Én egy 500km-es utat tettem meg vele, az alatt a hat óra alatt semmi gondom nem volt az üléssel. Amúgy napi 2x12-es utat megy a kisautó, akár sörpad is lehetne benne.
Most a következö projekt a vonóhorog beépitése lesz. Van egy felfogató alkatrész (8Z0 813 941 B) egy kis szar vasdarab, kettö kell belöle, és 35000Ft/db. Majd legyártom magamnak, mert azért ez nagyon durva. Az 5000Ft is sok lenne ezért, de a 35000Ft (112€/db) már a rablás kategória.
Na most jutottam el odáig hogy sikerült kicserélnem a fékkopásjelzö csatlakozóját. Nem csodálom hogy nem érintkezett, mind a két szálat kézzel ki tudtam húzni a csatlakozóból. Ráforrasztottam az új csatlakozót a kábelre, és láss csodát, gyújtás ráadása után a nagy sárga OK felirat jelenik meg a kijelzön.
Azért említettem a sportülést, mert itt a fórumon korábban kifogások érték az A2 ülését, mondván hosszú úton kényelmetlen. Összehasonlítottam a normál üléssel, valóban érezhető a különbség. Az enyémmel 900 km-es utat egy nap alatt úgy teszek meg, hogy fel sem veszem. Persze ez így nem nagy szám, mert vannak nagy és kényelmes autók, ahol az ilyesmi természetes. Csak itt kisautóról beszélünk.
Sajnos 20 év alatt a műanyagok, gumik elöregednek, törnek, foszlanak.
Nekem nincs sport ülésem, de nagyon kényelmes az A2. Most hogy 10 napra Mo-n kellett hagynom munkás autót, egy barátom kölcsonadott egy VW Borát. Mire hazaértem vele, minden porcikám sajgott, úgy szálltam ki belőle mint akit útközben jól elkalapáltak.
A javításhoz még annyit, hogy egy majd 20 éves autót veszélyes bolygatni. Széthúzták a fékkopásjelző csatlakozóját, többé nem működik. Minden ezer éves, már a ránézéstől is megadhatja magát a technika. Majd szépen rendbeteszem, de sokat erre az autóra már nem szeretnék költeni. Az ilyen apróságok idegesítőek, de a munkábajárást nem zavarják.
Mindegy. Engem bosszant, amikor közvetlen a javítások után vagy akár ezzel összefüggésben újabb problémák jönnek elő.
Jó autót legfeljebb a hozzám hasonló "megszállott hobbisok" adnak el. :-)
Csak reménykedni merek, hogy a meghirdetettek közül a 2-3 éves, 30-40.000 km-t futott autók még talán jók.
Megküzdöttem vásárlás után én is az akkor 12 éves A2-vel. Korábban összeírtam, 45 ponton végeztünk rajta alkatrészcserét, javítást. Nem bántam meg, szeretem ezt az autót, és elégedett vagyok vele. Rengeteget jelent főleg hosszú úton a kellemes "sportülés". Aki bontottként hozzá tud jutni, érdemes erre cserélni. Sajnos kevés A2-t látok az említett sportüléssel.
Magyarországon volt javítva, egy nagyon normális szerelöm van. Kipróbálta az autót, minden szépen müködött. Nálam is, gond nélkül hazajöttem vele. A dugóban vettem észre a jelenséget, normál használatnál nem lehet észrevenni semmit.
Az eddigi autóim közül 4 - et nyugati használtként vettem. Különösen az utóbbi 2-nél eszméletlen, katasztrofális gányolásokat tapasztaltam. Olyanokat, amire nálunk Mo-on "feketén" egy sufni garázsban sem vetemülne seki. Úgy látszik mi magyarok igényesek vagyunk a használt autóinkra, azok karbantartására, javítására, állapotának megőrzésére, (én is). Az általam vett példányokról az jön le, nyugaton az a fontos, hogy guruljon, ésetleg jól nézzen ki. Aztán ha technikailag félig halott, akkor cseréli. Itt lép be a magyar használtautó vásárló. :-)
Alapvetően minden VW konszernes keresztmotoros autóban hasonlóan van megoldva a dolog. Van egy bak a motor elején és egy másik a váltó végén. Ezeken kívül még van egy nyomaték kitámasztó ami a motor-váltó egységet a segédváz bölcsőjéhez köti, de ennek szinte csak annyi a szerepe, hogy a kerekek forogjanak és ne a motor... A leírtak alapján a leállításkor jelentkező rázkódás a leállító csappantyú hibája lesz, talán egy vákuum csövet nem dugtak vissza rendesen. (ez egy pillangó-szelep a szívócsőben a torok elején valahol, ami leállításkor elzárja a szívócsövet és így nem jut levegő a hengerekbe amik a nagy kompresszió miatt erősen visszarúgják a dugattyúkat és ezzel erős rázkódást okoznak) Emlékeim szerint ez vákuumos és nem elektromos... meg ha az utóbbi lenne akkor talán hibát is adna.
A kemény járás meg valószínűleg a vezérlés nem megfelelő finomhangolásából, esetleg +/-1 fognyi elrakásból vagy a nem megfelelő vastagságú hf tömítésből adódhat. Simán garis probléma mindkettő! A hf-ből (és jobb helyeken a blokkból) a síkoláskor levett anyagvastagságot a tömítéssel kell kompenzálni!
az 1.4 pdtdi-nek hány motortartó bakja van, és hol találom ezeket? Amióta megcsinálták a hengerfejet leállításkor nagyot rázkódik a motor, alapjáraton egyesben meg olyan hangja van mintha szét akarna esni. Vagy nem húzták meg rendesen, vagy meggyilkolták miközben a motort javították.
Feltételezem, hogy a kuplung jól és a megfelelő határok között működik, mert ez is lehet oka a nehéz kapcsolásnak.
Nézd meg a váltón a kapcsoló mechanizmus emelőinél az összes forgó és csúszó pontot, hogy megvannak-e és nincsenek-e nagyon elkopva a műanyag perselyek és csúszkák. Nem-e lóg maga a kapcsoló tengely ami a váltóba megy, ha minden rendben, akkor pattintsd le a kapcsoló huzalokat és nézd meg, hogy szabadon, könnyedén jár-e a váltókar, illetve, hogy a huzalok lazán csúsznak-e a hüvelyükben.
Amennyiben minden jó, akkor csinálj egy alapbeállítást, nem nehéz művelet és csak általános eszközök kellenek hozzá. H még mindig nehezen megy a kapcsolás, akkor még lehet próbálkozni egy váltóolaj cserével, de ennek már nagyon kevés az esélye, hogy segít. Ilyenkor már a váltón belüli kopások tudnak bajt okozni és ezt csak egy váltó felújítással lehet orvosolni, vagy egy jó állapotú bontott váltóval.
Váltó kulissza beállítás sokat javít. A neten találsz róla videót, pár perc az egész, csak egy 5mm átmérőjű fém rúdra van szükséged (én 5mm-es fúrószárat használtam).
Csak saját tapasztalatomról tudok beszámolni. Hasonló problémával küszködtem, mikor megvettem. A megnézetteknek 80%-a még szorosabb volt. 1 lépés, sebváltó olajcsere. Nálam 50%-a víz volt. A motortérben lévő bowdenek szorulhatnak, bár azok teflonosak, nem koszolódnak el, ha az alsó védőburkolat fenn van. Tűgörgős kosár és simering csere volt a bemenőtengelynél, ott jutott be a víz az olajba.
Az átlag autós évente kétszer minimum leszedi a kerekeket a táli/nyári cserék alkalmával. Olyankor van alkalma ellenörizni a betétek állapotát is. Én ezt inkább csak kényelmi funkciónak nevezném mint biztonsági funkciónak. Nálunk meg ugye évente van müszaki vizsga ahol megmérik a tárcsák vastagságát, és ellenörzik a betéteket is.
Saját tapasztalatom szerint valamiért mindig a tárcsák miatt kell féket cserélni, vagy elrozsdásodnak, vagy elkopnak. Most is a tárcsa kopott el, a betét még böven rendben volt.
Én megrendeltam a csatlakozót a kábellel, megpróbálom megjavítani. Ha nem megy, akkor kiiktatom a fenébe.
...már miért vennék észre, és már miért bukná? A kopásjelző nem kötelező biztonsági felszerelés, ráadásul a 4 betétből (vagy amelyik autóban hátul is tárcsa van, ott a 8-ból) csak 1 állapotát figyeli. Jártam már úgy, hogy az a betét teljesen jó volt de egy másik meg közben egy műszaki hiba miatt vasra szaladt...
Simán ki lehet iktatni, legalább az abroncsok cseréjekor a gumis úgy is ránéz, nem beszélve arról, hogy ha a betétek mégis nagyon elkopnának akkor a fékfolyadék is jelezni fog...
Hidd el, hogy az aki hagyja vasra futni a betéteit, az a jelzéssel sem fog törődni, olyat is ismerek...
Kössz az infókat, látom. A fékbetétnél zártam rövidre a vezetéket, nem a 17 pólusú csatlakozónál. Elméletileg így is jónak kellene lenni, hiszen onnan jön a fékbetéthez...
Én sem csúszok bele abba, hogy a vasig lekoptassam a betéteket, így nincs szükségem erre a funkcióra. Egyrészt nyilvántartom a futott km-t, másrészt meg figyelem a betétek vastagságát. Minimum 100.000 km-ig jónak kellene lenni egy újnak. 5 év alatt mentem vele 20.000 km-t, másik autót is használok, meg motort mellette.
Azért én nem kötném ki a fékkopás visszajelzést végérvényesen, mert ha (te lehet h odafigyelsz rá), de az asszony addig jár vele míg le nem vasalja a hűtőlamelláig! De hoztak már olyan autót is, amiből elhanyták a fékbetétet! :)
Meg ha műszakin kiszúrják, buktad a vizsgát!
Olyan mint mikor áthidalják a légzsákot!
Ha meg van a lábkiosztás, szilikon kábellel ujra húznám, és csatlakozót saruval lehet venni!
Köszönöm az Ebay ajánlatokat. Ez így jó megoldás, ha nem kell végig az egész vezetéket kicserélni. Én is csak később tudok vele foglalkozni. Műszakin átment így is. :-) Abban a reményben zártam rövidre a vezeték végét, hogy ezzel végérvényesen kiiktatom a hibajelzést. Majdnem úgy lett, mert a hibajelzés eltűnt ugyan, de általában havonta egyszer felbukkan, ami újraindítás után eltűnik.
Ma lett megjavítva (hengerfejes lett, eszegette a vizet). Két stabilizátor rudat is cserélni kellett, meg bele lettek téve az új tárcsák és betétek, sajnos ez lett a vége. A decemberi müszaki vizsgáig van idöm megjavítani. A német fórumozók szerint a kábel tövénél érdemes rövidre zárni, ezzel végérvenyesen kiiktatható a hibajelzés.
...igen úgy! Sajnos nem tudom, hogy ki lehet-e iktatni vcds-sel a funkciót, úgy rémlik, hogy kerestem már és nem találtam, ha viszont nem lehet kiiktatni, akkor más módon kell a jelzést deaktiválni, pl egy rövidzárral a főköteghet legközelebb, ha lehet. Ekkor viszont nincs szükség a többi vezetékre. ...ha vasra fut azt úgy is észreveszed, de szerintem nálad az nem opció. Annál jobban tisztában vagy az autód állapotával, hogy vasra futtasd a féket.
Sajnos a fékbetét kopásjelző csatlakozó a gyenge pont, vagyis nálam a vezeték csatlakozása a dugaszhoz. 5 évvel ezelőtt, amikor vásároltam az A2-t, annyira össze voltak korrodálva az első futómű csavarjai, hogy kénytelen voltam szerelőműhelybe vinni a féktárcsák cseréjéhez. Igaz ekkor a toronycsapágyakat is cseréltettem. A csatlakozó vezetéknél biztosan kell, hogy legyen egy védősapka. Az enyémen nem volt, a többszálas réz kábel közvetlen a bemenetnél annyira el volt korrodálva, hogy már csak egyetlen kis rézszál tartotta, és az is eltört. Lényeg, ahogy Octi19 mondja "Végső esetben levágni, összekötni, leszigetelni". Ezt csináltam. Említettem én már ezt itt évekkel korábban. Azt hinné az ember, hogy ezzel lerendezte a problémát, de NEM!!! Azt tapasztalom, hogy ezzel nem lehet becsapni a rendszert! Egyszerűen zavar, hogy időnként bejelez! Van hogy 2 hónapig semmi, aztán meg többször is egy nap. Volt olyan, hogy fékezés után menet közben is bejelzett. Újraindítás után minden rendben, akár 1 hónapra is. A csatlakozót csak a hosszú 4 szálas (2 szál az ABS-hez megy) vezetékkel együtt lehet kapni, csillagászati áron. A letört csatlakozónak meg a szerelőműhelyben nyoma veszett, hiába mentem vissza érte, nem találták. Legalább azért kellett volna, hogy összedugjam, védve a szennyeződéstől az aljzatot. Próbáltam ezt az elveszett dugaszt bontott testvérmárkából (VW Polo) pótolni, de az pont a fordítottja az A2-nek. A vezeték végén ugyanaz volt, mint az A2-nél az aljzat. Vagyis lett 2 egyforma darabom.