"Csomagtartó zárásához sztem a szokásosnál nagyobb dinamikára van szükség."
Ezt sajnos én is tapasztaltam. Mikor voltam szoftvert frissíteni (a megtorpanás miatt) akkor kérdeztem is a szervízest, hogy tudnak-e rajta állítani. Azt mondták, hogy majd megnézik. Na, mondanom sem kell, hogy mikor a szervízben próbálgattuk, akkor úgy záródott mint az álom. Azért nem adtam fel a dolgot. Majd ha viszem ötezresre, akkor újfent megnézetem.
"Az audió szolgáltatásai jók, a hangja viszont szörnyű, magas hang véletlenül sincs, a basszust meg nem lehet annyira levenni, hogy ne torzítson..."
Hát igen, a magas hangokat én is kevésnek érzem. A mélyek viszont nálam nem torzítanak. Nem mondom, hogy nem szólhatna még szebben, de ha azt vesszük, hogy ez egy gyári cucc, ahhoz képest egész jó.
"Már érdeklődtem a megoldás után, azzal bíztatnak, hogy kb 60-80e ft-ból megoldható..."
Miket javasoltak cserére? Én első körben a "csipogókat" cserélném.
Ja, bónusz kérdés az SW tulajokhoz! Nálatok sem lehet teljesen betolni a középső fejtámlát hátul?
a suzikkal nem az a baj hogy megtudnak állni, hanem az a baj hogy az 1,3 motor amit beleraktak az kurva jó és emiatt sok suzis schumachernek érzi magát, mert megy a verda 160-at és akkor öröm boldogság! csak abba nem gondolnak bele hogy a kasztni 0,5-ös véköny szarból van, meg az alváz is! (persze most lehet itt osztani az észt hogy 120 felett mind1 miben ülsz ha csattansz) a másik meg az említett virsligumik! azért biciklikerekeken guruló suzis ne érezze már hogy 160-al mehet!!! a múltkor is leelőzött egy Wagonermeg győr és szombathely között! nagyon érezte a verdát, kanyar előttünk ő előz mert viszi a gép! széép üveghangon ment el mellettem! aztán 10 km után mögötte álltam a pirosnál! akkor ki volt potenciálisabb vesedonor????
Tudja valaki, hogy lehet a biztonságiöv sípolását kiiktatni.
A garázsba való beálláskor mindig besípol és nincs kedvem azért a 8 méterért bekapcsolni az övet. Pláne akkor zavaró, ha megállás előtt már rutinból kioldom és akkor hallgathatom kibeszálláskor és tolatáskor végig.
Nincs neki valami biztije, amit ki lehetne szedni?
Hogy mennyire szalon azt nem tudom, de majd kiderül :-) Annó egy imerősöm u.ott vett szintén szalonkocsit, csak az Rió volt, neki bejött nagyon a gép, így remélem nekünk sem lesz gondunk vele.
Az átvétel rövid idejében én is reménykedem hiszen a kocsi már ott van így "csak" a papírra kell várni. Mondjuk a magyar hivatalok ügyintézése, hát ... :-)
Mivel szalon, így jó sansszal megkapod a taliig... :) Nekem a THM kicsit soknak tűnik, mintha ott jönne vissza az ajándékok egy része, de rosszanak azért nem mondanám a bizniszt... persze tudni kéne, hogy a szalonautó mennyire szalon... :)
és lecseréltük a régi bugyuta fórummotort is, van már sokkal jobb, meg szebb, sajna az adatbázis-importot megszívtuk, mindegy, a fenti főoldalról a régi is elérhető még csak olvasható módban... :)
Múlt hétvégén ellátogattunk egy keresekedésbe asszonykámmal, s lefoglalóztunk egy szalonautót, 1.6 CRDi SW-t, EX és el. csomag +, ajándékba adnak egy navigációt és a tolatóradart is így 4.7 milla a számla. Jó ár szerintem :-) No és a használt kocsit is 100al többért számítják be, mint másutt! THM "csak" 6.3 lesz.
Főleg úgy szép az egész, hogy korábban pl. OFF Astra H Caravanrá milyen ajánlatokat kaptunk...1.7DTH, Essentia plusszal a legkedvezőbb (! egészségügyi kedvezménnyel!) lett volna kb. 4,4 milla és se 4 el. ablak, se tempomat, se ESP, se ülésfűtés, alacsony árú beszámítás, no és ugye írtam h nagyon gyengén megy a C'eed-hez képest.
Már várom nagyon mikor vehetjük át, a bank már kipipálva, most az okmányiroda, egyebek vannak intézés alatt. Nektek az mennyi ideig tartott?
Ha esetleg jövő héten meglesz a kocsi, a 16-ai talira szívesen elgurulnánk :-)
Úgyis akkor lesz a szülinapom, szép ajándék lenne! :-)
A rángatástól és egyebektől kicsit félek, de fő az optimizmus, csak nem lesz vele probléma :-)
Ma lefagyott a bal első ablakemelőm,a sárga biztosítékot kellet ki-be húznom-tolnom, hogy működjön. Persze, ilyenkor a biztosíték tábla fedeléről leesnek a kitámasztók.
Petikém TE NE félj a frissittéstől !attol biztos h nem lesz rosszabb- sőt csendesebbé s 1enletesebb járásuvá szinte turbojuk nélkülivé válik . ÉN ezt TAPASZTALTAM.
Én FANATIKUS japános VAGYOK- honda civicem volt imádtam - de A ceed után biza nem ülnék vissa - ja és mielőtt megvettem vna kiprobáltam az összes toyotát is - 1edül az avensis ami azért nagyon ott van- ja+2milláért . a tőbbi minden szempontbol vicc a CEEDHEZ KÉPEST.
Megadta magát a flash drive olvasó cucc. Menet közben 1et siipolt s annyi. A mode gomb pedig átszöki, vgyis a CD után a rádióra vált. Járt még iigy valaki?
Swift kontra Cee'd vitához hozzászólnék... tehetem, hisz az 1.6 CRDI Cee'd-em előtt egy kicsit megtuningolt 1.5-ös SwiftII-őm volt...
Egyfelöl a két kocsi tök másra való, más kategória...
Swifttel autózni dodgemes... ha nem nyomod neki, nem is élvezed, a veszélyesség sokmindentől függ persze, észnél kell lenni...
Cee'd nekem más... nem akarok nyomakodni... de be is engednek... és nem taposom a belét, ha benzines lenne, akkor se tenném... néha persze odalépek, de az más...
Gyorsulásban a Swift odaver, ez tény... a fékekről meg másként kell beszélni... a Swift iszonyúan jó kanyarsebessége miatt előbb elmelgítem a Cee'd négy tárcsáját, mint annak az első tárcsa/hátul dob kombinációját (tartós sportos vezetés mellett)...
nagy sebességről hirtelen fékezésben viszont a Cee'd nyer... ahogy rugalmasságban, és végsebességben is...
(megjegyzés, a swift váltóáttétele sokat számít ám a fentiekben)
De mondom, a két autó tök más fazon, így az egész fenti értelmetlen, és pusztán elméleti...
minden turbófeltöltöltőnek jót tesz ha olyan üzemelés után, amikor a turbó nagy fordulatszámon dolgozik, nem állitjuk le azonnal a motort.
Nagyon egyszerű magyarázata van ennek, éspedig az, hogy a turbófeltöltők maximális fordulata akár 100.000 1/perc is lehet !!! nem tévedés !
A pörgős üzem után hosszú idő kell a teljes leállásig és ha a turbó lelassulása előtt állítjuk le a motort akkor bizony a megszünő olajnyomás ugyebár nem biztosít megfelelő kenést a feltöltőnek.
Nem tudom szó nélkül megállni ezt a fékhez ragadtságot. Ne haragudj, hogy kötözködni próbálok, de úgy tűnik valamit nem értesz. Minden hivatalosan forgalomba kerülő autó megfelel bizonyos szabványoknak.
Való igaz, hogy a tárcsafék nagyon jól fog, de egy tárcsa/dob felállást is meg szabad vásárolni.
Talán hallottál már az autók "megengedett össztömegéről" ? Ez bizony nem azért van, hogy tudjuk mennyire bírják a rugók és lemezek, hanem azért, mert egy bizonyos tömeget x sebességről behatárolt úthosszon le kell lassítani illetve meg kell állítani.
Vannak autók amelyek rövidebb és vannak amelyek picit nagyobb távon állnak meg.
A tévhitet szeretném eloszlatni, miszerint 160 ról egy suzuki pl ne tudna megállni.
100 km/h ról egy átlag autó kb 37 -42 méteren áll meg. Nyugtatásként mondanám, hogy erre pl egy suzuki is képes, de határeset pl egy amerikai buszlimuzin.
Akkor szerinted miféle autók merészkedjenek az autópályára ? mert akármennyire furcsa, bizony nagyon sok autó szalad tárcsa/dob párosításban és ezek lazán mennek 180 - 200 ig.
Csütörtöktől nem voltam, most megpróbálom végigolvasni a napokat.....
Más, akit érdekel:
- Hétvégén leutaztunk szüleimhez Hajdúba, több mint 500 km-t mentünk oda-vissza. Szerettem volna valami csoda fogyiról beszámolni, de nem jött össze /elsősorban az időjárás miatt. Terhelés erős közepes, 3 éves gyerek+gyerekülés, 13 éves gyerek /gizda/, asszony /normál méret:)/ + cuccok, ruhák hifegre, melegre, szélviharra, esőre, gyógyszerek átlagos és különböző egzotikus betegségekre, asztmás gyerek cuccai /motoros inhalátostól a baby hallerig, kúpokig/ + szerénységem /átlagos testsúly- a méretet nem mertem írni:)/. Fehérvától Pestig 130 -cal 5.5, eddig jó. Pesti dugó másfél óra! de nem lökte az átlagot. Pestől Hajdúig a szokásos péntek esti M3 -on 130-140, intenzív lassításokkal és gyorsításokkal /max 160-ig/ 5.8. Ez jó. Hazafelé sajnos ma megkaptuk az orkán errejű szellet, nem akartam hinni a szememnek, ahol az oda úton 5 és 6 között mutatott a fedélzeti, most 7-8 néha 9 szerepelt. Hát ennyit jelent. Azért az átlagot 6.3 nál zártuk. Az autó szűk 4000 ezer után úgy tűnik hibátlan. Nem rángat! Lehet abban valami amit valaki innen a fórumról vetett fel, hogy köze lehet a rángatásnak a fogyasztáshoz. Valószínűleg az extra keveset fogyasztók rángatnak.
- Hétvégén visszakerültek az eredeti nyári Michelinek az új MOMO W -vel- Nincs olyan ütős, mint Greg sok küllőse, de nekem bejön. Akartam fébyképet rakni de túl nagyra sikerült a kép, majd legközelebb, addigra legalább lemosom őket az autóval együtt. Aki szerelte a gumit lefikázta a felniket, állítólag gyengék és hajlanak, hát nem tudom én meg azt hittem jó üzletet csináltam /igaz ők Alesio-t forgalmaznak és más meg azt szidja / mindegy majd elválik.
nem csak a rossz hirek gyorsan terjednek...ha lett volna ilyen akkor biztos tudnák róla az ismerösök & ügyfelek között:) mondom Kb! egyszer régen számoltuk még valamilyen versenygumira egy motoros forumon kiváncsiságból:))
ha te nem hallottál róla, így nyilván nem is fordult elő még soha. irigyellek a mindentudásodért.... ezt a mérést laboratóriumi körülmények között sikerült előállítani:)
volt már a családban 1.6 vti, tudom mit tud :) Egyenesben 100ra gyorsulásnál a 2.0 kap 1.1mp-et, majd kanyarokban mégtöbbet. Swift sportot eszméletlenül jól rakták össze( mondom ezt úgy hogy soha nem szerettem a suzukikat)
Mint lehetőség persze fent áll,de én 11éve vagyok kb szakmaközelben, de még 1 esetről se hallottam :))) ja és a tágulás különbsége kb 30% a levegő javára... ez 2 bárnál már jelentős....:)))) nekem 3 havonta 0,3-0,4 bart ereszt mindegyik...
Javaslom, próbálj ki egy civic 1.6 VTi-t, na azzal aztán élmény a kanyarodás.
Azért kiváncsi lennék, hogy rugalmasságban hol veszi fel az 1.6-os motor egy 2.0-s motorral... :), hacsak nem turbós, akkor a 2.0-nál van az előny, nem lehet egy szívó 1.6-tól csodát várni, hacsak nem HONDA (persze ott is kompromisszumokkal).
Ha nem hiszed és módodban áll állj egy 2.0 ceed mellé ;)
bízzunk benne, hogy sosem következik be, de elvonatkoztatni és sarkítani sem szerencsés, hiszen itt nem általános hibajelenségként lett aposztrofálva, hanem mint lehetőség. persze lehet rajta poénkodni, különösen a fizikában hiányos ismeretekkel bíró "szakembereknek", mert aki a levegő hőtágulását össze tudja hasonlítani a gumiéval, miszerint a "gumi is tágul és így kiegyenlítik egymást", annak csak gratulálni tudok. nyilván fizikából fel volt mentve az illető....
Nem nekem szólt a kérdés, de: Hagyatkozz a füledre is, meg a fordulatszám mérőt is figyeld! A gépkönyv, lehet írja, milyen fordulatszámnál kell kb. váltani, hogy ne kínozd a motort, de ne is terheld túl.
Pontosabbat nem írhatok, mivel nincs erről tapasztalatom.
Köszi Zoli! A vezetés miatt még izgulok, nem volt még dieselem. Pl.: mikor váltsak, meddig pörgessem, mennyit kell járatni egy hosszabb autópálya menet után, stb...
"Ezt a téli gumi nyáron 'felrobban' esetet hallva öt percig a hasmat fogtam a "röhögéstől"...."
És akkor a nyári gumi biztosan télen robban fel, a 4 évszakos gumi, pedig minden évszakban!! (mivel nálunk, 4 évszak van--de lehet, hogy a felmelegedés ,miatt csak 2 évszak lesz, akkor pedig évente csak 2-szer robban).
Ezt a téli gumi nyáron 'felrobban' esetet hallva öt percig a hasmat fogtam a "röhögéstől".... A gumisok ezt reklámozzák...de nehogy valaki komolyan vegye!!! Ekkora baromságot rég hallottam!!! jobban kopik,de jobban tapad is egy ideig! Gondolom ha valaki felfújja -15 fokba 2,5barra a hideg gumit és utána gyorsan itt a nyár és +40 fok lesz,az aszfalt + 60 akkor lehet megnő a gumiban a nyomás és kidurranhat,de a gumi is tágul a hőtöl,ugyhogy szerintem kb kiegyenlitik egymást! URBAN LEGEND
és mi a helyzet a sportal? :) elöl hátul hütött tárcsa :) Swiftek kegyetlen jók kanyarodásra, dinamikus közlekedésre, és az tuti hogy nem egyenesre találták ki, tegnap az m7esen is volt egykét szél löket ami azért megmozgatott. De egyenesen menni a hülye is tud, kanyarodni kell tudni(ott pedig a swift -legyen mondjuk a sport-, jóval erősebb autókat ver meg) :)
Ok, ezt elhiszem... de akkor, ahol a Cee'dnek megjön az ereje, annak már elfogy. De nem is ez volt az alapkérdés. Elég, ha megnézed a féküket.
Suzuki és kisautók - elől kis tárcsa, hátul dob... jó egy városi forgalomhoz, esetleg egy 100as tempóhoz. Cee'd és alsóközép - közepes tárcsa elől, kis tárcsa hátul... jó egy városi forgalomhoz, esetleg 130-140es tempóhoz. Nagy autók, sportautók - Hatalmas tárcsa elől, közepes tárcsa hátul... no igen, ezzel még 200ról is meg tudsz állni.
na azok voltak a szép idők! zsigulival randalíroztunk a mecseken, hátul két zsák cementtel! na de nem is tudtunk még ilyen gyorsan haladni azokkal a verdákkal, mint manapság ezekkel...
"....talán félreértettük egymást, én csak arra szerettem volna utalni, hogy nem szerencsés szélsőséges időjárási körülmények között tartósan a nem megfelelő gumival járni........."
Így van! Voltidő, amikor vagy 10 évet télen nyáron, legtöbbször nyári "tükör radiál, teljesen kopott gumival közlekedtem, Erdélyben, még a cocializmusban!
Oka: semmilyen gumit, ritkán nyárit lehetett kapni!
Így, hegyvidéki körülmények között, megtanult az ember motorfékkel közlekedni, hegyen lefele, ami pl. Trabantos koromban imádkozással is társult a gyenge motorfék mellet, meg DADOGVA fékezni (ki-be gyorsan), ez volt az ABS!!
hát több ilyen sofőr kellene, kevesebb lenne a baj is. a gumi témát lezárandó, utolsó megjegyzésem a témával kapcsolatban, talán félreértettük egymást, én csak arra szerettem volna utalni, hogy nem szerencsés szélsőséges időjárási körülmények között tartósan a nem megfelelő gumival járni. a tiéd nem volt az. csak találkozom olyannal is, aki azért nem cserél télen sem gumit, mert 10 éve vezet és még nem történt baja.
ez nem egészen van így. a két összetevőn kívül maga az anyag talán a legfontosabb tényező. a gumik viselkedéséről nyilván nem fogok külön írni, mert az nyilvánvaló. télen is más a keverék meg nyáron is. ha nyáron nem "keményedik" az anyag, a keletkezett hő jóval nagyobb tágulást eredményezhet, mivel az anyag ezt engedi. szerintem logikus és nem véletlenül találták ki a téli-nyári gumikeveréket. a koton egész jó hasonlat...
"Gondolom Te mindig betartod a sebesség korlátozást! ........"
Városban, az óra szerint ált. 60-al járok (de kb. 4 km-t csal felfele az óra), vasúti átjárónál azért leveszem a sebességet kb. 35-re (lakott területen).
160-al talán 2-3-szor mentem a Lanossal (kiváncsiságból), az 1,4-es Ceed-el szintén, rövid, de gyors előzések miatt, no meg, hogy lássam, mit tud az autó szükség esetén! (sztrádán).
És MÁJUSTÓL naná, hogy még jobban betartom a sebesség korlátozásokat, mint ahogy Te is befogod tartani - mivel kénytelen leszel - hacsak nem akarod, a gyorsan begyűjtött büntetőpontok miatt a kocsid látványát kívülről, vagy az anyósülésből élvezni (nem beszélve a pénzbüntetésekről).
Ha mindenki csak annyira betartaná a KRESZT mint ahogy én teszem, és defenzíven, de ugyanakkor a forgalmat nem fenntartva, megbízhatóan vezetne,akkor az országnak sokkal több lakosa lenne, mint most.
nem általánosítottam, mindössze egy 100 éve gumizó haverom hívta fel rá a figyelmem. másfelől a fizikát nem lehet csak úgy kirúgni... én sem azt állítottam, hogy sorban állnak nyáron az út szélén a téligumival járó szétrobbant kerekű autósok. pusztán jóindulatból, figyelmeztetésként írtam ide, ne legyen baja az illetőnek ebből. sajnos egy hibátlan, teljesen új gumival is előfordulhat a jelenség, abban igazad van, hogy jóval kisebb az esély. de ez is olyan, mint a biztosítás. addig senki sem akarja megkötni, míg nem történik meg a baj...
Hát nekem az 1.6os sportom elég haladósnak mondható, kanyarokban nagyon durva hogy ahol más autók már csúsznának, ennél még akár gyorsítani is lehet :) (bár még bejáratós, de sokkal érezhetőbb benne az erő mint a 2 literes cee'dben - kipróbáltam. Persze nem azt mondom hogy rossz a cee'd, más kategória a két autó szerintem. )
Gondolom Te mindig betartod a sebesség korlátozást! városba soha nem mész 50 felett, vasúti átjáró előtt (időben !) lelassítasz 30ra , 20as táblánál se mész gyorsabban stb.
Ha véletlen "nem" lenne a válasz, akkor nincs miről beszélni....
Én csak azt mondom, hogy az kritizáljon, aki maga is MINDIG betartja a szabályokat.
Az Auto2 legújabb számában megválaszolták a nekik szeptemberben feltett kérdésemet. Most nem tudom bescannelni. A válasz egy része:
"Ha egy független javító teljesíti a márka előírásait, kaphat márkaszervíz minősítést, és akkor oda is lehet kontrollra vinni az autót."
Ergo, csak a márkaszervizbe lehet menni. Mert ugye ha egy független szerviz megfelel a gyár előírásainak és márkaszerviz jogot kap akkor attól kezdve az is márkaszerviz. És vajon miárt nincs ilyen szerviz? Azért mert a gyár előírásainak megfelelni olyan sokba kerül, hogy nem éri meg. A kereskedéseknek meg ugye muszály megfelelni a gyár előírásainak.
Nem random csak nem ismered még a logikáját. A hátsó ülésekben nincs súlyérzékelő, maghyarúl nem tudja ül-e ott valaki, ezért ha megálsz akkor kigyújtja a visszejelzőket ugyanigy ha valamelyik hátsó övet ki vagy be csatolod. Így tudod kontrolálni a változást.
Lehet, hogy gyorsabban van százon a swift, de rugalmasságba megeszi vacsorára egy 2 literes ceed.
Példa:
Előző autóm régi nagy szerelmem, egy civic 1.6 VTi, ami ugyebár 8,1 s gyárilag, de ez átesett egy teljes szívó és kipuff tuningon...;)...városban császár, de pályán rugalmasságra már simán letolt egy 1.6 D volvo...:(
Ez volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy elég a szívós, pörgetős korszakból (nagyon élveztem a hangerőt és a gyorsulást, de elég volt 5 évig) és jöhet a turbós olajkályha a 2X akkora nyomatékával és fele üza. fogyasztással.
"Én általában 115-120km/h-val megyek autópályán. Rájöttem, felesleges nyomnom azért az 5-10 percért."
Nem beszélve arról, hogy - legalább is a benzines -, így sokkal kevesebbet is fogyaszt!
Persze, pályán, ha nagy a forgalom, és a külső sávon 90-100-al mennek, és gyorsabban akarok haladni, akkor a belső sávban megyek, felveszem a forgalom ritmusát.
Viszont, ahogy lehet, vissza sorolok a külsőbe, főleg, ha jönnek Isten barmai, 160al!
"Én általában 115-120km/h-val megyek autópályán. Rájöttem, felesleges nyomnom azért az 5-10 percért."
teljesen egyet értek Veled, én 90-100Km/h-val szoktam menni, szinte ugyan olyan gyorsan elérek bárhova, a fogyasztás iszonyat jó lesz igy, és én szeretek ilyen nyugis tempóban menni. így legalább a trafipaxtól sem kell tartani. ha meg levillognak akkor meg rádudálok azt kész :)
(az 1.5ös swiftet(5 sebbeséges manuális váltós) a 2.0literes benzines cee'd is csak követni tudja ideális váltás esetén (1.5ös swift 10.0mp, 2literes benzines ceed 10.4), az 1586ccmes swift-azaz sport, 125 lóerő- pedig már 8.9 alatt van 100on)
"nézzmá' a nagyarcúszides hogy erőlködik az1,4es szutykával....." Azért még az 1,4es "szutyok" Cee'd megeszi az 1,5ös Suzukit is. :x
"amíg nem érzem, hogy balesetveszélyes szituációt idézhet elő, addig nem érdekel ki mennyivel megy" Majd akkor is ezt mondod, mikor az aszfaltról vakarnak össze kiskanállal? Szerinted mi marad egy autóból akár 150nél? :x
Én általában 115-120km/h-val megyek autópályán. Rájöttem, felesleges nyomnom azért az 5-10 percért.
és lecseréltük a régi bugyuta fórummotort is, van már sokkal jobb, meg szepp, sajna az adatbázis-importot megszívtuk, mindegy, a fenti főoldalról a régi is elérhető még csak olvasható módban... :)
".............de néha odalépek neki és megyek 180nal (akár többel is)"
Ez semmi: én már többször mentem, 800-950 km-es óránkénti sebességgel is, úgy, hogy közben szeszes italt is fogyasztottam, pedig rendőr is volt a közelben!!
Nyugi, az én Megane-m is csobogott néha, de kibírt 9 évet. Pedig abban még klíma sem volt, viszont a hűtővíz kiegyenlítő tartálya az közvetlenül előttem volt. Lehet, hogy az?
Arra figyelj,h a box becsapja comp. és a kiirt fogyasztás alacsonyabb mint a valós... számolj utána tankolásonként,mert kiváncsi vagyok a cee'd nél is igy van e mint a golf/passat stb -n!
Én nem kagylóztam meg, de egy csőrendszeren keresztül bármilyen zaj beszűrődhet. Nem elképzelhetetlen. Ha szökne valamilyen folyadék, akkor az már eltünt volna belőle és tölthetnéd fel. Ne keressél hibát. Ilyen a konstrukció.
1,6 CRDI motor alapjárata közben a középkonzol, kesztyűtartó tájékára hajolva csobogó,áramló víz hangját hallom a klíma be és kikapcsolt állapotában egyaránt! Persze csak viszonylag csendes helyen és erősen rátapadva a műszerfalra hallható . A szervízben azt mondták, hogy a hűtővíz áramlását hallom és ez természetes. Korábban egy autómnál sem hallottam ilyet. Legyetek szívesek megnézni, hogy nálatok is létezik-e ez a jelenség ?
Sziasztok! Ma jártam Pesten. Haza felé Budaörsön megtankoltam és mindent nulláztam. Mentem vele hazáig kb.80km-t 90-100-as tempóval és az átlagom 4,2-nél állt meg. Spuri adalékot használok: ez a 4. flakkon piros. Eddig ennyi a Boxos tapasztalat,igazán arra vagyok kíváncsi, hogy mennyi km-t tudok menni 50l naftával. /A Box beépítése előtt az utolsó átlagom 4,7l volt.
Várok még pár hetet és mérföldet és teszek rá egy kis M-Powert, és leméretem vele és nélküle a motort egy független fékpadon. Kiváncsi leszek az eredményre.
Az szinte biztos, hogy nem hozza majd a gyári adatot, főleg hogy ez tengelyen és nem keréken számított adat, de a különbség érdekel, mert eddig az M-Powerről voltak jobb visszajelzések.
- A motor burkolaton lévő 1.6 crdi felírat az eddig látott képeken mindenkinek fehér, illetve piros "i" színű, de az enyém sima, mint a burkolat színe.
Jelent ez valamit?
A kisördög már motoszkált az agyamban, hogy ez akár a kisebb 90 pacis verzió is lehet, amit elvileg nálunk nem forgalmaznak, de a kereskedőknek megérheti ezt rásózni a vevőre...
Szóval SW-s kollégák nektek milyen a felírat a motor burkolatán (lehet, hogy az SW-nél kifogytak a fehér és piros színekből :) )?
Tegnap lett 2 hetes az autóm(sw,el+,1,6crdi), tapasztalataim 2200 km megtétele után:
Nagyon elégedett vagyok a menetteljesítményével, méretével. A kezelőszervek működésével gyorsan megbarátkoztam, a nyújtott szolgáltatások elegendőek és jó színvonalúak! Néhány hiba vagy furcsaság: A fogyasztása nagyon jó, de nem értem, hogy városban (full pest, dugó) 6-os átlag jön ki, autópályán, országúton (100-130 között) 6,3 az átlag, ezt nem csak a mérő mutatja, hanem a tankolás is ezt igazolja (figyelembe véve a sokáig "tömhető" tankot is). Persze nekem mind2 fogyasztás jó és a különbség sem nagy, csak nem értem! Sajnos nekem is rángat vagy inkább csak torpan, valószínűleg frissítés lesz belőle. Néha a bal elejéből (macskakő) hallani vmi zajt. Csomagtartó zárásához sztem a szokásosnál nagyobb dinamikára van szükség. Az audió szolgáltatásai jók, a hangja viszont szörnyű, magas hang véletlenül sincs, a basszust meg nem lehet annyira levenni, hogy ne torzítson, illetve -5ös állás körül már nem torzít, de akkor már befőttesüvegből szól. Már érdeklődtem a megoldás után, azzal bíztatnak, hogy kb 60-80e ft-ból megoldható...:( A hátsó b.öv visszajelzői, miután elaludtak, random rendszerben néha bekapcsolnak.
Összességében nagyon szeretem, és úgy érzem jól választottam!
Hozzáértők, különben azt tanácsolják, hogy aki évente csak kb. 10 ezer km-t vezet, nyugodtan hagyja rajta a téli gumikat a kocsin.
Azért ezt nem tettem, mert melegben isnstabilabbnak éreztem a Lanost a téli gumival, de be se sz@rtam, ha esetleg 1-2 hetet "csúsztam" a gumi cserével.
Üdv., Doki50
1,4 EX
Különben ma, Szonokon, Volán benzinkútnál a 95-ös benzin "csak" 288,90 Ft volt.
Bocs, hogy beleszólok, de ez a Téli gumi szétrobbanása azért nem egy általános dolog.
Csakazért mert valahol, valamikor, valakinek egy agyonnyúzott téligumija szétdurrant nyáron, nem kéne azt az általános következtetést levonni, hogy az összes téli gumi ezt teszi. Kétségtelen tény, hogy a puhább és más anyag összetétel jobban kopik és a nagyobb surlódás miatt picit jobban is melegszik, de egy hibátlan guminál nem fordulhat elő robbanás emiatt.
bocs hogy beleszólok. a legnagyobb problémát nem a kopás okozza, hanem a téligumi eltérő anyagösszetétele. szerencsésnek mondhatod magad, hogy a nagy melegben nem robbant szét eddig! menet közben, mondjuk úgy130-nál necces lenne. szerintem ne kockáztass, nem éri meg.
Bacar chiptuningbox:50000ft Székesfehérvár: Hifivár Azt mondták,hogy a Boxot Olaszországból hozzák elötte lekérdezték az autóm paramétereit. a gyári csatira tették fel, a szervíz előtt lehúzni a csatiról és visszaál a gyári értékre. 1 év garancia van rá.Holnap megyek az Utazás Kiállításra , legalább kipróbálom komoly forgalomban is. /www.hifivar.hu/
Néhány gondolat: Cee'D: főként 1,4 B és 1,6 D: végül is nem nagyautó, tényleg nem 160-ra, ezek a (Viszonylag) erős gépek, hasonlóan a motorkerékpárokhoz, a szükséges menetdinamika (és biztonság)miatt erősek, a végsebesség csak adódik. Sztem a messze 200 feletti végsebessége pl mociknál SOSEM szabadna kipróbálni. Kövezzetek meg, de pl Fabia óra 240-ig megy, minek? Elég lenne 140 és kész, mutató ütközik, lekorlátoz elektronika. Téli gumi ha fenn marad, mondjuk fél év, meg a nyári is, és sokat megyünk, ekkor lesz optimális a gumihasználat, elkopás és elöregedés közelít egymáshoz. A nyári a több napsütéstől amúgy is jobban örgeszik.
Én is gondolkodtam, hogy a nyári gumikat feltetessem, de március 15-én lesz egy marovásárhelyi utam, 2 hegyen is át kell menni. Ha havas lesz esetleg az út, akkor, az ESP mellet, is biztonságosabb a téli gumi.
Ha esetleg meleg lesz, egy kicsit jobban fog kopni, de ki nem sz@rja le? Ennyit a biztonság érzet csak megér!?
Robi! Megvan a Box!!!! Még csak 50km-t mentem vele de érezni,hogy erősebb nyomatékosabb. Alacsonyabb fordulatról is jobban húz. Fehérvárról hazáig 100-as tempóval 4,7l volt az átlag. Majd Szép lassan kitapasztalom.
Most olvastam: "Kissé meglepő, de a BMW X3-as nem hozta az ötcsillagos eredményt az Euro NCAP töréstesztjén. A műszerfallal és az ajtókkal is akadtak gondok. Hiába a kiváló minőség és megbízhatóság, a törésteszten ez nem számít, a BMW X3-as csak négy csillagot szerzett. " Még jó hogy nem ilyet vettem!!! :-)))
Multkor valamelyik Nissan terepjáró szerepelt nagyon xarul.... úgy látszik nem is olyan egyszerű azt a Fünf sternét elérni!
Ha az elemi kár nincs a Cascodban, akkor egy sz@r biztosításod van. Több autót ver össze a jég, dől rá fa, esik rá cserép, stb., mint amennyit ellopnak. (szerintem)
Na látod, ebben szerintem nincs igazad. Egy olyan autó nem arra lett kitalálva, hogy 160nal száguldozzanak vele. Mint ahogy a Kia sem. De még mindig nagyobb biztonságban vagy egy alacsony, széles és 205ös gumikkal szerelt autóban, mint a lentebb leírtakban.
"A hét közepétől egyre növekvő valószínűséggel télies időszak következik" csak eszembe jutottál, a metneten találtam az előrejelzésnél, jövő hétre...
De éppen ez sem így van, mert nemcsak az önrészt kell peresíteni hanem a teljes kárösszeget, mert bár először a saját Cascód terhére megy, az nem jelenti azt, hogy az ismert károkozó mentesülne jogilag a kártérítéstől, te is perelheted, a teljes kár miatt, de a biztosító is perelheti. Mert ha valami kár a Cascód "rovására" megy úgy, hogy más hibájából történt, neked abból az önrészen felül is van anyagi károd, a Cascobonusz visszaesésével, ill. a következő év magasabb cascódíja miatt. Nem beszélve a biztosítóról, aki fizet(jó esetben)
Nem erről volt szó, ilyet senki nem állított, hanem ismeretlen károkozóról , ha beazonosítható a károkozó biciklis, polgári perben követelheted a károd megtérítését.
Hát itt van ígért képek. Enzo H, króm csavar (nem polír, nem nikkel), króm szelepek+sapkák kerékőr, szerelés 89000 Ft. Gumis megszenvedett a "csoda michelinnel", forgatta vagy negyed órákat és mindig 70-100 grammokat kért. (üres felnik 10-25gramm közt voltak) Utána sikerült úgy forgatnia, hogy 20-40 gr. között voltak. Pedig az enyém angol és nem török michelin.
Nem erről van szó. Természetesen a jog melletet áll, de hangsúlyoznám hogy MAGYAR. ami azt jelenti hogy ha bringával szétcseszed a kocsim akkor beperellek és kb. 4-5 év alatt lezárja a biroság és fizetned kell. nos ha van cascom (és pl. 1 elem sérült kb. 3-400.e huf a kár azaz az önrész 30.e forint lehet hogy ezért kár 4-5 évet várnom! pláne hogy a biroság meg eldönti hogy nekem van egy 4 millás kocsim nekik meg 3-uknak 1 bkv bérletük... akkor még szociálisan is érzékeny lesz és nem fogja elkobozni a TV -jüket...
legalábbis nekünk nem ajánlotta az ügyvéd hogy vágjunk bele.
Ezek szerint, ha én bringával vagy gyalog nekimegyek, szétverem a kocsidat te elkapsz, akkor is te fizetsz? Ilyen esetben magántulajdon ellen elkövetett károkozás címszóval feljelentést kell tenni. Utána kárfelmérés és a kár megfizetésének kötelezése.
A "sárga vagyonőr" védelmében kérdezném, vajon miért barom ? Mert 160 al ment ? És aki utána eredt ? Annak az autónak 160 a gyári adatok szerinti végsebessége, tehát erre alkalmas a futómű és természetesen a fékrendszer is. A fékút növekedése persze négyzetesen arányos a sebesség növekedésével, de nem kéne azt gondolni, hogy kizárólag a ceed mehet 160 al. Amúgy a sebesség túllépése sokféleképpen megitélhető, de azt sem szabadna elfelejteni, hogy sok esetben előfordul, hogy egy kis autóval rendelkező tulaj pl valóban siet valahova és ezért megy gyorsabban, nem pedig magamutogatás miatt. Való igaz a "vagyonőrök" végsebesség tájékán már nem igazán biztonságosak, de én is előztem már pl S6 os -t mert a sofőr éppen csajozott és mobilozott. :-) és hátszelem is volt.
Ez igy van! Nejem autóját is elütötte egy bringás....
mivel pont a leirt helyzet volt igy maradt a casos javitás, ahol elvileg peres uton be lehet hajtani az önrészt de elég necces amikor a srácnak nem volt egybe a bringánál sőt a családban se volt kocsi.... igy mi fizettük a 10% os önrészt.
nekem kicsit drágának tűnik a thomyfólia ára. itt érden, ugyan ezzel a fóliával, több mint 10év tapasztalattal, ugyan ugy kiszedett üveggel, azthiszem 7év garival, műbizonylattal minden ablakot, mi toyota kombinkat 35-ből megcsinálták. lehet azóta itt is felment az ár, bár nem hiszem.
Kötelessége a biztosítónak fizetni... de szerintem akkor is, ha nincs CASCO-d.
Csak abban az esetben fizet a Mabisz, ha a károkozó ismert, de nincs érvényes biztosítása. Ha a károkozó ismeretlen soha, semmilyen biztosító nem fizet egy fillért se, csak a saját cascódra tudod az ilyen kárt megcsináltatni!
Több biztosító még az elemi kárt is kizárja , az alap-Cascóból..
Igen. Tudtommal a CASCOnak van egy olyan része, ami elemi károkra és olyan károkra vonatkozik, ahol a károkozó kiléte ismeretlen. Kötelessége a biztosítónak fizetni... de szerintem akkor is, ha nincs CASCO-d.
Hát nem így van, sajnos, a biciklire nincs kötelező biztosítás, a saját kötelező biztosítónak ilyenkor nincs (és miért is lenne) kötelezettsége. Maximum, ha van a biciklisnek olyan valamilyen (ház ,élet-) biztosítása, és anak van felelősségbiztosítási rsze, akkor lehet azt a biztosítót elővenni. De ehhez kell a károkozó biciklis konstruktv együttműködése is.Magyarán el kell árulnia, hogy van ilyen és bejelenti a biztosítójánál.
Tegnap vegre atvettem az autot ceed sw hike green. Olyan kerdesem van, hogy most vettem eszre, hogy a fenyezes ugy nez ki, mintha ilyen boros lenne. Nalatok is ilyen, vagy csak az enyem?
Akkor perelni kellett volna a biztosítót. Olyan helyen álltál (parkoltál!!!!), ahol nem tilos... akkor hogy lehetnél te a hibás? Csak a k*cs*g biztosítód nem akart annyit fizetni.
Nekem 5 éve törte TK-ra a kocsimat egy rendőrkapitány fia, ha nem fényképezek a helyszínen, akkor lazán rámverik a balhét a "független" rendőrök. Így is 2 évig pereskedtem, mire kaptam pénzt! :(
Nekünk simán kihozták!!! Parkolo auto érd egyik mellékutcájában,egy biciklis fényes nappal beesett a hátsó szélvédőn....80eFt a kár. felelősség:50-50 indok: miért állt ott (tábla nincs stb) volt rendőr és azt is mondta,itt nem kérdés kia hibás!!(nem mi!)
na egyik szálítónk elfelejtette hozni a ledeket. másik hozta, kb 6 darabot. jelen állás szerint 17 van és még van kint. szerintem meglesz a berendelt darabszám(max hozok egy másik nagykerből)
Nekem sajnos volt/van rossz élményem ezzel,2007 szeptemberében a parkolo céges automba beletolattak 600eFt a kár,a tettes elment,de egy élelmes igazságügyi kárszakértő végignézte és dokumentálta az eseményeket!! Azota 3x voltam a rendőrségen,de mindig az volt a válasz,h várjak türelemmel,majd küldik a papirokat... erre elvileg 30+30 napjuk van....
Az előző kocsimra. Ez már sötétített, bár hátulra gondolkozom, a gyerek miatt. Attól függ milyen fóliát rakatsz fel. 35 körül, ettől csak drágább lesz... szvsz.
Persze, hogy nem, csak ha nics rendőr a helyszínen, és a delkivens utólag mégsem ismeri el, nagyon nehéz és macerás bizonyítani, kinek van igaza. Sajnos egyre többen játczanak erre, hogy megnyugtassák a károsult felet a helyszínen, elismerik, aztán rendőri intézkedést megúszva másnaptól más egész mást mondanak.. Neked szerencséd volt, és sose legyen másképp sőt, ne is legyünk soha károsultak!
a riasztóról: én ugy vettem észre, hogy semmit nem tud, mintha ott se lenne. kinéztem egy másik risasztót ezt:itt van valaki nem ismeri?itt van elég jónak tűnik
Nekem négyszer volt káreseményem és egyszer sem volt gondom utána. Rendőr egyszer volt jelen, akkor a jegyzőkönyv a 4-ik oldallal kezdődött. A többi valahogy nem volt meg.
Te voltál a beige ismerősöm. :) Ha jól tudom, neked is volt problémád a vásárláskor (nem jött az autód) :o) Az ezüst KPG sem érdi (még), csak ő is ott vette. (mint ahogy én sem vagyok tatabányai)
Háát.. nem akarok én vészmadárkodni, és persze normális esetben ez így működik, ahogy írod, de... szóval, pláne ,ha nem is a tulaj vezette, de az ő kötelezője kárára íródik, "egy okkal több" az utólagos variálásra, A tanú pedig a bejelentőt hitelesíti, nem a felelősség elismerését. De mondom, alapesetben korrekt károkozóban fel sem merül az utólagos sumákolás..
5-en ültek a kocsiban, ráadásul nem a tulaj vezetett... Közülük az egyik írta alá, mint tanu. Aki vezette olyan volt, hogy inkább nekem kellett félnem... Szóval ennyi csak elég lesz, hogy utólag is elismerjék.
Nem mondom hogy megnyugtattál, de okosabb lettem legközelebbre, ami remélem nem lesz. Remélem nem gondolja ezek után hogy nem ismeri el!
Igen, feltétlenül! Az, hogy a helyszínen elismeri nem jelenti azt, hogy a biztosítójánál is elismeri. Azt szokták mondani, hogy az ijedtségtől, és /vagy a másik féltől való "félelem" hatására ismerte el, de nyugodt fejjel másképp ítéli meg. És feltétlenül le kell az esetet fotózni. Pláne akkor, ha egyetértés hiányában elhagyja a helyszínt. Mondjuk akkor meg pláne rendőrt kell hívni!
Megjegyzés rovatban ki van töltve hogy elismeri. Szerencsére eddig kimaradtam ezekből, de akkor azt mondod mindenképpen rendőrt kellene hívni ilyenkor?
Igen, de ha nincs rendőri helyszínelés, és otthon meggondolja magát,akkor van gáz! A biztosítója kérni fog tőle nyilatkozatot, ő meg arra már azt írja, hogy nem volt hibás, vagy ki se tölti! Megteheti! Sajnos..
BIZTONSÁGI FÓLIÁT tett-e már közületek valaki az oldal üvegekre?
A kocsim az utcán áll, el szeretném kerülni, hogy valaki akár kíváncsiságból, hogy mit rejt az kesztyűtartó, vagy csupán merő "jóindulatból", benézzen a kocsiba.
30-35 ezerért fel is tennék, csak az zavar, hogy ki kell venni az üvegeket, és nem tudom, mennyire jól szerelik majd vissza a kárpitot, és nem fog-e utána zörögni.
A riasztó gyári (Meta?), de nincs szerintem belsőtér védelemmel ellátva. Vajon ki lehet egészíteni a gyári riasztót ezzel a funkcióval?
Pedig anno sokat beszéltünk róla itt! Mindenki parázott, hogy beleesik az autója alvázszám alapján! Szerencsére az enyém kimaradt belőle, a szervízben leellenőrízték. Kérdezz rá, biztosan tudni fognak a dologról!
Húhaa.. pláne ,ha közben kitalálja, hogy mégsem volt hibás, és nem tölti ki a biztosítójánál a károkozási papírt. Mert az, hogy a helyszínen elismerte, rendőri intézkedés nélkül semmit sem ér, csak ha a biztosítónak is újra elismeri. Sajnos semmi nem kötelezi rá, és meg is gondolhatja magát. Én drukkolok, hogy ne legyen olyan tapló!
Mindenesetre a Mav biztosítót érdemes ajánlott, tértivevényes levelekkel bombázni, és kamat behajtással "megfenyegetni" ha húzzák az ügyet.. na meg a delikvenst is, hogy aláírta-e már a biztosítójánál a károkozási elismervényt
Van nagynyomású szivattyú, felépít 1200-1600 bart. Ez van a "közös csőben", innét csövecskék a porlasztóhoz, meg rá drótok. Porlasztót elektronika nyit megfelelő időkben 1-4 ütem/befecskendezés, 3-7 furaton keresztül, dugó fölé. AlfaRomeo volt az első. Érdekes dolgai vannak, csőtörés meg porlasztó kitámasztás gondot okozna...védelmi rendszere van. Nem házi barkács. A most megszűnő VW PDTDI egyben mechanikus befecskendező és porlasztó szintén elektronika nyit. Ezt valami Comins Amcsi használta, nem VW találmány, csak max finomított. Itt nincs cső, márhogy nagynyomású. És külön nagynyomású szivattyú se.
Elég bele a 95, de természetesen nem veszi rosz néven a 98 -ast, ha bírod fizetni /amúgy felesleges/. Évente 2x érdemes 1-1 tank prémiumot kihajtani vele, mondjuk autópályán vagy nagyobb tempóval. /szerény véleményem szerint/
Megnéztem a weltgumi oldalát. Lesz ebben valami turpisság... vagy a felrakás lesz drágább... ugyanaz a hirdetés, csak az ár olcsóbb párszáz forinttal. De még a hirdetés háttere is azonos. :)
LOL Végre beazonosítottam kit rejt a nicknév :) Ez ugyanaz a xenon szett, amit munkatársam 21ezerért vett ezelőtt fél évvel. Csak kiszedték a dobozból, és zsacsiban adták. Szal nem túnik rossznak.
Viszont most megnyugodtam, hogy nem ugyanilyen autón lesz a felni.
Ma jöttem hazafele, és a sztrádán elszáguldott mellettem egy sárga Wagyonőr. Utána mentem, mert érdekelt, mennyivel megy a barom. 160km/h-val egy olyan autóval, amin van vagy egy 155-ös gumi és 2 kb 15centis dobfék... csak gratulálni tudok. Bár tegnap meg egy Skodás gondolta úgy, hogy sávot vált, miközben mellette mentem. Idióták az emberek.
A másik felet nem minősíteném, sajnos nap mint nap találkozunk velük. Ők az űber fasza gyerekek, mi vagyunk a mazsolák, az élhetetlenek, akik a sor végén megyünk, nem használjuk a busz sávot, a záróvonalat, a forgalomtól elzárt területet, a leálló sávot és az érdi lehajtónál időben besorolunk stb,,,,,,, persze abba nem gondolnak bele, hogy a "tudásuk" mellet ott van a mi odafigyelésünk és körültekintésünk /mert ugye mi fékezünk a szembejövőnek, hogy beférjen/ és emellett az EGO -jukon kívül csak az arcuk nagyobb és persze mint a te sajnálatos példád mutatja, néha mindez nem elég és nekik is össze jön, EZÚTON GRATULÁLUNK NEKI!
Az elmúlt ébveb több mint 1300 ember halt meg az utakon, a 70% -uk vétlen volt!
Szerintem nézzél utána a Neten. Nem akarok hülyeséget mondani, de lehet, hogy nincsen már benne a befecskendező miatt. Ami biztos az az, hogy iszonyú magas nyomáson dolgoznak ezek a gépek, a TDI-k meg pláne (1600-1800 bar).
Rosszul írtam, csavarokkal és tehermentesítő gyűrűvel együtt rendeltem az említett összegért. Érzel valami különbséget az új felni és az acélfelni között?
Én meg azt úgy ahogy kaptam félretettem, és a rávaló téligumi árából vettem 15" lemezfelnit, meg téligumit. Igazából most csak megtetszett, nyáron rengeteg földutam van (horgászom ) sajnálom is a könnyűfémet oda...
Töltöttünk betétlapot meg mindent és elismerte hogy hibás, de a francnak sem hiányzik ez a tortúra... Jah és MÁV-os, szóval tapasztalat alapján hónapok múlva kapom meg majd a pénzt, addig állhatom sajátból. Szüleim Megane-val ugyan ez történt, csak ott egy csajszi bambult el. 112.000 Ft lett a javítás vége... Ezt se saccolom kevesebbre...
LOL Azt hittem más márka. Én azt megtartottam a télinek, és a régi kocsi alufelnieit adtam el. Hozzáraktam még egy keveset és abból vettem meg ezeket. :)
De 1 kereskedő, aholis kipróbáltam 3 gépet, nyaggat, mondtam neki, 3 év múlva betérek, vagy egy másik kereskedésbe , és még mindíg lesz 4 év gari. Elkomorult nem kicsit (azóta csendesebb lett). (elvégre 5év és néhány 100 km nem volt akadály Merkuros időkben, csak ezt sokan elfelejtették, erről jut eszembe Opel 24 óra, ami átvágás is, másrészt életem nagy döntését ne percek alatt hozzam meg).
Nagyon új még az értéktartás becsléséhez. Fiatal használt helyett jobb az új (mégiscsak új, hitelek kedvezőbbek). Múltkor néhány éves fókák kellették magukat 2,xx M, (jó, lehet nem fapad, de régebbi sorozat), új meg 3.1 milla. Márkakereskedés. Rióra sem panaszkodtak, mégis katasztrófális az értékvesztés. És ha most kezdődnek az akciók (állítólag), az pláne értékcsökkentő hatású. De jönek, meg kiforrnak a gépek.
Mondjuk a 7 év gari előnyös lehet. Én erősen gondolkodom a váltáson, most pl Fabia kombi sem olcsóbb igazán, meg itt az I30 is...
Ma 19-kor sajnos megtörtént amitől tartottam... Hazafelé tartottam mikor sikerült egy rallyzós Opel Astrásnak nem megállnia mögöttem miközben bevágott a busz és közém. Én álló helyzetben voltam és megküldte az autót hátulról... Külső sérülések egyenlőre a fényezésen látszódnak, de persze alá kell nézni... Sérült az ütköző, de még a hátsó ajtó is fényezésben. Mivel első autóm és sose volt balesetem amitóa jogsim van (1998.01) iszonyat megijedtem olyat kapott az autó hátulról, örülhettem hogy nem tolt az előttem állóba. Sík ideg voltam/vagyok, hogy a tegnap múlt 3 hónapos autómmal ilyen történjen csak mert valakinek száguldozni támad kedve. :((((
Holnap megyek Érdre, hogy elindítsuk a biztosítási procedurát...
Az én értesüléseim szerint a KIA Cee'd, elsősorban a crdi (és elnézést kérek - az általam egyébként nagyra értékelt - benzines kollégáktól, de tényleg ezt hallottam) a piacot és a kereskedőket is meglepő módon tartja az árát, legalább is egyenlőre /reméljük így is marad/.
Akkor ez tényleg jo értéknek számit:))) azt hittem azért van ,mert sokan lenézik a kia márkát!!! mi nem, mert mi használjuk,szeretjük!! de ha valaki 2 évvel ezelőtt az mondja nekem ,h kia..hát biztos fanyalogtam volna én is!! De most már hirdetem,h milyen jó!!! :)))
Azt számíthatod olyszűk 6 M -val és kb. ennyit ér hasonló körülmények között. Egy 10 M autó meg durván 7 M-t. Úgy hogy ne gondolkozz ezen, élvezd ami van!
Semmi negatív nincs a megjegyzésemben, csak másra számítottam. Mindenképpen figyelemreméltó, az ár az meg lenyűgöző. De az autó így mindenképpen egyedi lett, ez biztos!
Ma megvettem a kocsira a nyári kerekeket. Igaz, eleinte 5 küllőset akartam, de miután láttam, mindenki azt vesz, csak azért sem azt raktam rá. :) Allcar Agrogumi Kft. előtt le a kalappal. Ilyen kiszolgálásban régen volt részem. Hipp-hopp lecserélték a kerekeket, a tékieket lemosták, elcsomagolták, a csavarokat és gyűrűt szó nélkül adták és nemcsak hogy a felnit adták nagyon jó áron, de a kerékőr árából is engedtek egy keveset.
Képet sajnos csak telefonnal tudtam csinálni, de majd pótolom. 16" Dezent V (22.400 Ft/db csavarokkal)
MA volt alkalmam letaxolni az autom... (1,6CRDI ex lim+metal,5ajtós,2007.7 havi. 13200Km el) 3,94M lett az eredmény.... Elég rendesen veszít az árából :((((( sajnos nem akarom eladni,csak felajánlották (Hugom bankba dolgozik) :)))
Elnézést kérek ha ezzel megbántottalak volna!!! :(
Nem ez volt a szándékom egyáltalán!
És én is nagyra értékelem a munkátokat, sőt első nap regisztráltam a ceedservice fórumra,mert tip-top kis fórum lesz (már az) az is! Használom mind a kettőt!
Nem bántásnak szántam még véletlenül sem, és főleg nem kell rosszul érezned magad, inkább nekem kellene! (elhalagatnod meg végképp nem) :)
Remélem ebből nem lesz harag és a találkozón nem fogtok tojással megdobálni:))))))
Nem voltál érintett az akkori lengéscsillapítós csereberében? Az első időszakban volt egy kis beszállítói baki, így sok lengéscsillapítót cserélni kellett. Alváz szám alapján azonosították a problémásokat. De biztosan tudtál róla! Csak azért, mert ha esetleg mégsem, ez magyarázat lehet a lengéscsillapító problémára!
Jó estét mindenkinek!! Ma cseréltettem üzemanyagszűrőt:13000ft. Reggel elöl a futóműből kopogó hang jött ezt is megnézték.Első lengéscsillapító csere lesz gariban.30000km-t kibírt
Köszönöm. Ízlelgetem, ízlelgetem, de a gyakorlatban ez hogy működik? Nincs adagoló? Pár szóban leírható? "Hozzáértésemet" kérdéseim minősítik. '78-óta vezetek de még nem volt diesel autóm.
Nem ez okozta a kifakadást hanem az: hogy megosztotta a fórumot, ami igaz, de nem ez volt a célja hanem egyes igények kielégítése ami felmerült. Ha ez azzal jár hogy rosszúl érezzem magam, hogy csináltam valamit akkor nincs értelme. Tehát ennek szólt leginkább, és nem kifakadás, hanem ahogy neked van egy véleményed én is elmondom (am)...
Szia piti81! Nem igazán értem a kifakadásodat! Max., ha megint front van. Nem rémlik, hogy bármit is becsméreltem volna a munkásságodban, amit ráadásul a szabadidődben végzel a köz javára. Az, hogy nekem mi áttekinthetőbb, az nem kritika( max. egy Barbi topickban). A másikon is jelen vagyok, mégha csak kemény két hozzászólásal is.
" Hogy van pofája leírni a szombathelyi kereskedőnek, hogy garancia vesztéssel jár??? "
Sőt, inkább hogy meri ezt leírni??
Ritka arcátlanság ez! Az ilyet a Kiamotors nem figyeli, vagy szankcionálja? Ennyire nem lehet mindegy az importőrnek,hogy akinek szervízjogot ad milyen visszaéléseket követ el !!
Minden kezdet nehéz, ha regelve vagy, és bejelentkezel, akkor jelzi, hogy hol van új hozzászólás...
Ez meg most azért áttekinthető, mert a keménymag átvonult, így csökkent a hsz-ek száma, és nem kell 3 oldalt visszaolvasni, ami miatt elveszett az infók fele... ;)
Köszi mindenkinek! Sokat segített ez a topik a döntésben, 2 hétig olvastam mire a 14 ezer hozzászólás megvolt :-D , azóta napi szinten járok ide. Ez a kocsi az öcsémé, de valószínűleg hamarosan lesz rendelve még egy. :-D
pár kép még felnikről, hátha segít másnak is a döntésben.
Helló! Köszi a dicséretet.Ez egy Borbet xl fekete-polir felni. Mérete:7,5X17 5X114,3 et40. A következő oldalon sok szép felni található: http://www.wheelmachine2000.de/?rh=Borbet&rd=Design%20XL&rb=borbetdesignxl5slf&xpar=1.
Korábban írtam, hogy az Autóvárosban lövésük nem volt, mitől kattan a kuplung. Azóta szerencsére magától megoldódott a probléma, cca 3 hete abbahagyta a koppanásokat!! Megijedt egy újabb szervízlátogatástól :-) Így most már örömmel és abszolút problémamentesen autózom, a gép tökéletes!!
Jut eszembe! Kedves Szabó urat is várjuk az új fórumunkba sok szeretettel, és ha kéri nyitunk neki egy külön topicot is, ahol esetleg kérdéseket tennénk fel, ön meg válaszolhatna :)
Én nem voltam még frissíteni, csak emléxem, hogy páran írták, akiknek már megcsinálták, hogy megint van, csak magasabb fordulatszámnál. Javaslom folytassuk itt http://ceedservice.extra.hu/punbb-1.2.17/upload/viewtopic.php?id=17 Ez a topic csak erre lett kitalálva, nem kell majd 2-3 ezer hozzászólást visszaolvasni, hogy kinek hogy vált be a frissítés.
Mar mindkettotoknek meg volt a frissites, es ennek ellenere jelentkezik a hiba? Hmm... Egyebkent nekem is enyhe gaznal jott elo, de a frissites ota nem tapasztaltam.
szabadságon vagyok, ezért nem voltam online! voltam hétfőn a kia lurdy-nál! nagyon nagyon korrektek voltak! -250.000 a kocsi árából! szal ennyit nekem megér, 1-2 hónap várakozás ( ez még fizetésben sem rossz :).
"Milyen kedvezményeket sikerült kialkudnod az autódhoz? Gondolom Te is hitelre vetted, milyen feltételeket kaptál arra (pl thm, fut.idő stb)?"
Szolnokon 650 ezret adtak volna a 10 éves Lanosért, de kevesebb árengedményt az autóból. Ezért Cegléden vettem az újat, ahol csak 600 ezret adtak az L.-ért.
3 éves hitelnek indult az alkú és a megrendelés. Számításom szerint (ha jól emlékszem), a 3 év leteltével 400-500 ezerrel többe került, ezért a készpénz mellet döntöttem.
A 4 millió 150 ezres gépet 4 millióért adták, + ajándék sebváltózár, és egy szövet szőnyeget kaptam. meg 1-2 csésze kávét.
Üdv. Doki50
1,4 EX
Ja, és a régi kocsi törzskönyv intézését is ők végezték, a műszaki is 4 hónap múlva járt le.
Igazából nekem is kétszer jött elő, de kb. 3 percen belül. egyszer hármasban, egyszer négyesben, mindkétszer 2000 körül, inkább picit alatta. Az is érdekes, hogy nekem erőteljes gyorsításnál, de van akinek leheletfinom gázadásnál....
Csak nem kap ki tőlük. Az OMV honlapján lévő adatokat nézve, szinte ugyan azok a paraméterek. Én csak azért nem kedvelem ezeket a "minden üzemüre jó" olajakat, mert egy dieselmotor sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve, mint egy benzinmotor. Elég, ha a kompressziót nézi az ember. És a henger falán képződő, maradó anyagok is különbözőek, amire véleményem szerint jobb egy adott üzemüre készült olaj.
Én csak frissítésre vinném oda, ha oda megyek. A többire marad két másik jelöltem. Egyébként ingyenes a frissítés ugye? De az is lehet, hogy megvárom az ajánlott olajcserét és azzal kötöm össze.
nem, csak úgy egészében asszem talán itt a legdrágább a szervíz például, annakidején árajánlatban is ez a cég volt a legdrágább, persze ettől még viheted hozzájuk, csak tartós barátságra nem javasolt. Valaki egyébként itt dícsérte őket, ha jól emléxem a Pappastól elhajtották, és a KIA ide küldte. Innen tudom, hogy van frissítés náluk...
A metnet.hu-n is írják, hogy visszajön a tél jövő héten, havazással, szóval örülök, hogy még nem cseréltem vissza a kerekeket - pedig kacérkodtam a gondolattal :).
elnézést kérek! néha azt sem tudom hol áll a fejem, gyűjtögetem még itt az ajánlatokat, mindenfélét...már keveredik minden, de ez nem ok, h ne válaszoljak.
Még egy szolnoki fórumtárs! :))) Mi is cegléden szeretnénk megvenni az autót jelenlegi állás szerint, sokkal korrektebbnek tűntek ott, mint a szolnoki kirendeltségükben.
Milyen kedvezményeket sikerült kialkudnod az autódhoz? Gondolom Te is hitelre vetted, milyen feltételeket kaptál arra (pl thm, fut.idő stb)?
Hát ennek a "cirregésnek" örülök is meg nem is. Mármint, hogy nem csak nálam jelentkezik... Engem viszont eléggé idegesít, szóval lehet a hétvégén megnézem, hogy mit is lehetne ezzel "csinálni".
Ki akart itt nyárigumira cserélni? A met.hu-n jövő hét szerdára havazás ikon van betéve.... Persze legtöbbször azt sem tudják tegnap milyen idő volt :)
Hello! Akkor tényleg nem lakunk messze egymástól. Az 1 vagy a 2 ütemben laktok? Sokszor szoktunk arrafelé is sétálgatni a nejemmel. A 2. ütem, 1 ütem felőli szélén, már van egy ötajtós ceed. Elvileg, legkésőbb, 7.-re meglesz a gép.
Nem, Szolnok metropolisában élek. Budapestről jövet mentem be a ceglédi szervizbe. A kocsit különben náluk vettem. Nekem is korrektnek tűnnek, eddigi tapasztalataim alapján.
Magyarázkodás helyett, a kocsi átvétele után a "Vásárlási tapasztalatok"-ban részletesen leírom az okát. A felszereltség annyiban változott,hogy nem lesz vonóhorgom, viszont lesz tempomatom és dieselem. Az előző kereskedő árajánlatához képest + 240 e ft-ot kell fizetnem. Lehetett egy ilyen ajánlatra nemet mondani? Mikór veszed át az autót? Ha szerencsés vagy LAW-os lesz a rendszámod. Üdv.
Ezért biztos kikapok az ÖMV-től, hogy elárulom, de az a helyzet, hogy a Premium diesel-ben ugyanaz van, mint a sima Premiumban. A diesel feliratú flakonok csak a diesel társadalom külön elvárásai miatti marketingfogás.
Szóval BIXXOL Premium-ot használunk. Amúgy a diesel Cee'd-ekbe nem kell C3-as olaj (legalábbis a Magyarországon eladottakba nem: nincs bennük részecskeszűrő)
Ha ragaszkodnak hozzá, hozott olajjal is dolgozunk, ugyanazzal az árral (nagyon fontos, hogy ha az olaj minősége okozta meghibásodás van, akkor igazolni kell az olaj beszerzését. (A nagy olajtársaságok magyarországi képviseletei csak az általuk behozott olajra vállalnak garanciát+anyagi felelősségvállalást.)
A szürkeimportban behozott olajaknál a forgalmazóé lenne elvlieg a felelősség, aki tovább perelheti a külföldi forrását. (azért ez egy kicsit nehézkesebb)
Hozott olaj esetén a honlapunkon található árakból kizárólag az olaj ára jön le.
Azért 1 év alatt mégha csak 750 km-t is megy egy kocsi, attól még a pára kicsapódása, lehet befolyással a szűrőkre. Aztán lehet, hogy nem, vagy csak minimálisan.
Van egy kis képzavar nálam. Te annak idején az Ezüst A.-nál rendelted meg a kocsit, én viszont a Karácsonyi-N-nál. Most átmentél oda? Egyébként gratulálok a kocsidhoz, kellemes összeállítás. Ilyen nagy kedvezményt kaptál? Az 1,6 benzines után fél milla plusz az 1,6 CRDi, ugyan olyan felszereltség mellett.
Egy gyári, 20.000 km-t futott levegőszűrő az egészségesebb a motornak, vagy egy (megfelelő minőségű) új, utángyártott ? :)
A légszűrő és pollenszűrő tisztítása egyetlen okból kerülhetett be egyáltalán a Kia és bármely más márka szervízelőírásaiba: az intervallumok KM vagy ÉV szerint vannak megadva - nyilván 2 év alatt futott 750 km alatt (van ilyen autónk!) butaság volna levegő- és pollenszűrőt cserélni.
"Az utángyártott alkatrészek garanciaidőn belüli beszerelése, ha esetleg gond lenne és ezt pl. az utángyártott légszűrőre, vagy olajszűrőre fognak, jelentheti-e a garanciális javítás megtagadását?"
Tényleg nekem kellene ebben hivatalosan is állást foglalni ? :)
- nem én vagyok a költségviselő fél, nem is a cég, még csak nem is az importőr, hanem a gyár. - még az EU sem tud ebben határozottan állást foglalni.
Viszont józan paraszti ésszel és egy kis jogszabályértelmezéssel támogatva csak akkor jelenthet garanciavesztést, ha a meghibásodás kiváltó oka egyértelműen az adott alkatrész.
A csobogásról, fortyogásról azt mondták a szervízben, hogy természetes dolog.
Kipróbáltam egy teszt CRDI-t, az is fortyogott klíma használat után, mikor leállítottam a motort.
Viszont sima alapjáratnál, a levegőrendszert kikapcsolva, a teszt nem fortyogott, csak az enyém.
Várom a CRDI-s társak tapasztalatát a csobogásról,fortyogásról !!!!!!
A ceedemmel még nem sokat klímáztam, nem figyeltem fel rá, de: A céges Astra és Focus motor a leállítás után (!!!) is még fél percig fortyog, bugyog, mint egy vízforraló. Szóval ez nem egyedi jelenség.
Nem vagyok "jólértesült", csak éppen a szalonban voltam a számodra örömhír érkeztekor. Én sem tudtam kivárni az autó megérkezését,( u.azt kértem mint te.) Ezért én is "kompromisszumot kötöttem." 1.6 CRDI Sw.Ecs+ piston grey. Olyan árat mondtak, hogy nem tudtam ellenállni! ÉS A SZÁLLÍTÁS HATÁRIDEJE MÁRCIUS 14. de lehet hogy jövő héten meg lesz. Sok örömet és balesetmentest az autódhoz!!! Megérdemled, kibőjtölted. Üdv.
Állj! Ezt nem értem, te honnan vagy ilyen jólértesült. Állítólag csak ma jött meg. Egyébként annyi volt a módosítás, hogy az eredeti 1,6 motor helyett 1,4 lett, mivel nem tudok még 1 hónapot várni a kocsira. Elég volt az eddigi 93 nap.
Helyi gumis Gödöllőn, 200m-re ahol lakom. Ő ajánlotta ezt a márkát, full német, eddig nem volt rá panasz. Nekem bejött. Néztem neten is, van ahol 28-ért adják, de van ahol hasonló árban, mint itt helyben. Innentől kezdve számomra nem volt kérdés...Sajnos egyelőre még nem tudtam megvenni, várom hogy megkapjam a fizum jövő héten. Egyébként szereléssel együtt kompletten 84.200,-Ft lenne (egy fillért nem alkudtam még belőle), a gyári Michelin 185/65-R15 gumikat tetetném föl rá. Azért döntöttem az alufelni mellett 15" méretben, mert nem sokkal drágább a lemezfelnitől és mindenképp akartam valamit venni, mert az eredeti acél felniken most a téli gumik vannak.
Én is jövő héten tervezem megvenni az alufelniket. Nekem is a gumis mondta, hogy ez a jó méret. Az enyém Dezent V 6,5 x15 ET40. Mindennel együtt 80.000,-Ft.
Igen, így tényleg ki lehetne jönni 40e Ft körül. Ha meg 20e km-nél üzemanyagszűrőt sem cserélünk, mert igazából csak 30e-ként kell, akkor már 30e Ft-nál járunk. Ha a pollenszűrőt magadnak cseréled még kevesebb... (Ezt nem tudom, hogy lehet-e, mert a garihoz sok köze nincsen - ahogyan korábban írták már). Nekem is ez lenne a legjobb, ha helyben szervizelnék a kocsit. Ebben a pillanatban én is így látom, hogy nekem is ez a legolcsóbb. Viszont szerintem nem ez a legkedvezőbb ajánlat (általánosságban), hanem az M6, ott úgy számoltam, még egy pár ezer forinttal kevesebb lenne, de nekem már nem éri meg oda elmenni. Jó ajánlat még a Szabó úré, az sincs olyan messze (Sashalom), hasonló árfekvés, oda tényleg nem éri meg vinni az olajat, bár lehet.
Egyet azonban ne felejtsünk el. Egyes szervizek, ha te viszed az olajat magasabb óradíjjal dolgozhatnak és számolhatnak egyéb plusz költséget is emiatt, ennek mértékét nem tudom, majd megkérdezem itt ez hogy működik.
Ha Gödöllőn viheted az olajat, akkor ez a legjobb ajánlat. Vagy rosszul látom? A 20000 szervíz 28000ft-os olajárral 56000ft. De ha viszel olajat, akkor ezt csökkenteni lehet legalább 16000ft-tal. Ja CRDI-re számoltam. Nekem jó lenne, mert én ott vettem (akkor vetted át a Tied) és ez van a legközelebb.
Szeretném jelezni, hogy a http://ceedservice.extra.hu -n mostmár nem elhanyagolható mennyiségű szervízajánlat került fel, mondjuk a commentjeiteket azért hiányolom, de ez van... :-)
A ceedservice fórumán találjátok a tematizált szerví topicot is sok mással egyetemben.
Ez csak duma, hazugság, ne hidd el. Ha bontatlan csomagolású, gyári szabvány szerinti alkatrészt viszel, nem veszhet el a garancia. Meg kellene kérdezni attól aki ezt állítja, hogy szerinte a Fogyasztóvédelmi Felügyeletnek is ez az álláspontja?..
Tartós hosszú ívmenet során pl nem logikus a középhelyzet "megakasztása
Persze de ilyenkor nem is középállásban van a kormány,és egyébként sem ilyen helyzetben érződik
És mint írtuk (nálam legalábbis) ez nem akadás, hanem valami olyasmi érzés, hogy lassú egyenes sebességnél erősebben kell mozdítani ahhoz, hogy először elfordítsd a kormányt a középállásból, mint álló helyzetben járó motornál parkoláskor. És ez pont megfelel az elektromos parkolásrásegítő működésének.
A sebességfüggő szervokormányoknál a rásegítés mértékét változtatják. Hidraulikus változatnál az olajnyomást, elektromosnál meg a feszültség/ áramerősség mértékével lehet manipulálni.
Vannak fix rásegítésü szervók (a többség sajna ilyen) ebben az esetben egy arany középutat választanak ami többnyire inkább kissé nehezebb kormányzást enged, de vannak olyanok is ahol pl egy kapcsolóval lehet váltani városi és országuti módok között. A biztonságot ebben az esetben is próbálják megoldani, hiszen a városi üzemmód csak egy bizonyossebességhatárig maradhat bekapcsolva.
Bármiféle akadás, nem megfelelő működésre utal. Az természetes dolog, hogy nagyobb sebességnél már nem lehet egyetlen ujjal könnyedén mozgatni a kormányt, az viszont, hogy ez darabosan működjön, már nem egészen normális dolog. Az akadópontnak semmi keresnivalója, hiszen a rásegítés nem az aktuális kormányhelyzettől hanem a sebességtől függ.
Tartós hosszú ívmenet során pl nem logikus a középhelyzet "megakasztása."
Azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem mi rendelkezünk az autóval, tehát kérésre bármit elvégzünk, amit kérsz. Jó, nyilván te nem, de hidd el, vannak furcsa emberek.
Más kérdés, hogy nem megfelelő anyag (=pl olaj) használatával gondok lehetnek.
Bocsi, igazad van! A felszereltségi lista alapján elvileg minden Ceed modellben van. Akkor anno engem félretájékoztattak... Mindegy, nekem akkor sem akad egy kicsit sem.
Nem ismerem ezt a Botond gyereket. Biztos a Kis Pista haverja. A lőrét, a fűtőolajat, a Tescos ablakmosó folyadékot meg az újrafutózott gumit meghagyom másnak. Nem igazán értem, de mindegy
Nálam ez a kormány akadás mizéria sem fog jelentkezni, mert LX+ -om van és úgy tudom ,hogy ettől nagyobb felszereltségi szinteken van csak elektromos szervó (EX lim., EX., TX), nekem "sima" szervo van csak. Hiába, minél bonyolultabb egy járgány, annál több a hibalehetőség is..., bár ez amit írtok szerintem nem biztos hogy az.
"Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem."
Sejtettem, ezért kérdeztem. :)
"Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal."
Minden további nélkül. Sőt, ha kéred, Áfor Botondot is beletöltünk, tied az autó, te döntesz - természetesen ilyenkor jelezzük a szervízkönyvben is, a munkalapon is, hogy nem megfelelő olajat töltöttünk bele KÉRÉSRE - és nyilván lesz némi gond a garanciával...
(A B4-gyel persze semmi ilyesmi nincs, tökéletes az autóhoz.)
Köszönjük szépen az ajánlatot (M6)! Nekem is lenne egy elvi kérdésem. Az utángyártott alkatrészek garanciaidőn belüli beszerelése, ha esetleg gond lenne és ezt pl. az utángyártott légszűrőre, vagy olajszűrőre fognak, jelentheti-e a garanciális javítás megtagadását? Tudjuk, hogy az utángyártott alkatrészek is lehetnek ugyanolyan jók, de mintha valahol olvastam volna, hogy gari időn belül csak eredeti gyári alkatrészeket lehet beépíteni.
Azért írtam, mert az általatok küldött EXCEL táblában ez volt benne mint követelmény a diesel Cee'd-hez! Itt pedig azt írod, hogy a B4-es is elég. Ezt pedig én nem értem. :-))) A C3-as a B4-es "fölött áll", hiszen részecskeszűrösbe, meg egyéb követelményübe az kell, tehát lefelé kompatibilis, ez tiszta számomra.
Földrajzi ok:
A Nickem nem tévésorozatból való, hanem származásból fakad (valós anyakönyvezett név, egy Z-vel kiegészítve) :-)))). Mivel nyaranta módunkban áll hosszabb időt tölteni Görög honban és ott is egészen délen ahol tartósan 40 fok fölött van a hőmérséklet ( és napközben is kell autóznom, ezért fontos számomra a 40-es viszkozitás. Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem. Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal.
U.I.:
Én semmit nem veszek kötekedésnek, pláne ha kérdez valaki.
Valószínűleg azért, mert itt már 115 ló jön ki az 1.6-os ból, nem úgy mint régen 75 a turbódiesel-ből. Azért az olajnak bírnia kell ezt az igénybevételt, mégha nem is hozod ki belőle a maximumot. A szervíz eltolódásáról le kell mondani, mert az idő előtti szervíz nem jár teljes átvizsgálással (ezt a Szabó Úr is mondta, mert bepróbálkoztam én is). Ha kérsz egy teljes szervizelést (2000 km-nél), akkor azt is biztos megcsinálják, de az nyílván baromság lenne. Én mondjuk jobban örülnék egy tél előtti olajcserének, mint egy februárinak (igy jött nekünk ki).
"Ugyanis semmi és senki nem követeli ezt meg a gyártó részétől, csak B4-et."
Rio, Cerato és Ceed CRDi esetén valóban elég a B4, minden máshoz viszont C3 a követelmény. A C3 minősítésű olaj ettől függetlenül tökéletesen alkalmas B4 helyett, plusz adott olajra olyan árat sikerült alkudni, ami miatt olcsóbban tudjuk adni, mintha "sima" B4 olajat töltenénk az autókba. Természetesen ez nekünk is jó, két hordó helyett egyet készletezünk.
"Részemről csak azért "gond", mert nekem a 40-es viszkozitás elengedhetetlen (földrajzi okokból) "
Ezt kifejtenéd bővebben ? Az 5W30-as olaj (ismét csak a kézikönyvre hivatkozva) -25 és +40 fok között biztonságosan használható, nálunk nem gyakori az olyan autó, aki rendszeresen +40 fok felett üzemel.
Nem kötekszem, csak érdekel, hátha érdemes felkészülnünk olyan autók fogadására is, amelyek mondjuk Kinshasha-Gergelyiugornya között ingázik :)
"Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba"
Ezt is nevezhetjük akadásnak. Majd 16-án kiderítjük!
Kérdés, hogy mit értünk akadás alatt. Volt olyan kocsim, amelyiknél 130-nál egy újjal is ment volna a kormányzás. A rásegítés mértéke nem minden kocsinál szabályozott (0-200-ig ugyan akkora) és nem csak a 20 évesekről van szó.
Ha lát minket, lenne egy kérdésem.A diesel Cee'd-hez melyik olajat használják: OMV BIXXOL premium vagy OMV BIXXOL premium diesel? Ha saját olajat viszek, az mennyire befolyásolja az egyéb árak alakulását? Válaszát előre is köszönöm!
Srácok! Akik rendeltek LED-es izzót. Ugynézki további rendelés jelenleg nem biztos hogy menni fog és az sem tuti hogy a berendelt 20 darab meglesz(11 van raktáron már csak+vidéki értékesítőinknél 6-16 darab kb), de nem kizárt hogy tudok még másik nagykerből(de valószinüleg arra nem fog menni a kedvezmény). Pénteken jönnek fel vidékről, akkor megvásárolom az összeset, ugyhogy arra kérnék mindenkit hogy aki jelentkezett a listára és még biztosan érdekli, ne felejtse el! Mindenféleképpen szólok elötte azért! Bocsi...
Ez amit itt leírtatok, nem meríti ki nálam az "akadás" fogalmát, pedig itt ezzel kezdődött. Jól néznénk ki, ha 130-nál kisujj mozdulatra menne a kormány :) Persze, hogy nagyobb sebességnél nagyobb erő szükséges, de nem "akadás" jellegű. Egy csónakban evezünk, csak más irányba :)
Ez a sebességfüggő rásegítés. Anno a rönómban is volt ilyen, csak ott sz.rul oldották meg, mert vagy túl könnyű volt tekerni, vagy túl nehéz, és nem volt átmenet, hanem hirtelen változott meg a rásegítés. A Cee'd-ben szerintem teljesen jól működik.
" Ha áll a kocsi és például parkolsz, szinte kisújjal porgeted a kormányt már középállásból. Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba. Persze rendes kormánymozdulatra rögtön reagál, csak forgatni kell. Próbáld majd ki, ha mész "
Na, pontosan így, nálam is , és nem is tételeztem fel, hogy ez hibás működés lenne!
Ha áll a kocsi és például parkolsz, szinte kisújjal porgeted a kormányt már középállásból. Ha megyek egyenesen és próbálom szintén egy újjal kicsit (1-2 centit)elfordítani a kormányt, akkor az nem megy, csak ha kitartóan húzom abba az irányba. Persze rendes kormánymozdulatra rögtön reagál, csak forgatni kell. Próbáld majd ki, ha mész. A rásegítés mértéke szerintem mindegyik kocsinál egységes, hiszen elektronikusan programozott, vezérelt, nincsen szervó folyadék.
KIA Gödöllő szervizajánlata: Amit még sikerült megtudnom: - saját olajat lehet vinni - az idő előtti olajcsere bejegyzésre kerül a szervizkönyvbe, viszont az első kötelező szerviz időpontja az üzembe helyezéstől számított 1 év, vagy 20e Km. Másik szervizbe, meg azt mondták, hogy a 0. olajcsere után egy év, vagy ahhoz képest +20e km. Most akkor mi van? Ez a kérdés inkább azokat érinti (pl. engem is - kb. 12e km/év), akik nem mennek olyan sok kilométert egy évben. Én csak akkor fogok idő előtti olajcserét csináltatni most tavasszal, ha nem kell novemberben leengedni a még jó olajat pár ezer km után, csak majd jövő tavasszal. Nekem így érné meg. Nem beszélve a többi alkatrész cseréjéről (pollenszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő), amit az első kötelező szerviz alkalmával ne cseréljenek már le, ha a kocsiban még alig van 10-15e km és ezek állapota megfelelő. Az évenkénti olajcserét még megértem, de akkor meg minek tegyünk bele LONG LIFE olajat. Ezeket a kiválasztott szervizzel konkrétan le kell beszélni szerintem, ha nem akarunk fölöslegesen fizetni. A szerviz díjak és alkatrész árak szerintem átlagosnak mondhatóak, hasonló a többi ajánlathoz. Viszont az olaj itt kimagaslóan drága!
ohhh, engem már az évek öregítettek sajnos :) Jó, de akkor nem lehet, hogy ezeknél a példányoknál mondjuk a rásegítés beállítása nem tökéletes? Most hagyjuk ki az egyéb típusokat, az enyém pl. miért nem csinálja. Vagy csak én nem érzem?
Ez a sebesség függő rásegítés egyik jele az elektromos szervókormánynál. Azért mert valakinek feltűnik és szokatlan, attól még nem hiba, mégha az eddigi 100 éves prakszisa alatt még nem találkozott ilyennel és esetleg más autónál ez kifinomultabban sikerült. Nem téged öregítelek. :-)))
Persze, de én ezzel csak arra utalnék, hogy szerintem ez is egy hiba lesz sajnos, csakúgy mint a rángatás, és mivel a kormány létfontosságú, megkellene mutatni egy szervíznek, akinek produkálja az autója. Utána vagy csinálnak vele valamit, vagy megnyugtatják. Tegnap este még elkellett mennem, direkt figyeltem, demmiféle középállásos dolgot nem tapasztaltam.
Számomra kicsit furcsa ez a sajátos olaj követelmény a dieselnél (C3). Ugyanis semmi és senki nem követeli ezt meg a gyártó részétől, csak B4-et. Ebből is látszik, hogy minden szervíz sajátságosan értelmezi a garanciális feltételeket. Részemről csak azért "gond", mert nekem a 40-es viszkozitás elengedhetetlen (földrajzi okokból) és ilyen olajnál tudtommal nincsen C3-as (a felára nem érdekel). Ha aktuális lesz az ajánlott szervíz, akkor rájuk kérdezek telefonon is. Ha tartják magukat hozzá, akkor megyek máshoz.
Helo! Én is érzékelem, hogy jobbra- balra a középállásból alig észrevehetően, lassú elmozdításkor, nagyon enyhén "döccenős". Hogy ez hiba, vagy ilyen a konstrukció, esetleg télleg a biztonság miatt, azt nem tudom..
A "csobogást" ígérem megfigyelem, de eddig nekem nem tűnt fel. Cserébe viszont hallgasd már meg légyszi, hogy a csomagtér roló "zenél-e" Neked. Az autóm egyébként nagyon egyben van, de ha ez a roló ki van húzva, akkor (a nagy valószínűséggel benne lévő rugó ?) ilyen cirregés hallatszik.
Hidegindítás után a középkonzolhoz hajolva csobogó víz hangját hallom. Korábban nem tünt fel ez a hang, ami persze lehet a motor áttranzformálódott, beszűrődő hangja is.
Másnál is hallatszik hasonló ?
Klímás használat után a motor leállítása után is hallatszik "csobogás", gondolom ilyenkor a klímágáz kering még egy kicsit.
Hello! Én Dkeszin lakom a Fenyő ABC mellett. Igaz még csak várok (már 3 hónapja=93 napja) egy SW-re. Gödöllőn én is jártam, Nagy Tamás nekem is szimpatikusnak tünt. Remélem, március 16.-án találkozunk!
Kormány nekem abszolút nem akad. Úgy gondolom, hogy feltűnt volna, ha igen, de azért majd még jobban "letesztelem".
A CRDi-s rángatásról meg volt már szó itt a topic-ban. Sajna nálam is jelentkezett, de hála a fórumnak itt olvastam először, hogy van rá megoldás. Azóta már be is frissítették a soft.-ot. Azóta (kopp-kopp) semmi gond. Nem rángat, és mintha hidegen kicsit selymesebben járna.
Ebben neked teljesen igazad van, de a gumiso általában tudják mit adnak el, ha nem jó, az gyorsan kiderül, korrekt kereskedőnek nem éri meg rosszat eladni, mert nem megyünk vissza hozzá. Mondani kell, mit szeretné k, mire, és mekkorát, biztosan megtalálják az igazit. Nem hoiszem, hogy a KIA asnnyira speciális méret, az OFF VW,HONDA, ALFA sem volt az...
Hohó... az egy dolog, hoyg egy felni hány collos...
de:
szélesség?
középfurat?
ET-szám?
osztókör?
Ezeket mind tudni illik... osztókörrel nem lehet csalni, a középfurat, ha eltér, kell tehermentesítő... az ET-szám nagyon nem mindegy, mert vagy nem fér el, vagy agyonterheli a futóművet... genya eladó símán rásózza a nem megfelelőt a nem hozzáértőre, mert az van neki raktáron, és lexarja a delikvens futóművét... a szélesség megintcsak fontos...
próbálok menni, ugye jól figyeltem, hogy márc.16. az időpont?
Van egy dolog, amit nem értek, mi ez a kavar a gumiméretek/felnik témakörben?
A gumisok mondanak egy felni/gumi méretet meg egy árat, a vevő meg eldönti, mi a jó neki. Szerintem a KIA felni méretei nem annyira különlegesek. a gyári 15", 16", esteleg 17"es mérethez biztosan tudnak egy másik/ estetleg váltó méretet, oszt' csókolom...
a kollégáknak meg ajánlom a netet, mert ott vannak érdekes árak..., mondjuk eddig keréknél csak OFF AUDI, M SLK, VW, SKODA, HONDA voltak, de ott érdekes árak jöttek ki, szerintem megéri megvárni, amíg a gumisok mondanak valamit. Nekem már a CEED-re is adtaK IGEN JÓ 16" Téli lemezfelni árat, a gumiról ár nem is beszélek...
Remélem talizunk márc.16-án!!!!-addig már, reményeim szerint lesz a gépben legalább 800-1000km...
Jó ismét itt lenni, egy kicsit drámai volt az elmúlt hetem, de esténként izgatottan olvastam a fórumot! Lassan átvehetem a járművet, már csak a papírozás van hátra és boldogan ülök bele a PRO_CEED 1.6 CRDI SO RED-be. Már nagyon várom!!! Van most esetleg itt olyan gazdi, aki ilyet hajt?
Ígértem kommentet a kereskedésről:
KIA GÖDÖLLŐ: végtelenül korrektek és konstruktívak. A vásárlás előtt mindent tisztáztunk, ez fontos volt, mert volt egy 2002-es OFF ALFA 147 selespeed beszámítás, ami egyáltalán nem egyszerű, mert a lelkemnek voltak apróbb hibái, meg nem egy tömeg autó,de a használtautós szakemberrel mindenben megegyeztünk kb.10 perc alatt. (Én tudom mit adok el, ő meg jól nem hiszi el, de az állapotfelmérés után az előzetesen általa felkínált összeget ajánlotta, ami korrekt, mert 1. nem akartam magam vesződni az eladással 2.éppen az EUROTAX ár közelében volt, ez pedig nekem jó volt, 3. ők el akartak nekem adni egy új autót... Innetől nem volt miről beszélgetni, mindent elrendeztünk egy pillanat alatt. Érdekes, de láttam az autót a használtauto.hu oldalon és az eladási ár egyáltalán nem gáz, főleg úgy, hogy nem nekem kell eladni:-))))! Ja, a kereskedés egyébként KIA/ NISSAN autókat árul, a Gablini csoport tagja, szép, tiszta, korrekt, a hölgyek csinosak, mondjuk ők a Nissanban ülnek....-Ezt jelezetm....!!!! Sőt, találkoztam magával Gablini Gábor úrral is, aki a magyar autókereskedők papája, vagy pápája... Élmény volt, igazán lenyűgöző úr, aki az általa forgalmazott márkávla jár, ez azért fontos, mert az OFF ALFÁMAT szervizelő szalon góréja LEXUS GS430-al járt, ezt mondjuk nem csodálom, mert az istenkirálycsászársőtcár...., de nem elegáns!-Mondtam is neki, kellene már egy HIBRID..., lett...
Vásárlás: gyors, fájdalommentes alkudozás, nagyon konstruktív, kedves, szakértő!!! szalonvezetővel- Nagy Tamás-, aki el akart adni én pedig nagyon szerettem volna venni... A szokásos körök elmaradtak:-).
Gyors próbaút, benzines PRO_CEED SO RED-saját autója-, majd egy másik, egy 1.6 CRDI SW, vezettem előtte, de jól esett. fontos, az autókon látszik, hogy használják, nincs kikötve az óra, meg ilyenek, sőt a CRDI egy kolléga saját autója volt!!! Ez azért nem tipikus..., a megegyezés kb. másik 10 percet vett igénybe, igen komoly kedvezményt adtak-mondjuk volt miből...-, de mégis jó érzéssel csaptunk egymás tenyerébe. A végeredmény: "ezért már engem ki fognak rúgni, de legyen..." mennyiségű forintális árengedmény, ami, az előzetes kóstolgatás után szerintem tényleg a maximum... ( Szeretek és, soak szerint, tudok is alkudni, annyira, hogy volt olyan bazár a világban, ahonnan KITILTOTTAK!-erre büszke vagyok, de ez nekem egy jó játék.)
Igazán profi csapat, mert tudja mit árul, nem simlizik, a csomagtérháló benne van az autóban, nem akar rábeszélni semmire, de finoman, diszkréten irányít, tudja, milyen gép van az országban, és a rendelős autóknál is konkrét határidőket igér, szerződésben leírva, elmondása szerint akár kötbérezve is, hiszen ebből él! a kedvezmény azon múlik, mit vesz az ember, ha ezt szem előtt tartja a vásáró, biztosan jól jár
Hitel:A Budapest Autóhitel Zrt. KIA ajánlata volt a nyerő, rugalmas, a THM 5,valamennyi, de már az első hónaptól több a tőke törlesztés, mint a kamat, menet közben is rugalmasak az előtörlesztésre... Ez szerintem OK, főleg úgy, hogy a bankban több a betéti kamat...
Casco/GFB: több, mint 6 éve céges autót vezettem, így a bónus/malus nekem nem oszt...: UNIQUA lett a nyerő, van egy spéci ajánlatuk a KIA vásárlóknak, nekem az alap besorolásra havonta 7valamennyi/Casco, 4valamennyi/GFB, ez magasan a legjobb, kedvességből van egy bónusz, gond esetén a 10% önrészből átvállalnak 5%-ot! Remélem nem lesz rá szükség....
Bónus: Nagyon finom kávét főznek, sokszor voltam náluk, mert útba esik és a Bank mindíg elrontott valamit, így Tamással kávéztunk... Átvétel előtt még egy apróságot számolnak, átlagos futásteljesítmény/év után mennyi a beszámítás új gép esetén. Ez a héten kiderül!
Mindenkinek csak ajánlani tudom, gyorsak konstruktívak.
Ja, fontos, az autóm teljesen elzárva, fedett helyen áll, még én is csak kísérettel nézhetem meg, de ezt nem bánom.
AKAROM!!!!!
Más:
Néhány korábbi tapasztalat igen lehangoló volt, ezt már leírtam, konkrétan nagyon nem jó tapasztalatokat 2 helyről kaptam:
1.UniverCar Miskolc, ez azért érdekes, mert ők OFF HONDA kereskedés is-barátaim Miskolciak, jóban vannak a tulajdonossal stb..., náluk a Honda ügyben majdnem megegyeztünk, de annyival drágább az OFF CIVIC 1.8 AUT, hogy az már nem érte meg nekem, de! jó fejek, kreatívak. Jeleztem is a főnöknek, hogy az emeleten dolgozók -KIA szalon-másik világban élnek...
Szervízben azonban nagyon jók, HONDA, KIA mind1!
2.KIA MÁTRA: Ez Gyöngyösön van, OFF SUZUKI-val együtt, kedvesek, de nem a KIA a fontos nekik. Első blikkre mondtak az OFF ALFÁRA olyan számot, hogy rohantam hozzájuk...., majd a végén egy egészem más összeget akartak adni érte beszámításként, a kedvezmény meg egészen vicces volt, szállítási határidőre nem tudott mit mondani az arc, kérdésre, miszerint milyen autó van már az országban, azt mondták, nem tudják, de az nem is fontos, sőt, a felszereltség áránál is tanácstalan volt az értékesítő. Ám felajánlott agy OFF SUZUKI GRAND VITARA AUT., gépet, arról mindent tudott, sőt tudotttttttt. Jól megköszöntem a lehetőséget...
Általában negatív, nekem:
3. KIA SZABÓ: ők kedvesek voltak, de nem tudtak-vagy nem akartak olyan számot mondani, ami nekem jó lett volna, de nagyon igyekvőek, a szervíz ajánlatuk ahogy nézem igen JÓ!!!!
4.KIA PAPPAS:Egy igazán előítéletes állat vagyok, de volt egy SLK a családban, amit 3 év alatt sem tudtak rendesen szervizelni, emiatt, na meg PELLADY úr miatt, már messziről elkerültem őket. szerintem egy előítéletes állat vagyok, vagy mi...
Na, most hirtelen ennyi... szerintem sok, de remálem nem bánjátok!
PS: nem tudok belépni a ceedservice.extra.hu oldalra, pedig szeretnék!!!!
Én meg Mozes autóját látva örülök, mert úgy látom jól döntöttem a MOMO -val, lelagalábbis az sw -hez és az én színemhez olyan lesz amilyet elképzeltem,
És hát van ottan fórum is ügyebár, ami tematizált... azt hiszem, ha elég biztos az adatbázisa, némi teszt után át lehet térni... piti, ennek kapcsán majd kérdezek odaát... mert az igazság ügyebár odaát van... :)
Sziasztok! GREG ,PITTI,s mindenki-JO LÁTNI ITT ennyi 1máson segitő embert! MI a véleményetek,szerintem még korai levenni a téligumit! betonacél, cerka stimkolléga vagy?
Köszi! Mi jövőre invesztálunk aluba, csak 16"-osba a gyári kerekek miatt. Az a baj, hogy mindegyik amelyik tetszik, csak 7,5 széles és nem tudom, hogy a 205-ös kerékhez nem túl széles e. Találtam olyan táblázatot, amelyik szerint jó és olyat is amelyik szerint nem. Tanácsot szívesen veszek bárkitől.
Nem bántásból, de nekem nem jön be a fekete felni. Főleg egy fekete autónál. Munkatársamnak is egy fekete OZ-je van a kocsiján, de nekem inkább a fényes lakkozott (nem króm!!!) felnik jönnek be.
Szeretettel meghívok mindenkit a http://ceedservice.extra.hu oldalra ahol a linkek menü alatt a ceedservice fórumát tudjátok megnyitni. Rövid regisztráció után már tematizált topicocban lehet nyomulni.
Felnis képet sajna még nem tudok felrakni, mert az itthoni pénzügyminiszter leszavazta. Én a Borbet CC black-ot néztem ki, photoshoppal már rápróbáltam, de nem találtam a felniről képet szemből, úgyhogy így nem tetszik, de majd lefényképezem a gumisnál a felnit, újra rászerkesztem és eldöntöm, hogy a kompass blue színhez megy-e.
Ez csak terv! Berakni lehet én fogom,elvégre ez az eredeti szakmám :)) Vagy a gari miatt egy szakműhely! egy suzuki swift lámpamosóját szerteném felcsavarozni előre,az sima fekete és viszonylag korrektül néz ki! Ha lesz időm kicsit utánanézek,mit hogy lehet!
javasolnék egy új fórum részleget a másik fórumon erre a célra aztán ott majd elrendezgetem már én a topicot :) (gyorsabb itt válaszolni mint mailezni :D)
Üdv Neked is! Én is zenész vagyok... Pont azért vettem SW CRDi-t hogy beférjen az elektromos zongorám (1,5m hosszú, 40 kg). Te milyen hangszeren nyomod?
Épp néztem, hogy tegnap még tök hideget mondtak március első felére, de ma már azért nem olyan vész, ahogy kinéz, szóval komolyan el kell gondolkodni a nyárin... fáj a szívem az alufelik láttán, de úgy fest, még ki kell bírjam dísztárcsás módon, mert másra kell a zsozsó... :(
Jah igen, még mielőtt elfeledem, a talis linket ügyebár nyomatni kell... :)