Nem egyből jut eszébe egy 1-2 éve épített 338-as út. Helyette a fejébe "kőbe" van vésve az M35-M3 út vagy a régi 4-es főút, amit nem felejt el. Mindenki az autópályákat részesíti előnyben, még ott is, ahol van jobb alternatíva, mint itt a 338-as! :)
Természetesen a 4-es itt is 2×2 sávosítható. De előbb sokkal előbbre való lenne(!!!) A 4-esnek az agyonterhelt Debrecen-Monor szakasza.
"A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait."
Ez egy "közel sem optimális" útvonal. Debrecenből a LEGO-ba a 4-M3-338 útvonalon leggyorsabb eljutni. Nem kell Nyíregyházát átmenni. Nem mellesleg kétlem, hogy Debrecenből annyian járnak át a LEGO-ba dolgozni, hogy egy autópálya csomópontot megérne. Inkább a 4-est kellene 2x2 sávossá átépíteni.
"Nincs az a hülye, aki Debrecenből - Nyíregyházára arra menne :), amikor ott van a 4-es út..."
Persze hogy nem fognak az M35 felé kerülni... Ott a 4-es út, ami évtizedek óta elkerüli Újfehértót, Téglást, és Hajdúhadházt is. Csak Bocskaikerten megy át, de az meg csak 1 km lakott terület, amolyan "egy sor WC+egy sor ház" típusú "falu", de inkább csak településrész. A 4-est ezen a részen jó karban tartják, és ide már nem érvényes az ami a Debrecen-Monor szakaszára igaz, hogy forgalmilag balesetveszélyesen túlterhelt. Ezen a részén elviselhetően kisebb a forgalma.
A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait.
Az M35-tel a nagyobbik baj az, hogy még mindig csak épül, de nincsen kész az a része, ami a román határ felé, ill. ami 47-es felé(!!) megy tovább.
"Kósa Lajos beszélt arról, hogy mindeddig nem épült ki teljesen az M35-ös és az M3-as autópálya csomópontja. Akkoriban a szocialista kormány a polgári pihenőparkra költötte az erre szánt pénzt, de mint kiderült, ez a pihenőpark nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A kormány most úgy döntött, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálja, és megépíti a csomópont hiányzó részeit.
A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres autópályát 2006 decemberében adták át, a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontját azonban a mai napig nem fejezték be. 2006-ban ugyanis a csomópont építésének csak az első üteme valósult meg. Ez azt jelenti, hogy most még hiányoznak azok az ágak, melyek a Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen irányú forgalmakat vezetnék egyik autópályáról a másikra. A csomópont előtt lehajtva országos közúton érhető el a két irány. Ezen változtat majd a csomópont befejezése.
A miniszter kiemelte, hogy mivel az M4-es, az M35-ös és az M3-as is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat része lesz, a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot, melynek félbehagyása egy „nagyon rossz döntés volt”. A jelenlegi becslések szerint a munka kétmilliárd forintba kerül majd, s jövő évben el szeretnék végezni."
Mivel az Egom-Bgyarmat forgalom Szlovakian at a legrövidebb, ezert az nem terheli BP. eszak környeket, igy azt tehermentesiteni sem kell. De erölködj meg tovabb. A jelszo: harisnya!
"(És miért Egom-Bgyarmat? Azon túl hogy ránéztél a térképre és erre lehet legjobban felfűzni az elméleted.)"
Azért mert az országhatár-menti régiók közül ez az egyetlen, ahol a Duna-folyó ténylegesen elgátolja egy Bp.-környéket forgalmilag észak felől tehermentesítő decentralizáló körgyűrű kiépítését mindaddig, amíg(!) a szobi híd nem épül meg.
Nem teszem sehova, mert nem ez a lényeg. Ne építsünk már csak azért méregdrága infrát egy már amúgy is létező és a tervezettnél jobb megoldás helyett, mert mi van ha beüt az apokalipszis. Ha lezárják a határokat, akkor nem az lesz a legnagyobb gond, hogy merre menjen a kamion mert termelés híján nem is lesz mit szállítani. (És miért Egom-Bgyarmat? Azon túl hogy ránéztél a térképre és erre lehet legjobban felfűzni az elméleted.)
Amugy mekkora az igeny az utra Esztergom-Ballassagyarmat között? Ugy latszik nagyon jartas vagy benne (mikor 2 harisnya közt unalmadban a google mapsen, es a street view-n autokazol).
Es ha megvan Szobnál a hid, meg akkor is rövidebb lesz Szlovakian at az ut a 2 melitett varos között. Es most ne gyere a ha majd lezarjak a hatart meg ilyenekkel, mert jeleneleg nincs semmi lezarva. Az alapallapot az Schengen, az atjarhato hatarok!
"Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt?"
Másik, más jellegű érv hogy miért is kellene: Ipolytölgyes, Vámosmikola, Perőcsény, és Kemence a 2-12-es utakon Váctól már kb. 40-55 km-re esnek. Így a ha a legözelebbi nagyvárosba, azaz Vácra mennek bevásárlókörútra, akkor ehhez 40-55 km-t kell megtenniük, ami a vásárláson felüli útiköltség!!! --> Ugyanez a távolság Esztergomig csak 27-42 km lenne (ha megvolna a szobi híd)!!! Azaz a legközelebbi bevásárós nagyvárost 13 km-rel rövidebb úton és ennyivel kisebb útiköltséggel érhetnék el!!
Nemcsak a tranzitforgalom érdekeit kell nézni, hanem az út által ellátott vidéki települések érdekeit is!! :-O!
"Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt?"
Már leírtam --> [Hírfigyelő (38124)]. A 24 km-rel rövidebb Esztergom-Balassagyarmat összeköttetés létrehozása miatt. Az utak megvannak, jók, csak helyileg ahol szükséges, ott egy kicsit ki kell csinosítani és kissé kiszélesíteni. És gyakorlatilag majdnem csak(!!!) a híd hiányzik hozzá.
Nyugat-Börzsöny helyzete. Lassuk a települeseket , kezdve Szobtol egyre eszakabbra:
Ipolydamásd, lakossag 353
Letkés, 1165
Ipolytölgyes, 458
Nagybörzsöny, 795
Vámosmikola, 1650
Perőcsény, 289
Tésa, 82
Kemence, 1036
Bernecebaráti, 898
Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt? Mindenki jobban jar, ha kikapcsolod a google maps-et, es ujra a harisnyakkal meg a viztisztitokkal foglalkozol.
Természetesen lehetséges (annyira nem ismerem a környéket hogy pro-kontra állást foglaljak), nem a híd értelmét akartam kétségbe vonni csupán a számítás visszásságaira akartam rámutatni.
De máig fenntartom: a Duna-kanyar északi részének közlekedési helyzete Szob és Vác térségében a két part között máig megoldatlan.
És tudom, hogy az általam akkor javasolt megoldásnak az előnyei mellett hátrányai is vannak, de: tudsz ennél jobbat az ottani forgalmi helyzet feljavítására?? Ha igen, írd le és térképezd le bátran!! ;-)!
De az csak addig nyitott lehetőség, ameddig az EU belső tagországainak határai nyitottak. A jelenlegi helyzetben pedig minden ország a határait szigorúbban igyekszik őrizni (tudjuk miért, de ennek az oka itt OFF téma lenne, ezért itt csak a határátkelők nyitott vagy zárt állapotáig megyek el, azaz ameddig ez tisztán csak közúti kérdés). És ha lezárják a határt, utána ez már nem lesz így.
Söt, mi lenne ha egyiranyisutanank a 11-es es 12-es utat, es igy kvazi 2 hid között körforgalmu rendszer lenne es dupla annyi auto is elferne, nem kell 2x2 savos utat epiteni.
Ez csak az útszerkezet sematikus vázlata akart lenni, hogy milyen úthálózat előnyösebb. Ha van benne felesleges rész, nyugodtan elhagyható, akár több rész is.
A lényeg, hogy a sugaras hálózatot kiegészítsék egy vidéki körhálózattal, ami Bp.-től távolra, és a peremvidékekhez közelebb esik. Egyrészt mert így csökkenti a Főváros és az M0 túlterheltségét (utóbbi déli szakaszát már 2×3 sávosra tervezik bővíteni a túlzsúfolt forgalmi leterhelődés miatt), másrészt hogy a vidéket is vonzóbbá tegyék a jobb elérési lehetőségek a gazdasági szereplők és a pénzt hozó külföldi turizmus számára (ennek hiánya Dél-Magyarországon, Kelet-Magyarországon, és Északkelet-Magyarországon érződik a legjobban, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyék északabbi részein).
Ami még hiányosság, de nem autópálya, hanem másodrendű főútvonal-szinten: ---> Forgalmi árnyékban van még a Börzsöny-hg. nyugati oldala, ez utóbbi amiatt, mert Pilismarót és Szob közé hiányzik egy Duna-híd. A Duna-kanyarban még egy másik híd is kellene, Vác és Tahitótfalu közé. <--(Itt a Kis-Duna ágon lévő híd megvan Tahitótfalutól nyugatra, de a Nagy-Duna ágra Tahitótfalu és Vác közé kellene még egy híd. Évtizedek óta lehetetlen állapot, hogy a Duna-kanyar vidékén nincsen híd jellegű átkelési lehetőség, csak kompok, ill. híd csak 35 km-rel délebbre, Bp.-től északra az M0-ás, vagy Bp.-en az Árpád-híd.)
Ha pl. legalább Szobnál lenne egy híd, akkor Esztergomból Balassagyarmatot rövid egyenes úton el lehetne érni (Esztergom-Pilismarót-Szob-Bernecebaráti-Parassapuszta-Nagyoroszi-Patak-Ipolyszög-Balassagyarmat). A két város távolsága ezen a nyomvonalon 87,6 km lenne (az új szobi Duna-hídra 2,0 km-et számítva). Ha a 10-es útig számoljuk, akkor Tát felé a táv 96,2 km lenne (a +8,6 km miatt), ill. Dorog felé a táv 95,1 km lenne (a +7,5 km miatt).
Jelenleg ui. az Esztergom-Balassagyarmat utat csak az Esztergom-Dorog-Bp._Megyeri híd-Dunakeszi-Vác-Rétság-Ipolyszög-Balassagyarmat nyomvonalon lehet megtenni (ill. a 2-es út helyett még választható az azonos hosszúságú, de falvakon és városokon kívül futó 2A út. Ez a távolság kb. 111,6 km körüli a 111-es, 10-es, M0-ás, 2-es vagy 2A-s, és a 22-es utakon számolva (azaz az
új útvonalhoz képest csak 24,0 km-es többlettel!!!).
-- Azaz, a szobi híd megépítése esetén ebből a távból 24,0 km-t lehetne így levágni az Esztergom-Balassagyarmat távon, ami időben 25-30 perccel lenne rövidebb, ha csak a távolságok különbözetéből indulunk ki;... ..
.. ...ha még ehhez hozzávesszük a sokkal kevesebb útba ejtett nagyvárost is (mert ebből így kiesnének Dorog, Dunakeszi, Vác, és Rétság városai!!!), akkor még további 15 perc időmegtérülés lenne az új nyomvonalon, azaz összesen 40-45 perccel(!) lenne rövidebb a jelenleginél az Esztergom-Balassagyarmat menetidő. Így ui. az új nyomvonal Esztergom-Balassagyarmat között 87,6 km-es úthosszon 13 kisebb-nagyobb falut és a két végponti várost venné útba lakott területen belüli út-részekként! (A két végpont között Esztergomon és Balssagyarmaton kívül más nagyváros nem jönne szóba!!)