Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 38032

Mit hogyan és miért  ne csináljunk meg című dolgozat.

Előzmény: Hírfigyelő (38031)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.30 0 1 38031

Érdekes tanulmányblog az útfejlesztések terveinek sikerességéről és problémáiról: >>

 

Mi a baj a mai magyar gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével?

http://kozlekedesiklub.blog.hu/2017/07/20/mi_a_baj_a_mai_magyar_gyorsforgalmi_uthalozat_fejlesztesevel

 

Egy érdekes részlet belőle:

"M25

A felvezetőben már említve volt, hogy hiába mondja a szakma valamire, hogy nem indokolt, ha a politikai vezetés meg akarja építeni, akkor bizony meg lesz építve. Pedig Egernek már az is sokat segítene, ha az M3-as építésekor elég szerencsétlen helyre került 25-ös utat Kerecsend érintése nélkül elvezetnék a 33-as útig. Ráadásul a politikai gondolkodás csak Egerig tart, Eger határában megáll a tudomány, és két körforgalmon keresztül a Mátyás király útra vezetik a komplett autóút forgalmát. Azaz, ha bejön a politikusok álma, akkor a Megyeri hídi körforgalomhoz hasonló kocsisorok fognak Andornaktályáig kígyózni, ha meg a körforgalmak gond nélkül elviszik az M25 forgalmát, akkor csak felmerül a kérdés, hogy mire is kell a 2x2 sáv."

 

trizs77 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 38030

Leesett pár centi hó.

 

Megállt a 82-es út Zircnél és a 2-es út Szendehelynél.

 

 

http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2017/11/30/megjott-a-ho-leallitottak-a-teherautokat-nogradban/

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.11.29 -1 1 38029

Nincs még M4-ünk, az M8-ast el se kezdtük, csak tervezgetjük, de már empit tervezgetünk...

JUHÉÉÉÉ

Előzmény: dimelo (38028)
dimelo Creative Commons License 2017.11.29 -1 2 38028

speciel a LÉGVÁR tervezést javaslom:)))

Előzmény: troglodita (38027)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 1 38027

Útépítés, úttervezés

;-)))

Előzmény: dimelo (38024)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38026

ahammm, kösz!

Előzmény: adiaboli (38025)
adiaboli Creative Commons License 2017.11.29 0 1 38025

A két végpontja között egyetlen szintbeli kereszt, illetve körforgó  sem lesz.

Előzmény: troglodita (38016)
dimelo Creative Commons License 2017.11.29 -1 2 38024

Humor nélkül a "vita tárgya" káros a vitatkozók mentális egészségére is.

 

Kellő malíciával: üveghidakkal lehetne összekötni a Bakony-Vértes-Pilis, illetve a Börzsöny-Mátra-Bükk-Zempléni hg. csúcsait...

Hogy a kontinuitás is meg legyen: Üvegfalú alagút a Duna alatt kb. Vác-tól észak felé...

Mottó: mit számít nekünk a gravitáció és egyéb földi hívságok...

 

Kis könnyítés: a Sátor hegynél már kezdődik... az agyzsibbasztás....

 

 

Ha így folytatódik az agyalás, át kell nevezni a topic-ot is...

Előzmény: Mézgár (38021)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38023

ügyi ))

Előzmény: Hírfigyelő (38019)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 1 38022

...mert két pont között a legrövidebb út az a körív, amibe a lehető legtöbb Natura2000 területet lehet húrnégyszögként beszerkeszteni ;-)))

Előzmény: Mézgár (38021)
Mézgár Creative Commons License 2017.11.29 0 1 38021

Vagy M3,14 es akkor az lehetne az Mπ (ejtsd empí) autopalya :D

Bocs az off-ert, de ezt nem hagyhattam ki.

 

Előzmény: troglodita (38012)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38020

hát igen, de az M3 család jelenlegi és közelmúltban tapasztalt burjánzása alapján ez csak álom marad... ha mindent az M3-ra fűznek fel, akkor ugye a klasszikus M4 is megkérdőjeleződik, hát még ez a nyomvonal, ami sokkal közelebb vezet az M3-hoz, mint a nem épülő M4...

Előzmény: Hírfigyelő (38019)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.29 0 1 38019

Én is egy ilyennek látnám értelmét. Ha én tervezném meg, ilyennek képzelném el (3 részletben betéve a részletesség kedvéért): >>

 

1. -- Nyugati része: -->

Itt nyugaton csatlakozna a 31-es, a 4-es, és az 5-ös főutakhoz, és az M0-ás ill. az M5-ös autópályákhoz is. Budapest pesti része Gyál és Pécel felől is megközelíthető lenne róla. Kelet felé Jászkisér és Tiszaroff irányában haladna tovább, és ott lenne a Tisza-hídja is (egészen pontosan Tiszasüly és Tiszaroff között). Az M5-ösbe és az 5-ös főútba a délnyugati M4a ága, míg az M0-ásba pedig az északnyugati M4b ága kötné be (Pécel mellett), míg a nyugati ága (az M4-es jelű ág) Gyál mellett adna az M0-áshoz egy, a Pécelitől egy kissé délebbi kapcsolatot. Az M4-M4a csomópontja Monor és Vasad mellett, míg az M4-M4b csomópontja Mende közelségében lenne.

 

2. Keleti része: -->

Tiszaroff után Abádszalók és Tiszaörs érintésével haladna tovább, és itt, Tiszaörsnél érné el a 34-es főutat is. Tovább a 33-as főút felé Nagyiván mellől lenne egy új főútvonal-jellegű rákötése (M4d), és mellette fel lenne újítva a 3402-es (Nagyiván-Kócsújfalu-[33]) út is. Nádudvar és Hajdúszoboszló között kiágazna belőle az M4c, amely Debrecent kötné be, míg az eredeti számozású M4-es ága a Derecske-Berettyóújfalu-M35-ös csomópontot venné célba. Innen a folytatása az M44-es lenne a román A3 (Nagyvárad-Kolozsvár útirányú) autópálya irányába. Ugyaninnen lehetne róla a 47-es főút felé is tovább haladni.

 

3. -- Keleti részének kapcsolódása a 33-as és a 36-os főutakhoz: -->

A 33-as főútra való nagyiváni rákötésétől kezdve érdemes volna hozzá a 34-es főút folytatásaként főútvonallá kiépíteni a 3315-ös összekötő utat, amely a 36-os, ill. a 35-ös főutak Polgárnál való találkozásától a 3315-ös összekötő úton keresztül a Nyíregyháza-környékieknek tenné lehetővé gyorsan elérhetővé a Tisza-tó üdülőövezetét. Ez az út (a 3315-ös) Egyek-Félhalom után 1,9 km-rel csatlakozik a 33-as főútba (a Patkós Csárdánál!), Tiszafüredtől 7,7 km-re (a kereszteződés már Jász-Nagykun-Szolnok megyébe esik).

 

3./a. -- Keleti részének kapcsolódása a Tisza-tó üdülőövezetéhez: -->

Ezen a részlettérképen a Tisza-tó keleti mellékének déli részére, és a Hortobágy-puszta középső részére eső csatlakozási csomópontok figyelhetőek meg.

 

Előzmény: troglodita (38012)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38018

Akkor gyakorlatilag az "R" jelzi az olyan utakat, melyek átmenetet képeznek az elsőrendű főút és az autópálya között, vagyis az autóutat akarnák vele jelölni.

90-nél gyorsabban mehetsz rajta, de mégsem autópálya. KRESZ szerint az autóúton van érvényben a megengedett legnagyobb sebesség értéke 100 km/h-ban maximálva, azaz az "R"-út ehhez áll a legközelebb, és mert 2×2 sávos út az is, és ott is szintbeni kereszteződések vannak.

KRESZ-jelzése az "Autóút" nevű -- kék alapú -- tábla.

Előzmény: adiaboli (38014)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38017

Igazad van, bocs, rájöttem. (Véletlenül kevertem össze a kettőt.)

Előzmény: troglodita (38013)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38016

és tk. az M44 akkor mitől M és miért nem R?

Előzmény: adiaboli (38014)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38015

pont erre gondoltam én is, hogy ha a sok szép új zöld tábla helyett olyan kerek és régimódi, piros szegélyes 110-es táblákat pakolnának ki, akkor még a jó öreg kreszt is békén lehetne hagyni ;-)))

Előzmény: tocsikolnak (38005)
adiaboli Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38014

Na pontosan ezért egy szemfényvesztés az "R", mint külön kategória. Nem más az, mint egy 2*2 elválasztott, a szakasz többségében a 90-nél nagyobb sebességet megengedő főút, helyenként különszintű csomópontokkal, máshol körforgókkal (ld., ha majd teljesen elkészülnek, a "nem R" 8-ast Fehérvártól Veszprémig vagy a "nem R" 21-est az M3-tól Tarjánig).

Teljesen fölösleges csinnadratta tehát az "R" jelzés, az "önálló besorolás" meg a zöld vagy kitudjamilyenszínű tábla.

Lehet, maradt még annyi ellenállás a szakmában, hogy éppen ezért nincs már két éve kodifikálva...

Előzmény: tocsikolnak (38005)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38013

Figyelem: A3 az Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-(Brassó), az A1 Arad-Temesvár-Déva-Nagyszeben!

Előzmény: Hírfigyelő (38003)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38012

Hát igen, ha annak idején egy huszáros vágással nem M3 és M4-ben gondolkoznak az illetékesek, hanem egy M3,4-ben, ami nyílegyenesen keletnek (Jászberény - Hajdúszoboszló stb.) tartva éri el a határt és arra halszálkaszerűen lennének felfűzve a nagyobb települések...

Előzmény: tocsikolnak (38008)
troglodita Creative Commons License 2017.11.29 0 0 38011

jó, hát nyilván van egy csomó törvényben rögzített dolog, gondolom az is, hogy jobb oldali közlekedés van, meg más hasonlók, de köszönöm szépen, egészen jól eltekergetem a kormányomat a kormányrendeletek pontos ismerete nélkül is ;-)))

Előzmény: adiaboli (38002)
RadiX Creative Commons License 2017.11.28 0 0 38010

és ott van előtte Péteri, utána Gomba csomópontja pár kilométerre látható fel-lehajtó ágakkal

Előzmény: RadiX (38009)
RadiX Creative Commons License 2017.11.28 0 0 38009

az csak egy mezőgazdasági átjáró lesz szerintem, mert nincsenek csomóponti ágak a látható földmunkában 

Előzmény: tocsikolnak (38004)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.11.28 0 0 38008

hat tobb ertelme lenne ennek a hortobagyosnak LOL , mint hogy puspokladanynak legyen autopalyaja

Előzmény: Hírfigyelő (38006)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.28 0 0 38007

jav.: én annyival és azért gondoltam tovább (38003)

 

[előbb elgépeltem a számot egy jeggyel, bocsi]

Előzmény: Hírfigyelő (38006)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.28 0 1 38006

Értem, csak én annyival és azért gondoltam tovább (380013), hogyha már megépítik, akkor legalább úgy tervezzék meg, hogy az egykori és leendő külföldi turista-vonzó vidék életét is felpezsdíthesse. Ha a Balatonnak jót tett az M7, akkor a Tisza-tónak és a Hortobágynak is jót tenne egy új M4. Csak most nem "dajcse markot" -- ahogy Bujtor filmjeiben az öreg Bánhidi direkt kiejtette -- hozna a turista a tóhoz meg a Hortobágyra, hanem eurót. De jönnének a turisták, nőne az idegenforgalom, magyarul hozná az új út a sok nyári pluszbevételt, fellendülést, miegymást... ! ;-)

 

Mert ha már egyszer megépítik azt az utat, akkor a közlekedés könnyítésén túl már más haszna is legyen!! :)

Előzmény: tocsikolnak (38004)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.11.28 0 2 38005

a 110es tabla is ki lesz teve legalabb addig amigy kresz utoleri magat a zold R tablaval. nem kell bexarni. a korforgalmak jol ki vannak tablazva, nemcsak 110rol, de 130rol is szepen bele lehet lassulni a rondokba; aki hulye az meg ugyis elszall mashol is mas miatt is.

tocsikolnak Creative Commons License 2017.11.28 0 0 38004

sehova, csak sulysap mende gyomro/ullo gyomro/maglod a gazos, ott lehetne segiteni 9 km uttal t.sulytol vagy 14 km uttal t.szecsotol. ennyi. nincs folytatas a fejemben.

amit berajzoltam annak az vonalnak a monori vegenel (az un. strazsa "hegy"en) a M4en van is valami (csomopont ?) ami a sat. kepen rajt van de a terveken nem szerepel.

Előzmény: Hírfigyelő (37997)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.28 0 1 38003

Ja, és az én gondolatom azért terelte a te ötleted folytatását Tiszaroff irányába, mert mert az csak 10 km-re van délre a Kiskörei-víztározótól (vagy másnéven: Tisza-tó), ami köztudottan az Alföldiek "második Balatonja", mert tavi üdülőövezet lett és egy nagy turistaparadicsom. Mert ha már a Balatont segít elérni az M7-es autópálya, akkor a Tisza-tó turistaforgalmát is fel lehetne dobni az M4-es autópálya odavezetésével. És akkor jönne ide keletre is a sok nyugati turista a pihenni vágyása közben a sok pénzével, amiből a Tisza-tó mentén élő nyári üdülőknek kiadó házak tulajdonosai és a környéki idegenforgalom láthatná nagy hasznát.

 

Előnyök: >>

1. * fellendülő turistaforgalom,

2. * jobb életszínvonal,

3. * könnyebb megközelíthetőség a Tisza-tó, a Hortobágypuszta, Debrecen, és a -- még épülő..... -- román A1-es autópálya és Nagyvárad-Kolozsvár irányába,

4. *a régi 4-es főút tehermentesítése,

5. * és ehhez  régi 4-es úthoz képest az út nyomvonalának jelentős lerövidítése.

 

Előzmény: tocsikolnak (37980)

Előzmény: Hírfigyelő (37997)

Előzmény: tocsikolnak (37994)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!