Az amstetteniben kör csatlakozós a légtömegmérő és még itt van polcon. A cikkszáma, ami a házon van más, de maga a légtömegmérő benne lehet hogy azonos. Ki lehet szedni, de kellene hozzá olyan torx, aminek lyukas a közepe. Ha gondolod teszek fel képet róla.
Ürömön tudtommal minden kábelt kidobálnak. Legutóbb beszéltem valakivel, akinek egy 210 elsőszériás navit akartak eladni kábelek nélkül 50ért LOL. Ennél rosszabb már csak az a kiskunfélegyházi srác volt, aki a memóriás ülés kábelkötegét, ami az ajtótól az ülésig megy (kb 1méter) két helyen vágta el. Mindkét helyen 20 centin belül volt csatlakozó, csak szét kellett volna húzni. Egy ilyen ülés kábelköteg vagy 40-50 ezer Ft újonnan, ezek meg egy mozdulattal szemetet gyártanak belőle. De Nyíregyházán a Sprinter klímához korrekten megkaptam a komplett kábelköteget is. Én pl. a rolót úgy adtam, hogy a kábelkötegből kifűztem minden hozzá való kábelt egyesével, a műanyag csatlakozó házból kiszedtem az érintkezőket, így az új tulajnak csak vissza kellett dugdosnia mindent a saját csatijaiba a megfelelő helyre. Persze tovább tart a szétszerelés, mint a szétgányolás.
Szia! Nem úszod meg!!:-) Küldök majd mail-ben pár linket, és ha ez ránézésre is megy Neked, akkor én nagyon örülök, mert rengeteg szerszám van és eddig úgy gondoltam, hogy csak a használatkor derül ki, mennyit is bír. Segíthetnél választani majd, holnap megnézem a lehetőségeket. Köszi!
Szia! Nem tudom, ez egy dugókulcskészlet egy tagja, amiből már csak a dugókulcsok maradtak, a racsnisok már 2 éve szétmentek, most meg a szár is. Még pesti nagybátyámtól kaptam 6 éve kb. nagybanin vette 3500-ért az egészet. 10-25-ig vannak benne fejek, azért nagyon megérte az árát, de tény, hogy gyengébb minőség lehet. Ideje beruházni valami jobbra.:-) Jah, ennek nem a borízű ital az oka.:-)))
úgy nézz ki eddig hogy sikerül megegyeznünk és megboltoljuk vele, ma kérdeztem tőle a környezet védelmi osztályát és az mondta hogy zöld plakettja van ottkint szóval euro IV. Ez lényeges dolog mivel ha IV akkor 350E a regadó ha meg Euro III akkor meg kb 500E és ez nagyon mind1. Lehet hülyének néztek de létezik ez hogy 2001-es c200 kompressor Euro IVes legyen?
Tempomat ügyben ma bontókat jártam. Sehol nem jegyzi melyik mihez való!!! Általában ömlesztve vannak, és senki nem tud róluk semmit. Kar mindenhol van, elektronika is ládákban (ürömön legalább 40-et láttam. De kábel ott pl egy darab sincs. motor több ládában, de bak megint csak ritka. (állítólag most az átalakításukkor valaki kidobta öket, mert azt hitte hulladék). De apránként össze lehet szedni.
Más, és off Ha már arra jártam, felkerestem egy régi barátomat. Ő egy eléggé inovativ gondolkodású, és a jövőnek élő személy. Rengeteg bejegyzett találmánya van amit autógyárak is alkalmazhatnának. Pl. olyan fényszoró ami nem vakit!! pedig fényereje a xenon-nál nagyobb. Vagy elektromágneses lengéscsillapitó (ez utóbbit a Merci is átvette volna, de hónapok után leálltak a tárgyalással. De rengeteg elektromos találmánya is van. Pl 3 fázisú öninditó, ami csak tizen valahány ampert vesz fel. Sok autógyárral tárgyalt, de valahogy nem jön neki össze. Azért is írtam ide mert én sok okos ötletét, és néhány jelentős találmányát ismerem, de nem vagyok olyan körökben jártas, ahol tudnék neki segíteni. De hátha van itt valaki aki lát fantáziát benne. Már szinte egész europát bejárta, volt több tévé adása, és az USA-ban egy TV adásban, mint Tesla reinkarnációját emlegették.
No azé ha elötte megkérdezel pl engem,már a szine alapján,és a króm minősége alapján látható,hogy az a kulcs nem alkalmas ilyesmire,ne kérdezd konkrétan miből látom pl én,vagy bármely autószerelő,de az évek alatt valahogy rááll az ember szeme,és már ránézésre tudjuk,hogy mi az ami bírja,és mi nem:)
Mondjuk komoly szerszámon a golyó nem a pálcán van,hanem a fejben:P
A 211 egy kicsit szűknek tűnt pár kör alatt, különösen fejtérben (pedig csak 185 cm vagyok) bár szerintem meg lehet szokni, ill. be lehet jobban állítani. A belseje meg talán jobban is bejön, mint a 220-nak, különösen a középkonzolt illetően.
(Azt honnan tudom meg a legkönnyebben, hogy légrugós-e, vagy sem?)
BMW-ben az E38 minden szempontból sokkal jobb, megbízhatóbb, praktikusabb az E65-nél, az sajnos tény, botrány, hogy milyen "újításokat" vezettek be nála, de sajnos - ízlések és pofonok - nekem külsőre nagyon bejön :-)
Minden autó márkára és típusra igaz, hogy az első 1,5-2 évben gyártottakat igyekezném elkerülni, hátha az alatt már megtanulták összeszerelni :-)))
Igen! Ő büszke is a munkájára, és szívesen beszél róla. Nekem is mindig elmondja, hogy mit és mivel csinál, én meg csak tátom a számat. Egyszer elszalajtott a szerszámboltba egy speciális 5-ös fúróért, ami 1700.- Ft-ba került, de csak az volt elég kemény a kifúráshoz.
Mivel már az elején összehozott a szerencse vele, nem is kerestem mást....( kétszer kellett a segítsége, de mindkét esetben ott voltam, és segítettem neki, így az egész munkamenetet ismerem, sőt részletesen el is magyarázta, miután tisztáztuk, hogy szakmabeli vagyok....)
-ja rugók cserélve puhára(képen látható) most már fini :)) -meg gyári felge lett rá szerezve..kb ennyi lett intézve...azon kívül hogy rendbe lett hozva elektromosság ügyileg..
-91 es -minden műszaki dolog működik -szép bőr belső,elektromos hátsó üléssorral,fűtéssel(long) -memós ülések elöl -3000TD motor benne -ilyen az usanka lámpa: 400USD volt
Azóta merci kupakok a helyen..Jövő májusig a terv ezzzel csak hogy ne unatkozzak: -webasto állófűtés -külső fényezés -USANKA lámpa(megvettem ebayen már) -felni szépítése :)))
Ha "benzines" lesz a motor karaktere valószínű, hogy bírja, és a 24 szelepest úgyis forgatni kell. Tudomásom szerint az általad elképzeltekhez a 722.3 automata váltót használják inkább.
Sziasztok! Ha esetleg van valakinek, keresem a következő dolgokat W124 1993. 02. havi 300TD-hez: Külső hőmérséklet kijelzőt (valamelyik előző tulaj betörte az LCD-t) A motor és a hűtő közé a műanyag "légterelőt" Első ablaktörlőt tartó gumibakokat (2 hiányzik)
Bizony Pistabát elég nehéz munka nélkül találni, de nekem eddig még mindig sikerült. Még a debreceni Újhelyi merci szervíz is őt kéri fel a problémás esetekhez.
Kellene a 6 hengeres hűtőkeret, mert a 200D helyére nem igen fér be az a motor. Amúgy a féltengelyek egyforma erősek, van vastagabb kivitel, de abból is ugyanannyi törik mint a vékonyból.Speresből 190-esbe meg csak egy féle van. Váltóból 717413 vagy 717430 -ast keress.
Így igaz! Itt Debrecenben P.Pistabá, a jó öreg szaki minden izzítót kiszed, és minden beszakadt csavart. A jó pénzért az relatív, mert ha hengerfejet kellene leszedni miatta, az tízszer annyiba kerülne, és soha többé nem lenne olyan a motor mint azelőtt. Nekem már 2 izzítót vett ki a bálnából, és 1 csavart, ami a kipufogósort fogja fel a motorblokkra. Valszeg máshol ezért a csavarért kivették volna a motort. Sajnos a kisöreg már elég idős, és senki más nem tudja ezeket a kunsztokat. Legalább 500 féle célszerszáma van az ilyen műveletekhez, és egy fél évszázad tapasztalata. Nagy veszteség lesz, ha már kidől a sorból.
Miből van az az "izé", ha így elgörbült? (Szerszámnak nem nevezném!):-) Vagy Te ne gyúrjál többet, "vazeg"!:-)) Esetleg a bor ízű ital "mellékhatása".....?:-)
Rocky, te a Viannónál vetted a hátsó segédkeret gumibakjait? Az enyémen is ki kell cserélni azokat. Csabais mester ma nézte meg az autót, és a jobb el si van szakadva. Meg bal oldalon gömbfejes kitámasztót is inkább cseréltetem, mert az is kezd lógni. Persze a párjával. Meg kellene valami jó út, mert az M0-án a bordákon nem érezni, mit javult az autó futása, mert a kardánnál is laza volt egy csavar. Régebben 90 felett elkezdett kicsit rezonálni, morogni. A törött rugó cseréje után tompult. Most már nem érzem, amennyire ezeken az utakon simán tud futni az autó.
Azzal csináltam, de nem bírta. Erre a szerszámra ráment egy 30-as csillag crowa dugókulcs. Szerintem valami erősebb hajtószár kell ehhez a művelethez. Valami nagyon-nagyon erős, ennél sokkal erősebb. Nézek valami erős hajtókart, meglesz ez.
Lenne egy kerdesem..eddig Audit es VW-t epitettem,most allok neki epiteni egy mercedest eloszor.. Komplett atepitesrol van szo, az alany egy 190es, a motor egy om606,egy 24 szelepes diesel..mindennel ami kell,mechanikus adagoloval, olyen 350-400 loero lesz a max teljesitmeny. Kerdesem a valtora vonatkozik..ezt a motort csak aut valtoval szereltek, egy ismrosom szinten eros diesel mercieben egy benyas 300E valto volt es birta. Birhatja ezt a teljesirmenyt is?vagy milyen diesel valto menne fel erre a motorra es jol kapcsolodna a 190es hajtashoz? A 124es es a 190es hatso hid (difi feltengelyek) azonos lehet? Mennyire eros a gyari 190 2.0D feltengely? Ua,mint az erosebb pl 2.5td vagy 2.6 benya?
Koszi a segitseget,ha lehet akkor,mint a "legyen Ăn is milliomosban" csak az szavazzon aki tenyleg tudja...:)
Sziasztok! Sajnos nem bírta ki az erősnek hitt hajtókarom a kerékagy cserét. :( Egy 22-es, meg egy 30-as csavarban totál szétment,,másképpen lazán meglett volna, olyan ez az autó, mint a legó, tényleg nagyon egyszerű a 124. Azért, a fűtést frankón megjavítottam, ventillátor-csere, jönnek a hidegek, nem lehet fűtés nélkül közlekedni. Most olyan levegőt fúj, hogy 4-es fokozatban szinte a fejemet leviszi, nagyon jó lett.:-)
Na, utánaolvastam, a kompresszor csak a levegőt "nyomja" (nem tudom, miért gondoltam, hogy a benzin-levegő-keveréket...). Célja így ugyanaz, mint a turbónak, csak ehhez kell plusz energiabefektetés (a főtengely hajtja, nem a kiáramló kipufogógáz). Előnye viszont a közvetlenebb, alacsony fordulatszámon is érezhető hatás (nincs "turbólyuk"). Kíváncsi lennék, van-e jelentősége gázosításnál, hogy turbós/kompresszoros az autó...
igazad van. Nekem pl. a 190es nem jön be, viszont a w202 igen. kinek a pap, kinek a papné. az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy w202-ből is csak a faceliftes tetszik, '97-től. ilyet birtokolok és a mai napig tetszik a formája. mindamellett, hogy nagyon hálás kis autó.
Azon gondolkoztam, hogy hogyan működik gázüzemnél a tempomat, az asr és az esp, amikor a motorvezérlő állítgatja a befecskendezést, és zárja az actuátor pillangószelepét, attól függően mire van szükség.
Benzin kenhet, azzal nincs gond, de ha van más, ettől független kenés (pl. motorolaj), az a legjobb. Az a kérdés, hogy ha a gáz megkerüli, benzin meg nem megy benne, járó motornál nem lesznek-e "szárazonfutási" problémái.
A "legnagyobb 190-fan" titulust nem engedem át senkinek. Nálam maximum magasságban létezik "nagyobb fan". Sőt, szinte csak ilyen létezik :) De nem baj, én legalább kényelmesen elférek benne és nekem jobban is áll a BabyBenz!
Ha már az alkoholnál tartunk, E85-tel vannak esetleg tapasztalataid? :)
A gázosításról:
+ A beszerelési ár a hengerenkénti befecskendezésűre, amit mondtál, baráti. Persze tartalmaznia kell az automatikus átkapcsolást hosszabb távon még vissza benzinre is (mondjuk 50-100 km-enként 1-2 km erejéig), hogy tényleg ne száríthassa ki a gumialkatrészeket!
+ Biztosra veszem, hogy megtérül mindenestül (beépítés, gyakori-drágább vizsgák, meg a gázos rész plusz szervizigénye).
+ Elvileg környezetbarátabb (de ez önmagában engem sem hatna meg)
+ Ma már nem kell messzire menni érte
+ Csomagtartó is megmarad, ha nem ragaszkodsz a pótkerékhez
+ Nem veszélyesebb szerintem, mint a gázfűtés és mint a benzintank ütközéskor (bár én ha tehetném, mindkettőt az utastértől robbanásbiztosan leválasztva hordanám magam mögött)
- Nagyon hosszú távon azért nem venném biztosra, hogy "alacsony" marad az LPG ára (v.ö.: földgázáremelések; a 170-180 Ft is pofátlanul drága, nincs köze az előállítási árhoz, az olajtársaságok és a potyaleső állam egymást licitálja túl az emberek lehúzásában; az LPG sem megújuló energiaforrás)
- Nem állhatsz le mélygarázsba (még otthon sem!). Persze a talikon ezt én biztos nem fogom szóvátenni.
- A gáz égésterméke a levegőben szerintem kellemetlenebb a benzinénél (még a kétüteműénél is), fejfájás-előidéző...
A kompresszort megkerüli a gázrendszer?
Annak marad kenése gázüzemben is? Az egy fogaskerékszivattyú; a szállított közeg keni.
szia! szerintem nagyon megér 1,8at ezzel a felszereltséggel. ha meg stimmel a futott km (110e) akkor pláne. jó a 200kompresszoros motor, nekem Clk-ban volt. én 76e-rel adtam el, de beszéltem az új tulajjal, 190e volt benne és nem volt meghibásodás. kéziváltóval egész jól megy,nyomatékos és 8,5 körül kajál. automatával is vezettem,de azzal valahogy nekem kicsit erőtlennek tűnt.
Szóval én a helyedben biztosan megvenném. üdv: Zoli.
Értem :-) A kék is 100-as, és nincs benne 10% etanol, mint a kúton kapható benyákban. A bálna ennek örömére 13-13,5 literes átlaggal jár vele a 15 helyett. Meg olcsóbb is.
Elnézést kérek mindenkitől akit esetleg megbántottam, nem a 210-est akartam lehúzni, és a 203-ast az egekbe emelni, főleg, hogy a 203-as nekem nagyon nem jön be. De tény, hogy a 210-esnek a 202-es az úgymond 'párja'. A 203-ast csak azért állítottam a 210 mellé, mert onnan indult az egész, hogy miért van egy árban, vagy néha drágábban az újabb C. Amiket én néztem a HAHU-n E280 és C200Komp. az mind az alsó (induló)ár. Mindkettőből vannak persze drágábbak is.
És mégegyszer írom: mindekinek másra kell, és más az ízlése szerencsére! Ha nem így lenne, mindenki ugyanolyan autóval járna.
Van itt nálunk 2 lerakat ahol új-mercik,bmw-k,audik és wv-nek pihennek mielőtt mennének Ukrajnába v. az oroszokhoz.A bennük lévő benzin(német) olyan fehéres..... 100-as oktánnal rendelkezik a "kerítőm" szerint,a kocsinak bejött nagyon és jóval olcsóbb a m.o.-i árhoz képest...... :-)
Sajnos en igen, derekban eleg szuk nekem, jo mondjuk nem vagyok egy darazsderek alkatu, de sajnos teny, hogy hatul nekem elviselhetetlen volt, magam moge nem tudok sem a vezeto, sem az anyosoldalon beszallni, mondjuk 190-es magassagal nem is nagyon lehetne az e-osztaly alatt autot talalni nekem.
A 190-es kimaradt! Én amikor vettem az autót akkor 201 esetleg 202 így nézegettem.Namármost 202 soha nem kéne mert olyan formája van,hogy semilyen.Lehet akár milyen jó. Ezért lett másodszor is 190-es. :-)
Egy 10 éves autóban gyakorlatilag mindegy, hogy csak 8, vagy 80 esetleg 180e Km van. Lehet sokkal többe kerül a rendbehozatala, mint egy karbantartottnak. A gumi alkarészek öregszenek, A szimeringek deformálodnak az állandó 1 irányú nyomástol. Az olaj lefolyik a pára meg be. Egyik sem használ. Szóval szép, de erősen meg kéne nézni, hogy milyen állapotban van. Azt hiszem csak valami fanatikus venné meg, de hogy mennyiért?
Ha tisztában vagy a szervízzel stb akkor az E65-t le sem írod ide(meg máshova sem). Az valami hihetetlen szerencsétlen hibahalmaz. Másnak nemigen nevezhető. A kormányműtől kezdve az elektronikán át a harmatgyenge futóműig minden baja van. Elég közeli tapasztalatok vannak. :) vagy inkább :( senkinek nem ajánlom. E38 az utolsó jó bajor.. bár a legújabbakkal nincs tapasztalat.
w220 helyett a w211 nem jó? Vannak jól felszereltek, nagymotorral, és nem mindegyik légrugós, tehát attól sem feltétlen kell félni.
Jó lista, jó kérdés. Vallom, hogy az autógyártás (incl. Mercedes) műszaki mélyponton volt 2000 körül, ill. még pár évig utána, így marad a régi modellek közti keresgetés - a tizensok éves korból adódó kevés reménnyel, vagy a spórolás az újabbakra, kiforrottabbakra.
Köszönöm mindhármotoknak a választ (w220 s500 ügyben),
annyit tudok, hogy szeretnék egy nagy, batár, erős, benzines, nem elsőkerekes elegáns autót 3-4 (kp) induló körül. Első tippem a Bmw E65, de az I. generációs gombtalan iDrive-tól a hajam égnek áll...
A szervizköltséggel és fogyasztással tisztában vagyok, és ezek nem is annyira zavarnának, az viszont igen, hogy ezek a 8-10 éves guruló számítógépek tudnak olyan hibákat produkálni, ami a használhatóságot nagyban rontja.
ti. ha pénteken leállok a garázsba, és teszem azt, hétvégén nem megyek vele, hétfő reggel meg arra megyek le, hogy pl. térdel a légrugó, és borul a napom, na olyan nincs..., zu verkaufen.
Lehet, hogy kéne venni egy W140 bálnát a jelenlegi OFF mellé :-), anyagilag jobb lenne, de logisztikai problémák merülnének fel, mert csillagos, propelleres, karikás, stb. autót ugye utcán - kortól függetlenül - nem tárolunk...
Érdekes ahogy összegyűjtötted őket. Tényleg egy árban mozognak. Van köztük egy 280-as 220 ezer kilométeres majdnem olyan jól felszerelt mint az enyém szintén szervizkönyvel gyakorlatilag anyiért mint én vettem. Azt érdemes lenne megnézni aki e klassét keres.
Azt hiszem már kitárgyaltuk. W210 1995-és 2000 között rohad. Nagyon sokat megnéztem. 2000-es már jó lenne de ritka a hibátlan. W211 drága w220 még drágább w203 semmivel (alig) nem nagyobb mint a w202 w140-et pont a hétvégén vetettem el. W124 Már volt több is, és csak kicsit nagyobb a hely hátul. CE, CLK, még kisebb. ML inkább nem Akkor mi is marad?
Tényleg nem valamiféle rangsort szeretnék felállitani (ezt már a gyár megtette) de nézd meg ezt a pár autót. Pár száz ezer, max 1M Ft határértéken a teljes Mercedes paletta kapható azonos évjáratból. És nem számít, hogy az egyik 11 vagy 30 Millio volt 10 éve. Minden gyártónál megfigyelhető, hogy az értéktartás fordítottan arányos az új árral. A te autód szép, és valószínűleg meg is érte az átlag feletti árat. (valószínűleg én is megettem volna) De C-böl is tudnék mutatni hasonló árban, hasonló minőségű és felszerelésű darabot. Sokak szemében a nagyobb méret (autó!!) nem előny. Eladhatóságát meg Gabi biztos jobban ismeri mint bármelyikük. Nekem a C már kicsi, de egyszerűen nincs márkán belüli alternatívája. Vagy legalábbis nehéz találni.
Hát nem tudom. Sosem méricskéltem, de a 203ba hátra nem ültetném be a 10 és 13 éves gyerkőcöket az anyóssal együtt, pedig a 210ben kényelmesen elférnek hosszabb úton is. Nekem érzésre belül a 211 is kisebb a 210nél.
De az a C már újabb széria, és nagyobb az elődjénél, majdnem akkora, mint a 210-es. Felszereltségben is legalább ugyanolyanokat találni. A 203-asnak a W211 a párja, ami viszont a 210-esnél is nagyobb.
Félre ne érts nem mondom hogy kevésbé Mercedes. Nagyon jó autók csak kisebb kategória. Amikor a kettőt hasonítom akkor azonos állapotot feltételezek. Mert egy jobb c simán kerülhet többe mint egy lehurbolt e.
Nem tennék.Szerintem annyival nem megyünk mi hogy számítana. Csak akkor tennék ha lenne egy komplett ilyen szettem.De akkor is meggondolnám mert így "simán" tetszik igazán.Komplett szett nélkül szerintem hülyén áll a szárny. Ha jól emlékszek a tied első széria az meg elég magasan van ezért azon pláne nem állna jól.
Micsoda? Enyémet vinnék kézzel-lábbal(elég jó áron).... Mióta itthol vagyok 3 hónap és 19k megtett út után egy 45k-s affértól és 1 jobb első elpukkant fékcsőtől eltekintve csak "fehér" teszt benzint kér(abból jó sokat)..... :-)
Mondjuk amit említettél árakat tekintve az a többire is igaz-pl:A4 vs.A6 vs. A8- 3er vs. 5-er vs.7 er stb.......stb....
Nem fer egy W210-est összehasonlítani egy w203-al. A210-es C pára a w202 volt. Hiába az azonos évjárat, az egyik kifutó modell, míg a másik meg új. :-)
Jobb a kisebb mert ugyanazzal a motorral sokkal jobban megy. Pl. a 190-es 2.6-os mocival, kézivel elég sok autót lenyel keresztben. Így autómatával sem gyenge. :-))
Én nem biztos, hogy lecserélném a C-t egy "átlag" azonos évjáratú E-re. A tied kivétel, az nem az átlag. De érdemes azon is elgondolkodni, hogy a C jobban tartja az árát. Ugyan úgy 6-700e-től indulnak a legolcsóbbak, és szintén ugyan úgy 1.2-1.6 között vannak a jók, jobbak. Mindezt úgy, hogy új korában akár egy a kettőhoz is lehetett az ár arány. A C egy olcsóbb, kisebb, de nem kevésbé "Mercedes"
van itt fórumtársunk aki venni akart szép 210-et de nem sikerülkt találnia jót. nem értem a népeket egy kiseb autóért többet kiadni. ráadásul amit linkeltél kéziváltós. de mint mondottam volt a valós állapot nagyon sokat nyom a latban amit így képről nehéz megítélni.
Sztem azzal a felszereltséggel amiket írtál teljesen jó ez a vételár, úgy meg főleg, hogy még nem látott magyar utat... Az enyém egy régebbi C230 kompressor, 246000km-el és nem hinném, hogy nyúltak már a kompressorához, vagyis nem kell félni tőle. A benzinesekkel sok gond nem szokott lenni, főleg ha a németeknél nemt eddig. Ez az én véleményem.
nah most akkor ilyent mennyiért lehet itthol kifogni ? Mert vagy drágán vannak kiírva a kocsik amiket találok vagy nem tudom! legolcsóbb amit találtam az 2,2M volt de abban nem volt bőr.... Mennyit mennek el nagyobb gond nélkül ezek a gépek? (Gondolok itt a kompresszor felújításra például)
a c klasse azért szerintem alacsonyabb szint mint az e. nem akarok ezzel senkit megbántani. akkor úgy mondom. én nem adnék ugyan anyit egy azonos korban lévő kismotoros c-ért mint egy e-ért
Az nem jelent semmit. Az akkor volt kifutó típus, a W203-ast jóval később váltották le, jobban is tartja az árát. És a motor se mind1. A Tied 280-as az kevésbé közkedvelt manapság, mint egy kisebb köbcentis...
Egy ekkora hűtő be kell férjen oda, hisz ott még simán elfér a harmadik üléssor is és még marad egy kis csomagtér. Nem kivehető gyári üléssor??? Olyat még nem hallottam. Nem vagyok otthon Vitoban, de a lábak alján egy kar felfelé húzására kellene emlékeim szerint kijönnie, mint a Sprinterben.
Annyira nem vagyok járatos a mercedes kocsik terén, de most hozzá tudnék jutni egy Mercedes C200 kompressor típusú járgányhoz. A kocsi 2001-es kb 110.000km-el. Felszereltsége: bőr, navi, automata klíma, tempomat stb... Nem vissza tekert órás, van egy német autószerelő ismerősöm s neki van egy ilyen járgánya és szerintem, ahogy néztem a mostani árát viszonylag jó áron tudnék hozzá jutni. 5000+itthoni költségek(regadó, üzembehelyezés). szvsz ahogy számoltam olyan 1,8M-ba megállna tokkal vonóval! Szerintetek ennyit megér? Nomrális használat illetve szervíz mellet mikor kell elkezdeni rá költeni? Illetve mennyire keresett típus ez itthol? Mert amúgy is most állok autó csere előtt de akkor ezzel egy kicsit ki tolnám max 1évig tartanám meg aztán csere, vagy ha nagyon bejőn akkor kicsit tovább :) Mondom nem volt még mergám... Előre is köszi!
Csak egy kérdés. Adott egy Vito, (112) aminek a második üléssora nem kivehető. Van annyi hely mögötte, hogy 2db 120L-es hütő beférjen állva? A hütök mérete gondolom kb egyformák. kb 80-85cm magas, 60-70cm széles és mély. Vagy mi kell az üléssor kiszedéséhez? Ez gyárilag 5 személyes.
Szia ! 8 30-tól 15 20-ig benne van a forgalmiban és van matrica a rendszámon , uszkve egy 10essel több a vizsgám a tetves gáz miatt . Ja és a kilowattal még nem is foglalkoztam .
Sziaszttok!Elkéne passzolnom a felnieimet ma vagy a holnapi nap folyamán mert találtam másikat nagyon szép jó árba és holnapig vár a srác azt mondta és el kéne passzolni az enyémet!ha valakit érdekel vagy tudtok vkit akit érdekel csörögjetek!06306078569
Tényleg csak jó oldala van a gáznak a kocsiban . - tönkre veri az üzemanyag rendszert (a fejre gondolok) - a kocsit nem vizsgáztatják le csak ha van hivatalos papír a sok xar kiszereléséről - új forgalmi mert kettős üzemmód szerepel a forgalmiban (igaz nem találtam meg) - úgyhogy tényleg jó dolog ,aki unatkozik rakassa be .
Jól emlékszel Misi.Ez az enyém volt. Az év elején még Kecskeméten volt,ott cseréltem be a coupéba.Aztán 2 hete még agy Határ úti autókereskedésben volt 1.49 millióért. Most meg Kiskunlacházán?! Szépen vándorol.
1. kérdés : szombaton lejár 2. kérdés : igen holnapra van bejelentve 3. kérdés : semmi különös 4. kérdés : ne legyen benne a 125 ha nem tudja ,és jövőre úgy hallottam teljesítmény után fogjuk fizetni a kötelezőt . Amilyen szerencsém van pont megint beleesek egy magasabb kategóriába , ja meg lesz egy szín módosítás .
szia erről az autóról írtam már egyszer amin ez átment (na meg a korábbi, békés megyei tulajdonosok, akik közül kettővel pont tegnap találkoztam), arról regényt lehetne írni.... attól független úgy tudom, az utolsó, általatok ismert tulaja, KJensen elégedett volt vele és rendbe is hozta.
Móczár Péter itt lakott a közelben régebben, sűrűn láttam az utcai meg a verseny EVO II -t is. Álomhang, álomszép kasztni(utcai). Sajnos nem találni róla képeket, nem értem, hoyg lehet, pedig nem 2hétig nyúzta.
Gázzal vettem ...... nyitva maradt a torlótárcsa telenyomta a szívósort bengával és nem indult be . Úgyhogy kitéptem belőle mindent ami a gázzal kapcsolatos volt ,kapott egy másik fejet és most szuper a gép .
Nincs gáz! Tisztelem a véleményed! Valószínű,hogy egy szép 126-ost én sem faragtatnék szét a gáz miatt akkor inkább egy SD(L)-t vennék ha olcsóbban szeretnék autózni...
Bolondok voltak akik megnézték. Amit mondasz komplett árat szerintem nagyon jó volt. Ha tényleg csak 80 volt benne. A gumit nem is említeném azt szinte mindig újat kell venni ha csak valaki nem hírtelen adja el. Tervezett eladásnál senki nem fog újat venni eladás elött. Egyedül a szélvédő meg kormány a cinkes de ha azt adtál volna pluszba aKkor az sem gond. Enyi pénzért ilyen keveset futott szép darabot nem lehet kapni.
Mégiscsak sikerült félreértened. Én ugyan nem vetlek meg a gáz miatt, nem is itélkezem feletted. (semmi jogom nincs hozzá) Sőt senki felett aki gázzal jár, mindenkinek szíve joga eldönteni , hogy mit használ. Ha így vetted és tudtál jóáron tankolni, akkor teljesen logikus dolog a használata. Pontosan azt próbáltam elmondani az iménti kis szösszenetemben hogy ez ember függő is sok esetben, nem feltétlen anyagi eredetű dolog. Esetemben is ha normális ész érvek szerint kellene döntenem, már rég benne kéne hogy legyen egy gázrendszer, de nem teszem. Mégpedig azért nem mert nincs lelkem megcsonkítani egy 26-ost , gázreduktorral meg minden más hozzá tartozó dologgal. Nekem egy mercedes így az, aminek a tervezői szánták. De mint mondtam nem vagyunk egyformák, és ez azt hiszem így is van rendjén. Peace!
Én belementem volna a forgalomba helyezésbe, ha lett volna rá vevő. 800at kértem volna érte, plusz 500 lett volna a regadó. Erre jött volna még a forgalomba helyezés költsége. Akik érdeklődtek mind azt várták ennyiért, hogy teljesen tökéletes, de nem az. A bal hátulja enyhén meg van nyomva, a szélvédő repedt, a gumik szögletesek az állástól, a nap megette a kormányt azon a részen, ami az állás alatt felül volt, a klímában nem volt gáz, stb. Ezeket hiába mondtam, hogy ingyen adom a következő autóról, már süket fülekre talált, csak a hibák lebegtek a szemük előtt. Tegyük hozzá jogosan. Ha valaki az árlista felső végéről néz meg autót, az joggal vár el bizonyos dolgokat. Az sajnos kevés volt, hogy a kasztni teljesen rozsdamentes és 80 ezer km van benne. A benzines 210esek úgy 700e körül indultak akkor, amikor ez a lehetőség még nyitva állt. A magyar autóvásárlókat meg hagyjuk (tisztelet az igen ritka kivételnek). A klubtársak közül pedig aki átlagon felüli benzines autót szeretne vásárolni, nem 210est fog venni. Ismét csak joggal. Ennyi pénzért a 140es árlista felső vége is elérhető. Annyira én sem vagyok elvakult 210 fan, hogy ne a 140est választanám a kettő közül.
Szerintem ne számíts arra, hogy én újra ugyanilyet fogok találni, és akkor nem ér csalódás. Valaki odafentről rám kacsintott, amikor ezt az autót kifogtam. Pedig amikor az olasz autópályadíjat kikalkuláltam a négy tengelyes szerelvényre, majdnem visszamondtam az egészet :-). Ez egy kis kárpótlás volt nekem odafentről az amstetteni rém után. Ilyen állapotú autókat egyszerűen nem árulnak ennyiért, a drágábbakat meg nem is nézegetem.
Az meg a hab a tortán, hogy ilyen állapotú autó ebben a csodás országban nem ideális a bontásra, ugyanis nem fizetik meg ezt, pedig így is olcsóbb mindene a bontóban a sárból előbányászottnál. Inkább választják a 2 forinttal olcsóbb szétgyilkolt, a használhatatlanság határán állót. Az amstetteni ócskaságból jobban vitték a filléres szarokat, mint ebből a szépet még mindig korrekt áron. Ezért aztán nem is valószínű, hogy újra ugyanilyen szépet hoznék. Ezt nem sírásképpen írom, mert így is a terveimnek megfelelő árakon fog elmenni, legfeljebb lassabban.
Ha tudok segíteni olasz autó megvásárlásában szólj! Az asszony perfekt olasz. Az biztos, hogy nem lesz könnyű! Minden kiszemeltről csak a helyszínen fog kiderülni milyen is valójában, mert az olasz kereskedő is szeret füllenteni....
Eddig csak diesel 123-asaim,124-esem volt(ak). Sikerült kifognom mindegyiket az ismerősi körből. Aztán pénzügyi okok miatt mennie kellett a 124-esnek. Miután helyre álltak a dolgok csak 124-esben gondolkoztam. Egy éve kerestem dieselt itthon de amire pénzem volt az mind szét volt szakítva a szép állapotúakat meg nem tudtam megfizetni és hitelt nem akartam a nyakamba venni. Ekkor jött a kupé a képbe szintén ismerőstől. A gáz már benne volt és tudtam is,hogy nem tökéletes. Ettől eltekintve az autó egyben volt mivel sokat állt ez okozott problémákat a használatba vétel után.
Ha adott volt a lehetőség 100 Ft-ért tankolni ( Horvátországban akkor ennyi volt a gáz és ott laktam a határon) akkor úgy gondoltam,hogy kihasználom.
Tudom,hogy a gáz+Mercedes kombináció megvetendő dolog szokott lenni ezen az oldalon de amíg 170-180-ért tankolom addig nem érdekel ki mit mond.
Nem mennék csődbe ha benzinnel járnék de minek ha más lehetőség is van.
Valószínű,hogy egy komplett új rendszert sem építtetnék be egy 15 éves autóba most 3 kilóért. Bár ez is csak az éves futás függvénye...
Nem.Nem vagyok egy 210 fan.Sprinter Zolié gyönyörű és az tetszik is. S500 Zoli és Zsigabá bálnájára már kicsit(nagyon) irigy vagyok. Haragszok is Zolira,hogy kipróbáltatta velem az S-t. :-)))
A segítségeteket szeretném kérni. Fateromnak van egy W211 220 CDI-je. Törölni kellene a szerviz intervallumot. Megtudnátok nekem nézni, hogy hogyan lehet törölni?
Szerintem ez a gáz dolog is inkább izlés kérdése, vagy mifene. Nekem személy szerint soha meg sem fordult a fejemben hogy begázosítsam bármelyik autómat is, pedig én 65 , nem elírás hatvanöt forintért veszem az autógázt. Mégse zargat a dolog, gyárilag 98-as superre tervezték, és azt is kap. Ha spórolni akarok , járok az öreg kis simsonommal vagy keróval. Uff! Nem flame keltésnek szántam, csak nekem ez a véleményem.
Így utólag miért is nem mentél bele a forgalomba helyezésbe? Elkezdtem számolgatni és két dologra jöttem rá. 1. Ha találnék egy 8xe Km es tuti jó állapotú kombi! 210-est akkor az nekem menyit is érne. Jó, van az aktuális piaci ár, de itt a fórumon szinte egyikünk autója sem a piaci árnak, és föleg nem a piaci átlagnak megfelelő állapotú. Tehát ha a piaci ára pl 1M Ft akkor szerintem simán megérhet +400e Ft-ot (kb ennyit mondtál) hogy az az átlag feletti minőségben legyen, és mentes legyen mindenféle trükköktől ami a hazai autóparkra jellemző. 2. szerintem viszonylag megbízhatóan számíthatsz arra, hogyha szétbontod akkor minden költséged visszajön. Az hogy mennyi haszon marad azt nem tudom, az már a te dolgod. Végül a lényeg, hogy így is jól járunk (mármint vevők). Én a magam részéről elgondolkodom rajta, ha esetleg találsz egy hasonlóan jó, és szép 210-est, akkor lehet vevő lennék rá. Idén már semmi képen de a jövő év elején befigyelhetne egy szép kombi, sok extrával :-)
Dehogy is!!! Én is csak viccezek ám :-))) Tettem oda szmájlit is, még kacsint is. Az egész rozsdátlan 210 fotózásom csak egy kis szurkálódás azoknak akik a teljesen szétrohadt példányokkal szurkálódtak :-)
Most is egy 124-es kombit keresünk de itthon dieselt meg sem néztem egyet sem pedig egy jó 250TD-t bevállalnék.
Sajnos a múlt héten szembesültem azzal is,hogy 600-ért milyen 93-as benzines kombi (220 TE )van friss vizsgával...
Itt-ott megütve,vezetőülésből hiányzik egy 20X20 cm rész ( szivacs is ),az aksi szar,gumik szarok,nincs alapjárat és a hallottak alapján a vízpumpa is a végét járja. Lekértem a Kárpát utcából a dolgokat legalább a stimmelt a motor és az alvázszám szín stb. Nagy törés nem volt rajta ,a difije sem szól és egyenesen megy az úton...
A hazai kocsikból elegem van.
Nagyon szeretnék egy kombit is a kupé mellé de nem mertem belevágni inkább később veszek v.mit 1.2 körül ha összejön a rávaló... Valószínű,hogy német barátaim segítségével valamelyik regionális hirdetőből sikerül megcsípni egy egytulajos 200 ezer km-t futott alapfelszereltségű 250TD-t vagy 220 TE-t. A lényeg,hogy minél kevesebb sz.r legyen benne ami tönkremehet.
Én a 300 CE-t már gázosan vettem. Ez még nem a szekvenciális hanem a hagyományos rendszerű. Jó nagy szívás volt vele a megvétel után kb. egy évig. Mindig visszadurrogott és felnyomta a torlótárcsát oszt megállt.
Aztán megtaláltam Pintér Miklóst Mátyásföldön. Neki egy 24 szelepes 300-as kupéja van szintén gázos. Kipróbáltam és láss csodát működött hibátlanul.
Ki is dobattam azonnal a Lovato szettet és kapott egy új Poliautó rendszert és a biztonság kedvéért az beépített 5 db robbanáslevezető szelepet is az injektorhoz.
Ez már két éve volt és talán egyszer szusszant egyet de a levezetők miatt meg sem állt.
A másik legfontosabb amit a gáz miatt kicseréltettem az a gyújtókábel szett volt. A Vár-Cár-osok hoztak egy új gyári szettet korrekt áron.
Az autó napi használat mellett ( 1/3 Bp, 2/3 autópálya ) 14-et eszik gázból. Télen csak a városban 16 volt a maximum eddig.
A Pintér Gázautó elérhetősége: http://www.pintergazauto.hu/refmerci.php
- benzinesnek kevesebb a hibalehetősége és olcsóbb a javítása
- biztos indítás télen is
- gázosítva kedvezőbb a lóerő/üzemanyag költség arány.
Nem a rendesen karban tartott dízelekről beszélek, mert pl. Zoli 2.9-ese biztosan indul télen-nyáron, hóban-fagyban, hanem azokról a a dízelekről amiket én tudtam volna venni(amennyiben ez van annyiből meg semmilyen dízelt nem kapok)
Jó, ha eláll az eső lefotózom Neked azt a 3mmX2cm-es részt ;-) Ez pl. az ajtó teteje, az a tipikus hely, ahol legelőször meg szokott jelenni, de ugyanilyen az ajtó alja is:
Ez nem ér fotózd le ott ahol rohad! :-))) A 22 éves 190-esben is ha felemelem a szőnyeget ezt látod.Kicsit porosabb esetleg. Még Carlos is meglepődött rajt. :-)
Nagyon szépen köszönöm, a segítséget, felírtam! Amúgy ma már nem "kell" mennem sehová.:( 4-5 napja használtam a gépet utoljára, és a lámpa kapcsolót bal állásban találtam.:( Fullra leszívta az akkut, se kép-se hang, feltettem töltőre.
A gázosításon én is pont most filóztam. A gáz ára átlagban jelenleg 170Ft. 13-14 liter körül van a fogyasztásom, a benzin ára jelenleg 345-350Ft. Ha végigszámolom, 170Ft-os tankolással olyan, mint ha 6 litert fogyasztana. Most kérdeztem meg egy beszerelőt, 190ezerből berakják a szettet garival papírokkal mindennel. Úgy gondolom nálam olyan 7-8 hónap alatt térülne meg. És amit még nem írtam, ez már a szekvenciális gáz, ami hengerenkénti befecskendezős, nem veszít a teljesítményéből, és benzinnel indít, majd üzemi hőmérsékleten kapcsol át gázüzemre. Érdemes elgondolkozni rajta, manapság nem mind1 mennyiből megy el az ember 100Km-t... Nekem legalábbis.
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne. Az izzítógyertya kiszereléséhez pontosan milyen célszerszámot kell venni 200 D-hez? Ha valaki tudja, légyszi válaszoljon, akkor menet közben, vennék egy ilyen szerszámot. ( Pár hónapja 3 gyertyával járok, de jönnek a hideg idők hamarosan.)
Nekem az előzőben volt ilyen, ott csak azt néztem, nem számoltam. Igaz, ott a több funkció közül a fogyira volt állítva, azt jelezte ki.
A 190-ben nincsen, itt számolok. Meg tankolok, amennyi kell, annyit. Ha menni akarok vele... Való igaz, ha lehetett volna, beraktam volna az itt annyira utált gázt, de az ótó nem szeresse, így marad a benzin, amennyit kér belőle, annyit nyel, és kész.
A boietanollal meg sem próbálkozom, azért nem fogok elautózni 15-20 km-re, meg szenvedni, hogy mit mos ki, állítgatni, miegymás.
Nálunk:
ÚJ TERMÉKMOBIL OILMOBIL SUPER 2000 X1 10W40 1L :2.000.-MOBIL SUPER 2000 X1 10W40 5L:9.000.- MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 1L:2.800.-MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L:12.800.-
Az automatám csúcsa télen-nyáron ( hóban-klímával városban ) 14 liter. Ha nem lenne a telek, meg az Alföldön élnék, 12 lenne.
A fogyit ki szoktam számolni tankoláskor, semmibe nem kerül. Ez is üzemi adat, mint az, hogy mennyit kell utántölteni az olajból, mennyire megy fel a vízhőfok, stb. Szeretem, ha tudom, mi a helyzet. Pl. ahogyan feltűnik, és hibát jelez, ha jobban felmegy a hőfok, vagy leesik az olajnyomás, az is hibát jelez, ha azonos üzemi körülmények között megugrik a fogyasztás.
De bírom, amikor mások elszörnyednek, ha benyomom a fogyit. Vagy a Suzukis fórumokon, ahol segíteni szoktam, és fogyinál olyan viták mennek, hogy lehet-e 6 helyett 5,5, meg mivel lehet, 7-ről 6,5 -re levinni a fogyit. Oda szoktam betolni, hogy én nem decikben, hanem literekben nézem a változást, és a dupláját is megeszi annak, amiről ők deciket akarnak spórolni.
Nem tudok csatlakozni a témához, sajnos még nem volt mercedesem és nem értek a problémához. Laikusként annyit tudok mondani, hogy a szervízek nem feltétlen a lehúzásra mennek rá... Viszont találtam egy tök érdekes dolgot, a mercedes már "verseny hajót" is épít.. Mercedesszel vízen
szia! nem akarok beleszólni,mert nem volt még W220am (sajnos), de: amikor érdeklődtem a típus iránt, Nagy Gabi innen a fórumról úgy informált, hogy a w220 légrugója nem ereszthet le, vagy ha így van, akkor már javítani kell,ami nem kis összeg. A képen jól látható,hogy a jobb hátulja teljesen be van ülve, a bal meg nem. Szerintem meghibásodott. Innen a fórumról Gabi és Kékled (Józsi) szerintem leírják a véleményüket, ha megkéred őket. üdv: Zoli.
Köszönöm mindenkinek a segtséget olajnyomás lámpa ügyben.
Este megtaláltam a szervízkönyben a választ, csak az archivum kedvéért beírom:
"Egy olajszintjeladó ellenőrzi az olajteknőben lévő olajmennyiséget. Ha az olajszint átlépte az olajmérőpálca alsó határértékét a műszerfalon felvillan az olajszintelző lámpa. Egy biztonsági berendezés akadályozza meg a lámpa szükségtelen felvillanását, azaz ez csak akkor gyullad ki ha az olajszint több mint 60 mp-ig az olajmérő pálca szintjelzése alatt áll. A lámpa kigyulladása nem jelenti azt, hogy motort le kell álltani, csak azt, hogy a következő tankoláskor 1 liter olajat kell utántölteni."
Mellesleg egy szervizkönyv valódiság ellenőrzés során a Merci szakszervizek kiadják a szervizadatokat egy mezei leendő tulajdonosnak (mint pl. a BMW), vagy hátsó kapun kell embereket megkenve bejutni (mint pl. Audi/VW esetében) ?
Hát ja! Az utóbbi pár hétben nekem is megvolt a 40 liter/100 km átlag. Csak olyankor az üzemanyagszintjelző mozgott olyan gyorsan, mint normál esetben a fogyimérő. Az is igaz hogy abban az időben vagy szerelőnél ált, vagy rendeltetésszerűen volt használva. :-)))))))))))))))) Mondjuk így: http://www.youtube.com/watch?v=hMRrLEFbySs
én most nagyon óvatosan nyomom, és a gyárit hozza....gyári, ha jól tudom..16.6 város...enyém, 13l...de 21 évesen, nem is olyan rosz, jó a városban az autómata.-DDDDd
De jó,hogy nincs ilyen kütyü az enyémben.Csak sokkolna,hogy milyen nagy számokat ír ki. :-))) Az enyém 5,5 helyett olyan 15,5 lenne kb. Néha megy a 13-14 de ritkán.A kocsi tudna szerintem 11-12-őt is de a lábam nem tudja. :-))))
Hát igen, biztosan jó vétel, aki ilyet keres, tuti nem kap ennél olcsóbban, ennyire egyben. Ennyiért 124-esből is csak rendkívül vacakok vannak, mindig nézem a kínálatot. Vasterez szerintem sokat bukott rajta és nem akar még többet. Értem én. De nekem az jön le, hogy mintha a cél előtt megfutamodott volna. Talán tényleg a kábelkorbács ha ki lenne még cserélve, akár élvezhető is lenne. No, mindegy.
Persze ennyiért jó vétel,depláne ha figyelembe vesszük,hogy ennyiért egy jó kerékpárt kapni:))lehetne abból még szép autót kamuzni,foglalkozni elejével-hátuljával/emlékeim szerint voltak ott is gondok a hézagokkal,csomival etc/,rendbetenni műszakilag is&megtartani:)kár,hogy nem fekete mert rámentem volna:))
Szia Tibi! Ezt mondjuk nem tudtam. Elvileg 850-ért vette. Ha tényleg "csak" kábelezést kéne cserélni és mondjuk akkor használható lenne, valószínűnek tartom, hogy valamennyi maradna az eladás után. Persze, igazad van, tényleg úgy jó nekiállni ilyen dolgoknak, hogy saját részre. Alkudni pedig kötelező, én is azt mondom. Csak annyira olcsó,,egészen egyben van, azért gondoltam felvetni ezt a dolgot.
Ez gusztusos, de a 126-osnak a gyári csatifedél az igazi (mondom én, hogy még mindig a Borbet okádék van rajta, pedig vettem egy szett gullideckelt már). Hasarah, az nagyon ronda - szerintem :(
Újrakárpitozva vette,már így hirdették itt a nagyfaluban.Rámenne arra 3-5kilo mire piacérett lenne...és akkor már eladásra nem éri meg.Inkább kicsit/sokat:)/alkudni és saját részre rendberakni....szerintem..
Szia! Ha ilyen ügyes vagy, hogy jó áron el tudod nyomni az 500-akat, miért nem veszed meg Vass Teréz gépét. Vaterán árulja, 350-ért vihető, ha jól emlékszem és sanszos, hogy kábelkorbács csere után jól működne a vas. Belseje szép, újra kárpitoztatta az egészet, kívül is szép, így képek alapján. Én a helyedben......
Az enyém volt a 932.-ik, előtte pedig Lupisé...(a lupis brókerház.....)
Tehát nem lehet 2000 km óta 1 tulaj,mert én minimum 2. voltam, tovább adtam, és az is tovább adta.....
Továbbá, 512le volt, nem kellett hozzá lotek tuning, csak computerrel finom hangolták a motor vezérlést......jó, de akkor hova lett 1xx lóeró.
Ha a plakettet megnézitek, a 932-es sorszám, alatt le van vékonyítva a plakett, és az anyag vastagságba van belegravírozva a 932-es szám.....
Azért vicc, hogy miket letudnak papírozni........itthon......eredeti briff, sosem volt hozzá........ez minimum 2, vagy több autóból van összerakva.......
Ha valaki esetleg szemezett volna vele, gyorsan felejtse el......
A 7végén teljesen 'szétomlott' a bontásra vásárolt 91es,3.0 12V W124es.Így ha szükség van vkinek vmire kérem jelezze.
Más:"falumbéli" volt Mercedes tulaj jelezte,hogy maradt téliszett lemezfelnin,/124esen volt/aki ilyet szeretne vásárolni ezen a számon érdeklődhet:70-5622-82kilenc.úgy emléxem 35e a kikiáltási ár...
Szia Gabi! Ott szoktam szerelni az autót, mert jó nagy pajtám van, ha esik az eső az sem olyan gáz, bár nem fűtött a helyiség. A ház előtt városon kinézik az embert. Ott viszont nyugis minden.
Szia! Valószínűleg holnap megyek ki falura, végre minden cucc, szerszám egyben van.:-)) Ma délután jött meg a másik kerékagy, még a kézifékkötél, meg a fékek, rugók is, minden rajta van, full jó állapotú. Elleszek vele.:-)
Ha már hidegen töltesz utána, folyamatosan ellenőrizd a nívópálcán a szintet, és csak addig töltsd, amíg a pálcán eléri max.-ot. Hogy ez hány dl. lesz, tökmindegy, a szint meglegyen, az a lényeg! (Néha nem árt kihúzni a nívópálcát, aztán "nézegetni"!):-))
Kíváncsi lennék rá, hogy az új S-osztályos és az új E-osztályos nagy köbcentis benzineseknek mi lehet a valódi fogyasztása..... az a nagyléptékű 3-4 liter különbség biztos nincs meg köztük mint ami az előző modelleknél tapasztalható
Egyetértek. És jó "szerelem" ez, mert akár racionális indokai is vannak. Ez az összevetés különböző asztaltársaságokban jön jól, ha már ilyenekkel kell érvelni - hisz annyian vesznek teljesen érthetetlen autókat :))))
Apu egyszer csinált 14,2-t, egy tankkal, de akkor egyfelől árut szállított a csomagtartóban a boltba, másfelől meg tényleg az volt a cél hogy megnézze, mi a legkevesebb amit enni tud. Ez jött ki. Hozzátéve hogy nyári forgalom volt, viszont nem volt különösebben meleg, szóval a klíma se ment állandóan, így lehetett vele ilyet fogyasztani...
A normális közlekedés az olyan 15,5-16 körül van neki.
Elég 0,5 literenként tölteni-nézni. Lehet melegen is (akkor legalább nem töltöd túl), de egyúttal azzal is számolj, hogy ha melegen min, akkor hidegen min ALATT van! Ez már tuti nem szerencsés, ekkor tud egy-egy bukkanón úgy löttyenni az olaj, hogy a pumpa buborékot szívjon. Várhatóan még egy darabig nem sülne be a motor, de ilyenkor löttyenésenként koptatsz rajta 1-2000 km-t :)
S500 Zoli az ötszázasával autózik hasonló környezetben mint én - Győr környéki falu és Győr között, illetve Győrben, és a saját elmondása szerint ilyenhasználat mellett fogyasztja neki a kocsi azt a 15 körüli litert. Egy 320-as sem eszik annál kevesebbet, szóval nem tudom melyik benzines W140-re gondolsz, ami eljár 10 l alatt ...
Tudom, hogy nem illik 2 fórumban is ugyanazt kérdezni, de sűrgős és nem vagyok a gépkönyv közelében:
92.11-es, 124-es 300D turbo-n, néha kigyullad az olajlámpa. Én még nem láttam, de a feleségemnél már 3x is kigyulladt, majd elaludt. Az olajnyomásmérő szerint még melegen majdnem 2 bar az olajnyomás, amely 1300-1500-as fordulattól a maximumot mutatja. Lehet kevés benne az olaj, azért jelez? A min környékén van pálca, de a régi off autóban is fel szokott villanni gyorsan vett kereszteződésben.
Szerintem szétszedhetetlen, annyira gyenge, hogy az apró műanyag fülek pattogtak le róla, ahogy egy kicsit rátoltam a csavarhúzóval......
A széle elindult, de a közepe nagyon fixen ott volt.
Lehet, hogy a tükör állítót külön le lehett volna venni, de féltem, hogyha szétugrik, még azt sem tudja használni az asszony, ezért döntöttem a csere mellett.
Kontakt sprayben ázott, kb fél órát, de nem segített, és szerintem a forrasztás sem engedett el, egyszerűen elfáradt a kapcsoló.
ez nem billenő kapcsoló....
A hátsó részén van forgás tengely, ha lefelé nyomod, le megy az ablak, ha fölfelé húzod, fölfelé megy az ablak.....
Fura egy kapcsoló......
Ha erősen fölfelé, és hátra húztam, működtette az ablakot, de úgy is csak meg, megállva.....
ez van...
egy talira elviszem a kapcsolót, megnézitek majd......
99% vagy a kapcsoló kontakt hibás (kontaktspré), vagy a kapcsoló forrasztása engedett el a nyákon (átforrasztás). 41800? :hanyattesősszmájli: legalább meg kellett volna próbálni megjavítani :-(
u.i: megnéztem és valóban csak a teteje lepattintható a 210esének is, pont ahogy druszám írta.
Nem azért, de szerintem 1 óra és 0 ft-ból javitható! Lehet erősebben lett párszor megnyomva és az érintkező határoló, vagy maga az érintkező elmozdult. Vagy csak a kapcsoló forrasztása kontaktos. Mivel itt áram nem folyik a kapcsolón (ellentétben a rágivel ami közvetlenül a motort kapcsolta), így nincs az a kis szikra (szemmel szinte nem is látható) a kontaktusok között ami az oxidot eltávolitaná. ezért ezek a kapcsolók hajlamosabbak a kontakt hibára, mert nem "pucolodnak" 41800Ft??? Te tudod.
Ne vedd 100-ra amit írok, de 96-tól a C és az E ablak kapcsolói csak egyben cserélhetők. Be vannak forrasztva egy panelba. De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne javítani. 1. kontakthiba a forrasztás, panel, csati, kábel vonalon. Gyorsan kideríthető. 2. A kapcsoló fedele ugyan úgy leszedhető, mint a régieké. Tehát javítható.
A rossz hir, hogy ezekben már nem a kapcsoló húzza az ablakot közvetlenül, hanem egy elektronika, amit a kapcsoló csak vezérel. Így is bővítve a hiba lehetőség forrását. De mint mondtam ML-t még nem néztem ablakmozgatás irányából.
Epc egyben hozza a négy ablakemelőt, a tükörállítót, meg a két lezáró gombot, >400EUR. ML-t nem ismerem, de 210nél is egyben van az epc szerint, mégis a gombok kipattinthatók belőle. Ha ML-ben is kipattintható talán van esély rá, hogy ugyanaz maga a gomb, mint a 210ben és akkor tudok adni 1db gombot is ha kell. Sajnos megnézni nem tudom, hogy azonos-e, mivel egyesével nincs cikkszámuk.
Egy ,a használtautoról kimásolt,és publikált eladó szívből érkező propaganda szövege az eladás érdekében egy olyan kocsiról,aminél lekelett fizetni az EU bizotságot,hogy ne bukjon meg a törésteszten:))
Hány nyelven is írható,hogy szánalmas?:DDD............
Szánom bánom, de gyorsabb volt a kezem, mint az eszem. MSK Sanyi barátom meghirdetett itt egy pár Bose hangszórót, amire én azonnal lecsaptam. Ezután néztem meg a starfinderben mi is ez valójában és rájöttem, hogy nem szeretnék ilyet (nem mintha nem lenne jó dolog, ez az én egyéni hülyeségem). Elnézést kérek Sanyitól is (akivel közben telefonon beszéltem) és azoktól is, akik szerették volna ténylegesen megvásárolni. Így most természetesen újra érvényes amit írt:
"Azt elfelejtettem közzé tenni, hogy eladó egy pár gyári Bose woofer hangszóró W210-be, de be lehet tenni másba is. Gyárilag a kalaptartón vannak. Ára 15ezer. Tel: 06 30 693 08 06"
Ezt én is megtaláltam, de nem fogok kiadni 23.000.- Ft-ot 2 db hangszóróért, amikor Sinus Live szettet kapok 12.000.ért... Arra gondoltam, hogy befér-e mondjuk a 13 cm-es, vagy csak a 10 cm-es? Vagy ezekhez kell-e átalakítás ?
Segítségre lenne szükségem. W124-be szeretnék venni első hangszórókat (elvileg 12cm-es fér be, 4,8 cm-es mélységgel). Ha valaki cserélte már valamilyen típusra, megírná, hogy milyet érdemes nézni (ami bemegy a gyári helyre) ? Hogy minél kevesebbet kelljen reszelni, fúrni-faragni?
A dízel meg Győr-Pannonhalma-Győr viszonylatban pár hét alatt 9- 9.5 liter. Eszméletlen takarékos !!! Már kezdtem azt hinni,hogy tényleg nem fogyasztja, hanem termeli az üzemanyagot ! :D
Szerintem kékled kolléga a 19-et full pestre érti, amit mi vidékiek:) szerencsére nem érzékelünk. Pl nekem az ötszázas anno full Győr viszonylatban elkérte a 17-18-at.
Szerintem helytálló amiket megfogalmaztál, és bár utalsz rá, de annyival kiegészíteném, hogy a "bálna érzés" megér még egy kis esetleges többletkiadást is.
És még annyit, hogy ebben sokkal nyugodtabban ültetem magam mögé a családot, mint esetleg egy szutyukiban tenném.
Egyszer itt a debreceni Metró parkolójában beletolattam egy FIAT BRAVA-ba. Akkora horpadás lett a bal első ajtajában, mint egy lavór, az ürge meg sírva fakadt, mert két hetes volt az autója. Amikor csináltuk a biztosításhoz a kárbejelentőt, a bálnán nem tudtam hibát rögzíteni, mert nem látszott semmi. Csak másnap vettem észre, hogy a csomagtér fedél sarkán lepattant egy gombostűfejnyi lakk.
Semminek nem kell rossznak lennie, csak nekünk a város az automatice Budapestet jelenti. Nekünk is annyit kajált az 500as bálna, a 220as 3 literrel kevesebbet kér, és ha nagyon odafigyelsz, 15ből is el lehet járni vele. Budapesten. Vidéki városban ez jelenthetne akár 13at is.
Nekem például van 3 tökéletes légtömegmérőm is, és a kutyának sem kell még 25e ft-ért sem. Klíma panelem is van 30-ért, levegő elosztóm meg ingyen is.... Jó ezek első szériáshoz valók, és Te azért más dimenziókban gondolkodsz, mint itt az átlag.
Valóban sokban van, de az autózás általában ilyen dolog.
Most olvastam ezt a cikket,: Nissan Almera használtteszt és számolgattam egy kicsit. Pont ugyanennyi ideje (3,5 éve) van meg a bálnám, mint a cikkben szereplő Almera. Igaz, hogy én csak 50e km.-t mentem, de 60e-el számoltam az összehasonlítás végett.
Az anyagiak:
Almera: 3,5m vételár+ 0,5m "csicsa"(ami egy bálnában alap) +1,25m üzemanyag = 5,25m ft.
S500 : 1,5 m vételár (átírással) + 0,5m javítási költség az első pár hónapban +2,5m ft.üzemanyag = 4,5m ft.
Most mindkét autó ér cirka 1M ft-ot.
Tehát ugyanott vagyunk, ha én ráköltök még 3 kilót egy fényezésre, hogy olyan szép legyen mint szeretném, és még tankolok további 10e km.-re.
Csak jobb volt 3,5 évig egy 500-as bálnával cirkálni, mint egy halottgyenge szappanosdobozban szenvedni nem? Igaz, hogy néha bosszantó dolgokkal küzdöttem, el is szidtam párszor, de valamit valamiért.
Az sem mindegy, hogy mindent készpénzből meg tudtam oldani,(mert 1,5 -öm volt, 4-em meg nem lett volna) egy peták hitel nélkül, ami új autónál Magyarországon nem létezik, úgyhogy még nem fizettem ki vagy 1,5 millió kamatot sem!
Ráadásul tőlem nem áll messze a bütykölés sem, és helyem is van, úgyhogy a 3 donorból bőven ingyenben van az autó.....de ez már az autóbuzéria miatt van....
Szerintem anyagilag nagyjából ugyanott van az ember, ha egy új autóba fizet be 1-2M indulót és törleszti a többit, vagy vesz egy szép használt S-t.
Értékvesztés és kamatok, vs. nagy fenntartási költség.
Mondjuk anyagilag hosszú távon egy 126-os egy új Suzukival van pariban, egy 140-es egy új Corsával, egy 220-as meg egy új Astrával. Kinek mi a szimpatikusabb :-)
És 15 literes fogyasztással számoltam, pedig kevés csillagos eszik annyit. A "C" és az "E" olcsóbb dolog, pedig az is ugyanannyira MERCEDES, nem valami új tucat szappanos doboz.
Egyértelmű, hogy éves költségekről beszélünk. Nézd én amatőr vagyok az autókhoz, a bálnához is, csak szeretem. Én a saját tapasztalataimról beszéltem, és nem is akarok pénzügyi vitát egy szakemberrel. Lehet, hogy már holnap beesik egy 100-200eft-os hiba, esetleg elszáll az ótómata váltó, ami még több, de pillanatnyilag az enyém egy viszonylag jól fenntartható darab. De a pakliban benne van, hogy egy 12 éves autóra bizony költeni kell. De ezt már csak büszkeségből is megteszem.
Üdv, nem tudom, hogy konkrétan mit keresel, ezt a bálnát ismerem nagy vonalakban, tudnám ajánlani: '97 300D bálna A tulaj ügyvéd, a szerelőmhöz jár ő is évek óta, eléggé karban van a kocsi, szvsz 1,7 körül adja, illetve 0 Ft-ért elvihető, ha továbbviszed a hitelt. Kicsit megszorult a srác. Kb. 1 kilót kell rákölteni esztétikai hibákra. Néztem magamnak, de aztán végül is lett napira másik autóm.
Pár szó magamról, hogy ne csak ismeretlenül pofázzak bele. Elvileg régi motoros vagyok, 2002-ben vettem az első Mercimet, itt a fórumon is voltam korábban jó sokat zssanya néven, aztán már ezzel a fenti névvel. Sok embert ismertem a régi fórumos társaságból, összejártunk évekkel ezelőtt. Szóval jópár merci után kis szünet, de most úgy alakult, hogy valahogy kettő is a kezem alá került. Napira van egy W210 220cdi szép állapotban, illetve a spájzban egy '73 280CE. Azt árulom, inkább vennék helyette egy slc-t. Hirtelen ennyi, szoktam olvasgatni a fórumot, ha nagyon dumálhatnékom van, akkor írok is.
Szombaton néztem. 310 000 km van benne, ülés kiszakadva, 3,2 milliió és ha jól emlékezem S55 vagy valami ilyesmi (5000-6000 cm3 motor ). Közelröl nekem nagyon leharcoltnak tünt.
Még egyikkel sem volt gondom, de cseréltek már egy egységet 80ezerért, mert folyamatosan ment a hátsó szélvédőfűtés. Vettek már ki 40ezerért beszakított izzitógyertyát. De ezek nem minden hónapban fordulnak elő.
Van most egy az M7 bevezetőn az egyik kereskedőnél, közelről nem néztem meg, de kiállásra nem tűnik rossznak, nem ül, pedig ugyanott áll pár hete, egy kört megérhet.
1: hely ahol szerelni tudsz,fátés, akna, vagy emelő 2: rengeteg jó minőségű szerszám, ne adj isten célszerszám, hogy ne csinálj több kárt mint hasznot. 3: műszaki affinitás és jó dokumentáció 3+1: sok sok szabad idő.
Nagyon szép a (220-as ) autója apádnak. Szörnyú amiket árulnak ( long, fekete,világos belső ). A debreceni Pappasnál 3,3 mill. árulnak egyet, rossz a légrugó,folyik a difi, nem megy a klima, rossz a futómű, a szervizkönyv azt hiszem 2 éve nincs vezetve állitólag egy ottani szerelő javitotta mert igy olcsóbb (!). Az "eladó" azt mondja nekem, hogy vegyem meg akkor megcsinálják garanciába......
Akkor én a szerencsések közé tartozom, mert a 124-es és a 140-es is kiváló vétel volt. De szerintem a fenntartás költségei nagyon sok mindenen múlnak, úgyhogy csak általánosságban lehet ezt egy táblázatba, tól-ig behatárolni. Persze a nagy számok törvénye az más, de pld. a bálnáknál nem lehet több tízezres számokkal kalkulálni.
A költségekkel engedelmedel nem értek egyet. Volt 123,124,126-os gépem. Amikor a fórumozást kezdtem én is azt hittem, hogy nincs különbség. Sajnos van. Több az extra, bonyolúltabb az elektronika, stb..... Természetesen szerencse kérdése is,ki milyen gépet fog ki.
Hát, nézd, tényleg leginkább Joci 220asában gondolkodj, ha mindenképp cserélnél. A 211ből pont azok a problémás első szériás példányok fognak lecsúszni ebbe az árkategóriába, amit megint nem szabad megvenni.
Teszem hozzá, a 220as sem az olcsón fenntartható napi autó szinonimája feltétlenül (anélkül hogy a zsebedben kotorásznék).
Hálás is vagyok érte.Bár azóta volt másik gazdája is de 2002től már a Birizdónál szervízelték. Úgyl átom rendesen belehúztál a csillag gyűjtésbe. Szép az autóparkod. Irigyellek.:-)
Köszi a tanácsokat. Meg is fogadom. W140 csere lefújva. De akkor mit vennétek 1.5 és 2 milla között amiért érdemes lecserélni egy w202 C220-at ami gyakorlatilag hibátlan, és már megnéztem a hirdetett 210-esek többségét (sajnos elkeserítőek) Kb 20db 140-est (szintén nem nagy élmény), A W203 túl van a határon, ami meg mégis 2 milla alatt van, az meg szintén színvonal alatti. A w220 meg az olcsóbb árfekvésben mind ramaty. Marad a 211-es de arra is sporolni kell még. Így a kérdés inkább csak elméleti. Marad a w202 és inkább arra mennek rá a hétvégék. (kell bele még pár extra, és jó lesz az is pár évig még)