Sokminden nem derül ki egy kocsiról fényképek alapján, de azt már így is látni, hogy az egyik téligumi külső(?) felét elradírozta az autó. Mindenképpen megnézetném felemelve vagy futóműállításon egy hozzáértővel, hogy egyszerűen csak állítani kell rajta, vagy sérült, karambolos volt-e és emiatt radírozott.
Első blikkre milyennek tűnik nektek, KIA szakértőknek? Feltételezve a valós kor és kilométer adatokat, mire számítsak, mit nézzek meg alaposabban a kocsin? A képeken láttok valami szokatlant?
Köszi szépen a sok ötletet és tippet a képpel kapcsolatban. Tegnap újra meg tudtam nézni az ajtót és valóban a fólia repedezett meg, amit egy újrafóliázással meglehet oldani. Illetve nagyon úgy fest, hogy autóvásárlás lesz ebből a projektből :)
Szerintem madárürülék marta meg, látszik is a nyoma, ahogy folyt lefelé, a többi már a nap (UV) munkája. Egyszer apám Puntoját is lefosta egy gólya, mikor hazaért, azonnal lemostuk, de még a színét is kiszívta, pedig lakkozott metál festés volt
Nekem így képről úgy tűnik, mintha valami odafröccsent volna, amit a fólia nehezen visel, kifakult és berepedezett (gondolom a tűző nap sokat segít ebben).
Sztem vmi hegyes tárggyal lett elkövetve, akár egy jóakaró is lehetett, s utána a tuláj megpróbálta polirozással eltüntetni a felső résznél, de nem jött össze.
nem csak sokat állt a napon? a műanyagot simán cseréled bontóban,inkább vizsgáld körbe az autót,főleg a szélvédő gumikat,ablak felhúzásokat patentettségét
Sziasztok! Egy 2011-es Kia Cee'd vásárlásán gondolkodom. A kiszemelt autóval kapcsolatban egy hibát vettünk észre. A vezetőoldali ajtón az üvegtől jobbra a műanyag elem repedezett (Erről csatoltam képet lejjebb). Azt jól gonolom, hogy ez csak esztétékiai sérülés? Másnak volt már ilyen gondja? Ennek a problémának a javítására tudok javasolni valamit? Köszi előre is a választ!
Köszönöm,hogy utána néztél és megerősítetted a feltételezésemet.
Ugyan akkor él bennem az a fajta alapvetés miszerint lánckereket csak párban cserélünk.
Feltételezem ,hogy a gyártó tökéletesen tudatában van ennek a perverz anomáliának ,ezért vélhetően a főtengelyre zsugorkötéssel szerelt lánckereket, talán nagyobb szilárdságú és kopásállobbra edzett anyagból készítette,( gondolom naivan ) hogy cseréje nélkül se okozzon az új láncban deformációt és kopást.
Úgy vélem ez a fajta lánckerék rögzítés a főtengelyre, minden bizonnyal a költségcsökkentés okán készült ilyen gusztustalanul és megbotránkoztatóan gyártás technológiai szempontból primitív módon.
A megvásárolható, után gyártott szettek túlnyomó többségükben ezt az alkatrészt az SKF gyártó kivételével nem is forgalmazza. Kíváncsi lennék a márka szervizek vezérmű csere megrendelése esetén a protokollja mit ír elő.
A fenti kifejtésemre esetleg e területen ismeretekkel, tapasztalattal rendelkezők véleményét szívesen olvasnám.
Saját szavaim helyett a mazdaalkatresz.hu szerviz oldaláról idézek: "Az alsó főtengelyen lévő fogaskerék indukciósan van rögzítve csak a legindokoltabb esetben szabad cserélni. Komoly technikai háttér szükséges hozzá!" És mivel ék sincs benne, pozicionálni sem egyszerű, ezért is kell az idézett "komoly technikai háttér".
Igen, próbálni kell, főleg az első kerekeken, nehogy úgy járj, mint én az online rendeléssel. Pedig gyári méretű 16x6,5 5x114,3 ET50-es alufelni volt ez is. Szorult a féknyeregtől, másikat kellett választanom. Szóval hiába azonos a méret, de a belső rész eltérhet 1-2 mm-t.
Mivel utaznom kell érte munka után, az volt az elképzelés, fel kell próbáljam a kocsira, (a pontosan azonos méretek ellenére), de akkor szerintem meg is veszem, nem emelgetem a kocsit háznál. . :)
Helló ! Én 2011-es ceed-re vettem tavaly tavasszal jó áron(50 e, 7mm-es gumikkal 16-os)4 Mazda alufelnit, központosító gyűrűt kellett venni hozzá csak semmi mást.
Fél éve lett egy 2007-es Cee'd SW ED-m, első saját autóm. A bal oldali elektromos tükör egyáltalán nem vezérelhető, szervízben azt mondták, hogy a motor döglött benne. Ajánlatként 60e-t mondtak, kompletten cserélik csak. Ha bontóban veszek egy tükröt, akkor mennyi esélyem van saját magam kicserélni? Csapot/pc-t gond nélkül szerelek, de autószerelési tapasztalatom nincs. Publikusan szerezhető amúgy szervízkönyv (mármint szerelési útmutató, nem tudom mi a hivatalos neve) a típushoz?
Azt meg tudja nekem valaki mondani, hogy a mazda gyári felnik azonos méretekkel felrakhatóak-e Kia Ceed-re gond nélkül, és passzolnak e bele a Kia gyári csavarok? (Egy cx3 felnit néztem ki.) (16 x 6,5 ET 50 114,3*5 )
A lényeg a karbantartás, az alapvetően határozza meg az élettartamot, mint ahogy az már sokszor elhangzott itt. És a motor elsősorban hidegindításnál kopik, ahogy Te is írtad, ha rendes minőségű, állapotú és mennyiségű olaj van benne, üzemmelegen gyakorlatilag nem igazán van kopás. Ezért jobbak a hosszabb utakra használt gépek, de ezt igazolja az említett vérszállító is. A sok km-hez alig tartozik hidegindítás, ugyan tolják neki rendesen, de ki se hűl, szinte egész nap melegen dolgozik.
Ha csak nem taxizol vagy futár vagy és tizensok évesen kerül hozzád az autó, szerintem édesmindegy, mennyit ad a gyár élettartamra.
Ne vedd a 300 000 km-ert ökölszabálynak, függ a motor élettartama a hidegindítások számától kezdve az autópályán és városban megtett kilométereken keresztül még nagyon-nagyon sok mindentől. Miért lenne feltétlenül kuka 300 001 km-nél? :)
Ezekből is van nem egy, amelyik sok százezer kilométert futott. Pécsett volt egy sürgősségi vérszállító első generációs i30-as. Abban jócskán több, mint 500 ezer városban, padlógázon megtett kilométer volt, amikor eladták.
Egyébként a japánok is tudnak mellényúlni, ha motorok fejlesztéséről van szó, ott van pl. a hírhedt 1.3-as benzines, amivel értelmes embernek eladhatatlanok a használt Yarisok. A Mazdákról meg annyit, hogy mit ér a jó motor, ha féltávnál kirohad alóla a borzalmas minőségű orosz vas?
Úgy alakult, hogy ezt a nem konstrukciós hibás, de azért már rendesen kopogó motort (G4FA) megnézzük belülről is. Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy a dugattyú a csapszegen hogy van rögzítve, zégergyűrűvel vagy préselve van? Kösz előre is.