Keresés

Részletes keresés

gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 205
 Világító makk! micsoda 5let!! Örexem. Ez eszembe se jutott.
Előzmény: Belekotty (203)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 204
 1x kiszámoltam hogy a lighthofban fel kéne húzni a 3. emelet ablakomog egy 1.6t-s súlyt,és azzal lemenne 1 mosógépprogram.
Előzmény: XRive (202)
Belekotty Creative Commons License 2008.11.20 0 0 203
Ha a farkadra k5öd és mindennap kirázod, az örök világosság fog fényeskedni feletted. :-))
Előzmény: gacsat (201)
XRive Creative Commons License 2008.11.20 0 0 202
Valamikor regebben volt mar hir effelerol: ott egy felmazsas sulyt kellett felkurblizni az allolampa tetejeig, aztan a ledes lampa vilagitott, amig a suly le nem ert megint az aljara.

Igazan otletes kutyuk, de vannak nemi ketsegeim az elterjedesuket illetoen :-)
Előzmény: gacsat (200)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 201
 Ja!, 1200 Ftért vettem a tescoban 1 ledes,felrázós lámpát. Erős a fénye,és nagyon jó.
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 200
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 199
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 198
Upper level of the engine room of the Hamburg Express, the world's largest container ship, powered by a huge MAN B&W 12K98MC of power output 68,640 kW at 94 rpm - from www.manbw.com
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 197

The world’s shipping fleet is powered mainly by slow speed diesel engines (55%) and medium speed diesel engines (40%). Slow speed marine diesel engines are capable of indicated thermal efficiencies in excess of 50%.

 

 

http://64.233.183.132/search?q=cache:M5dEqUFw19EJ:www.amc.edu.au/research/marine.engines%3Fmode%3Dresearch+efficiency+ship+engine&hl=hu&ct=clnk&cd=1

 

 Tehát 1 dízelmotor-generátor páros 49%ot tudna hozni. Tovább javítható a termikus hatásfok ha a kipufigáz melegével fűtesz valamit.

 

 Ezután már csak az üzemanyag ára lehet a döntő. Én nem hiszem hogy a karbantartási költségekben olyan nagy lenne a különbség.

gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 196
 Ezek közül csak a JAZ volt 2ütemű,meg 1 svéd harckocsi.
Előzmény: Atis57 (193)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 195
 talán ezért lehet olcsóbb szénnel a 30%,mint olajjal,vagy akár gázzal az 50.
Előzmény: Atis57 (192)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 194
 Konkrét hajókat tudok 150 000t felett,amik motorosok,1 főgéppel.
Előzmény: Atis57 (192)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 193
zi!
igen, lásd KrAZ TÁTRA harckocsi motorok.
de lehetne fokozni mogyoró , len napraforgó repce stb olajok.ill olajpala lepárolva .
Előzmény: halaloszto (190)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 192
sziasztok!
valoban a nagy hajómotorok 2-t fée olajjal mennek ,- a gázolaj gyújtásra , a nehézolaj meg hajtásra szolgál . ált . kétütemű diesel--sokszor előkamrával..

a hajó mérete válogatja a főgépek számát /teljesitményét. a 4000 BRT-s a 15000 BRT és a 60 000 BRT-s ne hasonlitsuka a 100 000 BRT felettiekhez.
de nem ez lenne a lényeg.
hanem a villamos erőmű fajlagosan olcsobban kell, hogy előállitsa az energiát, MINT bármelyik jármű.
Előzmény: halaloszto (190)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 191
 Az olajat el lehet adni az autósoknak 10xes áron.
Előzmény: halaloszto (190)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.19 0 0 190
A dugattyus ketutemu dizel tan meg nyers koolajjal is elmegy. Ugyanez nem mondhato el egy turbinarol.

vajk
Előzmény: gacsat (188)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 189
 Itt csak az üzemanyag lehet a döntő tényező. 1J szén sokkal olcsóbb mint 1J olaj.
Előzmény: Who111 (187)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 188
 Érdekes hogy a gazdaságos üzemre tervezett akármekkora hajók is dízelmotorosak.
Előzmény: Who111 (187)
Who111 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 187

Egyébként én azt a dolgot hallottam valahol, hogy a teljesítmény függvénye, hogy

mikor melyik gépet éri meg üzemeltetni.

Konkrétan dugattyús gőzgép és gőzturbina összehasonlítása volt az írásban.

Ott az jött ki, hogy pár kW-ig egyértelműen a dugattyús gép jött ki nyerőnek, felette

meg a turbina. Hogy miért, arra már nem emléxem.

Who111 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 186

Így van! Ott már valóban vákuum van.

Egyik oldalról a gőz nyomja a lapátokat, a túloldalról meg a vákuum szívja.

Ezért (is) van az, hogy zárt rendszerben a kazán tápszivattyú átlag 5%-ot levesz

a hatásfokból.

(A fő ok persze, hogy nagynyomású térbe kell bejuttatni a folyadékot...)

 

Tehát maga a turbina lehet 96% hatásfokú, de a teljes generátor egység ezt meg

sem fogja közelíteni. Pl. a tápszivattyú miatt is.

Előzmény: gacsat (179)
gacsat Creative Commons License 2008.11.19 0 0 185

 Dehogy megy 1xre az összes gép. Jó ha 50%os az üzemidőkihasználtság. 1 (kereskedelmi)hajón 1 főgép van. Ahoz hogy a hajó hasznot hozzon élete 90%át menetben tölti. Ezért úgy saccolom hogy sokkal nagyobb 1 hajógép kihasználtsága.

 

 Mindig azt hittem hogy a nagy turbinák hatásfoka sokkal jobb a dugattyús gépekénél.Márcsak azért is,mert nincs tulizó alkatrésze.

Előzmény: halaloszto (184)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.18 0 0 184
na akkor most megbizhato vagy sem? egy eromu 7x24 uzem!

es hany MW az a gep ott? tippre 1-2. Es hany alkatresze is van?

vajk
Előzmény: gacsat (183)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 183

 Ez nem ok a szénhegyek fölösleges eltüzelésére. 1 hajómotor általában kiszolgál 2 hajót. Ez úgy 30 év. Ritka megbíz6ó szerkezetek. 1ébként most,tőlem kevesebb mint 100 méterre áll az Újpest motoros kiszuperált főgépe,1 bazi generátorral összekötve. Minden 7en beindítják,de még sose láttam rendesen működni. Ez lenne a gyár vészgenerátora. Ha azt láttam sok évvel ezelőtt,a generátor úgy 1,2x1x1m,és vagy 70 mázsa. Raklapostul besüllyedt az aszfaltba.

 Persze 1 dízelmotor nem menne kőszénnel.

Előzmény: halaloszto (182)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.18 0 0 182
mert egy 200MW dizelmotor eszmeletlen nagy, irtoztato sok alkatreszbol all, es rohadt draga a karbantartasa/uzemeltetese.

egy kazan plusz gozturbina osszehasonlithatatlanul egyszerubb, de meg egy gazturbina is.

vajk
Előzmény: gacsat (180)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 181

 Itt nagymotorokról beszélünk. Főleg nagy generátorokról. Az erőmű kapuján belüli hatásfokra a 30% quuúúúrwakevés

 

 Azt nem tudom. A 424es nyomatéka 2xese a V43asénak,bár lóerőben kevesebb.

Előzmény: Atis57 (178)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 180

 Dehát ha jobb a dízelmotor hatásfoka,miért nem az hajtja a generátorokat?

 

 Hajókba a turbina a nagyobb teljesítmény miatt kellett. Kereskedelmi hajók nem is épültek turbinával,mert az sokat fogyasztana. Csak a hadihajók,és a gyorsjáratú hajók.

Előzmény: Atis57 (177)
gacsat Creative Commons License 2008.11.18 0 0 179

 Biztos ez a 30 fok? ottmár vákum lenne mert lekondenzál a gőz.

 Akkor a kis turbina is generátort hajt?

Előzmény: Atis57 (176)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 178
Szia!

ez tetszik:"A villanyos forgógépek 98% körül teljesítenek."
persze ez igaz is 6,3MW -os aszinkron motortól felfelé . szinkron és egyenáramú motornál ott sem . DE MILYEN JÓL HANGZIK.
sajna az átlag kismotorok 2,2kW és attól lefelé azért a80--65% nál mozognak.

EGY kérdés : Szerinted melyik a jobb hatásfokú vasúti vontatás : a gőzmőzdony vagy a villamos .? ? ? melyik az olcsóbb RENDSZERSZINTEN?
Előzmény: gacsat (167)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 177
Szia!
a 10 000 LE = 73,5 MW a városfűtés energiája 2-3 db 4--6Mw-os motorral biztositható.
ráadásul szabályozni is kell 0,1--1,0 Pnévleges között.
-- nem véletlen ,hogy a hajókon is általában 2-3 motor van / 1 WATER JET .+ dugattyús a maiakon /.a menetsebesség meg Power =100%, Half =50% / ez a gazdaságos utazó sebesség / Slow 25% , Dead Slow 10% ,----
Már aZ Olimpic,Titanic, Britanic is 10 kazánnal és 4 gőzgéppel + 1 turbina meghajtással épült 1908 ban. !
A mai erőművek ugyanigy : a Mátrai + AES TIsza II = 4 blokk . 3X 220 MW és 2X 100MW .
Előzmény: gacsat (174)
Atis57 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 176
Szia!

NEM!
a nagy turbina Kijövő oldala kb 0,1--0,3 bar és úgy 30C fok közelében van.
A fűtéshez/technológiai gőzhöz ellennyomásos turbina kell. kijövő oldala 1,5--5 bar és 150--200C gőz . nincs kihasználva a gőz oldali teljesitmény .
Másik fő indok a hőszükséglet: 30 000 fős városnak még sok is a 12MW-s gózturbina,
"hulladékgőze" akkor 100--220MW nál mekkora város kéne ? teljes dunántul ,?
Előzmény: gacsat (175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!