Azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem mi rendelkezünk az autóval, tehát kérésre bármit elvégzünk, amit kérsz. Jó, nyilván te nem, de hidd el, vannak furcsa emberek.
Más kérdés, hogy nem megfelelő anyag (=pl olaj) használatával gondok lehetnek.
Bocsi, igazad van! A felszereltségi lista alapján elvileg minden Ceed modellben van. Akkor anno engem félretájékoztattak... Mindegy, nekem akkor sem akad egy kicsit sem.
Nem ismerem ezt a Botond gyereket. Biztos a Kis Pista haverja. A lőrét, a fűtőolajat, a Tescos ablakmosó folyadékot meg az újrafutózott gumit meghagyom másnak. Nem igazán értem, de mindegy
Nálam ez a kormány akadás mizéria sem fog jelentkezni, mert LX+ -om van és úgy tudom ,hogy ettől nagyobb felszereltségi szinteken van csak elektromos szervó (EX lim., EX., TX), nekem "sima" szervo van csak. Hiába, minél bonyolultabb egy járgány, annál több a hibalehetőség is..., bár ez amit írtok szerintem nem biztos hogy az.
"Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem."
Sejtettem, ezért kérdeztem. :)
"Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal."
Minden további nélkül. Sőt, ha kéred, Áfor Botondot is beletöltünk, tied az autó, te döntesz - természetesen ilyenkor jelezzük a szervízkönyvben is, a munkalapon is, hogy nem megfelelő olajat töltöttünk bele KÉRÉSRE - és nyilván lesz némi gond a garanciával...
(A B4-gyel persze semmi ilyesmi nincs, tökéletes az autóhoz.)
Köszönjük szépen az ajánlatot (M6)! Nekem is lenne egy elvi kérdésem. Az utángyártott alkatrészek garanciaidőn belüli beszerelése, ha esetleg gond lenne és ezt pl. az utángyártott légszűrőre, vagy olajszűrőre fognak, jelentheti-e a garanciális javítás megtagadását? Tudjuk, hogy az utángyártott alkatrészek is lehetnek ugyanolyan jók, de mintha valahol olvastam volna, hogy gari időn belül csak eredeti gyári alkatrészeket lehet beépíteni.
Azért írtam, mert az általatok küldött EXCEL táblában ez volt benne mint követelmény a diesel Cee'd-hez! Itt pedig azt írod, hogy a B4-es is elég. Ezt pedig én nem értem. :-))) A C3-as a B4-es "fölött áll", hiszen részecskeszűrösbe, meg egyéb követelményübe az kell, tehát lefelé kompatibilis, ez tiszta számomra.
Földrajzi ok:
A Nickem nem tévésorozatból való, hanem származásból fakad (valós anyakönyvezett név, egy Z-vel kiegészítve) :-)))). Mivel nyaranta módunkban áll hosszabb időt tölteni Görög honban és ott is egészen délen ahol tartósan 40 fok fölött van a hőmérséklet ( és napközben is kell autóznom, ezért fontos számomra a 40-es viszkozitás. Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem. Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal.
U.I.:
Én semmit nem veszek kötekedésnek, pláne ha kérdez valaki.
Valószínűleg azért, mert itt már 115 ló jön ki az 1.6-os ból, nem úgy mint régen 75 a turbódiesel-ből. Azért az olajnak bírnia kell ezt az igénybevételt, mégha nem is hozod ki belőle a maximumot. A szervíz eltolódásáról le kell mondani, mert az idő előtti szervíz nem jár teljes átvizsgálással (ezt a Szabó Úr is mondta, mert bepróbálkoztam én is). Ha kérsz egy teljes szervizelést (2000 km-nél), akkor azt is biztos megcsinálják, de az nyílván baromság lenne. Én mondjuk jobban örülnék egy tél előtti olajcserének, mint egy februárinak (igy jött nekünk ki).
"Ugyanis semmi és senki nem követeli ezt meg a gyártó részétől, csak B4-et."
Rio, Cerato és Ceed CRDi esetén valóban elég a B4, minden máshoz viszont C3 a követelmény. A C3 minősítésű olaj ettől függetlenül tökéletesen alkalmas B4 helyett, plusz adott olajra olyan árat sikerült alkudni, ami miatt olcsóbban tudjuk adni, mintha "sima" B4 olajat töltenénk az autókba. Természetesen ez nekünk is jó, két hordó helyett egyet készletezünk.
"Részemről csak azért "gond", mert nekem a 40-es viszkozitás elengedhetetlen (földrajzi okokból) "
Ezt kifejtenéd bővebben ? Az 5W30-as olaj (ismét csak a kézikönyvre hivatkozva) -25 és +40 fok között biztonságosan használható, nálunk nem gyakori az olyan autó, aki rendszeresen +40 fok felett üzemel.
Nem kötekszem, csak érdekel, hátha érdemes felkészülnünk olyan autók fogadására is, amelyek mondjuk Kinshasha-Gergelyiugornya között ingázik :)
"Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba"
Ezt is nevezhetjük akadásnak. Majd 16-án kiderítjük!
Kérdés, hogy mit értünk akadás alatt. Volt olyan kocsim, amelyiknél 130-nál egy újjal is ment volna a kormányzás. A rásegítés mértéke nem minden kocsinál szabályozott (0-200-ig ugyan akkora) és nem csak a 20 évesekről van szó.
Ha lát minket, lenne egy kérdésem.A diesel Cee'd-hez melyik olajat használják: OMV BIXXOL premium vagy OMV BIXXOL premium diesel? Ha saját olajat viszek, az mennyire befolyásolja az egyéb árak alakulását? Válaszát előre is köszönöm!
Srácok! Akik rendeltek LED-es izzót. Ugynézki további rendelés jelenleg nem biztos hogy menni fog és az sem tuti hogy a berendelt 20 darab meglesz(11 van raktáron már csak+vidéki értékesítőinknél 6-16 darab kb), de nem kizárt hogy tudok még másik nagykerből(de valószinüleg arra nem fog menni a kedvezmény). Pénteken jönnek fel vidékről, akkor megvásárolom az összeset, ugyhogy arra kérnék mindenkit hogy aki jelentkezett a listára és még biztosan érdekli, ne felejtse el! Mindenféleképpen szólok elötte azért! Bocsi...
Ez amit itt leírtatok, nem meríti ki nálam az "akadás" fogalmát, pedig itt ezzel kezdődött. Jól néznénk ki, ha 130-nál kisujj mozdulatra menne a kormány :) Persze, hogy nagyobb sebességnél nagyobb erő szükséges, de nem "akadás" jellegű. Egy csónakban evezünk, csak más irányba :)
Ez a sebességfüggő rásegítés. Anno a rönómban is volt ilyen, csak ott sz.rul oldották meg, mert vagy túl könnyű volt tekerni, vagy túl nehéz, és nem volt átmenet, hanem hirtelen változott meg a rásegítés. A Cee'd-ben szerintem teljesen jól működik.
" Ha áll a kocsi és például parkolsz, szinte kisújjal porgeted a kormányt már középállásból. Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba. Persze rendes kormánymozdulatra rögtön reagál, csak forgatni kell. Próbáld majd ki, ha mész "
Na, pontosan így, nálam is , és nem is tételeztem fel, hogy ez hibás működés lenne!
Ha áll a kocsi és például parkolsz, szinte kisújjal porgeted a kormányt már középállásból. Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba. Persze rendes kormánymozdulatra rögtön reagál, csak forgatni kell. Próbáld majd ki, ha mész. A rásegítés mértéke szerintem mindegyik kocsinál egységes, hiszen elektronikusan programozott, vezérelt, nincsen szervó folyadék.
KIA Gödöllő szervizajánlata: Amit még sikerült megtudnom: - saját olajat lehet vinni - az idő előtti olajcsere bejegyzésre kerül a szervizkönyvbe, viszont az első kötelező szerviz időpontja az üzembe helyezéstől számított 1 év, vagy 20e Km. Másik szervizbe, meg azt mondták, hogy a 0. olajcsere után egy év, vagy ahhoz képest +20e km. Most akkor mi van? Ez a kérdés inkább azokat érinti (pl. engem is - kb. 12e km/év), akik nem mennek olyan sok kilométert egy évben. Én csak akkor fogok idő előtti olajcserét csináltatni most tavasszal, ha nem kell novemberben leengedni a még jó olajat pár ezer km után, csak majd jövő tavasszal. Nekem így érné meg. Nem beszélve a többi alkatrész cseréjéről (pollenszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő), amit az első kötelező szerviz alkalmával ne cseréljenek már le, ha a kocsiban még alig van 10-15e km és ezek állapota megfelelő. Az évenkénti olajcserét még megértem, de akkor meg minek tegyünk bele LONG LIFE olajat. Ezeket a kiválasztott szervizzel konkrétan le kell beszélni szerintem, ha nem akarunk fölöslegesen fizetni. A szerviz díjak és alkatrész árak szerintem átlagosnak mondhatóak, hasonló a többi ajánlathoz. Viszont az olaj itt kimagaslóan drága!