Keresés

Részletes keresés

nixon61 Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3234

Köszönöm, csak próbálkoztam, hátha van valami ötlet, értek a vashoz, tudom, hogy-hogy reagál az alakításra, csak íves van, egyenes meg nincs, próbálok összeszedni egy pályára valót. Még egyszer is kösz.

 

Előzmény: József Gábor Papp (3230)
nixon61 Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3233

Szia !

Légyszíves irj rám a horvathzoltan610203@gmail.com E-mail címre, próbáltam neked írni, de nem tudok privátot.

Köszönöm.

Előzmény: karikaV43 (3232)
karikaV43 Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3232

A Marklin kompatibilis hozzá,nekem van is egy dobozzal,ha érdekel.

Előzmény: nixon61 (3228)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.04.18 0 1 3231

Szia István!

Bizony egy alapos takarítás ráfér. A kerekek futófelületét alaposan meg kell csiszolni. A kommutátort vékony polírpapírral meg tudod tisztítani. A szénkeféket és a rugókat előtte ki kell szedni. Ezután a résbe becsúsztatod a polírpapírt, enyhén rányomod és forgatod a forgórészt. Meg fogsz lepődni, hogy mennyire koszos. A szénkefék érintkező részét is gyengéden meg kell csiszolni, mert az erős szikrázástól kráteres lehet. Amennyiben nincs átalakítva a mozdonyod, érdemes az irányváltó kapcsoló érintkezőit is óvatosan meg kell tisztogatni. Minden eloxidált átmenet ellenállást képez és ezért a végén kisebb feszültség jut el a motorhoz. A tisztogatás után minden csapágyazást műszerolajjal  meg kell kenned. Itt figyelned kell, hogy a már megtisztított kommutátorra és a kerekekre ne jusson belőle. Én minden mozdonyom motorját teljesen szétszedtem és úgy tisztítottam ki. Ehhez egy kis kézügyesség és gyakorlat szükséges, de a leírtak elvégzése is csodát fog művelni a mozdonyoddal.  Jó munkát!

Üdv: Zoli

Előzmény: István Somogyi (3229)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3230

Szia Nixon!Ne próbálkozz vele,mert tönkreteszed! Az íveseket ( legjobb tudomásom szerint) nem egyenesből hajlítják,hanem eleve olyanra préselik.Ráadásul ha sikerülne is kiegyenesíteni,még egyforma hosszúra kellene vágnod a sínszálakat.Ez nem vonatkozik a tömör sínszálakra,amit -bizonyos határok között-  tetszőleges ívre lehet hajlítani.De visszafelé már azt se nagyon,mert hajlításkor az ív külső oldalán valamennyire megnyúlik az anyag.Inkább egy kis türelem,és kerülni fog gyári egyenes is.Az itteni szakértők biztos tudják,melyik gyártó sínje kompatibilis a Tóth féle sínekkel.A rosszabbik opció,és ha nem túl nagy áldozat,cseréld le olyan sínanyagra amihez könnyebb hozzájutni.   Üdv.Gábor                                                                                                                         

Előzmény: nixon61 (3228)
István Somogyi Creative Commons License 2017.04.17 0 0 3229

Üdv Urak!

 

Ma beindítottam a szerelvényeket, volt ami csak döcögött, volt ami csak úgy hányta a szikrát....de megy....egy két mozdonyt lehet, hogy szakértő szemmel kéne megtisztogatni, csak hát ehhez még gyűjtöm a szakértő szemeket...:D 

Köszönöm a trafót és a tetőt Karika társunknak, nélküle nem sikerült volna a mutatvány...Köszönöm!!!

Sok tanácsra lesz még szükségem a tapasztaltabb mesterektől....:)

 

Minden jót...

nixon61 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 3228

Sziasztok !

Néztem ezeket a Tóth féle síneket.

Kérdés , az íveket kiegyenesíteni próbált már valaki? Arra gondoltam ha létezik hajlító , akkor azzal esetleg ki lehetne egyenesíteni őket, profilt esztergálni nekik. Esetleg tapasztalat, minden okosságot szívesen veszek.

nixon61 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 3227

Kösz az infót, megtaláltam.

Előzmény: Zoli1949 (3226)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 3226

Szia!

Látom a Vaterán, hogy vásároltál Kovács Péteről. Most Tóth féle síneket is árul. Amennyiben van egy kis kézügyességed, könnyen át tudod alakítani szigetelt kétsínes rendszerré. A középső szigetelt sínszálat úgy is ki kell venned. Ugyanazzal a módszerrel a két szélsőt is szigetelheted.

Üdv: Zoli

Előzmény: nixon61 (3217)
karikaV43 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3225

sohajdakari@gmail.com

Írj ide és megbeszéljük.

Előzmény: István Somogyi (3224)
István Somogyi Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3224

Üdv Karika!

 

Ráckevére nem tudok elmenni, szóval futár lesz szerintem....A mailed hiába publikus, nem látom sehol, szóval csak itt tudok egyenlőre írni...ami a trafóból megy a sínbe vezeték csatlakozás vég kéne még, mert anélkül mit sem ér a trafó....:)

karikaV43 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3223

Volna egy komplett Pannónia készletem,a doboz tetején eredeti kép is rajta van,kissé viseltes,de meg van.

Kedd délelőttig eladó 200.000Ft-ért,a szerelvény szép a mozdony felújítva gyári alkatrészekből.

karikaV43 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3222

Ráckevén lakom,tudok adni egy trafót,ha kell.

Mail publikus.

Előzmény: István Somogyi (3221)
István Somogyi Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3221

És az itt, mit jelent??? Mert lehet, hogy el is mennék érte, ha megoldható....:)

karikaV43 Creative Commons License 2017.04.15 0 0 3220

Itt van még,mert nem boltoltuk még el.

Előzmény: István Somogyi (3219)
István Somogyi Creative Commons License 2017.04.14 0 0 3219

Üdv

 

KarikaV43 trafód van még előréhez, mert érdekelne egy, és a vezeték is ami a trafóból megy a sínbe...Válaszod előre is köszönöm!

István Somogyi Creative Commons License 2017.04.14 0 0 3218

Üdv Urak!

 

Először is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek....másodsorban pedig, Előre mozdonyhoz, tető és áramszedők valakinek nincs véletlenül??? Nagy szükségem lenne rá....Köszönöm...:)

nixon61 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 3217

Még egyszer is köszönöm az infót.

Esetleg ha volna egyenes eladó sín valakinek, érdekelne.

József Gábor Papp Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3216

Szívesen a segítséget!Amit én használok,az nagyon vékony,nem zsírosodik ki (mint a műszerolaj,aminek pont az a lényege),nem szárad meg mint a gépolaj.,nem szívja a nedvességet mint a hasonlóan vékony (folyós) fék vagy hidraulika olaj.Nagy mennyiségben világos sárga,a sínen gyakorlatilag láthatatlan a felvitt leheletnyi réteg.Az 5-6 éve kezelt sínjeimen nyoma sincs a rozsdának.                                                                                                     Üdv.Gábor  

Előzmény: nixon61 (3213)
nekeresd Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3215

Eladó,

 

 PV (Pénzverdei) Előre típusú mozdonyhoz után-gyártott szénkefe rendszer minden alkatrésze.

Az alábbi ábrán balról jobbra haladva az egyes alkatrészek:

 

 

Kefesapka (M6*0,75 belső menettel):                                     800 Ftdb,

szénkefe (7 mm hoszú, 4 mm átmérőjű):                               300 Ft/db,

bronzrugó:                                                                             300 Ft/db,

szigetelő gyűrűpár ( pajzson belüli peremes, + pajzson kívüli): 400 Ftdb (a kettő együtt),

leszorító gyűrű (M6*0,75 belső menettel):                              300 Ft/db,

kefehüvely (M6*0,75 külső menettel):                                    500 Ft/db.

 

Az egyes alkatrészek csak páros számban vásárolhatók meg.

Személyes átvétel Budapesten.

Ajánlott levélként is feladható a postai díjszabás szerint, de a postázást csak 2000 Ft feletti vásárlás esetén vállalom.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu 

karikaV43 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3214

Én pl. játék restauràtortól ismerem a fegyver olajat.

Olyan lesz mint az eredeti.

Előzmény: nixon61 (3213)
nixon61 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3213

Köszönöm a válaszokat.  Értem én ,hogy fegyverolaj, de miért pont azzal? 

 

Nem kötözködni akarok, csak okot keresek, mi van az olajban, hogy pont azzal kenitek, és milyen a színezete.

Előzmény: József Gábor Papp (3212)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.04.09 0 0 3212

Szia nixon!Én homokfújni szoktam őket,utána drótkoronggal felfényesítem, (elsimítja a szemcseszóró apró krátereit és az áramszedés is jobb a simáról) végül vékony,Break Free fegyverolajjal átkenem,és egy ronggyal áttörlöm.           Üdv.Gábor           

Előzmény: nixon61 (3209)
jenő1954 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3211

Szia ! 

Ha leakarod festeni akkor a futó felületet és a kapcsokat ragaszd le pl szig. szalaggal vagy valami mással mer a festéket nem fogod tudni letisztítani hogy az mindenütt érintkezzen. A homok fúvás jó ötlet. 

Előzmény: nixon61 (3209)
karikaV43 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3210

A homokfújás jó,de ne fesd le,használj inkább fegyver olajat.

Előzmény: nixon61 (3209)
nixon61 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 3209

Sziasztok!

Vannak PV vasúti sínjeim, a probléma az, hogy rozsdásak, esetleg ötlet, hogy lehetne megtisztítani őket

Arra gondoltam, hogy homokfúvom, és lefestem őket.

Véleményt szívesen fogadok-

 

janosvitez65 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 3208

                  Szia!

 

Írhatnál nekem is .....hjvj2@freemail.hu

Előzmény: István Somogyi (3179)
István Somogyi Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3207

Üdv!!

 

Jól nézz ki....főleg, h a vagonok belső világítást is kaptak.....Gratulálok Jenő, szép munka.....:)

jenő1954 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3206

Szia !

Valóban jól látod egy picit robosztusabb a sin mint a gyári,de a beszerezhető anyagok meghatározták.

Előbb volt vonat sin nélkül mert nem találtam akkor sehol és így készültek sinek. Később tudtam venni sineket de akkor már olyan sok energiát fordítottam a sin készítésre , sablont készítettem stb ,hogy a síneket eladtam Zolinak és Gábornak.

Üdv: Jenő

Előzmény: Ep128 (3203)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 3205

Szia!

Nem csalt a szemed. Jenő barátunk a síneket is maga készítette, ami szintén nem kis munka volt,

Innen is gratulálok neki.

Üdv: Zoli

Előzmény: Ep128 (3203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!