Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Azért egy elég szomorú végjáték a 200-as szériának Győr helyiben. Nem vészmadárkodok,de úgy gondolom erre a 2 hétre amíg volt forgalmija, ez már nem lesz megcsinálva.
Kijelenthető,hogy véget ér egy nagyon hosszú korszak. LOC(HPR-618) én azért nem venném ide,mert nem győri kötődésű,és egy M-es szériáról van szó.
Szerintem tavaly júniusban senki nem gondolta,hogy néhány hónap leforgása alatt eltűnik a 280 flotta. Valahol elég méltatlan módon ,ott az ELJ-966 ami szintén elfüstölt elég csúnyán utolsó napján.
Persze,ahol ennek nincs hagyománya/megfelelő szervezése (pl BKV,Veszprém,Nyíregy stb) nehezebben várható el valami normális búcsúmenet. Ellenben utolsó város volt ,ahol nagy tételben jelen voltak közel 50 éve.
AFF-671-hez kapcsolódóan pedig illene megőrizni a VB-nak,mint utolsó közforgalmi hagyományos 280(eredetileg is városi volános kivitelű,nem NDK-s,vagy orosz exportra készült kocsi).
Ne ez hogy történhetett? A győri üzemre eddig nem volt jellemző, hogy elégnének a buszaik, de azért néha beigazolódik, nem csak Sopronban fordulhat ilyen elő.
Egy nagyon fura kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha tudtok benne segíteni:
Hogyan tudom, és hol tudom megnézni, hogy pl egy adott viszonylaton korábban, milyen buszok közlekedtek, mármint rendszámra pontosan.
Mert a Menetrendek.hu-n tudom hogy van ilyen, de sajnos eddig nem találtam még meg, hogy hogyan is kell használni annak a funkcióját, lehet megszüntették és azért, vagy csak nem tudom hogy hogyan is kellene.
De ha van rajta kívül, más opció ahol lehet visszakeresni az adott viszonylaton korábban közlekedett autóbusz rendszámát akkor előre is köszönöm!
Gyakorlatilag működőképes, de senki nem hozza ki. Egyik legnagyobb problémája, hogy random letilt az elektronika. Van amikor bír fél napot, van amikor a telepről nem jutsz már vele ki. Teljesen kiszámíthatatlan a működése
A 778 még várható amúgy utcára Sopronban? Még anno hallotam hogy nem nagyon tudják itt megjavítani, csak akkor gondoltam Győrben ahol van több a típusból ott javítják, esetleg véglegesen át is helyezik... de akkor még mindig itt áll
Zegiek FB-n pletykálták, hogy felkerült a megyébe egyik telepre és ráadásul még ősszel. Arra már nem feltétlen mernék viszont fogadni hogy be is vetik, a csuklós Mercik, BN18-asok gyakorta szólóval történő helyettesítésük ellenére sem.
Van már a telepen leállított győri E94F, GNX-es 280-asok, E95-ösök is.
A győri helyközis Volvók rendbetétele hogy halad? Fél év telt el lassan úgy, hogy csak a 293-as üzemképes.
"vegye saját hatáskörbe a helyi tömegközlekedés szervezését [..] és a győriek tudják meghatározni, igényeket benyújtani, és az önkormányzat saját hatáskörben dönteni arról, hogy milyen tömegközlekedés legyen"
Ki mondja meg neki, hogy a szerződésben eddig is meg lehetett határozni?
Tatabányán, Veszprémben azt látják, hogy nincs Ikarus csúcsidőben sem. (Az esti, vagy hétvégi utcaképben a helyi buszok tekintetében nem látok nagy eltérést, ahogy a hálózat és menetrend tekintetében sem kell Győrnek szégyenkeznie.)
Én még emlékszem rá, de lehet, hogy a városi Facebook csoportokból már vissza sem kereshető, hogy mekkora ellenkezés volt mindkét említett városban a hálózat átalakítása miatt - elsősorban az ipari parkok, nagyfoglalkoztatók elérése romlott.
Nézzék meg azért Nyíregyházát is.
Új buszok, új helyi telephely, a Mobilissimus szakmai segítségével aktív városi megrendelői szereppel sok lakossági és nagyfoglalkoztatói igényt figyelembe vevő menetrend (és díjszabás), úgy, hogy Volánbusz logó van a járműveken.
Addig jó Győrnek (és Sopronnak) is, amíg az állami Volánbusz szolgáltat ennyiért. Saját cég megalapítása 2x, 3x annyiba fájna.
Új járműparkot pedig a jelenlegi szolgáltatótól is lehetőség áll megrendelni.
Győrben ezt részben már megvalósították az elmúlt években, Sopronban meg elvileg van közszolgáltatási szerződés és ZBP. ll-ik pályázati körében biztosítanák majd.