Sziasztok!
Mivel ennek a kis kazánnak nincs saját topikja, így nyitnék egyet neki. Várom azokat az embereket ide, akiknek van már ilyen kazán felszerelve, és azokat is akiknek még nincs de ilyet szeretnének. Vélemények, okosságok, beszereléssel és használattal kapcsolatban.
Na, szuper, nem tudom mi trtétn, módosítani meg nem tudom, hogy lehet-e, itt az eredeti szöveg:
Sziasztok, előre is bocsánat, BIZTOSAN volt már róla szó, de a keresővel sem találtam és igazából pár szó a válasz, hátha nem megy az agyatokra .. :))
Vennék pár lakást Pesten, de a belső részen szinte mindegyik konvektoros, azt semmiképpen nem szeretném, megoldásnak mondták a Mika-kazánt ( eddig nem is jóhallotam róla ) , a kérdés: van-e ITT ezzel foglalkozó szerelő/telepítő/cég, kell-e ezt engedélyeztetni és ha kell-ha nem kell, mennyi idő az első lépéstől addig, hogy kész van, hivatalosan ontja a meleget ? Esetleg még egy kérdés : nagyságrendileg két helyiségben monsjuk 3, max. 4 radiátorral milyen költségre számítsak ? 300/500 ezer vagy 1 millióhoz lesz közelebb ?
Előre is köszönöm a reagálásokat, legyen szép napotok !
Kedves hozzáértők, azt szeretném megtudni, hogy van olyan konvektor helyére szerelhető mini kazán, ami nem csak pl egy radiátor fűtésre alkalmas, hanem pl átfolyós vagy víztárolós használati melegvíz előállításra is? A helyzet az, hogy van egy régi lakás, aminek két szobájába tennénk a régi konvektorok helyett újat, de a fürdőben leszerelnék a fali kéménybe kötött vzmelegítőt és a fűtőt is, megszüntetve a kéménycsöveket és a régi, rossz , 5 emeletet kiszolgáló közös kéményhasználatot, éd au ott lévő ablak alá tennénk ezt a mini kazánt. Köszönettel Feri
az rendben van, hogy miután lekapcsol a kazán, mert elérte a beállított hőfokot magasabb a kazánon melegebb hőfokot ír ki, mint amennyire beállítottam a hőfokot? Tehát pl. 48 fokig melegíti fel a vizet, majd kialszik a láng és kb. 1-2 perc múlva a kijelzőn 60 fokot ír, majd szép lassan hűlni kezd. Ez normális vagy baj van? Bocsánat, ha hülyeségeket kérdezek, de nagy nem értek a kazánokhoz, google-ben kerestem, de nem találtam választ a kérdésemre. Meg mostanában a készülék is melegszik, elég sok hőt lead, ez mekkora baj, azt olvastam, hogy nem nagyon kellene sok hőt leadni, de gyakorlatilag olyan meleg a kazán, mint benne a víz. Köszönöm, ha szántok rám is egy kis időt!
Nekem is volt hasonló problémám a MIKA-val, idővel egyre sűrűbben, hetente is. Rájöttem, hogy a vízzel történő utántöltés nem oldja meg a helyzetet. Viszont mivel a tágulási tartály tetején lévő tűszelepnél nem mértem nyomásértéket, pumpáltam bele 1 bar-ig, akkor amikor leállt, és RESET-tel újraindítottam. És persze a gyári bóvli fekete kupakot lecseréltem normális műanyag szelepsapkára. Ezután megszünt a probléma.
Reset után nyújt-elindul . később leáll a ventilátor és ezt követően zár a gáz szelep is. Majd próbálja újra elindítani a fűtést, de ismétlődik a hiba.
Ahogy olvasgattam a topikot, elvileg a Tb201 panel a hibás.
Az lenne a kérdésem, hogy az mindenféleképpen cserés, vagy csak egy kondi esetleg egy ellenállás romlik el rajta? Ha igen melyik, esetleg javítható-cserélhető házilag?
Kicsit zajosabb mint kellene lennie szerintem... de ipari Sunon 60x60x25 mm MB60251V1-000U-G99 12VDC 1.5W; 60x60x25mm; 39.92m3/h; 33.5dBA; Vapo; 26AWG Tengely: G99 = Vapo
Sokkal jobbat nem igen találni(nyilván van az a pénz). A probléma a kis méret, nagy fordulat amihez végül csak egy szolid 40m3 áteresztés társul. 7-8cm kellene
Meg ha cseréli is az ember, akkor figyelni kell arra, hogy mennyi a légszállítás, a fordulatszám mert ha több akkor ellobban a láng, a kevés akkor meg oxigén hány miatt vagy elalszik vagy éppen és kormol az elégtelen égés miatt
Még valami, csak az az 1 ventilátor van benne ami beszívja? volt aki cserélte már hallkabbra? Vagy van egy másik kifújó is fenn az égéstér, hőcserélő felett is?
A ventilátor a levegőt szívja befele. Egy sima 12V-os PC ventilátor :) bármilyen számtech boltban beszerezhető... csapágyazottat vegyél az halkabb.
Nem tudom milyen kifújóra gondolsz. Nincs semmi ilyen benne. Az égéstermék a hőcserélő tetején távozik a csövön keresztül
54 fok.. nah majd megnézem...lehet a radiátor 60 fok de a vissza cső már lehet kevesebb vagy valahol ott lebeg... de csak hosszabb járatás, idő után és alapesetben meg nem... Az ezüstös réteg az mi? Zink vagy csak kazán ezüst hőálló festék?
Még valami, csak az az 1 ventilátor van benne ami beszívja? volt aki cserélte már hallkabbra? Vagy van egy másik kifújó is fenn az égéstér, hőcserélő felett is?
"Ha jól értem ,akkor a rézoxid oka, legalább is a hőcserélő körül, a pára kicsapódás, mikor el van dugulva a belül mondjuk vízkőtől."
Ez valóban a pára kicsapódástól van, de nem dugulástól. Ez attól van hogy lekondenzál a kazán, vagyis a visszatérő fűtő víz hőmérséklete 54 fok alatt van.
A kazán előremenőjét feljeb kell venni 65-70fokra. Ha ezt az üzemi hőmérsékletet nem tudja elérni, akkor túl sok/nagy radiátor lett ráakasztva.
A hőcserélőben és a réz alkatrészekben nem teszel kárt semmilyen vegyszerrel, ugyanis az általános iskolai tudásunk alapján is a vörösrezet sem a kénsav, sem a sósav nem tudja kikezdeni. Akkor gondolhatod hogy az ecet meg a Cillit, mennyit árt neki. :) A vas alkatrészekkel már más a helyzet!
Egyébként a réz patina teljesen normális jelenség, és nem igényel állandó tisztítást.
https://www.vgfszaklap.hu/hirek/6328-ledugult-hocserelo-a-szen-monoxid-melegagya Ha jól értem ,akkor a rézoxid oka, legalább is a hőcserélő körül, a pára kicsapódás, mikor el van dugulva a belül mondjuk vízkőtől. De azt hogy hát ha működik bekapcsol akkor forró, ha lassan lehül akkor se lesz párás.. ha áll mondjuk X órát és lemegy a hő mondjuk 15 fokra azt úgy értem és kicsapódik a hideg felületen a gázból a vízpára...míg fel nem melegszik. De ez ennyire jelentős lenne, hogy ennyire folyjon? hát ez nekem nagyon furi
Mivel lehet biztonságosan takarítani? Nyilván ecet 30% :D meg fürdőszobai vízkő eltávolító ami jó erős...csak félek, hogy kárt teszek benne. De tényleg mivel?
Öröm és bódogság lenne... ha ez egy minőségi termék lenne. De nem az...A kazán láng meleg terelő kalitka hát elég hitvány. Ezzel azért nehéz az EU piacra menni. De mindegy nem látszik belül. Nem gond... Az már nagyobb gond, hogy most hogy állt egy kicsit azt vettem észre, hogy zöld csepp jelent meg a kazán testen kívül.
Szétszedtem a venti miatt, de jobb is. Katasztrofális.
Kosz korom, de darabos mintha berepült bogár darab elszenesedett darabja lenne. (hőcserélő lamella tiszta nem kormos) oké nem nagy gond ez sem, kitakarítottam.
Viszont a réz csöveken az illesztéseken réz oxid, sőt rézoxid só kirakódva, belül a hőcserélő részen is rézoxid lefolyás nyomok. Egyébként a víz tiszta volt, még érezni benne a fernox illatát, bár biztos sokat hígult a 4 év alatt, mert mindig elfogyott a víz valahogy egy kicsit...rá kellett tölteni csapvizet..valszeg itt. Sőt a vastartó konzol is rozsdás Nem is értem ezt, hogy mi f...? 2 Bar a maximum, mondjuk a közelében járattam.
Mit lehet ezzel csinálni? főleg házilag? szétszedni mindent és eltakarítani? Újra forrasztgatni a csatlakozásokat? (gázlámpával?)
Valóban igazad volt. Az elejét leszedve a befújó ventilátorba volt beragadva egy igen nagy bögöly darázs szerűség. Megakasztotta a ventillátort, kiszedtem kipucoltam ok, megy Öröm és bódogáság.
Mika 6EKON láng led és error led villog. A termosztát kapcsol, a mika indul, gyújt, szépen ég, viszont a láng led nem világít. Kb. 10mp után kikapcsol és az említett két led villog. Hőfok jelzők nem világítanak. Leírások alapján nem sikerült beazonosítani a hibát. Amúgy ha kikapcsolom, várok 1-2órát, utána ismét jó kb. 1napig.
Ahogy Peti írta, lehet kicsi a csőkígyó felülete, vagy nagy a fűtővíz áramlási sebessége és nincs ideje átadni a melegvíznek a hőt, vagy rossz helyen van a tárolóban a hőfokérzékelő.
Nem lehet az a gond , hogy kicsi a csőkígyó felülete a HMV indirekt tárolóban és a visszatérő víz hőmérséklete magas és azért csinálja ezt a mókát a kazán ?
A következő a problémám, remélem ti tudtok segíteni. A szerelőm, aki egyébként ügyesnek és rutinosnak tűnik azt mondja, hogy nem lehet vele mit kezdeni, mert ez gyárilag van beállítva így, de gondoltam megpróbálok itt tanácsot kérni, hátha nincs igaza.
Váltószelepes mikám van, és amikor melegvíz funkcióra kapcsol egy ideig elkezdi gond nélkül fűteni a tárolót, azonban amikor a fűtő hőmérséklet eléri a 70 fokot lekapcsol, (ez a gyújtóláng kapcsolásához használt kattogással jár)
Majd újra elkezd fűteni mondjuk kb 65 fokról, és amikor eléri ismét a 70 fokot, megint lekapcsol és veszettül kattog.
Mire felfűti a 70 literes tárolót ezt kb 20-25ször csinálja meg.
Elég idegesítő, mert egy szobában alszunk a kazánnal. Ráadásul valószínű, hogy ennyi ki-be kapcsolás nem tesz jót azért a gépnek sem.
A megoldás szerintem az lenne, hogy a tároló fűtéséhez használt melegvíz hőmérsékletét 70 fok alá kéne állítani, hogy ne kapcsoljon be-ki állandóan. Ezt elvileg nem lehet állítani a kaznánon. Ti tudtok erre esetleg megoldást, mert nehezen tudom elhinni, hogy ennek ez a rendes működése.
Töröltem. Áramtalanítás újra bekapcsolás, fűtést ráadtam, bekapcsolt elindult.
De le is állt hamarosan ugyan azzal a kóddal.
Újra töröltem (reset gomb az előlapon) de most jobban figyeltem, nem hallatszik a szikráztatás és nincs láng se. Csak a szivattyú teker, majd újra ~20-25mp után leáll hirtelen az E05 hibakóddal.
(leírás szerint: léghiány kapcsoló nem zár a megadott időn belül (30mp) miután a füstgáz ventillátor elindult. A hiba leállítja a kazánt. A normál üzehez való visszatéréshez kézi/távli nyugtázás szükséges.)
Köszönöm a választ! Teszek egy próbát, mondjuk amikor a radiátoron kinyitom a légtelenítő szelepet akkor is ilyen olajos szagú, fekete szemcsés víz jön ki.
Igen, az átmosás javasolt. Én szerelés után egy rendszer tisztító folyadékot szoktam beletölteni és azzal járatom 1-2 órát. Aztán leengedem, és feltöltés előtt egy védő folyadékot teszek bele (Fernox vagy BWT protektor), amit már benne is hagyok. Ha ez elmaradt, akkor okozhatja a mostani hibát.
Ha elkezded leengedni belőle a vizet (ott, ahol tölteni szoktad), akkor látni fogod, hogy milyen a víz. Ha nagyon koszos, akkor utólag is érdemes megcsinálni az átmosást, ill. az áramláskapcsoló tisztítását.
Köszönöm a válaszod! Ezzel kapcsolatban olvastam egy olyat a szervizkönyvben, hogy beüzemelés után valami vegyszeres vízzel át kell mosni a rendszert és azt a vizet elengedni, hogy az esetleges szennyeződések távozzanak, majd újratölteni. Szerintem ilyen nem történt, ez mekkora baj lehet? Bocsánat az értetlenkedéseimért, de nem vagyok túl képzett ezen a téren. Köszönöm a segítséget!
Ha csak annyit csinál vele a "szaki", hogy a RESET gombot megnyomva újraindítja, akkor az hülye hozzá. Ennyit te is meg tudsz csinálni, és mégsem vállalsz mika javítást. :) Keress igazi szerelőt!
Abból amit leírtál, én az áramláskapcsoló dugulására tippelek. Attól tud zajos lenni a kazán.
Mit jelent, hogy sokba kerül? Mert a szaki eljön, visszakapcsolja, megy egy napot aztán leáll. Kb. 1 napig szépen gyújt, melegít és lekapcsol. Másnap elkezd hangosabb lenni és tovább tart begyújtania ilyen gyors kattogó hangot ad ki, majd jön egy-két nagy durranás (ami elég ilyesztő) és kiírja a hibakódot vagy nincs durrogás csak kattog és írja a hibaüzit és mintha éreztem volna már egy kis gázszagot is ilyenkor. Régi parapet helyére szerelték fel az erkély kivezetőjén. Megnéztem, nem találtam sehol vízfolyásra utaló jelet. A radiátorokat is hallgattam, nem kuruttyolnak. A radiátorok hőfokszabályzói is nyitva vannak majdnem teljesen. Köszi a válaszokat, segítséget!