Meg. De neked meg az megvan, hogy Aggteleki Nemzeti Park, Bükki Nemzeti Park, Hortobágyi Nemzeti Park, Zempléni Nemzeti Park (régen 1990 körül még "csak": Zempléni Tájvédelmi Körzet rangban, de azóta előlépett nemzeti parkká!)??
Az Aggtelekin a Serényfalva és Múcsony felől jövő út összeközösítése megy át Ragálytól a 27-es főútig --> idegenforg.-célpontok: Aggteleki barlangbejáratok; --> átmenő. forg.: Ózd-Bánréve-Ragály-Aggtelek-Szin-27-es főút-Tornanádaska--[HÁTK.]-Torna-Szepsi, Edelény-Múcsony-Ragály-Aggtelek-[HÁTK.]-Domica-Pelsőc;
a Bükkin az Eger-Miskolc összekötő út halad át, autós-turista forgalma szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Alsó- és Felsőhámor, ill. Lillafüred a Palotaszállóval (forgalmas és nívós(!) turistaszálló!), Hollóstetői Turistaház; --> átmenő. forg.: Miskolc-Eger;
a Zemplénin a Sátoraljaújhely-Gönc-Hidasnémeti összekötő út megy át, autós-turista forgalma szintén szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Füzéri-vár, Hollóházi Porcelángyár-múzeum, Királykúti turista-pihenőhely és az aranyfeltáró bányák bánya-"múzeumai"; --> átmenő. forg.: Sátoraljaújhely-Széphalom-Gönc-Hidasnémeti-Tornyosnémeti-[HÁTK:]-Miglécnémeti-Kassa;
a Hortobágyin átmennek a 33-as, 34-es főutak, ezek autós-turista forgalma a Debrecen-Füzesabony összeköttetés miatt és a hortobágyi híres látnivalók, ill. a Tiszafüred-Kunhegyes-Fegyvernek-4-es főút kapcsolat miatt szintén szezonálisan jelentősek --> idegenforg.-célpontok: Hortobágy pusztai nevezetességei és Hídivásár, Hortobágy Csárda (mint főútvonal menti fontosabb autóspihenő(!) is funkcionál), Patkós Csárda (autóspihenő!) <---[Félhalom mellett], Kunmadarasi pusztai látnivalók; --> átmenő. forg.: Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony, Polgár-Tiszafüred-Fegyvernek-4-es főút-Törökszentmiklós-Szolnok;.
És ott megoldották annyival, hogy az út mellett kint van a "[XYZ...-i] Nemzeti Park" tábla, amely a védett területen való kultúrált viselkedés szabályaira figyelmeztet, az autósok pedig betartják, a np.-i parkőr pedig (ha arra jár) szúrópróbaszerűen, de mégiscsak ellenőrizheti mindezt. Az érintett utak pedig úgy vannak megépítve, hogy a lehető legkevesebb erdőt kellett irtani miattuk építésükkor, és ennek ellenére is mindegyik átesett friss felújító aszfaltozáson, tehát hiába régi utak, mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett elkészülniük.
Mint látod, mindegyik nemzeti parknak szezonálisan jelentős idegenforgalma és átmenő forgalma is van, és ennek ellenére az útépítéseket ill. azok időszakos felújításait a nemzeti parkok megléte mellett engedélyezték (különben rég leromlottak volna felújítás híján!!!). És minden szép és jó, minden szépen össze van hangolva... ! Voilá! ;-)!! Megoldható ez Tihany esetében is... ! ;-) ;-)!
Ha ezeket a mai szabályok szerint engedték felújítani a régi nyomvonalon, akkor ott Tihany mellett is engedélyezhető egy ugyanilyen szabályok betartásával megépítendő új út megépítése.
Másrészt a térképen az útvonalat úgy rajzoltam meg, ahogy az útmérnökök is gondolkodnak: olyan nyomvonalon, amely ki tudja kerülni a domborzati akadályokat, és amelyhez nem kell erdőket irtani sem. -- Én legalábbis úgy gondolom, hogy egy ilyen nyomvonal engedélyezhető lenne... . :)
Én úgy vélem, egy ilyen úttól és hídtól sokkal nagyobb "bűntett" a hódmezővásárhelyi gigantomániás körforgalmú csomópont megépítése, és még drága is, mert a pilonokat 15-20 évente statikailag ellenőrizni kell, hogy nem süllyednek-e meg eme út-"kolosszus" súlya alatt(!). Emellett még ronda is, olyan, mint egy óriás ujjára rakott túlméretezett jegygyűrű, és azt sem értem, hogy miknek a bekötéséhez kellett ilyen agyonbonyolított csomópont (??! :-O!).
Sokkal egyszerübb és értelemesebb, mindamellett környezetkímélöbb (épeszü ember nem vezet forgalams utat a tihanyi tavak közelébe) lenne egy Pápa-Devecser-Tapolca-Badacsony=>Fonyód-Kaposvár út, ahol "=>"=komp. Híd teljességgel fölösleges a Balatonra. A Balaton és a Bakony egyszerüen annyira elválasztja az Észak- és Dél-Dunántúlt, hogy nincs értelemes ok arra, hogy híd épüljön akárhol, akármennyiért a Balatonon keresztül ívelve. Mindenki, aki mást állít, sosem járt még arra.
Sokkal jobb lenne egy üvegfalu alagut az altalad felvazolt vonalon. Igy lehetne gyönyörködni a Balaton elövilagaban es egy-egy strandhoz közel esö szakaszon a fürdözökben is!
Igen, látom. A parti út valóban nem szélesíthető már tovább.
De a dombortérképeket tanulmányozva egy másik út kiépítésének lehetősége adott, más nyomvonalon. :>>
Viszont ezek alapján már egy új út kiépíthető lenne, és É-ról D-re átvezethető volna a belső út Tihany községtől É-ra eső részén Tihany É-i széléig, majd innen egy új utat kiépítve a Külső-tó és a Belső-tó között lenne tovább vezethető féltávon, majd pedig onnantól a Belső-tó DNy-i partját követve az út visszavezethető lenne a Tihany község D-i részét elhagyó belső útba egészen a mostani révig, amely helyett egy széles Balaton-híd épülhetne meg. A régi utakat -- mivel azok nem parti utak -- kellően ki lehetne szélesíteni, az új útszakasz pedig eleve így épülhetne meg. A 71-es úttól a jelenlegi Tihanyi révig kiépítendő kiszélesített út teljes hossza kb. 6,2 km-es lenne:>>
A Külső-tó és a Belső-tó közötti nyomvonal számára a két tó között bőven van elég széles és lapos hely, legfeljebb a tó felé eső enyhe lejtést kellene egy kisebb, 1,5 -- 2 m-es feltöltéssel kiegyenlíteni. :>>
Ha pedig készen van, akkor utána ez egy Rajkától és Hegyeshalomtól Győr, Veszprém, Kaposvár, Pécs bekötésével a Drávaszabolcs község melletti határátkelőhelybe futhatna bele. :>>
A baj az, hogy sokan földhözragadtak a fórumon. Nekem például régi álmom egy hosszanti gát-autópálya megépítése a tó középvonalán, Aligától Keszthely/Szendrey-telepig. Így rögtön két Balatonunk lehetne.
1. a tevedes szo jelenteset nem ismered, mert te magad is elismerted hogy van ilyen idoszak, amikor ki vannak tiltva. ez max pontatlansag volt a reszemrol.
2. sajat magadnak is ellentmondasz, mert kerul, hisz ejjel ki van tiltva.
Figyeltem, es tudom, hogy nem lesz. Sajnos. De te se figyeltel. A kamionos addig nem fog kerülni, amig nincs kitiltva. Mert az egy jelentös kerülö. Autoval se megyek arra, mert nem eri meg. Idöben nem nyereseg, cserebe sok fölösleges km.
Sajnos eletedben nem jartal arra. En a nyaron kiprobaltam a kompot es az utat is. Gyorsan atjutottam. Nyaron nagy forgalom eseten 3 komp viszi folyamatosan az autokat, nem tartjak a menetrendet.
Annal az utnal nincs hely semmi masnak. Nyugatra a hegy, keletre a Balaton es szamtalan strand. Az az ut oda cipökanallal van beszoritva jelenleg is. Ilyet persze a fotel google huszar nem lat ...
Mondjuk a Művészetek völgye idején, amikor nem (annyira) járható a Káli medence és a 71-esen sem akarja kerülgetni az ember a strandolókat kilométereken keresztül, akkor jó választás lehet a komp egy ilyen útvonalon: https://goo.gl/pRzHgC