"" Van egy szolár tároló minden elöírt biztonsági szeleppel az elöírás szerint ""
Elöször ezt írtam . Aztán írtam , hogy ennél a megoldásnál feleslegessé vált ( de be van szerelve ) , mert a tároló melegedésekor a nyomás, tud a termosztatikus csapon keresztül távozni . Így a biztonsági szelep nem nyit sohasem .
"Így abszolútt feleslegessé vált a biztonsági szelep"
Ez egy óriási nagy hülyeség és felelőtlenség. Ezt komolyabb országokban büntetik is.
Pl Amerikában a vízhálózat eleve egyírányúsítva van. Bizonyos pontokon, a föld felszín fölé fel vannak hozva a vastag karimás nyomó vezetékek, és ott vannak a szűrők meg a visszacsapók.
Ezt a mondatot , a visszacsapószeleppel csak azért írtam , mert annak idején , mikor elöször írtam , hogy nekem hogyan van megoldva , akkor a topiktársak azt írták , hogy létezik ilyen kivitelezésü vízóra . Nálunk nincs ilyen . Tudod , én csak egy laikus vagyok ! De a rendszerem müködik csepegésmentesen , úgy ahogyan leírtam . Azt Te sem cáfoltad . :-)
Én leírom , hogy nálam mi a helyzet . Van egy szolár tároló minden elöírt biztonsági szeleppel az elöírás szerint . Viszont voltam olyan jó gyerek , hogy egy termosztatikus keveröszelepet iktattam be a rendszerbe a melegvíz vételezési ágba a tárolónál . Így abszolútt feleslegessé vált a biztonsági szelep . Még a 80-90°C közelébe melegedö víz esetében sem csepeg , mert a tárolóból a víz a hidegvizes oldal irányába tágul . Ezt a megoldást nem lehet olyan helyen alkalmazni , ahol a vízóra után visszacsapó szelep van beépítve !
Tudom , most majd jön , hogy az ivóvíz irányába kerül a már tárolót megjárt melegvíz . Lehet , hogy így van , de még nem haltunk bele. :-)
Azért mertem megkérdezni,hogy be lehet-e kötni a biztonsági szelepet a sarokszelep és a flexibilis cső közé mert:
a leírás valószínűleg olasz nyelvről lett gépi fordítóval generálva, mert tele van magyartalan mondattal. Olaszul sajnos nem tudok, így nem tudtam ellenőrizni a fordítást.
a pár oldalas leírás (rövidsége miatt) nem térhet ki minden lehetséges variációra
nem írta, hogy "csak és kizáróla így lehet bekötni"
nem látom okát annak,hogy a szelep másként működne 10cm cső előtt vagy után
Az, hogy "nem véletlenül van odarakva" bennem is felmerült....de lehet csak esztétikai szempontból jobb;
lehet, hogy csak azért van ott,mert egyszerűbb szerelni...stb.
Ha tudod, hogy milyen fizikai törvényszerűség áll emögött, azt örömmel olvasnám.
Ha csak annyi szól ellene szerinted, hogy nen az van odaírva, akkor megkérdezném a többieket is, hogy mi szól ellene...bízva abban,hogy van aki ismeri a fizikát közel annyira, mint a víz.
Adott egy központi fűtéses rendszer egy vegyestüzelésű és egy kondenzációs gázkazánnal. A radiátorok, csővezés(gravitációs keringés) cseréje folyamatban van, radiátorokon termofej.
A rendszer megfelelően működik, a gázkazán visszaveszi a teljesítményt amikor a fejek zárnak. Ugyanez nem mondható el a vegyestüzelésű kazánról, ez gondolom érhető.
Mivel jelenleg is van a pincémben fa, valamint a jövőben is lesz, emiatt gondoltam egy 500 literes puffer telepítésére a kazán mellé. Azért csak ekkorában, mert nagyobb nem fér be, valamint a vegyeskazánban történő fűtéskor, mikor a lakás már nem kér meleget, a maradékhő hasznosítására.
A lakás valamint a vegyeskazán körének kialakítása milyen legyen, gondolok itt hőcserélős, vagy direkt bekötése.
20-25 éve lerakott csövön kellene egy T elágazást cserélnem a kerti csaphoz, mivel sérült a menet. Elég ha a külsejét megmérem, vagy ahány gyártó annyi méret?
"bojler bekötés előtt állok és egy olyan problémába ütköztem, hogy a bojler csepegtető fentebb van, mint a bojler alja."
Ez szívás. Oda nem tudod bekötni, lejjebb kell lennie.
"Az lenne a kérdésem, hogy a biztonsági szelepet csatlakoztathatom-e közvetlenül a sarokszelepre és flexibilis cső kerülne a biztonsági szelep és a bojler közé."
Nem. Nem véletlenül van oda rakva.
"Ha ez nem lehetséges, akkor a bitonsági szelepnél csepegő víznek van-e akkora nyomása, hogy a kb 10 cm-rel fentebb lévő lefolyóba belenyomja a vizet"
Nincs. Annak lejtésbe ki kell csepegni.
Azt nem értem, hogy milyen válaszokat akartál itt hallani. Le van írva minden a leírásban. Erre te megkérdezed a szöges ellentétét a leírásnak? :D Mégis mit vártál, vagy mi értelme volt?
Ha 50fok alatt tartod bojlert nem fog csöpögni, ez a tapasztalatom.
bojler bekötés előtt állok és egy olyan problémába ütköztem, hogy a bojler csepegtető fentebb van, mint a bojler alja. Az lenne a kérdésem, hogy a biztonsági szelepet csatlakoztathatom-e közvetlenül a sarokszelepre és flexibilis cső kerülne a biztonsági szelep és a bojler közé (a leírásban közvetlenül a bojlerhez kell csatlakoztatni a biztonsági szelepet).
Ha ez nem lehetséges, akkor a bitonsági szelepnél csepegő víznek van-e akkora nyomása, hogy a kb 10 cm-rel fentebb lévő lefolyóba belenyomja a vizet (a leírásban az van,hogy a csőnek folyamatosan lejteni kell...nekem meg folyamatosan emelkedne).
Köszi a választ, bocs, elfelejtettem, hogy kérdeztem itt...:-)
Azt hallottam, nem gépésztől, hanem generálkivitelezőtől, hogy egyik ügyfele végleges leszerelést kért és ezért majdnem 90ezret számláztak ki neki. Saját tapasztalat, hogy ideiglenes leszerelés ~14e, a visszaszerelés ~18e volt, idén januárban, a VII. kerületben. A mostani projekt az I. kerületben lenne, ott valószínűleg több lenne a kiszállás miatt...
Célzottan kérdeztem, hogy van-e bármi határidő az ideiglenes leszereléskor, az ügyfélszolgálat kategorikusan cáfolta...
A fűtés házközponti, új kazánokkal, ahhoz belátható időn belül nem kell gáz a lakásban.
A tűzhely át lesz helyezve, ráadásul amerikai konyha lesz (már amennyire amerikai lehet 43 m2-en...), tehát mindenképpen kéne gázterv, meg új fogyasztói vezeték, ha egyáltalán meg lehet valósítani. Én megrögzött gáztűzhelyes vagyok, de látva a feltételeket, megbékéltem az indukcióssal.
Csak a melegvíz megy most gázzal, de amint említettem, az átfolyós vízmelegítőt csak feketén, garanciavesztéssel lehetne cserélni a gyűjtőkémény miatt.
Azzal tisztában vagyok, hogy villannyal, főleg ha nincs vezérelt, sokkal drágább a HMV-készítés.
Összegezve: végleg meg szeretnénk szüntetni a gázt, de nem akarnánk kicseszni egy esetleges következő tulajdonossal, ill. nem akarunk fölöslegesen többet fizetni a szükségesnél.
Viszont ha ez a 6 hónapos szabály tényleg létezik, akkor tök mindegy a dolog, egyedül a zsebemet kell szem előtt tartanom, jó lesz az ideiglenes megszüntetés...
Én a felsö kép szerint csináltam, de oda is építettem be egy nyomásméröt , mint a lenti képen van . Elzártam a köröket , megnyitottam a kazán felé irányuló csapokat . A visszatérö töltöcsapján keresztü lassan feltöltöttem a kazánkört . Utánna a kazán irányába a csapokat elzártam . Egyenként nyitottam és töltöttem a köröket ( nekem radiátorok vannak , így a fiam azokon lévö légtelenítöket elzárta , mikor már csak víz folyott ki rajtuk ) . Légtelenítöket hagytam nyitva az elosztónál . Nyomásmérön nyugalmi állapotban, hideg víznél beállítottam a nyomást a rendszerben . Keringetö szivattyú indít , beállítottam az egyes körökre számított liter per perces átfolyást . Hagytam dolgozni . Majd pihentettem ( ilyenkor a radiátorok légtelenítöjét is megnyitottam , hogy a levegö távozhasson ) és az esetleges levegö távozásából keletkezö nyomásesést pótloltam . Amikor a nyomás már nem változott , akkor indítottam élesben .
Padlófűtésnél az osztóra és a gyűjtőre is kell légtelenítő szelep? Azt gondolnám, hogy elég az előremenő azaz osztó ágba.
Valamint a légtelenítő szelepet és a töltő-ürítőt felszereléséhez van valami ökölszabály, hogy áramlás szerint az osztó-gyűjtőn a távolabbi csatlakozáshoz kell tenni, mint ahogy sok képen látszik (mint itt is)?
Ha az osztó-gyűjtő kazán felöli csatlakozásához teszem a légtelenítőt és , az hibás (mint itt alul a képen)?
Még 1 kérdés maradt. Ezt a golyóscsapot hogyan tudom a falhoz rögzíteni, hogy ne lengjen? Fölötte a csövet fogjam be bilincsbe és alatta is a mosógépcsövet?