyílván nem véletlenül van ott a teljes EU, mert ha eleve nem férne rá, akkor minek teszik ki. Van valakinek ötlete, hogy mit lehet ezzel kezdeni? Néha szoktam hazsnálni, főleg külföldön, így jó lenne ha működne, mert az meg megint nem jó, hogy megvana fél EU, aztán a határnál törlöm az sd-t, majd ráteszem az EU másik felét:)
Azt láttam, hogy vannak 32GB kártyák is a neten (VW-hez), de van valakinek ilyen, hogy ez mennyire működőképes? Vagy esetleg a VW-nél lehet-e cseréltetni nagyobb kártyára (gondolom 2018-ban 2 Ft-al többe került volna ha 32-eset adnak hozzá eleve, vagy netán belső memórát tettek volna a fejegységbe)? Kár, hogy nem olyan, mint az IGO, hogy ha nem kell pl Finnország, akkor azt a térképet kitörlöm és már is ráférne.
A discover care is nekiállt frissíteni a full-euval, aztán 99%-nál rájött, hogy nem fér el a kártyán. Próbáltam többféle allocation unit-ot megadni a formázásnál, mert rengeteg kismáretű file van a maps mappában...hát így se lett jobb.
Van valakinek ötlete, hogy hogy lehet ezt megoldani?
Szia, igen, de ugyanilyen lenyűgöző volt K.T. Úr tegnapi kinyilatkoztatása a Porsche Hungária Vevőszolgálatnál is, hogy "de hát az autó jó, hiszen elvisz A-ból B-be"... Azaz 10+M Forintért a Passat is csak egy közlekedőedény és ne legyen több az elvárásom mint ha 15 éves Fabia-t vettem volna?! Csak a Discover Pro aktuális felára 1.033.000.- Forint!!! És ne várhassam el, hogy minden funkcióját használhassam?!
"már az is elhangzott, hogy a szolgáltatást ingyé' kapom az első három évre"
...ez én nem értem: nem fizettél az autóért?! Legközelebb kérdezd már meg tőlük, hogy gondolják ezt az ingyen dolgot! Te vásároltál egy autót aminek az árában benne volt 3 éves előfizetés a szolgáltatásra! (Nem, nem ingyen, pénzt adtál érte amiben benne foglalt volt az első 3 év ára!!!!)
Amikor valamiért pénzt adsz, akkor nincs olyan, hogy ingyen!
Semmilyen körülmények között sem állna meg ez az érvelés, szóval nyugodtan fordulhatsz békéltető testülethez is, vagy viheted tovább a dolgot. Az a minimum, hogy rendbe teszik a frissítést és az "ingyenes" előfizetést kitolják annyival amíg nem tudtad használni a szolgáltatást!
mivel lassan fél éves lesz a gond, egy rövid (na jó, hosszú) státuszjelentés:
- a navi frissítése továbbra sem működik semmilyen formában, erről időközben kb. 10x győződtünk meg a szervíz/PoHu/német szerviztechnikusok segítségével
- a szervíz segítene de nem tud, segítséget, infót nem kap
- a We Connect ügyfélszolgálata emailben passzív, ha rájuk kérdezek akkor visszaírnak annyit, hogy "dolgozunk rajta, a technikus-osztály dolgozik rajta"
- ha felhívom a magyar ügyfélszolgálatot akkor magyarul egy korrekt és segítőkész srác pingvinezik, hogy nem kap infót, de az is előfordul hogy Alex jelentkezik be angolul és arrogánsan, hogy "take it easy, majd..." ill. már az is elhangzott, hogy a szolgáltatást ingyé' kapom az első három évre - mintha ennek bármi köze is lenne ahhoz, hogy nem működik
- a PoHu mint magyar importőr úgy gondolja, hogy az Ő szerepe annyi, hogy megkérdezik a németeket és azok majd válaszolnak, ez egy egyedi és komplex probléma, nyugodjak békében, szerintük az teljesen jó és vállalható, hogy fél éve nem működik valami az autóban - de hát megy, elvisz A-ból B-be, nem?! (K.T. Úr mai kommentje)
- arra a felvetésre, hogy esetleg cserélje ki az eszközt aminek nem találják a hibáját fél éve és keresség utána ameddig akarják a bibit anélkül, hogy engem szívatnának kibújt a szög a zsákból: "de akkor ki fizetné a költségeket?!" (K.T. Úr, PoHu Vevőszolgálat)
Szóval nyugodjak békében, ők igazából akármeddig szórakozhatnak a problémával, hiszen az autó MEGY és ha gyorsabban akarnának tenni valamit az elégedettségem visszaszerzéséért az pénzbe kerülne, az meg NO GO.
Lenyűgöz ez a hozzáállásuk, jogilag igazuk van, mert nincs semmi határidő a magyar jogban sem, hogy meddig kell javítaniuk valamit, ergo 2022. szeptemberében megoldódik magától a dolog, mert lejár az előfizetésem és Ők meg nem is tartanak igényt rá, hogy az én 55.000 Fortintért meghosszabbítsam egy újabb évre - nem gondolják maguk sem komolyan, hogy képesek lennének 2021-ben online szolgáltatni.
Szóval sok mindenben NEM piacvezető a VW és önvezető autójukra sem fogom rábízni magam már soha az én életemben - ha egy OTA frissítés nem megy akkor nekem ne irányítsa egy általuk készített szoftver az autómat :-(
Sziasztok! Van egy 7-es Golfom MIB2 Discover Pro navigációval. A magyarországi TMC-t össze lehet hozni vele? Ha igen, mi ennek a módja? VCDS-em van. Köszönöm!
Kiderült, hogy nem a kocsimmal és a VCDS kódolásokkal van baj.
Elmentem Szöllősi Zsoltékhoz és próbáltunk szoftveresen javítani a dolgon, de nem megy végig semmilyen update. Elakad Gateway error 202-vel: VuC library error-al. Zsolt szerint HW hiba.
És bakker tényleg. Mert szerencsére sikerült találni egy cseredarabot próbára, ugyan ezzel a SW-el és lám, azzal működik hibátlanul.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben: adott egy 2007.10 havi gyártású Octavia RS, Facelift előtti. Ebbe a napokban vásároltam egy Skoda Columbus navigációt. Minden jól működik majdnem, felfrissítve kaptam: Navi megy, telefon megy, stb. Egy valami nem jó:
- Úgy tudom, hogy a Maxi-dot kijelzőn az óra mellet a bal felső sarokban meg kell jelenjen az iránytű, illetve a Navigation menüpontban kéne lássak nyilakat, hogy merre kell menni, ehelyett az óra mellett nincs semmi, de az óra "átmászott" a jobb sarokba (eddig középen volt, gondolom hogy legyen helye aki iránytű ikonnak), illetve a Navigation menüben csak annyit ír, hogy "RNS TRINAX"
- Az Audio menüpont jó, megjelennek az számcímek, állomásadatok
- A Navigation és Audio menüpontokból nem lehet kilépni ha egyszer beléptem, csak ha kikapcsolom a fejegységet, ekkor visszalép a főmenübe (erről azt olvastam a neten, hogy ez a Columbus SW hibája), de ez legyen a legnagyobb gond...
- A VCDS kódoláskor vagy 10-edjére sikerült rendesen elmenteni a Long coding-ot a Columbus-ba, hiába indítottam újra a 3 gomb lenyomásával, nem akartak érvényre jutni a beállítások, ez nem tudom miért van...
További infók a beszerelt eszközökről VCDS alapján:
- Columbus:
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb Part No SW: 3T0 035 680 G HW: 56D 035 682 Component: RNS-MID H50 5238 Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7L6066087 Coding: 00000400000100000006 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 3467FA5B97CEB4BE40B-8061
- Bluetooth kihangosító:
Address 77: Telephone Labels: 5P0-862-335.lbl Part No SW: 1Z0 035 729 B HW: 1Z0 035 729 B Component: FSE_2P7x H31 0050 Revision: 00000001 Serial number: 00000005010023 Coding: 0000311 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062
- CAN Gateway:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V3.clb Part No SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951 Component: J533 Gateway H07 0052 Revision: H07 01 Serial number: 270907F2002371 Coding: E9817F0E4006021302 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
Csatolok pár fotót is, hogy hogy néz ki amiről beszélek:
Amit próbáltam eddig:
- 37-es címen a Navi kódolva van a CAN gateway-be és mellete az 56-os címen a Radio is bent van hagyva
- Navi nagyhezen kódolva lett, mert előtte hibát dobott a VCDS, hogy "Control Module Not Coded", elvileg ez is jó
- BAP protokoll kikapcsolva a naviban
- Van egy P-s végű CAN Gateway-em is, azzal is próbáltam, de nem jó
- Van benne egy Polar FIS modul, de ha azt kiveszem, akkor sem lesz jó.
- Akkut nem meríti az eredei L-es végű Gateway-el sem
Tudna valaki segíteni, hogy hogy lehet kivarázsolni a Maxi-dot-ra a navigációt, úgy hogy működjön is a navigálás rajta? SW frissítés? VCDS kódolás? Vagy ez a Navi túl új ehhez az autóhoz?
Adott egy Skoda Octavia 3 Amundsen MIB1 gen 1navigacio, letoltottem hozza a terkep frissiteseket de nem tudom updatelni, nem ismeri vagy fogadja el az sd kartyat amire masolom vagy kibontom.
Kerdesem az volna hogy csak az eredti kartyat ismeri fel a navigacio? nem merem az eredetirol torolni nehogy majd egyaltalan ne mukodjon.
Ez nem feltétlenül van így. Nekem egy Superb-em van. Még az első egy-két évben frissítették a szervizben, d utána olyan árat mondtak rá, hogy nem érte meg nekem, mert csak ritkán használtam. Mostanában, meg inkább a telefonos-netes navikat részesítem előnybe, frissek, forgalomhoz igazítottak, és ingyen vannak. Ez miatt szerintem elég kevesen fektetnek ebbe ennyi energiát.
Sziasztok, úgy látom működik mindenkinek a frissítés hibátlanul, csak nálam nem... Csak én gondolom úgy, hogy ez nem jó így vagy normálisnak kell tekinteni, hogy egy világcég így intéz dolgokat? :-(
Csak a móka kedvéért egy státuszjelentés, november vége óta nem tudok térképeket frissíteni Discover Pro fejegységen, sehogyan. December + Január eltelt a szervíz próbálkozásaival, szervízjelentések az importőrnek - majd a szervíz írásba adta, hogy Ők nem tudnak segíteni a bajon. Majd az importőr próbált segíteni - majd nekik is elfogyott a tudományuk. Azt kell mondjam, hogy segítőkészek voltak és akartak segíteni, viszont kínjukban megmutatták, hogy hiába érdeklődnek segítségért Németországból - semmi használható nem jött onnan. Március elején ők is feladták és ekkor vált tisztává nekem, hogy az online szolgáltatásokkal közvetlenül a német anyacéggel szerződsz, benne van persze az ÁSZF-ben de bevallom töredelmesen, hogy nem minden betűt olvastam el (én sem).
Március 11-én felvettem a kapcsolatot a németekkel, nyitottak egy hibajegyet és küzdünk egymással. Először vitatták a hibát, NEM átjárhatóak a rendszereik, semmi előzményről nem tudtak (nem akartak tudni). Fotókat kértek az állapotokról, majd mikor megkapták visszakérdeztek, hogy mikor készült. Mondom el kéne olvasni amit írtam, MA reggel, vagyis azon a napon amikor az emailt küldtem és ehhez hasonló dilettáns visszajelzések. Ők nem jelentkeznek, aktívan nem kommunikálnak. A magyar nyelvű Ügyfélszolgálaton sokszor csak angolul beszélő ember veszi fel a telefont. Kérdésemre, hogy mikorra lesz végre valami, már minden hülyeséget elmeséltek, hogy ez aztán olyan "hű de nagyon egyedi hiba" meg ilyeneket - de nincs határidő. Kérdésemre, hogy időközben a rendelkezésreállás 78%-ra csökkent és hogy ez elfogadható-e nincs válasz csak bla-bla-bla... Marketing bullshit tények nélkül. Mondom, 3 évre előfizettem - kéne szolgáltatni, erre azt mondja a fószer (Nevenincs Alex, mert a nevüket sem árulják el...), hogy ne mondjam már, hiszen ingyé' adják az első 3 évre! És akkor már nem is gond ha nem működik?! Majd pár napra rá jön email Tőlük - persze nem válasz, csak reklám, megújult honlap, több szolgáltatás mobilról - hurrá! Bejelentkezés után persze az első dolog amit látok, hogy "Ön megVÁSÁROLTA a jogosultságot 2022.09.26-ig", a második meg az, hogy "térképek online frissítése" az egyik szolgáltatásuk. LOL, mégiscsak fizettem érte...
Másnak hasonló tapasztalata? Érdemes a végtelenségig tűrnöm a szerencsétlenkedésüket? Bár semmi lehetőséget nem adnak eszkalációra... :-(
a térképfrissítés a VW konszern autóihoz, főleg a SEAT-SKODA-VW, teljesen egyforma. Ami biztos, hogy csakis eredeti SD kártyán lévő térképet ismer fel (biztos van aki megcáfol).
Az autód Navijához itt találsz frissítést és leírást:
Üdv. 2016-os Seat Alhambra autómba nincs benne a navi sd! A kérdésem az volna hogy láttam az e-bayen árulnak hozzá friss térképet (MIB2 V13), ha ezt megveszem fog működni? Vagy mi ez a mapcare amiről sokat olvasok? Honnan tudnám meg hogy nekem van e érvényes mapcare az auton?
Arra a problémára keresnék a megoldást, hogy nem tudok hangerőt szabályozni a kormányról, gyárilag RNS310 volt benne, ezt cseréltem RNS510 re! A gyárival minden funkció tökéletesen működött a kormányról!
Tud valaki segíteni, mit kellene tenni vele, vagy kihez vigyem?
Szia! Passat B8, 2016.12 hó Discover pro. Hol van a letöltési választási lehetőség? Én ahol találtam, ott csak az Európa tömörített volt és az jóval nagyobb, mint 16GB. :(
Milyen fejegységed van, milyen autó, mikori gyárátás? Nekem Discover Media-m van szintén 16GB-s kértyával már töbször frissítettem, a letöltésnnél 12-14GB-s zip-ek vannak fent hozzá (több féle verzót tudsz leszedni, külön Európa, stb...pont a kártya mérletkorlát miatt).
Üdv! Én pont ezt próbáltam a mai nap. Nagyon nem akar összejönni:
kártyát kivettem, tartalmát lementettem
Discover care programot letöltöttem, telepítettem
program indít, kiírja, hogy először az alkalmazást frissítsem, majd rávisz a térképfrissítés letötöltő oldalra, ahonnan le is töltöm a térképcsomagot
a program minden indításnál az előbb leírtakat ismétli, így ezt elengedtem
a letöltött csomag 32GB-os kártyát igényel, de természetesen az eredeti 16GB-os :(
Kigyomláltam a nem kellő országok adatait, ahogy anno Igo-nál
feltöltöttem TC-vel
kártya berak, nem ismeri fel az autó, kiírja, hogy rakjak be olyat amin van megfelelő tartalom
Itt tartok. a discover care programra látok leírásokat, hogy elvileg létezik 1.0.4 verzió, de eddig városi legenda szinten van, mert sehol nem találok letölthető verziót.
Én a helyedben egy márkaszervizben keresném a megoldást. Szintén 2018-as Passat és szintén Discover Media, de nem tudom, hogy eredetileg magyar volt-e. Én nem használom a navigációs közleményeket, elég csak a térkép, de aktuálisan valóban nem elérhető a magyar nyelvű navigációs közlemény. Szerintem egy márkaszervizben, vagy ezen az oldalon kaphatsz segítséget: https://www.porschehungaria.hu/kapcsolat
2018 Passatban Discover Media navigációs egység van. Navigáció gyárilag Magyarul beszélt, de a térkép frissítés óta Angolul beszél. Tudna valaki segíteni, hogyan lehetne Magyar hangot újra elővarázsolni a Navigációból?
A teljes menű az maradt Magyar, csak a Navi hang lett Angol.
Adott egy passat b8 2015-ös. Vw oldaláról le töltöttem a hozzá tartozó navi térképet. Az útmutató annyit ír, hogy tömörítsem ki 7 zip-pel írjam rá kártyára, tegyem egy sd foglalatba, és kövessem az instrukciókat a kijelzőn. Na ez ennyire egyszerű lenne? Kártyát utánna bent kell hagyni? A régebbi, gyári navi kártyát ki kell venni? Vagy azért ez nem ennyi? :)
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning gyakori feladat nálunk a nagyon régi 1.9 TDI adagolós, majd 1.9 2.0 PD TDI, és napjainkban ezzel a 2.0 CR TDI 140LE 103kW -os motorral is. Sok Skodás szereti kicsit felextrázni az autóját, átülni egy erősebb, rugalmasabb gépbe. Mint bármely márka chiptuningjánál itt is fontos, hogy jó szakember, jó eszközökkel nyúljon az autóhoz, és az autó állapotát, a tulaj kérését figyelembe véve készítse az egyedi motoroptimalizálást.
Sokat kibír ez a gyárilag szoftveresen fojtott 2.0 CR TDI motor, de avatatlan kézben gyorsan időzített bombává válik, jelentős szervizköltségeket okozva. a cikk végén elmondom miért
Ez a sárga Skoda taxi 580 ezer kilométert futott, igaz átesett pár javításon, alkatrészcserén a motor de érkezőteljesítménymérésnélláttuk, hogy még így is túlteljesíti ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon acikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Ha már ilyenben gondolkozol, akkor nézz utána az RCD330-nak és RCD360 Pro-nak, abból sem mindegy melyiket, több verzió van belőle aszerint, hogy Carplay vagy Android, stb...
Van már elvileg olyan wireless emulátor is, amellyel nem kell hogy kábelen lógjon.
De én erősen szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatosan, többen jelezték, hogy hát azért nem gyári hangminőség (még ez az egyébként jó minőségű cucc), de engem az is zavar, hogy onnantól a mikrofon is a fejegységben van és nem a gyárit fogod tudni használni. A kábeltől meg hülyét kapok.
Mivel nekem van Dynaudiom is, így tök mindegy, marad a gyári, mert azt hiszem azt le sem kezeli...
A fenti fejegységek olyan 100-100 plusz körül, az a a wireless emulátor ALI-ról meg asszem olyan 20-30e körül van.
Ez alati minőséggel nem foglalkoznék.
Ha jobban érdekel, akkor keress rá a face-en: "VW RCD330 Hungarian Group"
Nagyon agyalok még mindig ezen a Carplay dolgon (2015 os Passat Discover pro rendszerrel).
Felmerült, hogy esetleg a gyári cuccot ki kellene cserélni egy Androidos rendszerre, ami elvben tudja a Carplay-t, tud rajta a gyerek mesét nézni, ha már nagyon unatkozik stb.
Van ezekkel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Van valami fontos dolog amire figyelni kell? A hangminősége milyen? Hogy bírja a meleget?
Van egy Golf MK7-esünk amiből vásárlás előtt kivették a Navi SD kártyát. Honnan érdemes beszerezni egyet ? Europa V4 volt benne (A dobozt bennehagyták) Mit jelentenek ezek a V1 V2 V3 stb nevek ? Nem találtam semerre választ. Neten árulnak mindenfélét V1-V13-ig.
Ez valami fapad verzió, nincs benne multikormány. Az MFD kijelzőn semmi más nem jelenik meg csak, hogy nincs érvényes navigáció sd kártya. Hogy lehet idevarázsolni az átlagfogyasztást, sebességet, stb ? ( Az autó beállításoknál be van kapcsolva minden, hogy mutassa. Deiscover Media MIB2 van benne.)
köszi az infót - elméletileg ezt mind megtették múltkor, 3 napot volt szervízben az autó :-(, ebből egyet onlány gyári segítséggel. De ha PÜ-ben küldesz elérhetőséget azt megköszönöm, összehoznám a két szakit...
Nálam olyan 1 - 1,5 év után jelentkezett a hiba, de miután látszólag "csak" az állapotjelentésekre nem jött válasz, nem igazán erőltettem a kérdést. A hibát nem a 2 éves felülvizsgálattal sikerült megoldani, mert a szervizesek csak a kifogásokat keresték. Az egyik kereskedőnek panaszkodtam a hibára, és Ő segített. Azt hiszem a PoHutól kapott "telefonos" segítséget. Egy cetlire volt leírva, hogy miként kell a menüben az újraindítást (reset?) kezdeményezni, majd kiszállni az autóból és bezárni!!!, 5 percet várakozni ( Mekka irányába fordulva imádkozni ;-) végül a kulccsal manuálisan nyitni az ajtót. És láss csodát, másnap reggelre érkezett új állapotjelentés. A telefonon cseréje erre az időszakra esett, ezért gondoltam, hogy az okozta a hibát. Esetleg szükség esetén megadom az elérhetőség.
köszi mindkettőtöknek a választ! Sajna nem csak onlány nem működik, hanem USB-ről sem, gyanítom, hogy ugyanaz a kommunikációs probléma nem engedi a jogosultságeellenőrzést mint ami az online frissítést. Szóval se té, se tova... :-(
A szerviz SEM tudta rátolni a frissítést, USB-ről sem!
@Zsebvilag: anno voltam a Kodiaq-kal ZEG-en is, akkor nem tudtak segíteni :-(
Nem cseréltem telefont, csak az autó frissítette online a saját Firmware-jét. Neked mennyi idő után kezdett vacakolni?
Nekem a Golf VII 2017 hasonló problémát okozott, a zalaegerszegi szervizben sikerült orvosolni, a megoldás a MIB újraindítása volt. Sajnos az újraindítást is a központból instruálták. Nálam a mobilom cseréje után jelentkezett a hiba. Odáig jutottam, hogy a 3 éves kezdeti lejárt CarPlay előfizetésről használható szolgáltatás hiányában lemondtam.
Én a kezdetekben próbáltam online aktualizálni egy 2018 B8 passat discover media-t, de egyszer sem sikerült. A radio logokat egyszer leszedtem, majd SD kártyáról frissítettem. A térkép nekem SD kártyán van, azt is offline csináltam a már említett sosem talált online frissítés miatt, na meg egyszerűbb volt leszedni NAS-ra a 12-14GB-ot. Nekem az online rész a legalapabb, le lehet kérni a kocsi állapotát kb és ennyiben ki is merül (időjárás, rss persze lenne, de nem használom). Viszont tavaly óta hiába kérek állapotot a kocsiról (emailben el kellene küldeniük, előtte kaptam is) a még hátralévő lekérdezések száma csökken email nincs. A múltkor beléptem a weben és ott volt az állapot lap. Én itt elengedtem ezt a témát, ha mondjuk a full-os verzióm lenne, ahol lehet nyitni zárni stb. is a kocsit biztosan verném az asztal a VW-nél, hogy fizettem egy szlogáltatásért amit nem teljesítenek. A tiédhez szerintem USB-n keresztül lehet frissíteni a térképeket, egyszerűbb, évente kb. 2 frissíté van, de azok sem tükrözik a valóságot. Pl. ahol lakom egy utca már 2 éve egyirányú, a tavalyi térképen még mindig nem frissült. Jobban jársz ha Magadnak frissíted USB-ről, letöltöd a MAP-update-ről s megspórolsz egy csomó idegeskedést a szervízzel, de Te tudod.
nincs más sorstársam esetleg akivel tudnék eszmét cserélni a WiFi-ne nem működő frissítésekről? Nincs más olyan aki a garázsban állva a ház Wifijét vagy útközben a telefon/SIM-modul wifijét használja erre?
Ami érdekelne, az elsőre az, hogy működik-e a térképfrissítés mint funkció ill. mennyi ideje? (1-2-3 év...?) Ha nem, akkor mennyi idő után nem?
Be kell valamennyire igen. Itt azért azt kell tudni, hogy a fejegység a kesztyűtartóban van (gondolom a Passatnál is), és a kijelző mögött nincs semmi, az csak egy kijelző. A lényeg, hogy plug&play-ként össze kell dugdosni és valahova el kell tenni. A Golfnál ez azt jelentette, hogy a kesztyűtartós részt kellett kicsit lebontani.
Sziasztok esetleg lenne valakinek ötlete, hogy rns315 rádióban hogyan lehet életre kelteni a bluetooth-ot? Vcds-el aktiváltam, de semmi! Ezt találtam az agyában.
Sziasztok, több setup-menüponttal próbálgattam ezt, egyik sem adott elő semmi adatot... Melyikkel próbáljam?
Közben annyi azért történt, hogy 3 napot a szervízben állt az autó, kértek engedélyt belépni a felhasználói fiókomba, kinulláztak mindent, kezdhetem megint az összes konfigurációs beállítást... Majd visszaadták, hogy az autó JÓ.
Kérdem, hogy a térképek frissültek, rádiólogók visszajöttek?! Ja az nem, mert az autó továbbra sem tud a VW szerverével kommunikálni, de az autó jó. Mondom akkor legalább USB-ről vagy vhogy frissítették a térképeket, azzal már ellennék? Azt sem lehet, feltételezés: a jogosultságellenőrzés ugyi már nem a szoftverletöltés előtt történik (anno ugye alvázszám stb. kellett hozzá) hanem a feltöltéskor kéne a kocsinak a szerverrel kommunikálnia - és az ugye nem megy...
Az említett - nem működő - szolgáltatások 2022. szeptemberéig vannak előfizetve... Felajánlották, hogy reklamáljak az impotrőrnél. Oszt ennyi... Pingvineznek.
Szuper, rendesen belenyúltam. :) A jelenlegi kijelzőmön (5g6919605) nincs nav, illetve app feliratú gomb. Gondolom akkor olyan fejegységet kéne szerezzek, ami szintén nem tud navit, vagy app connectet.
Esetleg tudnál ajánlani egy konkrét cikkszámot?
Ezek szerint nem épp plug'n'play a dolog, szoftveres munkálatok szükségesek cserénél?
Ti lecserélnétek egy (nem olcsó gagyi) androidos fejegységre?
Sziasztok! Adott egy 3Q0035819C MiB 2 STD Típusú fejegység, amihez csatlakoztatva lett egy tolatókamera, de hiába lett aktiválva, nem működik(kábelezés ellenőrizve, tvre dugva működik a kamera). Mint később kiderült, valószínűleg maga a fej nem tudja a tolatókamera opciót.
Kérdés: Bármilyen szoftveres lehetőség létezik a "fejlesztésére", vagy kizárólag fejegység cserével oldható meg a dolog?
Ha utóbbi, milyen egységet ajánlotok, és mennyire egyszerű, bonyolult annak a beszerelése, gondolok itt arra, hogy szoftveresen kell e bármit babrálni.
Látszik, hogy mennyit hallgatok rádiót - az enyémből is mind eltűnt, nem csak a magyar... Én anno úgy gondoltam, hogy nem "ijen sz@r" (sic!) szolgáltatásra fizettem elő... :-(
Ja, a "nincs újabb" kitétről jutott még eszembe: mivel a fejegységben fele 2020-as, másik fele 2021-es térkép, lehet, hogy ezért nem idulna el a frissítés a kártyáról? De ez is baromság lenne, mert vannak országok amik régiek...
A fejegység egy Discover Pro, az autó 2019 nyári gyártású. Mivel van benne Wifi, így (mint azt a múltban is mindig tettem, 3. autóm ilyen szolgáltatással 2017 óta) a navigációs adatbázist útközben, wifiről frissítettem, (pár) országonként útközben, mindig annyit ami belefért letöltés az aktuális utazás időtartamába. Tavaly novemberig ez működött, ezért van pár 2021-es térkép már rajta. November végén elkezdett "hülyéskedni" - látszólag elindult a letöltés kék csíkja, majd 5 mm után megállt és sehova tovább, órák alatt sem. Wifi van, hírek, időjárás, POI-keresés stb. MŰKÖDÖTT onlány. Mivel pár hét volt hátra a szervízig nem húztam fel magam rajta (nagyon...) mert tudom, hogy a VW-nek nem az informatika az erőssége. Gondoltam, majd ott. Majd miután ez a hiba fellépett, egy hétre rá, kb. nov. végén - dec. elején frissítette magát a FEJEGYSÉG, wifi ugye volt. Innentől kezdve változott a kép: Már nincs az online szolgáltatások közt ott a Frissítés felület amit eddig használtam:
Most két menüpont elérhető: Fő Setup -->Rendszerbeállítások --> rendszerinformációk --> szoftver aktualizálása / Online aktualizálás
vagy Navigáció --> Navigáció beállítások --> Változatinformációk
Ezek bármelyikén bármilyen ország frissítését választom ki (csak azt ajánlja fel ami újabb mint a saját memóriájában levő...) akkor azt nem tölti, csak azt hajtogatja, hogy Car-Net hiba.
Ezért van pár 2021-es térképállományom és jó pár 2020-as amit a pénzemért frissíteni szeretnék. Erre a szervízben pár óra fejvakarás után DIS, majd adtak egy két nappal későbbi időpontot, azzal, hogy tudjuk a hibát, 10 perc feltölteni a megoldást. A megoldás 3 óra alatt sem tudott feltöltődni a kocsira...
Gondoltam, hogy akkor szívnék tovább és letöltöm pár óra alatt a térképadatbázist és feltöltöm USB-ről vagy SD-kártyáról.
Kicsomagolom, feltöltöm egy USB-re, megpróbálom megetetni az autóval (sajna kínlódtam előző autókkal is, 2 évben adta vissza az előfizetési díjat a végén a PoHu mert nem tudta megjavítani, tudom, hogy hogyan kell, csináltam már) és erre az autó:
WTF?! majd megpróbáltam SD-kártyáról - ugyanez. Ezekután bejelentkeztem a német we-connect oldalon és ott már egy ...update nevű fájlt találtam, nosza azt is letöltöttem, ugyanez.
Online frissítésnél most már nem a Hiba: Car-Net-et dobálta vissza, újra eljutok odáig, hogy mintha elkezdené letölteni a kijejölt ország adatbázisát, majd "felakad", semmi nem történik.
Szervíz dec. 23 óta hallgat, ígéret ellenére nem hívnak, akkor nyitottak második DIS-t, telefonomat kinyomja azzal, hogy "Visszahívlak" majd nem hív. két nappal később már csak nem veszi fel.
Mondjuk ez kb. így ment 2018-ban és 2019-ben is... (Felesleges azt kérdeznetek, hogy melyik szervíz, anno többet is próbáltam, mindet lógva hagyta a PoHu technikai "támogatása", az, hogy emberünk SZEMÉLY szerint nem veszi fel a telefont, nem hív vissza, na igen, az Őt minősíti.)
És akkor most a kérdésem: rosszul csinálok valamit? mit értesz az alatt, hogy ez MIB3 adat, a 2107-est kéne választanom? Mi alapján (ld. 6257. hsz.)? Illetve sokat várok a szervíztől/VW-től, 2021-ben? Azt gondolnám, hogy 2019-ben kifizettem ELŐRE a szolgáltatást, a navi frissítését is...
Sehol nem találom és telepítés után ezeket én mindig kidobálom, csak véletlenül találtam meg a gépemen egy osztákot, semmi mást... Onlány frissítés sem hozza őket?
Kicsit beszélgetek még magammal... A vw.hu-n nam ugyanaz a fájl van mint a volkswagen.de-n... A németeké update névre hallgat, na se ez, se a magyar, se a 2017-es, se a 2019-es nem kúszik fel semmilyen módon a kocsira. Ötlet?
Hmmmm.... Miből kéne tudnom, hogy az autóhoz melyik naviupdate tartozik? 2019. júliusi gyártású - ennek a logikám szerint 2019-esnek kéne lennie - lehet, hogy 2017-es a szoftverváltozata? Mi a döntő itt? Mit nézzek a rendszerinformációkban?
Passat B8 térképfrissítéssel szívok mint a torkos borz... Eddig mindig online frissítettem, útközben mindig letöltöttem és aktualizáltam pár GB-nyi térképet. Kényelmesebb volt mint a kártyás megoldás anno a Kodiaq-ban - miután egyszer csak abban is meg nem döglött az online elérés. Azt akkor kb. 5-6 próbálkozás után nem tudták megoldani a szervízben, vevőszolgálat stb., maradt a kártyás frissítés (legalább annyi volt bennük, hogy az éves díjat visszaadták). Passatban a csomagban benne volt és működött is, hurrá - november végéig. Na azóta NEM.
A jelenség: az autó letöltött és telepített egy onlány frissítést a fejegységre (azaz NEM térképfrissítést), a Car-net funkcióiból eltűnt az aktualizálás. Innentől a leírás szerint csak a fő Setup/rendszerinformációk menüpontból kéne tudni online frissíteni, de ott csak azt mekegi, hogy Car-Net hiba, szerviz meg csak pingvinezik, meg szervizjelentéseket írogat a központnak akik rá sem b@...
Jobb híján próbálnék kártyán frissíteni, órát alatt letöltöm a .tar file-t, majd órák alatt sem csomagolja ki a 7zip. Én csinálok rosszul valamit, valakinek sikerült már?
Anno a Skodánál ugyanehhez a fejegységhez (Colombus/Discover pro) letöltöttem a filét a kártyára és még csak ki sem kellett csomagolni a 22-29 GB-ot, frissített...
az 5238-as nem tartalmazza a magyar nyelvet (sajnos).
Amennyiben a magyarításon (is) gondolkodsz, több weboldal hírdeti, ajánlja magát. A magyar nyelv felrakása sajnos tisztelet díjba kerül (fizetni kell érte).
2016/12-es Seat Leon-hoz szeretnék navi térkép frissítést letölteni (6PO) a seat.com-ról, de vannak kétségeim, mert az írja, hogy csak akkor töröljem az eredeti SD kártyát, ha van Mapcare szolgáltatásom. Na ez tutira nincs.
Ha csinálok mentést az eredeti fájlokról, akkor merjem törölni a kártyát és felülírni az új fájlokkal? Működni fog így?
Itt is megkérdezem, hátha tud segíteni valaki. SOS keresek fejegység kiszedőt VW Golf 2014 MIB1-hez. Ilyesmi kellene, kölcsönben vagY megvételre. BP keleti részének vonzaskorzetében. köszönöm!
Köszi, megvan és már telepítettem is. Az volt a probléma, hogy mivel az autóm MY 2019-es ezért valamiért a "ab 2019" opciót választottam és nem azt kellett volna, mint ahogy írtad is!
Ha 16gb-s kártya van a kocsidban, akkor a "2017-től" típusú kocsit kell választanod (legalábbis Passat esetében).
Nekem is 2019. áprilisi a kocsi, de ebben még 16gb-s kártya van. Talán a facelift-es B8-asnál adták 32gb-s kártyával a kisebb navit, de ezt nem tudom. Mellékelek egy képet, itt látszik a bal alsó sarokban a fájl mérete.
Érdekes, Polo-ra például még megvannak a régi bontások, ráadásul novemberi dátumokkal, de Passat-ra már csak a komplett nagy Európa-Oroszország-Törökország van meg, és az is júniusi dátummal.
Ha valódi MMI-2-höz való a 2020-as térképfájl, akkor érdekelne. Valahol azt olvasta, hogy 2018 után már nem frissítik a térképet. Nekem az egész MMI van magyarosítva, külön navigációt nem tudom lehet-e...
Szia! Nem tuom mi van a kocsidban, nekem is B8 2018-as a kocsim, Discovery Media-val. A VW oldaláról lehet frissíteni, de csak 2019-es térkép van rá, a Discoveria Medi Pro-ra van 2020-aa térkép. Magyar nyelv továbbra sincs benne, legalábbis hivatalosan, más megoldásról nem tudok.
Sziasztok Audi a4 b8 mmi 2g navigációt szoftvert és térkép frissitest szeretném megcsinalni
talaltam hozza a neten 1-3 CD ISO fájlt és egy 2020 as ISO terkep fajlt
kerdesem az lenne hogy 1-2-3 CD iso fájLt írjam ki külön külön CD re és a CD lejátszóba indítsam el ? a térkép ISO fajlt pedig dvdre és hátul a csomagtartóba olvassam be ?
magyar nyelvu szoftver nem találtam hogy oldják meg hogy magyar legyen ?
Emlékszel esetleg, hogy a linkelt HDD jobb oldalán lévő 4 tüskének volt e jelentősége? Elvileg ezek jumperek-nek vannak, de lehet bepróbálkoznék egy olyan átalakítóval, amin ez nincs rajta. De ha van jelentősége, akkor kár is próbálkoznom vele. :)
Nekem is RNS310, vagy 315 van a Superb-embe én is úgy vettem, hogy nem ment a navi, mert állandóan Cseh-országban volt az autó a navi szerint. Nekem is az antennacsere segített, én a rádió mögött hagytam az antennát azóta is gond nélkül működik, pedig már 3 éve megvan a kocsi. Én Kínából hozatott antennát tettem bele, kb 2-3 ezer Forint között volt az ára. a szervizben harmincezreztek természetesen.
Azt hiszem abban nincs osztott képernyő de valamelyik menüben biztos elő hozható. Ha más nem akkor a rejtett menüből. Nyomd hosszan a SETUP gombot amig nem jön elő valami más menü. (Lehet utána is nyomva kell tartani, de ezt majd látod)
Az antenna csatlakozó lehúzása kicsit trükkös. Fel kell húzni egy kis pöcköt rajta és úgy jön csak le. A CAN kábelnel meg van egy fordítható kar, azt kell oldani. Bár ehhez azt ki sem kell venni csak ugy meg kényelmetlen lesz mert útban lesz a fejegység.
Mielőtt neki állsz, ellenorizd hogy megvan e a kódja a fejegysegnek. Lehet kéri majd ha lehúzó de ez nem biztos.
Köszönöm az infót, de az enyém RNS310 vagy 315, nem tudom, melyik a kettő közül. A kezelési útmutató sajnos hollandul van, németül tudok, de ezzel nem boldogulok.
Valószínűleg neked is meghalt az antennád (vagy a kabele valahol). A VI-osomban nekem is volt, akkor volt 6 éves a kocsi. Nyomd meg a MAP-ot 2x, elvileg akkor átvált osztott képernyőre és válaszd ki a GPS-t. ott mutatnia kell hány műholdat érzékel.
Mivel az antenna fent van a tetőnél, hogy hozzaférj bontani kellene a tetőkárpitot. Nekem is azt ajánlottak hogy hagyjam a francba. Vettem egy fakra csatlakozós antennat, lehuztam az eredetit ezt bedugtam és betettem a középső, légbefújók fölé. (Videót találsz róla) Es ismét jó volt. Az antenna pár ezer HUF. Ha pedig nem vaGy híve a DIY megoldásnak, akkor szerintem egy ilyen hifis műhelybe hogy tegyek be neked.
VW Golf Variant VI gyári navigáció hiba. Egyszerűen nem érzékeli merre járok. Szerinte valahol Szlovákiában. Lehet a navigációt újraszinkronizálni, illeszteni, inicializálni, vagy valami mást? Vagy a GPS szenzor lehet hibás?
Egy kis segitseget kernek . Vw passat B8 2017 esem van. A navi nem tud magyarul. Esetleg tudnatok segiteni honnan tudnak ra letolteni magyar hangot es terkepfrissitest. Tudom hogy mar biztos mas is kerte est ezen a forumon es azt szoktatok irni hogy olvass vissza a bejegyzesekben de nagyon uj vagyok itt. valaszotokat elore is koszonom
Remélem az illető nem közeli jó barát, mert nem szeretném megbántani. De olyan 19 forint lett volna a négy új saru (bármelyik autósboltban, VW vagy akármelyik VAG kereskedésben) amivel be lehet kötni a maradék négy drótot, szakszerűen, gyári előírás szerint. Jó lesz így is, csak nekem ez és a végeredmény olyan, mintha valaki ecsettel állna neki lefényezni az autóját. Persze nem olyan, és ez az én egyéni szocbajom, ne igazán számítson. :)
Szerintem a BT habszivacs tartóját (asszem ez az olcsóbb is) be lehet faragni a Polo ülése alá, de igazából mindegy neki hol van. Passatnál és Octaviánál is simán berakják a kesztyűtartó fölé, vagy akárhova, ahol van hely. (De asszem azt nem is mondom, hogy ebben az esetben érdemes lerövidíteni a kábelt. )
(Azért azt kérdezd meg a tanácsnoktól, egészen pontosan mi is abban az üzlet és a jóság, hogy ahelyett hogy a zöld kis dugósort bedugnád a mostani csatlakozóba ahol ott az előkészített helye, bepattan és kb. kész is, plusz a négy drót, ami szintén egy perc -> inkább beraksz egy negyed kilós hibaforrást ill. madzagkatyvaszt picivel több pénzért? Mert párat beépítettem már, dobtam is ki ilyen csomagot gyári meg harmadik feles BT bekötésekből mert feszítette a fejet, légcsatornát, de még mindig nem értem. Bár ez még pöttöm, amit pár éve a Nokia BT-k mellé be szoktak tenni ilyen átkötéseket teljesen feleslegesen, az tényleg durva.)
60$-€-t nem szívesen szánok már rá, de lehet kipróbálok valami más 32GB-os SSD-t, hátha...
Gondolom az útvonal számítása nem lett gyorsabb tőle vagy az is? (Gondolom az inkább processzor sebesség függvénye és ott nem tudom mennyit számít az olvasás-írás sebessége, de aztán ki tudja...)
Én legutóbb már SD kártyáról updateltem. :) Igaz csak másodszorra sikerült! De nem volt egyszerű, mert olyan régi volt a szoftver rajta, hogy semmilyen SD-t nem evett, utána olvastam, hogy még voltak verziók, ami 2GB-os SD-t látott csak.
Apropó, erre nekem az 5238-as (by josi) féle FW volt a segítség. Több helyen olvastam hogy ez egy stabil verzió, de hosszá teszem, hogy nem is találtam újabbat. Nálatok mi van fent?
Van egyáltalán olyan SW verzió, ahol van QWERTY bevitel?
Kezd úgy tűnni nekem, hogy a hangutasítások rendszeresen kikapcsolódnak. A Nav announcements-nél mit jelent a Dynamic?
A gyári utólagos BT köteg rádió felőli végén a gyári csatlakozóba passzoló betét van, ezt csak be kell pattintani a gyári csatlakozóba. (Meg még a BT két CAN drótja, és a +12, GND amit be kell kötni).
Az utángyártottnál meg van egy bumszli nagy buta közbetét, tök feleslegesen és drágán. Dolgozni meg ugyanannyit kell vele.
Mikrofon ugye kell a BT-nek és a rádiónak is, mert az RNS510 tud hangvezérlést. Az átkötéssel elég egy mikrofon, mert ezzel a rádió is megkapja a bemenetet és a BT is. A szettben benne van az átkötő madzag, az egész csak annyi, hogy az eredetileg BT-be menő mikrofonmadzag átmegy az RNS-en is. Szóval a mikrofon két madzagja nem közvetlenül a BT-be megy, hanem az RNS mic_in tüskepárjára, onnan pedig a mic_out csatiról a BT-be.
A szétszerelésről már tuti nem csinálok videót mert én ugyan szét nem szedem többet. :-) Nem nagy macera adja magát. Tetejét levenni, ODD-t ki. Majd a kijelzőt levenni, pontosabban én a szalagkábelekről (3db) nem vettem le, csak leborítottam a ház elé. Hátul van még összekötő lap, azt is ki (keskeny lemez). A hűtőbordát le. Annak hátul egy csavar, felül kettő hosszú egy furatban. Ezt én összeszereléskor megkínáltam egy kis hővezető pasztával ott ahol a végfok IC-felületével találkozik. A hátlap is rögzítve van, azt is leszerelni, majd kibillentve levenni. A csatlakozó panelban is van két csavar, egyik hátulról, a másik belülről azon van egy kis zöld festék. Így a panelt felfelé húzva kiemelni. A következő panelt 3 csavar és két lemezhajtás is fogja, azokat fogóval kihajtani, majd azt a panelt is ki lehet venni. A csatlakozója a kijelző felöl bal oldalon van, ott kell egy kicsit erősebben kiemelni. A HDD lent egy csavarral, és egy pici lemezzel, fönt szintén egy csavarral van rögzítve, így ki tudod venni, a keretben néggyel. Az összeszerelés természetesen fordítva. Ha nagyon át akarod látni, akkor vedd le az elejét, és az alját is, így tudod forgatni, és jobban láthatóvá válik minden. Azért nem vettem le a kijelzőt már a végén mert kicsit macera a szalagkábelek visszakötése összeszereléskor. A másik dolog még amit szeretnék megemlíteni. Sokan panaszkodnak, h nem olvas az ODD. Pontosabban gond a szoftver és térképfrissítés a gyengélkedő olvasó miatt. Ennek cseréje újra a legolcsóbb helyen is 55 EUR körül mozog, (én is vettem újat) de lehet venni olvasófejet már 8EUR-tól. A cseréje pedig 1xű. Szerintem sokkal gazdaságosabb ez a megoldás. Bay-en 5eHUF-ért már nagyon jó minőségű másolt friss térképet lehet venni, nem kell vesződni a letöltéssel kiírással, és az így felújított meghajtóval gond nélkül lehet telepíteni azt.
Ezt nem teljesen értem, hogy hova kellene kötni, forrasztani a szabad végeket... :(
Illetve mit jelent, hogy a mikrofon vezetékét "hurkolni" kell?
Alkatrészlistához nem jutok. A helyzet egyébként, hogy 6R Polo-ba megy és ezt az autót hivatalosan nem gyártották RNS510-el, bár RCD510-el elvileg igen. Ettől függetlenül utólagosan beteszik. Csak ugye az RNS310-esnek meg beépített a BT-ja és talán még a mikrofonja is. Ezért sajna nincs is kivezetve a BT modul az ülés alá és el sem fér a keretével, csak magában a modul legfeljebb. Na mindegy, majd megpróbálom azért valahogy oda beapplikálni ha elég hosszú lesz egyáltalán a vezeték.
Az a helyzet, h nem tudtam a 120GB-osat "szóra bírni benne, igaz az egy m-SATA kártya volt egy IDE-s átalakítón, azt nem látta sajnos. Így maradt az eredeti 32GB-os.
A madzag ilyesmi, de ez nem gyári csatlakozó. Tök felesleges a fél kilós toldó csatlakozó, a gyárinál a meglévő csati kiegészítéséhez szükséges betét van csak a rádió felőli végen. Peches esetben egyszerűen nem fog elférni. Alkatrészlistán meg kell nézni melyik köteg való a te autódba és ebayen venni egy bontottat. Lábkiosztásra egyformák, csak a madzag hossza más. A mikrofon vezetékét hurkolni kell majd, mert itt van BT és hangvezérlés is.
Egy RNS510-est sikerült szereznem és betenni egy Polo 6R-be. :)
Nagyon régi szoftver volt rajta, nagy kínlódás utána sikerült az 5238-ast felvarázsolni, majd sokadik kísérletre a V17-es térképet.
A kérdéseim:
valahol belehet állítani a QWERTY billentyűzetet, mert azért az ABCDE kiosztás annyira nem jó... Esetleg egy valamilyen későbbi szoftver tudná? Mi a legújabb ami elérhető? (.... B verziójú a fejegységem)