Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.05 -1 0 38152

Ez igaz, de milyen az egyszerű ember?? :-O

 

Nem egyből jut eszébe egy 1-2 éve épített 338-as út. Helyette a fejébe "kőbe" van vésve az M35-M3 út vagy a régi 4-es főút, amit nem felejt el. Mindenki az autópályákat részesíti előnyben, még ott is, ahol van jobb alternatíva, mint itt a 338-as! :)

 

Természetesen a 4-es itt is 2×2 sávosítható. De előbb sokkal előbbre való lenne(!!!) A 4-esnek az agyonterhelt Debrecen-Monor szakasza.

Előzmény: Mash_bakter (38148)
dimelo Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38151

Én bizony ezért nem imádkoztam, de jeleztem, hogy nincs átjárás Db-Nyh. között.

 

Lajos már megint felolvasott valami agymenesztett szöveget.

 

a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot

Ugyan megmondaná valaki, hogy lesz-e olyan stupid ukrán szállítmányozó, aki bevállalja a 40 km többlet utat, ami még drágább is, mint a 4. főúton?

 

Elkésett balfa.zkodás...

 

A nyomvonal szándékos elhúzása miatt (Görbeháza alá) már sosem lehet ideális ukrán tranzitútvonalat eszkábálni.

Egyébként is durván csökkenő a Záhonyi átkelő teherforgalma.

Előzmény: Mézgár (38144)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38150

Debrecen felől létező csomópontnál mutatja a tábla Nyíregyházát, Hajdúnánáson keresztül. Irónia off.

 

A valós útvonal a 4-es út.

Előzmény: Mash_bakter (38145)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38149

Persze, ezert raktam idezöjelbe. De azert hozzatette, hogy ha mar igy epült meg, legalabb lehetne teljes csomopont.

Előzmény: Mash_bakter (38145)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38148

Csak próbaképpen beütöttem útvonalnak a Legót...

Hát ez a hülye google csak a 4-es visz, majd balra pest felé az utópáya, aztán fel északra.

Nem véletlenül készültek el ezek az elkerülő útak ott Nyíregyházától keletre és nyugatra is....

Előzmény: ML11 (38147)
ML11 Creative Commons License 2017.12.05 0 2 38147

"A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait."

 

Ez egy "közel sem optimális" útvonal. Debrecenből a LEGO-ba a 4-M3-338 útvonalon leggyorsabb eljutni. Nem kell Nyíregyházát átmenni. Nem mellesleg kétlem, hogy Debrecenből annyian járnak át a LEGO-ba dolgozni, hogy egy autópálya csomópontot megérne. Inkább a 4-est kellene 2x2 sávossá átépíteni. 

Előzmény: Hírfigyelő (38146)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.05 -1 1 38146

"Nincs az a hülye, aki Debrecenből - Nyíregyházára arra menne :), amikor ott van a 4-es út..."

 

Persze hogy nem fognak az M35 felé kerülni... Ott a 4-es út, ami évtizedek óta elkerüli Újfehértót, Téglást, és Hajdúhadházt is. Csak Bocskaikerten megy át, de az meg csak 1 km lakott terület, amolyan "egy sor WC+egy sor ház" típusú "falu", de inkább csak településrész. A 4-est ezen a részen jó karban tartják, és ide már nem érvényes az ami a Debrecen-Monor szakaszára igaz, hogy forgalmilag balesetveszélyesen túlterhelt. Ezen a részén elviselhetően kisebb a forgalma.

 

A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait.

 

Az M35-tel a nagyobbik baj az, hogy még mindig csak épül, de nincsen kész az a része, ami a román határ felé, ill. ami 47-es felé(!!) megy tovább.

Előzmény: Mash_bakter (38145)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38145

Hát szerintem dimelo nem ezért imádkozik...

Nincs az a hülye, aki Debrecenből - Nyíregyházára arra menne :), amikor ott van a 4-es út...

50km a 4-esen vagy cirka 120km autópályán

Ott a baj sokkal nagyobb mint, hogy nincs kanyarodó sáv.... nincs mert a forgalom se igényli

A nagy baj, amiről Dimelo nem egyszer írt az a Görbeháza alatt délen elvitt M35 az északi helyett.

Szeritem egy tök felesleges beruházás....

 

Előzmény: Mézgár (38144)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.05 0 0 38144

Dimelo, meghallgattak "imaidat". :)

 

"Kósa Lajos beszélt arról, hogy mindeddig nem épült ki teljesen az M35-ös és az M3-as autópálya csomópontja. Akkoriban a szocialista kormány a polgári pihenőparkra költötte az erre szánt pénzt, de mint kiderült, ez a pihenőpark nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A kormány most úgy döntött, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálja, és megépíti a csomópont hiányzó részeit.

A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres autópályát 2006 decemberében adták át, a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontját azonban a mai napig nem fejezték be. 2006-ban ugyanis a csomópont építésének csak az első üteme valósult meg. Ez azt jelenti, hogy most még hiányoznak azok az ágak, melyek a Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen irányú forgalmakat vezetnék egyik autópályáról a másikra. A csomópont előtt lehajtva országos közúton érhető el a két irány. Ezen változtat majd a csomópont befejezése.

A miniszter kiemelte, hogy mivel az M4-es, az M35-ös és az M3-as is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat része lesz, a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot, melynek félbehagyása egy „nagyon rossz döntés volt”. A jelenlegi becslések szerint a munka kétmilliárd forintba kerül majd, s jövő évben el szeretnék végezni."

 

http://www.dehir.hu/debrecen/dontott-a-kormany-vegre-befejezik-az-m3-as-es-az-m35-os-sztradak-csomopontjat/2017/12/04/

Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 -3 3 38143

Mivel az Egom-Bgyarmat forgalom Szlovakian at a legrövidebb, ezert az nem terheli BP. eszak környeket, igy azt tehermentesiteni sem kell. De erölködj meg tovabb. A jelszo: harisnya!

Előzmény: Hírfigyelő (38142)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38142

"(És miért Egom-Bgyarmat? Azon túl hogy ránéztél a térképre és erre lehet legjobban felfűzni az elméleted.)"

 

Azért mert az országhatár-menti régiók közül ez az egyetlen, ahol a Duna-folyó ténylegesen elgátolja egy Bp.-környéket forgalmilag észak felől tehermentesítő decentralizáló körgyűrű kiépítését mindaddig, amíg(!) a szobi híd nem épül meg.

Előzmény: toto92 (38139)
toto92 Creative Commons License 2017.12.04 0 2 38141

Még mindig rövidebb és gyorsabb Letkés-Párkány fele elmenni a Tescoba.

Előzmény: Hírfigyelő (38137)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -2 1 38140

Válasz neked is: Hírfigyelő (38137)!

 

A falvak lakóinak bevásárlási úthosszainak csökkentése! Utána Esztergom közelebb lenne nekik, mint Vác(!)!

Előzmény: Mash_bakter (38136)
toto92 Creative Commons License 2017.12.04 -1 4 38139

Nem teszem sehova, mert nem ez a lényeg. Ne építsünk már csak azért méregdrága infrát egy már amúgy is létező és a tervezettnél jobb megoldás helyett, mert mi van ha beüt az apokalipszis. Ha lezárják a határokat, akkor nem az lesz a legnagyobb gond, hogy merre menjen a kamion mert termelés híján nem is lesz mit szállítani. (És miért Egom-Bgyarmat? Azon túl hogy ránéztél a térképre és erre lehet legjobban felfűzni az elméleted.)

Előzmény: Hírfigyelő (38134)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 -2 3 38138

Amugy mekkora az igeny az utra Esztergom-Ballassagyarmat között? Ugy latszik nagyon jartas vagy benne (mikor 2 harisnya közt unalmadban a google mapsen, es a street view-n autokazol).

Es ha megvan Szobnál a hid, meg akkor is rövidebb lesz Szlovakian at az ut a 2 melitett varos között. Es most ne gyere a ha majd lezarjak a hatart meg ilyenekkel, mert jeleneleg nincs semmi lezarva. Az alapallapot az Schengen, az atjarhato hatarok!

Előzmény: Hírfigyelő (38135)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38137

"Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt?"

 

Másik, más jellegű érv hogy miért is kellene: Ipolytölgyes, Vámosmikola, Perőcsény, és Kemence a 2-12-es utakon Váctól már kb. 40-55 km-re esnek. Így a ha a legözelebbi nagyvárosba, azaz Vácra mennek bevásárlókörútra, akkor ehhez 40-55 km-t kell megtenniük, ami a vásárláson felüli útiköltség!!! --> Ugyanez a távolság Esztergomig csak 27-42 km lenne (ha megvolna a szobi híd)!!! Azaz a legközelebbi bevásárós nagyvárost 13 km-rel rövidebb úton és ennyivel kisebb útiköltséggel érhetnék el!!

 

Nemcsak a tranzitforgalom érdekeit kell nézni, hanem az út által ellátott vidéki települések érdekeit is!! :-O!

Előzmény: Mézgár (38133)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.04 -1 2 38136

és még is mekkora forgalom van a 2 határ menti város között?

Napi 50 autó??!?!? és akkor túloztam...

SZépen átmennek a felvidékre és úgy mennek, ezért van az EU végül is...

Ezért is épülnek az Ipolyra az újabb és újabb hídak.

 

De tény kellene Vácnál egy Híd, hogy a város alatt vagy felett, hogy kell-e rá mondjuk 1 sínpár azt nem tom

Előzmény: Hírfigyelő (38135)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38135

"Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt?"


Már leírtam --> [Hírfigyelő (38124)]. A 24 km-rel rövidebb Esztergom-Balassagyarmat összeköttetés létrehozása miatt. Az utak megvannak, jók, csak helyileg ahol szükséges, ott egy kicsit ki kell csinosítani és kissé kiszélesíteni. És gyakorlatilag majdnem csak(!!!) a híd hiányzik hozzá.

Előzmény: Mézgár (38133)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 0 38134

Stop!

 

A kevert témát légyszi ide tedd!: >>

Az úttervezés közlek.-pol. vonatkozásai

<---Ebbe a másik topikba mehet, mert ez a topik a polfórumon belül van. (Ide viszont nem annyira.)

Előzmény: toto92 (38131)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 -2 3 38133

Nyugat-Börzsöny helyzete. Lassuk a települeseket , kezdve Szobtol egyre eszakabbra:

  • Ipolydamásd, lakossag 353
  • Letkés, 1165
  • Ipolytölgyes, 458
  • Nagybörzsöny, 795
  • Vámosmikola, 1650
  • Perőcsény, 289
  • Tésa, 82
  • Kemence, 1036
  • Bernecebaráti, 898

Miert is kellene par falu összekötesere masodrendü föüt? Mindenki jobban jar, ha kikapcsolod a google maps-et, es ujra a harisnyakkal meg a viztisztitokkal foglalkozol.

Előzmény: Hírfigyelő (38124)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38132

"Ettől még kellene a Duna kanyarban egy híd... Vácnak már ezer éve ígérgetik..."

 

Ígérgetik... .. . De mikor lépnek át a megvalósítás mezejére??!

 

Az M4-est is "ezer éve" ígérgetik... .. (Na jó, annyira azért "talán" nem, de nagyon régóta elhúzódik az is... .. !)

Előzmény: Mash_bakter (38126)
toto92 Creative Commons License 2017.12.04 -2 1 38131

Ha meg a szír menekültek a dunába robbantják az összes hidat, akkor fullmindegy hogy határon innen vagy túl vannak.

 

Határon belül most is van lehetőség, te magad írtad le.

Előzmény: Hírfigyelő (38128)
toto92 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 38130

Természetesen lehetséges (annyira nem ismerem a környéket hogy pro-kontra állást foglaljak), nem a híd értelmét akartam kétségbe vonni csupán a számítás visszásságaira akartam rámutatni.

Előzmény: Mash_bakter (38126)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -2 1 38129

Tudom hogy most engem idéztél sokkal korábbról.

 

De máig fenntartom: a Duna-kanyar északi részének közlekedési helyzete Szob és Vác térségében a két part között máig megoldatlan.

 

És tudom, hogy az általam akkor javasolt megoldásnak az előnyei mellett hátrányai is vannak, de: tudsz ennél jobbat az ottani forgalmi helyzet feljavítására?? Ha igen, írd le és térképezd le bátran!! ;-)!

Előzmény: Mézgár (38127)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -2 1 38128

De az csak addig nyitott lehetőség, ameddig az EU belső tagországainak határai nyitottak. A jelenlegi helyzetben pedig minden ország a határait szigorúbban igyekszik őrizni (tudjuk miért, de ennek az oka itt OFF téma lenne, ezért itt csak a határátkelők nyitott vagy zárt állapotáig megyek el, azaz ameddig ez tisztán csak közúti kérdés). És ha lezárják a határt, utána ez már nem lesz így.

 

Országhatáron belüli lehetőségre is szükség van!

Előzmény: toto92 (38125)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 -1 3 38127

Söt, mi lenne ha egyiranyisutanank a 11-es es 12-es utat, es igy kvazi 2 hid között körforgalmu rendszer lenne es dupla annyi auto is elferne, nem kell 2x2 savos utat epiteni.

Előzmény: Hírfigyelő (38124)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.04 0 1 38126

Ettől még kellene a Duna kanyarban egy híd... Vácnak már ezer éve ígérgetik...

 

http://www.vaconline.hu/esemenyek/elkeszult-a-duna-hid-tanulmanyterve.html

 

...pedig erre a Fidesz-KDNP három éve határozott ígéretet tett a kampányban.....

http://www.xn--vcrt-5na3c.hu/WebArticleShow.aspx?MN=Hireink&AGM=Hireink&AN=M2%20kamu&LN=Hungarian

 

NOL archivum:

http://nol.hu/archivum/archiv-108436-90246

 

már a kommancsok is kampányoltak vele: 2004.11.08 07:21

http://nol.hu/archivum/archiv-339080-156575

 

 

Ja és persze arról nem beszélt, hogy mennyibe is fájna a lila pók háló...

3-5000 milliárd?

 

Előzmény: toto92 (38125)
toto92 Creative Commons License 2017.12.04 0 4 38125

Párkányon és Ipolyszalkán át már most is csak 72km az út. Túl azon, hogy semmi értelme random kiragadni két várost és számolgatni.

Előzmény: Hírfigyelő (38124)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38124

Ez csak az útszerkezet sematikus vázlata akart lenni, hogy milyen úthálózat előnyösebb. Ha van benne felesleges rész, nyugodtan elhagyható, akár több rész is.

 

A lényeg, hogy a sugaras hálózatot kiegészítsék egy vidéki körhálózattal, ami Bp.-től távolra, és a peremvidékekhez közelebb esik. Egyrészt mert így csökkenti a Főváros és az M0 túlterheltségét (utóbbi déli szakaszát már 2×3 sávosra tervezik bővíteni a túlzsúfolt forgalmi leterhelődés miatt), másrészt hogy a vidéket is vonzóbbá tegyék a jobb elérési lehetőségek a gazdasági szereplők és a pénzt hozó külföldi turizmus számára (ennek hiánya Dél-Magyarországon, Kelet-Magyarországon, és Északkelet-Magyarországon érződik a legjobban, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyék északabbi részein).

 

_______________________________________________________________________________________________________________

Ami még hiányosság, de nem autópálya, hanem másodrendű főútvonal-szinten: ---> Forgalmi árnyékban van még a Börzsöny-hg. nyugati oldala, ez utóbbi amiatt, mert Pilismarót és Szob közé hiányzik egy Duna-híd. A Duna-kanyarban még egy másik híd is kellene, Vác és Tahitótfalu közé. <--(Itt a Kis-Duna ágon lévő híd megvan Tahitótfalutól nyugatra, de a Nagy-Duna ágra Tahitótfalu és Vác közé kellene még egy híd. Évtizedek óta lehetetlen állapot, hogy a Duna-kanyar vidékén nincsen híd jellegű átkelési lehetőség, csak kompok, ill. híd csak 35 km-rel délebbre, Bp.-től északra az M0-ás, vagy Bp.-en az Árpád-híd.)

 

Ha pl. legalább Szobnál lenne egy híd, akkor Esztergomból Balassagyarmatot rövid egyenes úton el lehetne érni (Esztergom-Pilismarót-Szob-Bernecebaráti-Parassapuszta-Nagyoroszi-Patak-Ipolyszög-Balassagyarmat). A két város távolsága ezen a nyomvonalon 87,6 km lenne (az új szobi Duna-hídra 2,0 km-et számítva). Ha a 10-es útig számoljuk, akkor Tát felé a táv 96,2 km lenne (a +8,6 km miatt), ill. Dorog felé a táv 95,1 km lenne (a +7,5 km miatt).

 

Jelenleg ui. az Esztergom-Balassagyarmat utat csak az Esztergom-Dorog-Bp._Megyeri híd-Dunakeszi-Vác-Rétság-Ipolyszög-Balassagyarmat nyomvonalon lehet megtenni (ill. a 2-es út helyett még választható az azonos hosszúságú, de falvakon és városokon kívül futó 2A út. Ez a távolság kb. 111,6 km körüli a 111-es, 10-es, M0-ás, 2-es vagy 2A-s, és a 22-es utakon számolva (azaz az

új útvonalhoz képest csak 24,0 km-es többlettel!!!).

-- Azaz, a szobi híd megépítése esetén ebből a távból 24,0 km-t lehetne így levágni az Esztergom-Balassagyarmat távon, ami időben 25-30 perccel lenne rövidebb, ha csak a távolságok különbözetéből indulunk ki;... ..

.. ...ha még ehhez hozzávesszük a sokkal kevesebb útba ejtett nagyvárost is (mert ebből így kiesnének Dorog, Dunakeszi, Vác, és Rétság városai!!!), akkor még további 15 perc időmegtérülés lenne az új nyomvonalon, azaz összesen 40-45 perccel(!) lenne rövidebb a jelenleginél az Esztergom-Balassagyarmat menetidő. Így ui. az új nyomvonal Esztergom-Balassagyarmat között 87,6 km-es úthosszon 13 kisebb-nagyobb falut és a két végponti várost venné útba lakott területen belüli út-részekként! (A két végpont között Esztergomon és Balssagyarmaton kívül más nagyváros nem jönne szóba!!)

Előzmény: Mash_bakter (38122)
dimelo Creative Commons License 2017.12.04 -1 0 38123

Ja, nekem nem is szempont a kormány ígérgetése, (azzal tele a padlás)

de vannak akik ezzel (tényként) érvelnek.

 

Miközben úgy indítottam a posztban: nem érv, hogy majd épül...

 

De ha kell, álljunk bele és kiderülhet,

hogy még a tervekben is több fejlesztés lehet a Dunántúlon...

Előzmény: trizs77 (38121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!