Keresés

Részletes keresés

József Gábor Papp Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3204

Gratulálok!Szépen alakul! :)                                                                                                                                   Üdv.Gábor       

Előzmény: jenő1954 (3202)
Ep128 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3203

Nagyon szép! Gratulálok! (Nekem a sínek valahogy olyan "vastagnak" tűnnek az eredeti PV sínekhez képest... Talán optikai csalódás.)

Előzmény: jenő1954 (3202)
jenő1954 Creative Commons License 2017.03.31 0 1 3202

képek lemaradtak elnézést

jenő1954 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 3201

Kedves Pv vonatosok !

Engedjétek meg ,hogy néhány képet közreadjak az épülő Pv terapasztalomról. Az értékét a pályának csökkentheti hogy saját gyártmány de a mozdonyok  ,és a kocsik romokból lettek átdolgozva. Tápegység saját készítés ,a váltók és az azt mozgató elektronika is. sok tervem van még pl pálya biztosítók, jelzők ,épületek,stb. Minden kritikát szívesen fogadok. Még annyit hogy a vágányok külön szabályozhatók éa polaritás váltható.

Üdv

Epoche IV Creative Commons License 2017.03.31 0 0 3200

Szép napot mindenkinek!

Továbbra is eladóak az alábbi Pénzverdei járművek.

A gyűjteményt egy öreg úrtól örököltem.

 

Az összes ár irányár.

 

2 tengelyes tartálykocsi: 16 000 Ft.

 

  

 

4 tengelyes rönkszállító (az egyik rakonca hiányzik): 10 000 Ft.

 

   

 

3 tengelyes villany motorkocsi (az előző tulaj fabrikálhatta össze egy villanygépből és egy személykocsiból): 17 000 Ft.

  

4 tengelyes paklikocsi: 8 500 Ft.

 

  

 

Érdeklődni, ajánlatot tenni az alábbi e-mail címen lehet: m412151mav@gmail.com

PVmajom Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3199

Kösz Neked is! Okosodom. :-)

 

Lacc

Előzmény: a_hollo (3192)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3198

Szia Ákos!Megszakít zárlatnál!Bimetálos,ha lehűl visszakapcsol magától.

Előzmény: a_hollo (3192)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3197

Köszönöm!

 

Úgy tűnik sikerül megoldanom. :-)

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3191)
pg54 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3196

Amíg ég a lámpa, nincs üzem!

 

Előzmény: a_hollo (3192)
BE200 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3195

Szia !

Köszi a választ.

Mint tudjuk ki korán kell, PV-t lel.  

Szépen sorba állók, mint a Balcsin a hideg sörrét, anno :D 

Üdv

Sanyi

 

Előzmény: Roglin7 (3194)
Roglin7 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3194

Szia Sanyi!

 

Elvileg van már rá jelentkező -mármint a tetőre- tehát ha István, az első jelentkező nem viszi el egyben, akkor egy barátom egyenlőre lefoglalta. Ha valami változna jelzem, de egyenlőre maximum egyben vétel élvezhet előnyt.

 

Megértésedet köszönöm!

 

Üdv: R.

Előzmény: BE200 (3182)
Roglin7 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3193

Szia István!

 

jatekvasut@gmail.com

 

Üdv: R.

Előzmény: István Somogyi (3179)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3192

Szia,

 

Üdv a klubban!

Elvileg az FZ1 trafóban is van túláram védelem, de manapság már nem mindig üzemel megbízhatóan. Ha zárlatot csinálsz, kigyullad egy piros lámpa. Arra nem emlékszem, hogy le is kapcsol-e vagy csak jelez, már nagyon régen szedtem szét. Ki lehet próbálni egy autós izzóval, ami a névlegesnál nagyobb teljesítmányű (ne legyen sokkal nagyobb, leégetni nem akarod a trafót). Ha nem sokkal nagyobb a túlterhelés és nem hagyod rajta hosszú ideig, nem tudsz kárt tenni a trafóban.

A Zoli által ajánlott védelem mindenképpen megbízhatóbb lesz.

 

Üdv,


Ákos

Előzmény: PVmajom (3188)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3191

Bocs!

Egy kicsit korrigálom magamat. A tápegységed adattábláján ( ez esetben fröccsöntve van) szerepel a kimeneti feszültség és áramerősség. Én automatikusan 3A-es túláram védőt írtam, de a tiednek kisebb a teljesítménye. Ezért a trafón feltüntetett áramerősség feletti túláram védőt kell venned. Amennyiben azonos mindkettő, normális üzemben is leoldhat a kapcsoló. Ezért érdemes 0,5 - 1 A -rel magasabb áramerősségen kioldót venni. Zárlat esetén hirtelen ( gyakorlatilag nagyon nagy ) áramerősség terheli meg a trafódat, ami védelem hiányában leéghet. Viszont a nagyobb terhelésre kioldó kapcsoló esetén nem okoz problémát, mert egy pillanat alatt kiold és a trafó ennyi túlterhelést károsodás nélkül kibír.

Üdv: Zoli

Előzmény: PVmajom (3190)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3190

Nagyon kösz az instrukciókat!

 

Szép napot:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3189)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3189

Szia!

Igen. Minden tápegységnél ugyanúgy kell kötni. Ezért tettem fel a második képet is. Ebben a tápegységben egy nagyobb teljesítményű, 160 VA trafó van elektronikus feszültségszabályzóval (ezzel tudom a vonat sebességét szabályozni) együtt. Mivel öt Előre szerelvényem van, két külön szabályozott feszültségű sínrendszeren futtatom. Ezért van két tápegységem.

Tehát a feladatod:

- veszel egy 3A - es túláram védőt

- leveszed a tápegységed fedelét és egy nyílást készítesz a túláram védőnek. Bepattintod a helyére.

- csúszó sarukkal bekötöd az előző levelembe leírtak szerint.

- visszateszed a fedelet.

Üdv: Zoli

Előzmény: PVmajom (3187)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3188

Kedves Zoli!

 

Bocs, ha nagyon értetlennek tűntem, de nem voltam biztos benne, hogy az általad írtakat az FZ 1-re vonatkoztatod. Mindenesetre elkezdtem nézegetni védőkapcsolót, de elvesztem a sokféle közt. Engedelmeddel majd idelinkelném a típust, mielőtt megrendelem, hogy nehogy hülyeséget rendeljek.

 

Előre is kösz mindent,

 

Üdvözlettel:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3186)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3187

Kedves Zoli!

 

Köszönöm a kedves fogadtatást és a kimerítő és precíz választ.

 

Sajnos az Előre trafó olyannyira tönkrement idestova 50 éve, hogy írmagja sem maradt.

 

Így egy FZ 1-t tudtam csak szerezni, erre miként tudom alkalmazni az általad javasolt megoldást?

 

Persze ha lenne valakinek működő előre trafója, emberi áron szívesen megvenném.

 

A kisfiam születésnapja erősen közeleg, ezért is indultam el az FZ 1 felé, de arra azért rájöttem, hogy a sínzárlattal majd valamit kezdenem kellene. :-)

 

Szóval a kérdésem: egy FZ 1 esetén is ugyanígy működik a javaslatod? Bocs, de még igen kezdő vagyok a dolog elektronikai részében.

 

Szép estét:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3186)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3186

Szia!

Örülök, hogy újabb taggal bővültünk.

Túláram védelem:

Az első képen lévő tápegység bal felső sarkában lévő szürke,piros gombos, a második képen lévő tápegység bal első sarkán lévő fekete , fekete gombos a túláram védő. A harmadik, életlen képen láthatod magát a kapcsolót. A Conrad Electronic, vagy a TME web áruházában  meg is tudod rendelni.

Érdemes 220 V 3 A teljesítményűt venned, és a szekunder áramkörbe sorosan kell bekötni. Tehát a tápegység szabályozott áramkörének egyik ágát megszakítod.  A kapcsoló egyik lábát bekötöd a kimenet elé, a másikat pedig a kimenetre kötöd. Túláram ( zárlat ) esetén a kapcsoló kiold. Kb tíz másodperc múlva a gombot benyomva visszaáll az áramkör. Természetesen a zárlat okozóját el kell távolítani a sínről. Tapasztalatom szerint egy jól működő PV tápegység trafóját igen nehéz leégetni. EElőbb leég az eredeti túláram védő tekercse ( képen). Ezért érdemes lenne szétszedni és megnézni. Amennyiben ez a baj, az előzőekben leírtak szerint lehet orvosolni a bajt. A kisebbik tápegységemben szintén egy eredeti PV Előre trafó van, csak az új túláram védő ( és az egyenirányító Greatz ) miatt kapott új köntöst az egész. Remélem érthetően írtam le.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: PVmajom (3183)
pv-vonat Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3185

Nem akarok vitatkozni de a mozdonyban a képek alapján eredeti a motor és igaz ,hogy csak a fogaskerék 1/3 át láttam 99% ,hogy nem eldarált. Ha pedig nem eldarált akkor működik.

+ ha nem lenne már 2 ilyen szímű készletem akkor simán kifizetnék érte akár 500-at is.

És azt se nézném megy-e a motor, mert láttam már nem egy Pannónia motorost is.

Előzmény: BE200 (3184)
BE200 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3184

Szia!

Reális lenne az általad említett ár ha az eladó szavatolta volna, a készlet kifogástalan 

működőképességét. 

Márpedig az eladó, idézem:  "Nem tesztelt , nincs kipróbálva !" pont azt nem szavatolta. 

Mint azt a 3159-be írtad, van kockázat bőven, és főleg és kifejezetten a meghajtásba.

Így szerintem akár már a  450 ezres ár is, túl sok kockázat hordozott volna magába. 

Főleg ha egyből egy javítással kell kezdeni.

Anélkül meg esetlegesen egy "asztaldísznek" nagyon drága. 

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: pv-vonat (3175)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3183

Sziasztok!

 

Új tag lennék, ha szívesen láttok, egy gyerekkoromból megőrzött Előre készlettel. Valaki ügyesen 3 sínesre buherálta, azzal működött eredetileg is. A kisfiamnak szeretnék most a készletbe életet lehelni, csak anno a trafó tönkrement (már nem emlékszem, valami leégett benne, vagy mi). Lényeg, hogy most szereztem egy FZ 1-et, mivel többen írtátok, hogy azzal is elüzemel. Kérdésem, hogy ez esetben a sínzárlatokat miként tudom majd kezelni?

 

De ha valakinek van elérhető áron működő Előre trafója, azt is szívesen megveszem.

 

Lacc

 

 

BE200 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3182

Szia !

Amennyiben megvan még a doboz tetőd, engem nagyon érdekelne.

Úgy lenne teljes a Pannónia készletem.

Üdv

Sanyi

Előzmény: Roglin7 (3168)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3181

Kedves Zoli,

 

Ami ebben a konstrukcióban szimpatikusnak tűnik, az a stabilabb tartókeret konstrukció, hasonlóan az Előre motorvázához. Ha evvel sikerül kiküszöbölni a Pannónia motor ingatag felépítését, akkor máris egy sokkal megbízhatóbb motort lehet építeni belőle. Kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra!

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Zoli1949 (3163)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3180

Szia,

 

Ha a hozzászólás fejlécében a nicknévre kattintasz, akkor meg lehet nézni az email címet, ha publikus. De megírom itt is szívesen: rabe012 kukac gmail pont com

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: István Somogyi (3178)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3179

Roglin... Te is dobsz egy email címet....köszi

Előzmény: Roglin7 (3168)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3178

Üdv Ákos....emailed megadod...:)

Előzmény: a_hollo (3176)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3177

Nagyon szépen köszönöm!

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Jefferzon (3142)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3176

Kedves István,

 

Van egy eladó Előre sínkészletem (a korábbi vas sínek) váltókkal együtt. Ha érdekel, keress meg emailen. Az ajánlat természetesen másnak is áll.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: István Somogyi (3160)
pv-vonat Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3175

Válaszok sorban:

Vannak még bakelit talpfás síneim eladók. 06-30-9-öt-17-nyolc-90

 

Nem akarom reklámozni (bár a munkát én raktam bele) mert nem érdemli meg az oldalak üzemeltetője ,hogy rákattintsatok amióta szétcseszte az egészet, de a PV Történetét leírtam a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/html/19024660/render/tortenet

 

A vaterás Helikon nem volt nagyon túlárazva. A realitás valahol a 450 és 550 között kellett volna legyen. A 620 szerintem is sok, a doboz állapota miatt.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!